Mis võib kaasneda autode kasutajaks olemisega? Mis selle mõte on? Mul on juhiload, autot pole omanud. Pole vajadust nagu linnas, ühistransport. Aga iga kord kui mõni pereliige auto ostab, saan ma sosinal kõne. “Ütle kiiresti enda isikukood, tahad auto kasutajaks?, kohe ütle isikukood. ” Just praegu siis sain sellise kõne taas. Ma ei laena kellegi autot, sõitnud olen harva, kui on palutud kaineks autojuhiks, omanik ise istub kõrval siis. Iga kord mõtlen, et miks ma peaksin olema veel ühe auto kasutaja, kui mul pole mingit kavatsust sellega sõita. Ja volituse kirjutamine pole ju raske tegelt. Samas sellega mingeid kohustusi ei kaasne, et las panevad siis? Oskab keegi tuua mingi utoopilise stsenaariumi, millal see 5 auto kasutajaks olemine võib mulle mittekasulik olla?
Teema: Auto kasutajaks registreerimine
Kui oled sõiduki vastutav kasutaja, siis arvutatakse kindlustused sinu järgi. Ju neil auto ostjatel siis nii palju jamasid, et makse kõrge. Samas kui keegi neist avarii põhjustab tõuseb sinu koefitsent. Kindlasti ei laseks ennast panna ühegi sõiduki vastutavaks kasutajaks, millega mul mingit seost ei ole.
Kui oled sõiduki vastutav kasutaja, siis arvutatakse kindlustused sinu järgi. Ju neil auto ostjatel siis nii palju jamasid, et makse kõrge. Samas kui keegi neist avarii põhjustab tõuseb sinu koefitsent. Kindlasti ei laseks ennast panna ühegi sõiduki vastutavaks kasutajaks, millega mul mingit seost ei ole.
Vastutavaks kasutajaks küll niimoodi ei saa teist inimest panna. Ära seda karda.
Ilmselt teevad lihtsalt vanast harjumusest. No et kui vaja sul sõita, siis pole vaja teha volitust. Olen isegi varem alati lähemad sugulased kasutajaks lisanud, nii igaks juhuks. Praegu aga minu teada ei pea Eestis sõites volitust olema, peab olema registreerimistunnistus.
Mingeid kohustusi ega vastutust sellest sulle ei teki.
Kui oled sõiduki vastutav kasutaja, siis arvutatakse kindlustused sinu järgi. Ju neil auto ostjatel siis nii palju jamasid, et makse kõrge. Samas kui keegi neist avarii põhjustab tõuseb sinu koefitsent. Kindlasti ei laseks ennast panna ühegi sõiduki vastutavaks kasutajaks, millega mul mingit seost ei ole.
Vastutavaks kasutajaks küll niimoodi ei saa teist inimest panna. Ära seda karda.
Ilmselt teevad lihtsalt vanast harjumusest. No et kui vaja sul sõita, siis pole vaja teha volitust. Olen isegi varem alati lähemad sugulased kasutajaks lisanud, nii igaks juhuks. Praegu aga minu teada ei pea Eestis sõites volitust olema, peab olema registreerimistunnistus.
Mingeid kohustusi ega vastutust sellest sulle ei teki.
Volitust ei pea juba ammu olema, aga lihtsalt kasutajaks lisamisel ei näe ma mingit pointi, kui see isik reaalselt ei kasuta sõidukit.
Kui oled sõiduki vastutav kasutaja, siis arvutatakse kindlustused sinu järgi. Ju neil auto ostjatel siis nii palju jamasid, et makse kõrge. Samas kui keegi neist avarii põhjustab tõuseb sinu koefitsent. Kindlasti ei laseks ennast panna ühegi sõiduki vastutavaks kasutajaks, millega mul mingit seost ei ole.
Vastutavaks kasutajaks küll niimoodi ei saa teist inimest panna. Ära seda karda.
Ilmselt teevad lihtsalt vanast harjumusest. No et kui vaja sul sõita, siis pole vaja teha volitust. Olen isegi varem alati lähemad sugulased kasutajaks lisanud, nii igaks juhuks. Praegu aga minu teada ei pea Eestis sõites volitust olema, peab olema registreerimistunnistus.
Mingeid kohustusi ega vastutust sellest sulle ei teki.
Volitust ei pea juba ammu olema, aga lihtsalt kasutajaks lisamisel ei näe ma mingit pointi, kui see isik reaalselt ei kasuta sõidukit.
Ei ole jah pointi. Vanasti oli, inimesed pole kursis.
Kasutajana ei ole sul mingeid kohustusi. Välismaale minnes oluliselt lihtsam. Mul oma nime peal autot hetkel ei ole, olen mõlemas pereautos kasutaja.
saan ma sosinal kõne. “Ütle kiiresti enda isikukood, tahad auto kasutajaks?,
Palju sul neid tobusid sul seal peres jagub?
Viis on juba täis?
Lihtne: Tee oma suukene lahti ja teata valju häälega, et “Ei, ma ei taha kuhugi mingiks kasutajaks saada”. Ja jutt sellega lõppenud.
Isegi perekoolis teematada pole vaja ja mingeid “plusse miinuseid” siin otsida.
(Nagu M. Lauri oma pedoregistrist otsib plusse ja miinuseid. )
Täiesti kindlalt ei pea enam olema volitust. Samuti ei pea sõiduki registreerimistunnistusel olema märgitud. Võid sõita ükskõik, kelle autoga, ilma, et sul üht või teist oleks. Küll aga on vajalik, et sõidukit kasutades oleks sul kaasas selle sõiduki registreerimistunnistus.
Auto omanik peab aga säilitama selle isiku andmed, kes autot kasutas, vähemalt pool aastat.
Täiesti kindlalt ei pea enam olema volitust. Samuti ei pea sõiduki registreerimistunnistusel olema märgitud. Võid sõita ükskõik, kelle autoga, ilma, et sul üht või teist oleks. Küll aga on vajalik, et sõidukit kasutades oleks sul kaasas selle sõiduki registreerimistunnistus.
Auto omanik peab aga säilitama selle isiku andmed, kes autot kasutas, vähemalt pool aastat.
Nonii ja mis siis on mugavam kas lasta ennast 5 inimese juures kasutajaks registreerida või iga kord kui tekib vajadus nende autodega sõita meeles pidada, et vaja teh.pass kaasas oleks?
Kui sa inimest ei usalda siis pole tõesti mõtet ennast ka kasutajaks lasta registreerida. Mõni nutitüüp väidab sind siis mõne rikkumise ajal veel roolis olnuks. Tõesta siis, et sa ei ole olnud.
Täiesti kindlalt ei pea enam olema volitust. Samuti ei pea sõiduki registreerimistunnistusel olema märgitud. Võid sõita ükskõik, kelle autoga, ilma, et sul üht või teist oleks. Küll aga on vajalik, et sõidukit kasutades oleks sul kaasas selle sõiduki registreerimistunnistus.
Auto omanik peab aga säilitama selle isiku andmed, kes autot kasutas, vähemalt pool aastat.
Nonii ja mis siis on mugavam kas lasta ennast 5 inimese juures kasutajaks registreerida või iga kord kui tekib vajadus nende autodega sõita meeles pidada, et vaja teh.pass kaasas oleks?
Kui sa inimest ei usalda siis pole tõesti mõtet ennast ka kasutajaks lasta registreerida. Mõni nutitüüp väidab sind siis mõne rikkumise ajal veel roolis olnuks. Tõesta siis, et sa ei ole olnud.
Mina ei tea, mis kellegi jaoks mugavam on. Viitasin vaid sellele, et seaduse järgi ei pea enam olema volitust. Samuti ei ole kohustuslik auto kasutajat registreerimistunnistusele märkida. See, mis kellegi jaoks mugavam või parem on, otsustab igaüks ise.
Väismaale sõites on oluline, ilma üle piiri ei saa. Eestis ei anna ega võta see mitte midagi.
Väismaale sõites on oluline, ilma üle piiri ei saa. Eestis ei anna ega võta see mitte midagi.
EL piires saab liikuda igale poole ilma volituseta või teh passi sissekandmiseta.