Meil on tavalises koolis kolmandas klassis laps, ei ole “eliitkool”. Ikka jäetakse õppida. Tavaliselt matas jääb paar lehekülge töövihikust (osa jõuab koolis, osa jääb kodus) või õpikust mingid ülesanded või tööleht. Eesti keeles lugeda-jutustada või töövihikust midagi või tööleht või etteütluseks õppida mõni kindel tekst. Aeg-ajalt on ka luuletusi õppida antud. Loodusõpetuses teatud osa kas raamatust üle lugeda ja õppida või töövihikust leheküljed lõpetada, aeg-ajalt on ka kontrolltööd või tunnikontrollid, siis on mitme tunni materjal üle vaadata. Inimeseõpetuses jääb mõnikord töövihikust lõpetada, muusikas ka harva, aga mõnikord on mõni laul astmenimede ja käemärkidega õppida vmt. Inglise keeles on tavaliselt sõnad, lugeda ja jutusada, dialoogid. Kui on kontrolltööd tulemas, siis on teada, mis õppetükkide peale, on leheküljed ja ülesanded teada, mis üle vaadata. Laps on üsna hea õpilane (peamiselt A-d, mõni üksik B+ või harva ka B), nii et need kodused tööd ei ole tal sellest, et koolis ei jõuaks. Antaksegi eraldi koduseid töid lisaks sellele, mis koolis tehtud.
Seal koolis olid kodused tööd juba esimeses-teises klassis. Teises klassis tundus eelmine aasta, et koduste tööde maht oli isegi suurem kui kolmandas. Noorem laps on mul praegu esimeses klassis ja ka tal on kodused tööd, tavaliselt aabitsast lugeda, midagi töövihikust lõpetada või kirjatehnika. Ta töövihikuülesanded jõuab tavaliselt koolis valmis, aga e-koolis näen, mis leheküljed kodus lõpetada on jäetud.
Õppimised on ju ka e-koolis või studiumis kirjas, saad ju sealt vaadata, kas oli lapsel midagi õppida või mitte. Kui on kiire ja taibukas laps, siis võib-olla jõuabki kõik koolis valmis.
Hinnetest saab ju ka aru, kui on ikka luuletus õppida antud ja pole õppinud, siis selles ju niisama ära ei viili. Või kui näiteks on lugeda ja jutustada kodus õppimiseks antud, mu lapsel on need tavaliselt 2-leheküljelised tekstid, nii et päris nii ei saa, et vahetunnis kiiresti loen läbi, jutustama õpib, siis kodus mõnikord ikka jutustab paar korda läbi, ei saa päris ühe korraga soravaks jutustamist ja tuleb teksti pärast ühekordset lugemist veel vaadata. Õpetaja üsna range ka, nii et ei saa mütsiga lööma minna. Niisama lihtsalt A-d ei panda.