Esileht Väikelaps Kas viia 5.a laps logopeedi juurde?

Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )

Teema: Kas viia 5.a laps logopeedi juurde?

Postitas:

Tegin kogemata teema koolilapse alamfoorumisse, teen topelt teema ka siia, kuna siin on siiski rohkem väikelaste vanemaid koos:

4a, kohe kohe 5.a saav poiss hääldab s-i natuke valesti ja öd ei ütle välja. Aga põhi mure seisneb selles, et talle ei tundu üldse meelde jäävat tähed, numbrid jne. Lasteaias ometi õpetatakse ja päris palju ning nähes teiste tema rühmakaaslaste oskusi ja töid, on minu laps ikka selles osas eakaaslastest maas. Ka pilte ei oska ta õieti üldse veel joonistada, mingid kritseldused ainult, suure vaevaga teinekord teeb mingi konkreetse asja moodi joonistuse. Ta on väga aktiivne ja püsimatu ning kuigi ma aeg ajalt üritan temaga kodus õppida tähti ja numbreid, ei ole tal väga selleks pikalt püsivust ja ausalt, õhtud on nii kiired ja väsitavad, et mul ei ole mahti ja aega temaga pidevalt maas istuda ja numbreid ja tähti õppida. Lisaks on peres väiksem laps, kes tahab ka tegelemist, nad palju mängivad koos, panen nendega ka puzzlesid, legosid kokku ja loeme raamatut. Nädalavahetustel teinekord on aega koos õppida, aga eks siis tahaks perega väljas käia ja maakodus käia jne, et taas ei ole aega nii süvendatult õppida.
Mõtlengi, kas tasuks last logopeedi juurde viia, kas oleks sellest abi? Ja lasteaias õpetajad ka ütlevad, et ta on üsna püsimatu ja ei ole väga huvi tähtede ja numbrite vastu.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.12 11:50; 06.12 13:27; 07.12 16:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sellist last oleks pidanud juba varem markama ja abi otsima.Tegemist võib olla AHT lapsega.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

ATH
v-o
loomulikult pöörduge spetsialistide poole…esialgu n Rajaleidjasse, sealt saate logopeedi jm kontaktid

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsel päris kindlasti ei ole Ath-d. Olen Ath lapsi näinud ja mu laps suudab ka keskenduda ja on muidu üsna mõistlik, suudab ka oma emotsioone kontrollida ja päris kindlasti ei ole ta agressiivne. Lihtsalt üks nihverdis ja püsimatu poiss. Lasteaias temaga probleeme ei ole, v.a just see, et ta õpetajate sõnul, pigem möllaks, kui et püsiks paigal ja õpiks ja keskenduks, mis aga ei tähenda, et ta üldse seda ei teeks. Ta teeb kõiki töid kaasa ja käib ka lasteaias kolmes trennis, kus samuti on vaja kuulata ja keskenduda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.12 11:50; 06.12 13:27; 07.12 16:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

minu arust on sellises vanuses lapsele palju keerulisem numbreid ja tähti õpetada kui näiteks kahesele. praegu laps viiene ja ei ole üldse nõus midagi kodus õppima. numbrid ja tähed õpetasin õnneks talle varakult selgeks ja lugemise ka. praegu ma ei kujutaks enam ette.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma kasutan teemat ära, sest pole mõtet otsa teha täpselt sama pealkirjaga uut teemat. Ka minu küsimus on, kas viia laps logopeedile.
Laps on 4,5a. Hakkas R-tähte ütlema mõned kuud tagasi. Ütleb õige tehnikaga, st keel on seal, kus peab, R põriseb, ei ole ei kurgu R ega muud moodi tehniliselt vale. Aga mulle tundub, et see R LIIGAGI põriseb tal. Ta nagu jubedalt rõhutab seda. Isegi kui pole kahe R-iga sõna, siis ta ütleb nagu nii, et rõhk ja kogu sõna kõla kuulub R-ile. Näiteks sõnad: põrrrrkab, karrrrtul, rrrong.
Mu meelest alguses, esimesed päevad, kui ta R ära õppis, siis ei olnud nii, aga nüüd on tekkinud. ARvasin alguses, et uus oskus ja katsetab, aga nüüd on juba paar kuud nii olnud. Loodan, et see on mööduv. Kellelgi on sellise asjaga kogemusi?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

See just nimelt ongi kõige parem logopeedile viimise aeg!:)

Kahe-kolmese puhul pole veel suurt midagi aru saada (kui just miskit väga valesti pole), ning koolilapse osas on ümberõpetamine tihti juba pisut hiljaks jäänud. Just see vanus 4-7 aastat ongi parim aeg, mil logopeed saab võimalikud probleemid suhteliselt valutult välja ravida. Kui nüüd tundub, et võrreldes rühmakaaslastega on midagi olulist teisiti, siis just nüüd tulebki tegutseda.

Logopeedide järjekorrad on pealegi päris pikad, tavaliselt kohe löögile ei saa.
Edu!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.12 16:36; 08.12 00:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sõnade hääldamise osas võiksite arvatavasti küll logopeedi poole pöörduda. Kas lasteaias logopeedi pole?
Logopeedide järjekorrad ei pruugi olla pikad, oma lapsele sain aja 3 päeva pärast (puudutab see siis Tartut). Aja pani perearst ise. Muus osas, millest oma lapse kohta räägite, ei näe mina küll mingit probleemi ja veel enam ei paneks ma iialgi sellist diagnoosi nagu ATH, las see jääb ikkagi spetsialistide otsustada. Ja mõelge sellele, et tegu on poisslapsega ja poisid ongi energilisemad, aktiivsemad ja tahavad möllata, joosta, karjuda, võidelda jne jne – see on ju kõik niiii normaalne ja tegu täiesti eakohase ja iseloomuliku käitumisega. Lasteaias ja koolis ja võibolla ka kodus sunnitaksegi lapsi pidevalt vait olema, vagusi istuma, ja tegema seda, mis täiskasvanutele sobib, aga see ei sobi kokku lapse loomusega. Kui laps on liiga lärmakas ja energiline on diagnoos ATH, kui liiga vaikne diagnoos autist, laske lastel olla lapsed….
Nii, minu poiss, kes saab ka paari kuu pärast 5-aastaseks joonistab ainult kas ebamääraseid pilte või nö peajalgseid. Tähti ja numbreid õppida ei taha ja väga õpetada ei lase, aga kuidagi on ta need siiski omandanud, sest tähti tunneb enamvähem kõiki, numbreid eriti mitte. Samas ei jõua õpetajad ära kiita, kui abivalmis, hakkaja, hea sõnavaraga, loogiliselt mõtlev jne jne poiss ta on. Samamoodi on tegu väga energilise poisiga, kes koguaeg tahab liikuda nt tema ei suuda kõndida, ta koguaeg keksib, jookseb teeb mingeid hulle hüppeid jne ja ma pole isegi mitte mõelnud, et tal võiks nagu miskit viga olla. See veel puudus, et hakkan ise mingeid probleeme välja mõtlema. Ja seda ei peaks tegema ka Teie, teemaalgataja. Usun, et Teie laps on täiesti normaalne tore poisiklutt, just selline nagu poiss olema peab.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teate, teil viimane kägu, on tegelt nii õigus .) Ma ju näen, et mu laps areneb, ta arutleb loogiliselt ja vahvalt kasutab oma lausetes meie oma, vanemate, väljendeid ja arutelusid. Muretsema panebki just nende numbrite ja tähtede kohapealt see, et koolis juba läheb selline tamp lahti ja olen aru saanud, et esimeseks klassiks peab laps juba enam vähem lugema, oskama isegi juba mingil määral arvutada ja mida kõike. 2a on aga nii lühike aeg. Ma ei tahaks ka, et lapsel kooli algus väga raske oleks ja ei tahaks ka kodus pisaratega pooleks õppima hakata iga õhtu ja lapselt igasuguse õppimisisu ära võtta sellega, kuna ta ei ole ülejäänud klassiga samal tasemel või no siis enamusega klassist ja tal on vaja täita etteantud programm. Seepärast panebki muretsema. Oleks võimalus waldorf kooli panna, siis paneks, aga paraku ka kodulähedus maksab ka midagi ja see, et laps saab ise jala kooli ja tagasi, samuti et sõbrad sinna minemas, kambas turvalisem jne.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.12 11:50; 06.12 13:27; 07.12 16:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie harjutame numbreid rahatähti kasutades. Oi seda huvi, kui saab päris raha kokku lugeda. Numbrid jäävad kõik krõbinal meelde ja ka arvutamisoskus areneb juba päris hästi. Autonumbrid on ka huvitavad. Loeme neid nt tänaval või parkimisplatsil. Niisama raamatust numbrid-tähed ei ole ka minu lapse jaoks eriti huvitavad (vanus 4,5). Ehk leiad ka oma lapse puhul üles, millise nipiga teda siiski märkamatult tähtede ja numbrite maailmaga tutvustada, ikka vaikselt ja kavalalt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ega see 7 aastat koolikohustusliku ea alguseks pole seaduses mitte niisama pandud. Kusagil viimasel lasteaia-aastal toimub suurel osal lastest järsk arenguhüpe; need kes veel 5-aastasena polnud üldse võimelised keskenduma ega õppima, suudavad seda äkki vägagi hästi. Ei maksa viiese pealt vaadata ja üritada ära arvata, kuidas ta käitub 2 aasta pärast – selle ajaga võib paljugi muutuda 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.12 16:36; 08.12 00:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsel päris kindlasti ei ole Ath-d. Olen Ath lapsi näinud ja mu laps suudab ka keskenduda ja on muidu üsna mõistlik, suudab ka oma emotsioone kontrollida ja päris kindlasti ei ole ta agressiivne. Lihtsalt üks nihverdis ja püsimatu poiss. Lasteaias temaga probleeme ei ole, v.a just see, et ta õpetajate sõnul, pigem möllaks, kui et püsiks paigal ja õpiks ja keskenduks, mis aga ei tähenda, et ta üldse seda ei teeks. Ta teeb kõiki töid kaasa ja käib ka lasteaias kolmes trennis, kus samuti on vaja kuulata ja keskenduda.

Mina su lapsele diagnoosi panna ei oska, aga kindlasti ei pea ATH laps olema agressiivne ja võimetu oma emotsioone kontrollima. Minu laps on täpselt samamoodi “lihtsalt nihverdis”, aga ATH-diagnoosiga nihverdis. Tänapäeval pannakse neile nihverdistele diagnoos, vanasti olidki lihtsalt nihverdised ja keerulised lapsed.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )


Esileht Väikelaps Kas viia 5.a laps logopeedi juurde?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.