Esileht Tööelu, raha ja seadused. Vallandamise oht?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 31 )

Teema: Vallandamise oht?

Postitas:

Läksin toidupoodi klienditeenindajaks tööle. Olen seal töötanud alles nii lühikest aega, et isegi katseaeg ei ole läbi. Samas on juba tekkinud konfliktid klientidega, ja pidin kirjutama seetõttu seletuskirja. Nüüd mind huvitab kas mind ootab vallandamine või mis toimub? Samas ei ole ma otseselt ebaviisakas olnud, lihtsalt juhataja sõnul mina olen ainuke müüja, kelle kohta kaebused tulevad. Ise ma ühestki sellisest intsidendist teadlik ei ole, mis oleks piisavalt tõsine selleks, et nõuda seletuskirja kirjutamist. Arvan, et asi on lihtsalt selles, et kellelegi ma seal ei meeldi, ja põhjuseid, millega norida, lihtsalt otsitakse. Ma ei ole näinud ega kuulnud ühestki kaebusest, mis väidetavalt minu kohta on esitatud. Teised kaastöötajad ei tee minu hinnangul tööd minust kuidagi erinevalt, paremini või halvemini. Kollektiiv on noortest inimestest koosnev ja töökaaslastega arusaamatusi ei ole.

Saan aru, et katseajal ikka vallandada ei saa, või vähemalt peab sel olema väga väga suur põhjus, aga mis saab siis kui katseaeg, mis on praegu alles poole peal, lõpeb?

Kas see on üldse normaalne, et tööandja nõudis mult seletuskirja? Mida see üldse tähendab kui pannakse kirjutama seletuskirja?

Järjest enam tundub, et mina seal kellelegi ei meeldi, ja et otsitakse põhjuseid kuidas minust lahti saada? Kas mind ootab vallandamine????

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 25.08 21:30; 25.08 21:57; 27.08 18:26; 27.08 19:17; 28.08 11:59; 29.08 00:28; 29.08 19:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oleneb situatsioonist, lihtsalt \”Tere!\” ütlemata jätmise puhul sinu peale keegi kaebama ei lähe, samas kui aga müüja nähvima või halvasti ütlema hakkab, siis kindlasti! Milles konkreetsed juhtumid tekkisid, kas oled enesekriitilise analüüsi teinud? Katseaja lõpetamine ebarahuldavate tulemuste tõttu on võimalik, sedagi juhul kui konflikti põhjusteks on olnud sinu enda käitumine.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma küsin sult, miks mult seletuskirja nõuti? Kas see tähendab, et tööandjal on igal juhul plaanis mulle sulg peppu pista olenemata sellest, kuidas mu katseaeg möödub?

Kas tööandja loodab, et ma omal soovil lahkun töölt või et mind annab kuidagi \”välja süüa\” sealt?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 25.08 21:30; 25.08 21:57; 27.08 18:26; 27.08 19:17; 28.08 11:59; 29.08 00:28; 29.08 19:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

no katseaja ebarahuldavateks tulemusteks ei pea katseaja lõppu ära ootama.

Meie ju ei tea, miks seletuskirja nõuti. Ütlesid, et klientidega konfliktid. Millest need konfliktid tekivad? Peavad ikka päris hullud konfliktid olema, kui kaebama hakatakse. Ja loomulikult on sellisel juhul töökohast vabanemise oht, kui oma käitumist kiirelt ei korrigeeri.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]

Saan aru, et katseajal ikka vallandada ei saa, või vähemalt peab sel olema väga väga suur põhjus, aga mis saab siis kui katseaeg, mis on praegu alles poole peal, lõpeb?

[/tsitaat]
Valesti oled aru saanud!

Just katseajal saabki lihtsalt vallandada. KATSEaeg uknow! Sulle prooviks, neile prooviks. Peale katseaega läheb asi juba tiba keeruliseks.
Kui siit abi sa ei saa siis helista homme juristile http://www.ti.ee (tasuta nõu annavad) ning tema seletab sulle lahti, millised on sinu õigused. Samal lehel on ka väga lihtsalt tööseadus lahti kirjutatud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.08 16:26; 28.08 23:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

seletuskirja kirjutamisel pead sa teadma mille kohta sa kirjutad.
seega sa tead mis toimus ja äkki sinu nägemus asjadest on hoopis teine kui klientidel? Äkki oled noor ja ülbe suhtlusstiiliga?

karta on, et kui kaebused jätkuvad, siis katseaja lõppedes pead uue töö leidma.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.08 17:47; 29.08 08:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Katseajal võib sind päevapealt lahti lasta ja ei pea põhjendama ka niimoodi nagu hiljem. Liiatigi veel siis, kui sinu kohta on kirjutatud kaebekirjad. Mitte üks, vaid mitu! Ma kujutan ette, et 100st halvasti koheldud kliendist vast üks võtab vaevaks ja kirjutab kaebuse. Seletuskirja saad ju kirjutada ikka mingi konkreetse situatsiooni kohta.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.08 23:39; 04.09 13:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Arvan, et asi on lihtsalt selles, et kellelegi ma seal ei meeldi, ja põhjuseid, millega norida, lihtsalt otsitakse.[/tsitaat]toidupoodides on nii suur tööjõupõud, et ei hakka seal küll keegi head töötajat niisama, ilma mõjuva põhjuseta lahti laskma, isegi keskpärastest hoitakse kinni.
see, et sa seletuskirja kirjutada lasti, näitab, et miskit on sinu poolt ikka väga valesti

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 27.08 00:51; 28.08 11:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidas sa saad siis seletuskirja kirjutada, kui sa ei ole näinud ega kuulnud mitte ühestki enda kohta käivast kabusest.
Peab ikka olema kabus, mille koha sul lasti seletuskiri kirjutada. Niisama ei saa sellist asja nõuda. Mida sa seal seletuskirjas siis kirjutasid, kui sa isegi ei tea, mille kohta kabus oli.

Jah, katseajal võib päevapealt öelda lepingu üles; selleks ongi katseaeg mõeldud, et näha kas töötaja on antud töökohale sobiv.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Okei, ma olen tõesti noor, aga ei ütleks, et ülbem kui teised minuealised. Klient, kellega konflikt tekkis, millepärast kaebama läks, selgus, et on üldse naine, kes käib mööda poode ja väidab, et sai vähem raha tagasi ehk siis sulaselge petis. Tööandja muidugi ütles mulle nüüd, et minul oli õigus ja et seletuskiri oli pmst ilmaasjata ehk siis nagu ma aru saan, siis kõik peaks nüüd okei olema?

Samas ma tean, et kollektiivis on üks inimene, kes käib juhatajale minu peale pugemas ja valetamas ning rääkimas, et ma peaksin muud tööd tegema, mitte kliente teenindama. Nüüd tekkis mul küsimus, et kas nõuda selt inimeselt aru, et miks ta minu kohta valetamas käib või mitte? Mõned juba on susijad, ja sel inimesel on isiklikud põhjused miks mind vihata-keeldusin temaga välja minemast (ta on vanem meesterahvas), kuid kas ülemus peaks seda teadma, et see mees ei räägi tõtt, vaid ajab minu kohta jama?

Tean, et tema on see inimene, kes mind nn ülemuse luubi alla tõmbas üldse, ja ta ise tunnistas seda pmst ise ka, et ta tõesti tegeleb minu õõnestamisega.

Kas sellest oleks kasu kui ma sellele mehele näkku ütleks, et tean mida ta üritab ja miks, äkki see lahendaks olukorra? Teistel töötajatel minu vastu midagi ei ole, ka ülemusel mitte.

Mida teie teeksite?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 25.08 21:30; 25.08 21:57; 27.08 18:26; 27.08 19:17; 28.08 11:59; 29.08 00:28; 29.08 19:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Keskendu oma tööülesannetele st tee oma tööd võimalikult hästi.

See on palju tähtsam kui olla kursis, kas ja kes ja kus mida räägib või rääkimata jätab.

Mina küll ei vaevaks end sellega, miks mõni teine inimene armastab keelt peksta.

Ammugi ei päriks sellelt mehelt aru, et mis sa laimad. Kui sa suhet ei soovi, piirdu 2 sõnaga tema puhul: \”tere\”, \”head aega\” (kui sina oled noorem siis hästikasvatatud neiu tervitab esimesena eakamat meeskolleegi).

Jah, kui oled situatsioonis, kus see sobib, siis ülemusele mainiksin võib-olla, et oli juhus, kus härra X soovis minuga välja minna aga mina polnud huvitatud. Ja et huvitav, kas see haavas teda vms.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oled vist tahtmatult end supi sisse mässinud. Selleks, et minna ülemusele tagamaid selgitama, sõltub suuresti teievahelistest suhetest. See peaks selline väga usalduslik jutt olema, mida saab vähestega pidada. Ja kui nüüd ülemusel väga head suhted vanema olijaga, ei pruugi ta Sind uskudagi. See selleks.
Vallandada saab Sind katseajal pm ka 5 min hilinemise pärast, eriti polegi suurt põhjust vaja. Samas, kui lasti seletuskiri kirjutada, näitab seegi, et anti veel võimalus. Mina oleks siiski palunud kaebekirja näidata või vähemalt täpselt lahti seletada, milles mu süü seisneb.
Nii, aga mul tekitas mõtteid veel 1 asi. Sa väidad, et ei ole teistest(?!?) ülbem. Et nagu sama ülbe siis v? Olen ise nüüd nö omal nahal saanud tunda, et osad inimesed ei saagi aru, et nad klienti halvasti teenindavad. Olen ise kaua müügiesindaja olnud ning minu tasu sõltus otseselt suhtlusest. Olen käinud ka koolitustel mitu korda. Ja nüüd, kui läksin ühte teenindusettevõttesse tööle juhatajaks, on minul pidevalt silmad punnis – klientidele nähvatakse, räägitakse kõrgil toonil, torisetakse, vahel ollakse täiesti ükskõiksed ning kriisisituatsioonis minnakse kohe kaitsesse või hakatakse vastu ründama. Naeratus? Milleks see? Ja klient pole vahel uksest väljaski, kui hakatakse siunama. Kui oli esimene koosolek, et meie teenindustase on allapoole igasugust arvestust, olid jällegi teenindajad segaduses ja pahased, et mis ma õige arvan siin (enamus töötajaid on minust tunduvalt vanemad). Päris raske on olnud neid ümber koolitada, kuigi kõik oma arvates niiiii tublid ja viisakad inimesed.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Saan sellest aru, mida sa räägid, kuid ma tean ennast piisavalt hästi, et aru saada, millal ma olen ülbe, millal mitte, ja töö juures ma ei ole tõesti klientidega oma arvates ülbitsenud. Tõestuseks on see, et mul on tööpäeviti alati suurim kassa, mitte ühtegi rahalist eksimust ja olen alati ka täpselt tööpäeva alguses kohal ega ole ka puudunud ega pohmakaga tööle läinud. Võtan seda töökohta absoluutselt tõsiselt.

Samas ajab mind marru see, et osad kliendid tulevad poodi ülbitsema ja nimme halvasti ütlema, kuid olen alati üritanud asja kõrvust mööda lasta. Tundub, et see on lihtsalt eestlaste eripära, et nad ei suuda klienditeenindajas endasarnast inimest näha, ootavad aga samas veatut teenindamist ja pidevat naeratamist. Olen püüdnud olla maksimaalselt hea klienditeenindaja nagu ma oskan olla, kuid loomulikult rikub see tuju kui tulevad mingid tujukad kliendid ja rikuvad tuju. Eks ma õpin sellest kõigest üle olema ja toime tulema, ent see oskus ei tule ju üleöö.

Muidu on meil kena kollektiiv, kõik noored inimesed enamuses, igal juhul alla 30, kuid küsimus on selles, kas ma tõesti peaksin taluma selle mehe suhtumist endasse ega peaks enda eest seisma?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 25.08 21:30; 25.08 21:57; 27.08 18:26; 27.08 19:17; 28.08 11:59; 29.08 00:28; 29.08 19:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Just- kõige tähtsam ongi keskenduda tööle. Tee kõike suurepäraselt ja anna endast maksimum. See kiuslik meesterahvas…no selle võid nö poolnaljaga kusagil nurga taga paika panna. Võid talle tõesti mainida, et sa saad küll aru mis toimub ja mida ta üritab. Ülemusele ei ole vist küll mõtet kaebama minna, sest ta ei pruugi sind üldse uskudagi. Kui tõesti olukord juba kontrolli alt väljub, siis võid ülemust valgustada asjadest, aga seda ka siis selle mehe juuresolekul. Jätab ausama mulje. Ega muud polegi soovida kui edu ja raudseid närve.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Okei, ma olen tõesti noor, aga ei ütleks, et ülbem kui teised minuealised. Klient, kellega konflikt tekkis, millepärast kaebama läks, selgus, et on üldse naine, kes käib mööda poode ja väidab, et sai vähem raha tagasi ehk siis sulaselge petis. Tööandja muidugi ütles mulle nüüd, et minul oli õigus ja et seletuskiri oli pmst ilmaasjata ehk siis nagu ma aru saan, siis kõik peaks nüüd okei olema?

Samas ma tean, et kollektiivis on üks inimene, kes käib juhatajale minu peale pugemas ja valetamas ning rääkimas, et ma peaksin muud tööd tegema, mitte kliente teenindama. Nüüd tekkis mul küsimus, et kas nõuda selt inimeselt aru, et miks ta minu kohta valetamas käib või mitte? Mõned juba on susijad, ja sel inimesel on isiklikud põhjused miks mind vihata-keeldusin temaga välja minemast (ta on vanem meesterahvas), kuid kas ülemus peaks seda teadma, et see mees ei räägi tõtt, vaid ajab minu kohta jama?

Tean, et tema on see inimene, kes mind nn ülemuse luubi alla tõmbas üldse, ja ta ise tunnistas seda pmst ise ka, et ta tõesti tegeleb minu õõnestamisega.

Kas sellest oleks kasu kui ma sellele mehele näkku ütleks, et tean mida ta üritab ja miks, äkki see lahendaks olukorra? Teistel töötajatel minu vastu midagi ei ole, ka ülemusel mitte.

Mida teie teeksite?[/tsitaat]

Ütled ise, et oled väga noor. Väga raske on noorel enesekriitiline olla ja igal inimesel on kriitikameel erinevalt arenenud. Minu soovitus tööandjana on see, et proovi endast anda kõik. Samas olen näinud ka töötajaid, kes seda teevadki aga nad lihtsalt pole loodud seda tööd tegema. Millegipärast on levinud arvamus, et müüja töö on lihtne ja sellega saab hakkama igaüks. See pole päris kindlasti nii. Sina oled võib-olla andekas kontoritöös?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.08 07:56; 30.08 07:23;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Okei, ma olen tõesti noor, aga ei ütleks, et ülbem kui teised minuealised. Klient, kellega konflikt tekkis, millepärast kaebama läks, selgus, et on üldse naine, kes käib mööda poode ja väidab, et sai vähem raha tagasi ehk siis sulaselge petis. Tööandja muidugi ütles mulle nüüd, et minul oli õigus ja et seletuskiri oli pmst ilmaasjata ehk siis nagu ma aru saan, siis kõik peaks nüüd okei olema?

Samas ma tean, et kollektiivis on üks inimene, kes käib juhatajale minu peale pugemas ja valetamas ning rääkimas, et ma peaksin muud tööd tegema, mitte kliente teenindama. Nüüd tekkis mul küsimus, et kas nõuda selt inimeselt aru, et miks ta minu kohta valetamas käib või mitte? Mõned juba on susijad, ja sel inimesel on isiklikud põhjused miks mind vihata-keeldusin temaga välja minemast (ta on vanem meesterahvas), kuid kas ülemus peaks seda teadma, et see mees ei räägi tõtt, vaid ajab minu kohta jama?

Tean, et tema on see inimene, kes mind nn ülemuse luubi alla tõmbas üldse, ja ta ise tunnistas seda pmst ise ka, et ta tõesti tegeleb minu õõnestamisega.

Kas sellest oleks kasu kui ma sellele mehele näkku ütleks, et tean mida ta üritab ja miks, äkki see lahendaks olukorra? Teistel töötajatel minu vastu midagi ei ole, ka ülemusel mitte.

Mida teie teeksite?[/tsitaat]

Sa oled see sama 30 aastane, kellele 40 aastane \”ajas külge\” ja nüüd sind välja sööb? Ja see vanem mees käib ülemusega koguaeg rääkimas ja sina pead samal ajal tööd tegema jne.

http://www.perekool.ee/index.php?id=57905&class=forum_schnell&action=view_post&post=9298699

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Sa oled see sama 30 aastane, kellele 40 aastane \”ajas külge\” ja nüüd sind välja sööb? Ja see vanem mees käib ülemusega koguaeg rääkimas ja sina pead samal ajal tööd tegema jne.

http://www.perekool.ee/index.php?id=57905&class=forum_schnell&action=view_post&post=9298699%5B/tsitaat%5Dsee ei saa ju sama olla, sest ~30a pole ju enam väga noor, kuigi suhtumine on küll sama.

mul on 18a piiga toidupoes tööl, juba mitmendat aastat (vaheaegadel)- tema kohta võib tõesti öelda, et on väga noor, kuid mingeid olulisi konflikte pole tal olnud ei klientide ega ka töökaaslastega. ka kahtlaste kavatsustega meeskollegiga tuli toime

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 27.08 00:51; 28.08 11:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei ole see sama. Minul on omad probleemid tööl eksole.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 25.08 21:30; 25.08 21:57; 27.08 18:26; 27.08 19:17; 28.08 11:59; 29.08 00:28; 29.08 19:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Okei, ma olen tõesti noor, aga ei ütleks, et ülbem kui teised minuealised. Klient, kellega konflikt tekkis, millepärast kaebama läks, selgus, et on üldse naine, kes käib mööda poode ja väidab, et sai vähem raha tagasi ehk siis sulaselge petis. Tööandja muidugi ütles mulle nüüd, et minul oli õigus ja et seletuskiri oli pmst ilmaasjata ehk siis nagu ma aru saan, siis kõik peaks nüüd okei olema?

Samas ma tean, et kollektiivis on üks inimene, kes käib juhatajale minu peale pugemas ja valetamas ning rääkimas, et ma peaksin muud tööd tegema, mitte kliente teenindama. Nüüd tekkis mul küsimus, et kas nõuda selt inimeselt aru, et miks ta minu kohta valetamas käib või mitte? Mõned juba on susijad, ja sel inimesel on isiklikud põhjused miks mind vihata-keeldusin temaga välja minemast (ta on vanem meesterahvas), kuid kas ülemus peaks seda teadma, et see mees ei räägi tõtt, vaid ajab minu kohta jama?

Tean, et tema on see inimene, kes mind nn ülemuse luubi alla tõmbas üldse, ja ta ise tunnistas seda pmst ise ka, et ta tõesti tegeleb minu õõnestamisega.

Kas sellest oleks kasu kui ma sellele mehele näkku ütleks, et tean mida ta üritab ja miks, äkki see lahendaks olukorra? Teistel töötajatel minu vastu midagi ei ole, ka ülemusel mitte.

Mida teie teeksite?[/tsitaat]

Sa tegid selle teise teema ka? Miks mitu teemat?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.08 16:26; 28.08 23:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

huvitav, et mõned inimesed sellised häda-magnetid on, et kõik on nende vastu ühisrindes – kliendid, kolleegid, ülemused. ei tea kohe milles viga võiks olla, eksole 😛

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]huvitav, et mõned inimesed sellised häda-magnetid on, et kõik on nende vastu ühisrindes – kliendid, kolleegid, ülemused. ei tea kohe milles viga võiks olla, eksole 😛
[/tsitaat]

Kui sul midagi teemassepuutuvat öelda ei ole, siis hoia oma soig endale, eksole.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 25.08 21:30; 25.08 21:57; 27.08 18:26; 27.08 19:17; 28.08 11:59; 29.08 00:28; 29.08 19:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Kui sul midagi teemassepuutuvat öelda ei ole, siis hoia oma soig endale, eksole. [/tsitaat]
Haa, siit paistab kenasti välja millise suhtlusstiiliga neiu sa oled.

Klientidega töötama sa ei sobi.

Ja toidupoes sõltub kassa suurus millest? Sinu naeratusest?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.08 17:47; 29.08 08:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Haa, siit paistab kenasti välja millise suhtlusstiiliga neiu sa oled.

Klientidega töötama sa ei sobi.

Ja toidupoes sõltub kassa suurus millest? Sinu naeratusest?[/tsitaat]

Just täpselt-minu naeratusest. Kui on ilus naeratus, siis ongi suur kassa. Olen juba aru saanud, et mind hoitakse seal tööl vaid ja ainult välimuse pärast. Said nüüd teada, mis ja kuidas. Kena elu.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 25.08 21:30; 25.08 21:57; 27.08 18:26; 27.08 19:17; 28.08 11:59; 29.08 00:28; 29.08 19:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Naeratus ja kassad võivad ilusad olla aga kui inimene ülejäänud kollektiiviga ikka kuidagi ei sobi nagu sinu juhtumist selgelt näha on, teeb ülemus õigesti, kui sinust loobub.
Olen töötanud tingimustes kus 1 inimene oli väga hea töötaja ning kellele meeldis seda teistele ülbe ja mõnitava suhtumisega välja näidata. Mitu aastat vahetus kaader tema tõttu pidevalt enne, kui ülemus taipas mis toimub.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.08 07:56; 30.08 07:23;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Katseajal võib sind päevapealt lahti lasta ja ei pea põhjendama ka niimoodi nagu hiljem. Liiatigi veel siis, kui sinu kohta on kirjutatud kaebekirjad. Mitte üks, vaid mitu! Ma kujutan ette, et 100st halvasti koheldud kliendist vast üks võtab vaevaks ja kirjutab kaebuse. Seletuskirja saad ju kirjutada ikka mingi konkreetse situatsiooni kohta. [/tsitaat]

Peab ikka põhjendama, lihtsalt ülesütlemistähtaeg on lühem kui hiljem. Põhjendus saab olla ainult üks: ei täida katseaja eesmärki. Näiteks ei suuda
õpida kassas töötama (lihtsalt näide) või ülbitseb klientidega, st ei suhtle ettevõttele vajalikul moel, ettevõte kaotab kliente, või ei saa läbi teistega ja ettevõte kaotab töötajaid jne.

Lihtsalt põhjendusega, et \”nägu ei meeldi\”, ei \”pisteta sulge peppu\”. Kui on hea ja väärtuslik töötaja, miks peaks tahetama temast vabaneda?

Seletuskirja kirjutamise nõue on täiesti normaalne, kui on mingi situatsioon tekkinud, kus on vaja selgitamist. Klient esitas kaebuse, sina esitad selgituse. Nii on mõlemad pooled ära kuulatud. Loomulikult on sul õigus ka kaebuse sisuga tutvuda, muidu sa ju ei teagi, mida selgitad. Kui saad kaebust lugedes aru, et oled tõesti käitunud ebasobivalt, siis märgi see ka oma seletuskirjas ära ja luba edaspidi oma käitumist paremini jälgida. Aga lisaks lubadusele tuleb seda ka teha.

Tõsise põhjendusega võib iga töötaja vallandada ükskõik millisel ajal. Väga tõsise põhjuse puhul (nt usalduse kaotamine – ütleme, et töötaja varastas ja tabati teolt) võib seda teha päevapealt ka pärast katseaja lõppu.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.09 14:53; 01.09 14:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]
Vallandada saab Sind katseajal pm ka 5 min hilinemise pärast, eriti polegi suurt põhjust vaja. [/tsitaat]

Ei, see kindlasti ei ole tõsi. Väga vähestel töökohtadel põhjustab 5-minutiline hilinemine, eriti esmakordne sellise probleemi, mille tõttu inimene kohe selgelt oma kohale ei sobi, st ei täida katseaja eesmärki. Hilinemine peab olema fikseeritud, inimest tuleb hoiatada, talle selgitada jne jne jne. Ka katseajal. Loe seadust. Katseaeg ei ole mõeldud selleks, et saaks järjest uusi inimesi max neljaks kuuks tööle võtta ja neist siis odavalt vabaneda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.09 14:53; 01.09 14:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas sa tööl ärritud samakiiresti kui siin? Sa ehk siiski ei oska ennast enesekriitliselt hinnata ja tegelikult su käitumine siiski on ülbe?
Kas seda saa aru, et siin teemas oled ülbe ja nähviv ja teisi süüdistav? Kui tööl samasugune oled, siis jätadki klientidele ülbe mulje.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

ära aja pada, et sa ei tea ühtegi intsidenti mille kohta klient kaebuse võis teha. mis sa sinna seletuskirja kirjutasid siis, naljatilk? sind kindlasti valgustati situatsioonist mis on seletuskirja kirjutamise põhjuseks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Just täpselt-minu naeratusest. Kui on ilus naeratus, siis ongi suur kassa. Olen juba aru saanud, et mind hoitakse seal tööl vaid ja ainult välimuse pärast. Said nüüd teada, mis ja kuidas. Kena elu. [/tsitaat]

Mul oleks küll kahju endast, kui ma nii müüdav oleks…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Ei, see kindlasti ei ole tõsi. Väga vähestel töökohtadel põhjustab 5-minutiline hilinemine, eriti esmakordne sellise probleemi, mille tõttu inimene kohe selgelt oma kohale ei sobi, st ei täida katseaja eesmärki. Hilinemine peab olema fikseeritud, inimest tuleb hoiatada, talle selgitada jne jne jne. Ka katseajal. Loe seadust. Katseaeg ei ole mõeldud selleks, et saaks järjest uusi inimesi max neljaks kuuks tööle võtta ja neist siis odavalt vabaneda. [/tsitaat]

Katseaja eesmärgiks töölepingu seaduse (edaspidi TLS) § 6 lõike 1 alusel on anda tööandjale võimalus hinnata töötaja tervise, teadmiste, oskuste, võimete ja isikuomaduste vastavust tasemele, mis on nõutav töö tegemisel. Töölepingu ülesütlemine katseaja ebarahuldavate tulemuste tõttu peab olema katseaja eesmärgiga kooskõlas, mis tähendab, et tööandja peab töölepingu ülesütlemisel suutma põhjendada, miks töötaja ei sobi katseajal tehtud töö tulemuste põhjal kokkulepitud tööd tegema.
Aga ainult loll ei suuda seda põhjendada. Lihtsalt peab natukene ajusid liigutama, natukene dokumenteerima üleastumisi ja ongi ilus veekindel ebameeldivast isikust vabanemise põhjus olemas. Näiteks ei saa töökaaslastega läbi, rikub kollektiivi mikrokliimat. Ei täida sisekorra eeskirju, st hilineb. ja kui juba katseajal hilineb, mis saab siis, kui juba katseaeg läbi on!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.08 23:39; 04.09 13:53;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 31 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Vallandamise oht?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.