Kas kellelgi on kogemusi (või teavad tuttavate käest) – kus on parem töötada (tingimused, sissetulek), kas Woltis või Boltis?
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Töö: Wolt vs Bolt
Teema: Töö: Wolt vs Bolt
Kas mõtled auto või jalgrattaga sõitmist? Kas Boltis sõidaksid taksot või veaksid toitu?
Kas mõtled auto või jalgrattaga sõitmist? Kas Boltis sõidaksid taksot või veaksid toitu?
Oma isikliku autoga.
Kas mõtled auto või jalgrattaga sõitmist? Kas Boltis sõidaksid taksot või veaksid toitu?
Oma isikliku autoga.
Mul tuttav töötab mitmendat aastat Wolti toidukullerina ja tundub, et talle see väga meeldib ja sobib, mujale ei kipu. Ilmselt oleneb ka piirkonnast ja inimesest, kes seda tööd teeb, aga mulle on tema põhjal mulje jäänud, et normaalne töö, mõistlikud tingimused. Ta sõidab ka isikliku autoga.
Aga eks kõik võib ju muutuda, ühel hetkel enam mingil põhjusel ei tasu ära ja…
Firma töötajana või kulleri/autojuhina?
Firma töötajana või kulleri/autojuhina?
Kullerina, jah, sorry, et ei täpsustanud 🙂
Mul tuttav töötab mitmendat aastat Wolti toidukullerina ja tundub, et talle see väga meeldib ja sobib, mujale ei kipu. Ilmselt oleneb ka piirkonnast ja inimesest, kes seda tööd teeb, aga mulle on tema põhjal mulje jäänud, et normaalne töö, mõistlikud tingimused. Ta sõidab ka isikliku autoga.
Aga eks kõik võib ju muutuda, ühel hetkel enam mingil põhjusel ei tasu ära ja…
Aitäh vastamast! Kas see on tal nagu põhitöökoht või teeb õhtuti/vabal ajal?
Aitäh vastamast! Kas see on tal nagu põhitöökoht või teeb õhtuti/vabal ajal?
Alguses ta tegi muude asjade kõrvalt, huvi pärast, proovimiseks. Aga nüüd teebki põhitegevusena. St ta ei ole palgal, vaid leping on FIEna.
Selles suhtes on jah jama, et ei saa haiguslehte ja ei saa puhkust nagu palgatöötaja, aga samas saab ise valida ja planeerida oma tööaegu. Ma väga detailselt ei tea neid töökorraldusi, aga igal juhul on ta maininud, et teeb nii palju, et saab keskmise palga kätte. Ja päris iga päev ta ei uha, ikka puhkepäevi teeb ka.
Aga eks seda keskmist palka ei tasu nüüd nii 100% võtta, et nii kui seda tegema hakkad, siis kohe sellise raha ka saad. Kindlasti on ka neid, kes teenivad vähem või ehk rohkem, see on ju juhuslik ja sõltub tellimustest ja sellest ajast, millal sa tööl oled. Kui sa oled tipptundidel või nädalavahetusel muuga hõivatud või kui sa teedki seda ainult nädalavahetusel, siis eks on suur vahe.
Aitäh vastamast! Kas see on tal nagu põhitöökoht või teeb õhtuti/vabal ajal?
Alguses ta tegi muude asjade kõrvalt, huvi pärast, proovimiseks. Aga nüüd teebki põhitegevusena. St ta ei ole palgal, vaid leping on FIEna.
Selles suhtes on jah jama, et ei saa haiguslehte ja ei saa puhkust nagu palgatöötaja, aga samas saab ise valida ja planeerida oma tööaegu. Ma väga detailselt ei tea neid töökorraldusi, aga igal juhul on ta maininud, et teeb nii palju, et saab keskmise palga kätte. Ja päris iga päev ta ei uha, ikka puhkepäevi teeb ka.
Aga eks seda keskmist palka ei tasu nüüd nii 100% võtta, et nii kui seda tegema hakkad, siis kohe sellise raha ka saad. Kindlasti on ka neid, kes teenivad vähem või ehk rohkem, see on ju juhuslik ja sõltub tellimustest ja sellest ajast, millal sa tööl oled. Kui sa oled tipptundidel või nädalavahetusel muuga hõivatud või kui sa teedki seda ainult nädalavahetusel, siis eks on suur vahe.
See on küll karm. Fiena töötades ei saa ju tööga seotud kulusid tööga seonduvaks kanda. Fiena töötades on näiteks kütus ikka väga kallis, kuna maksab selle raha pealt ju veel ka maksud. Fiena töötades sõita oma autoga, peab ikka väga rikas olema.
See on küll karm. Fiena töötades ei saa ju tööga seotud kulusid tööga seonduvaks kanda. Fiena töötades on näiteks kütus ikka väga kallis, kuna maksab selle raha pealt ju veel ka maksud. Fiena töötades sõita oma autoga, peab ikka väga rikas olema.
Kust sa seda võtad, et ei saa? Muidugi saab FIE kulud maha arvestada.
Registreeritud FIE-l (ka notaril ja kohtutäituril) on lubatud oma ettevõtlustulust maha arvata kõik tema poolt maksustamisperioodil tehtud dokumentaalselt tõendatud ettevõtlusega seotud kulud.
Ja kütus on kuludesse panemise loetelus täiesti olemas. Auto kasutamise nüanssidesse ma ei ole süvenenud, aga FIE saab selle näiteks enda põhivarasse kanda ja ühtlasi saab ka autokindlustuse panna kuludesse.
Ma ise arvan, et keegi ei maksa makse sealt bolti v woltiga. Sest kõik maksud ju sõitja kraes sisuliselt. Kui üks päev maksuamet koputab uksele, siis ärimudel saab korraliku löögi.
Samas jälle kui maksta makse, siis teed tasuta tööd.
Ma ise arvan, et keegi ei maksa makse sealt bolti v woltiga.
Bolt Technology OÜ
2019. a. III kv riiklikud maksud 1 834 502.69 EUR ja tööjõumaksud 1 867 229.85 EUR
Ma ise arvan, et keegi ei maksa makse sealt bolti v woltiga. Sest kõik maksud ju sõitja kraes sisuliselt. Kui üks päev maksuamet koputab uksele, siis ärimudel saab korraliku löögi.
Samas jälle kui maksta makse, siis teed tasuta tööd.
Wolti kohta selgituseks, et seal iga sõitja ise valib, kas:
a) Wolt maksab tasu palgana, st Wolt maksab tööjõumaksud ja peab vajadusel kinni tulumaksu
b) Kuller on kas FIE või OÜ ning maksab oma maksud ise. Sellisel juhul on tasud (tellimuse baastasu + km hind) mõnevõrra väiksem. Ning see on iga kulleri enda asi, mida ta kuludesse paneb, või kas OÜ korral maksab palka või võtab divikaid, või kas ta üleüldse makse maksab (jah, ka see on võimalik). Kui ainult bensiin kuludesse panna ja FIEna tegutseda, siis minu mäletamist mööda see variant küll mõttekas ei ole, st need veidi kõrgemad tasud ei korva ära maksukoormust.
Ma ise arvan, et keegi ei maksa makse sealt bolti v woltiga.
Bolt Technology OÜ
2019. a. III kv riiklikud maksud 1 834 502.69 EUR ja tööjõumaksud 1 867 229.85 EUR
Boltil on väga suur hulk töötajaid ka kontoris. Kõrgepalgalisi töötajaid. Ise olen olnud üks neist.
FIE’na töötamine on kõikidest variantidest halvim. OÜ’na või Boltist palgana on igal juhul kasulikum.
Hoiatan ette, et Boltil on töötajad, kelle tööülesannete hulka mitteametlikult kuulub seal töötamise promomine. Juhtidega on tõesti häda käes, viimasel ajal ei ole normaalseid juhte enam võtta, seetõttu autod suitsu järgi haisevadki ja sõita saavad väga halva reitinguga juhid.
Wolti kohta ei tea, aga kaadrivoolavus tundub sealgi suur olevat.
Wolti kohta nüüd konkreetsed numbrid ka, aasta alguse seisuga (ei tea, kas on vahepeal muutunud): baastasu tellimuse kohta 3.00 / 3.60 vastavalt sellele, kas saad selle palgana või FIE/OÜ-na; lisaks kilomeetritasu alates neljandast kilomeetrist 0.48 / 0.60 (esimesed kolm km on baastasu sees ja distantsi arvestatakse linnulennult lähte- ja sihtkoha vahel, mitte tegelikult läbitud vahemaa järgi). Lisaks saab boonust, kui teed reedel-pühapäeval rohkelt kohaletoomisi, vastavalt kordade arvule, 30 korda = 10 EUR … 115 korda = 100 EUR.
Ma arvan, et võiks teha ikka KULLERITEL ja bolti wolti töötajatel.
Loomulikult nn kontoritöötajad saavad head palka. Kulleritel-sõitjatel tuleb maksud endal tasuda…
Wolti kohta ei tea, aga kaadrivoolavus tundub sealgi suur olevat.
Loomulikult on kaadrivoolavus suur, sest esiteks paljudele see töö ei sobigi, proovivad, kuidas kõlbab, teiseks osalt seda tehaksegi ajutiselt, seniks kuniks midagi stabiilsemat saab. Loomulikult on palgatöötajana mugavam elu kui FIE või OÜna teenust osutades, eriti just tasustatud puhkuse ja haiguslehe osas. Mõni saab endale lubada seda, et osutab teenust, teine niimoodi ei oskagi.
Kuidas hetkel kullerit tasud on?
Mulle on toodud Woltist toitu Bolti rendiautoga. Küsin siis, et miks Bolti auto, aga Wolti töö olete valinud, vastati, et Wolt maksab paremini. Küsisin, sest ma kohe ei saanud aru, et see on rendiauto. Ise ei ole kontrollinud, kas see on vale või õige.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Töö: Wolt vs Bolt