Laps õpib esimeses klassis. Enamik hindeid on väga hea. Nüüd vaatasin, et kõikides ainetes on käitumine väga hea, aga hoolsus peamiselt hea? Millest see võib tulla?
Teema: Hoolsuse hinne
Hoolsuse ja käitumise hinne on erinevad asjad.
Hoolsushindega «eeskujulik» hinnatakse õpilast, kes suhtub õppimisse ja ülesannetesse alati kohusetundlikult, õpib kõiki õppeaineid võimetekohaselt, on ülesannete täitmisel püüdlik, hoolas ja iseseisev, ilmutab omaalgatust ja viib alustatud töö lõpuni.
Hoolsushindega «hea» hinnatakse õpilast, kes suhtub õppimisse ja ülesannetesse kohusetundlikult, on iseseisev ja hoolikas ning õpib võimetekohaselt.
äkki on olnud koduseid töid tegemata, tunnis lohakas vm
Mu lapsel nii hoolsus kui käitumine H (hea). Aga ega ta miski eeskujulik pole kah, paras röövel ja kange iseloomuga.
Esimene kägu paneb omaloomingut. Hindamine käib hindamisjuhendi järgi, mis on igal koolil erinev ning on űleval kooli kodulehel.
Esimene kägu paneb omaloomingut. Hindamine käib hindamisjuhendi järgi, mis on igal koolil erinev ning on űleval kooli kodulehel.
Tegelikult tuleb minu kirjutatu vanast haridusministeeriumi määrusest ja enamus koolides on see tänaseni kasutuses. Teemeaalgataja kooli ma ei tea ja mulle tundus, et mõisted hoolsus ja käitumine on segamini. Pole sugugi omalooming.
Tegemata kodused tööd, tundi hilinemine, lohakas käekiri, kapsaks muserdatud vihikud, mahaunustatud (või koti põhja “ära kadunud”) koolitarbed…
Meil on neid kõiki esinenud ja hoolsuse hinne vist esimesest klassist peale 4 olnud. Isegi kui kõik asjad olid minu poolt üle kontrollitud, ei leidnud ta asju kotist üles või unustas midagi bussi peale vms.
Suht lootusetu juhtum, kuigi absoluutselt mitte pahatahtlik. Lihtsalt peast totaalne udu.
Mind pani imestama 1. klassi lapsel ühes aines tööpanus “hea” – samal ajal on kõigi ülesannete eest saadud maksimumtulemus ja õpetaja sõnul laps selles aines andekas. Milline see eeskujulik siis veel oleks?
Mind pani imestama 1. klassi lapsel ühes aines tööpanus “hea” – samal ajal on kõigi ülesannete eest saadud maksimumtulemus ja õpetaja sõnul laps selles aines andekas. Milline see eeskujulik siis veel oleks?
Minul on vanemas kunstiklassis selline õpilane- terve tunni sehkendab, ajab juttu, tihti on töövahendid puudu, eksib ja teeb uue töö, on teistest maas, aga tunni lõpus saab imekiiresti valmis enamasti 5+ vääriline töö. Hoolsushinne on 4 ja käitumine 3, aine hinne on puhas 5. Sõna “tööpanus” on ehk eksitav, kas see on teil käitumine ja hoolsus kokku?
Ei ole kunagi üle pead murdnud. Vanema lapse puhul oli eeskujulik käitumine lootusetu soov, väiksema puhul jälle hoolsuse teema. Mis vahet sellel on eeskujulik või hea?
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.