Esileht Koolilaps Laps ei harjuta lugemist ega kirjutamist

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 61 )

Teema: Laps ei harjuta lugemist ega kirjutamist

Postitas:
Kägu

Ebameeldiv, kuidas loobid siin mingeid müüte. Ikka see provotseeriv laul, et lapsevanemad ei tahtvat kunagi tunnistada, et nende laps on puudega, ei otsi abi… Kurat, kuidas mina olen võimelnud, et saada oma puudega lapsele abi, nagu segane! Tõrjutakse kõrvale, vaadatakse mind nagu imelikku, hakatakse mingit oma joont ajama, mis aga last paraku üldse ei  aita, vastupidi, näen, kuidas see last koguni kahjustab… Aga kogu jäme ots on üksnes spetsialistide käes, last ega tema vanemaid ei kuula keegi. Mistõttu ei saanud laps  seda abi, mida ta tegelikult vajas. Aga spetsialist ei vastuta iialgi. Mis ma nüüd tegema pean?

Mina räägin oma praktikast, sina omast.
Milles sa mind nüüd süüdistad? Mina muide ei määra puudeid ega abiandmise korda.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Põhimõtteliselt tõesti ei pea laps kooli minnes lugeda oskama, aga samas on Eesti koolides fakt, et suurem osa lapsi kooli minnes siiski juba loevad.

Nii on. Kõigi minu laste klassides oli paar-kolm õpilast, kes ei osanud. Nendest seega umbes 12st sai joonele täpselt üks. Teised kõik kas vaikselt suunati eriõppele aastakese pärast või jäid põhikoolis paar korda istuma, enne kui kas siis lapse said või kuskile valvuriks või pakendajaks ja õhtukooli läksid. Üks mu poja sõber ja klassivend vedas end nii 6. klassini, et luges tähti kokku ja siis veeris sõna. Kusjuures tema just oli see, kellest asja sai. Kuskil seitsmendas tuli klassijuhataja, kes koputas tal mõistuse tagumikust pähe, mitte küll füüsiliselt. Eks mõnigi irooniline märkus lendas, aga mitte teiste laste kuuldes. Kutt sai aru, et keegi ei maksa talle terve elu niisama mussi ja fun olemiseeest. Alguses hakkas põlgusest koolikorra vastu ( 🙂 ) õppima stiilis “ah te tahate maailma muusikatalendi panna mingit kapsast lugema…no loeme ära ja siis ärge kaagutage” ja siis kui oli õppinud lugema ja õppima, siis hakkas meeldima.

Kodus vanemad ei viitsinud ja ei osanud. Lugemist ei tähtsustatud, vanematest keegi raamatut ei lugenud.
Poiss lõpetas gümnaasiumi üle keskmiste hinnetega ja ülikooli Cum Laude, kusjuures amet eeldab väga palju teadukirjanduse lugemist.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Nojah, see hea näide osutab, kui tähtis on, et keegi lapsesse usuks ja oleks veendunud, et ta oskab ja et temast saab asja.

Täpselt sama kehtib ka TA lapse puhul, kes esimesse klassi läheb. Kui ta lühikesi sõnu juba kokku loeb, siis see on väga hea märk, sest see on esimene oluline verstapost, millest edasi läheb juba libedamalt. Arendage seda oskust edasi, minge raamatukokku ja võtke humoorikaid lasteraamatuid, nt “Villi – väike metsanotsu”, “Sebra maja” ja teisi nendelaadseid. Ärge jumala eest sundige teda praegu pikkade lausetega lasteraamatuid lugema ning ärge võtke suurte tähtedega raamatuid. Lühike naljaka sisuga raamat ja tavalised trükitähed on parim valik. Eespool nimetatud raamatute ja teiste nendelaadsete abil saab laps lugemiselamuse kätte, ta loeb, saab aru ja loodetavasti saab ka natuke naerda. Ehk siis eduelamus ja naer on praegu lapse jaoks olulisimad.

Samuti maksa üleliia muretseda lapse hakkama saamise pärast. Algklassides nagunii suuremat ei õpita, vaid muudkui harjutatakse elementaarseid asju. Tal on piisavalt aega end järje peale saada. Lapsevanema ülesanne aga on rahulikuks jääda, oskuste kohast materjali pidevalt ette sööta ja koos lapsega lugedes raamatu sisu üle naerda. Sest nutta ega vihastada pole põhjust. Lapse aju on uskumatult plastiline ja ta suudab kõik vajaliku selgeks saada. Pärast lühilauselisi raamatuid võtke ette nt Paula-sarja esimesed raamatud või midagi muud, mis on keele poolest lihtne, aga mille sisu on lapse jaoks huvitav. Küllap ta jõuab ühel hetkel ka Potteri või Naksitrallideni.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ebameeldiv, kuidas loobid siin mingeid müüte. Ikka see provotseeriv laul, et lapsevanemad ei tahtvat kunagi tunnistada, et nende laps on puudega, ei otsi abi… Kurat, kuidas mina olen võimelnud, et saada oma puudega lapsele abi, nagu segane! Tõrjutakse kõrvale, vaadatakse mind nagu imelikku, hakatakse mingit oma joont ajama, mis aga last paraku üldse ei aita, vastupidi, näen, kuidas see last koguni kahjustab… Aga kogu jäme ots on üksnes spetsialistide käes, last ega tema vanemaid ei kuula keegi. Mistõttu ei saanud laps seda abi, mida ta tegelikult vajas. Aga spetsialist ei vastuta iialgi. Mis ma nüüd tegema pean?

Mina räägin oma praktikast, sina omast.

Milles sa mind nüüd süüdistad? Mina muide ei määra puudeid ega abiandmise korda.

Hoopis sina ise süüdistad siin ju lapsevanemaid, kasutades väga äärmuslikke valeväiteid, stiilis  “lapsevanemad ju mitte kunagi ei taha tunnistada, et nende laps on puudega”.

Ja mis see siia puutub, et sina puudeid ei määra? Ise ei määragi üldse midagi, kuid vanemaid süüdistama oled varmas küll.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Hoopis sina ise süüdistad siin ju lapsevanemaid, kasutades väga äärmuslikke valeväiteid, stiilis  “lapsevanemad ju mitte kunagi ei taha tunnistada, et nende laps on puudega”.

Ja mis see siia puutub, et sina puudeid ei määra? Ise ei määragi üldse midagi, kuid vanemaid süüdistama oled varmas küll.

Tead, ma ikka kohe väga ei salli liialdusi ja põhjendamatuid süüdistusi. Hetkel oled sina see, kes mind valecäidetes (!) süüdistab. Sul oleks mõistlikum enne kirjutamist lugeda, sest see süüdistus on täiesti vale.

Kopeerin sulle nüüd osa oma tekstist ja vaata-võrdle, kas see läheb kuidagi sinu poolt öelduga kokku:

No kes see ikka väga tunnistada tahab, et ta laps on puudega? Pigem venitatakse seda nii kaua kui saab. Ma ju tean – töötan erispetsialistina lasteaias, samuti on päris pikk praktiga koolist.

Paljud vanemad hakkavad alles siis ennest liigutama kui lasteaed, hiljemalt algkool ses osas väga tungivaid märkuseid hakkab tegema. Enne on vanematel tugev eitusfaas ja ülitüüpiline “aga kodus ei ole tal midagi viga”. Siinne lugu on isegi hästi – vanem tunnistab oma lapse puuet ning tegutseb selles suunas.

Nii. Kes esitab praegu valeväiteid?
Kes kirjutab: Hoopis sina ise süüdistad siin ju lapsevanemaid, kasutades väga äärmuslikke valeväiteid, stiilis  “lapsevanemad ju mitte kunagi ei taha tunnistada, et nende laps on puudega”.?

Ja see, millest ma kirjutan, on fakt, igapäevane praktika, kogemused. On küll ja veel neid lugusud, kus vanema eituse tõttu laps puuet ei saa, samas näha on, et ta ei ole võrdne tavalapsega. Viimane sai koolis sel kevadel, lõpetas 5nda klassi.
Lasteaiast meenub kohe eitaja ja üks suurim “aga kodus on kõik ok”, kellele sai lasteaiast saati räägitud ja soovitatud ja kes lõpuks koolis õpetaja survele järele andis.
Kaks autisti on saanud diagnoosi tänu lasteaiale. Üks neist veel lisaks kõnetu ja kuulmispuudega. Aga vanemad olid nii leiged (kuigi lõpuks nõustusid).
Neid lugusid on palju, aga mitte kordagi pole ma sinu moodi liialdanud ja valetanud, et mitte kunagi vm.

+6
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ainult raha nõuab, aga nüüd isegi selle eest ei ole nõus õppima.

Milleks koolieelikule (või isegi 1.klassi lapsele) mingi raha? Raha ei puutu asjasse, õppimisse, katsu see rahateema kõrvale jätta lapsega.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Hoopis sina ise süüdistad siin ju lapsevanemaid, kasutades väga äärmuslikke valeväiteid, stiilis “lapsevanemad ju mitte kunagi ei taha tunnistada, et nende laps on puudega”.

Ja mis see siia puutub, et sina puudeid ei määra? Ise ei määragi üldse midagi, kuid vanemaid süüdistama oled varmas küll.

Tead, ma ikka kohe väga ei salli liialdusi ja põhjendamatuid süüdistusi. Hetkel oled sina see, kes mind valecäidetes (!) süüdistab. Sul oleks mõistlikum enne kirjutamist lugeda, sest see süüdistus on täiesti vale.

Kopeerin sulle nüüd osa oma tekstist ja vaata-võrdle, kas see läheb kuidagi sinu poolt öelduga kokku:

No kes see ikka väga tunnistada tahab, et ta laps on puudega? Pigem venitatakse seda nii kaua kui saab. Ma ju tean – töötan erispetsialistina lasteaias, samuti on päris pikk praktiga koolist.

Paljud vanemad hakkavad alles siis ennest liigutama kui lasteaed, hiljemalt algkool ses osas väga tungivaid märkuseid hakkab tegema. Enne on vanematel tugev eitusfaas ja ülitüüpiline “aga kodus ei ole tal midagi viga”. Siinne lugu on isegi hästi – vanem tunnistab oma lapse puuet ning tegutseb selles suunas.

Nii. Kes esitab praegu valeväiteid?

Kes kirjutab: Hoopis sina ise süüdistad siin ju lapsevanemaid, kasutades väga äärmuslikke valeväiteid, stiilis “lapsevanemad ju mitte kunagi ei taha tunnistada, et nende laps on puudega”.?

Ja see, millest ma kirjutan, on fakt, igapäevane praktika, kogemused. On küll ja veel neid lugusud, kus vanema eituse tõttu laps puuet ei saa, samas näha on, et ta ei ole võrdne tavalapsega. Viimane sai koolis sel kevadel, lõpetas 5nda klassi.

Lasteaiast meenub kohe eitaja ja üks suurim “aga kodus on kõik ok”, kellele sai lasteaiast saati räägitud ja soovitatud ja kes lõpuks koolis õpetaja survele järele andis.

Kaks autisti on saanud diagnoosi tänu lasteaiale. Üks neist veel lisaks kõnetu ja kuulmispuudega. Aga vanemad olid nii leiged (kuigi lõpuks nõustusid).

Neid lugusid on palju, aga mitte kordagi pole ma sinu moodi liialdanud ja valetanud, et mitte kunagi vm.

Näen, et sulle meeldib eputada oma suure “praktigaga” eripedagoogi vallast. Sestap mainin nüüd üle, et ka mina olen diplomeeritud eripedagoog ja töötan igapäevaselt puuetega inimestega. Ja see sinu väide, et vanemad ei tahtvat oma lastele puudeid vormistada, on nii vale kui üldse olla saab! Sa vist ei  lugenud isegi ajakirjandusest, kui pahased olid lapsevanemad SKA puudereformi järel, mille tõttu paljud endised puudega lapsed üleöö äkitselt terveks tehti. Ei olnud vanemad sugugi rahul, nõudsid oma lastele puuet tagasi! Kui puue on vormistatud, siis on ju vanematel palju lihtsam taotleda oma lastele vajalikku abi, saada tugiteenuseid jne.

Sinu kirjutisest jääb mulje, justkui lapsevanemad unistaksid ainult sellest, et nende laps jääks koolis  istuma ja oleks oma eluga võimalikult palju jännis ja tunneksid sellest mõnu. Tegelikult aga jookseb enamik vanemaid jalad rakku, et vähegi õnnestuks lapsele vajalikke tugiteenuseid kuidagi välja ajada. Mina kaitsen lapsevanemaid, aga sina ainult süüdistad neid. Kui sulle tundub, et paljud lapsevanemad sinuga miskipärast koostööd ei tee, siis tasuks vaadata peeglisse.

+7
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No kes see ikka väga tunnistada tahab, et ta laps on puudega? Pigem venitatakse seda nii kaua kui saab. Ma ju tean – töötan erispetsialistina lasteaias, samuti on päris pikk praktiga koolist.

Minul oma tööst on jällegi täpselt vastupidine kogemus: olen pidanud vastava komisjoni liikmena nii mõnelegi lapse puudetaotlusele eitavalt vastama ja pärast pahaste vanemate jaoks eitavat otsust põhjendama. Osa vanemaid soovivad oma lapsele puuet vajalike tugiteenuste saamiseks, osa aga motiveerib puudetoetus ehk raha. Sageli liialdatakse, räägitakse lapse olukord hullemaks kui see tegelikult on, eesmärgiga saada iga hinna eest oma lapsele puuet. Neid on palju.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ainult raha nõuab, aga nüüd isegi selle eest ei ole nõus õppima

Anna andeks, kuid siinkohal ma näengi kogu probleemide jada. Üks asi on see, et 3-lapselisi riigi poolt üle kullatakse, kuid kui viia see sisse ka peresiseselt, siis ma ausalt enam ei imesta, miks selliste perede lastel on hinded korrast ära (keskmiselt tähendab siiski probleeme ja rahuldavaid hindeid) ja õpimotivatsioon on seotud ainult rahaga ja/või selle saamisega. 2-lapselises peres on sellevõrra lihtsam – 2×80 eest pole midagi lapsele peale maksta ????

Mida mina teeks? Jätaks viimasel suvevaheaja nädalal lapse hinge rahule, lõpetaks päevapealt igasugused hinnete/kodutööde eest maksmised (kõikidele) ning mõtleks välja muud skeemid lapse julgustamiseks. Igal õhtul toimub ju nii noorele lapsele raamatu lugemine – kasuta sea ära jne. Kusagil oled sa oma kasvatustööga väga metsa läinud ja sund-raha jm enam ei aita!

Kooliminevale lapsele loed õhtul raamatuid veel? Need loevad ammu ise!

+2
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ainult raha nõuab, aga nüüd isegi selle eest ei ole nõus õppima

Anna andeks, kuid siinkohal ma näengi kogu probleemide jada. Üks asi on see, et 3-lapselisi riigi poolt üle kullatakse, kuid kui viia see sisse ka peresiseselt, siis ma ausalt enam ei imesta, miks selliste perede lastel on hinded korrast ära (keskmiselt tähendab siiski probleeme ja rahuldavaid hindeid) ja õpimotivatsioon on seotud ainult rahaga ja/või selle saamisega. 2-lapselises peres on sellevõrra lihtsam – 2×80 eest pole midagi lapsele peale maksta ????

Mida mina teeks? Jätaks viimasel suvevaheaja nädalal lapse hinge rahule, lõpetaks päevapealt igasugused hinnete/kodutööde eest maksmised (kõikidele) ning mõtleks välja muud skeemid lapse julgustamiseks. Igal õhtul toimub ju nii noorele lapsele raamatu lugemine – kasuta sea ära jne. Kusagil oled sa oma kasvatustööga väga metsa läinud ja sund-raha jm enam ei aita!

Kooliminevale lapsele loed õhtul raamatuid veel? Need loevad ammu ise!

Mina lugesin oma lastele igal õhtul 40-60 minutit raamatuid ette kuni nende 10-aastaseks saamiseni. Lugema õppisid koolieelikutena ja lugesid iga päev ise ka. Aga see polegi tähtis. Meie õhtuse kooslugemise mõte oli veeta lastega aega, hoida neid enda läheduses, ühtlasi sai sel moel lastele tutvustatud ka pisut keerulisemaid raamatuid. Oleme pereringis ka täiskasvanutega omavahel üksteisele mõnda raamatut ette lugenud, see, et teine oskab lugeda, ei mängi rolli.

+16
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kooliminevale lapsele loed õhtul raamatuid veel? Need loevad ammu ise!

Kas sa ei pannud tähele, millest siinne teema räägib?

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minul oma tööst on jällegi täpselt vastupidine kogemus: olen pidanud vastava komisjoni liikmena nii mõnelegi lapse puudetaotlusele eitavalt vastama ja pärast pahaste vanemate jaoks eitavat otsust põhjendama. Osa vanemaid soovivad oma lapsele puuet vajalike tugiteenuste saamiseks, osa aga motiveerib puudetoetus ehk raha. Sageli liialdatakse, räägitakse lapse olukord hullemaks kui see tegelikult on, eesmärgiga saada iga hinna eest oma lapsele puuet. Neid on palju.

Arusaadav, sest vastasel korral sellised piiripealsed lapsed jääksidki ilma abita.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minul oma tööst on jällegi täpselt vastupidine kogemus: olen pidanud vastava komisjoni liikmena nii mõnelegi lapse puudetaotlusele eitavalt vastama ja pärast pahaste vanemate jaoks eitavat otsust põhjendama. Osa vanemaid soovivad oma lapsele puuet vajalike tugiteenuste saamiseks, osa aga motiveerib puudetoetus ehk raha. Sageli liialdatakse, räägitakse lapse olukord hullemaks kui see tegelikult on, eesmärgiga saada iga hinna eest oma lapsele puuet. Neid on palju.

Arusaadav, sest vastasel korral sellised piiripealsed lapsed jääksidki ilma abita.

Nõus, aga see ei tee olematuks fakti, et üks osa vanemaid ei taha tunnistada oma lapse puuet. Häbi nagu keskajal. Ja puude toetus on nii väike, et see ei mängi lisasissetulekuna mingit olulist rolli.
Meil külas on ühe puudega lapse ema väga usin tasuta transporti endale sobuval ajal ära kasutama. Ette on nähtud teatud arv sõite kuus lähimasse väikelinna seanssidele, aga tema võtab lapse kaasa ja läjeb hoopis poodidesse. Pärast kutsub auto jälle järgi ja oleks nagu kuskil teraapias käinud.
Et siis ka nii võib oma lapse puuet ära kasutada.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

aga see ei tee olematuks fakti, et üks osa vanemaid ei taha tunnistada oma lapse puuet.

Ja paljud kleebivad oma lapsele enda peas külge häire või puude, kuigi see on lihtsalt emme-issi tegemata töö.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

aga see ei tee olematuks fakti, et üks osa vanemaid ei taha tunnistada oma lapse puuet.

Ja paljud kleebivad oma lapsele enda peas külge häire või puude, kuigi see on lihtsalt emme-issi tegemata töö.

Loomulikult, eks on ka ükskõikseid vanemaid. Aga need saadaks lapse külma kõhuga kooli ega tuleks midagi küsima.

Minule on vastukarva soovitused “tuleb teha lihtsalt rohkem tööd” juhtudel, kus on näha, et lapsevanem pingutab ja muretseb juba niigi keskmisest rohkem.

Siis tahaks öelda, et töötegemine on hea asi küll – aga vahel on nn. “loll töö” (teeme lihtsalt rohkem!) ei vii sihile. Tulemuslikum võib olla pöördumine spetsialisti poole, kes oskab teha nn. targemat tööd.

Raskuste puhul lugema õppimisel ei  pruugi olla tingimata puudega või kooliküpsuse täieliku puudumisega, vaid lihtsalt mõningaste raskustega, millest saadakse üle. Lapsed ole standardsed. Ka ühe pere lasted, keda on kasvatatud ühte moodi, võivad olla oma head ja vead.

 

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Raskuste puhul lugema õppimisel ei  pruugi olla tingimata puudega või kooliküpsuse täieliku puudumisega, vaid lihtsalt mõningaste raskustega, millest saadakse üle. Lapsed ole standardsed. Ka ühe pere lasted, keda on kasvatatud ühte moodi, võivad olla oma head ja vead.

Kui TA ühel lapsel kerge düsleksia juba on, siis vabalt võib teisel ka olla. Mis ei ole üldse midagi hullu, lihtsalt see kodune vägikaikavedu ei anna midagi.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minul oma tööst on jällegi täpselt vastupidine kogemus: olen pidanud vastava komisjoni liikmena nii mõnelegi lapse puudetaotlusele eitavalt vastama ja pärast pahaste vanemate jaoks eitavat otsust põhjendama. Osa vanemaid soovivad oma lapsele puuet vajalike tugiteenuste saamiseks, osa aga motiveerib puudetoetus ehk raha. Sageli liialdatakse, räägitakse lapse olukord hullemaks kui see tegelikult on, eesmärgiga saada iga hinna eest oma lapsele puuet. Neid on palju.

Arusaadav, sest vastasel korral sellised piiripealsed lapsed jääksidki ilma abita.

Nõus, aga see ei tee olematuks fakti, et üks osa vanemaid ei taha tunnistada oma lapse puuet. Häbi nagu keskajal. Ja puude toetus on nii väike, et see ei mängi lisasissetulekuna mingit olulist rolli.

Meil külas on ühe puudega lapse ema väga usin tasuta transporti endale sobuval ajal ära kasutama. Ette on nähtud teatud arv sõite kuus lähimasse väikelinna seanssidele, aga tema võtab lapse kaasa ja läjeb hoopis poodidesse. Pärast kutsub auto jälle järgi ja oleks nagu kuskil teraapias käinud.

Et siis ka nii võib oma lapse puuet ära kasutada.

Nüüd siis hakkad oma sõnu sööma. Alguses ju kirjutasid hoopis: No kes see ikka väga tunnistada tahab, et ta laps on puudega? Pigem venitatakse seda nii kaua kui saab.

Nüüd aga muudad oma juttu, et “üks osa vanematest ei taha tunnistada oma lapse puuet”. Ehk siis – alguses lahmisid, üldistades seda probleemi kõigile vanematele, nüüd tõmbud tagasi ja räägid vaid “ühest osast vanematest”. Neid ühtesid osasid vanemaid on alati olnud nagunii. Kuid nad ei määra üldpilti ja neid ei tohi üldistada kõikide vanemate peale.

Oma pere puudega noor saab riigilt iga kuu mingi 500 eurot. See ei ole väike raha ja võib küll motiveerida vanemaid oma lapsele puuet taotlema. Tõelise puude korral (nagu meil on) kulub too summa muidugi ära nagu niuhti, minnes tervikuna lapse abivahendite ja rehateenuste eest tasumiseks, ja peame veel juurdegi maksma.

Minu jaoks on ebameeldiv, kuidas tood siin lapsevanemaid üksnes halvustavaid lugusid, kuidas see ja too olevat hästi valesti ja pahasti käitunud. Kuidas sa niisuguse suhtumisega üldse oma tööd teha saad?

Mind isiklikult ei erutanudki su jutt kellestki puudelapse emast, kes olevat lausa sihuke hirmus pätt, et olevat transporditoetust kasutanud koos lapsega linnas poes käimiseks. Kui sa vaid teaksid, kui väsitav on puudelapse ema argipäev, siis ei paneks sa  taolist teguviisi pahaks. Pealegi on täiesti võimalik ja lubatav ühitada ühe linnasõiduga mitu käiku – võidakse käia nii teraapias kui ka poest läbi ja siis alles koju.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mind isiklikult ei erutanudki su jutt kellestki puudelapse emast,

See ei olnud minu kirjutatud. Ära lahmi ja hüsteeritse.

On selge, et ühtki vanemat ei rõõmusta kui ta laps on mahajäämuse ehk puudega. Tead sa mõnda, kes selle üle õnnelik on? Seega kes seda ikka tahab tunnistada, et ta laps ei ole nii võimekas, tark, hakkamasaav. Seda pidasin silmas.
Mina ei üldista sinu moodi ega vääna öeldut.
Fakt on ka see, et üks osa tunnistab, teine mitte.
Kui sa loetust ja sõnade erinevast tähendusest aru ei saa, on see sinu probleem.

Oma tööd saan väga hästi teha.
Imestan, et sa pole hoolimatutest lapsevanematest kuulnud või ei oma sa kogemusi. Mina oman ja nendest ka räägin. Normaalsetest, hoolivatest, 100% lastele pühendunud vanematest ei olnud minu postitustes juttu, sest niisugused vanemad on elementaarne ja mis neist ikka rääkida. Aga see teine kontingent om küll parajat piitsa väärt.

Sinu suhtumine näib olevat selline ameerikalik happy big family stiil, mina jälle ei tee nägu ega kirjuta foorumis, kuidas lapsevanemad on nii toredad ja püüdlikud. Ei ole. Ja proovi leppida, et jätkuvalt räägin mina oma kogemustest.
Ma ei tea, kus imelises roosas asutuses sa töötad, et musti plekke ei ole, minul nii hästi pole vedanud ja eespool kirjeldatud hoolimatuid vanemaid on üksjagu.

Ja nüüd ma lõpetan selle mõttetu vaidluse ja vabandan omalt poolt TA ees teema risustamise pärast. Samuti ei soovi teemat enda personaalteemaks lasta kujuneda. Oponendist “spetsialist” tehku mis tahab.

+4
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kooliminevale lapsele loed õhtul raamatuid veel? Need loevad ammu ise!

Ei ütle, et see on ettelugemisest parem, aga meie ema ei lugenud meile enam midagi ette, kui viieseks saime. Edasi toimud vestlemine, ema rääkis meiega, küsis alguses meil selliseid mahedamaid asju nagu kas näiteks laupäeval tahate pigem niisama jalutama või pigem nukuteatrisse. Edasi jutustas ise mingeid päevasündmusi, et nartsissid õitsevad, tööl on uus töötaja, mida koer tegi või kasvõi, et homme tuleb põrandat pesta. Või näiteks, et homse söögi jaoks ta paneb nüüd kruubid likku. See oli nii tore, meie tundusime ennast pereellu haaratuna ja kaasatuna. Ema sai oma asjad selgeks mõelda. Viiesena anti raamatud pihku ja muidugi ei lugenud me kõik soravalt, aga pilte vaadata ja tegelikult hakkasid juba sõnad ka selgeks saama. Mu üks lapsepõlvemälestus on, et mu noorem õde sai 5. sünnipäevaks suures formaadis Lumivalgukese raamatu. Keegi siis ütles, et see seal kaanel on sõna Lumivalguke ja seitse pöialpoissi. Ja siis ta kruttis neid lehti edasi ja tagasi kaanele ning lahendas seda nagu enigmat, et ahaa, kui see sõna kaanel on lumivalguke, siis see L on ka mujal L ja see U on ka muudes sõnades U. Sõna prints lahendas ta kohe ära, sest kui Pöialpoisid on P ja seItse on I ja nii edasi, siis puudu jääb ainult R ja igaüks sab ju aru, et rõnas p_ints on puudu R, eriti kui sukkpükstes krooniga noormees pildidl on. Lapsed on nutikad, kui neile mitte väga ära nämmutada terve elu.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kooliminevale lapsele loed õhtul raamatuid veel? Need loevad ammu ise!

Ei ütle, et see on ettelugemisest parem, aga meie ema ei lugenud meile enam midagi ette, kui viieseks saime. Edasi toimud vestlemine, ema rääkis meiega, küsis alguses meil selliseid mahedamaid asju nagu kas näiteks laupäeval tahate pigem niisama jalutama või pigem nukuteatrisse. Edasi jutustas ise mingeid päevasündmusi, et nartsissid õitsevad, tööl on uus töötaja, mida koer tegi või kasvõi, et homme tuleb põrandat pesta. Või näiteks, et homse söögi jaoks ta paneb nüüd kruubid likku. See oli nii tore, meie tundusime ennast pereellu haaratuna ja kaasatuna. Ema sai oma asjad selgeks mõelda. Viiesena anti raamatud pihku ja muidugi ei lugenud me kõik soravalt, aga pilte vaadata ja tegelikult hakkasid juba sõnad ka selgeks saama. Mu üks lapsepõlvemälestus on, et mu noorem õde sai 5. sünnipäevaks suures formaadis Lumivalgukese raamatu. Keegi siis ütles, et see seal kaanel on sõna Lumivalguke ja seitse pöialpoissi. Ja siis ta kruttis neid lehti edasi ja tagasi kaanele ning lahendas seda nagu enigmat, et ahaa, kui see sõna kaanel on lumivalguke, siis see L on ka mujal L ja see U on ka muudes sõnades U. Sõna prints lahendas ta kohe ära, sest kui Pöialpoisid on P ja seItse on I ja nii edasi, siis puudu jääb ainult R ja igaüks sab ju aru, et rõnas p_ints on puudu R, eriti kui sukkpükstes krooniga noormees pildidl on. Lapsed on nutikad, kui neile mitte väga ära nämmutada terve elu.

Su ema tegeles oma lastega, aga TA ei viitsi tegeleda, raha tegeleb, seda ka ei raatsi piisavalt maksta, et laps tähtedega tegeleks. Lapse saab lugema väga lihtsalt, aga tegelema peab.

+4
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kooliminevale lapsele loed õhtul raamatuid veel? Need loevad ammu ise!

Ei ütle, et see on ettelugemisest parem, aga meie ema ei lugenud meile enam midagi ette, kui viieseks saime. Edasi toimud vestlemine, ema rääkis meiega, küsis alguses meil selliseid mahedamaid asju nagu kas näiteks laupäeval tahate pigem niisama jalutama või pigem nukuteatrisse. Edasi jutustas ise mingeid päevasündmusi, et nartsissid õitsevad, tööl on uus töötaja, mida koer tegi või kasvõi, et homme tuleb põrandat pesta. Või näiteks, et homse söögi jaoks ta paneb nüüd kruubid likku. See oli nii tore, meie tundusime ennast pereellu haaratuna ja kaasatuna. Ema sai oma asjad selgeks mõelda. Viiesena anti raamatud pihku ja muidugi ei lugenud me kõik soravalt, aga pilte vaadata ja tegelikult hakkasid juba sõnad ka selgeks saama. Mu üks lapsepõlvemälestus on, et mu noorem õde sai 5. sünnipäevaks suures formaadis Lumivalgukese raamatu. Keegi siis ütles, et see seal kaanel on sõna Lumivalguke ja seitse pöialpoissi. Ja siis ta kruttis neid lehti edasi ja tagasi kaanele ning lahendas seda nagu enigmat, et ahaa, kui see sõna kaanel on lumivalguke, siis see L on ka mujal L ja see U on ka muudes sõnades U. Sõna prints lahendas ta kohe ära, sest kui Pöialpoisid on P ja seItse on I ja nii edasi, siis puudu jääb ainult R ja igaüks sab ju aru, et rõnas p_ints on puudu R, eriti kui sukkpükstes krooniga noormees pildidl on. Lapsed on nutikad, kui neile mitte väga ära nämmutada terve elu.

Su ema tegeles oma lastega, aga TA ei viitsi tegeleda, raha tegeleb, seda ka ei raatsi piisavalt maksta, et laps tähtedega tegeleks. Lapse saab lugema väga lihtsalt, aga tegelema peab.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ainult raha nõuab, aga nüüd isegi selle eest ei ole nõus õppima.

Milleks koolieelikule (või isegi 1.klassi lapsele) mingi raha? Raha ei puutu asjasse, õppimisse, katsu see rahateema kõrvale jätta lapsega.

Raha puutub niipalju asjasse, et selle abil saab lapse arvutama. Ja samas raha on motivaator. Jah, meie laps käib juba teist aastat poes. Sentidega oskab arvutada. Tal polegi otseselt taskuraha. Tal on kommi-jäätise raha ja seda loomulikult ei saa iga päev. Ja raha ei saagi niisama. Selle eest on vaja midagi teha. Kasvõi mingit tööd. Õppimine on ka töö. Ma ei saa lapsele seletada, et õpi, siis on koolis lihtsam, sa saad targaks. Ta on liiga väike, et sellistest asjadest aru saada.

Aga jah, ma jätsin lapse rahule selle õppimise teemaga. Aitäh neile, kes soovitasid mängulist lähenemist. Proovime kindlasti.

Sellele lasteaia spetsialistile nii palju, et lapsel pole mingit puuet. Vähemalt ametlikult mitte. Ja asi on meil ikka vastupidi. Minu arvates on laps teistsugune, temaga on äärmiselt keeruline. Mina oma sisemuses võtangi last, nagu puudega last. Siis ma suudan rahulikuks jääda ja ma mõistan, et ta ongi selline. Rajaleidjas oleme käinud koduste probleemide pärast, psühholoogi juures oleme käinud, eripedagoogid on läbi käidud. Väikesesse klassi minek tuli kõnealla alles kevadel pärast lasteaia lõpetamist. Mina varem ei teadnud sellest midagi. Kuna Rajaleidjasse aegu polnud, siis saimegi alles septembrisse aja. Mul on hea meel, et laps läheb väikesesse klassi. See on talle ainult kasulik. Ma lihtsalt ise tahtsin ka panustada lapse õpetamisesse, aga see osutus kuidagi eriti keeruliseks.

Ja nii palju veel ka, et ma ei ole ülbe, aga irooniline küll nende kägude suhtes, kes sõna otseses mõttes mõnitavad paljulapselisi peresid. Ja neid siin on omajagu.

+2
-10
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ainult raha nõuab, aga nüüd isegi selle eest ei ole nõus õppima.

Milleks koolieelikule (või isegi 1.klassi lapsele) mingi raha? Raha ei puutu asjasse, õppimisse, katsu see rahateema kõrvale jätta lapsega.

Raha puutub niipalju asjasse, et selle abil saab lapse arvutama. Ja samas raha on motivaator. Jah, meie laps käib juba teist aastat poes. Sentidega oskab arvutada. Tal polegi otseselt taskuraha. Tal on kommi-jäätise raha ja seda loomulikult ei saa iga päev. Ja raha ei saagi niisama. Selle eest on vaja midagi teha. Kasvõi mingit tööd. Õppimine on ka töö. Ma ei saa lapsele seletada, et õpi, siis on koolis lihtsam, sa saad targaks. Ta on liiga väike, et sellistest asjadest aru saada.

Aga jah, ma jätsin lapse rahule selle õppimise teemaga. Aitäh neile, kes soovitasid mängulist lähenemist. Proovime kindlasti.

Sellele lasteaia spetsialistile nii palju, et lapsel pole mingit puuet. Vähemalt ametlikult mitte. Ja asi on meil ikka vastupidi. Minu arvates on laps teistsugune, temaga on äärmiselt keeruline. Mina oma sisemuses võtangi last, nagu puudega last. Siis ma suudan rahulikuks jääda ja ma mõistan, et ta ongi selline. Rajaleidjas oleme käinud koduste probleemide pärast, psühholoogi juures oleme käinud, eripedagoogid on läbi käidud. Väikesesse klassi minek tuli kõnealla alles kevadel pärast lasteaia lõpetamist. Mina varem ei teadnud sellest midagi. Kuna Rajaleidjasse aegu polnud, siis saimegi alles septembrisse aja. Mul on hea meel, et laps läheb väikesesse klassi. See on talle ainult kasulik. Ma lihtsalt ise tahtsin ka panustada lapse õpetamisesse, aga see osutus kuidagi eriti keeruliseks.

Ja nii palju veel ka, et ma ei ole ülbe, aga irooniline küll nende kägude suhtes, kes sõna otseses mõttes mõnitavad paljulapselisi peresid. Ja neid siin on omajagu.

Päris naljakas tüüp oled. Las laps loeb ka, et mis jäätist ja maiusi ostab.

+6
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ainult raha nõuab, aga nüüd isegi selle eest ei ole nõus õppima

Anna andeks, kuid siinkohal ma näengi kogu probleemide jada. Üks asi on see, et 3-lapselisi riigi poolt üle kullatakse, kuid kui viia see sisse ka peresiseselt, siis ma ausalt enam ei imesta, miks selliste perede lastel on hinded korrast ära (keskmiselt tähendab siiski probleeme ja rahuldavaid hindeid) ja õpimotivatsioon on seotud ainult rahaga ja/või selle saamisega. 2-lapselises peres on sellevõrra lihtsam – 2×80 eest pole midagi lapsele peale maksta ????

Mida mina teeks? Jätaks viimasel suvevaheaja nädalal lapse hinge rahule, lõpetaks päevapealt igasugused hinnete/kodutööde eest maksmised (kõikidele) ning mõtleks välja muud skeemid lapse julgustamiseks. Igal õhtul toimub ju nii noorele lapsele raamatu lugemine – kasuta sea ära jne. Kusagil oled sa oma kasvatustööga väga metsa läinud ja sund-raha jm enam ei aita!

Kooliminevale lapsele loed õhtul raamatuid veel? Need loevad ammu ise!

Mina lugesin oma lastele igal õhtul 40-60 minutit raamatuid ette kuni nende 10-aastaseks saamiseni. Lugema õppisid koolieelikutena ja lugesid iga päev ise ka. Aga see polegi tähtis. Meie õhtuse kooslugemise mõte oli veeta lastega aega, hoida neid enda läheduses, ühtlasi sai sel moel lastele tutvustatud ka pisut keerulisemaid raamatuid. Oleme pereringis ka täiskasvanutega omavahel üksteisele mõnda raamatut ette lugenud, see, et teine oskab lugeda, ei mängi rolli.

Mul luges mees meie 20a ja 18a lastele veel raamatuid ette. Üks oli filosoofiaraamat, teine oli autosõidul loogikaülesannete oma (noored siis nuputasid-srutlesid).

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ainult raha nõuab, aga nüüd isegi selle eest ei ole nõus õppima.

Milleks koolieelikule (või isegi 1.klassi lapsele) mingi raha? Raha ei puutu asjasse, õppimisse, katsu see rahateema kõrvale jätta lapsega.

Raha puutub niipalju asjasse, et selle abil saab lapse arvutama. Ja samas raha on motivaator. Jah, meie laps käib juba teist aastat poes. Sentidega oskab arvutada. Tal polegi otseselt taskuraha. Tal on kommi-jäätise raha ja seda loomulikult ei saa iga päev. Ja raha ei saagi niisama. Selle eest on vaja midagi teha. Kasvõi mingit tööd. Õppimine on ka töö. Ma ei saa lapsele seletada, et õpi, siis on koolis lihtsam, sa saad targaks. Ta on liiga väike, et sellistest asjadest aru saada.

Aga jah, ma jätsin lapse rahule selle õppimise teemaga. Aitäh neile, kes soovitasid mängulist lähenemist. Proovime kindlasti.

Sellele lasteaia spetsialistile nii palju, et lapsel pole mingit puuet. Vähemalt ametlikult mitte. Ja asi on meil ikka vastupidi. Minu arvates on laps teistsugune, temaga on äärmiselt keeruline. Mina oma sisemuses võtangi last, nagu puudega last. Siis ma suudan rahulikuks jääda ja ma mõistan, et ta ongi selline. Rajaleidjas oleme käinud koduste probleemide pärast, psühholoogi juures oleme käinud, eripedagoogid on läbi käidud. Väikesesse klassi minek tuli kõnealla alles kevadel pärast lasteaia lõpetamist. Mina varem ei teadnud sellest midagi. Kuna Rajaleidjasse aegu polnud, siis saimegi alles septembrisse aja. Mul on hea meel, et laps läheb väikesesse klassi. See on talle ainult kasulik. Ma lihtsalt ise tahtsin ka panustada lapse õpetamisesse, aga see osutus kuidagi eriti keeruliseks.

Ja nii palju veel ka, et ma ei ole ülbe, aga irooniline küll nende kägude suhtes, kes sõna otseses mõttes mõnitavad paljulapselisi peresid. Ja neid siin on omajagu.

Laps ei ole puudeline, aga käib Rajaleidjas, psühholoogi juures, eripedagoogi juures, pannakse väikeklassi? Temaga on äärmiselt keeruline, sest ta on “teistsugune”?
Ahah. Ütleks, et igati “normaalne” laps.

Rajaleidjas käiakse pereprobleemide pärast?

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ainult raha nõuab, aga nüüd isegi selle eest ei ole nõus õppima.

Milleks koolieelikule (või isegi 1.klassi lapsele) mingi raha? Raha ei puutu asjasse, õppimisse, katsu see rahateema kõrvale jätta lapsega.

Raha puutub niipalju asjasse, et selle abil saab lapse arvutama. Ja samas raha on motivaator. Jah, meie laps käib juba teist aastat poes. Sentidega oskab arvutada. Tal polegi otseselt taskuraha. Tal on kommi-jäätise raha ja seda loomulikult ei saa iga päev. Ja raha ei saagi niisama. Selle eest on vaja midagi teha. Kasvõi mingit tööd. Õppimine on ka töö. Ma ei saa lapsele seletada, et õpi, siis on koolis lihtsam, sa saad targaks. Ta on liiga väike, et sellistest asjadest aru saada.

Aga jah, ma jätsin lapse rahule selle õppimise teemaga. Aitäh neile, kes soovitasid mängulist lähenemist. Proovime kindlasti.

Sellele lasteaia spetsialistile nii palju, et lapsel pole mingit puuet. Vähemalt ametlikult mitte. Ja asi on meil ikka vastupidi. Minu arvates on laps teistsugune, temaga on äärmiselt keeruline. Mina oma sisemuses võtangi last, nagu puudega last. Siis ma suudan rahulikuks jääda ja ma mõistan, et ta ongi selline. Rajaleidjas oleme käinud koduste probleemide pärast, psühholoogi juures oleme käinud, eripedagoogid on läbi käidud. Väikesesse klassi minek tuli kõnealla alles kevadel pärast lasteaia lõpetamist. Mina varem ei teadnud sellest midagi. Kuna Rajaleidjasse aegu polnud, siis saimegi alles septembrisse aja. Mul on hea meel, et laps läheb väikesesse klassi. See on talle ainult kasulik. Ma lihtsalt ise tahtsin ka panustada lapse õpetamisesse, aga see osutus kuidagi eriti keeruliseks.

Ja nii palju veel ka, et ma ei ole ülbe, aga irooniline küll nende kägude suhtes, kes sõna otseses mõttes mõnitavad paljulapselisi peresid. Ja neid siin on omajagu.

Laps ei ole puudeline, aga käib Rajaleidjas, psühholoogi juures, eripedagoogi juures, pannakse väikeklassi? Temaga on äärmiselt keeruline, sest ta on “teistsugune”?

Ahah. Ütleks, et igati “normaalne” laps.

Rajaleidjas käiakse pereprobleemide pärast?

Laps ei ole puudeline,ema on puudeline

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja raha ei saagi niisama. Selle eest on vaja midagi teha. Kasvõi mingit tööd. Õppimine on ka töö. Ma ei saa lapsele seletada, et õpi, siis on koolis lihtsam, sa saad targaks. Ta on liiga väike, et sellistest asjadest aru saada.

Liiga väike, et õppimise vajadusest aru saada? Päriselt? Ja samas piisavalt suur, et talle õpetada filosoofiat, et kui sulle elus millegi eest ei maksta, ära liiguta lillegi? Tõsiselt selline kasvatussüsteem?

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mind isiklikult ei erutanudki su jutt kellestki puudelapse emast,

See ei olnud minu kirjutatud. Ära lahmi ja hüsteeritse.

On selge, et ühtki vanemat ei rõõmusta kui ta laps on mahajäämuse ehk puudega. Tead sa mõnda, kes selle üle õnnelik on? Seega kes seda ikka tahab tunnistada, et ta laps ei ole nii võimekas, tark, hakkamasaav. Seda pidasin silmas.

Mina ei üldista sinu moodi ega vääna öeldut.

Fakt on ka see, et üks osa tunnistab, teine mitte.

Kui sa loetust ja sõnade erinevast tähendusest aru ei saa, on see sinu probleem.

Oma tööd saan väga hästi teha.

Imestan, et sa pole hoolimatutest lapsevanematest kuulnud või ei oma sa kogemusi. Mina oman ja nendest ka räägin. Normaalsetest, hoolivatest, 100% lastele pühendunud vanematest ei olnud minu postitustes juttu, sest niisugused vanemad on elementaarne ja mis neist ikka rääkida. Aga see teine kontingent om küll parajat piitsa väärt.

Sinu suhtumine näib olevat selline ameerikalik happy big family stiil, mina jälle ei tee nägu ega kirjuta foorumis, kuidas lapsevanemad on nii toredad ja püüdlikud. Ei ole. Ja proovi leppida, et jätkuvalt räägin mina oma kogemustest.

Ma ei tea, kus imelises roosas asutuses sa töötad, et musti plekke ei ole, minul nii hästi pole vedanud ja eespool kirjeldatud hoolimatuid vanemaid on üksjagu.

Ja nüüd ma lõpetan selle mõttetu vaidluse ja vabandan omalt poolt TA ees teema risustamise pärast. Samuti ei soovi teemat enda personaalteemaks lasta kujuneda. Oponendist “spetsialist” tehku mis tahab.

Näen, et sa ise oskad hästi lahmida ja hüsteeritseda. Sa muudad oma juttu, sööd oma sõnu ja süüdistad kõiki, kes sinuga nõus ei ole. Samuti muudad sa oma jutu sisu, ent süüdistad mittemõistmises hoopis teisi.

Sina kirjutasid alguses: “Kes see ikka tunnistada tahab, et ta laps on puudega.”

Nüüd aga muudad oma juttu: “On selge, et ühtki vanemat ei rõõmusta kui ta laps on mahajäämuse ehk puudega. Tead sa mõnda, kes selle üle õnnelik on? Seega kes seda ikka tahab tunnistada, et ta laps ei ole nii võimekas, tark, hakkamasaav.”

See, kui ma millegi üle “ei rõõmusta” ei tähenda seda, et ma keeldun fakti tunnistamast. Jah, üks osa selliseid leidub – seda ei olegi ju keegi kahtluse alla seadnud! -, kuid enamik siiski tunnistab ka neid probleeme, mis neid ei  rõõmusta, juhul kui need probleemid ka tõesti olemas on.

Mures emad näevad palju vaeva, et saada oma laps spetsialisti juurde, kuid pigem on emade suur mure, et spetsialist ei võta asja tõsiselt. Näiteks olen näinud juhtumit, kus ema nõudis oma lapsele logopeedi, sest ta kooliskäiv laps ei osanud ikka veel ütelda R-tähte. Logopeed aga ei võtnud seda last ravile, teatades, et “ah, see R pole üldsegi oluline!” Kuna võtsin pärast ise tolle logopeediga ühendust, siis tean, et kõik täpselt nõnda oligi. (Jah, muidugi ei hakka keegi R-i mitteütlemise pärast puuet määrama, kuid see lihtne lugu väljendab probleemi, kus lapsevanem tunnistab vägagi probleemi ja ise nõuab oma lapsele ravi, kuid hoopis spetsialist ei pea seda vajalikuks ega tunnista korrektse hääldamise olulisust.)

Ja siis on veel olukorrad, kus keegi spetsialist, kes kohtunud lapsega õige põgusalt elus vaid ühe korra (kui sedagi), lajatab talle pealiskaudselt mingi suht tõsise diagnoosi, millega vanemad tõesti sugugi nõus ei ole, kuna nad ei näe, et nende lapsel see diagnoos põhjendatud oleks. Sest nad tunnevad oma last ja teavad, et niisugust häiret nende lapsel tõesti ei ole. Näiteks on enda tööpraktikas ette tulnud mitu juhtumit, kus psühholoog on diagnoosinud lapsel vaimsed häired, kui tegelikkuses on see laps ainult kuulmislangusega. Aga psühholoog vaatab, et laps ei vasta küsimustele, ei reageeri – järelikult ongi vaimse puudega. Vanemad siis vaidlevad vastu, et lapse mõistus on täiesti korras ju – ja tekivadki suured vaidlused, kus psühholoog ei kuula vanemaid ega nende tähelepanekuid, vaid jääb endale kindlaks, toetudes oma oletusele, et “kes see ikka tunnistada tahab, et ta laps vaimsete häiretega on!”

Ehk siis – inimesed oleme kõik ja tõde võib olla kus tahes. Oluline on teha omavahel partneritena koostööd ja mitte sildistada ega oletada. Nii, nagu lapsevanem peaks spetsialisti kuulama, niisamuti peaks ka spetsialist lapsevanemat eelarvamustevabalt kuulama ja tema tähelepanekutega arvestama, kumbki ei peaks ajama oma jonni. Tähtsaim on siin siiski lapse heaolu ja vastav õigeaegne ravi ning rehabilitatsioon. Ning kui lapsevanem ikka väidab, et lapsel päriselt seda puuet olla ei saa, tasub diagnoos uue värske pilguga üle vaadata ja vajadusel kaasata teine arvamus.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ah lôpeta see kräunumine, oma tegemata tööst, homme läheb laps kooli ja 9 aasta pärast lähed targa lapse lôpuaktusele. Ise lillegi liigutamata. Haridus on ju tasuta, riik maksab suuri summasid sinu kauniks tegemiseks, sära!

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ah lôpeta see kräunumine, oma tegemata tööst, homme läheb laps kooli ja 9 aasta pärast lähed targa lapse lôpuaktusele. Ise lillegi liigutamata. Haridus on ju tasuta, riik maksab suuri summasid sinu kauniks tegemiseks, sära!

Mis sul viga on? Ainukene kräunuja oled siin sina, Suur ja Tark Spetsialist.

P.S. Minu lapsel on põhikool juba lõpetatud.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 61 )


Esileht Koolilaps Laps ei harjuta lugemist ega kirjutamist