Esileht Erivajadustega laps Intelligentsustest 5,5-aastasena

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Intelligentsustest 5,5-aastasena

Postitas:
Kägu

Tere!

Arst taotles intelligentsustesti tegemist, läks kehvasti. Laps ei teinud hästi kaasa, tulemus, et on arengus 3,5-aastase tasemel. Kas kellelgi on olnud kogemusi, kas testi tulemus võib edaspidi muutuda,  uue saaks teha u 2 aasta järel. Lapsel esialgu diagnoos arenguline mahajäämus, testi alusel tuleb ilmselt diagnoos vaimupuue.

Elan välismaal, ei tea, kas ka Eestis arengulise mahajäämuse puhul tehakse enne 6 eluaastat intelligentsustest.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ikka tehakse ka siin IQ teste elkooliealistele.

Testi tulemus ei pruugi muutuda, aga võimed avalduda hoopis teisiti. Minu mehe IQ on testi järgi üsna madal, aga tal on kaks magistrit, ta räägib 3 võõrkeelt, võib pisividinatest pesumasina kokku panna ja samas suudab vabalt rääkida näiteks Betti Alveri luulest. Lihtsalt ta ei saa aru neist käpikumustritest ja kuubikutest, mida peab testis keerama. Ehk siis ta on tark, aga veidi aeglasema taibuga. Mina olen kiire taipama, mu 1Q on 178, aga ma ei mäleta isegi omaenda telefoninumbrit enamasti.

+8
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Milles arenguline mahajäämus seisneb?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Testitakse Eestis ka jah ja sama diagnoosi määratakse ikka siingi. Lisaks intelligentsuse näitajatele kõrvutatakse ka muid arengulisi näitajaid – sotsiaalsus, kõne, silmaring jm

Diagnoos võib ajas muutuda, aga mida nooremas eas selle saab ja ruttu õiged tugiteenused peale, eks ka seda paremad väljavaated arengule.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas ikka tehakse? Arengu hindamise testid on, aga otseselt IQ-test…? Tundub selles vanuses nii spetsiifiline ja väheinformatiivne.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Testitakse Eestis ka jah ja sama diagnoosi määratakse ikka siingi. Lisaks intelligentsuse näitajatele kõrvutatakse ka muid arengulisi näitajaid – sotsiaalsus, kõne, silmaring jm

Diagnoos võib ajas muutuda, aga mida nooremas eas selle saab ja ruttu õiged tugiteenused peale, eks ka seda paremad väljavaated arengule.

Kes testib, kus testitakse?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil testiti lasteaias ja siis algklassides ja siis eelviimases klassis. Mis ettevõtmise alt, ei mäleta, aga ülikoolist need uurimisrühmad olid.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Vaimset võimekust ja arengut hindavad ntx lastepsühhiaatrid, Rajaleidja. Ei pruugi olla 1:1le iq-test, aga sarnane kompleks erinevaid võimekusi hindavatest ülesannetest.

Ja tehakse ikka muidugi koolieelikutele ka, kui on kahtluseid tavaklassi toimetuleku osas.

Arenguline mahajäämus võib kaasneda mõne teise diagnoosiga ja võib olla ajutine, seetõttu on kordustestimised tavapärased. Madal vaimne võimekus on teine asi.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

I’m Miss Rosanne, please get back to me via my email address: ( missrosanne2017@gmail.com )

0
0
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Mina elan ka välismaal ja minu lapsele tehti aasta  kooli see test ja aasta hiljem kordustest. Lõpptulemuseks oli 82 ehk õpiraskused (vähemalt siinse klassifikatsiooni järgi). Test ise ei olnud punktiskooriga, aga kuidagi konverteeriti tulemused. Oli 7 a ja kokkuvõtteks hinnati areng u 5a tasemele, aga seal oli mitu kategooriat ja see 5 oli kõigi keskmine, mõnes asjas oli ka eakohane. Eriti viletsalt läksid mingid loogika ülesanded, u et kui punane ring muutub siniseks kolmnurgaks, siis milleks muutub sinine ring. Kui testija mulle neid ülesandeid näitas, vaatasin päris nõutult, et mida kuradit, ma paneks sinna vastuseks vähemalt kolm erinevat pakutud varianti, olenevalt milliseid seoseid sinu aju loob ja nagu kõik oleks õiged.

Ma ise olen lõpetanud ühe Tallinna eliitkooli 20 a tagasi, st ajal, mil õppima pidi palju ja korralikult ja polnud veel kasutuses igasugu moodsaid aktiivõppe meetodeid, grupitöid, projektõpet, individuaalset hindamist jms. Keegi ei mõelnud õpilase vaimse tervise peale, kõik õppisid palju ja said sama skaala järgi hindeid. Mul oli tunnistusel kaks 4, (üks neist kehaline kasvatus st mitte nö aju eeldav õppeaine) ja ma sain riigieksamite keskmiseks üle 90 punkti. Olen kõrgharidusega ja mitte kusagil pole kunagi olnud teemaks, et mul võiks intellektis puudujääke olla. Väljaarvatud see kuradi koolieelikute arengutest, mida ma ei oska?!?

Minu lapsel on arengus mahajäämus kahtlemata olemas, sellel on orgaanilised põhjused (väga keeruline rasedus ja sünnilugu) ja ma ei kahtle üldiselt tema hariduslikus erivajaduses. Samas, 85 punktist alates on keskmine intelligents, tal jäi 3 punkti puudu. Testipäeva hommikul oli suht vaikne ja apaatsevõitu ja sama päeva õhtuks tõusis palavik. Vbl nt nädal aega varem oleks mingi muu number tulnud.

Ühtlasi testija ütles mulle, et neid osaoskusi saab treenida ja arendada, eriti lapsel ja vbl nt aasta pärast on juba teine tulemus.

Minu laps käib ikkagi nüüd väikeses koolis ja tal individuaalne arenguplaan. Suures tavakoolis tal psüühika vastu ei peaks, seega olen praegu olulorraga leppinud.

Soovitan, et lase puue määrata ja võta kõik tugiteenused, mis pakutakse ja tee 2 a pärast uus test.

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eks see olegi vaimse võimekuse testi mõte, et sealt erinevate osade peale kokku koorub adekvaatne keskmine tase. Kes kujundeid, mustreid või värvide loogikaid ei hooma, kompenseerib selle nt tugevama keeletajuga jne. 

Intelligentsitest on oma olemuselt universaalne, sa võid jah õppides üht-teist arendada, aga kui kui sarnane loogika on uues situatsioonis, madalama vaimse võimekusega inimene ei näri seda läbi. 

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lõpptulemus tuleb jah erinevate osade peale kokku, aga kui on miski patoloogia kahtlus, on psühhiaatril põhjust testi erinevatesse allosadesse rohkem süveneda. Tervel-arukal inimesel on pigem tulemused ühtlasemad kui hädadega inimestel.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Olen väga üllatunud, et nii noorele lapsele tehakse ühe korra intelligentsustest ja selle alusel pannakse lapse mõistuse ja arengu osas paika väga põhjapanevad järeldused.

Minu lapsele tehti ka intelligentsustest, kui ta oli 6-aastane. Tulemused olid head. Aga psühholoog, kes testi tegi, rääkis vestluse käigus sedagi, et nii noorte laste puhul hakkavad testi tulemuste saavutamisel rolli mängima päris paljud muud asjaolud (mitte puhas taibukus ise). Näiteks see, kas selles vanuses laps jääb ilusti üksinda ruumi koos psühholoogiga – väga paljud ei jää ruumi võõra inimesega või kui jäävad, siis on nad ärevil, kardavad, ja see mõjutab testitulemust.

Lisaks võib 5-6aastase tähelepanu kergelt hälbida, katkestab ülesande lahendamise ja jääb nt uurima tapeedimustrit. Samuti võib psühholoogi olek last hirmutada. Mina ise käisin lapsena psühholoogi juures, ühe korra, ja ta oli sihuke kriipsus suuga külm ja kalk tegelane, et ma sulgusin tema juures kohe ega suutnud üldse midagi rääkida. Psühholoog pärast muidugi süüdistas ema ees mind, et mingi imelik laps, ei avanegi temale! 🙂

Et siis, on väga kahtlane hakata nii väikest last kohe lahterdama, et rumal ja arengus maha jäänud. Selleks on vaja ikka kordusuuringuid ja teha need võimalikult rahulikus ja lapsele loomulikus keskkonnas. Et tuleks välja, kas asi on tõepoolest lapse vaimsetes võimetes või pigem milleski muus hoopis.

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meie lapsele tehti igasuguseid teste. Enne esimesse klassi minekut tegi kooli psühholoog testi ja eripedagoog vaatas ka üle. Siis Rajaleidja testid, kust meid siis suunati kliinilise psühholoogi ja psühhiaatri juurde. Lapsel oli neist testidest juba kõrini. Kliinilise psühholoogi juurde minnes laps juba nuttis. Mina istusin temaga koos seal ruumis ja laps polnud nõus enam ühtegi testi tegema. Lõpuks ma pidin tema kõrval lausa istuma. Aga need testid polnud üldsegi mitte IQ testid. Minu arvates läks test nii halvasti, et ma olin täiesti kindel, et laps ongi vaimupuudega. Tegelikult oli ta keskmisest lapsest veidi nõrgem. Tähelepanu kippus hajuma. Laps käib väikeklassis ja saab ilusti hakkama. Lihtsalt kõige õppimine on vaevarohkem. Loeb siiani veerides. Kirjutades ei saa üldse häälikupikkustest aru. Aga see kõik on ok. Ta saab hakkama.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eks teemaalgatajal tehakse samuti kordustest enne kooli minekut, et leida lapsele sobiv õppevorm.

Kui tänase tulemuse põhjal määrati ka rehaplaan ja tugiteenused, on ju kõik super. Väikelapse areng ongi sageli ebaühtlane ja kui ta saab varakult vajaminevat teraapiat, võib koolieelseks eaks väga suured arengud läbi teha. Lapse aju on plastiline ja lühikese perioodiga võib toimuda väga suur edasiminek. Kindlasti tasub eraldi arendada sotsiaalset toimetulekut ja iseseisvust, leida lapsele võmalust sobivaks huvitegevuseks, sportimiseks, külastada teda paeluvaid kohtasid (loodus, teater, kino, muuseumid jne), mängida lauamänge, lugeda raamatuid, koos meisterdada, legodega mängida jne. Igasugune peenmotoorika on hea aju arengule.

 

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Teemaalgataja, kui te välismaal elate, ehk on lapse pidurdunud areng seotud ka kakskeelsusega?

5aastane on veel keerukas iga, mille pealt suuri järeldusi teha, sest lapsed on väga erinevad. Mõni sel ajal juba ammu loeb, arvutab, tunneb kella vmt, teisel puudub püsivus ja huvi selliste asjade vastu. On äkki hoopis sportlik, hea koordinatsiooniga või osav piltide joonistaja.

Ilmselt välismaal on head teraapiad ja rohkem võimalusi last puudujääkides kiiresti arendada. Kindlasti tehke seda juba kohe, vajadusel leidke sobivad erilasteaiad või -koolid, kus on tavaõppeasutustega võrreldes palju ulatuslikumad tugisüsteemid ja spetsialistid.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Erivajadustega laps Intelligentsustest 5,5-aastasena