[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Loomulikult küsitaksegi ainult nende teemadega seotut, mis koolieelse lasteasutuse riikliku õppekavas sees on. Näiteks kui riiklikus õppekavas on sees, et 1.klassi mineja peab oskama arvutada 12 piires, siis ei kästa isegi mitte Reaalkooli katsetel arvutada 20 piires, vaid ikkagi 12 on maksimum.
Ka minu laps tegi sel aastal katseid, ja meie arvates olid kõik küsimused vägagi õppekava arvestavad, isegi kõige hullema konkursiga koolides. Küsimus on aga selles, et enamus kooliminevatest lastest ei ole seda õppekava tegelikult täies mahus omandanud. Nt paluti suure konkursiga süvaõppekooli katsetel nimetada lapsel kas või üksainus kirjanik – ja suur osa lapsi ei tulnud sellegi ülesandega paraku toime. Või küsiti eluaeg Tallinna kesklinnas elanud lapselt, kes on Vana Toomas- jällegi oli vastuseks vaikus. Leidus neidki, kes ei teadnud Eesti lipu värve jms. Ometi on koolieelse riikliku õppekava programmis täiesti sees, et kooliminev laps peab tundma Eesti lippu, teadma kes on president, tundma oma kodukanti, oskama rääkida oma kodust jne. [/tsitaat]
See ei ole päris ühene, mõjutajaid on rohkem kui küll. Minu laps sai ka ühte eliitkooli sisse maksimumpunktidega, samas teises koolis \”läks täisti lukku\” ning ei suutnud vestluses meenutada isegi seda, mida hommikusöögiks sõi. Ma olen nii palju mõelnud, mis oli see, mis muidu sotsiaalse ja väga laia silmaringiga lapse endast välja viis … Kõrvaltvaatajale võis ka seal jääda mulje, et see laps ei tea midagi, kuid kaks päeva varem tegi ta veelgi suurema konkursiga kooli ülihea tulemusega katsed.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 03.03 09:54; 08.04 14:55;