Esileht Tööelu, raha ja seadused. Veel kord FIE kohta küsimus

Näitan 6 postitust - vahemik 1 kuni 6 (kokku 6 )

Teema: Veel kord FIE kohta küsimus

Postitas:

Olen selles vallas suht algaja ja mõned asjad vajavad veel üle küsimist.
Ehk on siin inimsesi, kes juba pikemalt tegutsevad ja oskavad vastata.

Küsimus, et kui esitan kliendile arve ja ta maksab sularahas, kas siis pean vormistama kassa sissetuleku orderi/tseki ja kannan selle siis päevaraamatusse sissetuleku alla?

Kui ma aga tahan nüd OSA sellest laekunud sularahast panka panna, kas ma pean seda ka siis kusagil või kuidagi näitama?
Olen nagu aru saanud, et FIE erinevus näiteks OÜ-st on see, et fie saab kogu sissetulnud/teenitud raha kasutada ka oma tarbeks.
Selle loogika järgi pole siis ju raha edasist liikumist tarvis enam dokumentaalselt näidata?

Loodetavasti on aru saadav, mida ma küsida tahtsin.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.09 17:47; 07.09 21:01; 09.09 16:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

jah, kajastada tuleb ainult tulud ja loomulikult ettevõtlusega seotud kulud, muidu ei saaks sa neid ju maha arvestada, aga mis sa teed ülejäänud kassas oleva rahaga- paned panka, sukasäärde, ostad toitu vmi, pole enam oluline

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma küsiks veel dokumentide (kassaorderid, arved, aktid) nummeradmise kohta.
Kas kõikidel erinevatel dokumendiliikidel peab oma süsteem olema?
Näiteks: Arved hakkavad 1,2,3,4,5
Siis kassaorderid samamoodi 1,2,3,4?
Kas dokumente kausta kogudes peab need veel omakorda kuidagi nummerdama, näiteks, kirjutan dokumenid äärele käsitsi
12/9/1 kus 12 on aasta, 9 kuu ja viimane number näitab dokumendi asukohta/järjekorranumbrit selle kuu all

Siis veel see, et kui esitan kliendile arve ja ta maksab sularahas, siis kas kausta panen nii arve koopia kui kassaorderi kokku klammerdatuna või kuidas?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.09 17:47; 07.09 21:01; 09.09 16:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

FIE peab raamatuid kassapõhiselt n-ö kahe naela meetodil. No et kaks naela seina löödud. Ühe külge torkad raha laekumist tõendavad paberid, teise otsa need, mis tõendavad raha väljaminekut. 🙂 Mingeid päevaraamatuid ja raamatupidamisprogramme ja jumal teab mida pole vaja. Piisab Exceli tabelist. Arve põhi oli tehtud ka Excelisse ja kassaorderid kirjutasin käsitsi poest ostetud blankettidele.

Mina tegin FIE raamatupidamist niimoodi, et arved läksid ilusti kronoloogilises järjestuses kausta. Exceli tabelisse märkisin arve nr, kellele läks, mis summa. Kui raha panka laekus, siis kirjutasin arve peale, et laekus panka sel ja sel kuupäeval (kui on mitu pangakontot, siis viide ka kontole, kuhu laekus) ja kandsin Exceli tabelisse laekumise (laekunud summa ja laekumise kuupäev). Kui maksis sulas, tegin kassa sissetuleku orderi ja klammerdasin arve külge ning jälle kandsin Excelisse. Kui raha tuli mitmes osas, siis tegin ühe rea vahele enne järgmist arvet, kuhu siis järgmise laekumise kandsin. Kuludokumentide puhul (arve muutub kassapõhise FIE jaoks kuludokumendiks alles siis, kui raha makstud) märkisin tabelisse kuludokumendi numbri, arve esitaja, summa, ettevõtlusega seotuse protsendi, ettevõtlusega seotud summa (Excel arvutas), tasumise kuupäeva ja viisi (sulas, ülekandega).

Mis numeratsiooni puudutab, siis jah, numbrid jooksevad alates aasta algusest alates nr 1st. Et nr 1, 2, 3 jne on nii arved, kassa sissetuleku orderid kui ka kuludokumendid, mida kausta korjad. Neile viimastele kirjutad numbri nurga peale. Ühesõnaga kõik dokumendiliigid algavad 1st. Aga keegi ei keela sul endal mingit kümnekohalist keerulist tähtede-numbrite-kriipsude süsteemi välja mõtlemast, lihtsalt mingi süsteem peab olema.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.09 14:19; 10.09 02:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]FIE peab raamatuid kassapõhiselt n-ö kahe naela meetodil. No et kaks naela seina löödud. Ühe külge torkad raha laekumist tõendavad paberid, teise otsa need, mis tõendavad raha väljaminekut. 🙂 Mingeid päevaraamatuid ja raamatupidamisprogramme ja jumal teab mida pole vaja. Piisab Exceli tabelist. Arve põhi oli tehtud ka Excelisse ja kassaorderid kirjutasin käsitsi poest ostetud blankettidele.

Mina tegin FIE raamatupidamist niimoodi, et arved läksid ilusti kronoloogilises järjestuses kausta. Exceli tabelisse märkisin arve nr, kellele läks, mis summa. Kui raha panka laekus, siis kirjutasin arve peale, et laekus panka sel ja sel kuupäeval (kui on mitu pangakontot, siis viide ka kontole, kuhu laekus) ja kandsin Exceli tabelisse laekumise (laekunud summa ja laekumise kuupäev). Kui maksis sulas, tegin kassa sissetuleku orderi ja klammerdasin arve külge ning jälle kandsin Excelisse. Kui raha tuli mitmes osas, siis tegin ühe rea vahele enne järgmist arvet, kuhu siis järgmise laekumise kandsin. Kuludokumentide puhul (arve muutub kassapõhise FIE jaoks kuludokumendiks alles siis, kui raha makstud) märkisin tabelisse kuludokumendi numbri, arve esitaja, summa, ettevõtlusega seotuse protsendi, ettevõtlusega seotud summa (Excel arvutas), tasumise kuupäeva ja viisi (sulas, ülekandega).

Mis numeratsiooni puudutab, siis jah, numbrid jooksevad alates aasta algusest alates nr 1st. Et nr 1, 2, 3 jne on nii arved, kassa sissetuleku orderid kui ka kuludokumendid, mida kausta korjad. Neile viimastele kirjutad numbri nurga peale. Ühesõnaga kõik dokumendiliigid algavad 1st. Aga keegi ei keela sul endal mingit kümnekohalist keerulist tähtede-numbrite-kriipsude süsteemi välja mõtlemast, lihtsalt mingi süsteem peab olema. [/tsitaat]

Suured tänud nii põhjaliku vastuse eest!

Mul aga tekkisid juba uued küsimused.
Kui Fie kasutab töö tegemiseks ka oma eluruumide ühte osa ja oma isiklikku telefoni, mille mõlema arved laekuvad alati järgmine kuu, peale kulude tegemist, siis kuidas toimida juhul, kui Fie peab oma tegevuse näiteks 3-ks kuuks peatama?
Ütleme, et tegevus peatatakse detsembri alguses, aga arved novembri kulude kohta tulevad ju alles detsembris. Kuidas ja millal siis neid maha arvata või see raha lähebki kaotsi?
Kommunaalide kohta veel niipalju, et mida nimelt võib sinna kulusse panna, kui eluruumi üht osa kasutatakse kontorina, kus tehakse hinnapakkumisi, arveid jne? Küte ja elekter on arusaadav, aga kas võib panna ka osa vee/kanalisatsiooni kulust, halduskuludest, prügi vms?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.09 17:47; 07.09 21:01; 09.09 16:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eks võib ikka ka prügiveo ja vee jmt arvetest osa kuluks panna. Oluline on lihtsalt mõistlik proportsioon välja mõelda. Kui kontoris tööl käid, tekitad ju ka natuke prügi, käid vetsus, pesed käsi, jood vett ja kohvi. Kui on määriv töö, siis käid töö juures du¨i all. Kui töö nõuab spetsriietust, siis korraldab tööandja üldreeglina nende riiete pesemise.

Maksustamist otseselt puudutavaid küsimusi võid alati küsida EMTA foorumist http://www.emta.ee/index.php?id=28739 . Kui küsid sealt peatumise ajal ära makstud, kuid eelmise kuu eest saadud moblaarve kohta, siis on lootust saada ammendav vastus. Kui küsid, mitu prossa võid panna prügiveost kuluks, siis saad ümmarguse jutu. Aga küsida võid ikka.

Mina isiklikult paneks ettevõtluse peatumise ajal kuluks (osaliseks, ega vist tänapäevanigi ei talu EMTA, et FIE kõik moblakulud kuluks paneb) need mobiiliarved jmt, mis kajastavad ettevõtluse ajal tehtud kulusid. No et natuke nagu tekkepõhiseks kisub. Põhjendus see, et kulutused on tehtud tulude saamise eesmärgil. Kui jälle ettevõtlusega hakkaks tegelema, siis paneks kulusse ainult need arved, mis tulevad ettevõtlusega tegelemise perioodi eest. Aga kui on plaanis ettevõtlusega tegelemine peatada, siis sideteenuse pakkuja kodukalt võid ju vaadata, kui suured kulud on hetkel, ja viimasel ettevõtlusega tegelemise päeval ära maksta. Siis ei ole kellelgi midagi kobiseda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.09 14:19; 10.09 02:19;
To report this post you need to login first.
Näitan 6 postitust - vahemik 1 kuni 6 (kokku 6 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Veel kord FIE kohta küsimus

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.