Esileht Koolilaps Ümarlaud kohe-kohe 16 aastasel

Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )

Teema: Ümarlaud kohe-kohe 16 aastasel

Postitas:
Kägu

Tere! Ühesõnaga, lapsel tuli klassikaaslasega konflikt, teine lõikas ta pangakaardi läbi mingi idiootsuse peale. Klassijuhataja teeb KOOLIVAHEAJAL ümarlaua, pole kunagi osalenud ega kuulnud. Kas keegi oskaks detailselt seletada?

+4
-13
Please wait...

Postitas:
Kägu

kõik osapooled, st lapsed ja vanemad, õpetaja, kooli psühholoog jms saavad kokku ja arutavad toimunut. mida sina lootsid, pidulikku õhtusööki ümara laua ümber?

+31
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

kõik osapooled, st lapsed ja vanemad, õpetaja, kooli psühholoog jms saavad kokku ja arutavad toimunut. mida sina lootsid, pidulikku õhtusööki ümara laua ümber?

Miks peab nähvima? Mina ka ei tea, mis täpselt ümarlaual võiks toimuda. Kui sina tead, siis jaga teadmist ja hoia sapp endale.

Tõenäoliselt ühe juhtumi pärast sellist üritust ei korraldataks, ju on tegu pikemaajalise vastasseisuga.

+12
-12
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

kõik osapooled, st lapsed ja vanemad, õpetaja, kooli psühholoog jms saavad kokku ja arutavad toimunut. mida sina lootsid, pidulikku õhtusööki ümara laua ümber?

Lisaks kindlasti kas direktor või õppealajuhataja või mõlemad.

Kui koolis on sotsiaalpedagoog, siis ka tema.

Seaduserikkumisega seotud probleemide korral on vahel kaastatud ka noorsoopolitseinik.

+16
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Võetakse vaibale, noomitakse, midagi ehk veel. Muidugi pangakaardi purustamine polnud õige tegu, aga ilmselt on tõsisem mure see, et mingi õpilane kannab kaasas lõikevahendit, me ju ei tea, oli see vahend käärid, zilett või nuga, ja sellega lõikab selleks mitte ettenähtud asju. Pangakaardi saab ju vahetada.

+3
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

ilmselt on tõsisem mure see, et mingi õpilane kannab kaasas lõikevahendit, me ju ei tea, oli see vahend käärid, zilett või nuga, ja sellega lõikab selleks mitte ettenähtud asju. Pangakaardi saab ju vahetada.

Igal esimese klassi lapsel on käärid kotis!

+25
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Võetakse vaibale, noomitakse, midagi ehk veel. Muidugi pangakaardi purustamine polnud õige tegu, aga ilmselt on tõsisem mure see, et mingi õpilane kannab kaasas lõikevahendit, me ju ei tea, oli see vahend käärid, zilett või nuga, ja sellega lõikab selleks mitte ettenähtud asju. Pangakaardi saab ju vahetada.

Kui asi oleks pangakaardi lõikamises, siis ei kutsutaks ju kannatanut ja tema vanemaid kohale. Siis tegeletaks patukoti endaga. Siin on asi ikka mõlemapoolne, kui mõlemad lapsed ja vanemad kohale kutsutakse.

+11
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Iseenesest, miks mitte koolivaheajal ümarlauda teha, kui see aeg kõigile osapooltele sobib. Muidu tuleks seda ju teha koolitundide arvelt.

Üldiselt on hästi raske siin vastata, et mis seal toimuma hakkab jne – vahel võivad sellised algselt igava ja rutiinsena mõeldud ümarlauad võtta ka üsna ootamatu pöörde. Lihtsalt mine kohale ja katsu seal säilitada analüütiline mõtlemine. Katsu säilitada rahu, loogiline mõistus ja seikadele otsavaatamise võime.

Seal võidakse pakkuda nii häid kui ka üsna lambist tõmmatud ja huumori valdkonda liigituvaid ettepanekuid. Katsu häälestada ennast probleemi lahendamise lainele: ehk et, ütle endale: “Ma tulin siia probleemi lahendama, katsun mõelda, mida teha, et asjad korda saada.” Küll oleks hea, kui teisedki osapooled – nii noored, lapsevanemad kui ka kooli töötajad – samamoodi häälestuksid ja mõtleksid!

Ürita ära tunda olukord, kus probleemi hakatakse nagu kuuma kartulit salamisi viskama kellegi teise kraesse, ning juhi sellele siis kohe tähelepanu.

Tavaliselt kiputakse niisuguseid ümarlaudu lõpetama rutaka järeldusega, et noor peab hakkama koolipsühholoogi juures käima ja siis kõik ülejäänud ohkavad kergendatult, et jumal tänatud, mure murtud, vähemalt Mina ei pea nüüd midagi enam tegema! Väga hea, aga nüüd palu kohe sealsamas täpsustada, et mismoodi kavatseb psühholoog selle noorega tegelema hakata, kui eesmärgiks peaks olema konkreetse kahe noore vahel oleva konflikti lõpetamine?

Tavaliselt on psühholoogidel mingi oma n-ö rutiinne raamistik, mida nad rakendavad tööks enam-vähem kõikide klientide puhul (oma meeleolude ülesjoonistamine, tujude päeviku pidamine, linnukeste tõmbamine testide lahtritesse jne-jne.) Ehk siis, nad rakendavad oma väljakujunenud rutiinset töömeetodit enam-vähem kõikide laste puhul, aga see konkreetne kahe noore vaheline konflikt, mille tõttu see kõik üldsegi tuli, võib neil jääda lõppkokkuvõttes tähelepanuta. Konflikt aga jätkub ikka omasoodu sellal, kui noor muudkui oma meeleolusid üles joonistab. Sellistele karidele tasub tähelepanu pöörata. Sul on täielik õigus küsida psühholoogilt konkreetset plaani, kuidas ta kavatseb hakata tööle antud konfliktisituatsiooni lahendamisega ja kui tal seda plaani ei ole, siis ei pruugi ta saada teid aidata. Edu!

+17
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma arvan, et see on tegelikult hea, oleks üksikjuhtum, siis vast ei hakataks sedasi mitut osapoolt kokku tooma, tõenäoliselt on tegemist pikemalt käärinud konfliktiga, mis pikka aeg koolitööd segab. Noortel tekib siis ka tunne, et ei ole kõik kuskil hiljem kirja teel või tagaselja silutav. Tuleb silmast silma oma tegudest rääkida, probleemi lahata.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Nädal lõppes. Muljeta, kuidas ümarlaud läks?

 

 

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Igati teretulnud, et probleemidega tegeletakse, mitte ei lasta suuremaks paisuda.

TA laps käib ilmselt KIVA- ga liitunud koolis ja võiks õnnelik selle üle olla

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Igati teretulnud, et probleemidega tegeletakse, mitte ei lasta suuremaks paisuda.

TA laps käib ilmselt KIVA- ga liitunud koolis ja võiks õnnelik selle üle olla

Seda KiVa värki õpetatakse neile kuni 7. klassini vist? Aga vb reageeritakse ka suuremate laste probleemidele vastavalt.

0
0
Please wait...

Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )


Esileht Koolilaps Ümarlaud kohe-kohe 16 aastasel