Esileht Koolilaps Matemaatika riigieksam

Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )

Teema: Matemaatika riigieksam

Postitas:
Kägu

Kuidas teie lastel, kes lõpetavad gümnaasiumi matemaatika riigieksam läks? Minu laps ütles, et oli raske olnud, aga olevat siiski enda meelest hästi läinud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

minu oma arvas, et nii ja naa. esimene osa oli väga lihtne olnud, selle emotsiooni pealt läks ka teist lahendama, aga teine oli hoopis teine tera 🙂 üks ül jäi tal tegemata, kui palju ülejäanutes vigu on, kes seda teab. igatahes ta leidis, et midagi hullult rasket ei olnud, ja ta ei ole mingi mategeenius, on tavalises keskpärases gümnaasiumis (tõsi, siiski reaalklassis). aga isegi reaalkooli õpetajad olevat selleaastast eksait raskeks pidanud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sõltub kindlasti ka sellest, kas jutt on laiast või kitsast matemaatikast.

Minu laps tegi laia matemaatika eksami.
Ütles, et täitsa normaalne oli – kõik ülesannete tüübid olid tuttavad olnud ja neid on ju viimased kuu aega konsultatsioonidest tüdimuseni harjutatud.

Olevat olnud igatahes kergem kui veidi aega tagasi tehtud proovieksam. Ilmselt just seetõttu, et vahepeal on korralikult korratud ja erinevaid ülesandeid läbi lahendatud.

Kõik ülesanded lahendas ära.
Teadis, et vastused olid õiged (ma ei tea, kuidas seda teada saab – võib-olla teistega arutades võrdlemise tulemusena), aga paar väikest hooletusviga, mis vastust ei muuda, olevat kindlasti sees.
Nii et maksimumi ta ei oota, aga üle 80 ootab küll.

P.S. ei ole ka matemaatikageeniusega tegemist ja reaalkallakuga klassis ka ei õpi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olevat olnud igatahes kergem kui veidi aega tagasi tehtud proovieksam. Ilmselt just seetõttu, et vahepeal on korralikult korratud ja erinevaid ülesandeid läbi lahendatud.

see kordamise ja proovieksamite teema on kooliti ikka väga erinev. minu tütre koolis olid konsultatsioonid küsimuste esitamiseks, mingit ühist harjutamist seal ei olnud. proovieksamit matemaatikas ei olnudki.

eesti keeles oli neil küll proovieksam, aga mõnes koolis oli lausa mitu proovieksamit.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

see kordamise ja proovieksamite teema on kooliti ikka väga erinev

Arvata on.
Igal koolil muidugi omamoodi.
Tean, et proovieksami koostas oma kool eelmiste aastate eksamite ülesannete baasil. See olevat tõesti olnud tunduvalt raskem kui päris eksam.
Konsultatsioonid toimusid neil iga päev ja täitsa tavaliste matemaatikatundide formaadis. Järjest võeti kõik teemad veel kord läbi ja lahendati ülesandeid.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu muidu viieline ütles, et raske oli. Konksuga ülesanded. Eelmiste aastate tööd on konsultatsioonides läbi lahendatud ja need olla lihtsamad olnud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu muidu viieline ütles, et raske oli. Konksuga ülesanded. Eelmiste aastate tööd on konsultatsioonides läbi lahendatud ja need olla lihtsamad olnud.

Minu tütar ütles sama ja isegi õpetaja oli öelnud, et üllatavalt keeruline see aasta.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu laps ütles, et oli lihtsam kui eelnevate aastate oma.
Lootis saada maksimumile lähedased punktid, aga tuleb 80+ tulemus – lohakusvead, lõpus kiirustamine ja kõik need muud asjad.
Järgmine aasta teeb eksami uuesti.

Please wait...
Postitas:
Kägu

see kordamise ja proovieksamite teema on kooliti ikka väga erinev. minu tütre koolis olid konsultatsioonid küsimuste esitamiseks, mingit ühist harjutamist seal ei olnud. proovieksamit matemaatikas ei olnudki.

eesti keeles oli neil küll proovieksam, aga mõnes koolis oli lausa mitu proovieksamit.

Huvitav, kas proovieksami toimumine või mittetoimumine sõltub ainult aineõpetajast või ka kooli juhtkonnast. Kuna eksam on mitmetunnine, nõuab proovieksam ju tunniplaani selleks päevaks ümbertegemist. Mõnes koolis, olen kuulnud, tehakse proovieksamit õpilaste (ja ehk ka õpetaja) vabast ajast, nt nädalavahetusel (õpetaja saab küll hiljem äkki lisapuhkusepäevana selle sisse kasseerida), aga kuidas saab selline töö siis kohustuslik olla ja kui mõttekas on see, kui ta pole kohustuslik? Igal juhul võiks mõlemas aines üks proovieksam olla (kõigile kohustuslikus korras). Lisaks muidugi tehakse neid ülesandeid enamasti ka tundides läbi (s. t muidugi mitte täpselt eksamiülesandeid, kuna õpetaja neid ette ei tea, aga nendega sarnaseid, eelmiste aastate põhjal koostatud variante vms), nii et ilmselt ikka igas koolis valmistutakse eksamiks, aga proovieksa on oluline kogemus, mis aitab eksami õnnestumisele kaasa ja õpetab aega planeerima ja liigset närvitsemist maandama.

Please wait...
Postitas:
Kägu

minul on üks tuttav matemaatikaõpetaja, kes ka teeb proovieksameid ja siis praktiliselt terve aprillikuu parandab neid. aprillis on ta seltsielust väljas, sest parandab proovieksamitöid.

ma polegi aru saanud (pole küsinud ka), et kas ta teeb neid vabast tahtest või kohustusest, aga see võtab tõesti VÄGA palju tema isiklikku aega. kui sellest on võimalik viilida, siis pole imestada, et mitmed õpetajad seda ka teevad.

Please wait...
Postitas:
Kägu

minul on üks tuttav matemaatikaõpetaja, kes ka teeb proovieksameid ja siis praktiliselt terve aprillikuu parandab neid. aprillis on ta seltsielust väljas, sest parandab proovieksamitöid.

ma polegi aru saanud (pole küsinud ka), et kas ta teeb neid vabast tahtest või kohustusest, aga see võtab tõesti VÄGA palju tema isiklikku aega. kui sellest on võimalik viilida, siis pole imestada, et mitmed õpetajad seda ka teevad.

üks päris hea variant on see, mida mu põhikooli lõpetava lapse asendusõpetaja kasutas – proovieksam tehti ära nagu eksam olema peab ja parandati koos, st lahendati kõik ül uuesti koos ära ja igaüks ise vaatas, kus ta vea oli teinud. eeldab õpilaselt muidugi suuremat panustamist ja enesekontrollivõimet, kuid kasutegur peaks sama olema. õpetaja jaoks igatahes kordades vähem aega nõudev.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

No kui võrrelda eelmise aastaga, siis teises osas ülesanded on täiesti teised tüübilt. Ma ütles, et see aasta oli kindlasti raskem, kui eelmised.

Please wait...
Postitas:
Kägu

No kui võrrelda eelmise aastaga, siis teises osas ülesanded on täiesti teised tüübilt. Ma ütles, et see aasta oli kindlasti raskem, kui eelmised.

Kas Sa räägid kitsast või laiast eksamist? Laias eksamis olid küll tavapärased ülesanded. Viimane oli korrapärase põhjaga nelinurkne püramiid; külgserva ja põhja vaheline nurk oli antud. 9.klassi ülesandest erines vaid seetõttu, et üks külgservadest oli ühtlasi püramiidi kõrguseks. Miliseid ülesandeid Sina mõtlesid?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul ütles üks tuttav matemaatikaõpetaja, et selle aasta eksamitöö selekteerib välja, keda on õpetatud mõtlema, ja keda on treenitud mingeid ülesandeid lahendama, ilma et nad sisust võib-olla arugi saaksid. Kui sõnastused või ülesande püstitused ongi teised, siis laias laastus oskused, teadmised, mida nõutakse, on ju ikka samad mis varasemal aastal ja mis koolis õpitud. Keegi ei küsi ju õppekavavälist.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul ütles üks tuttav matemaatikaõpetaja, et selle aasta eksamitöö selekteerib välja, keda on õpetatud mõtlema, ja keda on treenitud mingeid ülesandeid lahendama, ilma et nad sisust võib-olla arugi saaksid.

no hea teada siis 🙂

ega nüüd polegi enam muud kui tulemusi oodata – kas keegi teab, millal reaalselt avalikustatakse? ja kas kõik koos või jupikaupa? ainete kaupa?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )


Esileht Koolilaps Matemaatika riigieksam