Esileht Koolilaps Uus katse põhikoolilõpetajate stressi vähendamiseks?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 92 )

Teema: Uus katse põhikoolilõpetajate stressi vähendamiseks?

Postitas:
Kägu

Kuidas teile tundub tänane haridusministeeriumi avaldus:

https://www.err.ee/1609026548/gumnaasiumi-vastuvotukatsed-on-tulevast-aastast-parast-pohikooli-eksameid

Minu arvates tekitab see hoopis rohkem segadust veel juurde ja nüüd on karta, et lapsed ei saa gümnaasiumikohti mitte mai lõpuks selgeks, nagu praegu on, vaid siis alles algavad katsed ja eri koolide sisseastumisvestlused sõidavad sisse juba laste koolivaheaega ja kestavad augustini (õpside pikk suvepuhkus oligi veel üks viimaseid präänikuid selle ameti juures inimeste hoidmiseks!). Keda nüüd siis taolise korraldusega aidata üritatakse? Kuidas see noorele säästvam on, et lõpueksam tuuakse ettepoole, kui ei jää aega kordamiseks ega teemadega lõpuni minemiseks? Peale lõpueksameid aga jätkub õppetöö? Ja siis on koolidel ühes perioodis hunnikus koos korraldada põhikooli lõpueksamid ja 12. klassi riigieksamid? Üleminekuklasside õppetööd ka sel perioodil keegi läbi suudab viia või? 😀

Mida aeg edasi, seda vähem saan ma riigi hariduspoliitilistest otsustest aru..

+10
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Põhikoolilõpetajate stressi aitaks vähendada, kui gümnaasiumikohtade arv käiks käsikäes vastavaealiste arvuga rahvastikus, ka ruumiliselt.

Muidugi oleks vaja ka, et õpetajad oleksid päriselt pädevad. Ma ise olen õpetaja ja sirvin ikka huvi pärast töökuulutusi. Heal juhul nõutakse, et kandidaat oleks juba vastava kutsega ja magistrikraadiga. Aga seda, et matemaatikaõpetaja oleks ülikoolis matemaatikat õppinud, ei nõuta. Väga sageli piisab, kui kandidaadil on õpingud pooleli. Ka esimese-teise kursuse bakalaureusetudeng kõlbab. Töökuulutustes pannakse rõhku isikuomadustele. See on hea. Õpetaja peab eelkõige olema inimene ja suhtuma õpilastesse kui inimestesse, olema nende arengust huvitatud. Aga ainult sellest ei piisa, eriti põhikooli 3. astmes (7-9. klass) ja edasi. Õpetaja peaks ka oma ainet valdama ja oskama seda õpilastele edasi anda.
Selliseid õpetajaid, kes kõigile elementaarsetele nõuetele vastaksid, ei ole paraku piisavalt.

Lisaks on õpilastel palju stressi seoses enda ealiste iseärasustega, suhetega kodus ja oma seltskondades jne. Aga neid tegureid ei saa hariduspoliitikaga kuigi palju mõjutada.

+16
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu arvates tekitab see hoopis rohkem segadust veel juurde ja nüüd on karta, et lapsed ei saa gümnaasiumikohti mitte mai lõpuks selgeks, nagu praegu on, vaid siis alles algavad katsed ja eri koolide sisseastumisvestlused sõidavad sisse juba laste koolivaheaega ja kestavad augustini (õpside pikk suvepuhkus oligi veel üks viimaseid präänikuid selle ameti juures inimeste hoidmiseks!). Keda nüüd siis taolise korraldusega aidata üritatakse? Kuidas see noorele säästvam on, et lõpueksam tuuakse ettepoole, kui ei jää aega kordamiseks ega teemadega lõpuni minemiseks? Peale lõpueksameid aga jätkub õppetöö? Ja siis on koolidel ühes perioodis hunnikus koos korraldada põhikooli lõpueksamid ja 12. klassi riigieksamid? Üleminekuklasside õppetööd ka sel perioodil keegi läbi suudab viia või? ???? Mida aeg edasi, seda vähem saan ma riigi hariduspoliitilistest otsustest aru.

Riik on ju koolidega rääkinud ja asja arutanud ja koolid pole sellele muudatusele vastu.

Kindlasti on terve hulk gümnaasiume, mis võtaksid õpilasi vastu lihtsalt lõpueksamite tulemuste põhjal. Ega koolid ka pole ju hirmsasti katsete korraldamisest huvitatud. Sellise süsteemiga peaks katseid ainult osadesse koolidesse tegema. Mulle tundub see küll samm õiges suunas. Aga ega maksa arvata, et järgmisel aastal juba kõik paigas on.

+13
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kindlasti on terve hulk gümnaasiume, mis võtaksid õpilasi vastu lihtsalt lõpueksamite tulemuste põhjal.

See sobiks küll paremini tõesti.

+12
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?
Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Kõik eksamid ikka kõigil 100% pole. Tegelikult tuleks teha inglise keele eksam kohustuslikuks ja taastada neljas eksam. Kui kokku oleks võimalik saada 400 punkti, võimaldaks see õpilasi valida küll.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Põhikoolilõpetajate stressi aitaks vähendada, kui gümnaasiumikohtade arv käiks käsikäes vastavaealiste arvuga rahvastikus, ka ruumiliselt.

Muidugi oleks vaja ka, et õpetajad oleksid päriselt pädevad. Ma ise olen õpetaja ja sirvin ikka huvi pärast töökuulutusi. Heal juhul nõutakse, et kandidaat oleks juba vastava kutsega ja magistrikraadiga. Aga seda, et matemaatikaõpetaja oleks ülikoolis matemaatikat õppinud, ei nõuta. Väga sageli piisab, kui kandidaadil on õpingud pooleli. Ka esimese-teise kursuse bakalaureusetudeng kõlbab. Töökuulutustes pannakse rõhku isikuomadustele. See on hea. Õpetaja peab eelkõige olema inimene ja suhtuma õpilastesse kui inimestesse, olema nende arengust huvitatud. Aga ainult sellest ei piisa, eriti põhikooli 3. astmes (7-9. klass) ja edasi. Õpetaja peaks ka oma ainet valdama ja oskama seda õpilastele edasi anda.

Selliseid õpetajaid, kes kõigile elementaarsetele nõuetele vastaksid, ei ole paraku piisavalt.

Lisaks on õpilastel palju stressi seoses enda ealiste iseärasustega, suhetega kodus ja oma seltskondades jne. Aga neid tegureid ei saa hariduspoliitikaga kuigi palju mõjutada.

Mis edasi saab? Kôik lohistatakse gümnaasiumi ja sealt ülikooli ja sealt toetuste maailma, kas nii arvad? Midagi vôiks muuta küll, aga nii et noorel ka edadpidi kasu oleks. Gümnaasiumi katsed kevadel olid ikka palju raskemad kui pôhikooli lôpueksamid ja sealtki osati lahendada ainult alla poole ülesannetest. No mida teevad need nôrgad ôpilased nelja kooli katsete ülesannetega? Praegu vähemalt lohistatakse ôpilane pôhikoolist läbi, antakse tunnistus kätte ja saab kutsekasse minna. Gümnaasium ikka neile kes soovivad ôppida ja gümnaasiumid ka ju vastavalt tasemele.

+5
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Põhikoolilõpetajate stressi aitaks vähendada, kui gümnaasiumikohtade arv käiks käsikäes vastavaealiste arvuga rahvastikus, ka ruumiliselt.

Muidugi oleks vaja ka, et õpetajad oleksid päriselt pädevad. Ma ise olen õpetaja ja sirvin ikka huvi pärast töökuulutusi. Heal juhul nõutakse, et kandidaat oleks juba vastava kutsega ja magistrikraadiga. Aga seda, et matemaatikaõpetaja oleks ülikoolis matemaatikat õppinud, ei nõuta. Väga sageli piisab, kui kandidaadil on õpingud pooleli. Ka esimese-teise kursuse bakalaureusetudeng kõlbab. Töökuulutustes pannakse rõhku isikuomadustele. See on hea. Õpetaja peab eelkõige olema inimene ja suhtuma õpilastesse kui inimestesse, olema nende arengust huvitatud. Aga ainult sellest ei piisa, eriti põhikooli 3. astmes (7-9. klass) ja edasi. Õpetaja peaks ka oma ainet valdama ja oskama seda õpilastele edasi anda.

Selliseid õpetajaid, kes kõigile elementaarsetele nõuetele vastaksid, ei ole paraku piisavalt.

Lisaks on õpilastel palju stressi seoses enda ealiste iseärasustega, suhetega kodus ja oma seltskondades jne. Aga neid tegureid ei saa hariduspoliitikaga kuigi palju mõjutada.

Mis edasi saab? Kôik lohistatakse gümnaasiumi ja sealt ülikooli ja sealt toetuste maailma, kas nii arvad? Midagi vôiks muuta küll, aga nii et noorel ka edadpidi kasu oleks. Gümnaasiumi katsed kevadel olid ikka palju raskemad kui pôhikooli lôpueksamid ja sealtki osati lahendada ainult alla poole ülesannetest. No mida teevad need nôrgad ôpilased nelja kooli katsete ülesannetega? Praegu vähemalt lohistatakse ôpilane pôhikoolist läbi, antakse tunnistus kätte ja saab kutsekasse minna. Gümnaasium ikka neile kes soovivad ôppida ja gümnaasiumid ka ju vastavalt tasemele.

Ma küll ei loe kuskilt välja, et tsiteeritav oleks kirjutanud, et lausa kõik tuleb gümnaasiumisse vastu võtta ja sealt läbi lohistada. Ta mõtles ilmselt seda, et suurema sündide arvuga sünniaastatel võetaks rohkem õpilasi gümnaasiumisse ja väiksemaga vähem, et gümnaasiumisse saajate protsent oleks koguaeg sama.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

Ehk siis matemaatikaeksam läheb keerulisemaks ja raskemaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

Ehk siis matemaatikaeksam läheb keerulisemaks ja raskemaks.

Ma ka selle üle mõtlema jäin. Kui eksam tehakse keerulisemaks, siis peab ju ometigi jääma mingi miinimumnõue, mille täitmisel eksam sooritatuks loetakse. Võimalik, et plaan on teha eksam pikemaks ja lisada keerulisemaid ülesandeid, mille tulemusi siis gümnaasiumid arvestavad. Ja need, kes kuhugi reaalsuunaga kooli astuda ei soovi, saavad need ülesanded lihtsalt tegemata jätta.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Hiigelhea, et meie peres enam kedagi põhikoolis pole.
Pisut oli sel kevadel stressi küll, aga üldjuhul täiesti üleelatav.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

Ehk siis matemaatikaeksam läheb keerulisemaks ja raskemaks.

Ma ka selle üle mõtlema jäin. Kui eksam tehakse keerulisemaks, siis peab ju ometigi jääma mingi miinimumnõue, mille täitmisel eksam sooritatuks loetakse. Võimalik, et plaan on teha eksam pikemaks ja lisada keerulisemaid ülesandeid, mille tulemusi siis gümnaasiumid arvestavad. Ja need, kes kuhugi reaalsuunaga kooli astuda ei soovi, saavad need ülesanded lihtsalt tegemata jätta.

Ma ei pea seda üldse õigeks, et tavakooli viieline laps hakkab matemaatika eksamil saama  umbes 60% maksimumist ning seda loetakse heaks tulemuseks, sest reaalkooli lastel peab ka eksamil midagi teha olema. Lõpueksam peab olema siiski selline, et viieline laps saaks tulemuse 90-100% maksimumist. On aga selge, et reaalkooli või reaalklassi lapsele jääks selline eksam ikkagi liiga lihtsaks.

+3
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

Ehk siis matemaatikaeksam läheb keerulisemaks ja raskemaks.

Ma ka selle üle mõtlema jäin. Kui eksam tehakse keerulisemaks, siis peab ju ometigi jääma mingi miinimumnõue, mille täitmisel eksam sooritatuks loetakse. Võimalik, et plaan on teha eksam pikemaks ja lisada keerulisemaid ülesandeid, mille tulemusi siis gümnaasiumid arvestavad. Ja need, kes kuhugi reaalsuunaga kooli astuda ei soovi, saavad need ülesanded lihtsalt tegemata jätta.

Eksam kestab niigi 3 astronoomilist tundi (ilma vaheajata). Ei ole loogiline, et see veel pikemaks tehakse.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

Ehk siis matemaatikaeksam läheb keerulisemaks ja raskemaks.

Ma ka selle üle mõtlema jäin. Kui eksam tehakse keerulisemaks, siis peab ju ometigi jääma mingi miinimumnõue, mille täitmisel eksam sooritatuks loetakse. Võimalik, et plaan on teha eksam pikemaks ja lisada keerulisemaid ülesandeid, mille tulemusi siis gümnaasiumid arvestavad. Ja need, kes kuhugi reaalsuunaga kooli astuda ei soovi, saavad need ülesanded lihtsalt tegemata jätta.

Eksam kestab niigi 3 astronoomilist tundi (ilma vaheajata). Ei ole loogiline, et see veel pikemaks tehakse.

Ma lihtsalt oletasin, mis võiks plaanis olla. Mul pole õrna aimugi, mis tegelikult toimuma hakkab. Aga samas pole minu jaoks ka loogiline, et eksam on nii raske, et ainult üksikud maksimumi saavad ning enamus peab väheste punktidega leppima. Et see laps, kes praegu saab eksamil 90-100%  hakkab edaspidi saama 40-50%.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

Ehk siis matemaatikaeksam läheb keerulisemaks ja raskemaks.

Ma ka selle üle mõtlema jäin. Kui eksam tehakse keerulisemaks, siis peab ju ometigi jääma mingi miinimumnõue, mille täitmisel eksam sooritatuks loetakse. Võimalik, et plaan on teha eksam pikemaks ja lisada keerulisemaid ülesandeid, mille tulemusi siis gümnaasiumid arvestavad. Ja need, kes kuhugi reaalsuunaga kooli astuda ei soovi, saavad need ülesanded lihtsalt tegemata jätta.

Ma ei pea seda üldse õigeks, et tavakooli viieline laps hakkab matemaatika eksamil saama umbes 60% maksimumist ning seda loetakse heaks tulemuseks, sest reaalkooli lastel peab ka eksamil midagi teha olema. Lõpueksam peab olema siiski selline, et viieline laps saaks tulemuse 90-100% maksimumist. On aga selge, et reaalkooli või reaalklassi lapsele jääks selline eksam ikkagi liiga lihtsaks.

Riigieksam on ikka ühetaolised kôigile nii tavakooli kui reaalikale, selge see et reaalika tulemus on maksimumi vôi paar hooletse viga ja tavakooli ôpilane maadleb kohati 50% lävendi ületisega, nagu oli ka sellel aastal. Seda ma ôigeks ei peaks kui pôhikooli lôpueksam on ühtlasi reaali vôi gagi vôi murgi sisseastumis eksam. Need on küll täiesti erinevad tasemed ja ka nôudmised. Sedasi vôiks olla, et kes said eelnimetatud koolidesse sisse kevadel, loetaks pôhikooli lôpueksamid sooritatuks. Edasi tundides käimisega nendel lastel poleks kindlasti probleeme.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

Ehk siis matemaatikaeksam läheb keerulisemaks ja raskemaks.

Ma ka selle üle mõtlema jäin. Kui eksam tehakse keerulisemaks, siis peab ju ometigi jääma mingi miinimumnõue, mille täitmisel eksam sooritatuks loetakse. Võimalik, et plaan on teha eksam pikemaks ja lisada keerulisemaid ülesandeid, mille tulemusi siis gümnaasiumid arvestavad. Ja need, kes kuhugi reaalsuunaga kooli astuda ei soovi, saavad need ülesanded lihtsalt tegemata jätta.

Eksam kestab niigi 3 astronoomilist tundi (ilma vaheajata). Ei ole loogiline, et see veel pikemaks tehakse.

Ma lihtsalt oletasin, mis võiks plaanis olla. Mul pole õrna aimugi, mis tegelikult toimuma hakkab. Aga samas pole minu jaoks ka loogiline, et eksam on nii raske, et ainult üksikud maksimumi saavad ning enamus peab väheste punktidega leppima. Et see laps, kes praegu saab eksamil 90-100% hakkab edaspidi saama 40-50%.

Oleneb ju eksami tasemst. Ega reaaliwvôi gagi sisse saanud ôpilased ei saanud katsetel 90-100%, riigieksamil küll. Räägin oma kogemustest sellel kevadel

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

Ehk siis matemaatikaeksam läheb keerulisemaks ja raskemaks.

Ma ka selle üle mõtlema jäin. Kui eksam tehakse keerulisemaks, siis peab ju ometigi jääma mingi miinimumnõue, mille täitmisel eksam sooritatuks loetakse. Võimalik, et plaan on teha eksam pikemaks ja lisada keerulisemaid ülesandeid, mille tulemusi siis gümnaasiumid arvestavad. Ja need, kes kuhugi reaalsuunaga kooli astuda ei soovi, saavad need ülesanded lihtsalt tegemata jätta.

Eksam kestab niigi 3 astronoomilist tundi (ilma vaheajata). Ei ole loogiline, et see veel pikemaks tehakse.

Ma lihtsalt oletasin, mis võiks plaanis olla. Mul pole õrna aimugi, mis tegelikult toimuma hakkab. Aga samas pole minu jaoks ka loogiline, et eksam on nii raske, et ainult üksikud maksimumi saavad ning enamus peab väheste punktidega leppima. Et see laps, kes praegu saab eksamil 90-100% hakkab edaspidi saama 40-50%.

Oleneb ju eksami tasemst. Ega reaaliwvôi gagi sisse saanud ôpilased ei saanud katsetel 90-100%, riigieksamil küll. Räägin oma kogemustest sellel kevadel

Vaata, neid, kes said eksamil 100% on märksa rohkem kui neid, kes Reaali või GAG’i pääsesid. Neil koolidel pole praeguse matemaatikaeksami tulemustega midagi teha. Nende katsed on märksa raskemad, et oleks võimalik tekitada pingerida. Kui eesmärk on katsed ja eksam ühendada, siis muutub eksam märksa raskemaks ning maksimumi saajate arv väheneb kõvasti.

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui põhikooli lõpueksamite tulemused ei anna piisavalt laiapõhjalist tagasisidet?

Meil maakoolis oli suurepärane õpetaja ja väga kõrge õpimotivatsiooniga klass ning tulemused olid kõikidel suurepärased, mille järgi sa siis võtad või jätad?

Haridusminister Kallas ütles, et lõpueksamite ja gümnaasiumi sisseastumiskatsete ühitamiseks on vaja matemaatikaeksam ringi teha.

“Matemaatikaeksam mõõdab täna ainult lävendit, aga meil on need reaalsuunaga erigümnaasiumid, kes soovivad näha tegelikult diferentseerimist õpilaste tulemustes. See matemaatikaeksam oma olemuselt täna gümnaasiumi sisseastumiseksamiks lihtsalt ei sobi, aga uue eksami väljatöötamine on palju pikem töö. Nii et järgmisel kevadel on eksamisüsteem veel jätkuvalt sama, muutub ajagraafik õpilase vaatest, aga pikemas plaanis on tõesti see soov, et meil oleks ühine sisseastumissüsteem. Esimese ambitsioonina on 2025. aasta kevad meil ette võetud,” ütles Kallas.

Ehk siis matemaatikaeksam läheb keerulisemaks ja raskemaks.

Ma ka selle üle mõtlema jäin. Kui eksam tehakse keerulisemaks, siis peab ju ometigi jääma mingi miinimumnõue, mille täitmisel eksam sooritatuks loetakse. Võimalik, et plaan on teha eksam pikemaks ja lisada keerulisemaid ülesandeid, mille tulemusi siis gümnaasiumid arvestavad. Ja need, kes kuhugi reaalsuunaga kooli astuda ei soovi, saavad need ülesanded lihtsalt tegemata jätta.

Eksam kestab niigi 3 astronoomilist tundi (ilma vaheajata). Ei ole loogiline, et see veel pikemaks tehakse.

Ma lihtsalt oletasin, mis võiks plaanis olla. Mul pole õrna aimugi, mis tegelikult toimuma hakkab. Aga samas pole minu jaoks ka loogiline, et eksam on nii raske, et ainult üksikud maksimumi saavad ning enamus peab väheste punktidega leppima. Et see laps, kes praegu saab eksamil 90-100% hakkab edaspidi saama 40-50%.

Oleneb ju eksami tasemst. Ega reaaliwvôi gagi sisse saanud ôpilased ei saanud katsetel 90-100%, riigieksamil küll. Räägin oma kogemustest sellel kevadel

Vaata, neid, kes said eksamil 100% on märksa rohkem kui neid, kes Reaali või GAG’i pääsesid. Neil koolidel pole praeguse matemaatikaeksami tulemustega midagi teha. Nende katsed on märksa raskemad, et oleks võimalik tekitada pingerida. Kui eesmärk on katsed ja eksam ühendada, siis muutub eksam märksa raskemaks ning maksimumi saajate arv väheneb kõvasti.

Päris kindlasti on nii. Tean isegi selliseid ôpilasi. Normaalne ju. Tahtsingi öelda, et need olid väga erinevate tasemetega tööd.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Võiks ju siis matemaatika eksamil olla kaks varianti valikus- üks neile kes tahavad reaalsuunal edasi õppima minna( Reaalkool jne.) ja teine variant siis neile, kellele aitab nö. tavaeksam tava gümnaasiumitesse edasiminekuks.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Võiks ju siis matemaatika eksamil olla kaks varianti valikus- üks neile kes tahavad reaalsuunal edasi õppima minna( Reaalkool jne.) ja teine variant siis neile, kellele aitab nö. tavaeksam tava gümnaasiumitesse edasiminekuks.

Riiklik eksam ikka kôik ühesugune peaks olema. Pôhikooli lôpetaja ikka laps ju ka veel ja panna edaspidiseks lapsel tee kinni edaspidiseks, pole ôige. Gümnaasiumi lôpus on ju kitsas ja lai mata. Kitsa mata teinutel pole ju asja paljudele erialadele, aga see on täiskasvanud noore otsus. Pôhikooli lôpetaja ei vastuta enda eest veel

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eksamite tase ja sisu polegi siinkohal teema, kuivõrd just mannetu katse ministeeriumi poolt –  päästa põhikooli lõpueksamit piinavast mõttetusest, millele nüüd paar aastat on suurt tähelepanu juhitud. Et lapsed on kõik juba kuskile gümnaaisumisse sisse saanud ja siis alles tulevad lõpueksamid, et kellele ja milleks?

Nüüd tuues jõumeetodil eksamid kõige ette ja keelates koolides katsete hajutamise varasemalt perioodil, saavad ametnikud vastu rindu taguda, et lõpueksamid on kõige ees ja kõige tähtsamad, kes tahab, teeb pärast veel katseid. Katsed+vestlused aga lükkuvad kuskile ühte kuhja samasse auku suvesse, kus lapsed (ja ka õpsid) tahaks juba puhata ja gümnakohad jaotatakse kardetavasti kuskil juuni lõpus-juulis. Seega minu hinnangul hakkab segadus ja selgusetus veelgi kauem kestma…

No loodetavasti saab lihtsalt palju koole olema, kes võtavadki lapsed just tunnistuse ja lõpueksamite tulemuste järgi. Samas! Neid eksameid parandavad ka oma õpetajad ja oma kool. Kui adekvaatne võrdlusmaterjal see ikkagi on, kas selles olukorras pole ohtu, kus teatud  põhikoolides hakatakse oma laste tulemusi upitama ebaausalt, et nood gümnadesse kandideerides eelise saaksid?

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Neid eksameid parandavad ka oma õpetajad ja oma kool. Kui adekvaatne võrdlusmaterjal see ikkagi on, kas selles olukorras pole ohtu, kus teatud põhikoolides hakatakse oma laste tulemusi upitama ebaausalt, et nood gümnadesse kandideerides eelise saaksid?

Loodetavasti hakkab tulevikus mingi riiklik vaatleja olema (12. klassi eksamitel näiteks on) ning parandama võiks ka hakata mingi tsentraliseeritum komisjon mitte oma kooli õpetajad.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui eksamitulemuste põhjal vastu võtma hakatakse, siis tuleb muidugi ka paika panna mingi süsteem, et üks laps ei saaks end korraga paljudesse koolidesse kirja panna. Muidu võib juhtuda, et tugevamad õpilased mõtlevad, kaaluvad ja valivad ning veidi kehvematel on ikka stressitase laes.

Ja kui koolid eksamitest hoolimata ka katseid korraldavad, siis kuhjuvad need katsed lühema aja peale ning jälle pole õpilastel elu kuidagi kergem.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Riiklik eksam ikka kôik ühesugune peaks olema. Pôhikooli lôpetaja ikka laps ju ka veel ja panna edaspidiseks lapsel tee kinni edaspidiseks, pole ôige. Gümnaasiumi lôpus on ju kitsas ja lai mata. Kitsa mata teinutel pole ju asja paljudele erialadele, aga see on täiskasvanud noore otsus. Pôhikooli lôpetaja ei vastuta enda eest veel

Mis mõttes tee kinni? Valiks ju lihtsalt kas soovib tugevama tasemega matematika eksami teha. Kui plaan näiteks Reaalkooli pürgida gümnaasiumisse.

Kui kõigile ühesugune, siis ju need reaalsuunaga koolid, arvata võib, nagunii teevad eraldi veel mingid katsed… Juba ju kommenteerisid, et nende koolide jaoks ainult lõpueksam nõrk olevat. Ehk siis ikka jälle lapsel vaja mitu eksamit/ katset eraldi vaja sooritada…

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis edasi saab? Kôik lohistatakse gümnaasiumi ja sealt ülikooli ja sealt toetuste maailma, kas nii arvad? Midagi vôiks muuta küll, aga nii et noorel ka edadpidi kasu oleks. Gümnaasiumi katsed kevadel olid ikka palju raskemad kui pôhikooli lôpueksamid ja sealtki osati lahendada ainult alla poole ülesannetest. No mida teevad need nôrgad ôpilased nelja kooli katsete ülesannetega? Praegu vähemalt lohistatakse ôpilane pôhikoolist läbi, antakse tunnistus kätte ja saab kutsekasse minna. Gümnaasium ikka neile kes soovivad ôppida ja gümnaasiumid ka ju vastavalt tasemele.

Ma küll ei loe kuskilt välja, et tsiteeritav oleks kirjutanud, et lausa kõik tuleb gümnaasiumisse vastu võtta ja sealt läbi lohistada. Ta mõtles ilmselt seda, et suurema sündide arvuga sünniaastatel võetaks rohkem õpilasi gümnaasiumisse ja väiksemaga vähem, et gümnaasiumisse saajate protsent oleks koguaeg sama.

Nii mõtlesin jah. Kunagi nõukogude ajal oli kohustuslik keskharidus. Aga praegune gümnaasiumiharidus ei ole kõigile jõukohane ja on täiesti tarbetu kõiki gümnaasiumisse saata. Aga kui praegu on põhikoolilõpetajaid rohkem kui näiteks 10 aastat tagasi, peaks olema ka gümnaasiumikohti vastavalt rohkem.

Neid eksameid parandavad ka oma õpetajad ja oma kool. Kui adekvaatne võrdlusmaterjal see ikkagi on, kas selles olukorras pole ohtu, kus teatud põhikoolides hakatakse oma laste tulemusi upitama ebaausalt, et nood gümnadesse kandideerides eelise saaksid?

Hindamisjuhend on ette antud ja igal aastal saadetakse teatud valik eksamitöödest HARNOsse analüüsimiseks. Seda ei tea enne tööde parandamist, millisest koolist millised eksamitööd peab saatma.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kindlasti on terve hulk gümnaasiume, mis võtaksid õpilasi vastu lihtsalt lõpueksamite tulemuste põhjal.

See sobiks küll paremini tõesti.

aga mis on praegu takistanud eksamite tulemuste põhjal vastu võtta?

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kindlasti on terve hulk gümnaasiume, mis võtaksid õpilasi vastu lihtsalt lõpueksamite tulemuste põhjal.

See sobiks küll paremini tõesti.

aga mis on praegu takistanud eksamite tulemuste põhjal vastu võtta?

1. Eksamil teostavad järelvalvet ning neid parandavad praeguse seisuga oma kooli õpetajad, mis tekitab riski, et toimub pettus.

2. Järeleksam (näiteks õigel päeval haigestunutele) pole mitte riigi vaid kooli poolt koostatud, mis teeb eksamitulemuse mitte päris võrreldavaks õige eksamiga.

3. Eksamid toimuvad praeguse seisuga alles juunis.

4. Mõned aastad tagasi ei kirjutatud lõputunnistusele eksamitulemuse protsenti vaid ainult hinne.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Milliste koolijuhtidega räägiti? Nende gümnaasiumite, kuhu õpilasi valida tahetakse?

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tegelikult on sellega väga lihtne. Matemaatikaeksam kestab endiselt 3 tundi, aga on 2 osa: 1. osa eest saadud tulemus läheb lõputunnistusele ja 2. osa punktidega kandideeritakse reaalsuunaga gümnaasiumiklassidesse. Nendele lastele, kes reaalsuunda tahavad saada, on see 1. osa tehtav tunni ajaga ja ülejäänud 2 tunni jooksul pusivad keerulisemaid ülesandeid. Kellel esimesele osale rohkem kui tund kulub, pole nagunii reaalsuunda asja. Eesti keele eksamitega saab sama teha.

Probleem tekib valikulise eksamiga, sest võõrkeele eksamit tahavad kõik koolid näha, aga osad tahaks lisaks ka loodusaineid või veel midagi muud.

+8
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 92 )


Esileht Koolilaps Uus katse põhikoolilõpetajate stressi vähendamiseks?