Esileht Erivajadustega laps Väikeklassid elukohajärgses koolis?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 32 )

Teema: Väikeklassid elukohajärgses koolis?

Postitas:
Kägu

Palun infot, kas piisava arvu sooviavalduste esitamise korral on elukohajärgsel koolil seaduse järgi kohustus avada väikeklass? Nii ma vähemalt aru olen saanud. Ja siit kohe järgmine küsimus, et kuidas ma tean, milline on elukohajärgne kool, kui tallinn.ee elukohajärgseid koole näitava kaardi järgi võiks see olla nii Kalamaja põhikoo, GAG kui VHK?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

teoreetiliselt küll.
aga kuna selle klassi loomiseks on vaja ka eelarvelisi vahendeid (nt selle uue klassi õpetajate palgaraha, sest õpetajatel tuleb ju tunde juurde), samuti muid ümberkorraldusi (lisaklass = lisaruum koos õppetööks vajalike vahenditega, tunniplaani muutmine jne), siis seda ei tehta üleöö ja tavaliselt läheb uue klassi avamise peale ca 3-4 kuud.
kui on kevadel teada, et vaja, avatakse sügisel.
kui õppeaasta algul selgub vajadus, siis avatakse üldjuhul kas 2. või 3.õppeperioodist.

üks asi veel: kuigi diagnoosiga lapsi võib olla piisavalt, võib tekkida olukord, kus need 4-6 last pole suutelised üksteist samas ruumis väljakannatama. võib olla nt olukord, kus 5st 2 vajavad hoopis ind.õpet ja vaid 3-le lapsele väikeklassi teha ei saa

tallinnas loetakse elukohajärgseks kooliks küll tervet linna, aga tavaliselt suunatakse sellised lapsed oma elukohale lähimasse piirkonnakooli.
jah, ka mõnedes eliitkoolides on ind.õppel lapsi, aga tavaliselt on need lapsed samas koolis varem juba mitu aastat enne õppinud, kui neil väikeklassi või ind.õppe vajadus tekkis. (nt haigestus või oli vahepeal mitu aastat välismaal ja peab osa aineid ind.programmi alusel järgi õppima)

Please wait...
Postitas:
Kägu

üks asi veel: kuigi diagnoosiga lapsi võib olla piisavalt, võib tekkida olukord, kus need 4-6 last pole suutelised üksteist samas ruumis väljakannatama. võib olla nt olukord, kus 5st 2 vajavad hoopis ind.õpet ja vaid 3-le lapsele väikeklassi teha ei saa

tallinnas loetakse elukohajärgseks kooliks küll tervet linna, aga tavaliselt suunatakse sellised lapsed oma elukohale lähimasse piirkonnakooli.
jah, ka mõnedes eliitkoolides on ind.õppel lapsi, aga tavaliselt on need lapsed samas koolis varem juba mitu aastat enne õppinud, kui neil väikeklassi või ind.õppe vajadus tekkis. (nt haigestus või oli vahepeal mitu aastat välismaal ja peab osa aineid ind.programmi alusel järgi õppima)

Meie laps käib väikeklassis, kus on 4 last. Viies laps on individuaalõppel, teda õpetab sama klassiõpetaja, lihtsalt tunnid on pärastlõunal, kui ülejäänud 4 lapsel on tunnid läbi.

PS. Tallinnas on süvaõppega koole, kus väikeklassid on algusest peale ja akadeemiliselt võimekad lapsed saavad ka süvaõpet seal algusest peale. Diagnoos ei tähenda, et nad õppida ei suudaks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja.
Jah, diagnoos ei vähenda intellekti, igati nõus. Viimane vastaja, oskad mulle palun mingeid nn nutikamaid väikeklassi valikuid nimetada? Isiklikult tean VHK, aga kuidas sinna sisse saaks…??
Laps järgmisel sügisel veel kooli ei lähe, on taibukas tegelane, seega tahaks end võimalustega kurssi viia.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

VHK ei ole piirkonnakool. Tegu on erakooliga ja sinna valitakse nii lapsi kui ka peresid.
GAG on piirkonnakool aga sinna saamiseks peaksite koolile ikka väga lähedal elama. Kui te elate Kalamaja PK ja GAGi vahel, siis suure tõenäosusega määratakse kooliks Kalamaja. Kui minu laps Kalamaja Põhikoolis käis, siis nende arusaamad HEV lastest ja lapse ning pere mõistmine ja toetamine olid olematud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

VHK ei ole piirkonnakool. Tegu on erakooliga ja sinna valitakse nii lapsi kui ka peresid.

Kõik muu on õige, aga VHK ei ole erakool, vaid katsetega munitsipaalkool. Omal ajal lastevanemate eestvedamisel Reaalkoolis avatud eksperimentaalklasside järeltulija.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu laps õpib Kalamaja Põhikoolis ja seal ei ole ega ilmselt tule väikeklasse. Kool on ülerahvastatud, osa klasse õpib õhtuses vahetuses ja isegi raamatukogus antakse tunde. Füüsiliselt ei ole võimalik eraldada 1-5 õpilasele eraldi ruumi. Kui sulle on oluline väikeklass, siis vali kool, kus juba on väikeklassid. Samas, kui laps ei ole veel kooli minemas ja on nutikas, siis miks sa juba ette oled veendunud, et ta ei tule toime tavaklassis?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Samas, kui laps ei ole veel kooli minemas ja on nutikas, siis miks sa juba ette oled veendunud, et ta ei tule toime tavaklassis?

Ka väikeklassides käivad nutikad lapsed – ega need ainult õpiraskustega lastele pole mõeldud, vaid ka näiteks üliandekad on haridusliku erivajadusega, sest tavaklassis on neil lihtsalt igav ja hakkavad tundi segama, kui õpetaja räägib 25 ülejäänud lapsele seda, mida tema juba ammu teab ja oskab.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Elukohajärgne kool – ei ole tänava kaupa paigas, et vaat siit tsoonist lähevad kooli A ja sealt tsoonist kooli B. Märtsis enne kooliminekut pead internetis ankeedi täitma kooli määramiseks, kus saad kirjutada oma soovi. Võidki kirjutada, et lapsel on Innove või lasteaia hinnangul nii- ja naasugune erivajadus ja selle erivajaduse huvides soovid last panna kooli C.

Kui lapse ainus “probleem” on nutikus, siis ära looda, et ta esimesest klassist peale (või üldse) väikeklassi satub. Väikeklassi pannakse nutikad või andekad lapsed siis, kui neil lisaks on mingisugune käitumisprobleem, näiteks häirivad tavaklassi tööd, ei suuda teistega arvestada, läheb kergesti närviliseks/nutuseks, on hästi püsimatu. Lihtsalt nutikad lapsed saavad käia tavaklassis ja õpetaja annab neile näiteks raskemaid ülesandeid. Nutikus iseenesest ei sunni last tundi segama ega õigusta tunni segamist. Kui kardad, et lapsel hakkab koolis igav, siis võib ka panna aasta varem kooli.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

VHK ei ole piirkonnakool. Tegu on erakooliga ja sinna valitakse nii lapsi kui ka peresid.

VHK ei ole erakool, keeletundide eest makstakse lihtsalt juurde kuid see ei tähenda, et tegu on erakooliga. Keeletundide eest makstakse juurde paljudes kohtades Eestimaal.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Väikeklassis EI ÕPI “üliandekad haridusliku erivajadusega” õpilased, vaid selles klassis õpivad lapsed, kellele nõustamiskomisjon on spetsiifilistest hariduslikest erivajadustest tulenevalt soovitanud õppida väikeklassis, sealhulgas autismi spektri häiretega, aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega või sõltuvushäiretega õpilastele või õpilastele, kelle andekus kombineerituna mõne muu erivajadusega toob kaasa vajaduse õppida väikeklassis – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast.

Ehk siis kõigil neil lastel väikeklassis õppimise esmaseks ja peamiseks põhjuseks üks ülaloetletud diagnoosidest. Aga muidugi ei välista see diagnoos, et laps ei võiks olla andekas.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Väikeklassis EI ÕPI “üliandekad haridusliku erivajadusega” õpilased, vaid selles klassis õpivad lapsed, kellele nõustamiskomisjon on spetsiifilistest hariduslikest erivajadustest tulenevalt soovitanud õppida väikeklassis, sealhulgas autismi spektri häiretega, aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega või sõltuvushäiretega õpilastele või õpilastele, kelle andekus kombineerituna mõne muu erivajadusega toob kaasa vajaduse õppida väikeklassis – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast.

Ehk siis kõigil neil lastel väikeklassis õppimise esmaseks ja peamiseks põhjuseks üks ülaloetletud diagnoosidest. Aga muidugi ei välista see diagnoos, et laps ei võiks olla andekas.

Meie lapsel pole ühtegi diagnoosi, õpib katsetega süvaõppega koolis väikeklassis.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Väikeklassis EI ÕPI “üliandekad haridusliku erivajadusega” õpilased, vaid selles klassis õpivad lapsed, kellele nõustamiskomisjon on spetsiifilistest hariduslikest erivajadustest tulenevalt soovitanud õppida väikeklassis, sealhulgas autismi spektri häiretega, aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega või sõltuvushäiretega õpilastele või õpilastele, kelle andekus kombineerituna mõne muu erivajadusega toob kaasa vajaduse õppida väikeklassis – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast.

Ehk siis kõigil neil lastel väikeklassis õppimise esmaseks ja peamiseks põhjuseks üks ülaloetletud diagnoosidest. Aga muidugi ei välista see diagnoos, et laps ei võiks olla andekas.

Meie lapsel pole ühtegi diagnoosi, õpib katsetega süvaõppega koolis väikeklassis.

Suhteliselt ebaaus. Kui minu laps kooli läks, siis pidi ta läbima sada komisjoni ja arsti, tõendamaks, et tal on vajadus väikeklassis õppimiseks. Sinna sai ainult suunamisega. Ja selleks, et sinna komisjoni ette üldse saaks, oli tingimus – lapsele peab olema määratud puue. Nüüd selgub, et saavad ka lihtsalt andekad lapsed, kelle vanemad tahavad nii… Samal ajal ootab terve hulk abivajajaid lapsi järjekorras, et saaks endale sobivat õpikeskkonda.

” Väikeklassi võetakse vastu või viiakse üle õpilane, kellel on raskest kroonilisest psüühikahäirest tulenev püsiv normikohasest erinev käitumismuster ja/ või õpivõime langus, mis takistavad õpilase enda ja teiste õpilaste õppimist ning ohustavad turvalisust tavaklassis (näiteks autismi spektri häired, sõltuvushäired, aktiivsus- ja tähelepanuhäired/keskendumisraskused, füüsiline vägivaldsus kaaslaste suhtes, agressiivsus keskkonna suhtes) või kes on lastepsühhiaatri poolt suunatud pikaajalisele rehabilitatsiooniteenusele.”

“Väikeklassi võetakse vastu või viiakse üle õpilane tähtajaliselt, mille määrab üleriigiline nõustamiskomisjon.”

https://www.tallinn.ee/est/haridus/Vaikeklassid

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Väikeklassis EI ÕPI “üliandekad haridusliku erivajadusega” õpilased, vaid selles klassis õpivad lapsed, kellele nõustamiskomisjon on spetsiifilistest hariduslikest erivajadustest tulenevalt soovitanud õppida väikeklassis, sealhulgas autismi spektri häiretega, aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega või sõltuvushäiretega õpilastele või õpilastele, kelle andekus kombineerituna mõne muu erivajadusega toob kaasa vajaduse õppida väikeklassis – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast.

Ehk siis kõigil neil lastel väikeklassis õppimise esmaseks ja peamiseks põhjuseks üks ülaloetletud diagnoosidest. Aga muidugi ei välista see diagnoos, et laps ei võiks olla andekas.

Meie lapsel pole ühtegi diagnoosi, õpib katsetega süvaõppega koolis väikeklassis.

Suhteliselt ebaaus. Kui minu laps kooli läks, siis pidi ta läbima sada komisjoni ja arsti, tõendamaks, et tal on vajadus väikeklassis õppimiseks. Sinna sai ainult suunamisega. Ja selleks, et sinna komisjoni ette üldse saaks, oli tingimus – lapsele peab olema määratud puue. Nüüd selgub, et saavad ka lihtsalt andekad lapsed, kelle vanemad tahavad nii… Samal ajal ootab terve hulk abivajajaid lapsi järjekorras, et saaks endale sobivat õpikeskkonda.

” Väikeklassi võetakse vastu või viiakse üle õpilane, kellel on raskest kroonilisest psüühikahäirest tulenev püsiv normikohasest erinev käitumismuster ja/ või õpivõime langus, mis takistavad õpilase enda ja teiste õpilaste õppimist ning ohustavad turvalisust tavaklassis (näiteks autismi spektri häired, sõltuvushäired, aktiivsus- ja tähelepanuhäired/keskendumisraskused, füüsiline vägivaldsus kaaslaste suhtes, agressiivsus keskkonna suhtes) või kes on lastepsühhiaatri poolt suunatud pikaajalisele rehabilitatsiooniteenusele.”

“Väikeklassi võetakse vastu või viiakse üle õpilane tähtajaliselt, mille määrab üleriigiline nõustamiskomisjon.”

https://www.tallinn.ee/est/haridus/Vaikeklassid

Perekoolis võib kirjutada mida iganes. Väga kahtlen, et tegelikkuses siiski ükski laps ilma nõustamiskomisjoni otsuseta väikeklassis õpib. Lisaks kõigele muule on see ka seadusega vastuolus, kui nüüd näpuga järge ajada. Ka võib olla, et vanem lihtsalt ei saa asjast täpselt aru.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Meie lapsel pole ühtegi diagnoosi, õpib katsetega süvaõppega koolis väikeklassis.

Suhteliselt ebaaus. Kui minu laps kooli läks, siis pidi ta läbima sada komisjoni ja arsti, tõendamaks, et tal on vajadus väikeklassis õppimiseks. Sinna sai ainult suunamisega. Ja selleks, et sinna komisjoni ette üldse saaks, oli tingimus – lapsele peab olema määratud puue. Nüüd selgub, et saavad ka lihtsalt andekad lapsed, kelle vanemad tahavad nii…

Meie (vanemad) ei avaldanud mingit soovi selles osas. Läksime koolikatsetele. Vestluste ajal tegi kool ettepaneku, et laps on andekas, võtame vastu, aga väikeklassi. Pöördusime Rajaleidjasse, nemad suunasid Lapse Vaimse Tervise Keskusesse, tehti kõik testid ja uuringud. Tulemus: ei ole diagnoosi, on piiripealne, sobib pigem väiksem, kuni 12 õpilasega klass. Pärast algklasse võib jätkata suures klassis.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Meie lapsel pole ühtegi diagnoosi, õpib katsetega süvaõppega koolis väikeklassis.

Suhteliselt ebaaus. Kui minu laps kooli läks, siis pidi ta läbima sada komisjoni ja arsti, tõendamaks, et tal on vajadus väikeklassis õppimiseks. Sinna sai ainult suunamisega. Ja selleks, et sinna komisjoni ette üldse saaks, oli tingimus – lapsele peab olema määratud puue. Nüüd selgub, et saavad ka lihtsalt andekad lapsed, kelle vanemad tahavad nii…

Meie (vanemad) ei avaldanud mingit soovi selles osas. Läksime koolikatsetele. Vestluste ajal tegi kool ettepaneku, et laps on andekas, võtame vastu, aga väikeklassi. Pöördusime Rajaleidjasse, nemad suunasid Lapse Vaimse Tervise Keskusesse, tehti kõik testid ja uuringud. Tulemus: ei ole diagnoosi, on piiripealne, sobib pigem väiksem, kuni 12 õpilasega klass. Pärast algklasse võib jätkata suures klassis.

Järjest paremaks läheb: sinu laps suunati õpiraskustega laste klassi?
Need normid on muuseas seadusega sätestatud ning laste arvu järgi saab teada klassi tüübi. Vanemal on sellest muidugi ükskõik, aga klassi tüübist sõltub riiklik rahastamine.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Järjest paremaks läheb: sinu laps suunati õpiraskustega laste klassi?

Ei suunatud õpiraskustega laste klassi. Suunati hariduslike erivajadustega laste klassi. Hariduslikud erivajadused on ka andekatel lastel, kellel läheb 30 lapsega klassis igavaks ja nad tahaksid kiiremini edasi minna või keerulisemaid ülesandeid teha ja hakkaksid teisi lihtsalt segama.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Järjest paremaks läheb: sinu laps suunati õpiraskustega laste klassi?

Ei suunatud õpiraskustega laste klassi. Suunati hariduslike erivajadustega laste klassi. Hariduslikud erivajadused on ka andekatel lastel, kellel läheb 30 lapsega klassis igavaks ja nad tahaksid kiiremini edasi minna või keerulisemaid ülesandeid teha ja hakkaksid teisi lihtsalt segama.

Seega, eriti lollid, ja eriti targad ühes?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Seega, eriti lollid, ja eriti targad ühes?

Ei, kõik on samasugused, käivad olümpiaadidel jne.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Seega, eriti lollid, ja eriti targad ühes?

Ei, kõik on samasugused, käivad olümpiaadidel jne.

Ainus asi, et lollide puhul nõutakse komisjoni otsust, et nad peavad väikeklassis õppima. Andekate puhul on see lihtsalt võimalus.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Seega, eriti lollid, ja eriti targad ühes?

Ei, kõik on samasugused, käivad olümpiaadidel jne.

Ainus asi, et lollide puhul nõutakse komisjoni otsust, et nad peavad väikeklassis õppima. Andekate puhul on see lihtsalt võimalus.

Et siis kordamine on ju tarkuse ema:
Hariduslike erivajadustega õpilaste rühmad ja klassid
(1) Hariduslike erivajadustega õpilastele õppe paremaks korraldamiseks võib koolis moodustada järgmisi rühmi ja klasse, et luua vajalikud tugiteenused õpilastele, kellele neid ei ole võimalik tagada tavaklassis:
1) õpiabirühmi põhiharidust omandavatele õpilastele eripedagoogilise või logopeedilise abi osutamiseks – rühmatäitumuse piirnormiga 6 õpilast;
2) klasse põhiharidust omandavatele käitumisprobleemidega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;
3) klasse raskete somaatiliste haigustega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;
4) klasse kõne-, nägemis-, kuulmis- või liikumispuudega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;
5) klasse õpiraskustega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;
6) klasse põhiharidust omandavatele lihtsustatud õppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;
7) klasse tundeelu- ja käitumishäiretega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 8 õpilast;
8) klasse liitpuuetega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 6 õpilast;
9) klasse põhiharidust omandavatele toimetulekuõppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 6 õpilast;
10) klasse põhiharidust omandavatele õpilastele, kellele nõustamiskomisjon on spetsiifilistest hariduslikest erivajadustest tulenevalt soovitanud õppida väikeklassis, sealhulgas autismi spektri häiretega, aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega või sõltuvushäiretega õpilastele või õpilastele, kelle andekus kombineerituna mõne muu erivajadusega toob kaasa vajaduse õppida väikeklassis – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast;
11) klasse põhiharidust omandavatele hooldusõppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast;
12) klasse põhiharidust omandavatele kasvatusraskustega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast.

Nii et siis Kägu võib siit valida oma lapsele sobiva põhjuse. Ainult andekus see olla ei saa. Soovi korral võin ma siia kopida ka andekate laste toetamise viisid: Kui õpilase hariduslik erivajadus tuleneb tema andekusest, tagatakse talle individuaalse õppekava rakendamine ning vajaduse korral täiendav juhendamine aineõpetajate poolt või teiste vastava valdkonna spetsialistide poolt haridusprogrammide või teiste haridusasutuste kaudu.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Seega, eriti lollid, ja eriti targad ühes?

Ei, kõik on samasugused, käivad olümpiaadidel jne.

Ainus asi, et lollide puhul nõutakse komisjoni otsust, et nad peavad väikeklassis õppima. Andekate puhul on see lihtsalt võimalus.

Et siis kordamine on ju tarkuse ema:

Hariduslike erivajadustega õpilaste rühmad ja klassid

(1) Hariduslike erivajadustega õpilastele õppe paremaks korraldamiseks võib koolis moodustada järgmisi rühmi ja klasse, et luua vajalikud tugiteenused õpilastele, kellele neid ei ole võimalik tagada tavaklassis:

1) õpiabirühmi põhiharidust omandavatele õpilastele eripedagoogilise või logopeedilise abi osutamiseks – rühmatäitumuse piirnormiga 6 õpilast;

2) klasse põhiharidust omandavatele käitumisprobleemidega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

3) klasse raskete somaatiliste haigustega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

4) klasse kõne-, nägemis-, kuulmis- või liikumispuudega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

5) klasse õpiraskustega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

6) klasse põhiharidust omandavatele lihtsustatud õppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

7) klasse tundeelu- ja käitumishäiretega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 8 õpilast;

8) klasse liitpuuetega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 6 õpilast;

9) klasse põhiharidust omandavatele toimetulekuõppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 6 õpilast;

10) klasse põhiharidust omandavatele õpilastele, kellele nõustamiskomisjon on spetsiifilistest hariduslikest erivajadustest tulenevalt soovitanud õppida väikeklassis, sealhulgas autismi spektri häiretega, aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega või sõltuvushäiretega õpilastele või õpilastele, kelle andekus kombineerituna mõne muu erivajadusega toob kaasa vajaduse õppida väikeklassis – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast;

11) klasse põhiharidust omandavatele hooldusõppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast;

12) klasse põhiharidust omandavatele kasvatusraskustega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast.

Nii et siis Kägu võib siit valida oma lapsele sobiva põhjuse. Ainult andekus see olla ei saa. Soovi korral võin ma siia kopida ka andekate laste toetamise viisid: Kui õpilase hariduslik erivajadus tuleneb tema andekusest, tagatakse talle individuaalse õppekava rakendamine ning vajaduse korral täiendav juhendamine aineõpetajate poolt või teiste vastava valdkonna spetsialistide poolt haridusprogrammide või teiste haridusasutuste kaudu.

Ei või midagi! Väikeklassi peaks saaama ainult konkreetse erivajadusega lapsed.

Väikeklassid
Väikeklassi vastuvõtmine, üleviimine ja õppekorraldus

Väikeklassi võetakse vastu või viiakse üle õpilane, kellel on raskest kroonilisest psüühikahäirest tulenev püsiv normikohasest erinev käitumismuster ja/ või õpivõime langus, mis takistavad õpilase enda ja teiste õpilaste õppimist ning ohustavad turvalisust tavaklassis (näiteks autismi spektri häired, sõltuvushäired, aktiivsus- ja tähelepanuhäired/keskendumisraskused, füüsiline vägivaldsus kaaslaste suhtes, agressiivsus keskkonna suhtes) või kes on lastepsühhiaatri poolt suunatud pikaajalisele rehabilitatsiooniteenusele.
Väikeklassi võetakse vastu või viiakse üle õpilane tähtajaliselt, mille määrab üleriigiline nõustamiskomisjon.

Allikas:

https://www.tallinn.ee/est/haridus/Vaikeklassid

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Meie (vanemad) ei avaldanud mingit soovi selles osas. Läksime koolikatsetele. Vestluste ajal tegi kool ettepaneku, et laps on andekas, võtame vastu, aga väikeklassi. Pöördusime Rajaleidjasse, nemad suunasid Lapse Vaimse Tervise Keskusesse, tehti kõik testid ja uuringud. Tulemus: ei ole diagnoosi, on piiripealne, sobib pigem väiksem, kuni 12 õpilasega klass. Pärast algklasse võib jätkata suures klassis.

Ehk et meie ise kellelegi survet ei avaldanud, et oma last väikeklassi pressida. Pakuti sellist lahendust ja meile sobis.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Seega, eriti lollid, ja eriti targad ühes?

Ei, kõik on samasugused, käivad olümpiaadidel jne.

Ainus asi, et lollide puhul nõutakse komisjoni otsust, et nad peavad väikeklassis õppima. Andekate puhul on see lihtsalt võimalus.

Et siis kordamine on ju tarkuse ema:

Hariduslike erivajadustega õpilaste rühmad ja klassid

(1) Hariduslike erivajadustega õpilastele õppe paremaks korraldamiseks võib koolis moodustada järgmisi rühmi ja klasse, et luua vajalikud tugiteenused õpilastele, kellele neid ei ole võimalik tagada tavaklassis:

1) õpiabirühmi põhiharidust omandavatele õpilastele eripedagoogilise või logopeedilise abi osutamiseks – rühmatäitumuse piirnormiga 6 õpilast;

2) klasse põhiharidust omandavatele käitumisprobleemidega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

3) klasse raskete somaatiliste haigustega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

4) klasse kõne-, nägemis-, kuulmis- või liikumispuudega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

5) klasse õpiraskustega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

6) klasse põhiharidust omandavatele lihtsustatud õppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

7) klasse tundeelu- ja käitumishäiretega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 8 õpilast;

8) klasse liitpuuetega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 6 õpilast;

9) klasse põhiharidust omandavatele toimetulekuõppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 6 õpilast;

10) klasse põhiharidust omandavatele õpilastele, kellele nõustamiskomisjon on spetsiifilistest hariduslikest erivajadustest tulenevalt soovitanud õppida väikeklassis, sealhulgas autismi spektri häiretega, aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega või sõltuvushäiretega õpilastele või õpilastele, kelle andekus kombineerituna mõne muu erivajadusega toob kaasa vajaduse õppida väikeklassis – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast;

11) klasse põhiharidust omandavatele hooldusõppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast;

12) klasse põhiharidust omandavatele kasvatusraskustega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast.

Nii et siis Kägu võib siit valida oma lapsele sobiva põhjuse. Ainult andekus see olla ei saa. Soovi korral võin ma siia kopida ka andekate laste toetamise viisid: Kui õpilase hariduslik erivajadus tuleneb tema andekusest, tagatakse talle individuaalse õppekava rakendamine ning vajaduse korral täiendav juhendamine aineõpetajate poolt või teiste vastava valdkonna spetsialistide poolt haridusprogrammide või teiste haridusasutuste kaudu.

Kas miinuste panijatele ei meeldi EV seadused?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kas miinuste panijatele ei meeldi EV seadused?

Mida nende seadustega siin öelda tahetakse? Ega lapsevanemad neid väikeklasse ei komplekteeri.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kas miinuste panijatele ei meeldi EV seadused?

Mida nende seadustega siin öelda tahetakse? Ega lapsevanemad neid väikeklasse ei komplekteeri.

Nendest seadustest lähtuvad klasside komplekteerijad, nende alusel annab riik koolidele raha.
Ühelgi koolil pole kuskil vedelemas lisaraha, et õpetada tavaklassi õpilasi väikeklassis. Kuna rubriiki loevad valdavalt erivajadusega laste vanemad, siis võib selline väärinfo levitamine, et väikeklassi saab ilma nõustamiskomisjoni otsuseta, tekitada mõttetuid arusaaamtusi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

selline väärinfo levitamine, et väikeklassi saab ilma nõustamiskomisjoni otsuseta

Selles teemas pole keegi väitnud, et väikeklassi saab ilma nõustamiskomisjoni otsuseta. Meie läbisime küll nii Rajaleidja nõustamiskomisjoni kui Lapse Vaimse Tervis Keskuse oma.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ah, küllap oli väikeklassi suunamise põhjus see nn piiripealsus (üldse katsetega kooli sisse saamise põhjus võis vabalt olla andekus – nn 2E lapsed on muidugi olemas ja tore, mida rohkem andekuse poolt saab rakendada).

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mulle öeldi koolist, et väikeklassi saamiseks on vaja psühhiaatri poolt pandud diagnoosi. Kas see on kindlalt nii või võib tegelikult Rajaleidja määrata väikeklassi vajaduse ka juhul, kui psühhiaater konkreetset diagnoosi välja ei kirjuta? Minu laps on nö piiripealne, võibolla saab diagnoosi, võibolla ei saa, aga väga kurb oleks, kui ta vajalikust hariduslikust toest ilma jääks.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Seega, eriti lollid, ja eriti targad ühes?

Ei, kõik on samasugused, käivad olümpiaadidel jne.

Ainus asi, et lollide puhul nõutakse komisjoni otsust, et nad peavad väikeklassis õppima. Andekate puhul on see lihtsalt võimalus.

Et siis kordamine on ju tarkuse ema:

Hariduslike erivajadustega õpilaste rühmad ja klassid

(1) Hariduslike erivajadustega õpilastele õppe paremaks korraldamiseks võib koolis moodustada järgmisi rühmi ja klasse, et luua vajalikud tugiteenused õpilastele, kellele neid ei ole võimalik tagada tavaklassis:

1) õpiabirühmi põhiharidust omandavatele õpilastele eripedagoogilise või logopeedilise abi osutamiseks – rühmatäitumuse piirnormiga 6 õpilast;

2) klasse põhiharidust omandavatele käitumisprobleemidega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

3) klasse raskete somaatiliste haigustega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

4) klasse kõne-, nägemis-, kuulmis- või liikumispuudega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

5) klasse õpiraskustega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

6) klasse põhiharidust omandavatele lihtsustatud õppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast;

7) klasse tundeelu- ja käitumishäiretega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 8 õpilast;

8) klasse liitpuuetega põhiharidust omandavatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 6 õpilast;

9) klasse põhiharidust omandavatele toimetulekuõppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 6 õpilast;

10) klasse põhiharidust omandavatele õpilastele, kellele nõustamiskomisjon on spetsiifilistest hariduslikest erivajadustest tulenevalt soovitanud õppida väikeklassis, sealhulgas autismi spektri häiretega, aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega või sõltuvushäiretega õpilastele või õpilastele, kelle andekus kombineerituna mõne muu erivajadusega toob kaasa vajaduse õppida väikeklassis – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast;

11) klasse põhiharidust omandavatele hooldusõppel olevatele õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 4 õpilast;

12) klasse põhiharidust omandavatele kasvatusraskustega õpilastele – klassitäitumuse piirnormiga 12 õpilast.

Nii et siis Kägu võib siit valida oma lapsele sobiva põhjuse. Ainult andekus see olla ei saa. Soovi korral võin ma siia kopida ka andekate laste toetamise viisid: Kui õpilase hariduslik erivajadus tuleneb tema andekusest, tagatakse talle individuaalse õppekava rakendamine ning vajaduse korral täiendav juhendamine aineõpetajate poolt või teiste vastava valdkonna spetsialistide poolt haridusprogrammide või teiste haridusasutuste kaudu.

Kas miinuste panijatele ei meeldi EV seadused?

Ei, miinuse panijale ei meeldi see, et sina ja too andeka lapse vanem ei saa aru, et VÄIKEKLASS ja lihtsalt väiksemaarvuline klassikomplekt ei ole üks ja seesama.

Loe minu eelpool toodud kommentaari, mida tähendab väikeklass tegelikult. Väikeklassi ei saa andekad lapsed, vaid konkreetse psühhiaatrilise diagnoosiga lapsed. Väikeklassi saamiseks ei piisa Rajaleidjas vestlemas käimisest, vaid läbitakse konkreetselt üleriigiline nõustamiskomisjon. Väikeklassis ei ole 10 või 12 last, vaid 4, maksimaalselt 5 last.

See, mida sina siin välja tõid on hoopis midagi muud, tasandusklass või lihtsalt mingil muul põhjusel loodud väikesearvuline klass.

Ma soovitan sul mitte rohkem targutada teemal, millega sul endal kokkupuude puudub. Mina olen oma lapsega reaalselt selle kadalipu (arstid, diagnoosimised, testimised, erinevad komisjonid jne) läbi käinud ja tean, millest ma räägin.

Sina ja see teine kägu ajavad lihtsalt mõisted omavahel segi. Veel kord iga väikesearvuline klassikollektiiv ei ole väikeklass selles mõistes, mida seadus väikeklassi all tegelikult mõistab!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 32 )


Esileht Erivajadustega laps Väikeklassid elukohajärgses koolis?