Lapsel on koolist tulles kõik ülesanded kenasti tehtud, esineb üksikuid hooletusvigu ja tagurpidi numbreid. Kui me hakkame aga koduseid ülesandeid tegema, on tegemist nagu hoopis teise inimesega.
Ta ei saa aru lihtsatest lühenditest nagu TV, LK jne. Samuti ei tea ta numbreid, mis järgnevad kümnele.
Ta ei tee vahet täpitähtedel.
Me kordame temaga iga jumala päev neid samu asju, aga ta pea ei suuda neid asju omastada. Samuti on tal lugemisrasused.
Ta käis ka eelkoolis. Sealne õpetaja oli lapse õppetegevusega väga rahul, kuid samuti rõhutas lugemist, et seda vaja kõvasti harjutada. Klassõpetaja arvas, et see laps ei hakkagi ehk kunagi päris soravalt lugema, kuid koolivalmiduskaarti ei kirjutanud ta sellest sõnagi. Praegu leian koolipäevikust suurelt punasega märkuse: VEERIB!
Ma ei tea enam, mis moodi last edasi aidata, et näha temas ka arengut. Hetkel pole poole aastaga mitte midagi muutunud. Teadmised on täpselt samad, mis esimesel koolipäeval. Lugemine on ehk suure igapäevase kõvasti lugemise peale veidi paremaks muutunud, aga taandareng tekib kohe, kui me näiteks nädalavahetusel laupäeva vahele jätame. Pühapäeval hakkab lugemine jälle peale T-E-R-E M-A-T-I. Mu närvid hakkavad üles ütlema, ei tea, kas pean kiiremas korras klassijuhatajaga rääkima või kohe abiõpetaja otsima. Ärge arvake, et ma pole probleemiga juba varem tegelenud. Jah, ka lasteaias tekkis mul see mure, aga ainus, mida ma “abiks” sain oli see, et harjutage, harjutage, harjutage!
Kusagilt läheb aga minu ja lapse võimete ja närvide piir. Midagi on valesti…aga mis asi?
Ma loodan siit leida nõuandeid, kel endal kogemusi.
Ma ei oota siit vastuseid stiilis, et ootan oma lapselt liiga kiiresti , liiga palju. Ma olen temaga väga kannatlik ja ootused olen selgeks saanud, milleks ta võimeline on.
Olgu veel öeldud, et tegemist on väga mõistliku, suhtumiselt ja arusaamadelt omavanuste suhtes täiskasvanulikuma tüdrukuga. Käitumises tal probleeme ei ole.