Esileht Ajaviite- ja muud jutud Vanad algklasside õpetajad

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 61 )

Teema: Vanad algklasside õpetajad

Postitas:
Kägu

Minu esimene õpetaja oli vana, st pensionieelik. Meid oli neli paralleelklassi ja neist kolmel olid vanad klassijuhatajad.
Lapse praegune klassijuhataja on lubanud algkooli lõpuni nendega olla (praegu lähevad 2. klassi), kuigi on juba mõned aastad pensionil. Tegemist väikese maakooliga, kus igat klassi üks. Seal koolis on kolm keskealist klassijuhatajat, pluss siis see pensionär.
Tuttavatega rääkides sama tendents – lastel on vanad õpetajad.

Kuidas teile meeldiks – kas kooliteed alustavatel lastel võiks pigem noorem ja ärksam või vanem ja staažikam õpetaja olla?
Teema ei ole selles, et “tänapäeva noored ei lähegi enam õpetajaks õppima”, vaid just meeldimises ehk teie soovis kuidas ideaalis võiks olla.

(Noorem laps lasteaias – kaks õpetajat 60+ vanuses, kaks 50+. Noored (20+-35) on ainult õp.abid ja muud töötajad).

+3
-14
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui vanemal pedagoogil on närvid korras ja kasutab tänapäevaseid õpetamismeetodeid, siis eelsitaksin vanemat tasakaalukuse ja kogemuste tõttu.
Kui aga kasutab nõukaaegseid meeteodeid ja on närvihaige, siis igal juhul noort, kaasagset ja korras närvikavaga.
Ehk siis asi on kinni inimeses, mitte vanuses.

+40
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meie koolis on noored algklassiõpetajad ülekaalus, aga tegu on ka linnalähedase kohaga, kus palju noori peresid.

Samas mõned aastad tagasi, kui armas ja sõbralik noor õpetaja ei suutnud hallata ülearu elavat naabripoissi, tõstsid naabrid oma lapse üle paralleelklassi range pensionieeliku käe alla.

+19
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Samas mõned aastad tagasi, kui noor õpetaja ei suutnud hallata ülearu elavat naabripoissi, tõstsid naabrid oma lapse üle paralleelklassi, range pensionieeliku käe alla.

Siin tuleks küll naabriperel iseendale otsa vaadata.

+5
-20
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

See kõik oleneb jah inimesest- kas närvid on korras. Meie laps sai oma esimeseks õpetajaks äsja kooli lõpetanud noore neiu. Algul olid kõik väga õnnelikud, sest õpetaja oli väga hakkamist täis, aga peagi selgus, et ei saanud oma töö ülessanetega hakkama ja abi ka ei julgenud küsida. Kannatasid muidugi lapsed. See õpetaja “põles” ka läbi, sest tahtis väga ideaaalne õpetaja olla. Siiani meie laps meenutab oma algkooli aega, kui õudusunenägu. Samas paraleel klassijuhataja oli väga tore ja rahulik(ei tea kas ka range) pensionieelikust naisterahvas.

+14
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Samas mõned aastad tagasi, kui noor õpetaja ei suutnud hallata ülearu elavat naabripoissi, tõstsid naabrid oma lapse üle paralleelklassi, range pensionieeliku käe alla.

Siin tuleks küll naabriperel iseendale otsa vaadata.

Noh, vaatasidki ju? St nad said aru, et nende lapsel on vaja rangemat õpetajat, mitte ei nõudnud noore õpetaja kohest vallandamist?

+30
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Pigem vana ja range, kui noor ja saamatu.

Minu kogemus on, et otse koolipingist tulnud ei kõlba kuhugi, et just aastatega tulevad kogemused, kuidas lastega suhelda, nii, et õpetajal oleks ikka kord, mitte, et lapsed teevad mida tahavad.

See kehtib nii lasteaias, kui ka koolis.

+15
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Samas mõned aastad tagasi, kui noor õpetaja ei suutnud hallata ülearu elavat naabripoissi, tõstsid naabrid oma lapse üle paralleelklassi, range pensionieeliku käe alla.

Siin tuleks küll naabriperel iseendale otsa vaadata.

Noh, vaatasidki ju? St nad said aru, et nende lapsel on vaja rangemat õpetajat, mitte ei nõudnud noore õpetaja kohest vallandamist?

Õpetaja tuleks vallandada, kui vanemad pole suutnud oma “ülearu elavale” lapsele selgeks teha, kus on see koht kus oma elevust ja elavust välja elada? Tõsiselt? Sa oled sedasorti lapsevanem, kelle meelest lasteaed ja kool on need asutused, kes tema lapse inimeseks kasvamisel vastutama peavad? Nende ülesanne on ainult kritiseerida.
Kool on siiski akadeemiline õppeasutus ja prioriteet nr. 1 on teadmiste õpe. Halba käitumist hinnatakse, mitte ei üritata vanemate tegemata tööd ära parandada.
Uskumatu – umbes, et olgu õpetaja veel õnnelik kah, et tööle sai jääda… (Pole kuulnud pretsedendist, kus käitumisraskustega lapse pärast pedagoog vallandatakse. See ikkagi ei käi nii sama ja tujude ajel).

+5
-25
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Samas mõned aastad tagasi, kui noor õpetaja ei suutnud hallata ülearu elavat naabripoissi, tõstsid naabrid oma lapse üle paralleelklassi, range pensionieeliku käe alla.

Siin tuleks küll naabriperel iseendale otsa vaadata.

Noh, vaatasidki ju? St nad said aru, et nende lapsel on vaja rangemat õpetajat, mitte ei nõudnud noore õpetaja kohest vallandamist?

Õpetaja tuleks vallandada, kui vanemad pole suutnud oma “ülearu elavale” lapsele selgeks teha, kus on see koht kus oma elevust ja elavust välja elada? Tõsiselt? Sa oled sedasorti lapsevanem, kelle meelest lasteaed ja kool on need asutused, kes tema lapse inimeseks kasvamisel vastutama peavad? Nende ülesanne on ainult kritiseerida.

Kool on siiski akadeemiline õppeasutus ja prioriteet nr. 1 on teadmiste õpe. Halba käitumist hinnatakse, mitte ei üritata vanemate tegemata tööd ära parandada.

Uskumatu – umbes, et olgu õpetaja veel õnnelik kah, et tööle sai jääda… (Pole kuulnud pretsedendist, kus käitumisraskustega lapse pärast pedagoog vallandatakse. See ikkagi ei käi nii sama ja tujude ajel).

Johaidii. Seda ma ju räägingi, et ei saa süüdistada neid lapsevanemaid endale otsa mittevaatamises, kuna nad said aru, et probleem on nende lapses, mitte õpetajas.

Ja ei, mina olen tegelikult hoopis sedasorti õpetaja, kes vallandati, kuna lapsevanemad ei olnud rahul, et ma nende mittekasvatatud lapsi õpetada ei suutnud.

+17
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Pigem vana ja range, kui noor ja saamatu.

Minu kogemus on, et otse koolipingist tulnud ei kõlba kuhugi, et just aastatega tulevad kogemused, kuidas lastega suhelda, nii, et õpetajal oleks ikka kord, mitte, et lapsed teevad mida tahavad.

See kehtib nii lasteaias, kui ka koolis.

Ainuke asi, et kuidas need aastatega tulnud kogemused tulevad, kui noort otse koolipingist tulnud õpetajat keegi õpetama ei taha?

+13
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Samas mõned aastad tagasi, kui noor õpetaja ei suutnud hallata ülearu elavat naabripoissi, tõstsid naabrid oma lapse üle paralleelklassi, range pensionieeliku käe alla.

Siin tuleks küll naabriperel iseendale otsa vaadata.

Appi kui rumal kommentaar!

Meie lastel oli vanem õpetaja. Tõeline pärl ja suurepärane õpetaja. Ta läks pensionile, tuli 28.a noor õpetaja.

Totaalne kaos. Õpetajal puudub empaatiavõime, puudub rõõm ja tahe. Vahel on ta teinud selliseid otsuseid, et kuku kummuli!
Minu kogemused ütlevad, et üldjuhul on need õpetajad head, kellel on koolis nn 1 ring tehtud ja kellel endal on ka lapsed, vähemalt teismelised. Muidugi pole see reegel ja osad noored on kohe kooli tulles suurepärased ja teistest ei saagi asja. Samamoodi on osad vanemad õpetajad elust väsinud, kuid üldjuhul on neil väärtuslik kogemustepagas.
Meie laste lemmikõpetajad on just vanemad õpetajad.

+15
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Samas mõned aastad tagasi, kui noor õpetaja ei suutnud hallata ülearu elavat naabripoissi, tõstsid naabrid oma lapse üle paralleelklassi, range pensionieeliku käe alla.

Siin tuleks küll naabriperel iseendale otsa vaadata.

Noh, vaatasidki ju? St nad said aru, et nende lapsel on vaja rangemat õpetajat, mitte ei nõudnud noore õpetaja kohest vallandamist?

Õpetaja tuleks vallandada, kui vanemad pole suutnud oma “ülearu elavale” lapsele selgeks teha, kus on see koht kus oma elevust ja elavust välja elada? Tõsiselt? Sa oled sedasorti lapsevanem, kelle meelest lasteaed ja kool on need asutused, kes tema lapse inimeseks kasvamisel vastutama peavad? Nende ülesanne on ainult kritiseerida.

Kool on siiski akadeemiline õppeasutus ja prioriteet nr. 1 on teadmiste õpe. Halba käitumist hinnatakse, mitte ei üritata vanemate tegemata tööd ära parandada.

Uskumatu – umbes, et olgu õpetaja veel õnnelik kah, et tööle sai jääda… (Pole kuulnud pretsedendist, kus käitumisraskustega lapse pärast pedagoog vallandatakse. See ikkagi ei käi nii sama ja tujude ajel).

Kommentaar on suurepärane näide, kuidas mitte millestki ei saada küll aru, aga ärgu see segagu hästi valjusti kritiseerimast ja õpetamast!

+15
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ja ei, mina olen tegelikult hoopis sedasorti õpetaja, kes vallandati, kuna lapsevanemad ei olnud rahul, et ma nende mittekasvatatud lapsi õpetada ei suutnud.

Ausalt öeldes ma väga ei usu, et see asi nii selge ja ühepoolne oli.

Mõtlesin, et ma ei avalda siin teemas oma seisukohta, aga teen seda siiski. Minu meelest võiks algklassi KLASSIJUHATAJA olla noor, värskete ideede ja omaenda hiljutise “lapseeaga”. Ka lastele meeldivad noored inimesed.
Igasugused kunsti, käsitöö, kodunduse ja/ või keeleõpetajad võivad vabalt pensionärid olla. Jah, miks mitte ka aineõpetajad, aga näiteks matemaatika, füüsika või bioloogia alal käiakse palju olümpiaadidel ning võistlustel – teema, mis pensionäridele väga ei meeldi.
Klassijuhataja noorus ning ettevõtlikus oleksid minu meelest olulisemad tohutu pikast staažist. Pealegi on siiski 1. klassi lapsi võimalik ohjata, hiljem aga on nad juba harjunud oma kl.juhatajaga.
Ainuke probleem ongi vanemad, kes paljud ei kannata välja, kuidas keegi ehk neist nooremgi midagi teeb ja korraldab (kogemused paari lähedase õpetaja juttudest).

+4
-24
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ainuke probleem ongi vanemad, kes paljud ei kannata välja, kuidas keegi ehk neist nooremgi midagi teeb ja korraldab (kogemused paari lähedase õpetaja juttudest).

No see on nüüd ooperist “kuidas ta mind vihkava pilguga vaatas, sest ma olen naine”.

Lapsevanemad ei kannata, et klassijuhataja midagi teeb ja korraldab? Sellise õela külaeide mentaliteediga õpetaja koht pole tõesti koolis.

+12
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Eelistaks kogenud ja toredat õpetajat, vanus ei mängi siin rolli. Lapse esimene õpetaja oli ligi 30, kogemusi oli, väga tasakaalukas ja tubli õpetaja. Siis tuli tibi, kellel ei olnud mingeid kogemusi. Saatis aga lapsevanematele vahvaid perepilte oma koerast, lapsest mehest, aga lastest jõud üle ei käinud kohe üldse. Programm jäi põhimõtteliselt läbimata. Siis ta lasi jalga pärast nelja kuud ja ei leitudki enam klassiõpetajat, seega meie klassil algas aineõpetajate süsteem juba teises klassis. Nende hulgas on nii häid kui halbu õpetajaid, vanusest see ei sõltu. Kõige parem õpetaja on üks matemaatikaõpetaja, kes on küll 70+ vanatädi, aga väga terane, hea huumorisoone ja suurte kogemustega, minu lapse lemmikõpetaja. Kui õpime lapsega suureks kontrolltööks, kõik on juba selge, sest tunnis on nii palju tööd tehtud. Samas näiteks loodusõpetuses, kus on noor õpetaja, laps pole mitte millestki midagi kuulnudki.

+19
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kommentaar on suurepärane näide, kuidas mitte millestki ei saada küll aru, aga ärgu see segagu hästi valjusti kritiseerimast ja õpetamast!

Kas viga on seletajas või kuulajas? Seda kommentaari saab täpselt kahte moodi võtta ning teades lapsevanemate viha koolide ning õpetajate vastu, reageerisin nii nagu mulle tundus.
Sul muidu teemasse ka oli midagi öelda või tulid niisama ilkuma?

+3
-11
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kas viga on seletajas või kuulajas? Seda kommentaari saab täpselt kahte moodi võtta ning teades lapsevanemate viha koolide ning õpetajate vastu, reageerisin nii nagu mulle tundus.
Sul muidu teemasse ka oli midagi öelda või tulid niisama ilkuma?

Kust selline arusaam, et lapsevanemad on kõik vihased koolide ja õpetajate vastu? Ei ole ju nii. Suurem osa lapsevanemaid sooviks väga teha koostööd, lapse haridus on neile tähtis. Kui arvad, et kõik vanemad on su vaenlased, ei saa koolis töötada. Eks muidugi tuleb igasuguseid inimesi ette, sama võin öelda õpetajate kohta, et ka neid on häid ja halbu. Aga kui arvad, et kõik lapsevanemad on mingid kollid, siis oled väga valel teel.

+8
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina olin lausa alles koolipingis, kui õpetama läksin. Ma sain suurepäraselt hakkama ka kõige probleemsemate lastega. Ma meeldisin nii lastele kui ka nende vanematele. Paraku ei meeldinud minu menu aga kooli juhtkonnale ning mult võeti peale aastat klass käest ära, kästi mul olla lastega külmem ja ebasõbralikum, et keegi rohkem minusse ei kiinduks ja näidati mulle, kus mu koht on. Lapsed nutsid ja lapsevanemad kurvastasid väga ja mul kadus sellega suur osa õpetamisentusiasmi ära.

+7
-8
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kas viga on seletajas või kuulajas?

Sedapuhku küll selgelt kuulajas.

Teemasse nii palju, et noor õpetaja on lihtsalt suurem risk, sest tal pole kogemust ja temast pole veel teada, mis edaspidi saab. Vanemaga on juba selge. Igatahes on ka need vanemad kunagi alustanud, kes kuidas. Mõni oli noorena hädine ja saamatu, aga aastatega kujunenud temast väga hea õpetaja. Mõni alustas juba kohe tubli ja kehtestavana. Kes kooli püsima on jäänud, ehk kes töötab juba neljandat-viiendat aastat, seda võib pidada potentsiaalikaks või juba heaks spetsialistiks.
Alati on kahjuks koolis ka inimesi, kes sinna kuuluma ei peaks, kes närivad kõikide närve, aga kõige rohkem enda omi. Olgu nad noored või vanad. Vanadest saan vähem aru. Noored, kes koolis hakkama ei saa, võivad ära minna, kuid mõned ei lähe. Jäävad kuni kõrge vanuseni ja tapavad ümberringi kõigi närve. Neid on siiski vähe.
Tahan öelda, et vanus ei loe, nagu siin juba ennegi on öeldud.

+8
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ei saa üldse eriti teemaalgatuse probleemist (tähenduses “küsimus”) aru.
Mis tähtsust mängib siin õpetaja vanus (number)?
Kui tõesti peaks mingil põhjusel valima, siis pigem annab elukogemus eeliseid.

+5
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina olin lausa alles koolipingis, kui õpetama läksin. Ma sain suurepäraselt hakkama ka kõige probleemsemate lastega. Ma meeldisin nii lastele kui ka nende vanematele. Paraku ei meeldinud minu menu aga kooli juhtkonnale ning mult võeti peale aastat klass käest ära, kästi mul olla lastega külmem ja ebasõbralikum, et keegi rohkem minusse ei kiinduks ja näidati mulle, kus mu koht on. Lapsed nutsid ja lapsevanemad kurvastasid väga ja mul kadus sellega suur osa õpetamisentusiasmi ära.

Staažika õpetajana näen selle olukorra läbi nagu röntgeniga. Semutsesid, lasid lastel üle pea kasvada, lõpuks mängisid märtrit, keerasid ühtesid teiste vastu üles ja tekitasid sellega intriige.
Heal õpetajal ei võta keegi klassi käest ära. Väide “sain suurepäraselt hakkama ka kõige probleemsematega” on näide kriitikameele puudumisest. Kõige probleemsematega ei saa mitte keegi suurepäraselt hakkama, ka mitte parimad pedagoogid, psühholoogid ega erikoolid.

+19
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina olin lausa alles koolipingis, kui õpetama läksin. Ma sain suurepäraselt hakkama ka kõige probleemsemate lastega. Ma meeldisin nii lastele kui ka nende vanematele. Paraku ei meeldinud minu menu aga kooli juhtkonnale ning mult võeti peale aastat klass käest ära, kästi mul olla lastega külmem ja ebasõbralikum, et keegi rohkem minusse ei kiinduks ja näidati mulle, kus mu koht on. Lapsed nutsid ja lapsevanemad kurvastasid väga ja mul kadus sellega suur osa õpetamisentusiasmi ära.

Staažika õpetajana näen selle olukorra läbi nagu röntgeniga. Semutsesid, lasid lastel üle pea kasvada, lõpuks mängisid märtrit, keerasid ühtesid teiste vastu üles ja tekitasid sellega intriige.

Heal õpetajal ei võta keegi klassi käest ära. Väide “sain suurepäraselt hakkama ka kõige probleemsematega” on näide kriitikameele puudumisest. Kõige probleemsematega ei saa mitte keegi suurepäraselt hakkama, ka mitte parimad pedagoogid, psühholoogid ega erikoolid.

Tahtsin sama kommentaari kirjutada.

+14
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Klassijuhataja noorus ning ettevõtlikus oleksid minu meelest olulisemad tohutu pikast staažist. Pealegi on siiski 1. klassi lapsi võimalik ohjata, hiljem aga on nad juba harjunud oma kl.juhatajaga.

Vaidlen vastu. Just 1.klassis on väga oluline, et õpetajal oleks piisavalt kogemusi ja erinevaid meetodeid, kuidas klassis reegleid kehtestada ja lastele õpioskusi/õpiharjumust tekitada. 1. klassis laotakse tugev vundament, millele edaspidine koolitee hakkab tuginema. Hiljem on tekkinud probleeme juba palju raskem lahendada.
1.klassi tulevad lapsed, kes pole omavahel veel tuttavad ja on väga erinevate eelnevate kogemuste ja oskustega. Ainult väga tugev pedagoog suudab sellest üsnagi kaootilisest seltskonnast luua turvalise ja ühtekuuluva grupi, kus õppimine on kõigile jõukohane. Entusiasmist jääb siin väheseks, liigne entusiasm koos väheste kogemustega võib isegi kahjuks tulla.

+15
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul on poeg poisteklassis, esimene õpetaja oli väga range keskealine naine. Nii range, et kui ma 1. klassis järele tulles varem kohale juhtusin ja klassi ukse taga kuulasin, siis mõtlesin, et appi, õpetaja kamandab valjul häälel nagu sõjaväes. Aga poistele ta väga meeldib. Neil on kord majas ja samal ajal on ta väga mõistev, hooliv, rõõmsameelne ja rahulik. Korraldab piisavalt, informeerib piisavalt. Ma olen väga rahul.

+17
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui vana on vana? Mõni mõtleb siin pensionäri, mõni juba 40aastast äkki. Põhimõtteliselt peab noor ka kuskil kogemuse saama ja esimesel aastal võibki vajada palju abi ja tuge ning pärast olla seesama tänuväärne entusiastlik ja kogenud õpetaja, keda lapsed armastavad ja kelle käe all hästi õpivad. Vana õpetaja ei pea sugugi olema mingi mina midagi ei viitsi tüüp, klassiõpetajad, keda mina tean, küll käivad lastega õppekäikudel ja võistlustes, olgu nad ise vanad või noored. See sõltub ikka ka muidugi koolist, kas selliseid asju ka juhtkonna poolt märgatakse ja tunnustatakse ja ka õpetaja isiksusest, mitte alati vanusest. Kui aga nüüd mõelda, kes ideaalne oleks, siis vanus ei ole siin üldse oluline, oluline ongi isiksus. Kõige tähtsam on, et klassis oleks õppetööle keskendumine võimalik ja õpetaja õpetaks. Teiseks, et lapsel ei oleks hirm kooli minna, aga see hirm võib tulla nii kurjast õpetajast kui ka hoopis õppekeskkonnast, kus valiseb tohuvabohu ja lapsed teevad, mis pähe tuleb. Päris halb on ka, kui õpetaja on ebaõiglane ehk teeb õpilaste vahel vahet või karistab ebaõiglaselt.

+8
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Vaidlen vastu. Just 1.klassis on väga oluline, et õpetajal oleks piisavalt kogemusi ja erinevaid meetodeid, kuidas klassis reegleid kehtestada ja lastele õpioskusi/õpiharjumust tekitada. 1. klassis laotakse tugev vundament, millele edaspidine koolitee hakkab tuginema. Hiljem on tekkinud probleeme juba palju raskem lahendada.
1.klassi tulevad lapsed, kes pole omavahel veel tuttavad ja on väga erinevate eelnevate kogemuste ja oskustega. Ainult väga tugev pedagoog suudab sellest üsnagi kaootilisest seltskonnast luua turvalise ja ühtekuuluva grupi, kus õppimine on kõigile jõukohane. Entusiasmist jääb siin väheseks, liigne entusiasm koos väheste kogemustega võib isegi kahjuks tulla.

Lapsevanemana olen selle kirjutisega väga nõus. Kogemusteta õpetaja panna 1. klassi õpetajaks on ikka väga halb mõte. Lastele meeldivad küll noored, aga ainult meeldimisest on vähe kasu. Meie klassi noorel õpetajal jäi kogu aineprogramm läbimata, laste käitumisprobleemid süvenesid, õppida ei osanud. Ise olen ka klassiõpetajaks kunagi õppinud, seega näen neid suuri puudusi, mis tekkisid. Aga paljude vanemate arvates oli see nii tore õpetaja, noor ja entusiastlik, tegid suure kirja veel, et see õpetaja ei lahkuks, kuigi direktor enam-vähem sundis ta lahkuma, sest see töö ei olnud tema jaoks. Samas iga väikest viga ma muidugi ette ei heidaks, noor õpetaja peaks saama mentori, kes teda suunaks, selleks on ju ka kutseaasta programm loodud.

+14
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu klass oligi probleemsete laste klass. Keegi ei kasvanud seal üle pea ja kõigi tulemused paranesid. Selgus, et neil lastel oli vaja lihtsalt seda, et keegi nad ära kuulaks ja neisse usuks, mitte ainult kahtesid ei laoks. Suurtes klassides nende jaoks aega polnud. Juhtkond arvas ka, et ma väga semutsen, samas tunnis mind vaatamas kunagi ei käidud. Sellel aastal on klass staažikate õpetajate vahel ära jaotatud. Lapsed panevad pidevalt poppi, sest koolis käia ei taheta. Mitmed jäid suvetööle, klassis on suhted halvad ja lapsed lähevad üksteisele kallale. Puudub stabiilsus ja tugi. Ja tegu on alles algklassilastega. Mis saab veel põhikoolis, ei taha mõeldagi.

+3
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Meie õpetaja on ka noor ja väga-väga armas, aga….paraku paistab kogemuste puudumine selgelt välja. Klassis on kaos, õpetamiseks jääb vähe energiat. Katsume talle toeks olla, sest üldiselt on ta meeldiv inimene ja tõesti väga püüab.
Kui vanemal õpetajal on närvid korras ja oskab õpetada, siis selline variant on turvalisem.

+9
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meie nn vana õpetaja käis lastega regulaarselt väljasõitudel, looduses. Kasutas meelsasti vanemate abi nt transportimisel ja laste karjatamisel. Reaalset abi tal tarvis ei olnud, kord oli majas ja õhkkond sõbralik.

Noor õpetaja ei ole 2.a jooksul kordagi koolimaja uksest koos oma klassiga välja läinud. Kord aastas on klassiõhtu olnud, kuhu ta oma lasteaialapse kaasa võtab. Kogu klassiõhtu möödub õpetaja lapse taktis…lapse ootused olid teistsugused.

+7
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu klass oligi probleemsete laste klass. Keegi ei kasvanud seal üle pea ja kõigi tulemused paranesid.

Ja siis võeti klass käest ära? Sel juhul tuleks juhtkond lahti lasta.

Mina ütlen praegu, et sa ei läinud kooli lapsi õpetama, vaid menukas olema. Lähtudes su esimesest postitusest. Kui juhtkond andis verisulis õpetajale kohe probleemsed lapsed kätte, kui see just väikeklass polnud, siis tegi juhtkond vea. Ja parandas selle, või püüdis parandada. Kas ka paremini välja kukkus, seda ei saa me siin öelda paljalt sinu jutu järgi. Kui oli väikeklass ja sa suutsid isegi seal intriige tekitada, siis on ainult õige, et sul tuleb veel natuke oodata ja trenni teha, enne kui klass kätte anda. Ma ei taha öelda, et sinust ei või veel head õpetajat saada, aga kindlasti tuleks selleks natuke vähem “menukas” olla. Ehk õpid aja jooksul.

+3
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 61 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Vanad algklasside õpetajad