Esileht Koolilaps ülesande lahenduse vaidlustamine (õpetaja ei vasta e-kirjas, tahab kohtuda)

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 82 )

Teema: ülesande lahenduse vaidlustamine (õpetaja ei vasta e-kirjas, tahab kohtuda)

Postitas:

Palusin õpetajalt selgitust e-kirjas, miks ta luges õige lahenduskäigu töös valeks. 8 päeva hiljem minu meeldetuletusele vastab, et soovib kohtuda, et arutada (tsiteerin) “mida ta valesti õpetab”.

Kontrolltöös oli ülesanne, mida on võimalik lahendada 2 viisil. Õpetaja õpetab vaid 1. variant, õpilane kasutas 2. varianti, mis on ära toodud õpikus. Kirjutasin sellest õpetajale, millele õpetaja vastas, et ta luges õpilase lahenduse valeks, sest see olevat mehhaaniline päheõppimine ja mitte selline nagu tema tunnis õpetas. Mina selgitasin talle uues e-kirjas, miks antud ülesannet on otstarbekam lahendada õpikus oleva 2. lahenduskäigu abil. Pikem arutelu oli siin, kust sain väga häid mõtteid:
https://foorum.perekool.ee/teema/osa-arvust-0-6-20-st-arvutuskaike-on-2-opetaja-loeb-uhe-neis-valeks/
Sellele kirjale õpetaja aga vastas, et ta sooviks kohtuda, et arutada (tsiteerin): “mida ta valesti õpetab.”

Mida arvata? Kuidas üldse on teistel läinud õpetajatega millegi vaidlustamine (eriti kui õpetaja pole enam esimeses nooruses)?
Kas minna kohtumisele, kui tulemus ja suhtumine on sisuliselt ette teada. Õpetaja ei anna grammigi järele, kuigi ma tean täpselt, et minul on õigus.
Hinde muutmisele ma ei loodagi ja see pole eesmärk (kuigi kui aus olla, siis hinne muutuks, sest punkte võeti päris palju maha).
Eesmärk on see, et tulevikus, kui on võimalik lahendada ülesanne 2 moel, siis loetakse õigeks mõlemad variandid, mitte ainult see, mida õpetaja tunnis on ette näidanud. Seda kõike ma muidugi õpetajale juba e-kirjas kirjutasin ja seetõttu ma ei saagi aru, milleks on vaja ka kohtuda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.12 12:49; 08.12 11:59;
To report this post you need to login first.

Mulle tundub hoopis, et Sa lõid kartma natuke.

Kohtumine on väga hea idee sellises olukorras. Õpetaja on ka kaitsepositsioonil, Sul on võimalus seda muuta. Ära ole nii eelarvamuste küüsis, Sul on võimalus oma osalusega näidata, et mõtled tõsiselt.

Kas Sul näiteks oma tööl ei ole kordagi olnud tunnet et tulemus ja suhtumine on ette teada, aga tegelikult ei ole ja see selgub alles siis, kui vastastikku on sotid selgeks räägitud. E-kiri ei asenda isiklikku suhtlemist. Jõudu!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

sõltub mida vaidlustada ja kellena.
kui sa ise pole vastava ainevaldkonna inimene, siis vastandamine “loll õpetaja” – “kõiketeadev lapsevanem” on pigem kurb ja naljakas.
Aga kui sa tõesti oled ise vastavas aines professionaal, siis miks mitte.

minu “vaidlustamised” on jäänud eelkõige mitte lapsevanem-õpetaja tasandile, vaid pigem on need olnud seotud just nooremate õpetajatega ning toimunud tasandil “vanem pedagoog”(mina, gümnaasiumi aineõpetajast lapsevanem) – noor pedagoog (lapse algklassideõpetaja), väga viisakas vormis.
nt kui noor algklassiõpetaja lasi loodusõpetuse tunnis lastel vihikusse kirjutada midagi sellist, mis oli täpselt vastupidine põhikooli kursuses õpetatavaga, siis saatsin talle e-mailile vastavad õppematerjalid ning lapsega õpetajale ka ühe vana põhikooli õpiku.
ma lähtusin sellisel juhul eelkõige sellest, et algklassides õpetatavad baasteadmised oleksid korrektsed, et kui lapsed hiljem põhikooli ja gümnaasiumi jõuavad, ei peaks neid hakkama ümber õpetama.
ka olen kunagi saatnud lapse lasteaiaõpetajale 12.kl astronoomiaõpiku pärast seda, kui laps tuli lasteaiast koju ja teatas, et “tead, meie kasvataja ütles, et kuu on planeet! ja ta ei uskunud, kui ma ütlesin, et ei ole”

see, kas liita tuleb 2+3 või hoopis 3+2, pole küll protsessimist väärt.
eriti kui sa tegelikult ju ei teagi, mida konkreetselt õpetaja seda tunnikat, millest sa pika teema tegid, ülesannet tahvlile kirjutades juurde ütles – ma ise ei kirjuta ka tööjuhendit iial tahvlile, vaid selgitan töö algul suuliselt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kiiduväärne ja professionaalne lähenemine õpetaja poolt. Loomulikult on mõistlikum kohtuda, kui alustada mingit lõputut kirjade ping-pongi, millest nagunii midagi ei tule.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 07.12 15:24; 08.12 12:46; 08.12 17:12; 09.12 01:08; 12.12 09:44; 13.12 00:49; 15.12 02:32; 15.12 14:24;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja on see, kes viib lapsed kunagi eksamile, seega on vaid lapse huvides, et ta kasutaks õpetaja poolt õpetatud lahenduskäike, sest need on sellised, nagu ka eksamitöös nõutud.

Õpetaja vanuse kommenteerimine on aga kohatu, sest vanus = kogemustepagas. Ole õnnelik, et su lapsel on õpetaja, kes teab, mida teeb.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 07.12 15:32; 08.12 22:10; 13.12 08:42; 18.12 15:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja on see, kes viib lapsed kunagi eksamile, seega on vaid lapse huvides, et ta kasutaks õpetaja poolt õpetatud lahenduskäike, sest need on sellised, nagu ka eksamitöös nõutud.

Õpetaja vanuse kommenteerimine on aga kohatu, sest vanus = kogemustepagas. Ole õnnelik, et su lapsel on õpetaja, kes teab, mida teeb.

Naeran ennast praegu laua alla. Ja ja hallipead austa ja kulupead kummarda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 07.12 17:59; 07.12 19:37; 07.12 20:42; 08.12 06:37; 09.12 06:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja on see, kes viib lapsed kunagi eksamile, seega on vaid lapse huvides, et ta kasutaks õpetaja poolt õpetatud lahenduskäike, sest need on sellised, nagu ka eksamitöös nõutud.

Õpetaja vanuse kommenteerimine on aga kohatu, sest vanus = kogemustepagas. Ole õnnelik, et su lapsel on õpetaja, kes teab, mida teeb.

Naeran ennast praegu laua alla. Ja ja hallipead austa ja kulupead kummarda.

Oota, mis siin naerda on?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 07.12 18:12; 07.12 20:18; 08.12 19:05; 08.12 19:08; 08.12 19:34; 08.12 19:57; 08.12 20:00; 12.12 12:47; 12.12 16:28; 14.12 16:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja on see, kes viib lapsed kunagi eksamile, seega on vaid lapse huvides, et ta kasutaks õpetaja poolt õpetatud lahenduskäike, sest need on sellised, nagu ka eksamitöös nõutud.

Õpetaja vanuse kommenteerimine on aga kohatu, sest vanus = kogemustepagas. Ole õnnelik, et su lapsel on õpetaja, kes teab, mida teeb.

Kirjutas sõrme viibutav kole kuivik. Õigus mis?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 07.12 17:59; 07.12 19:37; 07.12 20:42; 08.12 06:37; 09.12 06:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kohtumine on hea, aga palun, las seal olla keegi kolmas veel juures, muidu tekib selline totter sõna-sõna vastu olukord.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.12 19:38; 12.12 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Me kõik vananeme. Me kõik oleme kellegi jaoks vanad.
Kohutavalt tüütu on kirju saata.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.12 19:54; 07.12 20:36; 13.12 08:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja on see, kes viib lapsed kunagi eksamile, seega on vaid lapse huvides, et ta kasutaks õpetaja poolt õpetatud lahenduskäike, sest need on sellised, nagu ka eksamitöös nõutud.

Õpetaja vanuse kommenteerimine on aga kohatu, sest vanus = kogemustepagas. Ole õnnelik, et su lapsel on õpetaja, kes teab, mida teeb.

oleks see vaid nii
paraku on nt matemaatika lahenduskäigud väga palju muutunud, kasvõi kirjalik korrutamine ei ole enam samasugune, nagu oli 20 a tagasi. kui nüüd see “kogemusepagas” ongi kinni jäänud sinna 20 a tagusesse teooriasse, siis selline õpetaja on pigem õnnetus kui õnn.
tuttavate hulgas on paar sellist õpetajat, kelle õpetatavatele tunnen südamest kaasa, sest tegemist on tõesti rumalate inimestega, kes oma erialal tööd ei leidnud, käisid aga aastase õpetajakoolituse läbi ning nüüd “õpetavad” hoolega.
kuna maakoolides on õpetajatepuudus, siis võetakse sinna tööle iga soovija, nende tegelikesse teadmistesse ei süvene keegi

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

kasvõi kirjalik korrutamine ei ole enam samasugune, nagu oli 20 a tagasi. kui nüüd see “kogemusepagas” ongi kinni jäänud sinna 20 a tagusesse teooriasse,

Nüüd hakkas see asi mind huvitama …
Palun kirjelda, milline oli kirjaliku korrutamise “teooria” 20 aastat tagasi ja milline nüüd.
Tänan.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 07.12 18:12; 07.12 20:18; 08.12 19:05; 08.12 19:08; 08.12 19:34; 08.12 19:57; 08.12 20:00; 12.12 12:47; 12.12 16:28; 14.12 16:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja suulise või mõttelise korrutamise puhul on vastus erinev?
Et 20 a tagasi oli 2×2=4, ja praegu 5?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.12 19:54; 07.12 20:36; 13.12 08:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja on see, kes viib lapsed kunagi eksamile, seega on vaid lapse huvides, et ta kasutaks õpetaja poolt õpetatud lahenduskäike, sest need on sellised, nagu ka eksamitöös nõutud.

Õpetaja vanuse kommenteerimine on aga kohatu, sest vanus = kogemustepagas. Ole õnnelik, et su lapsel on õpetaja, kes teab, mida teeb.

oleks see vaid nii
paraku on nt matemaatika lahenduskäigud väga palju muutunud, kasvõi kirjalik korrutamine ei ole enam samasugune, nagu oli 20 a tagasi. kui nüüd see “kogemusepagas” ongi kinni jäänud sinna 20 a tagusesse teooriasse, siis selline õpetaja on pigem õnnetus kui õnn.
tuttavate hulgas on paar sellist õpetajat, kelle õpetatavatele tunnen südamest kaasa, sest tegemist on tõesti rumalate inimestega, kes oma erialal tööd ei leidnud, käisid aga aastase õpetajakoolituse läbi ning nüüd “õpetavad” hoolega.
kuna maakoolides on õpetajatepuudus, siis võetakse sinna tööle iga soovija, nende tegelikesse teadmistesse ei süvene keegi

Kuule, võta oma helkurvest kaasa ja mine tööle tagasi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 07.12 17:59; 07.12 19:37; 07.12 20:42; 08.12 06:37; 09.12 06:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Korrutatavate arvude asend on tõesti teine. Nüüd pole nad kõrvuti, vaid üksteise all.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.12 20:43; 11.12 20:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma arvan, et kooli jaoks ei ole midagi hullemat kui targutav lapsevanem, kes ARVAB, et ta on kõigist õpetajaist targem. Enamasti on selliste inimeste teadmised äärmiselt pinnapealsed, et mitte öelda olematud. Eelmises teemas juba kommenteeriti, et kui ülesande lahendamiseks on kaks meetodit ja õpetaja õpetab neist tunnis ühte ja nõuab kodus või kontrolltöös selle meetodi kasutamist (sest teine on näiteks juba enne omandatud), siis tuleb seda meetodit ka kasutada, mitte targutada ja süüdistada õpetajat.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Korrutatavate arvude asend on tõesti teine. Nüüd pole nad kõrvuti, vaid üksteise all.

Dekoratiivne pisiasi, aga ilmselt eksamil jälle kaotab hullult punkte, kui valepidi ikkagi numbrid paneb.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Korrutatavate arvude asend on tõesti teine. Nüüd pole nad kõrvuti, vaid üksteise all.

Nooh, minu nö katsetega koolis õppival lapsel on hetkel korrutamine käsil (4.kl) ja tema teeb tehteid, kus korrutatavad arvud on üksteise kõrval. Mitte üksteise all. Tõsi, õpetaja ei ole äsja koolipingist tulnud noor, vaid meie koolis igati hinnatud ja tunnustatud pedagoog ning mul on väga hea meel, et just tema minu lapse klassijuhataja on.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vaesed õpetajad, ma ütlen. Teemaalgataja suguste hulludega päevast päeva kembelda. Ükski palgatõus ega pikk puhkus ei kompenseeri seda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 07.12 17:59; 07.12 19:37; 07.12 20:42; 08.12 06:37; 09.12 06:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vaesed õpetajad, ma ütlen. Teemaalgataja suguste hulludega päevast päeva kembelda. Ükski palgatõus ega pikk puhkus ei kompenseeri seda.

Olen teema algataja.
Mis moodi mina hull olen, kui iga aastaselt kuuleme uudistest, kuidas riigieksami tulemusi vaidlustatakse ja päris paljudel juhtudel tuleb punkte juurde.
Kui ikka lahendus on õige (ka õpiku järgi), siis on õpilase seisukohast see väga ebaõiglane kui see valeks loetakse. Oletame, et seda juhtub igas töös ja tulemuseks saab õpilane veerandi 3 (muidu oleks 4 saanud). Ja nii aastast aastasse. Ja tulemuseks on see, et 1) enesehinnang alaneb, 2. ebaõigluse talumine ei ole psüühiliselt just kõige lihtsam ja 3. ja kõige tähtsam – õpilane ei saa võib olla ühtegi gümnaasiumi sisse.
Või ei saa ta valida tulevikus eriala, mis vajab matemaatikat. Võib olla tegelikult just sobib talle kõige paremini matemaatika, kuigi ta ei ole päris 5-line.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.12 12:49; 08.12 11:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vaesed õpetajad, ma ütlen. Teemaalgataja suguste hulludega päevast päeva kembelda. Ükski palgatõus ega pikk puhkus ei kompenseeri seda.

Olen teema algataja.
Mis moodi mina hull olen, kui iga aastaselt kuuleme uudistest, kuidas riigieksami tulemusi vaidlustatakse ja päris paljudel juhtudel tuleb punkte juurde.
Kui ikka lahendus on õige (ka õpiku järgi), siis on õpilase seisukohast see väga ebaõiglane kui see valeks loetakse. Oletame, et seda juhtub igas töös ja tulemuseks saab õpilane veerandi 3 (muidu oleks 4 saanud). Ja nii aastast aastasse. Ja tulemuseks on see, et 1) enesehinnang alaneb, 2. ebaõigluse talumine ei ole psüühiliselt just kõige lihtsam ja 3. ja kõige tähtsam – õpilane ei saa võib olla ühtegi gümnaasiumi sisse.
Või ei saa ta valida tulevikus eriala, mis vajab matemaatikat. Võib olla tegelikult just sobib talle kõige paremini matemaatika, kuigi ta ei ole päris 5-line.

No aga mine ja saa siis õpetajaga kokku ja selgita talle seda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 08.12 12:40; 08.12 17:07; 08.12 18:33; 08.12 19:55; 08.12 20:27; 13.12 13:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hull oled sa seepärast, et sa ei oska lihtsalt rahulikult minna ja küsida õpetajalt, milles asi, vaid pead suhtuma nii, nagu suhtud – märksõnad “vaidlustama”, “selgitus”, “meeldetuletus”. Õpetaja kutsub sind kokku saama, et asja läbi rääkida – sina aga tahaks ikka e-mailis jaurata ning õpetajat viga tunnistama sundida. Mine ja kuula ta ära, mitte ära ässita end ja perekooli üles.
Nagu ka eelmises teemas sulle öeldi – kõik sõltub kontekstist. Kui töö oligi harilike murdude peale, kõik sellest aru said ja sinu laps ikkagi kasutas kümnendmurde, siis pole siin ju midagi arutada.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 07.12 15:24; 08.12 12:46; 08.12 17:12; 09.12 01:08; 12.12 09:44; 13.12 00:49; 15.12 02:32; 15.12 14:24;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ah ega õpetaja nagunii järgi ei anna, neil need egod nii suured ju. Arvavad et nemad on ainukesed “ainetundjad” ja teised kõik, kes pole õpetajad, ei tea antud valdkonnast mitte midagi ja ajavad niisama sooja õhku suust välja. ( nagu siin ühe gümnaasiumipedagoogi jutust mulje jäi, et tema on vat see kõige targem ja ainult tema võib vaidlustada). Kokkusaamisele võib ikka minna, huvitav ju millega õpetaja ära põhjendab, et õige on vale.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kindlasti saage kokku. Ja võta mõni täiskasvanu kaasa.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kindlasti saage kokku. Ja võta mõni täiskasvanu kaasa.

See võiks Õhtulehe ajakirjanik olla. Ehkki need ei viitsi nii palju tööd teha, piisab Perekooli artiklite lõikamisest-kleepimisest.

Õpetajat võiks siis ka teavitada, et ta teaks oma esindajaga kohale ilmuda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 08.12 12:40; 08.12 17:07; 08.12 18:33; 08.12 19:55; 08.12 20:27; 13.12 13:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See võiks Õhtulehe ajakirjanik olla.

Üldjuhul esimene valik võiks ikka ema või isa olla :).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 07.12 15:24; 08.12 12:46; 08.12 17:12; 09.12 01:08; 12.12 09:44; 13.12 00:49; 15.12 02:32; 15.12 14:24;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See võiks Õhtulehe ajakirjanik olla.

Üldjuhul esimene valik võiks ikka ema või isa olla :).

Et lapsevanem võtab lapse õpetajaga kohtumisele omakorda oma ema või isa kaasa?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 08.12 12:40; 08.12 17:07; 08.12 18:33; 08.12 19:55; 08.12 20:27; 13.12 13:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hämmastav suhtumine on siin ikka.

Okei, kujutame nüüd olukorda nii, et laps on pikalt haige olnud ja läheb tööd koolis järgi vastama. Kasutab ÕPIKU lahendust nr 2, sest teda polnud lihtsalt tunnis, kui õpetaja oma “ainuõiget” lahendusvarianti tutvustas.

Paneb lapsele puuduliku, sest too ei teadnud, et õpikuvariant on ebapäedev.

Kuulge, kas te olete täie mõistuse juures ikka?

Loomulikult tuleb sellist käitumist vaidlustada.

Teemaalgataja, mine kooli kohale ja soovitavalt kutsu vestluse juurde veel klassijuhata (või õppealajuhataja) ning abikaasa.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 08.12 18:37; 08.12 19:00; 08.12 19:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgataja, mine kooli kohale ja soovitavalt kutsu vestluse juurde veel klassijuhata (või õppealajuhataja) ning abikaasa.

Ja ära ämma unusta.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 08.12 18:52; 08.12 19:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgataja, mine kooli kohale ja soovitavalt kutsu vestluse juurde veel klassijuhata (või õppealajuhataja) ning abikaasa.

Ja ära ämma unusta.

Ära ironiseeri.

Minu jutu mõte on selles, et kui teemaalgataja pole just raudse selgrooga, siis võiks keegi toeks olla. Näiteks abikaasa, kes on ka muide täiesti õigustatud saama oma lapse õppeedukuse jm kooli puudutava kohta informatsiooni.

Samas klassijuhataja või õppealajuhataja saaks situatsiooni vaadelda värske pilguga, samas aga pedagoogi seisukohast.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 08.12 18:37; 08.12 19:00; 08.12 19:54;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 82 )


Esileht Koolilaps ülesande lahenduse vaidlustamine (õpetaja ei vasta e-kirjas, tahab kohtuda)

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.