Esileht Koolilaps õpiraskustega esimese klassi laps

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 34 )

Teema: õpiraskustega esimese klassi laps

Postitas:

Lapsel on koolist tulles kõik ülesanded kenasti tehtud, esineb üksikuid hooletusvigu ja tagurpidi numbreid. Kui me hakkame aga koduseid ülesandeid tegema, on tegemist nagu hoopis teise inimesega.
Ta ei saa aru lihtsatest lühenditest nagu TV, LK jne. Samuti ei tea ta numbreid, mis järgnevad kümnele.
Ta ei tee vahet täpitähtedel.
Me kordame temaga iga jumala päev neid samu asju, aga ta pea ei suuda neid asju omastada. Samuti on tal lugemisrasused.
Ta käis ka eelkoolis. Sealne õpetaja oli lapse õppetegevusega väga rahul, kuid samuti rõhutas lugemist, et seda vaja kõvasti harjutada. Klassõpetaja arvas, et see laps ei hakkagi ehk kunagi päris soravalt lugema, kuid koolivalmiduskaarti ei kirjutanud ta sellest sõnagi. Praegu leian koolipäevikust suurelt punasega märkuse: VEERIB!
Ma ei tea enam, mis moodi last edasi aidata, et näha temas ka arengut. Hetkel pole poole aastaga mitte midagi muutunud. Teadmised on täpselt samad, mis esimesel koolipäeval. Lugemine on ehk suure igapäevase kõvasti lugemise peale veidi paremaks muutunud, aga taandareng tekib kohe, kui me näiteks nädalavahetusel laupäeva vahele jätame. Pühapäeval hakkab lugemine jälle peale T-E-R-E M-A-T-I. Mu närvid hakkavad üles ütlema, ei tea, kas pean kiiremas korras klassijuhatajaga rääkima või kohe abiõpetaja otsima. Ärge arvake, et ma pole probleemiga juba varem tegelenud. Jah, ka lasteaias tekkis mul see mure, aga ainus, mida ma “abiks” sain oli see, et harjutage, harjutage, harjutage!
Kusagilt läheb aga minu ja lapse võimete ja närvide piir. Midagi on valesti…aga mis asi?

Ma loodan siit leida nõuandeid, kel endal kogemusi.

Ma ei oota siit vastuseid stiilis, et ootan oma lapselt liiga kiiresti , liiga palju. Ma olen temaga väga kannatlik ja ootused olen selgeks saanud, milleks ta võimeline on.
Olgu veel öeldud, et tegemist on väga mõistliku, suhtumiselt ja arusaamadelt omavanuste suhtes täiskasvanulikuma tüdrukuga. Käitumises tal probleeme ei ole.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Klassiõpetaja arvas, et ehk ei hakka laps KUNAGI päris soravalt lugema!?! Kui kuskil kunagi selline klassiõpetaja peaks tegutsema, kes selliseid hinnanguid jagab, võiks julgelt tema peale ministeeriumisse kaevata.
Koolis on käidud POOLE AASTAGA pole arengut toimunud? Koolis on käidud siiski sept, okt ja pool novembrist, mis ei tee kuidagi poolt aastat, ka mitte kooliaastat.
Ma saan aru, et sa oled väga närvis ja stressis ja seepärast ka ilmsed liialdused. Kirjelduse järgi on tegu siiski nn harju keskmise lapsega. Täpitähtede segistamine, tagurpidi numbrid ja veerimine esimese klassi alguses on usna tavapärane. Minu meelest peaksid sa pigem ise oma ärevusest lahti saama ja selleks oleks kasulik esmalt ühendust võtta lapse klassijuhatajaga ja kui sa tema arvamust ka ei usalda, siis küsida hinnangut näiteks Rajaleidjast.
Minu meelest ei ole lapse arenguga midagi väga lahti, aga kui laps tajub sinu paanikat, siis see võib küll talle väga negatiivselt mõjuda.
Klassiõpetaja

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Suhtle klassijuhatajaga.

Aga ära unusta, et su laps on vaid kaks ja pool kuud koolis käinud…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

olen siin korduvalt soovitanud ja soovitan -võta abiõpetaja. tema oskab õpetada ja on suureks abiks. Mina olin ka hädas ja ei suutnud aru saada, kuidas laps ei saa aru – keel ja kell. Õpetajal oli lihtne nipp – ütle keele /kelle ja saab saab lihtsamalt aru. teises klassis õppis laps iseseisvalt ja hinded on head- 4 ja 5 valdavalt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

aitab ainult harjutamine tõesti. sellise võrdluse võin tuua, et lapsele on see eesti keel küll emakeel ja kuuldud. aga silm ei haara sõna veel. Ma nt ei suuda vene keeles lugeda soravalt. need tähed on mulle võõrad. seega on olukord nagu lapsel, kes pole tähtede kokkulugemisega veel harjunud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

täiesti normaalne laps ju. te olete hulluks läinud oma nõudmistega laste suhtes.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma mõtlen, et kas see on ikka normaalne, et juba 1 klassi lapsel on selline pinge peal? Ma kujutan ette, et päevast-päeva ühe ja sama asja kordamine tekitab lõpuks trotsi lapses. Kas siis koolis õpetaja ei suuda last aidata või suunata vms? See pole ka normaalne, et kodus lapsevanem peab olema nagu õpetaja. Kool on ikkagi õppimise koht. Kool ei suuda siis õpiraskustega lastele mingeid järelaitamise tunde korraldada?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul samuti probleemne tüdruk. Probleemist hakkasin rääkima juba lasteaias, sest tähed ei jäänud meelde. Käisime isegi Rajaleidjas, aga sealt öeldi, et täiesti normaalne laps on. Panin lapse ka eelkooli, et lugemisega kuidagigi järje peale saada. Jah, paremaks läks, aga kooli minnes veeris endiselt vägagi. Esimeses klassis sai laps ka õpiabi, ei olnud sellest ka suurt abi. Klassijuhatajaga olen korduvalt rääkinud, ütleb, et ta saab koolis kenasti hakkama. Kodus näeme hullu vaeva, et asju järje peal hoida. Teises klassis laps veerib endiselt, ise silte väga lugeda ei taha, sest see võtab palju aega, aga ma ütleksin, et on toimunud areng. Nüüd on koolis ka logopeed ja mulle vähemalt tundub, et temast on abi. Küll aeglaselt, aga tundub, et asi muutub veidi paremaks. Lühemaid silte on ta juba nõus ise ka lugema ja kohati suudab päris keerulisi sõnu kokku lugeda, samas kui mõne lihtsamaga jääb endiselt hätta. Just nädalavahetusel lasime kahte erinevat sõna lugeda ja mehega pärast arutasime, et ta on ikka imelik laps. Keerulise sõna luges kiiremini kokku kui lihtsama, hakkama sai mõlemaga, aga lihtsam tuli aeglasemalt.

Mida ma võin omast kogemusest öelda: tuttava teksti korduv lugemine ei aita last kuigi palju edasi. Lugege erinevaid lihtsaid tekste (kui laps kannatab), kohustuslikku kirjandst lugege kahekesi, et lapsel ei tekiks trotsi, et raamat on liiga pikk. Jah, harjutama peab, aga pidev sundimine kahjuks ei muuda lapse oskusi paremaks, seda peaks püüdma teha kuidagi leebemalt ja märkamatult, et lapsel endal huvi säiliks.

Saan aru, tõesti on raske ja närv läheb mustaks, ka minul. Aga see on minu enda laps ja ma pean püüdma rohkem. Tunnistan, et mul on ilmselt väga vedanud lapse klassijuhatajaga, sest ta saab aru, et mu laps on aeglane ja oskab temaga arvestada. Õnneks pole ta klassis ainuke aeglane lugeja. Kõige probleemsem on meil hetkel hoopis inglise keel, sest sellest ei kipu ta üldse aru saama ja samuti keeldub ka inglise keele õpetaja aru saamast, et tal on probleem.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu arvates pole ka teemaalgataja lapsel midagi häda. Samas ma olen selle juba kõik läbi elanud ja ikka nii närvi läinud, et röökinud ja sõimanud. Ma siiralt arvasin, et meie poeg on õpiraskustega ja sai teda ka mitu korda kooli logopeedi juurde saadetud ja klassiõpetajaga räägitud, et äkki peaks õpiabis käima või väiksemas klassis. Õpetaja laitis need ideed maha ja nüüd tagant järgi olen talle tänulik. Lapsed ongi erinevad. See, et laps ei tea lühendeid, on täiesti ok. Need jäävad ajaga meelde. Meie poisil olid ja on siiani mäluga probleemid. Talle lihtsalt ei jäägi asjad pähe ja ise ta poeb ka selle taha, et temal pea ei võta ja ongi kõik. Ühesõnaga tema nagu ei peagi õppima ja läheb veel närvi ka, kui ma parandan teda või palun tal midagi uuesti teha. Lasteaia viimases rühmas mul oli tunne, et laps ei suudagi tähti selgeks õppida. Tal lihtsalt ei jää need pähe. Võlusõna ongi harjutamine ja tulemusi ei näe kohe kindlasti mõne kuuga. Tulemused tulevad aastaga. Esimesse klassi minnes oskas laps juba enam-vähem lugeda, sest me olime teda ikka meeletult sundinud lugema.
Nüüd on poiss 10aastane. Ikka näeme vaeva, kui on vaja luuletus pähe õppida. Röögib, lõhub asju. Aga minu närvid on juba karastunud. Enam ma närvi ei lähe, sest ma tean, et ta saab hakkama. Koolis tegelesid nad võõrsõnadega. Lapsel pole aimugi, mis tähendab doktor, giid, barjäär, professor. Ta pole kuulnudki neid sõnu. Ja seda ütleb 10aastane. Kui ta oli 5-6aastane, siis ma lõpetasin talle raamatute ettelugemise, sest ta ei saanud mitte mõhkugi aru raamatute sisust. Lapse sõnavara oli nii piiratud ja isegi raamatute lugemine ette ei muutnud seda.
Teine laps on tüdruk ja temal lugemisraskused. Esimeses klassis ta täiega veeris, aga mitte kunagi õpetaja ei heitnud talle seda ette. Laps on väga arukas ja tark. Õpib viitele enamuses. Mõni neli ka hulgas. Aga lugeda normaalselt ei oska. Veeris tema raamatuid ka teises klassis. Ühe lehekülje lugemine võttis aega üle poole tunni. Ma olin hullumas ta kõrval. Mul polnud aega lapsega tundideviisi istuda ja kuulata tema veerimist. Aga kohustuslik kirjandus vajas lugemist. Nüüd laps kolmandas klassis ja lõpuks ometi loeb natuke kiiremini. See tähendab, et ta suudab juba ise oma raamatuid lugeda, aga selleks peab teda sundima. Ta vihkab lugemist. Muidugi on ta klassis ainuke, kes ikkagi väga aeglaselt loeb võrreldes klassikaaslastega. Õnneks keegi ei narri teda.
Harjutamine teeb meistriks. Lihtsalt mõnel võtab see aega mõni kuu, teine vaevleb sama asjaga mitu aastat. Sellega tuleb leppida. Närvi minemine lapse kõrval on kõige halvem asi üldse. Ma tean väga hästi, et ennast kontrollida on väga-väga raske. Kuna meil on ka kolmas laps, kes alles väike, siis nüüd temaga ma suudan vist täiesti rahulikuks jääda. Mul on kogemuste pagas ja ma tean, et lõpuks saavad nad asjad nagunii selgeks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.11 13:09; 20.11 22:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

leia keegi vastava haridusega inimene, kes su last lugema õpetaks.

mõne lapse puhul on lihtsalt targem spetsialisti abi kasutada, sina õpetad ühteviisi, vahet pole, kas see su lapsele sobib või mitte. Pedagoog valdab erinevaid meetodeid ja leiab ilmselt kergemini selle õige, mis su lapse puhul töötab.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nüüd on poiss 10aastane. Ikka näeme vaeva, kui on vaja luuletus pähe õppida. Röögib, lõhub asju. Aga minu närvid on juba karastunud. Enam ma närvi ei lähe, sest ma tean, et ta saab hakkama. Koolis tegelesid nad võõrsõnadega. Lapsel pole aimugi, mis tähendab doktor, giid, barjäär, professor. Ta pole kuulnudki neid sõnu. Ja seda ütleb 10aastane. Kui ta oli 5-6aastane, siis ma lõpetasin talle raamatute ettelugemise, sest ta ei saanud mitte mõhkugi aru raamatute sisust. Lapse sõnavara oli nii piiratud ja isegi raamatute lugemine ette ei muutnud seda.

Hm, võibolla oli asi selles, et sa alustasid kas liiga keerulistest või lapsele huvi mittepakkuvatest raamatutest? Kui kohe alguses üle pingutada, ei teki lapsel eduelamust ja motivatsioon kaob. Alustada tuleks lihtsamatest asjadest, lasta vaadata subtiitritega filme ja kindlameelselt keelduda neid ette lugemast, näiteks. Koomikseid ei tohi ära põlata – kui lapsel on lugemisraskused, siis koomiksist võib abi olla. Ja just eriti ettelugemisest loobumine on sellises olukorras kurjast, põhimõtteliselt on see lapsele signaal, et sa oled ta maha kandnud ning selle peale ta loobub ka ise pingutamast. Selle asemel võiks valida lapsele huvitava raamatu ja lugeda kasvõi neljanda klassini – igatahes seni, kuni ta ise soravalt loeb.

Teemaalgatajale tahtsin soovitada Rajaleidjat, ja võimalusel ka eraõpetajat, kes ei oleks liiga nõudlik vaid oskaks leida lapsele huvitavad teemad. Klassijuhatajaga rääkimisel ei tundu kirjelduse põhjal küll mõtet olevat.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 20.11 21:10; 20.11 21:16; 20.11 23:17; 21.11 15:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsel on koolist tulles kõik ülesanded kenasti tehtud, esineb üksikuid hooletusvigu ja tagurpidi numbreid. Kui me hakkame aga koduseid ülesandeid tegema, on tegemist nagu hoopis teise inimesega.

Aga see on veider, kuidas ta siis koolis suudab ja kodus ei suuda õppida? Mismoodi?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 20.11 21:10; 20.11 21:16; 20.11 23:17; 21.11 15:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nüüd on poiss 10aastane. Ikka näeme vaeva, kui on vaja luuletus pähe õppida. Röögib, lõhub asju. Aga minu närvid on juba karastunud. Enam ma närvi ei lähe, sest ma tean, et ta saab hakkama. Koolis tegelesid nad võõrsõnadega. Lapsel pole aimugi, mis tähendab doktor, giid, barjäär, professor. Ta pole kuulnudki neid sõnu. Ja seda ütleb 10aastane. Kui ta oli 5-6aastane, siis ma lõpetasin talle raamatute ettelugemise, sest ta ei saanud mitte mõhkugi aru raamatute sisust. Lapse sõnavara oli nii piiratud ja isegi raamatute lugemine ette ei muutnud seda.

Hm, võibolla oli asi selles, et sa alustasid kas liiga keerulistest või lapsele huvi mittepakkuvatest raamatutest? Kui kohe alguses üle pingutada, ei teki lapsel eduelamust ja motivatsioon kaob. Alustada tuleks lihtsamatest asjadest, lasta vaadata subtiitritega filme ja kindlameelselt keelduda neid ette lugemast, näiteks. Koomikseid ei tohi ära põlata – kui lapsel on lugemisraskused, siis koomiksist võib abi olla. Ja just eriti ettelugemisest loobumine on sellises olukorras kurjast, põhimõtteliselt on see lapsele signaal, et sa oled ta maha kandnud ning selle peale ta loobub ka ise pingutamast. Selle asemel võiks valida lapsele huvitava raamatu ja lugeda kasvõi neljanda klassini – igatahes seni, kuni ta ise soravalt loeb.

Teemaalgatajale tahtsin soovitada Rajaleidjat, ja võimalusel ka eraõpetajat, kes ei oleks liiga nõudlik vaid oskaks leida lapsele huvitavad teemad. Klassijuhatajaga rääkimisel ei tundu kirjelduse põhjal küll mõtet olevat.

Lugesin täitsa eakohaseid raamatuid, aga last ei huvitanud üldse raamatud. Pigem lollitas voodis ja segas mind. Kui küsisin pärast lugemist, millest jutt oli, siis ta ei osanud küsimustele vastata. Hiljem sai talle koomikseid ostetud, põnevaid poistele mõeldud raamatuid, aga teda need ei huvita. Praegu ka loeb raamatu robotlikult läbi ja ohkab kergendustundega. Mitte ükski raamat teda ei köida. Päris ausalt kohe. Ainult arvuti ja mängud meeldivad. Aga ta vähemalt teeb oma asjad ära.
Subtiitrite lugemine ei ole meie laste puhul toiminud. Pole elus kumbki laps palunud mul subtiitreid lugeda. Nad saavad inglise keelest täiesti aru ja mingeid subtiitreid ei viitsi neist keegi lugeda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.11 13:09; 20.11 22:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pole elus kumbki laps palunud mul subtiitreid lugeda. Nad saavad inglise keelest täiesti aru ja mingeid subtiitreid ei viitsi neist keegi lugeda

Vali siis mingi muu keel, millest nad aru ei saa. Las loevad subtiitreid kasvõi inglise keeles.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Subtiitrite lugemine ei ole meie laste puhul toiminud. Pole elus kumbki laps palunud mul subtiitreid lugeda. Nad saavad inglise keelest täiesti aru ja mingeid subtiitreid ei viitsi neist keegi lugeda.

Kas inglise keel on ainus keel, milles filme tehakse?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 20.11 21:10; 20.11 21:16; 20.11 23:17; 21.11 15:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nüüd on poiss 10aastane. Ikka näeme vaeva, kui on vaja luuletus pähe õppida. Röögib, lõhub asju. Aga minu närvid on juba karastunud. Enam ma närvi ei lähe, sest ma tean, et ta saab hakkama. Koolis tegelesid nad võõrsõnadega. Lapsel pole aimugi, mis tähendab doktor, giid, barjäär, professor. Ta pole kuulnudki neid sõnu. Ja seda ütleb 10aastane. Kui ta oli 5-6aastane, siis ma lõpetasin talle raamatute ettelugemise, sest ta ei saanud mitte mõhkugi aru raamatute sisust. Lapse sõnavara oli nii piiratud ja isegi raamatute lugemine ette ei muutnud seda.

Hm, võibolla oli asi selles, et sa alustasid kas liiga keerulistest või lapsele huvi mittepakkuvatest raamatutest? Kui kohe alguses üle pingutada, ei teki lapsel eduelamust ja motivatsioon kaob. Alustada tuleks lihtsamatest asjadest, lasta vaadata subtiitritega filme ja kindlameelselt keelduda neid ette lugemast, näiteks. Koomikseid ei tohi ära põlata – kui lapsel on lugemisraskused, siis koomiksist võib abi olla. Ja just eriti ettelugemisest loobumine on sellises olukorras kurjast, põhimõtteliselt on see lapsele signaal, et sa oled ta maha kandnud ning selle peale ta loobub ka ise pingutamast. Selle asemel võiks valida lapsele huvitava raamatu ja lugeda kasvõi neljanda klassini – igatahes seni, kuni ta ise soravalt loeb.

Teemaalgatajale tahtsin soovitada Rajaleidjat, ja võimalusel ka eraõpetajat, kes ei oleks liiga nõudlik vaid oskaks leida lapsele huvitavad teemad. Klassijuhatajaga rääkimisel ei tundu kirjelduse põhjal küll mõtet olevat.

Kas koomiksid on trükitähtedega ? Vaatasin ,kas Miki hiire või Tom ja Tšerri koomikseid müügil ja enamus kirjatähtedega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 21.11 10:34; 16.12 01:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Koomikseid on ka trükitähtedega, aga koomiksite keelekasutus ei ole väga lihtne ning fondid, mida kasutatakse, on tihti lugemisraskustega lapse jaoks halvasti haaratavad. Kui lapsel on huvi koomiksite vastu, siis muidugi on nende vabatahtlik lugemine parem kui “Sipsiku” ees pisaraid valada, aga olen märganud, et koomiksid ei ole tihti sugugi nii lihtne lugemine, kui pealtnäha tundub.

Mul on mees düsleksik. Tal on tänaseks kõrgharidus ja ta on täiesti normaalne ja edukas inimene, kooli ajal võitnud reaalainete olümpiaade, aga keskkooli pigem ei soovitatud minna, sest puuduliku lugemisoskuse tõttu jättis ta paljudele õpetajatele lootusetult rumala mulje. Lugemisraskused on tal endiselt ja lugemist ta pigem väldib, kuigi alates viiendast klassist ta enam ei veeri.

Kui inglise keelt loed, siis võid vaadata Davise meetodit düsleksiaga tegelemiseks (https://www.dyslexia.com/davis-difference/about-davis/inside-the-davis-program/beating-dyslexia-with-clay/ ). Mina kuulsin sellest ühelt inglise tuttavalt, kelle täiskasvanud tütar Davise laagris käis ja sellest saviga mässamise meetodist palju abi sai. Ei tea, et Eestis seda viljeletaks – siinsed düsleksia-alased soovitused piirduvad üldiselt piitsa ja prääniku saatel veerimisega. Lõpuks õpivad nad kuidagimoodi lugema kõik, aga hind, mis selle suhteliselt niru tulemuse eest maksma peab, on suur (madal enesehinnang, viha kooli ja raamatute vastu).

Kui Sa inglise keelt ei loe, siis võid vaadata ka Youtube’ist videosid, mille leiad Davis + dyslexia märksõnade alt. Neis on küll palju juttu, aga midagi ikka pildi pealt välja loeb, et millega tegeletakse. Samas peab arvestama, et tegemist on ikkagi osaliselt äritegevusele suunatud programmiga – seega niiiii kiireid ja fantastilisi tulemusi nagu promovideost näeb, ei pruugi sellel muidugi olla.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas lapse silmad on kontrollitud? Tuttaval oli sarnane juhus ja teises klassis tuli välja, et laps lihtsalt ei näe hästi. Vanemad ega keegi teine ei saanud kuidagi aru, milles asi. Peale prille tulid tähtedele täpid ja lugemine läks soravaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Koomikseid on ka trükitähtedega, aga koomiksite keelekasutus ei ole väga lihtne ning fondid, mida kasutatakse, on tihti lugemisraskustega lapse jaoks halvasti haaratavad. Kui lapsel on huvi koomiksite vastu, siis muidugi on nende vabatahtlik lugemine parem kui “Sipsiku” ees pisaraid valada, aga olen märganud, et koomiksid ei ole tihti sugugi nii lihtne lugemine, kui pealtnäha tundub.

Ei, lihtne lugemine see ei ole, aga peamine on nende asjade puhul just huvi. Kui last lugemismaterjal ei huvita, siis ta ei loe ka, kui huvitab, siis loeb.
Isiklikult arvan, et väiketähtedega lugemaõppimine on targem tegu kui suurtähtedega alustamine ja pärast väiketähtede peale ümber õppimine.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 20.11 21:10; 20.11 21:16; 20.11 23:17; 21.11 15:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps käib teises klassis ja jätkuvalt veerib. Väike edasiminek õnneks on. Praeguseks oleme käinud läbi ka logopeedilised uuringud ja düsleksia jooned on olemas. Päris diagnoosi ei ole (veel) pandud. Kooli logopeed oli ka varem üle vaadanud aga tema ei tuvastanud seda probleemi. Aga positiivne on see, et nüüd tegeleb temaga logopeed, kes teab, mida tema puhul arendada ja kuidas läheneda. Ja ma kahetsen, et eelmisel aastal kuulasin neid, kes ütlesid, et pole midagi, kõik veerivad alguses. Oleks ehk varem abi saanud ja enda ja lapse närve säästnud rohkem. Klassijuhataja soovitas muudkui lugeda sama teksti korduvalt läbi aga minu lapse puhul sellest erilist kasu ei olnud. Tekst jääb pähe ja siis hakkab lugemise puhul aimama, mis sõna võiks olla. Kui sulle ikka tundub, et probleem on, siis lase asja uurida. Kui ütlevad, et on hästi ja vaja lihtsalt harjutada rohkem, siis on endal süda rahul. Kui leiavad midagi rohkemat, on lapsel võimalik abi saada enne kui tekib päris tõrge lugemise ja õppimise vastu.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Äkki on laps düslektik? Tasub uurida seda teemat.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Palka mingi suurema klassi õpilane õpetama.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nüüd on poiss 10aastane. Ikka näeme vaeva, kui on vaja luuletus pähe õppida. Röögib, lõhub asju. Aga minu närvid on juba karastunud. Enam ma närvi ei lähe, sest ma tean, et ta saab hakkama. Koolis tegelesid nad võõrsõnadega. Lapsel pole aimugi, mis tähendab doktor, giid, barjäär, professor. Ta pole kuulnudki neid sõnu. Ja seda ütleb 10aastane. Kui ta oli 5-6aastane, siis ma lõpetasin talle raamatute ettelugemise, sest ta ei saanud mitte mõhkugi aru raamatute sisust. Lapse sõnavara oli nii piiratud ja isegi raamatute lugemine ette ei muutnud seda.

Hm, võibolla oli asi selles, et sa alustasid kas liiga keerulistest või lapsele huvi mittepakkuvatest raamatutest? Kui kohe alguses üle pingutada, ei teki lapsel eduelamust ja motivatsioon kaob. Alustada tuleks lihtsamatest asjadest, lasta vaadata subtiitritega filme ja kindlameelselt keelduda neid ette lugemast, näiteks. Koomikseid ei tohi ära põlata – kui lapsel on lugemisraskused, siis koomiksist võib abi olla. Ja just eriti ettelugemisest loobumine on sellises olukorras kurjast, põhimõtteliselt on see lapsele signaal, et sa oled ta maha kandnud ning selle peale ta loobub ka ise pingutamast. Selle asemel võiks valida lapsele huvitava raamatu ja lugeda kasvõi neljanda klassini – igatahes seni, kuni ta ise soravalt loeb.

Teemaalgatajale tahtsin soovitada Rajaleidjat, ja võimalusel ka eraõpetajat, kes ei oleks liiga nõudlik vaid oskaks leida lapsele huvitavad teemad. Klassijuhatajaga rääkimisel ei tundu kirjelduse põhjal küll mõtet olevat.

Kas koomiksid on trükitähtedega ? Vaatasin ,kas Miki hiire või Tom ja Tšerri koomikseid müügil ja enamus kirjatähtedega.

Tom ja Jerry. Miks su laps kirjatähti lugeda ei võiks?
Mina polegi oma last trükitähti lugema õpetanud, kohe alustasime kirjatähtedega. Miks peaks kaks korda lugema õppima?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tuttava tütrel oli kolmel esimesel kooliaastal tõsiseid probleeme lugema õppimisega – just, esimesest kolmandasse klassi välja. Ema nägi kodus kurja vaeva ja närvid olid kõigil pereliikmetel läbi mis läbi. Siis käis mingi nõks ja praeguseks on tüdruk 9-ndas klassis, tunnistusel viied ja paar nelja, enamus vaba aega veedab raamatuid lugedes.
Võta rahulikult.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vaesed õpetajad, ma ütlen. Teemaalgataja suguste hulludega päevast päeva kembelda. Ükski palgatõus ega pikk puhkus ei kompenseeri seda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 08.12 07:32; 09.12 06:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vaesed õpetajad, ma ütlen. Teemaalgataja suguste hulludega päevast päeva kembelda. Ükski palgatõus ega pikk puhkus ei kompenseeri seda.

Palun mine võta oma rohud ära.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Klassiõpetaja arvas, et ehk ei hakka laps KUNAGI päris soravalt lugema!?! Kui kuskil kunagi selline klassiõpetaja peaks tegutsema, kes selliseid hinnanguid jagab, võiks julgelt tema peale ministeeriumisse kaevata.
Koolis on käidud POOLE AASTAGA pole arengut toimunud? Koolis on käidud siiski sept, okt ja pool novembrist, mis ei tee kuidagi poolt aastat, ka mitte kooliaastat.
Ma saan aru, et sa oled väga närvis ja stressis ja seepärast ka ilmsed liialdused. Kirjelduse järgi on tegu siiski nn harju keskmise lapsega. Täpitähtede segistamine, tagurpidi numbrid ja veerimine esimese klassi alguses on usna tavapärane. Minu meelest peaksid sa pigem ise oma ärevusest lahti saama ja selleks oleks kasulik esmalt ühendust võtta lapse klassijuhatajaga ja kui sa tema arvamust ka ei usalda, siis küsida hinnangut näiteks Rajaleidjast.
Minu meelest ei ole lapse arenguga midagi väga lahti, aga kui laps tajub sinu paanikat, siis see võib küll talle väga negatiivselt mõjuda.
Klassiõpetaja

Huvitav et siin foorumis on õpetajatel aega nagu laga, oma targutava suuvärgiga pada ajamas käia. Minu meelest on su endaga midagi lahti ja joo vähem.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 08.12 07:32; 09.12 06:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vaene laps, miks te peedistate ja survestate oma lapsi. Kõik lapsed pole ju ühe vitsaga lõõdud. Kus on pedagoogi empaatiavõime. Lapsel võib olla düsleksia ja ta võib hakatagi hiljem lugema, jumala pärast ei mingit individuaalset lähenemist paneme purki ja kanname maha. Päris hirmus suhtumine….. mina endaga niimoodi käituda ei laseks ja ammugi mitte oma lastega. Tundub, et enamus on siin miski pimedusega löödud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.12 09:25; 15.12 20:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kahju, et pole enam abikoole. Jääks ära paljud probleemid. Õppimisvõimelised saaksid rahulikult õppida ja õpetajad neid õpetada, ilma et pidurdajad pommidena jala küljes ripuksid. Ja erivajadused oleksid omaette ning saaksid omas tempos võimetekohaselt areneda. Erinevate diagnoosidega õpilaste hulk klassides, kelle vanemad õpetajalt erikohtlemist ja -suhtlemist nõuavad, on juba nii suureks paisunud, et normaalne töö on muutunud võimatuks ja kaotajateks on kõik.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps ka veel natuke veerib. Me loeme ainult niipalju kui kodutööks antakse + asjad, mida laps ise lugeda tahab. Nädalavahetus on mängimiseks. Ei taha last pideva sundimisega ära rikkuda. Praegu tal on huvi lugeda, aga ta lihtsalt loeb aeglaselt. Küll hakkab kiiremini ka lugema, peaasi, et lugemine talle vastumeelseks ei muutuks.
Koolis saab laps õpiabi 1 kord nädalas ja sellest on suur kasu olnud.

Lisaks on laps vasakukäeline. Tihti kirjutab tähti ja numbreid peegelpildis. Aga ka see saab aja jooksul ehk korda. Areng on ikka väga suur olnud võrreldes septembriga.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 34 )


Esileht Koolilaps õpiraskustega esimese klassi laps

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.