Esileht Tööelu, raha ja seadused. Elektriautod ja bensuhind

Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )

Teema: Elektriautod ja bensuhind

Postitas:

Kas olete mõelnud elektriauto ostmisele? Või hübriidauto?

+3
-4
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:

Kui viimati autot ostsin, siis mõtlesin jah. Aga olles pisut asja uurinud, otsustasin, et vara. Las arenevad veel natuke.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma juba paar aastat hoian kasutatud elektriautoturul silma peal. Oleks mõned korrad isegi ostnud, aga polnud piisavalt vabaraha. Oluline on mul see, et kuna mul on päikesejaam 15kw ja võrku lubatakse vaid 10kw, siis on mul suvel kuni 5kw ülearust päevaelektrit-

Minujaoks on elektriauto minimaalsed tingimused:

1. Õhksoojuspump. Mida saaks panna suvel ka jahutama. Näiteks lähed perega suvel kusagile poodi/kaubanduskeskusesse vms ja tagasitulles istud mõnusalt jahedasse autosse. Kui pikem üritus, saad panna äpist jahutamahiljem, et ei peaks akut koormama.

2. Aku 40kwh või enam, et saaks suvel kindlasti väkemalt 200km sõita.

3. Vähemalt 5 istekohta (BMW seega välistatud).

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei iial. Mulle need “trammid” ei meeldi, sõidan oma diiselmootoriga maasturiga edasi. Auto peab ka häält tegema. Pealegi on akude tõttu ka pagasiruumi vähem ja meie el.laadimiste võrk on pisut kehv.  Pigem sõidan gaasiga.

Kui välismaale puhkama lähen, siis autot rentides võin hübriidiga sõita.

0
-20
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas olete mõelnud elektriauto ostmisele? Või hübriidauto?

Päikese aktiivsuse aastad on ees, mind huvitab, kuidas elektriauto reageerib magnettormidele. Paari aastaga on see selge, kui tormikindel elektroonika on.

0
-9
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Päikese aktiivsuse aastad on ees, mind huvitab, kuidas elektriauto reageerib magnettormidele. Paari aastaga on see selge, kui tormikindel elektroonika on.

Ma kahtlustan, et elektriautos pole elektroonikat kuigivõrd rohkem kui tavalistes uutes autodes. Kui mingi suurem jama peaks tulema, siis seisavad mõlemad, liiguvad ainult lihtsamad eelmise aastatuhande autod heal juhul.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

kütus on kallis jah, aga elekter on ju ka kallis! kui praeguses olukorras millegi üle mõelda, siis sõidu hädavajadusele. vastus küsimusele on ei.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

kütus on kallis jah, aga elekter on ju ka kallis! kui praeguses olukorras millegi üle mõelda, siis sõidu hädavajadusele.

Selleni, et elektriautoga peaks hakkama sõite koomale tõmbama, annab ikka minna veel. Kui varasema 2€/100km asemel kulub 4€/100km, siis ei ole see tõus ju võrreldav sellega, mis tankides maksta tuleb.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õe peres on Toyota hübriid ja nii palju kui vaatan kõrvalt/ise saanud natukene sõita leian et bensu auto sobib mulle paremini.

+1
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Jah on elektriauto, 2020 aasta mudel seega pole ka vana nikats. Külmade ilmadega(sügis-talv-kevad) täiesti mõtetu, elekter saab nii kiiresti otsa (käin maalt linna tööl ja maanteesõit). Ikkagi pean bensiini pealt sõitma enamus aja ca 7-8l/100km. Tüütu laadida iga sõidu järel  ja alati ei saa ka. Linnas elades vast nii hull poleks. Suvel ja soojadega saab ka õnneks pikema maa sõita. Auto enda hind oli kõvasti kallim kui diisel/bensukas ning raske oli saada ka tol hetkel elektri oma(pidi tellima, kohapeal ei olnud kuskil).

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ei iial. Mulle need “trammid” ei meeldi, sõidan oma diiselmootoriga maasturiga edasi. Auto peab ka häält tegema. Pealegi on akude tõttu ka pagasiruumi vähem ja meie el.laadimiste võrk on pisut kehv.  Pigem sõidan gaasiga.

Teslast oled midagi kuulnud muidu?

+3
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ei iial. Mulle need “trammid” ei meeldi, sõidan oma diiselmootoriga maasturiga edasi. Auto peab ka häält tegema. Pealegi on akude tõttu ka pagasiruumi vähem ja meie el.laadimiste võrk on pisut kehv. Pigem sõidan gaasiga.

Teslast oled midagi kuulnud muidu?

Olen kuulnud, näinud ja sõitnud. Endale ei soetaks. Ebapraktiline  kole ja kallis. Selle summa eest saaks V8 Dodge Ram’i ja veel midagi. Põhimõtteliselt ei lähe rohepöördega kaasa. Ostan veel 2035 uue diiselmootoriga auto. Pärast seda neid enam Euroopas müüa ei tohi.

+1
-10
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Teslast oled midagi kuulnud muidu?

100 tonni eest ostaks pigem I8.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Jah on elektriauto, 2020 aasta mudel seega pole ka vana nikats. Külmade ilmadega(sügis-talv-kevad) täiesti mõtetu, elekter saab nii kiiresti otsa (käin maalt linna tööl ja maanteesõit). Ikkagi pean bensiini pealt sõitma enamus aja ca 7-8l/100km. Tüütu laadida iga sõidu järel ja alati ei saa ka. Linnas elades vast nii hull poleks. Suvel ja soojadega saab ka õnneks pikema maa sõita. Auto enda hind oli kõvasti kallim kui diisel/bensukas ning raske oli saada ka tol hetkel elektri oma(pidi tellima, kohapeal ei olnud kuskil).

Sul ei ole ju elektriauto.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meie ostsime sügisel uue hübriidi, kokkuhoid on umbes 1l/100km peale vähem kui tavaline bensukas võtaks. Ma mingit erilist kokkuhoidu ei näe, uus auto ju võikski veidi vähem kütust tarvitada kui eelmine mis 15+ aastat tagasi sai ostetud.

Elektriautot praegu ostma veel valmis poleks, eelkõige hinna pärast. teiseks selle pärast, et kui kodu lähedal laadismiskohta pole, siis peaks hakkama mõtlema, millal ja kuhu laadima viin, millal ära toon. No koju ja maakoju saaks laadimispunkti tekitada, pole küll uurinud mis see maksma läheks, aga kasvõi eestis reisides peaks ikka väga vaatama, kuhu minna ja kus laadida ja mida ma niikaua seal teen kui autot laetakse.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on ca pool aastat tagasi ostetud uus skoda enyaq. Ruumi on täpselt sama palju kui teistes sama klassi autodes, akut jätkub umbes 350km, ametlikult muidugi palju pikemaks, aga akut kulub ka kütmise ja jahutamise jaoks, kui ühte või teist väga ei kasuta, saaks pikemalt sõita. Samas laadimine kiirlaadijaga – ja neid on tegelikult juba palju, lihtsalt enne ei märka, kui endal vaja ei ole, võtab ca 30min. Linnasõiduks ideaalne, vaikne ja mugav ning üllatavalt hea kiirendusega. Euroopa turneele minekuks sobib ka, sest kiirtee tanklates on üldjuhul ka elektriautode laadijad, aga senised sõiduharjumused, et sõidad kaua viitsid tuleb ümber teha, et sõidad laadimispunktist laadimispunkti ja teed pausi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on ca pool aastat tagasi ostetud uus skoda enyaq. Ruumi on täpselt sama palju kui teistes sama klassi autodes, akut jätkub umbes 350km, ametlikult muidugi palju pikemaks, aga akut kulub ka kütmise ja jahutamise jaoks, kui ühte või teist väga ei kasuta, saaks pikemalt sõita. Samas laadimine kiirlaadijaga – ja neid on tegelikult juba palju, lihtsalt enne ei märka, kui endal vaja ei ole, võtab ca 30min. Linnasõiduks ideaalne, vaikne ja mugav ning üllatavalt hea kiirendusega. Euroopa turneele minekuks sobib ka, sest kiirtee tanklates on üldjuhul ka elektriautode laadijad, aga senised sõiduharjumused, et sõidad kaua viitsid tuleb ümber teha, et sõidad laadimispunktist laadimispunkti ja teed pausi.

Tõesti mugav, 30 min tanklas passida igapäev..

+7
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tõesti mugav, 30 min tanklas passida igapäev..

Sa sõidad iga päev 350 km maha?
Teiseks, ma ei tea ühtegi elektriauto omanikku, kellel ei oleks kodus laadijat. Ilmselt selliseid inimesi ikka on, aga reeglina on praeguseks ikkagi inimestel laadija kodus olemas. Ma laen avaliku laadijaga ainult juhul, kui kodunt kaugemale sõidan (ja mul on esimese põlvkonna Leaf, st üsna väikese sõiduulatusega).

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tõesti mugav, 30 min tanklas passida igapäev..

No me käime väga palju oma diiselmasinaga autotrippidel ja iga 200-250 km järel teeme alati jalasirutuspause, kus võimalik. Vahel käime tankimas ja söömas, vahel valime jalutamiseks hea koha. Keerame kiirteelt maha ja kõnnime ringi. Mitu korda päevas. Selles küll muret pole, et passimine väga tüütu oleks.

Aga mis elektriautoga on mu jaoks Euroooas hirmutav, on nt kiirteede remondid, avariid ja ummikud. Kust ei ole nt 30-40 km järjest võimalik kuhugi maha keerata ega ühtki tanklat/laadimispunkti leida. Viimati olime just sellisel lõigul ummikus, kus 20 km läbimiseks kulus 4 tundi. Enne seda olid tanklad nagu ikka iga 10 km tagant ja meil kütust veerand paaki. No nii 180 km jagu. Ei midagi hullu. Kogu aeg ummikus kütus kulus, lõpuks näitas pardaarvuti, et sõita saab veel 10 km. Ja see teelõik lihtsalt algas ühel hetkel, mitte mingit hoiatust enne ka polnud, ega mahakeeramise võimalust. Me oma diiselmasinaga oleksime ehk kuidagi samas ummikus olevatelt veokatelt mõned liitrid ikka saanud, et mitte kitsasse ritta seisma jääda ja veel suuremat ummikut põhjustada, aga elektrit ju edasi anda ei saa. Ja sellelt remonditavalt teelt oleks pidanud väljasurnud auto kraanaga maha tõstma, teeriba oli eraldatud betoonblokkidega ja kõrval olev ala ca 60-70 cm madalamal.

 

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

kütus on kallis jah, aga elekter on ju ka kallis! kui praeguses olukorras millegi üle mõelda, siis sõidu hädavajadusele.

Selleni, et elektriautoga peaks hakkama sõite koomale tõmbama, annab ikka minna veel. Kui varasema 2€/100km asemel kulub 4€/100km, siis ei ole see tõus ju võrreldav sellega, mis tankides maksta tuleb.

Ja kui uut akukomplekti hakkate ostma siis milliseks see 100km peale laotatav hind kujuneb? Kahtlustan, et võtab pisara silmi.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

kütus on kallis jah, aga elekter on ju ka kallis! kui praeguses olukorras millegi üle mõelda, siis sõidu hädavajadusele.

Selleni, et elektriautoga peaks hakkama sõite koomale tõmbama, annab ikka minna veel. Kui varasema 2€/100km asemel kulub 4€/100km, siis ei ole see tõus ju võrreldav sellega, mis tankides maksta tuleb.

Ja kui uut akukomplekti hakkate ostma siis milliseks see 100km peale laotatav hind kujuneb? Kahtlustan, et võtab pisara silmi.

Vat ei tea. Praeguseks on 6 a sõidetud ja akude väljavahetamine paistab veel kaugel olevat (omaette teema on akude vahetamine omal soovil et suuremaid saada). Igatahes siiamaani on kõigist hooldustest maksimumtärnidega taagsi tulnud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eksisin, juba 8 a saab varsti täis.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tõesti mugav, 30 min tanklas passida igapäev..

Sa sõidad iga päev 350 km maha?

Teiseks, ma ei tea ühtegi elektriauto omanikku, kellel ei oleks kodus laadijat. Ilmselt selliseid inimesi ikka on, aga reeglina on praeguseks ikkagi inimestel laadija kodus olemas. Ma laen avaliku laadijaga ainult juhul, kui kodunt kaugemale sõidan (ja mul on esimese põlvkonna Leaf, st üsna väikese sõiduulatusega).

Just, ikka peamiselt kodus öösiti laadime oma autot.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

20% akumahust läheb talvel küttele (soojuspumbaga on vaid esimesed pääsukesed Teslalt), hind on oluliselt kõrgem sama varustustaseme juures võrreldes sisepõlemismootoriga autoga. Lisaks Teslal on jätkuvalt probleeme kvaliteediga. Teiste tootjate elektriautod pole mugavuselt võrreldavad (Leaf) või on veel kõrgema hinnaga. Vedelkütusega auto hinnavahe pealt saab aastaid sõita. Kõik kokku võtta, siis ainuke mõistlik elektriliikur on kahe rattaga.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil peres kaks autot, diisel maastur ja elektriauto. Pere teiseks autoks sobib ideaalselt. Käin Viimsist Tallinna kesklinnas tööl, sõidan tipptunnil mööda bussirada ja pargin kesklinna tsoonis tasuta.  Laen öösiti kodus. Talvel saab aku suht ruttu tühjaks. Kui tean, et rohkem sõitmist võtan teise auto. Aga kodu, töö, lapse kool, toidupood  marsruudil ideaalne.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Pere teiseks autoks sobib ideaalselt. Käin Viimsist Tallinna kesklinnas tööl, sõidan tipptunnil mööda bussirada ja pargin kesklinna tsoonis tasuta. Laen öösiti kodus

Olen nõus, pere teiseks autoks sobib. See Viimsist mööda bussirada linna sõitmine kestab täpselt niikaua, kui elektriautosid meil rohkem tekib ning siis on sellega lõpp. Sama kesklinnas tasuta parkimisega. Ilmselt lähema kolme aasta teema.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lihtsalt elektriautot ei osta, Tesla täidaks küll nõuded aga hinnaklass kättesaamatu. Hübriidivaiks siis kui oleks valikus sobiv pistikuhübriid ehk siis sisepõlemismootor+ pistikust laetavad akud. See teeks auto igaks olukorras funktsionaalseks.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Elektriautod ja bensuhind