Esileht Erivajadustega laps Koolivahetus

Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )

Teema: Koolivahetus

Postitas:
Kägu

Peres 12 aastane ATH/autist, normintellektiga. Kuna eelmine kool ei suuda talle enam pakkuda sobivat õppevormi, siis on koolivahetus vaja teha. Kogu asja keerukus seisneb selles, et laps on täiesti vastu kõigele uuele. Praeguses koolis oleme koos tugimeeskonnaga proovinud kõike – suurest klassist väikeklassi, individuaalne õppekava, nüüd viimane periood ka koduõppel. Kui peab koolis käima vastamas, siis absoluutselt koostööd ei tee, keeldub kõigest, ronib lauale või laua alla, kipub telefoni näppima jne. Ainult koolipsühholoogiga saab jutule ja inglise keele õpetajaga. Teised õpetajad talle väga meeldivad, aga asjast rääkida ei taha ega kavatsegi. Kodus on põhiliselt õppimine minu hallata, muidu ta ei teeks absoluutselt midagi. Ei suuda vastutust võtta ja vedeleks niisama/vahiks internetis. Ta on väga tore ja nutikas poiss, sügava ajaloo erihuviga, aga kõik, mis puudutab õppimist on meeletult vastumeelne ja ebameeldiv. Kui mõned aastad tagasi sai diagnoosi ja Rajaleidja suunamise väikeklassi, sai ta sellest suure trauma, et tema nõusolekut keegi ei küsinud, tema ei tahtnud minna väikeklassi jne jne. Kõik sõbrad jäid maha ja edasi ta nendega enam suhelda ei tahtnud. Ta ei kuulu justkui kuhugi hetkel ja teatavasti on see teismelise puhul väga oluline. Ometi pidasime vajalikuks usaldada spetsialiste ja nägime ka ise, et rahulikum keskkond on talle kasuks. Paraku oli meie arvamus “vale” ja tegime sellega lapsele justkui karuteene, tal kadus igasugune motivatsioon edasi pingutada. Süüdistab kõiges Rajaleidjat. Pikk jutt, aga lühidalt peame kooli vahetama ja ei tea, kuidas edasi. Noorem laps käib Ristikus, aga vanemale lapsele seal klassikohta pole ja tema lennud on väga keerulised lapsed. Tal on aga java väga rahulikku keskkonda. HEV mainis veel Mustamäe gümnaasiumi, Saksa gümnaasiumi (ma ei mäleta küll kumba, neid on kaks), kus on väikeklassid. Olen mõelnud ka Pätsu kooli peale, aga ei tea ka sealsete laste ja keskkonna kohta midagi. Lisaks on see minu personaalne kiiks vb, aga mulle ei meeldi kui tunnid algavad kell 8.

Äkki on siinsetel vanematel nende koolidega enam kogemusi, oskavad rääkida, kuidas tugisüsteemid või kogemusi, kuidas nii keerulises olukorras nö puhtalt lehelt alustada. Kuidas lapsele selgitada tulemuslikult, et kooli vahetus on möödapääsmatu ja teha seda nii, et sellest ei tuleks taas üks trots, trall ja laps ei tunneks, et temast taas üle sõidetakse. Ta on nii tundliku meelega, samas kinnisevõitu ja temaga neid vestlusi pidada on keeruline.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas mingid ravimid on välja kirjutatud?

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

On, aga ta ei võta neid. Medikinet tegi depressivseks, tulid enesevigastamise jutud. Siis kirjutati teine ravim, aga ta lihtsalt ei võta neid suu sissegi. Ütleb, et ajavad südame pahaks ja teevad rõveda tunde. Apaatse. Ma ei saa lapsevanemana neid kuidagi talle kõrist alla lükata. Varasemalt panime smuutisse, jäätisekokteili, aga see ei aita enam praegu. Ta on põhimõtteliselt otsustanud, et ei võta ja kõik. Ükskõik, mida ma seletan või kuidas ta vabadusi piiran.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas sulle endale on ka rohud välja kirjutatud ja sa ka ei taha neid võtta?

0
-11
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Intelligentse ja suhtlemishuvilise lapse puhul võib väikeklass motti alla tõmmata küll. Õpetajad on ilmselt toredad ja oskuslikud, aga kui klassikaaslased on tema silmis veidra käitumisega, pikaldased, juhmimad vmt tundub see ju veidi karistusena küll. Eriti kui võrdlusmoment toimiva tavaklassiga ja asjalike sõpradega on kõrvale panna.

Sestap võimalusel uueks kooliks ei valiks väikeklassi. Jah, Pätsu kool on autismi puhul väga tõhusa toega ja tore ning lahendysi otsiv kool, aga kui laps keeldub nö eriline olemast, ei pruugi ta sealse keskkonnaga samuti leppida.

Kui on võimalus õppimisse rahaliselt panustada, soovitaks üldse alternatiivkoolidega tutvuma minna – Avatud kool, waldorf, Gaia, Emili, PJK. Need reeglina oskavad lapsed rõõmsaks teha ja depressiooni asemel positiivseid hoiakuid süstida. Tavakool (ka sealsed väikeklassid) tahab siiski rohkem raamistada ja see ei tundu talle meeldivat.

Kui on nutikas poiss ja keeruka pubeea üle elab, eks saab juba ise omale meelepärase gümnaasiumi valida. Alternatiivkoolist tulles ei oleks tal enam ka väikeklassi märki küljes ja vast ATH selleks ajaks taandunud juba ka. Autismist muidugi ei pääse, aga kuna ta tundub suhtleja ja oma visiooniga arukas tüüp olema, siis on perspektiiv tal igati hea.

PS! Kindlasti tasuks talle võimalusel otsida huviringe, kus ta saaks köitvate adjadega tegeleda ja samade hobidega sõpru leida!

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas sulle endale on ka rohud välja kirjutatud ja sa ka ei taha neid võtta?

Tundub et sulle endale on, või kui pole, oleks vaja. Midagi kurjuse vastu.

Ei ole teemaalgataja, tulingi siia seda kommentaari kirjutama! Milline nõme inimene peab olema, et tulla siia,  erivajadustega laste lehele, mürki pritsima. Jube inimene. Mine viharavile, sul on päriselt ka ravi vaja. Rohkem, kui ühelegi siin lehel kirjutatud lastest!

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

no tõesti – võrrelda erivajadusega autistlikku pubekaealist last ja täiskasvanud inimest – pole lihtsalt sõnu

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aitäh asjaliku kommentaari eest – saate väga täpselt pihta, kuidas ma ise ka asja tunnetan. Võin ausalt öeldagi, et laps on Avatud kooli laps, aga talle lihtsalt keelekümblus ei sobigi ja seda ei saanud kuidagi enne nagu teada ka 🙂  Muidu on kool, selle toimimine, tugiteenused ja kogu toetus perele olnud lihtsalt suurepärane. Waldorf ma kahtlustan talle ei pruugi sobida, sest eeldab väga korralikku enese organiseerimise võimet, aga ta mul kipub pigem sellistest olukordadest ära ujuma. Emilit kaalume küll tõsiselt, seal metoodika sama, mis Avatud koolis, aga kohtade olemasolu kohta veel ei tea. Samuti on üks variant Mäepealse kool, aga tõesti – teie jutt pani mind mõtlema – ta tõesti saab väga teravalt aru sellest, mis keskkonnas ta on jama niiii tahaks vältida uut vastu seina jooksmist.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aitäh asjaliku kommentaari eest – saate väga täpselt pihta, kuidas ma ise ka asja tunnetan. Võin ausalt öeldagi, et laps on Avatud kooli laps, aga talle lihtsalt keelekümblus ei sobigi ja seda ei saanud kuidagi enne nagu teada ka ???? Muidu on kool, selle toimimine, tugiteenused ja kogu toetus perele olnud lihtsalt suurepärane. Waldorf ma kahtlustan talle ei pruugi sobida, sest eeldab väga korralikku enese organiseerimise võimet, aga ta mul kipub pigem sellistest olukordadest ära ujuma. Emilit kaalume küll tõsiselt, seal metoodika sama, mis Avatud koolis, aga kohtade olemasolu kohta veel ei tea. Samuti on üks variant Mäepealse kool, aga tõesti – teie jutt pani mind mõtlema – ta tõesti saab väga teravalt aru sellest, mis keskkonnas ta on jama niiii tahaks vältida uut vastu seina jooksmist.

Aga Loova Tuleviku kool? Nemad kah ideoloogialt sarnased ja väga õpilasekesksed. Eelisena on klassid seal kah sips väiksemad kui Avatud Koolis, u 15 õpilast. Miinuseks see, et momendil vaid 7 klassi, aga arenevad usinasti põhikooli suunas.

Ilmselt iga kooliga annab läbi rääkida, taustainfo kätte anda ja püüda lapsega koos esmakohtumine atraktiivseks muuta. Kindlasti tasub uurida just ajaloo vaaatevinklist, sest karismaatiline ajalooõpetaja võiks talle lisaboonus olla.

Kas poiss läbirääkimisteks on avatud, et katsume koos hea ja toreda lahenduse leida? Või autistile omane uuele vastuseis tekitab kohe bloki ette?

Kui on nutikas poiss, äkki ikka tagantpoolt ettepoole lähenemisega saab kuidagi teemale ligemale? (Targaks tahad saada? Häid kaaslaseid ja sõpru tahaksid jälle omada? Oma hetke õppekorraldusega oled rahul? Kui pole, mida võiks muuta? jne). Vast praeguse kooli psühholoog oleks valmis seda mängu kaasa mängima, et aidata uus siht talle meelepärasemaks vormida?

Siiralt edu! Vast õnnestub sest keerukast pubeajast siiski edukalt läbi purjetada.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )


Esileht Erivajadustega laps Koolivahetus