Kas lapse koolieelne ettevalmistus oli kehv, lasteaias, eelkoolis vmt ei käinud?
Koolis on kindlasti ju oma tugipersonal, kelle poole alustuseks pöörduda, et sellesse probleemi süveneda ja tegeleda?
Kui laps ei kohaldu klassi kavaga, on võimalik saada talle erituge ja õppimine kohandada vastavalt tema eripärale või leida talle tundidesse tugiisik. Kui juba esimeses klassis õppimine valmistab muret, tasub reageerida kindlasti. Hiljem läheb ainult raskemaks ja arusaadav, et lapsevanemal pole aega ja eripedagoogilist pädevust, et kooli tööd enda peale võtta.
Psühhiaatri saatekirja alusel saab aja panna Laste Vaimse Tervise Keskusesse – see on ilmselt üks kompetentsemaid kohtu, kuhu tasuks nõu saamiseks ja lisauuringuteks pöörduda.
Aitähh kaasa mõtlemise eest!
Poisi koolieelne ettevalmistus ei olnud tõesti eriti põhjalik. Oleme lasknud tal areneda omas tempos ja kodus usinasti õppetööga enne tegelenud tõesti polnud. Käis väikses eralasteaias, tegid seal kõiki tavapäraseid asju, lugeda-arvutada-joonistada-voolida jmt oskas enne kooli. Ei näinud enamaks vajadust ja poja on seni lapsepõlve nautinud.
Õpetaja teda diagnoosima mõistagi ei ole kippunud, annab pidevalt head adekvaatset tagasisidet tema õpingute kohta ja koos oleme loonud võrdlust koduse keskkonnaga. Paratamatult on jutuks tulnud ka klassis toimuv ja teiste laste tase. Klassikaaslased jõuavad pulli teha ja koormusega edukamalt kaasas käia. Eks igaüks seal isemoodi, a keskkond tervikuna on tema jaoks tõesti kohati ilmselt pingeid tekitav ja väsitav.
Et mitte hakata juba ennatlikult vaagima individuaalõpet vmt, tahaks temaga toimuvast adekvaatset pilti ja hea spetsialisti hinnangut saada. Soov on, et kool oleks talle sobiv, õpe toimiv ja jõukohane.