Esileht Koolilaps väikese maakooli probleem – kumba varianti eelistaksid sina?

Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )

Teema: väikese maakooli probleem – kumba varianti eelistaksid sina?

Postitas:

meie vallas on 3 kooli, üks neist kodust 100 meetrit, teised 2 mõlemad ~10 km kaugusel. laps läheb sügisel 1. klassi, kuid ilmselt ei saa kodulähedases koolist vajalikku arvu lapsi kokku, et eraldi 1. klass avada. nüüd oleks kaks võimalust:
1) pannakse kokku ühte klassiruumi 1. ja 2. klass, õpetaja oleks üks;
2) liidetakse kahe kooli 1. klassid ja laps hakkaks käima kodust 10. km kaugusel, ilmselt transport hakkaks olema siis valla poolt.
kumba varianti sina lapsevanemana eelistaksid? ise kaldun 2. variandi kasuks, sest kas üks õpetaja on ikka võimeline kahte klassi õpetama nii, et kvaliteet ei langeks?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oleneb, millisel tasemel arengus su laps on.
Ma ise õppisin kunagi tillukeses maakoolis, kus oli liitklass. Õpetaja administreeris suurepäraselt ära!
Kui on tubli laps ja sa ise teda ka õpetanud oled ja edaspidigi toetad, siis ausalt, tublile lapsele 1-2.klass on ikka ääretult lihtne. Nii et mina paneks kodulähedasse.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kindlasti kodulähedane liitklass.

Ilmselt on seal max 20 last klassis?
Algklassides täiesti vabalt saab õpetaja 2 eri klassiga üheaegselt hakkama.
Ja tegelikult võidavad nooremad, sest erksatele jääb osa II kl asju ka meelde ja saab selgeks 😉

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Kohtuksin mõlema klassijuhatajaga ja teeksin selle põhjal otsuse. Seda loomulikult tingimusel, et ühendus kaugemal asuva kooliga pole lapsele probleem.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Liitklassid on ju nii tavaline nähtus, miks ei peaks õpetaja hakkama saama? Igal juhul paneks lapse kodulähedasse kooli.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Loomulikult kodulähedasse. Pikk sõit iga päev on nii väikesele väga kurnav.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja ehk saab hakkama, aga kas ka laps? Oma lapse keskendumisvõimet tead ise kõige paremini. Minu lapsel on tähelepanu- ja keskendumisprobleemid ning tema puhul ei tuleks liitklass kaalumisele.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil oli eelmine aasta sama mure. Panin ikkagi kodukooli, aga üllatuseks ei tulnudki liitklassi, aga 2. ja 3. on koos ja neil läheb küll väga hästi. Pole ühtegi kahelist, õpetaja saab suurepäraselt hakkama.
Ega see sõit vaid 10km pikkuseks jää, ikka minnake ühe ja teise kodu juurde. Meil sõidab terve valla läbi. Alustab kell 7.00 ja viimane laps tuleb kell 8.10 peale.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie väikeses maakoolis on 1. klassis kaks õpilast ja 2. klassis seitse õpilast, loomulikult tehti liitklass ja lapsed on väga rahul. Õpetaja saab ideaalselt hakkama ja tegelikult on nii, et vähemalt minu 1. klassis käiv tütar omandab praegu rohkem hoopis teise klassi materjali. Lugemine, kirjutamine, arvutamine olid tal ammu enne kooliminekut selged, kirjatähtedega kirjutamine on peamine asi, mida ta esimeses klassis juurde on õppinud. Teise klassi õppimist kuulab kõrvalt ja jäävad asjad meelde üsna hästi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

mina teemaalgataja asemel uuriks lähemalt vallavalitusest, kas ja milline kool on vbl kavas lähitulevikus sulgeda. see on ka argument.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kindlasti kodulähedane liitklass. Lapsel on niivõrd palju kergem, kui ta saab 5 min enne tunni algust kodust lahkuda, pärast tundide lõppu sõpradega koos olla. Transpordivahendis iga päev miski minimaalselt 2x20min (oleneb kuidas ring tehakse, võibolla ka 2x60min) loksuda on väiksele tunduvalt raskem. Lisaks peab olema hoolas, et pärast tunde bussist maha ei jääks. 10km kaugusel koolis käies, on sõbrad laiali pillutatud ja neid ta õieti ei näegi muul ajal.

Algklassides saab väga edukalt koos õpetada. Eriti kui kumbagi vanust on klassis vähe. Ausalt öeldes ei ole 1.-2.klassi programm ju ka eriti tihe. Eriti kui laps lugeda, kirjutada ja arvutada juba eelnevalt oskab.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Käisin esimeses klassis liitklassis. Eeliseks on see, et \”suured\” on eeskujuks. Esimese klassi omad näevad, et tunnis tuleb vaikselt istuda, kätt tõsta jne. Lisaks tegi õpeyaja väga huvitavaks loodusõpetuse ja kunsti tunnid, rääkides samal teemal. Hiljem täitis kumbki vanus oma töövihikut ja õpeyaja rääkis vajadusel juurde. Mõnikord jagati suuremad-väiksemad paaridesse ka matemaatika tunnis ja suuremad õpetasid väiksemaid. See on kasulik mõlemale poolele. Õpetades saab asi rohkem selgeks ja teiselt lapselt õppides on motivatsioon suurem. Eks vist oleneb õpetajadst ja laste arvust. Meil oli kokku u 20 õpilast.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )


Esileht Koolilaps väikese maakooli probleem – kumba varianti eelistaksid sina?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.