Esileht Koolilaps vanemad kooli lapse halva õppeedukuse pärast

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 54 )

Teema: vanemad kooli lapse halva õppeedukuse pärast

Postitas:

Uurin lihtsalt teiste inimeste arvamust antud olukorrale.
Puberteedieas lapse vanemad kutsuti kooli \”pedagoogilise nõukogu\” ette, sest lapsel on pooltes ainetes koolis \”kaheseis\”. Poiss ei popita, põhjuseta puudumisi pole, on mõned hilinemised tundi. Poisi ema töötab õhtuses vahetuses, seega on kodune tugi lapsele õppimises praktiliselt 0. Poiss pole just andekas, kuid rumal ka mitte.

Mina sama klassi lapse vanemana olen juba aastaid lapsega koos \”koolis käinud\”, st kodus üle seletanud kõik, mis koolis arusaamatuks on jäänud. Vähemalt poolte ainete suhtes olen seisukohal, et ilma koduse toeta see aine lapsel omandamata olekski jäänudki. Pole minagi selle kooli õpetamiskvaliteedist just vaimustuses. Aga see selleks.

Mul tekkis küsimus selle kohta, et kas tänapäeval mitte ei peaks õppeedukuses mahajäänud lapse abistamine olema pedagoogide rida? Et kui lapsel on hinded järsult halvenenud, aga muidu ikka on tunnis püüdlik, lihtsalt ei jõua kohale kõik (ja pooltes ainetes ei saagi jõuda sellise õpetamisstiili juures, arvan mina kõrvaltvaatajana), kas siis ei peaks õpetajad kõigepealt ise peeglisse vaatama ja ennast ja oma õpetust analüüsima? Või olen ma ajast maha jäänud ja sellised nõukastiilis\” pedagoogilised komisjonid\” ja lapsevanemate koolikutsumised lapse langenud õppeedukuse puhul on jälle ausse tõstetud?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õppenõukogu ette kutsumine on üks viimaseid liigutusi. Enne seda on lapsega räägitud, õpiabi ja järelvastamisvõimalusi pakutud, vanemaga räägitud – kuid laps ei käi õppimas-vastamas ega püüa olukorda parandada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui teised lapsed klassis saavad õpetaja seletustest aru, siis peab ikka laps endale otsa vaatama. Kõva pea, öeldakse selliste kohta.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ega see nüüd päris normaalne ka pole, kui pooltes ainetes \”kaheseis\”. Eks vanemad peavad ju seda nägema ja otsima lahenduse. Või pole selle puberteetikuga võimalik midagi ette võtta?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.10 21:51; 12.10 16:16; 15.10 18:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kusjuures ei saa aru. Ma ju räägin, et ka minu lapsel oleksid 2-3 aines puudulikud, kui ma kodus pidevalt last selle aine osas ei toetaks. Mõne aine osas olen harinud oma last juba lasteaiaeas ja hiljem on laps ise asja vastu huvi tundnud ja niimoodi aines ennast edendanud, kooli osa on olnud aine õpetamisel ikka ülinõrk.

Ehk on tõesti juba ka abi pakutud lapsele enne sinna nõukogu ette kutsumist, kuid kui lapsel on teatud ainetes juba eelmistest aastatest lüngad ja need lüngad on täiesti loogilised arvestades nt seda, kuidas lastele on eelnevatel aastatel, eriti aga algklassides algklassiõpetajate poolt inglise keelt õpetatud, siis pole ju sellest lühiajalisest abist enam mingit tolku.

Õpetajate õpetamiskvaliteeti kooli kritiseerima minna on ilmvõimatu: vanemale näidatakse ust ja lapse edaspidine kiusamine õpetajate poolt on garanteeritud. Olen seda isegi omal nahal tunda saanud, ohanud ja hakanud kodus õpetajate tööd üle tegema.

Ei meeldi mulle see kooli mäng ühte väravasse. Mul on sellest puudulike hinnetega poisist südamest kahju. Aga kuna ükski heategu ei jää karistuseta (olen seda elus korduvalt kogenud), siis ei võta seda last enda õpetada ka. Ei tule mind selle eest hiljem keegi tänama, hea on, kui veel vastu pead heateo eest ei anta.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

no päris nii ka ei ole, et kodu ja vanemad \”pesevad käed puhtaks\” pärast seda, kui on 7-aastase kooliuksest sisse lükanud.
Pigem ei tasuks seda väljakutsumist võtta kui karistust, vaid kui ettepanekut koostööks, et probleem saaks lahendatud. Siinkohal tekib ka küsimus, et miks lapsevanem ei ole algatanud seda probleemilahendust, vaid esmase sammu teeb kool?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.10 21:58; 11.10 22:11; 11.10 23:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Poisi kodune majanduslik olukord pole kiita ja eraõpetajat ema ilmselt palgata ei saa. Ise tal aega ei ole ja ega ta ka paljusid aineid ise ei valda enam koolis nõutud tasemel (võõrkeeled, matemaatika ja loodusteadused).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Poisi kodune majanduslik olukord pole kiita ja eraõpetajat ema ilmselt palgata ei saa. Ise tal aega ei ole ja ega ta ka paljusid aineid ise ei valda enam koolis nõutud tasemel (võõrkeeled, matemaatika ja loodusteadused).[/tsitaat]
arvan, et sellised on keskeltläbi pooled Eesti kooliõpilased ja pered, kui mitte rohkem.
Ometi ei ole ju kõigil probleeme. Kodu tugi ei tähenda eraõpetajat või vanemate võimekust olla õpetaja tasemel. Pigem on seal puudu tähelepanus ja hoolimises.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.10 21:58; 11.10 22:11; 11.10 23:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei teagi kohe, kas tõesti on hoolimatu kodu. Kuulen ju oma lapse suu läbi, et ema nutab kodus nähes lapse halbu hindeid ja sõitleb last, aga mis sest kasu on, oleks vaja ju ära seletada individuaalselt lapsele asjad.

Õppimine on keerulisemaks läinud küll sellel aastal. Reaalaineid on terve posu lisandunud ja suurem osa kodutöödest eeldab lisatööd internetiga. Õpikust ei leia pooli vastuseid küsimustele. Alustasin isegi otsast peale füüsikakursust koos lapsega ja mulle küll nüüd väga meeldib erinevalt oma kooliajast…:)

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Alustame sellest, et sõitlemine ei aita teismelise puhul midagi. Eriti veel poisslapse puhul (naised kipuvad sõitlemise asemel pigem näägutama ja see on poisi puhul veel hullem).
Teiene küsimus: kas tundides on distsipliiniprobleeme? Ei puudu küll, aga tunnis õppetööga ka ei tegele. Seda varianti olete mõelnud?

Kas koolis on õpetajatel konsultatsioonitunnid?
Kui jah, siis peab neis kohal käima.
Kui sellest ka abi ei ole, siis tugi- ja parandusõpe.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 22:29; 11.10 22:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpikust ei leia pooli vastuseid küsimustele. .:)[/tsitaat]

No mis jutt see on? Küsimusi saab moodustada vähemalt kuuel eri tasandil (tüüpidest ma ei räägigi). Kõik küsimused ei saa olla reprodutseerivad või nn faktiküsimused, mis end \”kergesti kätte annavad\”. Võib-olla ei oska otsida?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 22:29; 11.10 22:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei tea. Hiljuti oli töövihikus harjutus keskaegsetest sõjapidamisvahenditest. Olid pildid relvadest ja alla oli vaja märkida relva nimi. Õpikus polnud mainitud pooli relvadest ja ma ka ei teadnud täpselt, kuidas neid nimetatakse. Laps on aga arvutis mänginud Runescape’i ja mäletas sealt nende relvade ingliskeelseid nimesid. Panime siis nimed Google translate’i ja nii see harjutus tehtud sai. Õpiku abiga seda harjutust küll poleks saanud teha. See oli lihtsalt üks näide sellest, kuidas õpikust töövihikuharjutustele enam vastuseid ei leia. Loodusõpetuses/füüsikas on neid ülesandeid veelgi enam. Seal on õpiku peatükk ja tv ülesanded üldse nagu erinevatest maailmadest – teema on sama, aga teadmised ül-te lahendamiseks leiab sageli netist, mitte õpikust.

Eks ma pean uurima, kas sellele poisile siis määrati kooli poolt vähemalt tugiõpegi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ma ei tea. Hiljuti oli töövihikus harjutus keskaegsetest sõjapidamisvahenditest. Olid pildid relvadest ja alla oli vaja märkida relva nimi. Õpikus polnud mainitud pooli relvadest ja ma ka ei teadnud täpselt, kuidas neid nimetatakse. Laps on aga arvutis mänginud Runescape’i ja mäletas sealt nende relvade ingliskeelseid nimesid. Panime siis nimed Google translate’i ja nii see harjutus tehtud sai. Õpiku abiga seda harjutust küll poleks saanud teha. See oli lihtsalt üks näide sellest, kuidas õpikust töövihikuharjutustele enam vastuseid ei leia. Loodusõpetuses/füüsikas on neid ülesandeid veelgi enam. Seal on õpiku peatükk ja tv ülesanded üldse nagu erinevatest maailmadest – teema on sama, aga teadmised ül-te lahendamiseks leiab sageli netist, mitte õpikust.

Eks ma pean uurima, kas sellele poisile siis määrati kooli poolt vähemalt tugiõpegi. [/tsitaat]
See ei ole Sinu probleem. Oled kuidagi pealetükkiv, selle poisi vanemad ei pruugi olla huvitatud, et Sina asja uurid…

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.10 22:45; 13.10 14:19; 15.10 17:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ega ma ise ei lähegi kooli torkima. Mu laps uurib lihtsalt sõbra käest, millise lahenduse kool välja pakkus talle. Et kas nt koolipoolset tugiõpet üldse pakuti? Ma tean, et võeti allkiri lubadusega, et laps suhtub nüüdsest õppimisse hoolikamalt. Aga kui laps konkreetse tugiõppe näol abi ei saa, siis pole sellest allkirjast küll mingit kasu ja see tundub lihtsalt inetu väljapressimisena kooli poolt. Võimalik, et ka need lihtsad ja ärahirmutatud vanemad ei osanud koolilt tugiõpet küsidagi.

Mind lihtsalt väga häirib viis, kuidas kool suhtub õpiraskustega lapsesse. Oleks see siis veel keskkool, aga see on ju põhikool. Selle võiks ju ometigi kuidagi lõpetatud saada.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ma ei teagi kohe, kas tõesti on hoolimatu kodu. Kuulen ju oma lapse suu läbi, et ema nutab kodus nähes lapse halbu hindeid ja sõitleb last, aga mis sest kasu on, oleks vaja ju ära seletada individuaalselt lapsele asjad.

Õppimine on keerulisemaks läinud küll sellel aastal. Reaalaineid on terve posu lisandunud ja suurem osa kodutöödest eeldab lisatööd internetiga. Õpikust ei leia pooli vastuseid küsimustele. Alustasin isegi otsast peale füüsikakursust koos lapsega ja mulle küll nüüd väga meeldib erinevalt oma kooliajast…:)[/tsitaat]
Hoolimatus on vbl ränk sõna jah, aga sellist vanemate ükskõikseks muutumist olen väga palju näinud teismeliste laste puhul. Liiga vara arvatakse, et laps on juba suur küll, saagu ise hakkama. Aga ei saa.
See ei pea tähendama koos lapsega õppimist vms, vaid seda, et vanem peaks vähemalt märkama probleemi ja abi otsima, kui ise ei oska/jaksa.

(ja alati on perekoolis probleemid sõbral, sugulasel, õel või vennal:)

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.10 21:58; 11.10 22:11; 11.10 23:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen parimas teismeeas lastele õpetaja olnud…
Oli mul ühes klassis üks noormees, kes tundi ei seganud, alati oli kohal, loll ka just polnud, aga kaasa ei viitsinud teha ja kujutas ette, et kolme peaks kätte saama ka korraliku käitumise eest. Kui avastas, et minuga see läbi ei lähe, siis läks klassijuhatale kaebama ja siis pidin mõlemile selgitama miks hinded on sellised nagu on.

Mis siis teha? Eks võiks noormehe endaga rääkida ja uurida mis on probleemiks. Kas ei saa õpetajast aru või pole huvi või ei viitsi. Mina igatahes võtsin oma laisvorstist õpilase eritähelepanu alla ja panin ta tööle (mulle tähendas see muidugi lisatööd). Tema probleemiks oli äärmine aeglus koolitöödes, aga sõbralikult tagantutsitades sai ta oma kolmekesed kätte ja seda täiesti ausalt. Vahel sai ka mõne parema hinde, siis, kui mul oli võimalust teda individuaalselt õpetada.

Teiseks võiks uurida, et mis kool põhjuseks arvab ja mis lahendust pakub. Enamus õpetajaid on nõus järeleaitamistunde tegema. Kas neil ka kohustust on, ma ei tea, aga mina pidin küll tegema ja ka ise olin huvitatud, et õpilastele ikka midagi selgeks ka saaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma küll arvan, et lapse õppimine on siiski perekonna asi. ja kas ema on tõesti 5 päeva nädalas õhtuti tööl ja isa peres pole?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

mis siis teha, et ei tuleks pärast välja, nagu muulade pealkiri delfis, et on tulnud vaesusest ja on hariduseta ja tööta ja elukohata.
esimene asi, mis ise teha saaks, ongi omandada haridus. kui pere on vaene ja eraõpetajaid võtta ei jõua, koolis laps õppimisest aru ei saa või ei viitsi pingutada… no mis teha sellisega.
et koolis nõuatakse vastuseid millest pole õpikus juttu? mul ka lapsed küsivad ühele või teisele küsimusel vastuseid kooliasjade kohta. netis on kõik vastused olemas, kui otsida.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.10 07:01; 14.10 08:23;
To report this post you need to login first.

Teemaalgataja, see on nii armas, et oled lapse klassikaaslase pärast mures. Aga ehk jaksad siit veel edasi minna – kutsu kaaslane enda juurde, püüdke koos oma lapsega temaga koos mõnda asja teha. Koosõppimine võib olla väga tõhus ja innustav. See oleks tõeliselt vägev, kui saaksid ühe sammu veel edasi astuda tegeliku lahenduse poole

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapse ema on 5 päeva nädalas õhtuti tööl, jah. On seda olnud lapse 1. klassist saadik. Nii et lapse esimene probleem on suured lüngad õppetöös juba aastaid tagasi. Lapse isa töötab välismaal, seega ka ei saa aidata. Pere elab peost suhu ja eraõpetajat tõesti endale lubada ei saa.

Lapse ema pole äkki last iseseisvusesse tõuganud, vaid see on olnud tema jaoks paratamatus kooli algusest peale.

Eks ma olengi mõelnud lapse enda juurde õppima kutsumisest, kuid minu viimased kogemused on kinnitanud ütlust, et iga heategu saab kord karistatud. Jagasin töö juures lapse uusi, kuid väikseksjäänud riideid laiali ja tänutäheks sain noortelt emadelt vaid susserdused ja intriigid tööl, mis suunati minu vastu.

Jah, tean, et netis on kõik vastused olemas, kuid kõik lapsed ei oska neid sealt iseseisvalt otsida.

Ma olen rõõmus, et vähemalt idee järgi on Eesti koolisüsteemis tugiõpe õpiraskustega laste jaoks olemas. Korraks arvasin, et nõukaaeg on kooli tagasi tulnud, seetõttu selle teema tegingi. Kui tugiõpe on õpiraskustega lastele ette nähtud, küllap ta siis ikka abi saab. Ka minu laps seletab sellele poisile koolis vahetunnis ja nii see laps oma mõned üksikud kolmed saabki.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Igal õpetajal on kord nädalas konsultatsiooniaeg, õpetajad abistavad hea meelega ka muul ajal. Aga selleks peab laps sinna minema!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 12.10 09:43; 13.10 19:42; 15.10 12:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Äkki ajad segamini õppenõukogu ja õppenõustamiskomisjoni?
Meie koolis tegeletakse küll nii õpilaste kui vanematega – õppenõustamisel on kohal õppealajuhataja, klassijuhataja,aineõpetaja, laps, vanem. Üheskoos otsitakse lahendusi – esimene lahendus – järeleaitamistunnid. Meil on neid igal aineõpetajal suisa kaks tundi nädalas, toimuvad peale ainetundide lõppu. Paljude õpetajatega saab ka aega kokku leppida. Imede ime – veerandi alguses on klassid tühjad. Teeme tööde parandamist, valmistame järgmise päeva tunde ette. Viimasel nädalal enne veerandi lõppu oleme kõik populaarsed ja siis helistatakse suisa õhtul kell 10, et miks laps pole järeleaitamist saanud:) No kuulge, aidata saab seda, kes ikka aitamise tundi kohale tuleb! Ei saa santi sundida, kui sant ei taha kõndida.
Suur osa nn kahemeestest on ikkagi käitumisprobleemidega või siis tähelepanemise probleemidega, jumala antud \”väikese õpivõimega\” elik puupäid on ikka väga vähe. Kahelisteks võivad muutuda ka andekad, on mitmeid juhtumeid, kus põhikoolis nö maha kantud kahe/kolmemees gümnaasiumis ühtäkki aktiivseks priimuseks saab.

Õpetajana julgen märkida seda, et vanemad ei pea nui neljaks kodus õpetajate tööd üle tegema, aga nad peavad pidevalt lapse tegemiste ja eduga kursis olema, siis ei saa tulla olukorda \”upsi, pooled ained tunnistusel on kahed, ja mina pole siinjuures süüdi\”
Väga paljud vanemad nõuavad maksimumi – ikka viisi, ok, neljad käivad kah. Mul on paar persooni, kes iga veerandi lõpus kirjutavad e-kirju ja kauplevad oma järeltulijaile viit- nagu türklased. Imestavad, siis kiruvad, et näe, ei anta neid viisi niisama.
Igast õpilasest ei pea saama Tammsaaret, Ehinit või Ansipit – mõnest lapsest saab viimase peal keevitaja või automaaler! Väga paljud lapsevanemad astugu oma unistustest, milles näevad last eliitadvokaadi või tipparstina, välja.
On hea, kui kehvema peaga õpilane õpib raske asja kasvõi kolmele, saab põhimõttest aru ja oskab seostada – siis saab sealt edasi minna. Selles saab aidata vanem. Kui vanem last ei kasvata, saadab pubekaeas õpiraskustega laps õpetaja pikalt, sest \”mida see mutt peale rääkimise ikka teha saab? ta ju ei oska mind õpetada ja ennast klassis kehtestada, üleüldse on koolis õpetajad sellised, kes kuskile mujale ei sobi\” – kõik need tüüpvormelid tulevad just kodust – laps ise neid välja ei mõtle.
Iga edukas tegevus saab alguse aga just mõtlemisest.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ma ei tea. Hiljuti oli töövihikus harjutus keskaegsetest sõjapidamisvahenditest. Olid pildid relvadest ja alla oli vaja märkida relva nimi. Õpikus polnud mainitud pooli relvadest ja ma ka ei teadnud täpselt, kuidas neid nimetatakse. Laps on aga arvutis mänginud Runescape’i ja mäletas sealt nende relvade ingliskeelseid nimesid. Panime siis nimed Google translate’i ja nii see harjutus tehtud sai. Õpiku abiga seda harjutust küll poleks saanud teha. See oli lihtsalt üks näide sellest, kuidas õpikust töövihikuharjutustele enam vastuseid ei leia. Loodusõpetuses/füüsikas on neid ülesandeid veelgi enam. Seal on õpiku peatükk ja tv ülesanded üldse nagu erinevatest maailmadest – teema on sama, aga teadmised ül-te lahendamiseks leiab sageli netist, mitte õpikust.

Eks ma pean uurima, kas sellele poisile siis määrati kooli poolt vähemalt tugiõpegi. [/tsitaat]
Mis klassi lastega tegemist on? Füüsika peaks ju algama 8.-s klassis, kas sa tõesti oled kogu selle aja oma lapsega koos koduseid töid teinud? Mulle tundub, et su laps ei oskagi iseseisvalt õppida.

Mis aga puutub teise lapsesse, siis peale tööpäevade, kus ema on õhtul tööl, on ju ka nädalavahetused. Nädalavahetusest peaks piisama küll, et algklassides nädala jooksul läbivõetud materjal üle korrata ja selgeks teha ja see ei tohiks ka ühele tavalisele inimesele üle jõu käia. Aga kuna lapsel on lüngad sees, siis ilmselgelt on tal põhikooli lõpus juba väga raske.
Oled sa 100% kindel, et kool pole püüdnud last abistada? Minu lapse koolis on olemas nii logopeed kui parandusõpe ja lapsed, kel abi vaja on sinna suunataud. Algklassides polnud sellega ka probleeme mu teada, aga nüüd osad lapsed lihtsalt ei lähe kohale. Ja klassijuhatajal pole ju ka võimalik lapsi mööda koolimaja taga ajada ja valvata. Kogu vastutust ei saa ju kooli kaela lükata. Ma saan aru, et sinu info pärineb oma lapse käest, kes on selle omakorda oma sõbra käest saanud. Koolipoolset infot sul pole, nende jutt oleks võib-olla hoopis teistsugune.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.10 12:35; 13.10 22:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ega mind ei huvitagi see koolipoolne jutt, mind huvitab lahendus õpiraskustega lapse jaoks. Logopeedi juures käib see poiss küll.

Mul on lapsega teatud ained, milles teda abistan (võõrkeeled, eesti keel ja kirjandus ja ajalugu), sellest aastast tulid veel uued ained bioloogia, geograafia ja loodusõpetus, mis sisuliselt on füüsika. Geograafiat suudab laps nüüd juba iseseisvalt õppida (ja jumal tänatud, mulle see aine üldse ei meeldi), bioloogias küsin lapselt üle kontrolltööde küsimused, muus osas tegutseb ise selle ainega, aga see loodusõpetus-füüsika on esialgu küll keeruline. Just seetõttu, et õpikust loeb osa kohta vaid lõigu ja muu osa tuleb iseseisvalt netist leida ja nende teadmiste baasil saab lahendada ülesandeid tv-st. Selle viimase osas vajab laps abi, sest varem ta niimoodi iseseisvalt õppematerjale endale otsima pole pidanud.
Ise mäletan, et ma omal ajal õppisin 7. klassi füüsikas vanu masinaid ja leiutisi füüsikast, tegin referaadi Leonardo da Vinci leiutistest, aga see kõik oli armas muinasjutt võrreldes praeguste mõõtmisülesannetega ja spetsiifiliselt füüsikaalaste terminitega, mille kohta tuleb info leida netist ja alles peale seda saab neid mõõtmis- jm ülesandeid lahendama hakata. Mulle see muidugi tegelikult meeldib, kuid siinkohal vaidlen küll sügavalt vastu nendele, kes väidavad, et reaalainete tase on põhikoolis langenud võrreldes nõukaajaga. Kui meie nõukaajal õppisime muinasjutukesi füüsikast 7. klassis, siis nüüd asutakse kohe asja kallale ja iseseisvalt tuleb ikka väga palju juurde õppida.
Seetõttu saan aru, et lihtsast perest lastel löövadki lained üle pea ja ilmselt ei suda vanemadki neid enam 7. klassi tasemel aidata. Ma arvangi, et selle pere ema ei oska nõutud tasemel ei inglise ega vene keelt, ka eesti keele süsteemid on talle võõrad ja reaalainetes ei suuda ta oma last ammugi järgi aidata.

Aga kui kooli poolt on tugiõpe pm ette nähtud, küllap laps selle siis ka saab. On hea teda, et see võimalus siiski olemas on.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Parandusõppega on ka nii, et vanem peab nõusoleku andma. Kujutate ette kui paljud lapsevanemad ütlevad sellele võimalusele \”ei\”. Selgitustest ei ole kasu – \”Minu laps ei ole loll, see on lapsele lisatöö!\” – sellised ütlused on sagedased.
Väikeklassi kardetakse, ehkki sinna suunatakse tõsiste probleemide korral.
Isegi IÕK ( individuaalõppekavaga) peab vanem nõus olema – kui pole, ei saa õpetaja seda teha ega ka rakendada. Seadus on selline.

Kui laps käib logopeedi juures, on see hea, aga selgi ei pruugi vanema jaoks supertulemusi olla. Kui on kirjutamis- ja lugemisraskused, saab abikäe anda nii parandusõppe õpetaja kui logopeed, aga tulemused on visad tulema…
Kui vanem põtkib kõigele \” tugivärgile\” vastu, ei saa poissi-tüdrukut ka diferentseeritult hinnata – mõnel lapsel on seda nt eesti keele või matemaatika põhikooli lõpueksamil VÄGA vaja. Kaheksandas klassis tugiteenuseid nõutama hakata on paraku hiljavõitu – uuringud võtavad üle poole aasta aega! Seetõttu – panen südamele vanematele – kui kool teie meelest algklassilapse suhtes liiga pealetükkivalt tugisüsteemidest räägib, ärge võtke seda ei sildistamise ega rünnakuna – neid asju on vaja!
Ise õpetan nn keskastmes ja olen hulkade kaupa näinud neid, keda vanemad ise \”sein ees püsti\” seisundisse lükanud on.Sellest, kui asjatundlikku tugiõpet vajava lapse kõrval tunde matemaatikõpikuga istuda, pole mingit kasu. ÕPI ÄRA! – suurem osa meist mõistab nende sõnade mõttetust taipamatu lapse korral.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tundub, et lapse vanemad ei võta asja nii tõsiselt nagu paljud teised. Kui isa töötab välismaal ja emal ka töö olemas, siis raha natuke ikka peaks olema. Mina olen aastaid pidanud üksi, keskmise palgaga, kasvatama kahte last ja olen küll suutnud 100% üksi maksud maksta ja lapsi koolitada- trennitada. Kindlasti oleks ma vajadusel leidnud raha ka eraõpetajale.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.10 21:51; 12.10 16:16; 15.10 18:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei ole mina selle pere rahaasjades sobranud. Ega siis fakt, et isa välismaal töötab, ei tähenda, et ta sealt veel iga kuu raha üle kannab. Tean vaid seda, et raha sel perel laialt käes ei ole. Ema palk on ikka alla keskmise.

Aga olen nõus, et ema on liiga pikalt lasknud asjadel omavoolu minna ja lootnud, et küll kuidagi ikka need lapse hinded tulevad. Ilmselt oleks olnud aeg juba algklassides lapsele tugiõpet nõuda, kuid algklasside klassijuhataja seda varianti perele ei pakkunud ja ema ise ei osanud ilmselt küsida. Ka mina olen tugiõppe võimalustest koolis selle teema läbi tunduvalt targemaks saanud. Selle eest küll suured tänud kõigile, kes võtsid vaevaks põhjalikult vastata.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

õpetajana arvan, et ju on siis vanem end koolist seni eemal hoidnud.

Praegu on tõesti niimoodi, et IGAKS asjaks on vaja vanema nõusolekut, nt isegi istuma ei saa jätta ilma lapsevanema kirjaliku nõusolekuta.
võibolla ongi asi selles, et see lapsevanem on aastaid oma pea liiva alla matnud ning pole andnud luba ei nõustamiseks ega klassikursuse kordamiseks, samuti pole laps jõudnud kohale ühessegi konsultatsiooni ega tee ka tunnis tööd kaasa.
võibolla on see ümarlaud kutsutud kokku hoopis selleks, et anda asi edasi nüüd alaealiste asjade komisjonile ja lastekaitsele: kui vanematel pole oma lapse jaoks aega, siis järgmine samm on lapse kodunt eemaldamine ja turvakodusse paigutamine (nt üheks õppeveerandiks)

teemaalgataja ei peaks muret tundma selle üle, et llapse klassikaaslase vanem kooli kutsutakse, olen kindel et selliseid kutseid on sellele vanemale edastatud juba kümneid, kui mitte sadu.
lapse kasvatamine ON lapsevanema, mitte kooli kohustus. kui laps õppida ei taha ja oma vanem tema abistamiseks midagi ei tee või ei hooli temast, siis tuleb minna sellel abistamise trepil lihtsalt järgmistele tasemetele: nõustamiskomisjon, lastekaitse, turvakodu, asendusvanemad jne

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]õpetajana arvan, et ju on siis vanem end koolist seni eemal hoidnud.

Praegu on tõesti niimoodi, et IGAKS asjaks on vaja vanema nõusolekut, nt isegi istuma ei saa jätta ilma lapsevanema kirjaliku nõusolekuta.
võibolla ongi asi selles, et see lapsevanem on aastaid oma pea liiva alla matnud ning pole andnud luba ei nõustamiseks ega klassikursuse kordamiseks, samuti pole laps jõudnud kohale ühessegi konsultatsiooni ega tee ka tunnis tööd kaasa.
võibolla on see ümarlaud kutsutud kokku hoopis selleks, et anda asi edasi nüüd alaealiste asjade komisjonile ja lastekaitsele: kui vanematel pole oma lapse jaoks aega, siis järgmine samm on lapse kodunt eemaldamine ja turvakodusse paigutamine (nt üheks õppeveerandiks)

teemaalgataja ei peaks muret tundma selle üle, et llapse klassikaaslase vanem kooli kutsutakse, olen kindel et selliseid kutseid on sellele vanemale edastatud juba kümneid, kui mitte sadu.
lapse kasvatamine ON lapsevanema, mitte kooli kohustus. kui laps õppida ei taha ja oma vanem tema abistamiseks midagi ei tee või ei hooli temast, siis tuleb minna sellel abistamise trepil lihtsalt järgmistele tasemetele: nõustamiskomisjon, lastekaitse, turvakodu, asendusvanemad jne[/tsitaat]

Nii räige see olukord nüüd küll ei ole ja pole ka mina siin teemas seda nii räigena edastanud.
Õnneks on lapsi nii muserdavates toonides nägevaid õpetajaid koolides veel vähemuses.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 11.10 19:38; 11.10 21:58; 11.10 22:00; 11.10 22:20; 11.10 22:41; 11.10 22:53; 12.10 09:39; 12.10 12:56; 12.10 16:32; 13.10 13:15; 13.10 18:04; 13.10 18:34; 13.10 20:06; 13.10 20:09; 13.10 21:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eks paljude laste jaoks teeb karuteene ka seadus, mis ütleb, et koju õppimist anda ei tohi. On lapsi, kes tunnis materjali omandada ei suuda ning vajavad kindlasti kodus asja üle vaatamist ning kinnistamist.
Lapsevanem saab lapse arendamisega tegeleda ka mitte ainult laua taga istudes ning koolitükke tehes. Kui ikka tunnistada, et lapsel on logopeediline probleem, siis vastavaid harjutusi saab teha ka näiteks pikematel autosõitudel või mõnikord hommikusöögi juurde poolnaljagagi.
Kui esimese või teise klassi lapsel on tulemused kehvavõitu, siis on see selge märk, et lapsega tuleb tegeleda ja teda arendada ka kodus.
Matemaatikas näiteks on paljude laste jaoks probleemiks, et pähe ei õpita korrutustabelit. Sest moodsas maailmas ju ei pea midagi pähe õppima, eksju, võib kõik tuletada ja loogiliselt välja mõtelda. Nojah, aga väga raske on hiljem orienteeruda nö tagurpidi korratabelis, mida vanemates klassides ikka väga palju vaja läheb. Kasvõi näiteks murdude 1/6 ja 5/9 liitmisel on vaja välja mõelda, et ühiseks nimetajaks sobib 18 (ehk teada korratabelist 3*6 ja 2*9). Seega tuleks üsna tõsiselt suhtuda nõudesse midagi pähe õppida. Kahel eesmärgil, aju treenimine ja algteadmiste omandamine. Algteadmised on nagu vundament, kui neid pole, siis ongi kuskilt 5-st ja 6-st klassist alates asjadega kööga, läheb aga allamäge. Või kuidas on võimalik olla edukas keeleõppes, kui ei viitsi sõnavara pähe tuupida. Mis imemoel seda siis selgeks peaks saama? Mingi loogika või internetist otsimise teel räägime tulevikus võõraid keeli või? Pähe õppimisi õpilase eest õpetaja ära teha ei saa. Palju neid asju pole ning seega võiks selle vaeva ikka võtta, et algastmeski vähemalt kontrollida, kas laps on teadmised omandanud.

Nn tugiõpe töötab aga meie riigis sageli ainult seadustes ja paberil. see ütleb, et õpilasel on õigus saada õpiabi, kuid koolile selleks raha ei võimaldata. Seega kui aineõpetaja koormus on juba näiteks niigi lõhki, siis ei ole tal võimalik individuaalseid tunde läbi viia näiteks veel nelja-viie õpilasega nädalas. Lisatöötaja palkamiseks aga mingit võimalust ei ole. Seega viskas riik abi vajavad õpilased väikekoolidest ja tasandusklassidest tavakoolidesse ilma mingisugustki reaalset abi neile võimaldamata. Vähemalt alates kuuendast klassist.

Enne kui hakkad lapse info põhjal kooli ja õpetajaid süüdistama, ole hea, mine ja kuula ära ka teine pool ära. Kas nendepoolsed pingutused tõesti on olematud ning probleemi märgati alles nüüd? Või on püütud asjaga ka varem tegeleda ja lahendusi pakkuda? Tean näiteks, et mitmel õpilasel on määratud kohustus käia konsultatsioonitundides, kuid sinna nad lihtsalt ei viitsi minna ja ega mingit sundtoomist rakendada ei saa ning kuidagi karistada nagu ka mitte. Nad pole huvitatud järeleaitamisest ning lapsevanem samuti probleemi ei näe selles, et laps konsultatsiooni minna ei viitsi.

Ka kipuvad sellised \”üle poole aineid kahed\” õpilased olema tunnis passiivsed. Tunnis on neil juuste all peas kõrvaklapid või näpitakse salaja pingi all telefoni ekraani. Tehakse nägu, et töötatakse kaasa, kuid sageli on vihikusse joonistatud kriipsujukusid või midagi muud. Eks siingi või pedagooge süüdistada, et see ei suuda ainet huvitavaks teha, aga kuidas sa jõuad kellegini, kes kõrvadesse on toppinud muusikat väljastavad klapid? Kuidas ta üldse teab, et tunnis räägitu oli igav või raske??

Ja olen oma koolis näinud, et sellised üle poole ainetest kahed saanud õpilastel on põhikooli lõpuks kahed ka muusikas, tööõpetuses, kunstiõpetuses, kehalises kasvatuses….. Olgem ausad, ei neid ega nende vanemaid lihtsalt ei koti…miski.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 13.10 13:47; 13.10 21:32;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 54 )


Esileht Koolilaps vanemad kooli lapse halva õppeedukuse pärast

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.