Esileht Erivajadustega laps ATH kahtlus

Näitan 7 postitust - vahemik 1 kuni 7 (kokku 7 )

Teema: ATH kahtlus

Postitas:
Kägu

Mul on autistlik poeg, kes läks esimesse klassi. Kuna ei ole väga kiire taibuga ja sotsiaalne laps, alustas kooliteed väikeklassis. Nüüd on juba mõnd aega teema üleval, et ta ei suuda ka seal teiste tempos püsida – ei suuda pikalt ülesandele keskenduda, hajevil, aeglane. Rajaleidja psühhiaater ATH-d tal ei kahtlustanud, talle tundus akadeemiline areng eakohane, aga suheldes aktiivselt tema õpetajaga, siis olen sellesse mõttesse kinni jäänud. Juba esimeses klassis teeme kodus tunnitegevusi järele, kuna ta ei püsi sageli ka lihtsates asjades klassiga tempos. Kas ATH testimiseks 7aastase puhul on qb-test hea mõte?

Ma võib-olla mõtlen üle ja liiga vara hädaldada, aga tahaks lapsele õppimiseks talle sobivaima vormi leida ja Rajaleidja kõrvale teist vaatenurka saada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas te haiglas sees jälgimisel ja hindamisel olete olnud?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas te haiglas sees jälgimisel ja hindamisel olete olnud?

Hetkeseisus mitte. Oleme käinud kliinilise psühholoogi, eripedagoogi, lastepsühhiaatri vastuvõtul. Viimase juures eri aegadel kaks korda. 1:1le tegevuses koos spetsialistidega oli laps kontaktne, sai asjadest aru ja ilmselt probleem ei avaldunud. Klassis vaid 6 õpilast ja ōppetempo kindlasti tavaklassist aeglasem, aga tähelepanu hajumine avaldus üsna kiirelt. Kodus koos tehes keskendumine üsna hea, aga hakkasin lapse diagnoosis/õppevormi sobivuses nüüd siiski kahtlema. Kodused ülesanded on arusaadav, aga et tunnitööd peab pidevalt kodus lõpetama – ju tal lisatuge vm vaja…

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas lapse koolieelne ettevalmistus oli kehv, lasteaias, eelkoolis vmt ei käinud?
Koolis on kindlasti ju oma tugipersonal, kelle poole alustuseks pöörduda, et sellesse probleemi süveneda ja tegeleda?

Kui laps ei kohaldu klassi kavaga, on võimalik saada talle erituge ja õppimine kohandada vastavalt tema eripärale või leida talle tundidesse tugiisik. Kui juba esimeses klassis õppimine valmistab muret, tasub reageerida kindlasti. Hiljem läheb ainult raskemaks ja arusaadav, et lapsevanemal pole aega ja eripedagoogilist pädevust, et kooli tööd enda peale võtta.

Psühhiaatri saatekirja alusel saab aja panna Laste Vaimse Tervise Keskusesse – see on ilmselt üks kompetentsemaid kohtu, kuhu tasuks nõu saamiseks ja lisauuringuteks pöörduda.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Testimisest võiks abi olla küll, samas see keskendumise häiritus võib olla vabalt ka ikkagi autismist põhjustatud. Kui 1:1 õpe tal hästi toimib, siis ilmselt on klassiruumis teistega koos õppimisel tema jaoks ebasoodne olukord. Tuleks välja selgitada miks! Talle ei pruugi tehtavad ülesanded olla olemuselt mõtestatud, pole tema jaoks aru saadavalt lahti selgitatud, või on hoopis liiga lihtsad ja igavad (keerukad esimeses klassis ilmselt mitte?). Autisti jaoks võib olla ka mõni sellelaadne probleem, mille peale ei pruugigi tulla – a la pliiatsihoie on talle valu tekitav, ta ei suuda paberit määrida vmt.

Ja alati võivad olla ka muud olmelised faktorid ehk klassiruumis segajaid liiga palju – ebasobivad hääled, häiriv valgustus, ebamugav istumisasend vmt, väsimus (ülestimuleeritise tõttu paljud autistid väsivad kiiresti).

Õppimine toimub tõeliselt aga ainult siis, kui kõik lapse vajadused on täidetud ning ta on huvitatud ja kaasatud. Kindlasti ei ole mõtet lihtsalt nämmutada, tuupida ja pähe õppida. See ei ole ju õppimine. Eriharidusega kogenud pedagoog peaks selliseid nõkse valdama.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Võib olla küll mõttekas testida, aga hajaliolek võib taanduda ainult autismispektrile ka. Mulle tundubki indikaator, kas ainult autist või koos ATH-ga see, kui palju “kõigi tingimuste kokkulangemisel” pea (rohkem) lahti on. St kas mõte hüpleb nagunii või ainult  ülestimulatsiooni tingimustes.

Kooliga kohanemine nõuab muidugi aega isegi tavalapselt, mis siis veel autistist rääkida, aga kui õpetaja ka kahtlustab (Kas kahtlustab? Võib-olla lihtsalt kirjeldab?), siis seda enam. Õpet kohandada tuleks diagnoosist sõltumata, selle mõttega ta väikeklassis ju on.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas lapse koolieelne ettevalmistus oli kehv, lasteaias, eelkoolis vmt ei käinud?

Koolis on kindlasti ju oma tugipersonal, kelle poole alustuseks pöörduda, et sellesse probleemi süveneda ja tegeleda?

Kui laps ei kohaldu klassi kavaga, on võimalik saada talle erituge ja õppimine kohandada vastavalt tema eripärale või leida talle tundidesse tugiisik. Kui juba esimeses klassis õppimine valmistab muret, tasub reageerida kindlasti. Hiljem läheb ainult raskemaks ja arusaadav, et lapsevanemal pole aega ja eripedagoogilist pädevust, et kooli tööd enda peale võtta.

Psühhiaatri saatekirja alusel saab aja panna Laste Vaimse Tervise Keskusesse – see on ilmselt üks kompetentsemaid kohtu, kuhu tasuks nõu saamiseks ja lisauuringuteks pöörduda.

Aitähh kaasa mõtlemise eest!

Poisi koolieelne ettevalmistus ei olnud tõesti eriti põhjalik. Oleme lasknud tal areneda omas tempos ja kodus usinasti õppetööga enne tegelenud tõesti polnud. Käis väikses eralasteaias, tegid seal kõiki tavapäraseid asju, lugeda-arvutada-joonistada-voolida jmt oskas enne kooli. Ei näinud enamaks vajadust ja poja on seni lapsepõlve nautinud.

Õpetaja teda diagnoosima mõistagi ei ole kippunud, annab pidevalt head adekvaatset tagasisidet tema õpingute kohta ja koos oleme loonud võrdlust koduse keskkonnaga. Paratamatult on jutuks tulnud ka klassis toimuv ja teiste laste tase. Klassikaaslased jõuavad pulli teha ja koormusega edukamalt kaasas käia. Eks igaüks seal isemoodi, a keskkond tervikuna on tema jaoks tõesti kohati ilmselt pingeid tekitav ja väsitav. 

Et mitte hakata juba ennatlikult vaagima individuaalõpet vmt, tahaks temaga toimuvast adekvaatset pilti ja hea spetsialisti hinnangut saada. Soov on, et kool oleks talle sobiv, õpe toimiv  ja jõukohane.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 7 postitust - vahemik 1 kuni 7 (kokku 7 )


Esileht Erivajadustega laps ATH kahtlus