Esileht Väikelaps Mure oma 5a poisi pärast

Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )

Teema: Mure oma 5a poisi pärast

Postitas:

Mul on kodus kaks last, 2.5 ja 5a. Mure on 5a lapse pärast. Oleme pannud ka aja rajaleidjasse, et ehk saab sealt nõu ja abi. Ise kahtlustan juba, et ehk on lapsel tõesti mingi kergem ATH vorm. Ma ise ei osanudki oma lapse arengut ja murekohti täpselt sõnastada ja arvasin, et ehk ei ole asi nii hull, et lihtsalt püsimatu poiss, aga rajaleidjas paluti lasteaia iseloomustust lapse kohta ja ausalt öeldes see iseloomustus paneb juba muretsema. On ehk keegi sarnase lapsega kokku puutunud ja kuidas last aidata?
Tegutsemisel vajab motiveerimist ja individuaalset toetamist ja üks ühele tähelepanu. Erinevates mängudes suudab püsida lühiajaliselt. Kipub tegema tihti seda, mis parasjagu temale meeldib, tahab end tihti pikali visata ja tahab end tihti pikali visata. Silma-käte koostöö on nõrk. Eneseteenindusoskused on selged, aga vajavad tihti meelde tuletamist ja harjutamist. Raskusi valmistab jututeemas püsimine, kasutab palju jutus häälitsusi ja väikelaste sõnu ( söök on nämm, samas meil kodus seda sõna kasutusel ei ole ).Tundub et tihti jäävad õpetajad ja teised lapsed, nende jutt talle arusaamatuks, ehk siis osad sõnad ja mõisted. Raskusi on iseseisvalt mängu leidmisega. Kipub segama teiste mängu ja keeldub mängust ära tulemast, kui teised lapsed on seda palunud. Mänguoskused on kehvema poolsed. Meelismängud on võitlus ja jooksumängud. Abi küsima ja vastu võtma on julge. Tegemist on üsna ebakindla lapsega ( seda ka kodus märganud ). Kardab eksida ja teavitab iga tegevuse alguses et ta ei tea ja ei oska. Võib sülitada vastu akent/peeglit ( kodus sellist asja pole olnud ) ja möödudes sõbrast võib teda toksata käega. Talle on väga oluline kiitmine ja tähelepanu. Raskusi valmistab kuuldu ja kuuldust aru saamine. Õppetegevuses vajab individuaalset toetust ja korduvat ülesande seletamist.

Nii, iseloomustusega kõik. Eks seda oli veel, aga põhi jutu panin siia kirja. Mis minu jaoks väga üllatav on, et ta nii ebakindel on. Ometi on tal mõlemad vanemad, kodus ei ole suuri draamasid ja kaklusi, v.a vanavanemate juures, kellega palju koos oleme ja ka suvel maakodus, kes ´küll teineteist armastavad, aga on nagu kass ja koer ja koguaeg kisklevad ja karjuvad üksteise peale. Lapsed magavad meil mehega põhimõtteliselt kaisus, lasteaeda läks alles 3.5a vanuselt ja siiani teeme talle lasteaia vabu päevi. Millest siis lapsel see nii suur ebakindlus ja kuidas teda sellest välja aidata? Palju pakume lastele just füüsilist lähedust ja ikka ja jälle korrutame, kuidas neid armastame. Riidlemist ikka on, aga kus seda ei oleks? Ta on parajalt laisk ja ta tahaks venna eeskujul olla aina kärus, kui on pikema maa läbimine, mitte rattaga sõita. Püüame teda koguaeg kiita ja igat arengusammu/edusammu märgata ja teda tunnustada. Käib kahes sporditrennis ja lasteaias robootikas. Ta meelis tegevus oleks nagu ikka, telefonis/arvutis mängimine ja filmide ja multade vaatamine. Vabal päeval, kui me oleme kodused ja ei ole kuskil küla peal, on reeglid pisut lõdvemad ja saab hommikul ca tunnikese, sel ajal kui ise kohvitame ja süüa teeme, olla kas arvutis või multasid vaadata ja päeval, kui väike laps magab, et teda käraga üles ei ajaks, oleme ka lasknud tal telekat vaadata või telefoniga mängida. Tööpäeva õhtuti on enne magama minekut ca pool tundi multikad, hommikuti enne lasteaeda ei jõua. Jah, nutiaega peaks kindlasti olema veelgi vähem, autos jne ja avalikes kohtades laps telefoni ei saa, aga samas tundub et seda ei ole ka ülemäära palju. Oleme perega väga aktiivsed, on palju sõpru ja käime palju koos perega väljas ja ikka üritustel, mis on kogu perele sobivad. Oleme palju maakodus, kus on head sõbrad ja suur hoov ning meri. Paneb väga muretsema, et kust siis lapsel see ebakindlus tuleb.
Ja kuidas saaks lapse õppimis ja keskendumisvõimet arendada? Õhtuti aeg ajalt panen nendega legosid kokku, aeg ajalt mängime lauamänge või teeme midagi muud koos. Tihti lasen neil vennaga kahekesi mängida.
Rajaleidjasse läheme alles jaanuari lõpus, aga ehk on ka siit foorumist võimalik saada häid nõuandeid.
Kusjuures, mitte et see ilmselt oluline oleks, teine, noorem laps, on palju enesekindlam ja parem kesknduja ja pole pooltki nii püsimatu. Saab lennult juba asjadest aru ja räägib vabalt tervete lausetega, saab aru ka seletustest ja mõistukõnest.
Ahjaa, õhtuti loeme voodis ka raamatut, aga ega sellele kaasa elada ei suudeta. Ikka on samal ajal vaja möllata ja mürada, siis on emme jälle kuri ja jälle kutsun lapsi korrale, et kui meil on unejutu aeg, siis olete vait ja kuulate ja keskendute. Korraks ollakse kaisus ja kuulatakse juttu ja järgmine hetk jälle tehakse oma mänge edasi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.12 17:24; 28.12 20:23; 01.01 20:33; 05.01 13:38;
To report this post you need to login first.
Postitas:

keskendust aitab selline harjutus – ütled 3 arvu ja ta pean need meelde jätma. Samuti saab ka sõnadega ja asjadega teha – paned laule erinevaid asju ja siis rätiku peale , laps ütleb, mis oli laual. Meil oli keskendumisega probleemid, siis neid harjutusi sai ikka tehtud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.12 17:30; 29.12 23:00;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks ta kaisus magab? Lase tal iseseisvuda, et ta saab ise hakkama magamisega.

Meil on ka raskusi keskendumisega poisil, aga aegamisi see tuleb. Muidugi peaks oluliselt rohkem ise ka harjutusi tegema, aga alati ei jaksa 🙁

Proovige ekraanidieeti. Meil mõjub hästi see, et kui teed seda, siis saad seda. Nii ka arvuti ja harjutustega 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma lugesin seda teemat nii, nagu oleksin selle aasta-aega tagasi ise kirjutanud. Minul lapsed hetkel 2 ja 6. Meil toimus suurema poisiga muutus pärast õe sündi, eelmise aasta suvel käisin ka psühholoogi juures.Sealt väga abi ei saanud. Eelmise aasta sügisel sain pidevalt lasteaiast kaebusi, et poiss roomab, püherdab maas, ei suuda keskenduda ühele tegevusele rohkem kui 10 min, teeb igasuguseid tite häälitsusi jne. Õpetaja poolt kirjutatud iseloomustuse peale sain shoki, sest ei uskunud, et asi nii hull on. Tean, et tal ei ole niipalju püsivust, kui õel. Läksin temaga Rajaleidjasse, enne seda tegin talle korraliku selgitustöö, miks ne sinna lähme. Sotsiaalpedagoog oli väga tore, suhtles lapsega, esitas eakohalisi küsimusi, luges läbi iseloomustuse, mille kohta ta ütles, et see on natuke liiga äärmuslik ehk ebanormaalselt negatiivne..ta ei leidnud, et last oleks vaja suunata psühhiaatri juurde. Igasugused häälitsused, roomamised tulid sellest, et õde tegi seda kodus ees.. Sotsiaalpedagoog pakkus välja, et ta tuleb last lasteaeda jälgima, mis sobis mulle ideaalselt. Ütleme nii, et pärast seda käiku muutus kõik, aruandes mida ta kirjutas tõi välja ka selle, et kõik lapsed on erinevad, selles vanuses kuni 10-15 min keskenduda ühele tegevusele on täiesti normaalne, samuti tõi ta välja, et andis juhiseid õpetajatele, kuidas mingis olukorras lapse tähelepanu saada ja kuidas erinevaid olukordi lahendada. Ja lõpuks ütles õpetajatele, et mu laps on täiesti normaalne omavanuse arenguga, lihtsskt mingid sündmused elus võivad last mõjutada. Nüüdseks on sellest aasta möödas, mul on kodus laps, kellele meeldib joosta ja karata, aga samas oskab ta juba lugeda, õpime arvutamist ja talle on hakanud meeldima joonistamine. Lasteaias enam probleeme ei ole ja õe olemasoluga on ka juba suutnud leppida.Kindlasti küsi võimalust lasteaeda last jälgima minna. Jutt tuli pikk, aga ehk oli natuke abi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.12 18:31; 28.12 20:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Äitäh heade nõuannete eest. Mis puudutab kaisus magamist, siis ma küsisin nõu lapse probleemide osas, mitte kuidas teda kaisus magamisest võõrutada. Palun teaduslikku artiklit, mis ütleb, et 5a laps ei tohi vanematel kaisus magada, eriti kui 2a vend seda teeb.
Meil on hetkel veel väike 2 toaline kodu ja magamistoas on kõik voodid koos. Lastel on kahekordne nari, vastu meie voodit, osalise äärega, aga ülemisel naril on niisama vahva mängida, aga magada seal ei taheta. Nii magab väiksem minu kaisus ja suurem laps magab oma voodis, vastu issi voodipoolt ja ikka püüab end kaissu nihverdada

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.12 17:24; 28.12 20:23; 01.01 20:33; 05.01 13:38;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen kägu 18.31 See, et 5 a tahab tulla vanemate kaissu antud olukorras, on täiesti mõistetav, sest 2 a vend ju teeb seda. Ta on ju ikkagi veel väike laps ja eks alateadvuses on ju ka väike armukadedus. Meie 6 a magab oma toas ja 2 a voodi meie toas meie voodi kõrval. Pisike ronib igal öösel meie kaissu ja vahest öösiti ärkab ka vanem ülesse ja tuleb ka meie voodi. Päris tihti on ta küsinud, et miks õde saab meie kaisus magada. Seega ma ei tee sellest probleemi, kui see 6 a tuleb meie voodisse. Veel on see aeg, kui saan pakkuda talle seda lähedust ja kallistusi, sest varsti on ta nii vana, et tahabki oma toas magada.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.12 18:31; 28.12 20:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle pigem tundub õpetajate iseloomuste põhjal, et tegemist on pigem autistliku lapsega, eriti see kõne mittemõistmise probleem on väga tüüpiline autistlike lastele. Ka autistlikud lapsed võivad käituda hüperaktiivselt, eriti siis kui nad alati ei saa täpselt aru, mida neile öeldi ja teha paluti.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Äitäh heade nõuannete eest. Mis puudutab kaisus magamist, siis ma küsisin nõu lapse probleemide osas, mitte kuidas teda kaisus magamisest võõrutada. Palun teaduslikku artiklit, mis ütleb, et 5a laps ei tohi vanematel kaisus magada, eriti kui 2a vend seda teeb.
Meil on hetkel veel väike 2 toaline kodu ja magamistoas on kõik voodid koos. Lastel on kahekordne nari, vastu meie voodit, osalise äärega, aga ülemisel naril on niisama vahva mängida, aga magada seal ei taheta. Nii magab väiksem minu kaisus ja suurem laps magab oma voodis, vastu issi voodipoolt ja ikka püüab end kaissu nihverdada

Käisin samalaadsete probleemidega lapsega psühholoogi juures. Peamiseks probleemiks küll mitte ebakindlus, vaid lapse püsimatus. Üksipulgi võeti ette kogu pere elukorraldus, sealjuures magamine. Psühholoog pani kindlasti südamele, et 5-6 aastane laps peaks juba iseseisvuma ja oma tuppa kolima. Meil ei maga küll kaisus, aga samas toas. Kindlasti soovitas oma tuppa kolimist, sest see on osa lapse enesekindlusest, eneseteadvusest jne.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Alustama peaks vast ikka sellest, et nii suur laps oma tuppa ja oma voodisse magama! Kui last koheldakse kui titte siis ta ka kaitub vastavalt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lugesite ikka, perel on tilluke korter ja kõik voodid on ruumi puudumise tõttu koos?

Vb. teed erivajadustega laste alla ka teema. Ja jätad selle magamise osa välja, et sellele ei keskendutaks. Mu lapsepõlve mängukaaslane kasvas üles 7-lapselises peres 3-toalises. Kellegil ei ole jävaid kahjustusi koos magamisest.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

kahjuks ei leia seda artiklit, kus oli jutt seosest kaisus magamise ja lapse iseseisvumise vahel. Ma saan aru, et korter on väike – aga üks probleem ongi ju lapse ebakindlus. Minu laps muutus palju iseseisvamaks, kui kolis oma tuppa. Enne oli üks igavene jama selle magama jäämisega, siis kui oma tuba valmis sai – pani pidžaama selga, pesi hambad ja marssis oma tuppa. Enne seda pidin olema magama jäämise juures, sai loetud ja jutustatud. Siis piisas vaid ühest jutust ning panin unelaulude CD peale ja laps magas hommikuni. 5 aastane vajaks ka oma privaatruumi juba, kus saaks ise olla ja toimetada. Kuna tal on raskusi õhtuö magama jäämisega (kipub vennaga hullama) – siis seda enam vajaks ta omaette tuba, et äkki saate talle teise tuppa nurga teha?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.12 17:30; 29.12 23:00;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hm, need “vanad eestlased”, kellest me pärineme, magasid ka pead-jalad koos. Ei peetud imelikuks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lasteaias peaks ka igale lapsele lõunaune ajaks eraldi tuba olema. Voodi asukohast sõltub lapse iseseisvus.

Psühholoog ei oska lihtsalt mingit asjalikku nõu anda ning viskab lapsevanemale mööbeldamisteema ette, et lapsevanem saaks voodite sikutamisega ennast maandada ja rahustada. Kellele kristallid, kellele mööbeldamine. Peaasi on usk.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kommenteerin emana, kes kasvatab teismelist ATH- ja 5a autistlikku last ja ka nö tavalisi lapsi.
Minu meelest tundub suht tavaline laps. Lapsed ongi erinevad, inimesed on erinevad. Ei saa kõiki sama lauaga mõõta, et kõik peavad olema sama enesekindlad, hakkajad, rahulikud jne. Nn väljakutset pakkuvast käitumisest räägitakse siis kui lapse käitumine põhjustab püsivalt probleeme talle endale ja/või teda ümbritsevatele inimestele. Hetkel ma ei saanud aru, mis ajendas teid rajaleidjasse pöörduma? Lasteaiast soovitati?
On täiesti normaalne, et ühe pere lapsed erinevates arenguetappides üksteist jäljendavad. Kui sünnib noorem, muutub vanem laps samuti mõneks ajaks mõneti titemaks. Meil nt on vastupidi: nooremal lapsel on praegu selline iga, et püüab igati jäljendada oma vanemat venda (autist), kes teeb asju nii nagu ta teeb ja midagi sina parata tegelikult polegi. Loodan, et suudan asju suunata nii, et see etapp möödub suuremaid kiikse külge jätmata. Aga nii ongi.
Tänapäeval on paljudel lastel tähelepanu häirunud, sellel on ilmselt palju põhjusi. Ka nutiseadmed kõiki lapsi ühtmoodi ei mõjuta. Pead lihtsalt oma last jälgima, teda tundma õppima ja leidma need kohad, kus millegagi koomale tõmmata või vastupidi – järgi anda. Valmis retsepti, mis sobiks kõigile lastele, ei ole, ka mitte siis kui neile on pandud diagnoos, mis võiks eeldada mingeid konkr soovitusi. Rusikareegel on küll see, et kindel rutiin aitab nii last kui eelkõige perekonda nö ellu jääda.
Igasugused süümekad kaisus magamise jne osas unusta ära. Laps võiks magada oma voodis, aga Sina tunned oma last kõige paremini, lõputu võitlus annab lõppkokkuvõttes vähem kui väike ootamine. Ideaalset elu pole olemas ja kindlasti annate te olemasolevate võimaluste juures oma lastele parima.
Mina soovitaksin lihtsalt rahulikult võtta, las laps areneb, iga asi omal ajal. Mingit ekstreemset ATH vormi ma sellest iseloomustusest küll välja ei loe. Jaksu!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma palun rohkem mitte kommeteerida omaette magamist. Kui osades peredes see toimib, väga tore. Meie pere paraku läheb emme, kes vajab sama palju und, kui lapsed, lastega koos magama. 2a magab kaisus, 5a magab oma voodis nagu ma ka maininud olen, aga vist ei viitsita enne kommenteerimist piisavalt lugeda. Lapsel on oma voodi ja ta magab oma voodis, see voodi lihtsalt on vastu meie voodit ja magama minnes ulatun mina ja öösel siis issi teda sealt paitama ja või käest kinni hoidma, kui ta seda ise soovib/otsib. Teinekord öösel ka kerib rohkem lähedust otsima ja issi kaissu või minu kaissu, kui issi on kogemata teleka taga diivanil ära kustunud. Kuna meil aga hakkab kohe palav ja kitsas, siis kobib ta varsti ise või nihutame ta tema voodisse tagasi.
Idiootsuse tipp, kahe toalises korteris soovitada lapsele teha teise tuppa magamine, kui terve pere magab teises toas. Ja kui laps on ka mingil põhjusel ebakindel teatud asjades, siis see kaisutamine ja lähedus ka magama minnes, on just see, mis lapsele hästi mõjub.
Ma ise magasin väga pikalt vanaemaga koos, lõpuks ma isegi juba tundsin ise, et tahan omaette ja privaatsust ja oleks lausa tahtnud päris oma tuba ja laia voodit, kus mõnusalt üksi laiutada. Seega ma ei arva, et mu laps jääbki nii magama, varem või hiljem tuleb suurem kodu ja omaette tuba. Lisaks ma ise olen keskmisest isegi enesekindlam inimene.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.12 17:24; 28.12 20:23; 01.01 20:33; 05.01 13:38;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kõige rohkem peaksid muretsema mitte poisi enesekindluse pärast, vaid sellepärast, et ta ei saa teistega läbi, ta ei oska olla. Iseloomustuses on välja toodud, et teised lapsed (üsna tihti vist?) paluvad tal mängust ära minna. Mul on täpselt sama vanad lapsed ning olen ka lasteaias töötanud, ning mul on hästi silme ees see tüpaaž, kes lollitab ja nõmetseb ja rikub teiste mängu. Kahju on sellistest lastest, sest “normaalsete” 4-5 aastaste jaoks on koos mängimine tohutult põnev, fantaasiarohke ja igas mõttes rikastav, aga lapsed kellel pole sotsiaalseid oskuseid mängudes osaleda jäävad väga paljust ilma ja sotsiaalselt veelgi rohkem teistest maha. Kooliajal seda naljalt enam tagasi teha ei saa. Miks su lapsel neid oskuseid pole, ei tea. Kindlasti pole põhjus kaisus magamine, väikevenna olemasolu ehk 30 minutit multikaid päevas. Sinu kirjelduse põhjal soovitaksin rangem olla – mitte lihtsalt rangem olla, vaid selgeks teha et reeglite rikkumisel on tagajärjed. Kui unejutu ajal paigal ei püsita, läheb raamat kinni ja rohkem täna ei loe.

Oled väga tubli et pöördusid Rajaleidjasse ja loodan et saate sealt konkreetseid soovitusi. Ilmselt märkasid probleemi tänu nooremale lapsele ning su pojal on ees vel 1,5-2,5 lasteaia-aastat, et olukorda parandada. Üksiklaste puhul vanemad väga pikalt ei taipagi et laps on sotsiaalselt teistsugune.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Iseloomustuses on välja toodud, et teised lapsed (üsna tihti vist?) paluvad tal mängust ära minna.

sellega peaksite tegelema jah, sest laps saab teistelt negatiivse signaali, et teda ei taheta mängu, ja see negatiivsus omakorda paneb lapse taas ehk teisi kiusama ja tähelepanu saama…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsel tegelikult sotsiaalsusega probleeme ei ole, vähemalt mitte väga suuri. Õpetajad on öelnud, et ta sulandub kergelt seltskonda ja mängib kõigiga. Tal on ma saan aru ka lasteaias oma sõbrad välja kujunenud, kes on samasugused suurema möllamisvajadusega ja loomulikult teised poisid, kellega koos poiste mänge mängida. Pigem on jah see, et ta ilmselt lasteaias tunneb end nii piisavalt enesekindlalt, et sekkub ka mängu, kuhu ta oodatud ei ole. Peaasi et oleks fun. Ma palju ei oska seda kommenteerida, sest ise ju ei näe, aga aeg ajalt kuulen just tüdrukute käest, et ta segas meid, ta lollitas jne. Ma siis ikka riidlen temaga, et ei ole ilus tüdrukuid segama minna, neil on omad mängud ja sina leiad omale oma mängu. Vot magusaga on meil jah lood kehvad ja seda peaks tõesti rohkem ära võtma. Kuna lastel kehakaaluga probleeme ei ole, siis eks ikka laseme neil patustada ja mina olen selles osas rangem, kui issi. Mitte et lapsed nüüd hommikust õhtuni komme ja muud sööks, aga ikka aeg ajalt tuleb mingi magus mahl, suurem jäätis, väike limps jne.
Lisaks on suuremal lapsel ka omad väljakujunenud kindlad sõbrad väljaspool kodu ja nendega on ideaalne klapp ning pigem on siis ehk isegi mängu liider. Tüdrukute kiusamine lasteaias ja nende mängu sekkumine võib ehk ka sellest tulla, et meil on kuidagi kujunenud nii, et väljaspool lasteaeda on tal rohkem sõbrannasid kui sõpru. Ja need tüdrukud on ise ka sellised parajad rahmeldised ja klapivad poistega.
Mis puudutab seda, et ma märkan, et laps ei ole päris selline nagu teised lapsed, ei ole isegi seotud sellega, milline on noorem laps, eks lapsed on erinevad, vaid pigem see, et mis on tagasiside lasteaiast ja ise väga huvitun lapse arengust ja olen ka lasteaiast ja tuttavatelt uurinud, mis on teiste samaealiste laste oskused. Võimalik et mul ongi keskmisest püsimatum laps ja tast saab hoopis tulevikus tubli sportlane või leiab omale mingi muu ala, mis talle väga meeldib ja milles ta osav on, aga kuna kool läheneb ja paraku on koolis nõudmised suured ja juba esimese klassi laps peab päris palju oskama, siis pigem ma muretsen juba ette, kui et vaatan asja siis, kui see käes on. Aga selline püsimatu on ta olnud titest saadik.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.12 17:24; 28.12 20:23; 01.01 20:33; 05.01 13:38;
To report this post you need to login first.
Postitas:

. Sotsiaalpedagoog oli väga tore, suhtles lapsega, esitas eakohalisi küsimusi, luges läbi iseloomustuse

See spetsialist oli ikka eripedagoog.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Liigne kiitmine ja tunnustada üritamine viib paradoksaalselt madala enesehinnanguni. Ehk siis lapsel tekib tunne, et kui mingi asja eest ei kiideta, siis ta on selle halvasti teinud ehk ta ise on halb.
http://www.emmedeklubi.ee/koolieelik/kasvatusteadlane-lapse-liigsel-kiitmisel-on-araspidine-moju-7231/
https://perejakodu.ohtuleht.ee/741740/kuidas-me-oma-lastele-kiitmisega-karuteene-teeme

Pigem tuleks tunnustada pingutust ja alati kirjeldada, mis meeldis.
http://perekool.nupsu.ee/tunnusta-pingutust-mitte-saavutust/

“Tubli laps!” ja “Paha laps” on mõlemad ühtmoodi halva mõjuga. Tegu ise on hea või halb, mitte laps. Tegu tulebki kirjeldada, mitte sildistada last. Tema on alati hea ja oma kasvukeskkonna peegel nii heas kui halvas. 🙂
http://tarkvanem.ee/miks-millal-ja-kuidas-last-kiita/

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )


Esileht Väikelaps Mure oma 5a poisi pärast

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.