2020 peavad olema kõik kinnistul asuvad hooned registris. Kas siin oleks kedagi, kes oleks nõus mind aitama?
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Ehitusregister ja sinna andmete kandmine
Teema: Ehitusregister ja sinna andmete kandmine
http://www.ehr.ee laed alla andmete esitamise teatise. Täidad ära. Uurid oma KOV-st, kas saad neile paberil esitama või peab andmed ehr.ee kaudu saatma. Eeldab natuke seaduste lugemist, aga pole liiga keeruline.
Proovi vallavalitsuse kaudu, see ju nende töö ongi.
kui asud Tallinnas, siis….palju jaksu, kannatust ja raha selles ettevõtmises
2020 peavad olema kõik kinnistul asuvad hooned registris. Kas siin oleks kedagi, kes oleks nõus mind aitama?
Arvesta vähemalt 4000.- kui jutt majast. See on siis, kui kõik ok.
Mul läks kordades rohkem.
Võiks veidi rohkem teema-algatajale olukorda lahti seletada kui lihtsalt summasid õhku visata.
Mina elan ja töötan väljapool Harjumaad ja Tartumaad ning tegelen põhimõtteliselt igapäevaselt nende asjadega.
Esimene küsimus on see, et kui suur on see hoone millest jutt käib? Kui alla 20m2, siis ei pea sa midagi tegema, kui 20-60m2 (ja kuni 5m kõrge), siis peab esitama ehitusprojekti ja ehitusteatise ning kui sellest veel suurem, siis on asjad veidi karmimad.
Paralleelselt oleks vaja teada, et mis aastal see hoone sinna ehitati? Kui see hoone on mingi 80a tagasi ehitatud hoone, siis nõuavad KOVid tavaliselt mõõdistusprojekti (lihtsam ja odavam kui tavaline ehitusprojekt) ja andmete esitamise teatist.
Aga kui see hoone on ehitatud peale 1993.aastat (ei mäleta hetkel peast seda täpsed kuupäeva), siis tuleb tellida ehitisele audit, et kas on ehitatud korrektselt jne.
Igal olukorral on omad nüansid, aga eelkõige soovitan minna kohalikku KOVi, küll nemad aitavad sind!
Kui tahad ikkagi siit täpsemat nõu saada, siis anna meile teada:
– mis KOVi alla see hoone kuulub (Tallinnas ja ilmselt ka Tartus on oluliselt karmimad nõuded kui mujal Eestis)
– kui suur on see hoone
– millal on see ehitatud.
Aitähh vastuste eest. Ma ükspäev proovisin ehr i läheneda, aga andis mingit veateadet, et ei ole võimalik kasutada. Hooned on kõik mitteeluruumid ja 2 neist on alla 20 m2- saun ja kelder ja siis on kuur, mis on ikka üüratu oma mõõtude poolest, sest seda on ehitatud järjest juurde- alguses oli laut, siis ehitati küün, siis puukuur ja siis nn traktorikuur- ule 20 m pikk ja 5 m lai. Kõik need hooned on ehitatud 40+ aastat tagasi ja mingit projekti või asja nende kohta ei ole iialgi olnud. Ilmselt on lihtsam minna valda ja seal proovida asju korda saada.
Võiks veidi rohkem teema-algatajale olukorda lahti seletada kui lihtsalt summasid õhku visata.
Mina elan ja töötan väljapool Harjumaad ja Tartumaad ning tegelen põhimõtteliselt igapäevaselt nende asjadega.
Esimene küsimus on see, et kui suur on see hoone millest jutt käib? Kui alla 20m2, siis ei pea sa midagi tegema, kui 20-60m2 (ja kuni 5m kõrge), siis peab esitama ehitusprojekti ja ehitusteatise ning kui sellest veel suurem, siis on asjad veidi karmimad.
Paralleelselt oleks vaja teada, et mis aastal see hoone sinna ehitati? Kui see hoone on mingi 80a tagasi ehitatud hoone, siis nõuavad KOVid tavaliselt mõõdistusprojekti (lihtsam ja odavam kui tavaline ehitusprojekt) ja andmete esitamise teatist.
Aga kui see hoone on ehitatud peale 1993.aastat (ei mäleta hetkel peast seda täpsed kuupäeva), siis tuleb tellida ehitisele audit, et kas on ehitatud korrektselt jne.
Igal olukorral on omad nüansid, aga eelkõige soovitan minna kohalikku KOVi, küll nemad aitavad sind!
Kui tahad ikkagi siit täpsemat nõu saada, siis anna meile teada:
– mis KOVi alla see hoone kuulub (Tallinnas ja ilmselt ka Tartus on oluliselt karmimad nõuded kui mujal Eestis)
– kui suur on see hoone
– millal on see ehitatud.
Kasutan juhust ja küsin ka nõu. Ehitatud on kuur, mõõtudelt alla 60 ruutmeetri ja kõrguselt alla 5 meetri, ehitatud pärast 2010. aastat, valda ühtegi teadet vms esitatud pole. KOViks on üks vald Pärnumaal. Mis summaga umbes arvestama peaks?
Kuna tegu on mu vanematele kuuluva kinnistu ja hoonega, aga nemad keelduvad asjaga tegelemast (suhtumine, et ah mis ikka juhtub), siis ei tahaks kohe KOVi kirjutada.
2020 peavad olema kõik kinnistul asuvad hooned registris. Kas siin oleks kedagi, kes oleks nõus mind aitama?
Arvesta vähemalt 4000.- kui jutt majast. See on siis, kui kõik ok.
Mul läks kordades rohkem.
Kuidas need hinnad nii erinevad on? Mul läks paar aastat tagasi mingi 280 euri kokku. Pm oli kõik olemas, vajasin vaid katlamaja ehitusprojekti, mille sain 90 euroga.
Võiks veidi rohkem teema-algatajale olukorda lahti seletada kui lihtsalt summasid õhku visata.
Mina elan ja töötan väljapool Harjumaad ja Tartumaad ning tegelen põhimõtteliselt igapäevaselt nende asjadega.
Esimene küsimus on see, et kui suur on see hoone millest jutt käib? Kui alla 20m2, siis ei pea sa midagi tegema, kui 20-60m2 (ja kuni 5m kõrge), siis peab esitama ehitusprojekti ja ehitusteatise ning kui sellest veel suurem, siis on asjad veidi karmimad.
Paralleelselt oleks vaja teada, et mis aastal see hoone sinna ehitati? Kui see hoone on mingi 80a tagasi ehitatud hoone, siis nõuavad KOVid tavaliselt mõõdistusprojekti (lihtsam ja odavam kui tavaline ehitusprojekt) ja andmete esitamise teatist.
Aga kui see hoone on ehitatud peale 1993.aastat (ei mäleta hetkel peast seda täpsed kuupäeva), siis tuleb tellida ehitisele audit, et kas on ehitatud korrektselt jne.
Igal olukorral on omad nüansid, aga eelkõige soovitan minna kohalikku KOVi, küll nemad aitavad sind!
Kui tahad ikkagi siit täpsemat nõu saada, siis anna meile teada:
– mis KOVi alla see hoone kuulub (Tallinnas ja ilmselt ka Tartus on oluliselt karmimad nõuded kui mujal Eestis)
– kui suur on see hoone
– millal on see ehitatud.
Kasutan juhust ja küsin ka nõu. Ehitatud on kuur, mõõtudelt alla 60 ruutmeetri ja kõrguselt alla 5 meetri, ehitatud pärast 2010. aastat, valda ühtegi teadet vms esitatud pole. KOViks on üks vald Pärnumaal. Mis summaga umbes arvestama peaks?
Kuna tegu on mu vanematele kuuluva kinnistu ja hoonega, aga nemad keelduvad asjaga tegelemast (suhtumine, et ah mis ikka juhtub), siis ei tahaks kohe KOVi kirjutada.
Mina küsin tavaliselt selliste projektide eest 200-700eur. Hind oleneb siis kuuri asukohast kinnistul (s.t et kui on liiga ligidal naaberkinnistu hoonetele (lähemal kui 8m)/kinnistu piirile (lähemal kui 4m), siis peab tuleohutuse osa detailsemalt lahti kirjutama). Samuti objekti asukoht, s.t et kui ma pean sõitma teise Eesti otsa siis on ka transpordikulud juures.
6 hoonele 2 majapidamises tegime kogu dokumentatsiooni ise. Kulusid polnud. Ehitiste joonised (kõigile polnud vaja) tegi gümnaasiumis õppiv poeg. Koordinaadid suudavavad ametnikud ise ka paika panna.
6 hoonele 2 majapidamises tegime kogu dokumentatsiooni ise. Kulusid polnud. Ehitiste joonised (kõigile polnud vaja) tegi gümnaasiumis õppiv poeg. Koordinaadid suudavavad ametnikud ise ka paika panna.
Sama siin. Suvila mõõdistamiseks läks vaja 2 inimest, 1 mõõdulinti, pliiatsit ja paberit. Ei saa aru, mis ulmekuludest siin räägitakse.
Kasutan juhust ja küsin ka nõu. Ehitatud on kuur, mõõtudelt alla 60 ruutmeetri ja kõrguselt alla 5 meetri, ehitatud pärast 2010. aastat, valda ühtegi teadet vms esitatud pole. KOViks on üks vald Pärnumaal. Mis summaga umbes arvestama peaks?
Kuna tegu on mu vanematele kuuluva kinnistu ja hoonega, aga nemad keelduvad asjaga tegelemast (suhtumine, et ah mis ikka juhtub), siis ei tahaks kohe KOVi kirjutada.
ok, minu kogemus sellise asjaga väljaspool Tallinna paar aastat tagasi. ma muidugi alustasin õigest otsast st ajasin asju enne kui ehitama hakkasin. seaduse järgi on projekt kohustuslik, aga samas ei ole toodud nõudeid projektile. seega tegin ise mingi triviaalse projekti: paar joonist ja tekst kasutavate materjalide kohta jne. enne konsulteerisin KOVi ehitusnõunikuga. tegin ehitusteatise ehitisregistrisse. siis ehitasin valmis ja esitasin kasutusteatise. ehitisnõunik tahtis kohale vaatama tulle enne kasutusteatist, aga lõpuks oli nii vastutulelik, et piisas korralikest fotodest ja ta kandis ka teatise ise minu eest sisse. ühesõnaga mul ei olnud mingit kulu.
ei tea, kuidas nende 100+ a. talumajadega ja lisahoonetega lood võiksid olla
ei tea, kuidas nende 100+ a. talumajadega ja lisahoonetega lood võiksid olla
Tegin just sel kevadel läbi. Mõõdistasin ise, tegin joonised ja täitsin dokumentatsiooni ning saatsin kohaliku omavalitsuse ehitusspetsialistile, kes kandis hooned registrisse.
Kuidas need hinnad nii erinevad on? Mul läks paar aastat tagasi mingi 280 euri kokku. Pm oli kõik olemas, vajasin vaid katlamaja ehitusprojekti, mille sain 90 euroga.
Projekti skaneerimine, elektripaigaldise audit, gaasipaigaldise audit, muudatusprojekt katuseaknale, küttekolde ekspertiis, korstnapühkija akt, dokumentide ja kasutusloa taotluse esitamine-kokku 4800.-
See siis korras maja.
Teine maja, kus oli korrast ära asju rohkem, läheb 14 500.-
Ma küll ei tea, mis sel teisel juhul nii palju maksab, aga kas tõesti esimese variandi puhul läks kõigi nende ekspertiiside teostamine ja konsultatsioonid maksma 4800?
Ma küsin liiga vähe raha oma töö eest siis 😀
Ma küll ei tea, mis sel teisel juhul nii palju maksab, aga kas tõesti esimese variandi puhul läks kõigi nende ekspertiiside teostamine ja konsultatsioonid maksma 4800?
Ma küsin liiga vähe raha oma töö eest siis ????
Just. Firma asjaajamiskulu sealhulgas. Ju küsid vähe jah.
Siin artiklis on ka kirjutatud, et kui kõik dokumendid korras, läheb 2000-3500.-
https://www.aripaev.ee/sisuturundus/eramaja-2019-03-04-miks-on-mu-kodule-vaja-taotleda-kasutusluba
Ma ei tea, mis paarisajast eespool räägitakse.
Just. Firma asjaajamiskulu sealhulgas. Ju küsid vähe jah.
Siin artiklis on ka kirjutatud, et kui kõik dokumendid korras, läheb 2000-3500.-
https://www.aripaev.ee/sisuturundus/eramaja-2019-03-04-miks-on-mu-kodule-vaja-taotleda-kasutuslubaMa ei tea, mis paarisajast eespool räägitakse.
paarisajast eurost räägiti mitteeluruumidest ja alla 60 ruudusteste ehitiste puhul.
samas julgen arvata, et kui kõik dokumendid korras, siis 3500 on palju.
hiljutine kogemus Tallinnas eramaja puhul, kus dokumendid ei olnud korras ja suures mahus ebaseaduslikult ümber ehitatud – kogu maja ja kõrvalhoone audit (kategooria 8 insener oli vajalik), küttesüsteemide audit, elektriaudit, täielik mõõdistamine jne. suhtlus linnaplanerimise ametiga. kõik kokku kuni kasutusluba ametlikult käes läks maksma 4200 EURi
hiljutine kogemus Tallinnas eramaja puhul, kus dokumendid ei olnud korras ja suures mahus ebaseaduslikult ümber ehitatud – kogu maja ja kõrvalhoone audit (kategooria 8 insener oli vajalik), küttesüsteemide audit, elektriaudit, täielik mõõdistamine jne. suhtlus linnaplanerimise ametiga. kõik kokku kuni kasutusluba ametlikult käes läks maksma 4200 EURi
No ma ei tea, minul läheb sama asi 10 000.- rohkem.
Eks maja suurus vb mingil määral mõjutab, aga mitte nii oluliselt.
hiljutine kogemus Tallinnas eramaja puhul, kus dokumendid ei olnud korras ja suures mahus ebaseaduslikult ümber ehitatud – kogu maja ja kõrvalhoone audit (kategooria 8 insener oli vajalik), küttesüsteemide audit, elektriaudit, täielik mõõdistamine jne. suhtlus linnaplanerimise ametiga. kõik kokku kuni kasutusluba ametlikult käes läks maksma 4200 EURi
See oli firma hind?
hiljutine kogemus Tallinnas eramaja puhul, kus dokumendid ei olnud korras ja suures mahus ebaseaduslikult ümber ehitatud – kogu maja ja kõrvalhoone audit (kategooria 8 insener oli vajalik), küttesüsteemide audit, elektriaudit, täielik mõõdistamine jne. suhtlus linnaplanerimise ametiga. kõik kokku kuni kasutusluba ametlikult käes läks maksma 4200 EURi
See oli firma hind?
jah
hiljutine kogemus Tallinnas eramaja puhul, kus dokumendid ei olnud korras ja suures mahus ebaseaduslikult ümber ehitatud – kogu maja ja kõrvalhoone audit (kategooria 8 insener oli vajalik), küttesüsteemide audit, elektriaudit, täielik mõõdistamine jne. suhtlus linnaplanerimise ametiga. kõik kokku kuni kasutusluba ametlikult käes läks maksma 4200 EURi
See oli firma hind?
jah
Mitu ruutu? Mul üle 1000
Teemaalgataja küsis ehitisregistrisse kandmise kohta. Viimased vastajad räägivad kasutusloast. Need on erinevad asjad!
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Ehitusregister ja sinna andmete kandmine