Tere! Kellel kogemused, kas väikeklassi saab samuti paigutada last, kel uuringud veel pooleli aga Rajaleidja poolt soovitused IÕKle? Ma olen selles vallas alles nii roheline, kõik on puder ja kapsas. Lisaks saan aru, et 2020a tõusevad puudega toetused, sellega seoses on puude määramisel raske “kukutud” keskmise puude peale. Kuid keskmise puudega pole õigust väikeklassile?
Esileht › Erivajadustega laps › Väikeklass
Teema: Väikeklass
Peab olema suunamine väikeklassi, siis saab väikeklassi.
IÕK ei garanteeri väikeklassi.
Kõik sõltub koolist. Minu lapsel on tõhustatud toe otsus ja soovitus õppida väikeklassis aga mingit puuet ega individuaalset või lihtsustatud õppekava ei ole.
Väikeklassis on kõigil IÕK. See ongi väikeklassi eripära. Miks muidu väikeklassi vaja on? Väikeklassi saab nii Rajaleidja suunamisega kui koolipoolse soovituse/otsusega.
Kõik sõltub koolist. Minu lapsel on tõhustatud toe otsus ja soovitus õppida väikeklassis aga mingit puuet ega individuaalset või lihtsustatud õppekava ei ole.
Meie lapsel sama lugu. Õpib veel süvaõppes inglise keelt väikeklassis, mingit lihtsustatud õppekava ei ole.
Miks mind miinustatud on? Olen 9 aastat väikeklassi õpetaja olnud ning tean, millest räägin. Lihtsustatud õppekava ei ole sama, mis individuaalne õppekava. Kui lapsel on tõhustatud toe otsus, siis järelikult on tal vaja individuaalset õppekava mõnes või kõigis ainetes. Individuaalne õppekava tähendab, et õppekava ja õpet on lapse vajadustele vastavaks muudetud. Kui keegi on eriandekas ja vajab lisatööd, tehakse talle IÕK, kuid IÕK võib seisneda ka selles, et lapsele on vaja rohkem aega ülesannete tegemiseks või õpetajapoolset näitlikustamist jne.
Kui lapsel on tõhustatud toe otsus, siis järelikult on tal vaja individuaalset õppekava mõnes või kõigis ainetes.
Ei ole. Meie puhul on tõhustatud toe otsus seepärast, et laps (suvepoiss) on sotsiaalsete oskuste poolest eakaaslastest nõrgem. Akadeemiliselt on hinnatud andekaks nii Laste Vaimse Tervise Keskuse kui kooli poolt. Mingit individuaalset õppekava ei ole.
Ja mis selle andekuse välja selgitamisest siis kasu oli, kui talle selle põhjal IÕK-d ei tehtud? Andekaid lapsi peaks vastavalt nende potentsiaalile arendama ning koolis, kus mina õpetan, nii ka tehakse.
Ja mis selle andekuse välja selgitamisest siis kasu oli, kui talle selle põhjal IÕK-d ei tehtud? Andekaid lapsi peaks vastavalt nende potentsiaalile arendama ning koolis, kus mina õpetan, nii ka tehakse.
Andekus selgus LVTK testimise käigus, mitte me ei tegelenud spetsiaalselt andekuse väljaselgitamisega. Igas aines, kus võimed on tavapärasest kõrgemad, antakse lisaülesandeid, saadetakse võistlema jmt. Väikeklassis on see tunduvalt lihtsam kui suures klassis.
Miks mind miinustatud on?
Sellepärast, et sa arvad, et sinu kogemused kohalduvad kõikide koolide väikeklassidele ja nendes õppivatele lastele.
Esileht › Erivajadustega laps › Väikeklass