Esileht Koolilaps Kas teie laps saab koolis grupitööga hakkama?

Näitan 5 postitust - vahemik 31 kuni 35 (kokku 35 )

Teema: Kas teie laps saab koolis grupitööga hakkama?

Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Sellise grupi puhul üritab laps muidugi kõigest väest mingigi lavastuse valmis saada, aga arvata on, et poisid ühe plika sõna eriti ei kuula ja väga vaikse loomuga laps lihtsalt ei reageeri minu lapse üleskutsetele.
[/tsitaat]
Aga miks peaksid nad sinu lapse sõna kuulama? Meeskonnatöö ei tähenda seda, et üks käsutab ja teised kuulavad sõna. Õpeta laps grupitöös kaaslaselt küsima, mis on kaaslaste ettepanekud, mida nad teeksid, mis rollis keegi olla tahaks.

[tsitaat]
Paraku on minu lapsele muuhulgas väga tähtis olla kõiges parim ja ta ei taha leppida sellega, et peab vähemvõimekaid ja probleemseid lapsi oma gruppi võtma. [/tsitaat]
Kõlab parku ülbelt ja kisulikult. Meie sind oma gruppi ei võta, me ignoreerime sind (ignoreerimine on üks koolikiusamise liike). Jah, teemaga peaks tegelema koolipsühholoog. Selle probleemse lapse käitumsiprobleemiga. Ning liidergrupi probleemiga, et nad ka erinevaid lapsi aktsepteerima hakkaksid. Oled sa kindel, et see liidergrupp eesotsas sinu lapsega päriselt ja otseselt seda erinevat last ei kiusa ja ei provotseeri? See on üsna tavaline, et kergelt ärrituvat last hakatakse meelga torkima..

Jah, õpetajal ei ole õigust sellise asja eest su last käitumishinde alandamisega ähvardama hakata. Õpetaja peaks probleemiga tegelema ja püüdma klassi suhteid normaliseerida. Ja ka sinu lapsega tuleb tegeleda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 14.04 12:55; 15.04 08:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Aga miks peaksid nad sinu lapse sõna kuulama? Meeskonnatöö ei tähenda seda, et üks käsutab ja teised kuulavad sõna. Õpeta laps grupitöös kaaslaselt küsima, mis on kaaslaste ettepanekud, mida nad teeksid, mis rollis keegi olla tahaks.

Kõlab parku ülbelt ja kisulikult. Meie sind oma gruppi ei võta, me ignoreerime sind (ignoreerimine on üks koolikiusamise liike). Jah, teemaga peaks tegelema koolipsühholoog. Selle probleemse lapse käitumsiprobleemiga. Ning liidergrupi probleemiga, et nad ka erinevaid lapsi aktsepteerima hakkaksid. Oled sa kindel, et see liidergrupp eesotsas sinu lapsega päriselt ja otseselt seda erinevat last ei kiusa ja ei provotseeri? See on üsna tavaline, et kergelt ärrituvat last hakatakse meelga torkima..

Jah, õpetajal ei ole õigust sellise asja eest su last käitumishinde alandamisega ähvardama hakata. Õpetaja peaks probleemiga tegelema ja püüdma klassi suhteid normaliseerida. Ja ka sinu lapsega tuleb tegeleda. [/tsitaat]

Teoorias on kõik ilus, aga kas sa kujutad ette, et tegemist on 2 klassi lapsega, kellel ei ole need oskused veel välja kujunenud kuidas teisi grupitöösse kaasata. Ja ta peab tegema koostööd samuti lastega kellel puuduvad need oskused. Paljud õpetajadki ei suuda üleannetute poistega toime tulla, rääkimata siis 2 klassi lapsest. Ma ei õigusta teemaalgataja lapse käitumist, aga mõistan seda väga hästi. Ja saan aru, et teemaalgataja selle probleemiga tegeleda tahabki. Ja siin peaks õpetaja sekkuma ning õpetama seda kõikidele lastele, mitte nii et teemaalgataja näeb oma lapsega kodus vaeva ja siis mõni kiuslik ja riiakas või nohik ikka midagi teha ei taha.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 13.04 09:22; 14.04 18:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas sa selle peale pole tulnud, et läheks kooli ja küsiks õpetaja käest üle? Nii palju poleemikat oletuslikul teemal. Lapse versioon on olemas, mine kuula õpetaja oma ära ja siis hakka arutama.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Teoorias on kõik ilus, aga kas sa kujutad ette, et tegemist on 2 klassi lapsega, kellel ei ole need oskused veel välja kujunenud kuidas teisi grupitöösse kaasata. Ja ta peab tegema koostööd samuti lastega kellel puuduvad need oskused. Paljud õpetajadki ei suuda üleannetute poistega toime tulla, rääkimata siis 2 klassi lapsest. Ma ei õigusta teemaalgataja lapse käitumist, aga mõistan seda väga hästi. Ja saan aru, et teemaalgataja selle probleemiga tegeleda tahabki. Ja siin peaks õpetaja sekkuma ning õpetama seda kõikidele lastele, mitte nii et teemaalgataja näeb oma lapsega kodus vaeva ja siis mõni kiuslik ja riiakas või nohik ikka midagi teha ei taha.[/tsitaat]
Jaa, kujutan küll ette. Ma ei heida lapsele ette, et ta hakkama ei saanud. Soovitasin hoopis, mida õpetada, et see hakkamasaamine millalgi tulema hakkaks. Ja ma olen nõus, et õpetaja oleks pidanud aitama, suunama, õpetama. Siis on lapsel võimalus õppida.

Aga ma ei usu, et teemaalgataja tegelikult tahab probleemiga tegeleda ehk oma last õpetada tegelikku meeskonnatööd tegema. Tema teemast tundub, et ta pigem arvab, et ta laps on liider, kelle käsule peavad teised alluma (aga käsutajad ei ole tegelikult liidrid, ei ole!). Ning kel on õigus valida, keda ta oma gruppi tahab ja keda mitte.

Minu arvates on täiesti mõistetav, et üks teise klassi laps hakkama ei saanud sellise ülesandega. Aga ta ema suhtumine paistab olevat selline, et last ei peagi õpeama paremini olukordadega toime tulema. Lapsel peaks tema arvates olema õigus valida, kellega koos tegutseda (liiga vaiksed, sõnakuulmatud ja käitumishäiretega ei tohiks lapse guppi kuuluda, kui laps ei taha) ja neid siis käskida.

Õpetaja osa jäi puudulikuks, kui lapse sõnu uskuda. Aga, kas laps valgustab olukorda ikka täiesti objektiivselt? Kui ema päriselt tahab aidata, siis peaks õpetajaga suhtlema. Uurima, kuidas lapsel koolis läheb, kuidas ta grupis suhtlemisega hakkma saab ning mis on õpetaja ootused ning kuidas last aidata. Mitte tembeldama teisi lapsi sõnakuulmatuteks, liiga vaikseteks, käitumishäiretega tegelasteks..

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 14.04 12:55; 15.04 08:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jagan ka arvamust, et õpetaja roll on teise klassi grupitöös oluline. Muidugi ei saa 2. klassi lapselt eeldada täit liidriks olemise osakust. Ma eeldan, et grupitöö toimus koolis ja eeldan ka, et õpetaja suunab ja juhendab kogu seda protsessi.

Teemaalgataja puhul tundub mullegi, et ta on oma lapse osas pisut pime ja usub ainult seda, mida laps rääkis. Kas Sa, teemaalgataja, õpetajaga ka oled kõnelnud? Tema versiooni asjast ja Sinu lapse liidriomadustest oled kuulnud?

Kunagi, kui minu lapsed algklassides olid, oli neil Hea Alguse platvorm, mis mulle väga meeldis. Sealgi tehti palju grupitöid ja et see kõik sujuks, käisid lapsevanemad tunnis abiks. Oi, kui palju ma oma laste kohta nendes tundides teada sain – justnimelt seda, kuidas nad grupis käituvad, millised suhted klassis on. Nii mõnigi illusioon purunes kildudeks ja nii mõnigi meeldiv üllatus tuli jälle lagedale.

Teemaalgatajat lugedes jääb paraku mulje, et ema tahab ihu hinna eest näha lapses liidriomadusi, aga kirjelduste järgi tundub, et selles lapses neid napib või polegi. Valus on aga see, et ema oma last klassikaaslastest paremaks peab.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 5 postitust - vahemik 31 kuni 35 (kokku 35 )


Esileht Koolilaps Kas teie laps saab koolis grupitööga hakkama?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.