Esileht Tööelu, raha ja seadused. Küsimus õpetajatele. Palga kujunemine.

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Küsimus õpetajatele. Palga kujunemine.

Postitas:

Tere!
Olen vastne õpetaja. Koolis tööl esimest aastat. Sügisel alustan teist õppe-aastat ühes suures Tallinna piirkonnakoolis (gümnaasium). Erialalt klassiõpetaja, lisaerialaks üks põhikooli aine. Koolis täiskohaga 22 tundi nädalas. Olen loomulikult ka klassijuhataja.
Eelmise õppeaasta palgaga oli kõik selge – sain täiskoormuse eest põhipalka (HM poolt määratud miinimum) ning klassijuhataja tasu. Uuest aastast aga olukord pisut mitmekülgsem. Kontakttunde on mul siis 24, klassijuhatamine jääb edasi. Kooli palgajuhendi järgi saan nende kahe ületunni eest 100% palka (kuigi seaduse järgi peaks olema 1,5-kordne tasu) ja lisaks siis vaba aega (arvestuslikult 7 ületunni eest 1 tasustatud vaba päev). See on selge. Aga nüüd probleem. Nimelt olen kolleegidega ja tuttavatega, kes töötavad teistes koolides, vesteldes aru saanud, et õpetajatel on õigus saada oma töö eest, mis pole n-ö “tavaline”, lisatasusid. Aga mis need ülesanded/kohustused on siis, mille eest koolijuht peaks rohkem maksma?
Tean, et nt uurimustöö juhendamise eest võib (või peab?) saama. Ka aineühenduse juhtimise eest. Aga veel?
Nt minul on septembrist oodata selliseid muutusi töökorralduses – klassi suurus oli eelmisel aastal 23 õpilast. Uuest aastat pidi see olema aga 32! Tean, et seaduses kirjas piirnorm 24, aga seda saab muuta, kui hoolekogu nõus ja tervisekaitse nõuded täidetud. Aga, kas see on õpetajale tema norm töö või peaks selle eest lisaraha saama?
Veel. Minu klassi tuleb õppima kaks sisserändajate last. Eesti keelt nad ei valda, isegi inglise keelt mitte eriti. Vanemad saavad enam-vähem inglise keelest aru. Minu klassi pannakse nad seetõttu, et paralleelklassi õpetaja inglise keelt ei valda. Kas see on lisatöö, mille eest peaksin saama lisatasu?
Head kogenud kolleegid! Andke nõu ja kirjeldage omi kogemusi, et teaksin, kas minuga käitutakse nõuete kohaselt või olen lasnud endale koti pähe tõmmata. Hea, kui tooksite välja, milliste ülesannete eest teie koolis lisatasu makstakse ja kui suur see on.
Nt, mis määras peaks olema tasustatud eelkooli tundide andmine? Ka seda pakkus dirketor mulle, aga ütles, et tasustamine ei käi norm tunnitasu järgi. Umbes, et nagu ringitöö, väiksema määraga. Mulle see ei sobinud ja pakkumist vastu ei võtnud. Sest minu meelest on see ju täpselt samasugune tunni andmine nagu iga teinegi ainetund. Vaat, et veel keerulisemgi, kuna lapsed on nooremad. Ja pealegi oleks see töö toimunud õhtusel ajal, mis mulle nagunii pere elukorralduse tõttu ei sobiks.

Tänan juba ette ja soovin ilusat puhkuse jätku.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.07 11:39; 01.07 12:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lisatasu saad AINULT siis, kui palgafondis selleks raha on.
Õpetaja võib direktoriga alustada läbirääkimisi, aga kui kokkuleppele ei saa, polegi Sul valikut.
Iga kool on oma kuningriik, direktor kuningas, kooli pidaja – omavalitsus teeb veel omad reeglid.
Kui OVs on koole palju, vaadatakse, kust kokku hoida annab. Nt meil sai palgalisa korrapidamise eest, aga see-eest arvestati vahetunnid üldtööaja seest välja.

Asu läbi rääkima.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.07 11:44; 01.07 12:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lisatasu saad AINULT siis, kui palgafondis selleks raha on.
Asu läbi rääkima.

Jah, seda ma tean. Eelkõige soovisingi teada, mis on need aspektid ja ülesanded, mille nimel ma voiks alustada läbirääkimisi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.07 11:39; 01.07 12:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Läbirääkimised ongi Sinu initsiatiivil. Kui tunned, et Sa pole miinimum, vaid Sinult nõutakse nö üle normi, valmista vestluseks ette. Tõesta ära – ja oota tulemust.Oled oma 22-tunnise normiga õnneseen, paljud OVd on selle pannud 24 peale.
AGA – paljud koolijuhid ütlevad igasugu lisaülesannete kohta lihtsa lause “See on teil üldtööaja sees” – see on see kummist aeg, mis jääb väljapoole klassitunde.
Gümnaasiumides on uurimistöö juhendamine enamasti tasustatud, põhikoolide 8. klasside juhendamine jagatakse lihtsalt inimeseti/teemati ära – üldtööaeg ju.
Uusimmigrantide keelekümbluse eest peaksid saama lisatasu, see on selge. Laste arv klassis enamasti ei loe – maakooli viielapseline saab sama töötasu, mis Sina 32 õpilasega töötamise eest.
Kooliti on kõik vägagi erinev – eelkoolitunnid käivad enamasti nn ringitasu eest. Ringi tasu saab siis, kui ring toimub. St vaheajad on väiksema tasuga.
Vabad päevad on saatanast – selle vaba päevaga sa poodi ei kõmbi. Ja suvepuhkus on nii pikk, et üle jäänud vabu päevi pole kusagile panna – töö tahab ju ka tegemist. Ongi kott peas.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.07 11:44; 01.07 12:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ûhinen eelkirjutajatega. Olin ka Tallinnas suures piirkonnakoolis. Iga kool eraldi kuningriik jah. Meil oli normkoormus 24 tundi. Pôhikooli- ja gümnaasiumitööde juhendamise eest lisatasusid ei makstud. Igasugused ülesanded mahutati üldtööaega. Direktor otsustab. Ma soovitan siiski temaga leppida aeg ja rahulikult küsida ja rääkida omapoolseid môtteid. Kôik on ju läbirääkimiste küsimus siiski, tal on ôigus lisatasusid maksta ja ise otsustada. Kui vähegi raha on ja näeb, et on pôhjendatud.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kahjuks jah ühiseid reegleid pole. Meie koolis käis KÕIK üldtööaja sisse, ka siis, kui ei jagunud ajast. Tean kooli, kus lisatasu antakse isegi selle eest, kui kirjutad korralikult suulisi hinnanguid jooksvalt igapäevatöös… Nii et selg sirgu ja rahulikult läbirääkimisi pidama! Liiga palju rääkides muidugi ähvardab oht töö kaotada 😉 Koolis paraku on nii, et eeldatakse missioonitundest töötamist päris palju 😉

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kooliti on lisatasude määramine väga erinev. Näit mõnes koolis makstakse asendustundide eest vähem kui tavaliste tundide eest, teises koolis makstakse 1,5. Arvata võite, kus on õppejuhil lihtsam õpetajaid asendama saada. Eelkool või pikapäeva rühm võib samuti olla ringitunnina, aga võib ka olla normkooruse osa ja tavalise tariifiga makstud. Rahakott on kõikjal üsna ühesugune, aga mina eelistaksin töötada sellises koolis, kus lisatasude määramine on avalikult läbi arutatud ja kokku lepitud, mitte nii, et igaüks käib endale direktori juures paremat palka kauplemas.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ületundide eest peakski üldreeglina vaba aega andma, pooleteisekordne tasu on erandkorras ja poolte kokkuleppel.

0
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ületundide eest peakski üldreeglina vaba aega andma,

Aga kes see loll siis ületunde teha tahaks? Kui ma tahaks vaba aega, siis ma oleks töötu, mitte ei teeks ületunde.

+7
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 02.07 14:23; 03.07 09:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ületundide eest peakski üldreeglina vaba aega andma, pooleteisekordne tasu on erandkorras ja poolte kokkuleppel.

ületundide eest vaba aja kätte saamine on koolides suur probleem. nt ma olin aineõpetaja, kuid käisin ka õpilastega oma valdkonna võistlustel kaasas (üldjuhul olid need nädalavahetusel).
kuigi kooli sisekorra reeglid ütlesid, et L või P kaasa olek annab 2 vaba tööpäeva, siis see, mitu tundi üritus kestis, ülemusi ei huvitanud. nt sõites linnast ära kell 5 hommikul ja jõudes tagasi kell 23 õhtul, läheb arvesse samamoodi kui kodulinnas 12-16ni toimuv üritus.
Pealegi saab neid vabu päevi võtta vaid koolivaheajal ja sedagi vaid juhul, kui antud päevale pole planeeritud ühtki koosolekut ega koolitust.
kuna õpetajate puhkus on niigi 56kp+lapsepäevad, siis sinna otsa veel portsu vabu päevi ei anta (asendamiste, muude töökohustuste, lastega võistlustel käimise jne eest), sest muidu tuleks suurem osa õpse välja alles oktoobris.
nende vabade päevade kättesaamisega oli tohutu närvidemäng. meil nõuti, et need kasutataks ära jooksva poolaasta jooksul. no kuidas, kui oled ainus antud aine õpetaja koolis?
alles siis, kui otsustasin koolist lõplikult lahkuda, sain nö lõpparve korras veel 2 nädalat lisapuhkust otsa ainuüksi viimase poolaasta eest. sügispoolaja vabad päevad läksid vastu taevast.

ringitundide ja pikapäevarühma tundide kohta tahab enamik direktorid sõlmida igal aastal eraldi tähtajalised lepingud, nt 1.okt-15.mai (ja loomulikult on tunnitasu väiksem kui ainetunnis). kui muidu saab õpetaja õppeaasta sees tasu ainetundide ja ringitundide eest, siis alates poolest maist ja juuni eest saab ainult ainetundide eest.

neid jaburdusi on koolides veel ja veel…

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nendele sisserändajate lastele oleks õige abiõpetaja või tugiisik hankida. Arvesta sellega, et sul on vaja õpetada ka ülejäänud klassi ja sa lihtsalt ei jõua tunni jooksul tegeleda sisuliselt umbkeelsete ja ülejäänud õpilastega. Võta igal võimalusel ja ka muul ajal jutuks see, kuidas neile saaks lisaõpet,tugiteenuseid kuni nad keele niipalju selgeks saavad, et erilähenemist ei vaja. Ja üldse, oled mõelnud kuidas neid õpetada?
Ületundide jms osas aidata ei saa, sest igas koolis on omad reeglid. Mina töötan ka mujal kui koolis ja lihtsalt keeldun lisaülesannetest.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 02.07 22:04; 03.07 17:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu meelest tehakse juba sellega liiga, et klassi tuleb 32 õpilast. Ma ei nõustuks sellega ei õpetaja, ei lapsevanemana. Kui õpetad algklasse, vajavad õpilased veel eriti personaalsust ja n-ö ema. Kuidas kavatseb kool hoolekogult üldse sellise meeletu õpilaste arvu tõstmise otsuse saada- kas teil kuuluvad sinna poolearulised vanemad? Ja veel kaks umbkeelset sisserändajat! Pole ometi võimalik. Juba nende arvelt peaks klass hoopis väiksem olema.
Ma tean tõesti, et paljud direktorid on õpetajate ärakasutamisel saavutanud filigraansuse ja “kõik mahub üldtööaja sisse” on nende lemmiklause, aga sinu oma on ikka tõeline frukt. Mina ei töötaks plaanitavate tingimustes ka mitte lisatasuga. Või see peab ikka suur olema. Koolis see nii suur kunagi ei ole. Ega lisatasu päästa ka läbipõlemisest.
Mulle tundub kogu see asi ikka totaalse noore õpetaja ärakasutamisena. Päris ausalt – vaheta kooli. Enne muidugi mine direktori juurde ja räägi läbi mitte lisatasu, vaid väiksem koormus, eelkõige vähem lapsi klassis. Või nõua abistajat. Mingi lisatöötaja isserändajatele on elementaarne.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nõua abiõpetaja klassi.
Meil on 1. klassis alati, väga hästi on end õigustanud.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nõua abiõpetaja klassi.

Meil on 1. klassis alati, väga hästi on end õigustanud.

Jah, muidugi, see on nii lihtne, muudkui lähed ja nõuad, kohe antakse. Teised õpetajad on lihtsalt lollid, et ei nõua.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 02.07 14:23; 03.07 09:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nõua abiõpetaja klassi.

Meil on 1. klassis alati, väga hästi on end õigustanud.

Jah, muidugi, see on nii lihtne, muudkui lähed ja nõuad, kohe antakse. Teised õpetajad on lihtsalt lollid, et ei nõua.

Kui ei nõua ega probleemi ei tõstata, siis on kindel, et midagi ei saa. Minul on kogemusi erivajadustega lastega, kes klassi juures õpivad. No ei ole võimalik ka hästikäituvaid, aga teise õppekavaga lapsi suure klassi juures õpetada nii, et kõik hästi õpetatud saaksid. Kannatavad kas need HEV lapsed või ülejäänud klass. Eks ma teen muidugi oma parima, aga aeg lihtsalt on piiratud ja enamus HEV lapsi, isegi käitumisprobleemideta, ei ole head iseseisvalt õppijad, vaid vajavad justnimelt rohkem tähelepanu.

Sisserändajad, kes on umbkeelsed, on nii tõsine teema, et terve kool peaks sellega tegelema ja valmistuma. Tallinnas on igasugu asutusi ja tugiteenuste pakkujaid ning sisserändajatele keskendunud vabatahtlike gruppe. Kindlasti tasub nõuda neile abiõpetaja või vähemalt tugiisik. See on ka nende sisserändajate endi huvides. Muidu on nad võibolla veel järgmiselgi õppeaastal pool-umbkeelsed ning siis on juba mahajäämus tõsiseks probleemiks. On seda siis vaja või? Aga kui kohe alguses abiõpetaja/tugiisik kõrval on ja lisaks eesti keele õpet saavad (neile võiks kindlasti lisatunnid selleks olla), siis on nad hea motiveerituse ning normaalse õpivõimekuse korral juba teisest poolaastast võimelised vähemalt osaliselt eesti keeles õppima.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 02.07 22:04; 03.07 17:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lisatasu suurus ei ole üldjuhul üheski koolis kindlalt määratletud, vaid seda otsustab direktor, kas või palju ta kellelegi raha jagab ning kuna maksud, mis maha lähevad on erinevad, siis ei saa ka kolleegiga võrrelda, kas sama töö eest saadi võrdselt lisatasu (no matemaatikud ehk arvutaksid, kuid see eeldab siiski oma sissetulekute üle põhjalikumat arutelu ja seda tegelikult kolleegiga jagada ei soovi).

Minu koolis on lisatasu all õpilasüritustel (olümpiaadidel) hästi läinud õpilaste juhendamine (meie koolis peab linnas/maakonnas olema esimese 10 seas; see, palju sa õpilasi ette valmistasid ja saatsid, ei huvita kedagi, ainult tulemus; summa oli umbes 25 eurot miinus maksud), ainesektsiooni/-tooli juhtimine (50 eurot miinus maksud), õpilasuurimuste/loovtööde juhendamine ja retsenseerimine (makstud on suvaliselt).

Tunnikoormus on 24 tundi, üle selle makstakse meil 1,5 kordne tasu, sest vabad päevad on tekitanud suurt pahameeletormi ning paar aastat tagasi ,,rünnaku” juhtkonnale ning siis kadus vaba päev õnneks ära, sest seda polnud tegelikkuses võimalik välja võtta.

Tundide asendamine, üritustel käimine on üldtööaeg. Õpilaste arv klassis ei muuda palgas midagi (pole vahet, kas klassis 8 või 28 õpilast). Uussisserändajate eest on koolil võimalik palgafondi raha saada, et nendega tegeleks 1 konkreetne inimene, kes õpetab neile elementaarsel tasemel keele ära, enne kui nad klassi juurde lastakse (uuri https://www.hm.ee/et/tegevused/alus-pohi-ja-keskharidus/pogenike-perede-laste-haridus).

Ringitöö, pikapäev, eelkool on kõik madalama koefitsiendiga, seda tehakse kas suurest entusiasmist või viimases hädas.

Väga palju tööd mahub kena mõiste- üldtööaeg- sisse. Seda, et õpetajad teevad rohkem tööd, kui ametlikult kirjas on (nt 35 tundi nädalas), on ammu teada.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Küsimus õpetajatele. Palga kujunemine.