Olen lapsevanem, laps õppinud KSG alates esimesest klassist ja hetkel gümnaasiumis seal. Kohati oleme rahul, kohati mitte. Praktiline suur probleem on õpetajate liikumisega, aga see probleem on kardetavasti igalpool. Sel aastal läks massiliselt õpetajaid koolist ära. Eriti gümaasiumiastmest ja see teeb muret, pani isegi meid koolivahetust kaaluma. Hetkel veel jäime.
Mida võin öelda – et lihtne siin pole. Õppida on MEGA, tõesti MEGA palju, võrreldes ka GAG jt eliitkoolidega (meil peres võrdlus olemas). Iga õpetaja ja igas aines annab tõesti palju tööd ja kontrolltöid, eksameid-arvestusi kevadel. Kui varasemalt pole sellise tempoga harjunud, siis on raske. Meil laps pisikesest peale harjunud selle tempoga ja seni peab vastu. Samas paljud nn teistest koolidest tulnud viielised on juba sel põhjusel gümnaasiumiastmes kooli vahetanud. Tempoga ei harjunud. Ja metoodikaga. Mina ise üha enam hakkan mõistma, et see kooli lähenemine gümnaasiumiastmes ei ole hea ja mõistlik. Pigem anda kodus vähem nn kohustuslikke töid teha, st ei pea tuupima igas aines pähe sadu sõnu või mõisteid, vaid pigem keskenduda kvaliteedile, aruteludele ja mõtlemise arendamisele. KSG-s minnakse pigem seda teed, et võimalikult palju laps kodus tuubiks, tunnis kontrollitakse mis on pähe jäänud. See ei meeldi. Ma arvan, et lähenemine koormusele ongi see koht mis KSG ei luba iial nn eliitkooliks saada. Ei GAG, ega reaalis ega Treffneris sellist hullu tuupimist ja kodutööde mahtu kõigi ainete vaates pole. Mujal keskendutakse konkreetselt ehk enam eesti keel ja lai matemaatika + võõrkeel, kuid teistes ainetes lähenetakse loovamalt ja mitte nii karmilt- st jääb aega ka tegeleda arendavate teemadega (õpilasfirmad, väitlused jms). KSG-s õppides tasuks see ära unustada, siin on igas aines hull tempo (iga õpetaja arvab, et tema aine on see kõige olulisem) ja nii võetakse maksimum noorest. Mis tähendab, et süvendatult riigieksamite ainetega tegelda ei jõua, teed vaid selle mis hädavajalik ja mis omakorda aga viib ka kehvemate tulemusteni “edetabelites”. Näide eelmisest aastast – nn arvestuste nädal oli kooli poolt planeeritud sügisese koolivaheaja järgmiseks nädalaks, mis tähendas, et reaalselt sügisesel koolivaheajal noored tuupisid kodus arvestusteks, mitte ei puhanud. Mis on absurd! Aga kui on selline iseõppur, meeldib tohutult kodutöid teha ja pähe tuupida asju, siis õige koht. Kui aga rohkem tahaks nn kriitilist mõtlemist arendada, koostööd, arutelu ehk valmistuda päriselt ülikoolieluks jms, siis soovitan vaadata mujale.