Esileht Erivajadustega laps HEV-lapsed tavaklassis

Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )

Teema: HEV-lapsed tavaklassis

Postitas:

Äkki keegi oskab häid linke anda, kust ma saaksin lugeda HEV laste kohta, kes õpivad põhiosa ajast tavaklassis ning mõned tunnid eraldi.
Millised on need kriteeriumid, mille põhjal avatakse väikeklassid ning millisel juhul võiksid nad õppida tavaklassis?
Milline võiks olla HEV-laste osakaal tavaklassis?

Tahaksin selle teema enda jaoks selgeks saada. Eriti huvitavad teiste kogemused ja see teema, kui palju nn väikeklassi lapsi õpib teie laste klassides igapäevaselt üheskoos kõikides või osades tundides.
Kui teie koolis on väikeklassid, siis mitme lapsega need klassid avatakse/jäetakse avamata.

Aitäh.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 10.06 21:47; 10.06 23:21; 11.06 23:22; 12.06 09:13; 12.06 11:41; 21.06 23:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps käib väikeklassis. Pigem on ikka vist vastupidi – enamus tunde toimub väikeklassis, üksikud (keka, muusika) toimuvad koos tavaklassiga.

Väikeklassis võib käia kuni 5 last. Väikeklassid avatakse vastavalt vajadusele. Kuna tegemist on luksusega, siis pigem mitte liiga kergekäeliselt, vaid alles siis, kui vajadus on tungiv. Minu lapse klassis on 4 last.

Tasandusklassides võib õpilasi rohkem olla.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.06 22:25; 11.06 00:00; 14.06 22:57;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps on individuaalõppel, aga mõned tunnid (kehaline, muusika) on koos väikeklassiga. Väikeklassis on 4 last. Kõik see väikeklasside teema käib läbi nõustamiskomisjoni, kui nõustamiskomisjon otsustab, et on vaja, siis rahastatakse või kuidagi nii, ma tegelikult ei ole kursis detailidega.
Ehk siis lapse väikeklassi vajaduse otsustab nõustamiskomisjon.
Võib-olla järgmise foorumiteema all on rohkem sellest räägitud.
Minu lapse koolis igatahes on praktika, et võimalust mööda väikeklassi lapsed viia üle tavaklassi. Selleks alustataksegi muusika/kunsti vms tundidega, et neid harjutada suurema kollektiiviga.
Tegelikult see väikeklasside teema on praktikas palju keerulisem kui paberi peal tundub.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.06 23:08; 11.06 00:06; 12.06 11:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mis vahe on tasandusklassil ja väikeklassil?

Nagu ma aru saan, siis väikeklassi lapsed õpivad suurema osa ajast, nt matemaatika, emakeel ja loodusõpetus, eraldi ning kehaline, muusika ja nt tööõpetus õpitakse siis koos?
See kõik on minu jaoks natuke uus ja sellep esitan ehk liialt küsimusi.

Millistel juhtudel laps tavaklassi saab kui üldse saab? Ehk kas ta jõuab veel järele tavaklassi õppekavale või siis ta käibki tasandusklassis?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 10.06 21:47; 10.06 23:21; 11.06 23:22; 12.06 09:13; 12.06 11:41; 21.06 23:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mis vahe on tasandusklassil ja väikeklassil?

Nagu ma aru saan, siis väikeklassi lapsed õpivad suurema osa ajast, nt matemaatika, emakeel ja loodusõpetus, eraldi ning kehaline, muusika ja nt tööõpetus õpitakse siis koos?
See kõik on minu jaoks natuke uus ja sellep esitan ehk liialt küsimusi.

Millistel juhtudel laps tavaklassi saab kui üldse saab? Ehk kas ta jõuab veel järele tavaklassi õppekavale või siis ta käibki tasandusklassis?

Väikeklassis võib käia kuni 5 last. Sinna suunatakse laps, kellel on: autismi spektri häired, sõltuvushäired, aktiivsus- ja tähelepanuhäired/keskendumisraskused, füüsiline vägivaldsus kaaslaste suhtes, agressiivsus keskkonna suhtes.

Tasandusklass on pigem püsiva õpiraskustega lastele mõeldud. Tasandusklassi suurus on kuni 12 last.

Minu laps, kes käib väikeklassis, saab seal käia loodetavasti kuni põhikooli lõpuni. Ma ei taha teda tavaklassi suruda, kuna praegune keskkond on talle kindlasti parem. Keskastmes, kuhu ta varsti jõuab, võiks ju integreeruda tavaklassi (võimete poolest), aga kuna see on kõige raskem iga, kus võib ette tulla teistest erinevate kiusamist jmt. siis olen päri sellega, et laps käib kuni põhikooli lõpuni väikeklassis. Siis saab edasi vaadata.

Minu teada õpetatakse nii tasandus- kui ka väikeklassis tavaprogrammi alusel, mitte lihtsustatud õppekava järgi. Lihtsalt tempo on täpselt lapse järgi kohandatud. Ja õpetajal on lapsega aega süvitsi tegeleda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.06 22:25; 11.06 00:00; 14.06 22:57;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väikeklass ei tähenda üldse mitte automaatselt tavaklassist erinevat õppekava. Minu laps õpib küll täiesti sama programmi järgi ja isegi rohkem kui nn tavaklass. On veel lapsed, kes ei tule tavakoormusega õppides toime ja nende jaoks on vist lihtsustatud õppekava (LÕK), aga selle teemaga ma ei ole absoluutselt kursis.
Väikeklassist tavaklassi ülemineku mõte on aidata see laps nö tavaliste laste sekka. Võib juhtuda, et mingil hetkel on laps valmis õppima suuremas kollektiivis, oleneb ju põhjusest, miks ta esialgu väikeklassi pidi minema. Kui see on midagi, millest aja jooksul on võimalik välja kasvada, siis kõigi soov on see laps tavaklassi integreerida. Väikeklassi pidamine on tegelikult kulukas.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.06 23:08; 11.06 00:06; 12.06 11:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väikeklassis ja tasandusklassis õpivad lapsed täpselt sama õppekava järgi mis tavaklassideski. Lihtsalt tänu õpi-ja/või käitumisraskustele vajavad nad rohkem juhendamist ja abi ning väiksemas kollektiivis on see lihtsam. Eks see on kooliti erinev, aga enamasti õpivad väikeklasside lapsed siiski kõiki õppeaineid eraldi, st oma klassiga. Vahel pannakse kokku tööõpetuse või kehalise kasvatuse rühmad.

Ja nii nagu juba öeldud, nii väike-kui tasandusklassi saab ainult läbi nõustamiskomisjoni otsuse ja peale uuringuid psühhiaatri juures.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on väikeklassis ikka tavaklassi õpilastest rumalamad lapsed ja neil käsitletakse aineid lihtsustatud kujul (samas nad ei õpi lihtsustatud ÕK alusel). Tavaklassis nad hakkama ei saaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väikeklassis ja tasandusklassis õpivad lapsed täpselt sama õppekava järgi mis tavaklassideski. Lihtsalt tänu õpi-ja/või käitumisraskustele vajavad nad rohkem juhendamist ja abi ning väiksemas kollektiivis on see lihtsam. Eks see on kooliti erinev, aga enamasti õpivad väikeklasside lapsed siiski kõiki õppeaineid eraldi, st oma klassiga. Vahel pannakse kokku tööõpetuse või kehalise kasvatuse rühmad.

Ma ei olegi aru saanud, millal väikeklassi lapsed õpivad nn tavaprogrammi järgi ja millal lihtsastatud või tasandusklassile jõukohase õppekava järgi?
Kui HEV-lastel on mingisugused raskused, siis kas nad suudavad püsida tavaklassi õppekavades kenasti kaasas? Eks see pisut nüüd sõltub sellest erivajadusest ka, aga tavaliselt on need on igal ühel erinevat masti.

Ehk kui koos on nt asperger, kelle võimed on teatud aladel oluliselt kõrgemad kui tavalisel lapsel ja vaimselt vähemvõimekas laps, siis kas nad mõlemad saaksid õppida koos väikeklassis?

Ehk kas väikeklassis ei õpetata lihtsustatud õppekava alusel või võib see ka olla nii ja naa?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 10.06 21:47; 10.06 23:21; 11.06 23:22; 12.06 09:13; 12.06 11:41; 21.06 23:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on väikeklassis ikka tavaklassi õpilastest rumalamad lapsed ja neil käsitletakse aineid lihtsustatud kujul (samas nad ei õpi lihtsustatud ÕK alusel). Tavaklassis nad hakkama ei saaks.

Sama siin. Olen õpetaja ja õpetan väikeklassi lapsi. Teoorias õpivad tõesti riikliku õppekava järgi. Aga tegelikult muidugi õpetan ma neile palju vähem, kui tavaklassile.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.06 08:02; 12.06 09:16;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps õpib väikeklassis RÕK raames, ent teatud õppeainetele rakendatakse IÕK-d. See, kas väikeklassis suudetakse püsida nö tavaklassi tempo ja põhjalikkuse juures, sõltub lastest. Enamasti teeb õpetaja siiski valikuid ja keskendub olulisele, samal ajal kui tavaklass kappab õppematerjali läbi peatumata. Oma kogemuse põhjal on asperger võimeline (taas)liituma tavaklassiga, autismispektrihäirega laps aga jääbki väikeklassi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.06 08:14; 12.06 22:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kägu kirjutas:Meil on väikeklassis ikka tavaklassi õpilastest rumalamad lapsed ja neil käsitletakse aineid lihtsustatud kujul (samas nad ei õpi lihtsustatud ÕK alusel). Tavaklassis nad hakkama ei saaks.

Sama siin. Olen õpetaja ja õpetan väikeklassi lapsi. Teoorias õpivad tõesti riikliku õppekava järgi. Aga tegelikult muidugi õpetan ma neile palju vähem, kui tavaklassile.

Kui esimeses klassis õpivad nad üheskoos tavaklassiga ja nad suudavad vähem vastu võtta, siis mida suurmasse klassi nad jõuavad, seda suuremaks see lõhe ju läheb? Ühel hetkel ei saa ju õpetada õpetada samal ajal?
Kas on olemas ka mingi protsent või soovituslikud numbrid kui palju väikeklassi lapsi võiks ühes klassis õppida, et õpetaja suudaks veel ka normintellektiga lastega tegeleda?
Hea õpetaja, kuidas see teie koolis lahendatud on?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 10.06 21:47; 10.06 23:21; 11.06 23:22; 12.06 09:13; 12.06 11:41; 21.06 23:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps õpib väikeklassis RÕK raames, ent teatud õppeainetele rakendatakse IÕK-d. See, kas väikeklassis suudetakse püsida nö tavaklassi tempo ja põhjalikkuse juures, sõltub lastest. Enamasti teeb õpetaja siiski valikuid ja keskendub olulisele, samal ajal kui tavaklass kappab õppematerjali läbi peatumata. Oma kogemuse põhjal on asperger võimeline (taas)liituma tavaklassiga, autismispektrihäirega laps aga jääbki väikeklassi.

Asperger kuulub ka autsimispektri häirete hulka!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.06 08:02; 12.06 09:16;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vabandage lolli küsimust, aga milliseid lapsi veel suunatakse üldse väikeklassi ja individuaalõppele?

Küsimust sellest, et meie naabermajja kolis hiljuti 13 aastane poiss, kes on individuaalõppel ja sai kohe suureks sõbraks minu 8 aastase pojaga, iga päev mängivad koos, kuigi neil on päris suur vanusevahe. Naabripoiss tundub täiesti tavaline laps, intelligentne, sõbralik, rahulik, viisakas, hinded head, ei paista et tal oleks midagi sellist –

Väikeklassis võib käia kuni 5 last. Sinna suunatakse laps, kellel on: autismi spektri häired, sõltuvushäired, aktiivsus- ja tähelepanuhäired/keskendumisraskused, füüsiline vägivaldsus kaaslaste suhtes, agressiivsus keskkonna suhtes.

Kas on võimalik, et see laps võtab mingeid tablette ja seetõttu on “normaalne”? Ja kui jätab äkki võtmata, siis käitumine võib kardinaalselt muutuda? Igatahes ma ei saa aru miks selline tore laps on individuaalõppel, minu meelest võiks vabalt tavalises koolis käia (ma pole mingi spetsialist) ja kas peaksin millegipärast muretsema, et minu poeg temaga sõbrustab ja neil igaks juhuks silma peal hoidma, kui koos mängivad, arvestades suurt vanusevahet ja seda, et ta on individuaalõppel?

Loodan, et keegi ei solvu, tahan lihtsalt natukene selgust saada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

siin on seda HEV-teemat kuidagi vaid väga ühepoolselt kajastatud.
Seaduse järgi loetakse HEV-õpilaseks ka sellist, kes on võrreldes tavaõpilastega väga silmapaistvate tulemustega mõnes aines.
nt need õpilased, kes on jõudnud rahvusvaheliste olümpiaadide tasemele. Neid küll väikeklassidesse ei panda, kuid tihti koostatakse neile koolis täiesti individuaalne õppekava ning neil on hoopis teistsugune õppetempo kui teistel klassikaaslastel Osa õppeained teevad nad aga kaasa koos teistega kui parajasti koolis on.

Küsimust sellest, et meie naabermajja kolis hiljuti 13 aastane poiss, kes on individuaalõppel ja sai kohe suureks sõbraks minu 8 aastase pojaga, iga päev mängivad koos, kuigi neil on päris suur vanusevahe. Naabripoiss tundub täiesti tavaline laps, intelligentne, sõbralik, rahulik, viisakas, hinded head, ei paista et tal oleks midagi sellist –

individuaalne õppekava määratakse tihtilugu ka lastele, kel mõned teistsugused haigused, kui perekoolis väikeklassi jaoks tunnustatud tähelepanuhäired/autism.
Nt ise tean ind. õppekava nt tüdrukul, kel oli ühe õppeaasta jooksul mingi 5-6 operatsiooni järjest mingi kuu-paariste vahedega. Samuti nt vähihaigetel lastel, kes käisid pidevalt keemia- või kiiritusravi saamas. Kusjuures korra oli ühes gümnaasiumiklassis lausa mitu sellist õpilast

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vabandage lolli küsimust, aga milliseid lapsi veel suunatakse üldse väikeklassi ja individuaalõppele?

Küsimust sellest, et meie naabermajja kolis hiljuti 13 aastane poiss, kes on individuaalõppel ja sai kohe suureks sõbraks minu 8 aastase pojaga, iga päev mängivad koos, kuigi neil on päris suur vanusevahe. Naabripoiss tundub täiesti tavaline laps, intelligentne, sõbralik, rahulik, viisakas, hinded head, ei paista et tal oleks midagi sellist –

Kägu kirjutas:Väikeklassis võib käia kuni 5 last. Sinna suunatakse laps, kellel on: autismi spektri häired, sõltuvushäired, aktiivsus- ja tähelepanuhäired/keskendumisraskused, füüsiline vägivaldsus kaaslaste suhtes, agressiivsus keskkonna suhtes.

Kas on võimalik, et see laps võtab mingeid tablette ja seetõttu on “normaalne”? Ja kui jätab äkki võtmata, siis käitumine võib kardinaalselt muutuda? Igatahes ma ei saa aru miks selline tore laps on individuaalõppel, minu meelest võiks vabalt tavalises koolis käia (ma pole mingi spetsialist) ja kas peaksin millegipärast muretsema, et minu poeg temaga sõbrustab ja neil igaks juhuks silma peal hoidma, kui koos mängivad, arvestades suurt vanusevahet ja seda, et ta on individuaalõppel?

Loodan, et keegi ei solvu, tahan lihtsalt natukene selgust saada.

Ega ma ei oska Su küsimusele tegelikult objektiivselt vastata, aga Sinu postitust lugedes tundub, et kui 13-aastane poiss on meelsasti parim sõber 8-aastasega (selles eas on tegu ikka kolossaalse vanusevahega!), siis tõenäoliselt on ta oma vaimse ja emotsionaalse arengu taseme poolest eakaaslastest siiski mõnevõrra maha jäänud. Seejuures võib ta ju olla igati hea ja sõbralik poiss ning Sinu pojale suurepärane mängukaaslane, kellest ainult rõõmu tunda.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu aspergerist laps on individuaalõppel. Mingeid tablette ta ei saa. Alustas väikeklassis, kuid ei sobinud konkreetsete lastega koos õppima, väikeklassi lapsed on siiski erinevate diagnoosidega. Kool ei saa last ka enam ära saata, sellest siis otsus panna üks laps eraldi.
Ma kahte last tean veel, kes on individuaalõppel, üks on väga kergesti ärrituv. Teisest ei saagi aru, miks ta individuaalõppel on, mulle ta tundub nii andekas, heasüdamlik ja tore, aga tema looga ma pole täpsemalt kursis.
Rohud, mida võetakse agressiivsuse vastu, minu mäletamist mööda annavad aja jooksul fooni. Et kui 1x jääb vahele, siis see kohe tunda ei anna. Soovitatakse teha pause nt suvel, kui kooli pole.
ATH rohtude kohta ei oska öelda, need on need aktiivsus-tähelepanuhäirega lapsed, kes teistega koos õppides ei suuda keskenduda. Ilmselt see laps siis rohtu saamata käitub lihtsalt impulsiivsemalt ja on hüperaktiivne.
Individuaalõppe lastel on kontaktid omaealistega küllaltki piiratud, nende igapäevane sotsiaalne suhtlemine on tavaklassi lastega võrreldes ikka väga nullilähedane, ilmselt vajadus teiste laste seltskonna järele võib seda 13a poissi ajendada. Mu poeg palus, kas ta saaks omale kassi. Sest ta on nii üksi. Ma siiski hoiaks pisut silma peal, kuna vanusevahe suur ja puberteedist tulenevalt võivad teisel olla 8a jaoks ebaeakohased huvid, kuid ei pruugi. See vanem laps võibki lihtsalt hinnata inimlikku kontakti.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.06 23:08; 11.06 00:06; 12.06 11:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

siin on seda HEV-teemat kuidagi vaid väga ühepoolselt kajastatud.
Seaduse järgi loetakse HEV-õpilaseks ka sellist, kes on võrreldes tavaõpilastega väga silmapaistvate tulemustega mõnes aines.
nt need õpilased, kes on jõudnud rahvusvaheliste olümpiaadide tasemele. Neid küll väikeklassidesse ei panda, kuid tihti koostatakse neile koolis täiesti individuaalne õppekava ning neil on hoopis teistsugune õppetempo kui teistel klassikaaslastel Osa õppeained teevad nad aga kaasa koos teistega kui parajasti koolis on.

Jah, ka üliandekad lapsed on tegelikkuses HEV-lapsed, aga see teema on tõepoolest kaldu nende laste poole, kes ei ole alati kõige andekamad või andekusega kaasneb lisategur.
Ma arvan, et üliandeka lapsega on ka omad probleemid, kuid nende osakaal HEV-lastest ei ole eriti suur.

Aga ikkagi, ma ei saa sellest aru, kuidas jaksavad väikeklassi lapsed tavaprogrammis püsida kui neil läheb asjadest arusaamiseks rohkem aega tarvis.
Kui väikeklassi lapsed õpivad tavaklassis, kui palju seal võiks seal erivajadustega lapsi olla, et õpetaja suudaks kõik vastavalt nende võimetele õpetada? Ja kui väiksemates maakoolides on lisaks veel tavaklassid liitklassid ning liitklasside sees omakorda veel väikeklassid. Äkki keegi õpetajatest oskaks kommenteerida seda tegelikku tööd ja ajakulutust.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 10.06 21:47; 10.06 23:21; 11.06 23:22; 12.06 09:13; 12.06 11:41; 21.06 23:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ehk kui koos on nt asperger, kelle võimed on teatud aladel oluliselt kõrgemad kui tavalisel lapsel ja vaimselt vähemvõimekas laps, siis kas nad mõlemad saaksid õppida koos väikeklassis?

Ei ole nii, et aspergerid on mingis aines ilmtingimata keskmisest oluliselt kõrgemate võimetega! See on ainult lohutuse eesmärgil levitatav soovunelm. Umbes samasugune, nagu see et Downi sündroomiga inimesed olevat hästi heasüdamlikud ja sõbralikud.
Ilmselt on tegemist ka psühholoogilise pettusega: diagnoosiga inimese puhul torkavad tema anded palju teravamalt silma, samas on tavalistel lastel samasugune andekuse diapasoon.
Tegelikult sõltub kõik ikkagi inimesest endast.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.06 19:22; 12.06 19:28; 12.06 23:33; 15.06 23:38; 19.06 17:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vabandage lolli küsimust, aga milliseid lapsi veel suunatakse üldse väikeklassi ja individuaalõppele?

Küsimust sellest, et meie naabermajja kolis hiljuti 13 aastane poiss, kes on individuaalõppel ja sai kohe suureks sõbraks minu 8 aastase pojaga, iga päev mängivad koos, kuigi neil on päris suur vanusevahe. Naabripoiss tundub täiesti tavaline laps, intelligentne, sõbralik, rahulik, viisakas, hinded head, ei paista et tal oleks midagi sellist –

Kägu kirjutas:Väikeklassis võib käia kuni 5 last. Sinna suunatakse laps, kellel on: autismi spektri häired, sõltuvushäired, aktiivsus- ja tähelepanuhäired/keskendumisraskused, füüsiline vägivaldsus kaaslaste suhtes, agressiivsus keskkonna suhtes.

Kas on võimalik, et see laps võtab mingeid tablette ja seetõttu on “normaalne”? Ja kui jätab äkki võtmata, siis käitumine võib kardinaalselt muutuda? Igatahes ma ei saa aru miks selline tore laps on individuaalõppel, minu meelest võiks vabalt tavalises koolis käia (ma pole mingi spetsialist) ja kas peaksin millegipärast muretsema, et minu poeg temaga sõbrustab ja neil igaks juhuks silma peal hoidma, kui koos mängivad, arvestades suurt vanusevahet ja seda, et ta on individuaalõppel?

Loodan, et keegi ei solvu, tahan lihtsalt natukene selgust saada.

Meie lähedal elab 13-aastane poiss, kes tahab väga sõbrustada minu 6-aastase lapsega. See poiss käib väikeklassis ja on vaimse arengu peetusega. Olen korraldanud asjad nii, et luban neil küll koos mängida, ent omapead ma neid mitte kuskile üksi küll ei jäta. Samuti olen selgitanud oma kuuesele, et vaimupuudega 13-aastane on tegelikult mõistuse poolest temaga ühevanune ja võtkugi teda nii. Et kui 13-aastane näiteks käsib tal midagi teha (v-o ohtlikku), siis mõelgu enne ise oma peaga, mitte ärgu joosku “suurema” poisi käsku täitma.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.06 19:22; 12.06 19:28; 12.06 23:33; 15.06 23:38; 19.06 17:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga ikkagi, ma ei saa sellest aru, kuidas jaksavad väikeklassi lapsed tavaprogrammis püsida kui neil läheb asjadest arusaamiseks rohkem aega tarvis.
Kui väikeklassi lapsed õpivad tavaklassis, kui palju seal võiks seal erivajadustega lapsi olla, et õpetaja suudaks kõik vastavalt nende võimetele õpetada? Ja kui väiksemates maakoolides on lisaks veel tavaklassid liitklassid ning liitklasside sees omakorda veel väikeklassid. Äkki keegi õpetajatest oskaks kommenteerida seda tegelikku tööd ja ajakulutust.

[/quote]

Tavaprogrammis on võimalik näiteks püsida seetõttu, et väikeklassil on võimalus olla paindlikum. Millele vaja, pööratakse rohkem tähelepanu, mõni teine toiming läheb aga kiiremini kui tavaklassis. Mida erinevamad lapsed aga väikeklassi satuvad, seda keerukam. Aga tõesti, väikeklassi õpetajal on keeruline amet – vaatamata vaid mõnele õpilasele tuleb toime tulla erineva võimekuse, tempo, terviseprobleemide ja täiesti ettearvamatute probleemide ja olukordadega.

Eelpool jäi aga mulje, et aetakse segamini individuaalne õppekava ja individuaalõpe. Need on siiski erinevad asjad.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.06 08:14; 12.06 22:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga ikkagi, ma ei saa sellest aru, kuidas jaksavad väikeklassi lapsed tavaprogrammis püsida kui neil läheb asjadest arusaamiseks rohkem aega tarvis.

Olles ise õppinud nii tava- kui ka väikeklassis, usun teadvat, milles on asi. Jah, riiklik programm on tõepoolest üks ja sama! Aga see, kuidas toda programmi interpreteeritakse, on juba hoopis teine tera. Täpselt samamoodi, nagu ka süvaõppekoolides käib töö pealtnäha küll igati riikliku programmi järgi, ent tegelikkuses õpivad nad seal tunduvalt rohkem.

Näiteks Shakespeare´i õpitakse ühes koolis/ klassis nii, et õpilane peab suutma nimetada kirjaniku sünni- ja surmadaatumeid ning kolme tähtsama teose pealkirja ning ongi kõik. Teises koolis/ klassis seevastu võetakse läbi peaaegu terve Shakespeare´i elu ja looming, lapsed peavad lugema läbi mitmeid tema teoseid ja kirjutama nende põhjal esseid või referaate; lisaks lavastab klass mõne antud kirjaniku teose teemalise näidendi, samuti pikad loominguteemalised arutelud tundide ajal jne. Ometi on programm tõepoolest kõigile üks!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.06 19:22; 12.06 19:28; 12.06 23:33; 15.06 23:38; 19.06 17:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vabandage lolli küsimust, aga milliseid lapsi veel suunatakse üldse väikeklassi ja individuaalõppele?

Küsimust sellest, et meie naabermajja kolis hiljuti 13 aastane poiss, kes on individuaalõppel ja sai kohe suureks sõbraks minu 8 aastase pojaga, iga päev mängivad koos, kuigi neil on päris suur vanusevahe. Naabripoiss tundub täiesti tavaline laps, intelligentne, sõbralik, rahulik, viisakas, hinded head, ei paista et tal oleks midagi sellist –

Kas on võimalik, et see laps võtab mingeid tablette ja seetõttu on “normaalne”? Ja kui jätab äkki võtmata, siis käitumine võib kardinaalselt muutuda? Igatahes ma ei saa aru miks selline tore laps on individuaalõppel, minu meelest võiks vabalt tavalises koolis käia (ma pole mingi spetsialist) ja kas peaksin millegipärast muretsema, et minu poeg temaga sõbrustab ja neil igaks juhuks silma peal hoidma, kui koos mängivad, arvestades suurt vanusevahet ja seda, et ta on individuaalõppel?

Loodan, et keegi ei solvu, tahan lihtsalt natukene selgust saada.

Minu laps on nn. HEV-laps. Mängukaaslasena on ta sõbralik, rahulik. Täiesti tavaline laps. Õpib hästi. Minu lapse sõbrad (ja tema vanemad) teda kohe kindlasti kartma ei pea. Tal on kõnepuue ja sellest tulenevalt vajab lisaabi ja põhjalikumat õpet. Inglise keelega on natukene raskusi, tõenäoliselt hakkab tulevikus ka vene keelega probleeme tulema, kui see aine õppekavva lisandub.
Aga oma sõpradele on ta kohe kindlasti ohutu.

Natukene kahju kohe, et kõikidele HEV-lastele kohe selline kahtlase lapse märk külge kleebitakse.

Samas, tähelepanelik peaks ikka olema, sest enda kogemusest tean, et sellistesse klassidesse võib ka mitte nii häid lapsi sattuda. Tegelikult, paralleelklassis, mis on täiesti tavaklass, õpib ka halbu ja kiuslikke lapsi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.06 22:25; 11.06 00:00; 14.06 22:57;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps on nn. HEV-laps. Mängukaaslasena on ta sõbralik, rahulik. Täiesti tavaline laps. Õpib hästi. Minu lapse sõbrad (ja tema vanemad) teda kohe kindlasti kartma ei pea. Tal on kõnepuue ja sellest tulenevalt vajab lisaabi ja põhjalikumat õpet. Inglise keelega on natukene raskusi, tõenäoliselt hakkab tulevikus ka vene keelega probleeme tulema, kui see aine õppekavva lisandub.
Aga oma sõpradele on ta kohe kindlasti ohutu.
Natukene kahju kohe, et kõikidele HEV-lastele kohe selline kahtlase lapse märk külge kleebitakse.
Samas, tähelepanelik peaks ikka olema, sest enda kogemusest tean, et sellistesse klassidesse võib ka mitte nii häid lapsi sattuda. Tegelikult, paralleelklassis, mis on täiesti tavaklass, õpib ka halbu ja kiuslikke lapsi.

Olen see ema, kelle 6-aastasel on 13-a HEV sõber. Saan Sinust täiesti aru ja olen nõus, et HEV ei pruugi tingimata tähendada ohtlikkust vms. Samas, konkreetselt siin teemas oli juttu sellest, kui tunduvalt suurem ja vanem HEV laps soovib sõbrustada endast oluliselt väiksemate ja nooremate lastega. Lastele on need vanusevahed üsna tähtsad – liidriks ja käsutajaks saab tavaliselt see kõige vanem sõber. Kui suur annab väiksemale mingi ülesande või käsib tal midagi teha, siis väiksem teebki. Ilma mõtlemata, automaatselt, sest suur ju käsib!

Nii mõnigi tavaklassi 13-aastane võib tõesti olla õel ja kiuslik, ei vaidle vastu. Kuid selline enamasti ei sõbrusta endast kaks korda noorema lapsega ja neil on vähe kokkupuutepunkte. HEV laps, kes sõbrustab endast kaks korda noorema ja väiksemaga, on tollest nooremast füüsiliselt alati üle. Kui sel HEV lapsel peaks tekkima mingi probleem vaimse tervisega, siis võib pisikesel 6- või 8-aastasel minna haprasti, vastast tast ju pole. Sel põhjusel ei maksa nende väikeste laste emade muretsemist ja vastavaid küsimusi pahaks panna. Tutvuda tuleks iga konkreetse lapsega eraldi, mingit kindlat tõde või käitumismalli siin ei ole.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.06 19:22; 12.06 19:28; 12.06 23:33; 15.06 23:38; 19.06 17:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ega ma ei oska Su küsimusele tegelikult objektiivselt vastata, aga Sinu postitust lugedes tundub, et kui 13-aastane poiss on meelsasti parim sõber 8-aastasega (selles eas on tegu ikka kolossaalse vanusevahega!), siis tõenäoliselt on ta oma vaimse ja emotsionaalse arengu taseme poolest eakaaslastest siiski mõnevõrra maha jäänud. Seejuures võib ta ju olla igati hea ja sõbralik poiss ning Sinu pojale suurepärane mängukaaslane, kellest ainult rõõmu tunda.

Kui ollakse emotsionaalse arengu poolest maha jäänud, siis see veel ei tähenda, et ka akadeemiline ehk vaimne võimekus on väiksem, kui selles vanuses kohane. Ka ei pruugi see tähendada, et laps on ohtlik.

Nt mu enda laps on akadeemiliselt vägagi võimekas, aga emotsionaalselt ikka mitu aastat “ajast maas”. See tähendab, et ta ei tule suures klassis toime, kuna ei oska õigesti tõlgendada sotsiaalseid (sageli alateadlikke) signaale, ei oska sotsiaalselt keerulistes olukordades ennast kehtestada või ohutult taandad ja stress suures kollektiivis segab tal õppimisele keskendumast nii tõsiselt, et ta lihtsalt ei tee tunnis kaasa.
Sõna otseses mõttes – ei tee kaasa. Lülitub välja. Mingid korraldused ja veenmine ei aita.
Kodus õpib koos minuga kõik asjad ära – st tema õpib, mina olen ainult juures. Vahel harva küsib midagi. Mina ainult kontrollin. Seega vaimne võimekus on eakohane ja kõrgemgi.

Nüüd läheb ta erikooli, kus on väikeklassid. Oma kool keeldus kolme aasta jooksul väikeklassi tegemast ja kuluaaridest kuulsin, et Haridusamet ei taha maksta sellise asja eest. Rist ja viletsus.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui ollakse emotsionaalse arengu poolest maha jäänud, siis see veel ei tähenda, et ka akadeemiline ehk vaimne võimekus on väiksem, kui selles vanuses kohane. Ka ei pruugi see tähendada, et laps on ohtlik.
Nt mu enda laps on akadeemiliselt vägagi võimekas, aga emotsionaalselt ikka mitu aastat “ajast maas”. See tähendab, et ta ei tule suures klassis toime, kuna ei oska õigesti tõlgendada sotsiaalseid (sageli alateadlikke) signaale, ei oska sotsiaalselt keerulistes olukordades ennast kehtestada või ohutult taandad

Saan aru, aga ega siin tegelikult ei huvitagi kedagi nimelt akadeemiline võimekus. Vaid kui jutt on väiksemaga sõbrustamisest, siis tahakski teada just seda, kuidas tol 13-aastasel selle sotsiaalse mahajäämusega lood on.

Palju on räägitud sellest, et väikesed lapsed ei oska oma tunnete ja emotsioonidega toime tulla ning sel põhjusel käituvad vahel ootamatus olukorras ebaadekvaatselt- nt hammustavad ja löövad, isegi kui nad tegelikult polegi agressiivsed. Sotsiaalselt edasi arenedes õpivad nad elusituatsioonides paremini toime tulema. Ei tahaks olukorda, kus 6-aastase lapse 13-aastane sõber on sotsiaalselt temaga küll ühepalju arenenud, kuid kaks korda suurem ja tugevam. See lihtsalt ei ole võrdne ega aus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.06 19:22; 12.06 19:28; 12.06 23:33; 15.06 23:38; 19.06 17:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nt mu enda laps on akadeemiliselt vägagi võimekas, aga emotsionaalselt ikka mitu aastat “ajast maas”. See tähendab, et ta ei tule suures klassis toime, kuna ei oska õigesti tõlgendada sotsiaalseid (sageli alateadlikke) signaale, ei oska sotsiaalselt keerulistes olukordades ennast kehtestada või ohutult taandad ja stress suures kollektiivis segab tal õppimisele keskendumast nii tõsiselt, et ta lihtsalt ei tee tunnis kaasa.
Sõna otseses mõttes – ei tee kaasa. Lülitub välja. Mingid korraldused ja veenmine ei aita.
Kodus õpib koos minuga kõik asjad ära – st tema õpib, mina olen ainult juures. Vahel harva küsib midagi. Mina ainult kontrollin. Seega vaimne võimekus on eakohane ja kõrgemgi.

Nüüd läheb ta erikooli, kus on väikeklassid. Oma kool keeldus kolme aasta jooksul väikeklassi tegemast ja kuluaaridest kuulsin, et Haridusamet ei taha maksta sellise asja eest. Rist ja viletsus.

Minu meelest on meie riigis see asi tegelikkuses üsna käest ära.
Meie lapse koolis õpivad natuke teistsugused lapsed (muidugi on igal lapsel erinev probleem – kes on lihtsalt labiilne ja nutab iga asja peale, kes on kuri ja käitumisega hädas, kes vaimse mahajäämusega jne jne) tavaklassis ning nüüdseks moodustavad nad normintellektiga lastest juba suurema protsendi, ehk siis 60% ja….me tõsiselt kaalume oma lapse mujale kooli panemist. Praegusel juhul on niimoodi, et ühest omavalitsuse otsast tassitakse igal hommikul lapsed meie kooli ja eks meie hakkame neid siis neid jälle teise otsa tassima (kui me just kolima ei hakka). Olukord on absurdne ja tõepoolest võiks teha väikeklassid kõikide tavakoolide juurde ning vajadusel teha siis liitklassid. HEV-laste puhul peaks ju riik dodeerima juba siis kui seal õpib 4 last.
Aitaks äkki HEV-lapsed tavakeskkonnas, kuid väiksemas klassis järje peale tagasi…..
Haridusamet ei taha millegi eest maksta ja ilmselt Ligi ei kaotab ära kõik mitte kasumit tootvad koolid ära.

Ma ei tea, mis sügisel saama hakkab, ausõna ei tea.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 10.06 21:47; 10.06 23:21; 11.06 23:22; 12.06 09:13; 12.06 11:41; 21.06 23:19;
To report this post you need to login first.
Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )


Esileht Erivajadustega laps HEV-lapsed tavaklassis

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.