Head Perekooli külastajad!

Perekool on Eesti esimene pereportaal. Ehkki viimastel aastatel on loodud uusi kaasaegseid suhtlus- ja infokanaleid, on Perekoolil jätkunud pikaajalisi ja aktiivseid külastajaid - oleme selle üle rõõmsad ja tänulikud.
1. juunil 2024. aastal lõpetab Perekooli foorum oma tegevuse. Hoolimata me püüdlustest hoida Perekooli heatahtliku ja toetava keskkonnana, võivad ka üksikud sobimatud postitused teha palju kurja, kahjustades asjaosaliste enesetunnet ja suhteid.
Jätkame Perekooli lehel igakuiselt uute artiklite ja taskuhäälingu osade avaldamist. Olete südamest oodatud ammutama kaasaegseid tõenduspõhiseid teadmisi naise ja lapse tervise, pere ja suhete teemadel.

Foorumihuvilistel on üks võimalus edaspidiseks suhtluseks näiteks äsja loodud Elufoorumis: elufoorum.com

Sisukate kohtumisteni Perekooli lehel.
Eesti Ämmaemandate Ühing

Esileht Tööelu, raha ja seadused. Ülikoolis õpetajaga konflikt

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 52 )

Teema: Ülikoolis õpetajaga konflikt

Postitas:

Tere! ☀️

Teema pealkiri on veidi ülepaisutatud, otsest isiklikku konflikti õpetajaga ei ole, kuid alustan algusest.

Kas kellelgi on nõuandeid, kus ülikoolis käies tekib õppejõuga olukord, kus ei ole õpilase-õpetaja vahel mingisugust klappi? St, tema erialastes oskustes ei kahtle ma kindlasti, kuid probleemiks on tema suhtlusmaneer ning isegi lausa õpilaste mõnitamine. Olen oma kooli rühmaga suhtluses ning väga paljud õpilased on tema käitumisest häiritud. Samuti suhtlesin ka teisest rühmast inimesega ja tema väitis sama, et antud õppejõud lausa kiusab õpilasi. Seega ei ole probleem ainult minu nägemuses.

Kirjutasin täna ka kooli juhtkonnale, kuid nimesid ei nimetanud. Antud teema on ka minu jaoks häiriv, kuid tunniplaanis on temaga tunde veel mitmeid ja ma vaimselt lihtsalt ei suuda nendes tundides osaleda. Olen nõus iseseisvalt antud teema omandama.

Siit ka küsimus- kas te kannataksite need aastad ära ja pigistaksite tunnis silma kinni (kui tunnete, et teid kergelt alandatakse) või pöörduksite samuti antud teemaga teiste isikute poole?

+6
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tere! ☀️

Teema pealkiri on veidi ülepaisutatud, otsest isiklikku konflikti õpetajaga ei ole, kuid alustan algusest.

Kas kellelgi on nõuandeid, kus ülikoolis käies tekib õppejõuga olukord, kus ei ole õpilase-õpetaja vahel mingisugust klappi? St, tema erialastes oskustes ei kahtle ma kindlasti, kuid probleemiks on tema suhtlusmaneer ning isegi lausa õpilaste mõnitamine. Olen oma kooli rühmaga suhtluses ning väga paljud õpilased on tema käitumisest häiritud. Samuti suhtlesin ka teisest rühmast inimesega ja tema väitis sama, et antud õppejõud lausa kiusab õpilasi. Seega ei ole probleem ainult minu nägemuses.

Kirjutasin täna ka kooli juhtkonnale, kuid nimesid ei nimetanud. Antud teema on ka minu jaoks häiriv, kuid tunniplaanis on temaga tunde veel mitmeid ja ma vaimselt lihtsalt ei suuda nendes tundides osaleda. Olen nõus iseseisvalt antud teema omandama.

Siit ka küsimus- kas te kannataksite need aastad ära ja pigistaksite tunnis silma kinni (kui tunnete, et teid kergelt alandatakse) või pöörduksite samuti antud teemaga teiste isikute poole?

Arvestades, et õppejõududest on suur puudus, siis olukord ilmselt ei muutu. Hea, et juhtkonnale sellekohase noodi saatsid muidugi, eks rääkima peab. Eks sinu asi on kuidagi enda punktid sealt ainest kätte saada, pead uurima, kuidas.

+8
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul oli nii, kuna 1x hilinesin tema tundi 10min (mul oli tol hetkel 1.5a laps ja hoidja jäi hiljaks).

Seletasin küll, aga teda ei huvitanud. Lasi teised poole päeva pealt lõunale ja mul ei lubanud minna.

Samuti kui oli õpetaja tase kaitsmine, siis ta mind läbi ei lasknud. 1x kui ta puudus ja mul oli viimane katse, siis teised õppejõud pigem kiitsid ja sain ilma probleemideta tehtud.

Magistritöö kaitsmisel ta peab iga kord kindlasti hindajaks olema ja vot sealt ta mind kordagi läbi ei lasknud.

Nii jäigi mul see pooleli.

+1
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Põlvkondadevaheline erinevus. Tänapäeva noored paljud eeldavad, et maailm muutub nendele sobivaks kui nad seda vaid soovivad – ei, ei muutu. Maailm võib muutuda vähehaaval sellesse suunda.

Ülikoolide põhivara on õppejõud, kellesarnaseid juurde enam ei tule, kes on oma ala tipud. Noored võivad soovida, et sellised tuleks lahti lasta ja uued asemele võtta, aga nii lihtsalt need asjad ei käi – sobivaid asendusi pole lihtsalt.

Lisaks veel, et teisi inimesi sa muuta ei saa, muuta saad vaid enda suhtumist olukorda. Kui tunned, et sind alandatakse, siis peaksid selle tundega tööd tegema ning proovima seda muuta (miks võõra inimese suvalised sõnad panevad sind üldse selliselt tundma).

+15
-14
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kindlasti ma ei soovi, et teda lahti lastakse. Ma ei ole tegelikult selle põlvkonna lumehelbeke, kes arvaks, et väikse noomimise peale peaks jooksma kohe “kitule” ja arvama, et kohe kõik minu poolel tagajalgadel oleks.

Eks kindlasti on neid, kellele antud õppejõu iseloom meeldib, aga tundub, et suuremat osa ikkagi häirib. Ma ise lihtsalt loodan, et kooli juhtkond annab võimaluse mul saada iseseisev õppimine, ma isegi ei taha, et õppejõud midagi antud teemast teaks, et olen kuskile pöördunud. Ta nimelt paneb seminarides väga agaralt puudumisi kirja ja nimeliselt uurib, kus keegi õpilane on. Mulle lihtsalt ei meeldi, et minu nimi arutlusele terve klassi ees tuleks ja mu puudumise üle arutelu peetakse.

+6
-13
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina jällegi arvan, et ma ei peaks tundma end alandatuna. Keegi ei peaks.
Meie rühma üks õpilastest on talle kord juba märkuse teinud, teiste rühmade seisu kahjuks ei tea.

 

+12
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Võid googeldada õppejõudu, kas ta oli NLKPs, kommunist. Siis tema käitumine on selgitatav.

+2
-13
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Võid googeldada õppejõudu, kas ta oli NLKPs, kommunist. Siis tema käitumine on selgitatav.

Kuidas ma seda teada saan? Ta on muidu naisterahvas.

0
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mis ajast on ülikoolis õpetajad ja tunnid … ?

Vanasti olid ikka õppejõud ja loengud, aga eks see tänapäeva värk vist

+18
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Põlvkondadevaheline erinevus. Tänapäeva noored paljud eeldavad, et maailm muutub nendele sobivaks kui nad seda vaid soovivad – ei, ei muutu. Maailm võib muutuda vähehaaval sellesse suunda.

Ülikoolide põhivara on õppejõud, kellesarnaseid juurde enam ei tule, kes on oma ala tipud. Noored võivad soovida, et sellised tuleks lahti lasta ja uued asemele võtta, aga nii lihtsalt need asjad ei käi – sobivaid asendusi pole lihtsalt.

Lisaks veel, et teisi inimesi sa muuta ei saa, muuta saad vaid enda suhtumist olukorda. Kui tunned, et sind alandatakse, siis peaksid selle tundega tööd tegema ning proovima seda muuta (miks võõra inimese suvalised sõnad panevad sind üldse selliselt tundma).

Oma ala tipud ja austatud õpetajad on siiski need, kes suudavad ainet võimalikult hästi ja huvitavalt edasi anda, need õpetajad suudavad ka õpilasi austada ja nendega inimlikult käituda. Inimene võib olla kui tark tahes, aga õppejõuna on ta tegelikult läbi kukkunud, kui tema tundi enam minna ei taheta. Ainult vanus ja teadmised ei tee õpetajast head ja autoriteetset õpetajat.

+14
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mõnitamine ja kiusamine ei ole kindlasti ühelgi juhul lubatud. Kui paljud üliõpilased tunnevad, et see on probleem, siis meil (TÜs) tegeleb selliste asjadega minu teada programmijuht. Kui kirjutasid kooli juhtkonnale , aga nimesid ei nimetanud, võid saada ka soovituse, kelle poole pöörduda tuleks. Ja nimesid on ikka vaja nimetada, kuidas siis muidu asjad paraneda saavad. Keegi ei hakka kohe kedagi lahti laskma, aga inimesega räägitakse ja ta saab oma käitumist muuta (võib olla ka näiteks nii, et seda, mis õppejõu meelest on lihtsalt kerge  iroonia või sarkasm, tajub õpilane mõnitamisena).

Kui konkreetse aine läbimise eelduseks on osalemine seminarides, siis nii on (tavaliselt küll on mõned puudumised ka ikka lubatud, see peab olema kõik kirjas üsna täpselt, mis tingimused peavad täidetud olema, et arvestust saada). Erikokkulepped on võimalikud, aga seda otsustab enamasti ka õppejõud, ma ei tea, kas programmijuht saab kohustada õppejõudu selles osas erisusi tegema. Aga loomulikult ei ole õppejõu asi uurida teistelt, kes mis põhjusel puudub ja seda arutada.

+10
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ülikooli juhtkonnale pole mõtet kaevata, esialgu ikka õppekava juhile. Kui kaebusi on rohkem, seda tõenäolisem, et tuleb ka muutus. Õppekava juhi võimuses on ka asendada aineid, sulle teha individuaalne õppekava jne, jne. Kindlasti ei tasu lihtsalt kannatada.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Põlvkondadevaheline erinevus. Tänapäeva noored paljud eeldavad, et maailm muutub nendele sobivaks kui nad seda vaid soovivad – ei, ei muutu. Maailm võib muutuda vähehaaval sellesse suunda.

Ülikoolide põhivara on õppejõud, kellesarnaseid juurde enam ei tule, kes on oma ala tipud. Noored võivad soovida, et sellised tuleks lahti lasta ja uued asemele võtta, aga nii lihtsalt need asjad ei käi – sobivaid asendusi pole lihtsalt.

Lisaks veel, et teisi inimesi sa muuta ei saa, muuta saad vaid enda suhtumist olukorda. Kui tunned, et sind alandatakse, siis peaksid selle tundega tööd tegema ning proovima seda muuta (miks võõra inimese suvalised sõnad panevad sind üldse selliselt tundma).

Oma ala tipud ja austatud õpetajad on siiski need, kes suudavad ainet võimalikult hästi ja huvitavalt edasi anda, need õpetajad suudavad ka õpilasi austada ja nendega inimlikult käituda. Inimene võib olla kui tark tahes, aga õppejõuna on ta tegelikult läbi kukkunud, kui tema tundi enam minna ei taheta. Ainult vanus ja teadmised ei tee õpetajast head ja autoriteetset õpetajat.

Aga ma polegi vastupidist väitnud.

Inimlik suhtumine on just nimelt see, mis ongi tajutav – igaüks näeb ja tunnetab seda erinevalt.

Ka mina nägin seda põlvkondade erinevust seoses koolikollektiiviga ning olin tunnistajaks olukordadele, kus noored suutsid solvumise ja alanduse välja võluda täiesti uskumatutest olukordadest. Minu jaoks oli arusaamatu, kuidas sellistest lausetest sai solvanguid välja lugeda.

Ja väita, et õppejõuna läbikukkunud? Näide: 30 aastat oli hinnatud õppejõud ja aastal 2024 kuulutame ta järsku läbikukkunuks? Või on point siiski mujal peidus?

+9
-9
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Näide: 30 aastat oli hinnatud õppejõud ja aastal 2024 kuulutame ta järsku läbikukkunuks? Või on point siiski mujal peidus?

Selliseid õppejõude on palju. Mis 30 aastat tagasi oli okei, see seda enam ei ole, ühiskond on muutunud. Vanasti oligi õppejõudude poolne mõnitamine täitsa okei asi, visati onu Heino nalju, tüdrukutele öeldi, et äkki peaksid koduköögi juurde jääma, oled nii loll, miks sul on meeste ametit vaja õppida. Ja osad õppejõud ei ole siiani aru saanud, et selline käitumine pole enam normaalne. Asi on selles, et õppejõud ei suuda ajaga kaasas käia, mitte point pole mujal. Kunagi oli õppejõud jumal, kes tegigi, mis tahtis. Nüüd pead tegema ainekava, kus kõik on kirjas, kõik nõuded, kõik tähtajad. Osa ei viitsi midagi teha ja esitab lambist mingeid nõudmisi. No ei saa enam nii.

+15
-13
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu puhul sõltuks, mida see õppejõud täpselt teeb. Mingi lihtsa pilkamise ma kannataks rahus ära. Kui ohtu satuks kooli lõpetamine, siis ilmselt ma uuriks, palju mul kaasõpilastest toetajaid on ja siis otsustaks, mida teha. Üldiselt on läbi aegade olnud õppejõude/õpetajaid, keda ei armastata või keda lausa kardetakse. No pole tore, aga mõnes mõttes on see nagu ka elus, sama teema võib edaspidi olla ülemustega, niisama kolleegidega.. üldiselt tuleb kasuks, kui osata ka ebameeldivate inimestega toime tulla.

+11
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ülikooli juhtkonnale pole mõtet kaevata, esialgu ikka õppekava juhile. Kui kaebusi on rohkem, seda tõenäolisem, et tuleb ka muutus. Õppekava juhi võimuses on ka asendada aineid, sulle teha individuaalne õppekava jne, jne. Kindlasti ei tasu lihtsalt kannatada.

Tegelikult kirjutasingi õppekava juhile, vaatasin just meilidest üle. Sain vastuse, et õpin eriala, kus peangi erinevate inimeste iseloomudega hakkama saama ja et kõik inimesed, kes meie ümber on, ei peagi meile meeldima.

Tõsi ta on, isiklikus elus saan ma valida, kellega suhtlen ja kes mu ümber on, aga kahjuks tööl/koolis tõesti seda teha ei saa. Tööl veel isegi saad vahetada keskkonda, aga ülikoole ei ole Eestis just kuigi palju.

+8
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tänapäeva “kõrgharidus” on suunatudki vähevõimekatele massidele, kelle relvaks on kaebamine ja öördamine.
Ei, inimene ei ole ajas muutunud. Juba antiikaja filosoof teadis, et õppida võib ja saab ka vaenlaselt.
Sapienti sat.

+12
-11
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siit ka küsimus- kas te kannataksite need aastad ära ja pigistaksite tunnis silma kinni (kui tunnete, et teid kergelt alandatakse) või pöörduksite samuti antud teemaga teiste isikute poole?

Muidugi pöörduks kellegi poole kui asi juba konkreetselt alandamiseks läheb. Mina sattusin ühe õppejõu kiusatavaks, sest mul oli külm ja olin fliisi sisse peitunud. Sealt edasi jäin kõigega ette aga ma kahjuks ei oska ka alati suud õige koha peale kinni hoida. Kannatasin, sest aine oli vaja läbida aga kui ta ühes tunnis faktivea tegi ja ma teda parandasin, mille peale ta ütles, et on minu pedantlikust eesti keelsest inisemisest väsinud, sai see mu piiriks. Tegin ametliku kaebuse, sain teada, et paljudel probleeme aga noored ei julge ametlikult kaevata ja aine lõpus halba tagasidet anda. Mul polnud probleemi seda teha ning mind tõsteti teise gruppi ja lasti eksam teise õppejõuga teha, et aine ära lõpetada.

+9
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siit ka küsimus- kas te kannataksite need aastad ära ja pigistaksite tunnis silma kinni (kui tunnete, et teid kergelt alandatakse) või pöörduksite samuti antud teemaga teiste isikute poole?

Muidugi pöörduks kellegi poole kui asi juba konkreetselt alandamiseks läheb. Mina sattusin ühe õppejõu kiusatavaks, sest mul oli külm ja olin fliisi sisse peitunud. Sealt edasi jäin kõigega ette aga ma kahjuks ei oska ka alati suud õige koha peale kinni hoida. Kannatasin, sest aine oli vaja läbida aga kui ta ühes tunnis faktivea tegi ja ma teda parandasin, mille peale ta ütles, et on minu pedantlikust eesti keelsest inisemisest väsinud, sai see mu piiriks. Tegin ametliku kaebuse, sain teada, et paljudel probleeme aga noored ei julge ametlikult kaevata ja aine lõpus halba tagasidet anda. Mul polnud probleemi seda teha ning mind tõsteti teise gruppi ja lasti eksam teise õppejõuga teha, et aine ära lõpetada.

Pakun, et asi polnud teps mitte fliisis vaid lobast, mis selle fliisi seest kostis. Mõnel inimesel ongi krooniline lobapidamatus ja ettekujutus, et oma tarkust tuleb igal võimalikul ja võimatul viisil demonstreerida.
Noored julgevad kaevata. Ja kuidas veel! Põhjust on tänapäeval ülilihtne leida. Kasvõi “kuri pilk” nagu vanal heal keskajal.

+14
-9
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siit ka küsimus- kas te kannataksite need aastad ära ja pigistaksite tunnis silma kinni (kui tunnete, et teid kergelt alandatakse) või pöörduksite samuti antud teemaga teiste isikute poole?

Muidugi pöörduks kellegi poole kui asi juba konkreetselt alandamiseks läheb. Mina sattusin ühe õppejõu kiusatavaks, sest mul oli külm ja olin fliisi sisse peitunud. Sealt edasi jäin kõigega ette aga ma kahjuks ei oska ka alati suud õige koha peale kinni hoida. Kannatasin, sest aine oli vaja läbida aga kui ta ühes tunnis faktivea tegi ja ma teda parandasin, mille peale ta ütles, et on minu pedantlikust eesti keelsest inisemisest väsinud, sai see mu piiriks. Tegin ametliku kaebuse, sain teada, et paljudel probleeme aga noored ei julge ametlikult kaevata ja aine lõpus halba tagasidet anda. Mul polnud probleemi seda teha ning mind tõsteti teise gruppi ja lasti eksam teise õppejõuga teha, et aine ära lõpetada.

Täitsa konfliktne inimene oled. Ajateenistusse peaksid minema, siis saad sellest õiendamisest kohe lahti, kui 5 korda oled põrandaid pesema pandud:) Õpid lisaks oma voodit ära tegema, asju korralikult kapis hoidma ja palju muid kasulikke asju.

+11
-9
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pakun, et asi polnud teps mitte fliisis vaid lobast, mis selle fliisi seest kostis.

No paraku valesti pakud, sest kuni sinnani olin ma veel täiesti vait olnud ja kõik algaski käsklusest fliisist välja pugeda.

+1
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Täitsa konfliktne inimene oled. Ajateenistusse peaksid minema, siis saad sellest õiendamisest kohe lahti, kui 5 korda oled põrandaid pesema pandud:) Õpid lisaks oma voodit ära tegema, asju korralikult kapis hoidma ja palju muid kasulikke asju.

Ajateenstusse ma paraku saan nüüd vaid sellele põrandate pesema kamandajate poolele. Mul on omad põrandad juba pestud.

+2
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul küll kutsekool, endine rakenduslik kõrgkool, aga meil oli sarnase juhuga (no ehk ei olnud isegi nii hull, ainult 1 aine ka) õppekava juhiga juttu ja ta võttis väga tõsiselt ning rääkis selle probleeme tekitanud õpetajaga (jah, selles koolis on õpetajad). Meil oli ka eriala, kus tuleb erinevate inimestega suhelda osata ja õppekava juht just kommunikatsiooni ekspert, nii et põhmimõtteliselt lahendas asja ühe vestlusega.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kindlasti ma ei soovi, et teda lahti lastakse. Ma ei ole tegelikult selle põlvkonna lumehelbeke, kes arvaks, et väikse noomimise peale peaks jooksma kohe “kitule” ja arvama, et kohe kõik minu poolel tagajalgadel oleks.

Eks kindlasti on neid, kellele antud õppejõu iseloom meeldib, aga tundub, et suuremat osa ikkagi häirib. Ma ise lihtsalt loodan, et kooli juhtkond annab võimaluse mul saada iseseisev õppimine, ma isegi ei taha, et õppejõud midagi antud teemast teaks, et olen kuskile pöördunud. Ta nimelt paneb seminarides väga agaralt puudumisi kirja ja nimeliselt uurib, kus keegi õpilane on. Mulle lihtsalt ei meeldi, et minu nimi arutlusele terve klassi ees tuleks ja mu puudumise üle arutelu peetakse.

Kas ma saan aru, et probleem on selles, et õpetaja paneb puudumised kirja ja uurib teiste käest, miks puudutakse? Sellepärast kirjutasidki kaebuse, et sinu nimi tuli klassi ees arutlusele?
Minu küll probleemi ei näe.

+13
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

legi poole kui asi juba konkreetselt alandamiseks läheb. Mina sattusin ühe õppejõu kiusatavaks, sest mul oli külm ja olin fliisi sisse peitunud. Sealt edasi jäin kõigega ette aga ma k

Ei saa aru. Fliisteki vedasid loengusse või?

+8
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

aga kui ta ühes tunnis faktivea tegi ja ma teda parandasin, mille peale ta ütles, et on minu pedantlikust eesti keelsest inisemisest väsinud, sai see mu piiriks.

Nüüd me saimegi teada, kes perekooli foorumis kirjavigade kallal norimas käib

+2
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pakun, et asi polnud teps mitte fliisis vaid lobast, mis selle fliisi seest kostis.

No paraku valesti pakud, sest kuni sinnani olin ma veel täiesti vait olnud ja kõik algaski käsklusest fliisist välja pugeda.

No ma ei tea, see tundub poolik lugu. Minuteada meil ei ole ülikoolides mingit ranget riietumisetiketti. Ma olen 7 aastat ülikoolis käinud ja olen absoluutselt igasugust riietust näinud loengutes. Talveparkades inimesi Tallinnas ajaloo instituudis, nabapluusides noori, neiud kes tegelesid tantsimisega ja läksid/tulid ilmselt otse kuskilt show’lt, rinnalapsega loengus käiv ema kes muideks kandis ka igapäevaselt fliisi jne, jne.

Kiusamise vastu aitab üldjuhul hästi õppimine. Õppejõududel on hindamisjuhendid, hindeid näkku vaadates ei panda. Halb hinne ei ole kiusamine, see on lapse jutt. Kui oled kindel, et sulle tehakse liiga, siis tuleb kiusamisest õppekava juhile või instituuti teada anda.

 

+9
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma reageeriks samuti kui mõni õpilane õppetöö asemel fliisimässitult lobiseks ja pidevalt loengut segaks. See pole kiusamine sest niisugused tudengid segavad teisi ka, kes õppetööst ja loengus käsitletavast teemast huvitatud on. Fakt on, et ülikoolis ei keela keegi fliisi sees õppida. Ka ei ole seni ükski õppejõud pahaks pannud, kui tema viga parandatakse. Nähtud seda küll ja veel ja reaktsioonid on: “kontrollime üle!”, “jah, parandage mind kui ma eksin, mul on pea otsas juba väsinud” jms. Õppejõud on ju ka inimesed, ekslikud nagu me kõik.

Meil siin puudub õppejõupoolne vaade, seepärast hinnanguid anda ei saa. Siinseid postitusi lugedes hakkas vaikselt tunduma, et kiusaja on hoopis tudeng. See ei pruugi nii olla, ent teada me seda ka ei saa.

+11
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ise lihtsalt loodan, et kooli juhtkond annab võimaluse mul saada iseseisev õppimine, ma isegi ei taha, et õppejõud midagi antud teemast teaks, et olen kuskile pöördunud. Ta nimelt paneb seminarides väga agaralt puudumisi kirja ja nimeliselt uurib, kus keegi õpilane on. Mulle lihtsalt ei meeldi, et minu nimi arutlusele terve klassi ees tuleks ja mu puudumise üle arutelu peetakse.

Sa soovid, et ei peaks enam õppejõu loengutes viibima, aga samas soovid, et ta sellest midagi teada ei saaks. Kuidas küll juhtkond sinu meelest sellise asja korraldada saab? Isegi kui sa saad loa omandada materjal iseseisvalt, saad selle materjali ju ikkagi õppejõu käest, pead talle ikkagi esitama tööd hindamiseks, sooritama kontrolltööd jne. Loomulikult on õppejõul siis õigustatud küsimus,  miks sa ei osale.

Samuti, kui probleem on suurem ja paljudel üliõpilastel õppejõuga mingi teema, siis pole ju lahendus, et sina vingerdad ära, keegi ei saa teada ja kõik läheb samamoodi edasi. Absoluutselt kindlasti on juhtkond motiveeritud olukorda lahendama ja kuidas seda teha saaks kui üks osapool pole üldse informeeritudki, et probleem üldse eksisteerib? Õppejõul on samuti õigus teada, kui tema tööd kritiseeritakse, mitte mingi susimine ei toimu, et juhtkond susserdab üliõpilastega õppejõu selja taga tema loengu kohta midagi ära.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei saa aru. Fliisteki vedasid loengusse või?

Fliisjakist ei ole kunagi kuulnud või?

0
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 52 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Ülikoolis õpetajaga konflikt