Mina omal ajal jumaldasin seda tundidest ära käimist ja peale kooli möllamist. Üsna sama teema teemaalgatajaga: koor, ansambel, võrkpall, olümpiaadid (matemaatika, füüsika, keemia, emakeel, inglise keel, bioloogia…), etluskonkursid, omaloomingu võistlused. Gümnaasiumis sai mingitel hetkedel ka ntx. asendatud mõnda ootamatult haigestunudd aineõpetajat põhikooli tundides (õpetajad organiseerisid materjalid ja sai ka uusi osasid nii edasi võetud ja õpetatud – see andis vähemalt väikesegi väljakutse, mille eel pidi veidi pingutama) Mingit erilist pinget küll ei tajunud. Jõudis veel rahulikult tundides raamatuid lugedagi nii, et hinded olid korras (mitte puhtad viied, vaid keskmine kuskil 4,5-4,8 vahel).
Nüüd vaatan last, kes kipub minema sama rada: muusikakool, koolikoor, ansambel, muud esinemised, kõik matemaatika ja õpioskuste võistlused… Ja ta naudib sajaga. Ka mina pigem soosin ainevõistlusi – hea pea, pole see järgiõppimine mingi eriline tragöödia. Las pingutab üks päev viis minutit kauem, rohkem ju ikka ei lähe (tunni tempo on üldjuhul nii aeglane nind uut osakest seletatakse kümnel eri moel, et kõik aru saaksid – taibul üksi ja omas tempos ei kulu selleks rohkem kui paar minutit).