Esileht Koolilaps Waldorf kool

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 39 )

Teema: Waldorf kool

Postitas:
Kägu

Kelle laps käib Waldorf koolis, palun jagage infot, kas olete selle otsusega rahul, kas laps on rahul, on mõnus õpikeskkond ning vähem stressi? Kas õppemaksu saab tasuda kuude kaupa? Ühesõnga otsin natuke infot selle kohta, sest sedasi ei saa edasi meie 6 kl laps jätkata: vaja on leida alternatiiv praegusele suurele kombinaat-koolile.

+4
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Käis kooli juures asuvas lastehoius, ei olnud rahul. Rühmas pöörati tähelepanu eelkõige õpetajate tuttavate ja/või õpetajatele regulaarselt meelehead tassivate perede lastele. Neid kallistati, erikoheldi, teised lapsed jäid kõrvale. Küllap koolis teisiti.

+5
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Millisesse waldorfkooli laps läheks? Eestis on mõned neist koolidest ka juba üsna suureks paisunud, kuigi tõsi, klassis on vähem lapsi kui riigikoolides. Mul on kaks last waldorfkoolis õppinud, ühele oli see ainuõige valik, aga teisele ei sobinud. Sobib pigem humanitaar- või kunstihuviga lastele, reaalainete õpetamine on neis koolides nõrgemapoolne. Õhkkond on suurte mammutkoolidega võrreldes siiski palju lapsesõbralikum. Õppemaksu saab tasuda kuu kaupa ja õppevahendid, sh näiteks kunstitarbed ja vihikud on valdavalt kooli poolt. Kui lapsel on tavakoolis liiga palju stressi, siis pigem soovitan küll waldorfkooli poole vaadata. Kindlasti on võimalik käia ka proovipäevadel, et täpsemalt aimu saada, kuidas see kool lapsele sobiks.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Läheks Tallinna Vabasse Waldorfkooli. Jah, tegin avalduse ning kutsuti proovipäevale. Kõige olulisem ongi, kuidas laps ise arvab pärast seda. Ta on jah pigem humanitaari suunaga laps.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kas keegi oskab minu küsimusele ka vastata: kas sealt pärast tavalisse kooli tagasi ka saab ja kas on lootust ka pärast keskkooli haridusteed peavoolus jätkata? Mul on laps alles kooli minemas ja praeguse seisuga olen arvamusel, et tavalisse suurde kooli minek pole talle parim valik. Töötasin varem ise ühes sellises õpetajana ja kuigi see oli 10 aastat tagasi, tundub mulle oma last jälgides, et ta ei pea seal juba lihtsalt füüsiliselt vastu.

Tol ajal kui mina koolis töötasin, kuulsin aeg-ajalt kolleegidelt kommentaare, et waldorfidest tulnud lapsed on ikka masendaval tasemel. Üks rääkis, et emal sai mõõt täis, kui laps waldorfis 2. klassi lõpus ikka veel lugeda ei osanud ja võttis ta sealt ära, nüüd klassijuhataja siis tehku, mis tahab selle 2. klassi lapsega, kes ei oska lugeda, aga käib tavakoolis.

Samas koolitustel jms puutusin kokku ka mõne waldorfkooli õpetajaga, kes olid, erinevalt meist ülejäänutest, rõõmsameelsed, helged ja absoluutselt mitte ületöötanud. Üks õpetaja jutustas mulle, kuhu ja kuidas kõik nende õpilased edasi õppima läinud on ja ei pidavat üldse mingit probleemi olema, kõik on riigieksamid ka hästi teinud jne.

Kas kellelgi on kogemusi oma lapse ülemineku ja edasiõppimisega või on siin mõni õpetaja, kelle klassis selliseid lapsi on? Kuidas olukord nüüdsel ajal on?

+12
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kas keegi oskab minu küsimusele ka vastata: kas sealt pärast tavalisse kooli tagasi ka saab ja kas on lootust ka pärast keskkooli haridusteed peavoolus jätkata? Mul on laps alles kooli minemas ja praeguse seisuga olen arvamusel, et tavalisse suurde kooli minek pole talle parim valik. Töötasin varem ise ühes sellises õpetajana ja kuigi see oli 10 aastat tagasi, tundub mulle oma last jälgides, et ta ei pea seal juba lihtsalt füüsiliselt vastu.

Tol ajal kui mina koolis töötasin, kuulsin aeg-ajalt kolleegidelt kommentaare, et waldorfidest tulnud lapsed on ikka masendaval tasemel. Üks rääkis, et emal sai mõõt täis, kui laps waldorfis 2. klassi lõpus ikka veel lugeda ei osanud ja võttis ta sealt ära, nüüd klassijuhataja siis tehku, mis tahab selle 2. klassi lapsega, kes ei oska lugeda, aga käib tavakoolis.

Samas koolitustel jms puutusin kokku ka mõne waldorfkooli õpetajaga, kes olid, erinevalt meist ülejäänutest, rõõmsameelsed, helged ja absoluutselt mitte ületöötanud. Üks õpetaja jutustas mulle, kuhu ja kuidas kõik nende õpilased edasi õppima läinud on ja ei pidavat üldse mingit probleemi olema, kõik on riigieksamid ka hästi teinud jne.

Kas kellelgi on kogemusi oma lapse ülemineku ja edasiõppimisega või on siin mõni õpetaja, kelle klassis selliseid lapsi on? Kuidas olukord nüüdsel ajal on?

Ma olen nüüd ka palju lugenud selle kõige kohta ning mingi aeg tagasi oli Waldorfi pedagoogikas Eestis ikka väga suur madalseis, kriis. Nii ma lugesin. Aga praegu on siiski tagasiside olnud igati positiivne ning lapsed on saanud ka ülikoolidesse, kes on soovinud. Kuskilt lugesin veel, et kui pigem ei orineteeru iga hinna eest edule, vaid sellele, et lapsel oleks koolipäeval ja nii igal päeval hea koolis käia ja olla, siis see võiks olla sobiv kool. Ma ootan põnevusega, milline proovipäev saab olema ja saan siis ka huvi korral natuke kirjutada sellest.

+3
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Waldorfkoolide õppekava on tavakoolist erinev, nad läbivad küll sama programmi, kuid teises järjekorras. Seetõttu on hea aeg kooli vahetada peale 3., 6. ja 9. klassi, sest need on need punktid, kus nad peavad olema läbinud kõik sama õppesisu. Selles koolis ei kasutata õpikuid, vaid suurem osa materjalist õpilased konspekteerivad õpetaja jutu järgi. Mul puudub kogemus, kuidas see lahendati koroona ajal distantsõppel olles, kuna seal ei ole kasutusel ka e-kooli (vähemalt mitte nooremates klassides). Hariduse saavad sealt kõik ja minnakse ülikoolidesse ja igale poole, aga loomult laiskadel on seal lihtsam läbi saada ja siis võivad tõesti ka lüngad jääda.

Üks asi veel on waldorfkoolis erinev – seal on klassiõpetajal palju suurem tähtsus kui tavakooli klassijuhatajal. Klassiõpetaja annab suurema osa tundidest ise ja võib seda teha kuni 8. klassini. Kuigi mida suuremas klassis, siis seda rohkem tuleb ikka ka aineõpetajaid. Ja siin ongi põhiline võti. Kui on hea ja pädev klassiõpetaja, siis ongi kõik korras. Aga võib sattuda ka mitte nii tugev õpetaja.

+6
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui pädev peab üks õpetaja olema, et on võimeline andma 8. klassis enamus õppeaineid…

matemaatika, keemia, füüsika, ajalugu, bioloogia, geograafia,…..

Olete vaadanud 9. klassi matemaatikaõpikuid?  Kas tõesti waldorfkoolides õpetajad dikteerivad seda kõike?

 

No oletame, et kõik, mida koolis õpitakse on elus ebavajalik ja mõttetu tuupimine. Et noh – polegi mul vaja seda matemaatikat, mida koolides nõutakse. Nii, põhimõtteliselt miks mitte.

Aga! – Waldorfkool või mitte – eksam on ikka 9. klassi lõpus riiklik ja mis tulemust sealt saab olla kui enamus teemasid on läbimata.

 

Või kuidas saab gümnaasiumis hakkama laps, kel teemad läbimata? Mis saab 12. klassi riigieksamitest? Kuhu minna nende tulemustega edasi õppima? Kui ei tahagi dasi õppida – miks siis üldse gümnaasiumisse minna?

 

Tihti ütlevad lapsevanemad, et aga seda või toda asja pole lapsel ju päris elus vaja.  Kas tõesti välistate juba varakult, et teie lapsest ei saa inseneri, geeniteadlast, IT-spetsialisti, arsti, materjaliteadlast, isesõitvate autode arendajat, uute ravimite välja töötajat, arhitekti, analüütikut või mida iganes. Aina uusi ja uusi tehnoloogia saavutusi lisandub – kes ja kus neid välja mõtlevad ja toodavad? Hiinlased jms?  Siis ongi tuleviku maailma valitsemine nende käes.

 

Miks mõeldakse, et ah hakkab ehitajaks või poemüüjaks ja kus ta ikka selle keemia või matemaatikaga läheb.  Aga kui kool talle seda keemiat või matemaatikat ei anna – ega siis ülikool ju teda üldse vastu võtagi. Paraku.

Ehitaja ja poemüüja ametil pole häda mitte midagi – kui inimene seda tõesti teha tahab. Aga häda on siis, kui ta tegelikult tahaks teha muud – aga vot näe… ei peetud vajalikuks, et tema õpiks.

 

 

+19
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu
  • Kui pädev peab üks õpetaja olema, et on võimeline andma 8. klassis enamus õppeaineid…

    matemaatika, keemia, füüsika, ajalugu, bioloogia, geograafia,…..

    Olete vaadanud 9. klassi matemaatikaõpikuid? Kas tõesti waldorfkoolides õpetajad dikteerivad seda kõike?

    No oletame, et kõik, mida koolis õpitakse on elus ebavajalik ja mõttetu tuupimine. Et noh – polegi mul vaja seda matemaatikat, mida koolides nõutakse. Nii, põhimõtteliselt miks mitte.

    Aga! – Waldorfkool või mitte – eksam on ikka 9. klassi lõpus riiklik ja mis tulemust sealt saab olla kui enamus teemasid on läbimata.

    Või kuidas saab gümnaasiumis hakkama laps, kel teemad läbimata? Mis saab 12. klassi riigieksamitest? Kuhu minna nende tulemustega edasi õppima? Kui ei tahagi dasi õppida – miks siis üldse gümnaasiumisse minna?

    Tihti ütlevad lapsevanemad, et aga seda või toda asja pole lapsel ju päris elus vaja. Kas tõesti välistate juba varakult, et teie lapsest ei saa inseneri, geeniteadlast, IT-spetsialisti, arsti, materjaliteadlast, isesõitvate autode arendajat, uute ravimite välja töötajat, arhitekti, analüütikut või mida iganes. Aina uusi ja uusi tehnoloogia saavutusi lisandub – kes ja kus neid välja mõtlevad ja toodavad? Hiinlased jms? Siis ongi tuleviku maailma valitsemine nende käes.

    Miks mõeldakse, et ah hakkab ehitajaks või poemüüjaks ja kus ta ikka selle keemia või matemaatikaga läheb. Aga kui kool talle seda keemiat või matemaatikat ei anna – ega siis ülikool ju teda üldse vastu võtagi. Paraku.

    Ehitaja ja poemüüja ametil pole häda mitte midagi – kui inimene seda tõesti teha tahab. Aga häda on siis, kui ta tegelikult tahaks teha muud – aga vot näe… ei peetud vajalikuks, et tema õpiks.

    Täpselt nii sellega peab arvestama lapsele kooli valides. Vanem peab ikka ennem uurima, et mis kooliga üldse tegemist.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu
  • Kui pädev peab üks õpetaja olema, et on võimeline andma 8. klassis enamus õppeaineid…

    matemaatika, keemia, füüsika, ajalugu, bioloogia, geograafia,…..

    Olete vaadanud 9. klassi matemaatikaõpikuid? Kas tõesti waldorfkoolides õpetajad dikteerivad seda kõike?

    No oletame, et kõik, mida koolis õpitakse on elus ebavajalik ja mõttetu tuupimine. Et noh – polegi mul vaja seda matemaatikat, mida koolides nõutakse. Nii, põhimõtteliselt miks mitte.

    Aga! – Waldorfkool või mitte – eksam on ikka 9. klassi lõpus riiklik ja mis tulemust sealt saab olla kui enamus teemasid on läbimata.

    Või kuidas saab gümnaasiumis hakkama laps, kel teemad läbimata? Mis saab 12. klassi riigieksamitest? Kuhu minna nende tulemustega edasi õppima? Kui ei tahagi dasi õppida – miks siis üldse gümnaasiumisse minna?

    Tihti ütlevad lapsevanemad, et aga seda või toda asja pole lapsel ju päris elus vaja. Kas tõesti välistate juba varakult, et teie lapsest ei saa inseneri, geeniteadlast, IT-spetsialisti, arsti, materjaliteadlast, isesõitvate autode arendajat, uute ravimite välja töötajat, arhitekti, analüütikut või mida iganes. Aina uusi ja uusi tehnoloogia saavutusi lisandub – kes ja kus neid välja mõtlevad ja toodavad? Hiinlased jms? Siis ongi tuleviku maailma valitsemine nende käes.

    Miks mõeldakse, et ah hakkab ehitajaks või poemüüjaks ja kus ta ikka selle keemia või matemaatikaga läheb. Aga kui kool talle seda keemiat või matemaatikat ei anna – ega siis ülikool ju teda üldse vastu võtagi. Paraku.

    Ehitaja ja poemüüja ametil pole häda mitte midagi – kui inimene seda tõesti teha tahab. Aga häda on siis, kui ta tegelikult tahaks teha muud – aga vot näe… ei peetud vajalikuks, et tema õpiks.

    Täpselt nii sellega peab arvestama lapsele kooli valides. Vanem peab ikka ennem uurima, et mis kooliga üldse tegemist.

Uuritud ja proovikoolipäeval käidud. Ei, meie valikust jääb see välja.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu
  • Kui pädev peab üks õpetaja olema, et on võimeline andma 8. klassis enamus õppeaineid…

    matemaatika, keemia, füüsika, ajalugu, bioloogia, geograafia,…..

    Olete vaadanud 9. klassi matemaatikaõpikuid? Kas tõesti waldorfkoolides õpetajad dikteerivad seda kõike?

    No oletame, et kõik, mida koolis õpitakse on elus ebavajalik ja mõttetu tuupimine. Et noh – polegi mul vaja seda matemaatikat, mida koolides nõutakse. Nii, põhimõtteliselt miks mitte.

    Aga! – Waldorfkool või mitte – eksam on ikka 9. klassi lõpus riiklik ja mis tulemust sealt saab olla kui enamus teemasid on läbimata.

    Või kuidas saab gümnaasiumis hakkama laps, kel teemad läbimata? Mis saab 12. klassi riigieksamitest? Kuhu minna nende tulemustega edasi õppima? Kui ei tahagi dasi õppida – miks siis üldse gümnaasiumisse minna?

    Tihti ütlevad lapsevanemad, et aga seda või toda asja pole lapsel ju päris elus vaja. Kas tõesti välistate juba varakult, et teie lapsest ei saa inseneri, geeniteadlast, IT-spetsialisti, arsti, materjaliteadlast, isesõitvate autode arendajat, uute ravimite välja töötajat, arhitekti, analüütikut või mida iganes. Aina uusi ja uusi tehnoloogia saavutusi lisandub – kes ja kus neid välja mõtlevad ja toodavad? Hiinlased jms? Siis ongi tuleviku maailma valitsemine nende käes.

    Miks mõeldakse, et ah hakkab ehitajaks või poemüüjaks ja kus ta ikka selle keemia või matemaatikaga läheb. Aga kui kool talle seda keemiat või matemaatikat ei anna – ega siis ülikool ju teda üldse vastu võtagi. Paraku.

    Ehitaja ja poemüüja ametil pole häda mitte midagi – kui inimene seda tõesti teha tahab. Aga häda on siis, kui ta tegelikult tahaks teha muud – aga vot näe… ei peetud vajalikuks, et tema õpiks.

    Täpselt nii sellega peab arvestama lapsele kooli valides. Vanem peab ikka ennem uurima, et mis kooliga üldse tegemist.

Uuritud ja proovikoolipäeval käidud. Ei, meie valikust jääb see välja.

Kui küsida tohib, siis miks?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

 

Uuritud ja proovikoolipäeval käidud. Ei, meie valikust jääb see välja.

Kui küsida tohib, siis miks?

[/quote]

Sest lapsele endale ei meeldinud ning teisele proovipäevale ta ei läinudki. Olid toredad klassikaaslased, aga tundide ülesehitus olevat olnud nii teistsugune, et arvas, et ta pidevalt küll ei tahaks sellises koolis õppida. Lisaks on kool muidugi natuke liiga kaugel meie kodust, aga noh – kui oleks sobinud, siis oleksime ikkagi olnud valmis hommikuti lapse viimiseks ja pärast oleks bussiga koju saanud.

Aga mure, kuidas edasi, on mul ikka. Samas klassis ei saa laps jätkata, sest siis ta vaimne tervis saab lõpliku põntsu. Seega uurin võimalusi viia teda üle paralleelklassi. Süda muretseb tema pärast, kuni midagi ei muutu.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Uuritud ja proovikoolipäeval käidud. Ei, meie valikust jääb see välja.

Kui küsida tohib, siis miks?

Sest lapsele endale ei meeldinud ning teisele proovipäevale ta ei läinudki. Olid toredad klassikaaslased, aga tundide ülesehitus olevat olnud nii teistsugune, et arvas, et ta pidevalt küll ei tahaks sellises koolis õppida. Lisaks on kool muidugi natuke liiga kaugel meie kodust, aga noh – kui oleks sobinud, siis oleksime ikkagi olnud valmis hommikuti lapse viimiseks ja pärast oleks bussiga koju saanud.

Aga mure, kuidas edasi, on mul ikka. Samas klassis ei saa laps jätkata, sest siis ta vaimne tervis saab lõpliku põntsu. Seega uurin võimalusi viia teda üle paralleelklassi. Süda muretseb tema pärast, kuni midagi ei muutu.

[/quote]
Kas praeguses klassis teda kiusatakse või on muu probleem?

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Waldorfkooli mineva lapse vanem peab ise toetama waldorf pedagoogikat. Sõbranna tütar on seal õpetaja ja tema sõnul ei ole nende kool neile, kes ei saa suures koolis hakkama või on neil mingi muu probleem, vaid neile kes jagavad nende põhimõtteid. Lõpetades kooli on neil läbitud riiklik õppekava, kuid sinna jõuavad nad teist moodi, seega on keeruline, kui soovitakse laps panna teise kooli.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu
  1. Uuritud ja proovikoolipäeval käidud. Ei, meie valikust jääb see välja.

    Kui küsida tohib, siis miks?

    Sest lapsele endale ei meeldinud ning teisele proovipäevale ta ei läinudki. Olid toredad klassikaaslased, aga tundide ülesehitus olevat olnud nii teistsugune, et arvas, et ta pidevalt küll ei tahaks sellises koolis õppida. Lisaks on kool muidugi natuke liiga kaugel meie kodust, aga noh – kui oleks sobinud, siis oleksime ikkagi olnud valmis hommikuti lapse viimiseks ja pärast oleks bussiga koju saanud.

    Aga mure, kuidas edasi, on mul ikka. Samas klassis ei saa laps jätkata, sest siis ta vaimne tervis saab lõpliku põntsu. Seega uurin võimalusi viia teda üle paralleelklassi. Süda muretseb tema pärast, kuni midagi ei muutu.

    [/quote]
    Kui kooli vahetus on plaanis, siis vaata väikseid erakoole. Kindlasti on nendes ka proovipäevad ja sobima peab môlemale poolele. Erakoolides on ôppetöö intensiivsem ja nôudmised kôrged. Kiusamist seal vähemalt ei esine ja kui môni midagi üritab, siis vôetakse kiirelt rajalt maha.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Uuritud ja proovikoolipäeval käidud. Ei, meie valikust jääb see välja.

Kui küsida tohib, siis miks?

Sest lapsele endale ei meeldinud ning teisele proovipäevale ta ei läinudki. Olid toredad klassikaaslased, aga tundide ülesehitus olevat olnud nii teistsugune, et arvas, et ta pidevalt küll ei tahaks sellises koolis õppida. Lisaks on kool muidugi natuke liiga kaugel meie kodust, aga noh – kui oleks sobinud, siis oleksime ikkagi olnud valmis hommikuti lapse viimiseks ja pärast oleks bussiga koju saanud.

Aga mure, kuidas edasi, on mul ikka. Samas klassis ei saa laps jätkata, sest siis ta vaimne tervis saab lõpliku põntsu. Seega uurin võimalusi viia teda üle paralleelklassi. Süda muretseb tema pärast, kuni midagi ei muutu.

Kas praeguses klassis teda kiusatakse või on muu probleem?

[/quote]
Ei ole kiusamist, aga klass on selline, kus tundides on pidev lärm. Sedasi juba paar aastat. Laps on nii väsinud sellest, sest ta tahaks kuulata õpetajat, tööde ajal on raske keskenduda, kui kõik patravad ümberringi. Ikkagi ka põhikooli keskel juba, ei ole enam nii kerge lihtsalt niisama ennast läbi libistada tundidest. Tahab seetõttu sageli kodus olla, et pead puhata, haigused ka hakkavad kergesti külge. Siis koguneb suur hunnik järelevastamisi, millega peab kogu aeg tegelema. Me oleme sellisest ringist nii väsinud. Ja kuna meie ei saa maailma muuta (ehk siis klassi minna korda nõudma või looma), siis peame muutma midagi, mida me saame. Ehk siis keskkonda, kus laps igapäevaselt oma suurima aja päevast veedab. Varsti ei ole lapsest vaimsest tervisest ega soovist õppida ja koolis käia enam midagi järel.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ärge kohe maha laske, aga kas sellistes koolides/lasteaedades ei käi sellised kergelt uhhuud? Või noh kui laps on normaalne, siis on vanematel midagi viga.

+10
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kunagi ammu soovisin oma last pärast 6.klassi waldorfkooli panna. Aga kool (Tartu oma tookord) ei soovinud ise meie last vastu võtta, sest koolid on ikka üsna erinevad. Waldorfkoolis õpiti teisi asju ja teisel moel, ja teisest süsteemist tulnud lapsel on seal hilisemates klassides juba raske – ja meie lapsel oli niigi mõne asjaga raskusi. Üheks probleemiks oli meil ka B-võõrkeel, mis meie lapse oli saksa keel, aga waldorfkoolis oli ainult vene keel.

Sama laps (praeguseks täiskasvanu) on aga praegu tänulik, et ta siiski tavakoolis põhikooli lõpetas. Tal oli mõningate ainetega raskusi, aga kuna õpetajad olid nõudlikud, siis ta pidi ennast ikka põhikooli lõpus korralikult kokku võtma ja pingutama. Sellist pingutamist poleks w.-kool temalt nõudnud. Aga tänu sellele sai ta sisse väga tugevasse gümnaasiumisse ja sealt edasi kõrgkooli suure konkursiga erialale. Laps ise arvab, et w.kool oleks võinud tal need teed kinni panna.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ärge kohe maha laske, aga kas sellistes koolides/lasteaedades ei käi sellised kergelt uhhuud? Või noh kui laps on normaalne, siis on vanematel midagi viga.

No vot, ma muidugi nii täpselt ei tea, kes seal täpselt käivad. Me peame ennast üsna normaalseks pereks ning lapsel ei ole vaja tegelikult akadeemilisi järeleandmisi või siis väikeklasse vms. Ta vajab, et tundides, kui peaks olema vaikne aeg, on vaikus, kui on lubatud arutada ja rääkida, siis on see aeg. Ta ei ole helitundlik ega ka muidu mingi ülitundlik laps, aga rahumeelne ja sõbralik. Tal on keeruline keskenduda, kui õpetajad ei suuda hoida klassis korda. Talle meeldib oma kool ning ka õpetajad, aga paari aastaga pole see probleem lahenenud, seega peame vanematena oma last kuidagi aitama selles osas, et ta taas poole päeva pealt koju ei tahaks tulla.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kunagi ammu soovisin oma last pärast 6.klassi waldorfkooli panna. Aga kool (Tartu oma tookord) ei soovinud ise meie last vastu võtta, sest koolid on ikka üsna erinevad. Waldorfkoolis õpiti teisi asju ja teisel moel, ja teisest süsteemist tulnud lapsel on seal hilisemates klassides juba raske – ja meie lapsel oli niigi mõne asjaga raskusi. Üheks probleemiks oli meil ka B-võõrkeel, mis meie lapse oli saksa keel, aga waldorfkoolis oli ainult vene keel.

Sama laps (praeguseks täiskasvanu) on aga praegu tänulik, et ta siiski tavakoolis põhikooli lõpetas. Tal oli mõningate ainetega raskusi, aga kuna õpetajad olid nõudlikud, siis ta pidi ennast ikka põhikooli lõpus korralikult kokku võtma ja pingutama. Sellist pingutamist poleks w.-kool temalt nõudnud. Aga tänu sellele sai ta sisse väga tugevasse gümnaasiumisse ja sealt edasi kõrgkooli suure konkursiga erialale. Laps ise arvab, et w.kool oleks võinud tal need teed kinni panna.

Minu laps ei vaja tegelikult akadeemilisi järeleandmisi, vaid et kui on tundides kuulamise aeg, siis kõik kuulaksid, kui on vestluse ja aruetlu aeg, siis saab jutustada ja arutada. Aga see konstantne müra, milles ta on. Ta ei jaksa sedasi päeva päeva järel olla, keskenduda jne. Ta ei ole mingi ülitundlik laps, vaid vajaks õppimist soodustavat keskkonda.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu laps ei vaja tegelikult akadeemilisi järeleandmisi, vaid et kui on tundides kuulamise aeg, siis kõik kuulaksid, kui on vestluse ja aruetlu aeg, siis saab jutustada ja arutada. Aga see konstantne müra, milles ta on. Ta ei jaksa sedasi päeva päeva järel olla, keskenduda jne. Ta ei ole mingi ülitundlik laps, vaid vajaks õppimist soodustavat keskkonda.

Minu laps sarnases olukorras vahetas oma koolis klassi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu laps ei vaja tegelikult akadeemilisi järeleandmisi, vaid et kui on tundides kuulamise aeg, siis kõik kuulaksid, kui on vestluse ja aruetlu aeg, siis saab jutustada ja arutada. Aga see konstantne müra, milles ta on. Ta ei jaksa sedasi päeva päeva järel olla, keskenduda jne. Ta ei ole mingi ülitundlik laps, vaid vajaks õppimist soodustavat keskkonda.

Minu laps sarnases olukorras vahetas oma koolis klassi.

Ega ka minu laps tegelikult järeleandmisi ei vajanud – just vastupidi, vajas ehk veidi rohkem tagantutsitamist, mida ta võib-olla waldorfist poleks saanud.  Aga probleemid olid sarnased suure kooli keskkonnaga. Siiski oleks waldorfkoolis olnud tal kaotada rohkem kui võita.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga see konstantne müra, milles ta on. Ta ei jaksa sedasi päeva päeva järel olla, keskenduda jne. Ta ei ole mingi ülitundlik laps, vaid vajaks õppimist soodustavat keskkonda.

Rahulikku õpihimulist klassi on kindlasti väga keeruline leida (kui sellist üldse ongi), igal pool käib üks kisa ja lõugamine. Tuttavatel on laps eliitkoolis ja ka tema peab klassikaaslaste lärmamist rumalaks.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

kui on tundides kuulamise aeg, siis kõik kuulaksid, kui on vestluse ja aruetlu aeg, siis saab jutustada ja arutada. Aga see konstantne müra, milles ta on.

Võiks arvata, et waldorfkoolis on seda lämisemist veel rohkem, sest õpetajate ees teatavat hirmu ei tunta ja kõik on suured indiviidid koos.

+10
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

kui on tundides kuulamise aeg, siis kõik kuulaksid, kui on vestluse ja aruetlu aeg, siis saab jutustada ja arutada. Aga see konstantne müra, milles ta on.

Võiks arvata, et waldorfkoolis on seda lämisemist veel rohkem, sest õpetajate ees teatavat hirmu ei tunta ja kõik on suured indiviidid koos.

Kusjuures minu kogemus just selline oligi, kui lapsega seal kunagi proovipäeval käisime. Lärm ja ka laste ülbe käitumine õpetajate suhtes oli häiriv. Muidugi eks see olene vast õpetajast ja koolist ka.

TA-l soovitakski tegelikult seda, et las laps teeb seal 1-2 proovipäeva, siis tekib ka tunnetus, et kas ta päriselt sooviks sinna minna.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga see konstantne müra, milles ta on. Ta ei jaksa sedasi päeva päeva järel olla, keskenduda jne. Ta ei ole mingi ülitundlik laps, vaid vajaks õppimist soodustavat keskkonda.

Rahulikku õpihimulist klassi on kindlasti väga keeruline leida (kui sellist üldse ongi), igal pool käib üks kisa ja lõugamine. Tuttavatel on laps eliitkoolis ja ka tema peab klassikaaslaste lärmamist rumalaks.

Uuri väikseid erakoole, pole mingit lärmi. Minu kogemus oma lastega.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

kui on tundides kuulamise aeg, siis kõik kuulaksid, kui on vestluse ja aruetlu aeg, siis saab jutustada ja arutada. Aga see konstantne müra, milles ta on.

Võiks arvata, et waldorfkoolis on seda lämisemist veel rohkem, sest õpetajate ees teatavat hirmu ei tunta ja kõik on suured indiviidid koos.

Kusjuures minu kogemus just selline oligi, kui lapsega seal kunagi proovipäeval käisime. Lärm ja ka laste ülbe käitumine õpetajate suhtes oli häiriv. Muidugi eks see olene vast õpetajast ja koolist ka.

TA-l soovitakski tegelikult seda, et las laps teeb seal 1-2 proovipäeva, siis tekib ka tunnetus, et kas ta päriselt sooviks sinna minna.

Seda juba kirjutasin, et tegigi proovikoolipäeva Waldorf koolis.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

kui on tundides kuulamise aeg, siis kõik kuulaksid, kui on vestluse ja aruetlu aeg, siis saab jutustada ja arutada. Aga see konstantne müra, milles ta on.

Võiks arvata, et waldorfkoolis on seda lämisemist veel rohkem, sest õpetajate ees teatavat hirmu ei tunta ja kõik on suured indiviidid koos.

Kusjuures minu kogemus just selline oligi, kui lapsega seal kunagi proovipäeval käisime. Lärm ja ka laste ülbe käitumine õpetajate suhtes oli häiriv. Muidugi eks see olene vast õpetajast ja koolist ka.

TA-l soovitakski tegelikult seda, et las laps teeb seal 1-2 proovipäeva, siis tekib ka tunnetus, et kas ta päriselt sooviks sinna minna.

Seda juba kirjutasin, et tegigi proovikoolipäeva Waldorf koolis.

Nojah, siin ei saa Kägudest aru, et kes on TA ja kes mitte. Meie kogemus oligi siis tegelikult see, et esimene laps käis ikka selles suures tavakoolis põhikooli lõpuni ära – eks 6.-7.klass olidki vast kõige keerulisemad, hiljem veidi see õppimise õhkkond paranes. Ja pärast gümnaasiumis oli muidugi hoopis teine tase. Aga noorema lapsega tegime juba algklassides selle otsuse, et võtsime ta suurest koolist ära ja panime väiksemate klassidega rahulikumasse erakooli (Waldorfit temaga ei kaalunudki) ja selle otsusega jäime küll väga rahule. Ka see laps on praegu gümnaasiumis ja saab seal hästi hakkama.

 

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Waldorf koolidest on ikka tuldud tavakoolidesse.  Piirkonna kool peab tegelikult lapse vastu võtma.

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu laps ei vaja tegelikult akadeemilisi järeleandmisi, vaid et kui on tundides kuulamise aeg, siis kõik kuulaksid, kui on vestluse ja aruetlu aeg, siis saab jutustada ja arutada. Aga see konstantne müra, milles ta on. Ta ei jaksa sedasi päeva päeva järel olla, keskenduda jne. Ta ei ole mingi ülitundlik laps, vaid vajaks õppimist soodustavat keskkonda.

Sellisel juhul pakuks hoopis mõnda katsetega kooli, kus õpetaja on autoriteet (kuni isegi autoritaarsuseni välja vahel, paraku) ja lapsed on kodus enne koolikatsetele toomist kõvasti kasvatatud-tegeldud.

Üldiselt on ikka nii, et kui lapsed tunnis väga lärmavad, siis ei oska pedagoog klassis korda luua.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 39 )


Esileht Koolilaps Waldorf kool