Vabandage lolli küsimust, aga milliseid lapsi veel suunatakse üldse väikeklassi ja individuaalõppele?
Küsimust sellest, et meie naabermajja kolis hiljuti 13 aastane poiss, kes on individuaalõppel ja sai kohe suureks sõbraks minu 8 aastase pojaga, iga päev mängivad koos, kuigi neil on päris suur vanusevahe. Naabripoiss tundub täiesti tavaline laps, intelligentne, sõbralik, rahulik, viisakas, hinded head, ei paista et tal oleks midagi sellist –
Kas on võimalik, et see laps võtab mingeid tablette ja seetõttu on “normaalne”? Ja kui jätab äkki võtmata, siis käitumine võib kardinaalselt muutuda? Igatahes ma ei saa aru miks selline tore laps on individuaalõppel, minu meelest võiks vabalt tavalises koolis käia (ma pole mingi spetsialist) ja kas peaksin millegipärast muretsema, et minu poeg temaga sõbrustab ja neil igaks juhuks silma peal hoidma, kui koos mängivad, arvestades suurt vanusevahet ja seda, et ta on individuaalõppel?
Loodan, et keegi ei solvu, tahan lihtsalt natukene selgust saada.
Minu laps on nn. HEV-laps. Mängukaaslasena on ta sõbralik, rahulik. Täiesti tavaline laps. Õpib hästi. Minu lapse sõbrad (ja tema vanemad) teda kohe kindlasti kartma ei pea. Tal on kõnepuue ja sellest tulenevalt vajab lisaabi ja põhjalikumat õpet. Inglise keelega on natukene raskusi, tõenäoliselt hakkab tulevikus ka vene keelega probleeme tulema, kui see aine õppekavva lisandub.
Aga oma sõpradele on ta kohe kindlasti ohutu.
Natukene kahju kohe, et kõikidele HEV-lastele kohe selline kahtlase lapse märk külge kleebitakse.
Samas, tähelepanelik peaks ikka olema, sest enda kogemusest tean, et sellistesse klassidesse võib ka mitte nii häid lapsi sattuda. Tegelikult, paralleelklassis, mis on täiesti tavaklass, õpib ka halbu ja kiuslikke lapsi.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.06 22:25; 11.06 00:00; 14.06 22:57;