Esileht Koolilaps Karjuv õpetaja

Näitan 25 postitust - vahemik 1 kuni 25 (kokku 25 )

Teema: Karjuv õpetaja

Postitas:

Kas see ongi normaalsus, et õpetaja lapsega rääkimise asemel karjub ta peale, laskmata lapsel ühtegi sõna öelda.

+4
-13
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.10 08:42; 29.10 08:57; 29.10 23:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas see ongi normaalsus, et õpetaja lapsega rääkimise asemel karjub ta peale, laskmata lapsel ühtegi sõna öelda.

Ei tundu normaalsena. Kus sa nägid, et nii juhtus?

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui laps tuleb shokis koju, siis usun last.

Eelmine juhtum oli, kus poisid tegid lollusi ja õpetaja jooksis nuttes klassist välja.

Kas nutab v röògib…

0
-12
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.10 08:42; 29.10 08:57; 29.10 23:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja siis me imestame, et õpetajate järelkasvu napib…

+23
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja siis me imestame, et õpetajate järelkasvu napib…

Imestada tuleks hoopis, et nii vähe on eraõpetajate teeneid vaja. Mida õpetab nutev või röökiv inimene.

+2
-8
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 29.10 11:16; 30.10 11:18;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oleneb ju olukorrast. Tuleks välja selgitada, miks õpetaja karjub. Kas õpilased ei kuula ja peab karjuma või ongi loomulikult vali hääl ja tundub, nagu karjuks. Minu arvates kui õpetaja räägib, siis õpilane kuulab st ei sega vahele. Laseb ära rääkida ja siis on tema kord rääkida. Seda peaksid ise oma lapsele selgeks tegema, et kui keegi räägib, on viisakas kuulata ja siis rääkima hakata kui teine on lõpetanud.

+18
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 29.10 12:25; 30.10 11:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See ei ole normaalne, aga vahel tuleb ikka ette, sest õpetaja on ju ka inimene. Mina õpetajana olen paar korda erinevate laste peale kogu kõrist karjunud. Aga sellele on eelnenud ikka järjepidev räige korrarikkumine, mille puhul pole eelnevad hoiatused ja selgitused aidanud. Kui ma olin ikka 7x juba ilusti öelnud, et lõpetagu karjumine, sest ma ei kuule mitte kedagi teist peale tema ja mitu teist last soovisid ka minu abi, siis lõpuks tõesti röökisin nii, et kogu maja vist kuulis. Aga aitas. Rohkem polnud iialgi selle lapsega probleemi. Ei karjunud, suutis oodata oma järge ja jäi tihtipeale ka kauemaks, et aidata mul koristada.

+28
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas see ongi normaalsus, et õpetaja lapsega rääkimise asemel karjub ta peale, laskmata lapsel ühtegi sõna öelda.

Noo ikka sõltub. kas ta nüüd ikka karjus. ja kui õpilane üritab vahele rääkida, kas peab laskma vahele rääkida? Vahelesegamine ei ole ju viisakas. Võibolla tingiski karjumise see, et õpilane üritas vahetpidamat avahele segada ja ei lasknud ise õpetajal rahulikult lõpuni rääkida? Kas võib nii olla? Või sina usud, et sinu laps on ideaalne ja kindlasti ei tekitanud ise olukorda?

Mõni inimene peab igasugust negatiivset tagasisidet karjumiseks. eriti tänapäeval, kui lapsi on kasvatatud vati sees ja kodus ei ole vanemad kordagi lastega riielnud – siis ongi nii, et laps saab šoki, kui keegi teda päriselt noomib.

Mida see laps siis tegi? Aga äkki ta virutaski millegagi õpetajale? Räägime esmalt sellest, mis kutsus esile õpetajas sellise reaktsiooni, et ta pidi lausa õpilase peale häält tõstma. Äkki tuleks esmalt ise peeglisse vaadata?

Täiesti vale on keskenduda õpetaja käitumisele, keskenduda tuleb sellele, mis tingis õpetaja sellise käitumise. Kui sa praegu keskendud õpetaja käitumisele, annad oma lapsele signaali, et ta võib ka edaspidi õpetajat provotseerida! sa ei lahenda hetkel üldse õiget probleemi ja lasid lapsel tähelepanu õigelt probleemilt kõrvale juhtida.

+11
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.10 14:05; 30.10 11:55; 30.10 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen õpetaja ja ei, karjuv õpetaja ei ole uus normaalsus. Kui ta veel aega-ajalt nuttes välja jookseb, siis ilmselt on kas algaja õpetaja, kes ametiga (veel?) toime ei tule või läbipõlenud õpetaja.

Mina olen küll teinud väga kõva häält, kuid mitte karjunud. Paraku, kui rääkida hästi kõva häälega, siis hääletoon muutub ja mitte meeldivuse suunas. Olen eriti kõva häälega rääkimist rakendanud paar korda, kui keeruline klass (12-13aastased ja terve suur klassitäis) muid korraldusi ignoreeris ja tunnisegajaid oli terve hulk. Rääkisin lihtsalt õpilastest üle (tunni teemat, kuigi sel hetkel polnudki sisul suurt tähtsust) ja nad taltusid üsna pea, sest sellist heli taluda oli üsna ebamugav (mul endal ka). Peagi sain jälle normaalse häälega edasi rääkida. Muidugi rääkisime veelkord üle tunni reeglid ja selgitasin, et selline lärm on kõigile ebameeldiv. Tavaliselt piisas sellest tükiks ajaks, heal juhul kuudeks… Ja järgmisel aastal oli vähemalt osa õpilasi juba arengus nii kaugele jõudnud, et hormoonid hakkasid rahunema ning käitumine koos sellega. Teistel kulus veel aega, aga 9. kl lõpuks olid enamus täiesti normaalsed noored inimesed. Loodan, et need viimased peale kooli lõppu samuti arengus sinnamaale jõudsid.

See karjuv ja nuttev õpetaja vajab abi, muidu on ta üsna pea koolist läinud. Võib ju loota, et asemele tuleb keegi parem, aga kas ikka tuleb? Alati paraku ei tule. Samamoodi vajavad abi ka need õpilased, kelle tõttu õpetaja nii endast välja läheb. Mis tingib nende käitumisprobleemi? Seda, et õpetaja ilma mingi põhjuseta karjuma või nutma hakkab, esineb siiski üliharva.

+19
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mind paneb imestama lapsevanem, kes grammigi ei suuda kaasa tunda nutvale õpetajale ja illikukutab kodus oma ilmselge käitumishäirega kaaki.

Karjumiseks nimetavad lapsed tänapäeval olukorda, kus klassi peapätt teeb kõik selleks, et tunnis midagi õpetada ei saaks ja õpetaja üritab lärmi ignoreerides oma osa aina valjema häälega seletada.

Mind on alati huvitanud, mis saab lõpuks nendest mitteõppivatest lastest, kes kõiges ainult õpetaja süüd näevad? Kuhu sellised ilma teadmisteta ülbikud üldse tööle lähevad?

+16
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps ei tejnud midagi. Tahtis selgitada miks tegi töò nii aga mitte naa, seepeale õpetaja lihtsalt karjus ta peale,võttis tòò ära ja saatis ukse taha. Klassijuhataja oli hiljem sekkunud.Laps on selles aines väga hea ja õppimisega tal probleeme pole. Koju tulles oli täielikus shokis. Klj lubas seda tundi jälgima minna.

+7
-9
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.10 08:42; 29.10 08:57; 29.10 23:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas see ongi normaalsus, et õpetaja lapsega rääkimise asemel karjub ta peale, laskmata lapsel ühtegi sõna öelda.

Noo ikka sõltub. kas ta nüüd ikka karjus. ja kui õpilane üritab vahele rääkida, kas peab laskma vahele rääkida? Vahelesegamine ei ole ju viisakas. Võibolla tingiski karjumise see, et õpilane üritas vahetpidamat avahele segada ja ei lasknud ise õpetajal rahulikult lõpuni rääkida? Kas võib nii olla? Või sina usud, et sinu laps on ideaalne ja kindlasti ei tekitanud ise olukorda?

Mõni inimene peab igasugust negatiivset tagasisidet karjumiseks. eriti tänapäeval, kui lapsi on kasvatatud vati sees ja kodus ei ole vanemad kordagi lastega riielnud – siis ongi nii, et laps saab šoki, kui keegi teda päriselt noomib.

Mida see laps siis tegi? Aga äkki ta virutaski millegagi õpetajale? Räägime esmalt sellest, mis kutsus esile õpetajas sellise reaktsiooni, et ta pidi lausa õpilase peale häält tõstma. Äkki tuleks esmalt ise peeglisse vaadata?

Täiesti vale on keskenduda õpetaja käitumisele, keskenduda tuleb sellele, mis tingis õpetaja sellise käitumise. Kui sa praegu keskendud õpetaja käitumisele, annad oma lapsele signaali, et ta võib ka edaspidi õpetajat provotseerida! sa ei lahenda hetkel üldse õiget probleemi ja lasid lapsel tähelepanu õigelt probleemilt kõrvale juhtida.

Kahjuks on olemas ka variant, et õpetaja ongi närvihaige ja selleks tööks sobimatu. Mäletan ise oma kooliajast paari sellist. Ja ei rääkinud keegi vahele ega virutanud õpetajale. Pigem oldi hiirvaiksed ja ei julgetud suudki lahti teha, sest iga vähegi vale vastus ajas õpetaja närvi. Õnneks pole ma oma lastelt sellistest õpetajatest kuulnud, aga arvestades, et ega õpetajaamet ülearu popp ei ole, siis võib arvata, et on koole, kuhu mõni selline on õpetajaks sattunud.

+10
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps segas tundi ja saadet ukse taha. Millest siin aru pole saada?

+2
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

No tõenäoliselt olid klassi kaagid sel päeval õpetaja juba korralikult proovile pannud ja õpetaja ei suutnud lõpuks enam ühelegi asjale adekvaatselt reageerida.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tahtis selgitada miks tegi töò nii aga mitte naa, seepeale õpetaja lihtsalt karjus ta peale,võttis tòò ära ja saatis ukse taha.

Tahaks ikka teada, mida tähendab nii ja mida tähendab naa ehk mida see õpetaja täpsemalt karjus ja miks ta töö ära võttis. Kas laps segas kontrolltöö ajal tundi? Spikerdas? Ei tõmmanud pealkirjale joont alla? Kirjutas mingile väga koledale, kortsus ja plekilisele ning inetult rebitud paberile? Ei lahendanud ülesannet sellise meetodiga, nagu õpetaja oli õpetanud? Ehk siis sellisel juhul saaks ka mingit hinnangut anda, kui need asjaolud oleks teada. Muul juhul jääb üle vaid õlgu kehitada või oletada omaenda kogemuse pinnalt, aga pole mingit garantiid, et see oletus paika peab. Muidugi saad teemat selle õpetajaga arutada, vajadusel kaasata ka klassijuhataja ja kooli juhtkonna. Lapse ees ma enne täpsemate faktide selgumist õpetajat kritiseerima ei hakkaks, aga sa ei pea ka lapsele ütlema, et ei usalda või ei usu teda, lihtsalt võidki öelda, et uurid asja ja räägid õpetajaga, sest vajad rohkem infot.

+5
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps ei tejnud midagi. Tahtis selgitada miks tegi töò nii aga mitte naa, seepeale õpetaja lihtsalt karjus ta peale,võttis tòò ära ja saatis ukse taha. Klassijuhataja oli hiljem sekkunud.Laps on selles aines väga hea ja õppimisega tal probleeme pole. Koju tulles oli täielikus shokis. Klj lubas seda tundi jälgima minna.

Õpilane õpetas õpetajat õpetama? Ma saadaks lapse ninatarkluse eest õpetajalt vabandust paluma.

+3
-11
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 29.10 12:25; 30.10 11:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps ei tejnud midagi. Tahtis selgitada miks tegi töò nii aga mitte naa, seepeale õpetaja lihtsalt karjus ta peale,võttis tòò ära ja saatis ukse taha. Klassijuhataja oli hiljem sekkunud.Laps on selles aines väga hea ja õppimisega tal probleeme pole. Koju tulles oli täielikus shokis. Klj lubas seda tundi jälgima minna.

Õpilane õpetas õpetajat õpetama? Ma saadaks lapse ninatarkluse eest õpetajalt vabandust paluma.

Igal ülesandel võib olla mitu lahendust.

+5
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 29.10 11:16; 30.10 11:18;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps ei tejnud midagi. Tahtis selgitada miks tegi töò nii aga mitte naa, seepeale õpetaja lihtsalt karjus ta peale,võttis tòò ära ja saatis ukse taha. Klassijuhataja oli hiljem sekkunud.Laps on selles aines väga hea ja õppimisega tal probleeme pole. Koju tulles oli täielikus shokis. Klj lubas seda tundi jälgima minna.

Ahah. Mina loen siit välja: õpetaja oli andnud selged juhised, kuidas kodutööd teha. SINU laps arvas, et tema on targem ja teab paremini, kuidas asju teha ja ei teinud juhiste järgi. Sai kehva tagasiside ja läks end õigustama väites õpetajale, et too ei tea asjast midagi.

Sul on aeg tõsiselt oma lapsega tegeleda, tulevikus tekivad tal tööl ülemustega suured probleemid!

+10
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.10 14:05; 30.10 11:55; 30.10 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps ei tejnud midagi. Tahtis selgitada miks tegi töò nii aga mitte naa, seepeale õpetaja lihtsalt karjus ta peale,võttis tòò ära ja saatis ukse taha. Klassijuhataja oli hiljem sekkunud.Laps on selles aines väga hea ja õppimisega tal probleeme pole. Koju tulles oli täielikus shokis. Klj lubas seda tundi jälgima minna.

Õpilane õpetas õpetajat õpetama? Ma saadaks lapse ninatarkluse eest õpetajalt vabandust paluma.

Igal ülesandel võib olla mitu lahendust.

kui on antud juhtnöörid, kuidas teha, siis ei ole! Kui sulle öeldakse, et värvi maja punaseks, siis ei sa aju olla, et “maailmas on palju värve, ma värvisin siniseks!”

+11
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.10 14:05; 30.10 11:55; 30.10 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ahah. Mina loen siit välja: õpetaja oli andnud selged juhised, kuidas kodutööd teha. SINU laps arvas, et tema on targem ja teab paremini, kuidas asju teha ja ei teinud juhiste järgi. Sai kehva tagasiside ja läks end õigustama väites õpetajale, et too ei tea asjast midagi. Sul on aeg tõsiselt oma lapsega tegeleda, tulevikus tekivad tal tööl ülemustega suured probleemid!

Vastus tsiteeritud käole: oma õpetatavaga vaidlemist ei võta tüüpiline õpetaja/õppejõud küll niimoodi isiklikult, nagu sina kirjeldasid. Vaid võtab kui võimalust õppurile veel kord selgitada, millest too on valesti aru saanud ja miks ikkagi on tema pandud hinne just selline, nagu on. Inimest, kes ei suuda oma õppuritega rahulikult vaielda, kui õppur õigustab maja punase asemel siniseks värvimist vms., on ausalt öeldes raske kujutleda koolis või ülikoolis õppetööd tegemas. Selline inimene liigituks juba tõesti “närvihaige ja õpetajaks sobimatu” kategooriasse.

Täiesti vale on keskenduda õpetaja käitumisele, keskenduda tuleb sellele, mis tingis õpetaja sellise käitumise. Kui sa praegu keskendud õpetaja käitumisele, annad oma lapsele signaali, et ta võib ka edaspidi õpetajat provotseerida! sa ei lahenda hetkel üldse õiget probleemi ja lasid lapsel tähelepanu õigelt probleemilt kõrvale juhtida.

Selles kommentaaris on iva täiesti olemas. Kõigepealt oleks lapsevanemal ehk teemaalgatajal hea kuulda (ilma süüdistamata) õpetaja versiooni asjast – kas õpetaja ise ka ta tunnistas, et laps tuli ainult oma töö üle vaidlema  ja tema ägestus? Siis on pahasti küll. Või siis ütleb õpetaja, et see ei olnud nii ja ta ägestus mingi räigema provokatsiooni (solvang, ähvardus) peale hoopis, mida laps ei maininud? Oli mainitud, et klassijuhataja sekkus –  ok, klassijuhataja ju kindlasti küsis õpetaja käest. Teemaalgataja, kas klassijuhataja andis õpetaja versiooni juhtunust sulle edasi? Võibolla sa ise tead seda, aga meile oled sa maininud ainult, mis laps ütles ja et usud last, aga pole maininud, mida õpetaja ütles või mida klassijuhataja ütles.

(Õpetajast käo 13.11 kirjeldatud olukorrast ma saan aga aru. Kui ikka röögitakse ja vaikse häälega rääkivat õpetajat keegi ei kuula, siis vahel võib röögatada ka suurepärane õpetaja – see ei ole asi, millest peaks suure numbri tegema.)

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps ei tejnud midagi. Tahtis selgitada miks tegi töò nii aga mitte naa, seepeale õpetaja lihtsalt karjus ta peale,võttis tòò ära ja saatis ukse taha. Klassijuhataja oli hiljem sekkunud.Laps on selles aines väga hea ja õppimisega tal probleeme pole. Koju tulles oli täielikus shokis. Klj lubas seda tundi jälgima minna.

No see sõltub ka, kuidas see selgitamine käis. Kui ikka õpetaja jagas lastele kontrolltööd ja laps kohe keset tundi hakkab seletama, kui ebaõiglane on see ülesanne valeks lugeda, ei allu selllele, et õpetaja soovib hetkel tunniga edasi minna, siis pole ime, et õpetaja vihastab.

Kui laps läheb pärast tundi ja eraldi viisakalt ütleb, et tahab oma tööst rääkida, talle tundub, et see ülesanne oli siiski õigesti lahendatud, siis normaalne õpetaja on nõus seda arutama. Või kui tal kiire on hetkel, siis ütleb, millal ta lapsega sellest tööst räägib.

Loomulikult lauskarjuma ei peaks õpetaja ka siis, kui laps halvasti käitub, aga ka õpetaja on inimene ja tal on närvid.

 

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps ei tejnud midagi. Tahtis selgitada miks tegi töò nii aga mitte naa, seepeale õpetaja lihtsalt karjus ta peale,võttis tòò ära ja saatis ukse taha. Klassijuhataja oli hiljem sekkunud.Laps on selles aines väga hea ja õppimisega tal probleeme pole. Koju tulles oli täielikus shokis. Klj lubas seda tundi jälgima minna.

Vabanda, aga koma/punkti järgi käib tühik.

 

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Soovitan teil mõlemal maha rahuneda ja lapsega rääkides teha selgeks, mis veel enne seda intsidenti juhtus – kas keegi provotseeris, klassi üldine kord oli käest või kuidas üldse laps (ja mis kontekstis) õpetaja poole pöördus. Ilmselt ei olegi vaja õpilasel selgitada peale töö tegemist, miks tegi nii (ja ilmselt mitte kõige õigemini), mitte naa (nagu oleks õige). Vabandust, kuid sellega tuli meelede ühe minu lapse klassikaaslase ema pöördumine keset klassikoosolekut matemaatika õpetaja suunas a`la minu andekas laps teebki matemaatikat oma arusaamist mööda ja matemaatika õpetaja peaks ise ennast täiendama, kui tema ei saa aru minu lapse loogikast… Isegi viitamine matemaatilisele loogikale ei rahustanud lapsevanemat maha – tema laps ei tee valesti, õpetaja on loll ja kiusab… Seega, rahunege, mõelge kriitiliselt üle ka lapse endapoolne varasem ja tole hetke käitumine ning ka juhul kui õpetaja endaga suhlemiseks läheb, siis ärge sõimelge, vaid püüdke anda edasi seda, kuidas laps ise selle asja peale reageeris (väga ehmatas, ei mõistnud olukorda) ja küsige kindlasti, kuidas saaks laps ise tulevikus selliseid juhtumeid aidata ennetada (parem käitumine, oma töö selgitamise vajadus ja kui selleks vajadus on, siis kuna on sobilik jne).

Ma täiesti usun, et siin oli muid tegureid ka a`la tundi segavad lapsed, mõni klassikorda segav kõurik ja siis see lapsuke, kes alustab eneseõigustamist ajal ja kohas, mis selleks kuidagi ei sobi. Küllap klassijuhataja selgitab välja, mis antud tunnis toimub ja ilmselt ka lapse enda rolli õpejata reaktsioonis, kuid vanemana saad sa ise rahulikult selgitada lapsele üle tunnis käitumist ja ka seda, et kui taamal juba toimub midagi, siis ei ole vaja alustada järgmist (potensiaalset) eriarvamuse arutelu.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Soovitan lasta lapsel pisut tagasi tõmmata. Tal ei pruugi alati õigus olla. Koolis pole ohtlik, aga edaspidises elus võib kõvasti vastu ninnut saada, kui valel ajal ja vales kohas laiutama hakkab.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps ei teinud midagi. Tahtis selgitada miks tegi töò nii aga mitte naa, seepeale õpetaja lihtsalt karjus ta peale, võttis tòò ära ja saatis ukse taha. Klassijuhataja oli hiljem sekkunud. Laps on selles aines väga hea ja õppimisega tal probleeme pole. Koju tulles oli täielikus shokis. Klj lubas seda tundi jälgima minna.

Õpetajat valida ei saa, aga kui lapsel see või mõni teine aine edeneb väga hästi, siis võiks ta võtta järgmisel aastal aineid TÜ teaduskoolist. Sageli maksavad koolid õpilaste võetud kursused kinni. Sealsete kursuste õppejõud oskavad lastega arutleda.
Sel aastal on tal võimalus osaleda erinevatel võistlustel ja viktoriinidel. Nendel osalemiseks ei ole õpetaja luba vaja. Samuti peaks saama (?linna)olümpiaadidele ise registreeruda, vähemalt juhendist saan niimoodi aru.

Mul on väga kurb kuulda, et õpetaja endast välja läks. Nüüd tunnevad ilmselt mõlemad osapooled end üsna ebamugavalt. Aga ehk oskab klassijuhataja teid aidata või siis on koolil kogenud psühholoog, kes oskab suhteid siluda. Sarnased arusaamatused käivad õppetöö juurde, neist õpib nii laps kui ka õpetaja. Ma olen jätkuvalt nii naiivne, et usun ka õpetajate arengu- ja arutlemisvõimesse.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 25 postitust - vahemik 1 kuni 25 (kokku 25 )


Esileht Koolilaps Karjuv õpetaja