Töötan koos 3. klassiga. Esimesest klassist saati on õpiabis ühed ja samad näod. Jutt, et “muidu saab väga hästi hakkama, kodused tööd on tehtud, ainult paar viga jne” on lapsevanema unelm. Minule kui võõrale neutraalsele inimesele on pilt palju reaalsem: laps, kes kohe kooli tulles abi vajab ning seda mitu aastat järjest, EI OLE teistega võrdväärne. Miks seda eitada?
Jah, ta võib ilusaid pilte joonistada või hea riimiga lihtsa salmi kiirelt meelde jätta, aga stabiilne igapäevane aineomandamine on tal vilets(am).
Ja see, mis tundides toimub, ei ole ka “minu laps kuuulas kenasti”. Ei kuula nad midagi! Kui neljandat korda ei saada töökäsust aru (sahkerdatakse, ei kuulata), ei leita päevikust õiget (kuu)päeva, ei osata ikka veel vihikut vormistada, ei ole asju kaasas jne, siis see ON õpilase viga. Kool on teomud tunnist tundi kõik selleks, et erineva tasemega lapsed jõuaksid kaasa töötada, kodu peab andma oma panuse, aga kui laps lihtsalt ei kuula, ei keskendu, ei tööta kaasa, siis siin on süü ka lapsel. Ei ole mõtet pead liiva alla peita! Näete, juba tuli ka TA-lt valgustavat informatsiooni – TA tunnistab, et ta lapsel on keskendumisraskused! Miks ei oleks võinud sellest alustada? Esimene asi on õpetaja kahtlustamine (süüdistamine) ja automaatne ” minu laps ei teinud midagi!” kaitse.
Mis teemasse veel puutub, siis õpiabi peab ikkagi lapsevanemale olema teavitatud. Usun, et on ka, aga paljud vanemad elavad paraku klapid peas, ega taha tunnistada oma lapse mahajäämust.