Ilusat päeva 🙂
Teema: Känguru tulemused on kodulehel olemas
Kus?
https://www.teaduskool.ut.ee/et/ainevoistlused/kanguru
Ma ei saa aru Ekolieride ülesandest nr. 9, kas keegi võiks selgitada?
Kujundeid saad moodustada halli ruudu ja tähekese paaridest. Seega kogu kujundi peab saama jaotada kahe ruudu kaupa halli ruudu ja tähekese paarideks.
1. kujund – saab moodustada
2. – tähekesi on rohkem, ei saa
3. – saab moodustada
4. – saab moodustada
5. – halle ruute ja tähekesi on küll võrdselt, aga ühel hallil ruudul ei ole tähekest kõrval, ei saa moodustada
3 kujundit saab moodustada
Gümnaasiumi osas ruulib Treffner, pole midagi öelda, müts maha. Esimese 50ne seas on 18 õpilast.
Gümnaasiumi osas ruulib Treffner, pole midagi öelda, müts maha. Esimese 50ne seas on 18 õpilast.
ei imesta. tallinnas möllas samal nädalal suur gripiepideemia, igast klassist ca kolmandik vähemalt puudusid.
Nu Reaalkoolist ju ka 9 esimese 50ne seas. Pole üldse halb tulemus.
Mul jäi lapsel ajast esimest korda puudu ja esimest korda sai koha esisajas, muidu on alati kõrgemal olnud. Naeris ja lõi käega, et vähemalt matemaatika õpetaja seekord virisema ei tule, et ainult punktike jäi puudu, seekord jäi mitu punkti puudu.
Me kodus Kängurut üle ei tähtsusta, koolid koos õpetajatega pööravad rohkem tähelepanu, eks ta lastele on vaheldus koolitundidele.
Ma ei saa aru Ekolieride ülesandest nr. 9, kas keegi võiks selgitada?
Kujundeid saad moodustada halli ruudu ja tähekese paaridest. Seega kogu kujundi peab saama jaotada kahe ruudu kaupa halli ruudu ja tähekese paarideks.
1. kujund – saab moodustada
2. – tähekesi on rohkem, ei saa
3. – saab moodustada
4. – saab moodustada
5. – halle ruute ja tähekesi on küll võrdselt, aga ühel hallil ruudul ei ole tähekest kõrval, ei saa moodustada
3 kujundit saab moodustada
Üks vastus peab ju õige olena, milline siis neist?
Küsitud oli, mitut kujundit saab moodustada. Vastus on 3
Ma ei saa aru Ekolieride ülesandest nr. 9, kas keegi võiks selgitada?
Kujundeid saad moodustada halli ruudu ja tähekese paaridest. Seega kogu kujundi peab saama jaotada kahe ruudu kaupa halli ruudu ja tähekese paarideks.
1. kujund – saab moodustada
2. – tähekesi on rohkem, ei saa
3. – saab moodustada
4. – saab moodustada
5. – halle ruute ja tähekesi on küll võrdselt, aga ühel hallil ruudul ei ole tähekest kõrval, ei saa moodustada
3 kujundit saab moodustadaÜks vastus peab ju õige olena, milline siis neist?
See vastus, mille juurde on kirjutatud number 3.
Sel aastal olid ikka eriti lihtsad ülesanded ekolieridel, nii paljud on eesotsas võrdselt punkte saanud. Ei tea, kas nad eksisid kõik sama ülesandega?
Sel aastal olid ikka eriti lihtsad ülesanded ekolieridel, nii paljud on eesotsas võrdselt punkte saanud. Ei tea, kas nad eksisid kõik sama ülesandega?
9. oli vale ja 23. ka, vist üks veel. Jäi esisaja sisse.
Hästi läks! Kõige nooremas vanusegrupis. Lapse nimi on esimese lehekülje esimeses pooles. Vaatasin just tulemusi ja märkasin, et päris mitu nime esimeselt lehelt on juba tuttavad pranglimise võistluste nimekirjast! Küll on tublid ja mitmekülgsete huvidega lapsed!
Siin on tihti küsimusi olnud, kas Tln Kesklinna Põhikool on peaaegu samal tasemel kui Reaalkool. Seekordne Känguru annab hea vastuse: ei. Võrrelge ekoliere ja benjamine ühest ja teisest koolist.
Siin on tihti küsimusi olnud, kas Tln Kesklinna Põhikool on peaaegu samal tasemel kui Reaalkool. Seekordne Känguru annab hea vastuse: ei. Võrrelge ekoliere ja benjamine ühest ja teisest koolist.
Tulemuste erinevus tuleneb ju otseselt sellest, et suuremate matemaatilise mõtlemise eelistega lapsed pannaksegi eelistatult reaalkooli, seega pole midagi imestada, et seal ka kõrgemad tulemused saadi. Õppekvaliteedi kohta on üsna raske nii järeldusi teha.
Siin on tihti küsimusi olnud, kas Tln Kesklinna Põhikool on peaaegu samal tasemel kui Reaalkool. Seekordne Känguru annab hea vastuse: ei. Võrrelge ekoliere ja benjamine ühest ja teisest koolist.
Tulemuste erinevus tuleneb ju otseselt sellest, et suuremate matemaatilise mõtlemise eelistega lapsed pannaksegi eelistatult reaalkooli, seega pole midagi imestada, et seal ka kõrgemad tulemused saadi. Õppekvaliteedi kohta on üsna raske nii järeldusi teha.
no Kesklinna põhikooli väide ongi ju see, et nende lapsed on samal tasemel ja programm on sama nagu reaalkoolis. peaks nagu sama tulemuse andma ju.
no Kesklinna põhikooli väide ongi ju see, et nende lapsed on samal tasemel ja programm on sama nagu reaalkoolis. peaks nagu sama tulemuse andma ju.
samad on õppekavad. samad on osad õpetajad. sama on söökla ja staadion.
aga… lapsed ja nende tase on erinevad: need, kes reaali katsetega napilt sisse EI saa, neile pakutakse õppimisvõimalust tasulisel kohal kesklinna põhikoolis.
no Kesklinna põhikooli väide ongi ju see, et nende lapsed on samal tasemel ja programm on sama nagu reaalkoolis. peaks nagu sama tulemuse andma ju.
Appikene. Ega Reaalkooli enda lapsed ju ka kõik võrdselt ühepalju punkte saanud. Sellised ainevõistlused nagu Känguru või pranglimine EI NÄITA kooli õpetamise taset. Kui midagi võrrelda, siis põhikooli lõpueksameid ja kui mitu kesklinna põhikooli last saab Reaalkooli seitsmendasse klassi. See, et mõnele lapsele sobivad nuputamisülesanded ja mõnele mitte, ei tähenda veel, et see teine laps oleks õppimises kehvem. Känguru võistlus ei lähe muide ka gümnaasiumi ühiskatsetest vabastuse saamisel arvesse.
no Kesklinna põhikooli väide ongi ju see, et nende lapsed on samal tasemel ja programm on sama nagu reaalkoolis. peaks nagu sama tulemuse andma ju.
samad on õppekavad. samad on osad õpetajad. sama on söökla ja staadion.
aga… lapsed ja nende tase on erinevad: need, kes reaali katsetega napilt sisse EI saa, neile pakutakse õppimisvõimalust tasulisel kohal kesklinna põhikoolis.
justnimelt, napilt ei saa. kas sa tõsimeeli usud, et üks punkt rohkem või vähem ühel konkreetsel ajahetkel tehtud katsetel näitab 7-aastase lapse andekust?
omaette teema on muidugi see, et TKP pakub koolikohta ka neile reaali katsetel käinutele, kes tõesti üsna vähe punkte said (kelles seega reaalkooli materjali ei ole), kuid kelle vanematele on oluline, et nende laps käiks reaali erakoolis.
Siin on tihti küsimusi olnud, kas Tln Kesklinna Põhikool on peaaegu samal tasemel kui Reaalkool. Seekordne Känguru annab hea vastuse: ei. Võrrelge ekoliere ja benjamine ühest ja teisest koolist.
Tulemuste erinevus tuleneb ju otseselt sellest, et suuremate matemaatilise mõtlemise eelistega lapsed pannaksegi eelistatult reaalkooli, seega pole midagi imestada, et seal ka kõrgemad tulemused saadi. Õppekvaliteedi kohta on üsna raske nii järeldusi teha.
no Kesklinna põhikooli väide ongi ju see, et nende lapsed on samal tasemel ja programm on sama nagu reaalkoolis. peaks nagu sama tulemuse andma ju.
Täpsustades:
benjaminide hulgas oli Reaalist esisajas 14 õpilast, esimene erakooli oma oli 349.
ekolieridel oli esisajas 6 reaalikat ja 2 erakooli oma.
Mul pole üleüldse mingit isiklikku põhjust statistikat teha, aga arvan, et sellised tulemused pole juhuslikud. Ja sellega peaksid arvestama tulevased koolikandidaadid ja lapsevanematest otsustajad.
Mulle meeldib Känguru võistluse juures see, et esikümnes-esisajas on nn normaalseid koole ka (Põlva, Tamsalu, Jüri, Käina jne), mis võiks eliitkooliülistajaid natuke kainestada. Kui lapsel on anne, siis lapsel on anne ja see avaldub igal pool. Pärnu Kuninga tänava põhikool pani igatahes reaalgümnaasiumile ära, kirjutame end nüüd kõik kuhugi Pärnu sauna sisse?
Siin on tihti küsimusi olnud, kas Tln Kesklinna Põhikool on peaaegu samal tasemel kui Reaalkool. Seekordne Känguru annab hea vastuse: ei. Võrrelge ekoliere ja benjamine ühest ja teisest koolist.
Tulemuste erinevus tuleneb ju otseselt sellest, et suuremate matemaatilise mõtlemise eelistega lapsed pannaksegi eelistatult reaalkooli, seega pole midagi imestada, et seal ka kõrgemad tulemused saadi. Õppekvaliteedi kohta on üsna raske nii järeldusi teha.
no Kesklinna põhikooli väide ongi ju see, et nende lapsed on samal tasemel ja programm on sama nagu reaalkoolis. peaks nagu sama tulemuse andma ju.
Ükski vanem ei taha ju tunnistada, et kehvem tase ongi tingitud nende panusest, ehk kehvemast materjalist.
omaette teema on muidugi see, et TKP pakub koolikohta ka neile reaali katsetel käinutele, kes tõesti üsna vähe punkte said (kelles seega reaalkooli materjali ei ole), kuid kelle vanematele on oluline, et nende laps käiks reaali erakoolis.
No selle “materjaliga” on nii, et meie peres on mõlemad vanemad nn. eliitkolid lõpetanud, üks ka Reaalkooli ja väga eeskujulike tulemustega. Lapsed aga… 1. klassi minnes ei olnud “Reaalkooli materjal”, ka 7. minnes ei olnud materjal, aga keskkoolis lõpuks oli. Nii et mine siis võta kinni.
Ükski vanem ei taha ju tunnistada, et kehvem tase ongi tingitud nende panusest, ehk kehvemast materjalist.
See on nüüd küll huvitav väide:) Kas ma saan õigesti aru, et kui laps Reaalkooli esimesse klassi sisse ei saa, on ta viletsast materjalist ja vanemad on süüdi?
Kas niisugust loogikat õpetatakse Reaalkooli matemaatikatunnis?
Ükski vanem ei taha ju tunnistada, et kehvem tase ongi tingitud nende panusest, ehk kehvemast materjalist.
See on nüüd küll huvitav väide:) Kas ma saan õigesti aru, et kui laps Reaalkooli esimesse klassi sisse ei saa, on ta viletsast materjalist ja vanemad on süüdi?
Kas niisugust loogikat õpetatakse Reaalkooli matemaatikatunnis?
Minu poiss ei teinud ka Reaalkooli katseid edukalt, kuid nüüd hinnatakse matemaatilist võimekust kõrgelt (arenguvestluste tulemused läbi mitme aasta). Ta on ka Kängurus esikümne hulgas ning samuti teistes matemaatika ja mõttespordialastel võistlustel.
Ka katsed ei suuda alati vaid parimaid välja selekteerida, see on arusaadav. Kuid kelle anded hiljem avalduvad, need saavad ju ka hiljem Reaalkooli vm kandideerida, katki pole ju midagi. Lihtsalt Reaalikatel on oma lisaboonused, nad saavad igapäevaselt oma võimeid treenida, tavakoolides või mingi muu kallakuga koolides seda alati ei tehta.
Õnnitlused kõigile, kellel Känguru õnnestus!
Eliitkooli omasid on ju ka viimaste tuhandete seas küll ja küll. Pole seal kõik midagi nii andekad ja tublid. Minu tavakooli mitteandekas ilma igasuguse ettevalmistuseta 1. klassi laps oli kohal 800 midagi ja mina arvan, et täitsa hästi läks. Samas on Reaalkooli, Prantsuse Lütseumi, Rocca al Mare kooli jne koolide lapsi päris palju ka seal tagaotsas.
Gümnaasiumi osas ruulib Treffner, pole midagi öelda, müts maha. Esimese 50ne seas on 18 õpilast.
Treffner on vaid gümnaasium. Need õpilased on loomulikult andekad, aga põhikoolis on nad käinud kusagil mujal. Enamus trefneriste on Tartust, kiitus Tartu põhikoolide õpetajatele! Studenti neljanda koha omanik on suisa maapoiss.
Gümnaasiumi osas ruulib Treffner, pole midagi öelda, müts maha. Esimese 50ne seas on 18 õpilast.
ei imesta. tallinnas möllas samal nädalal suur gripiepideemia, igast klassist ca kolmandik vähemalt puudusid.
Nojah, kes vabandust ei leia 🙂 Praegu on tõesti matemaatikas tegijad Tartusse koondunud ja pealinna lastel ei lähe kuidagi nii hästi kui varem. Isegi Balti tee võistlusel sel sügisel oli kogu viieliikmeline meeskond Tartust (2013 olid nt kõik Tallinnast ja enne 2016 mitu aastat järjest vähemalt 3 Reaalkoolist). Matemaatika vabariiklikul läksid kõigi klasside (9.-12.) esikohad sel aastal Tartusse.
HTG ja MHG on kindlasti head koolid, aga ma arvan, et asi on rohkem siiski inimestes. Samuti olen märganud, et kus on mõni hea tegija ees, sealt tuleb ka teisi järele – kes ikka tahab sõbrast kehvem olla ja koos on huvitavam igal juhul 🙂
Gümnaasiumi osas ruulib Treffner, pole midagi öelda, müts maha. Esimese 50ne seas on 18 õpilast.
Treffner on vaid gümnaasium. Need õpilased on loomulikult andekad, aga põhikoolis on nad käinud kusagil mujal. Enamus trefneriste on Tartust, kiitus Tartu põhikoolide õpetajatele! Studenti neljanda koha omanik on suisa maapoiss.
Kui Reaalkooliga võrrelda, siis mitmed eesotsa nimed olid mõni aasta tagasi veel hoopis teiste koolide hingekirjas. Nt Arismaa käis põhikoolis Inglise Kolledžis, Kirikal ei ole ka kindlasti mitte alustanud Reaalkoolis, Kõiv on üldse Rapla poiss jne 😉
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.