Esileht Koolilaps 2021 koolimineja lugemisoskus täna

Näitan 7 postitust - vahemik 31 kuni 37 (kokku 37 )

Teema: 2021 koolimineja lugemisoskus täna

Postitas:

Laps oskab trükitähtedes väga hästi lugeda, kirjatähtedes pikemaid sõnu veel veerib. Minu tädi on algklasside õpetaja ja rääkis, et kahjuks need lapsed, kes kooli minnes lugeda ei oska ja väga pikalt veerivad satuvad klassikaaslaste põlu alla. Kuna oma lapsele ei taha, et ta peaks oma lugemisoskamatuse pärast häbi tundma klassis, siis oleme kodus lugemist harjutanud.

[/quot

veerimine lugema õppimisel ei ole hea. Minu üks laps on natsa laisem ja ei viitsinud veerida vaid ütles tähed järjest ( ei oska teisiti seletada) ta hakkas palju kiiremini pikemaid sõnu kokku ütlema ja seega ka ju lugema, teine laps veeris kohusetundlikult tähti kokku ja pikema sõna puhul kui ta oma veerimisega lõpuni jõudis olid esimesed häälikud juba meelest läinud ja sõna ta kokku ei saanudki. Siis nägin et see kohusetundlik veerimine ei ole mõistlik. Hakkasin kasutama ise just selle lapse meetodit kes ei veerinud ja lugemine tuli hoopis paremini ka teisel lapsel. Ei lubanud veerida. Meie õpetame lapsi, aga ka lapsed õpetavad meid.

Ma ei saa aru. Mismoodi see tähtede järjest ütlemine käib. Tähtede aeglaselt kokkulugemine ongi ju veerimine. Veerimine ei ole see, kui esmalt ütled eraldi kõik tähed sõnas ja siis üritad ära arvata, mis sõna kokku tuli. Veerimine ongi nö venitavalt sõna lugemine. Ma arvan, et see teine laps just veeris ja see, kes esmalt tähti nimetas, polnud lihtsalt veel lugemiseksvalmis

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.11 15:22; 12.11 15:44; 12.11 15:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps oskab trükitähtedes väga hästi lugeda, kirjatähtedes pikemaid sõnu veel veerib. Minu tädi on algklasside õpetaja ja rääkis, et kahjuks need lapsed, kes kooli minnes lugeda ei oska ja väga pikalt veerivad satuvad klassikaaslaste põlu alla. Kuna oma lapsele ei taha, et ta peaks oma lugemisoskamatuse pärast häbi tundma klassis, siis oleme kodus lugemist harjutanud.

[/quot

veerimine lugema õppimisel ei ole hea. Minu üks laps on natsa laisem ja ei viitsinud veerida vaid ütles tähed järjest ( ei oska teisiti seletada) ta hakkas palju kiiremini pikemaid sõnu kokku ütlema ja seega ka ju lugema, teine laps veeris kohusetundlikult tähti kokku ja pikema sõna puhul kui ta oma veerimisega lõpuni jõudis olid esimesed häälikud juba meelest läinud ja sõna ta kokku ei saanudki. Siis nägin et see kohusetundlik veerimine ei ole mõistlik. Hakkasin kasutama ise just selle lapse meetodit kes ei veerinud ja lugemine tuli hoopis paremini ka teisel lapsel. Ei lubanud veerida. Meie õpetame lapsi, aga ka lapsed õpetavad meid.

Ma ei saa aru. Mismoodi see tähtede järjest ütlemine käib. Tähtede aeglaselt kokkulugemine ongi ju veerimine. Veerimine ei ole see, kui esmalt ütled eraldi kõik tähed sõnas ja siis üritad ära arvata, mis sõna kokku tuli. Veerimine ongi nö venitavalt sõna lugemine. Ma arvan, et see teine laps just veeris ja see, kes esmalt tähti nimetas, polnud lihtsalt veel lugemiseksvalmis

No raske seletada. Veerid  tähed eraldi k r a a n i k a u s s, aga järjest ütlemisel ei ütle häälikuid eraldi vaid järjest vahedeta, veidi venitades , aga  kiiremini kui veerides. Lugesid mõlemad, aga see kes ei veerinud, temal läks paremini just pikemate sõnade lugemisel. Lühikesi sõnu saab veerida. l a u d Väike võna ja esimesed tähed ei lähe meelest.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.11 09:56; 12.11 11:37; 12.11 14:51; 12.11 16:18; 12.11 22:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps oskab trükitähtedes väga hästi lugeda, kirjatähtedes pikemaid sõnu veel veerib. Minu tädi on algklasside õpetaja ja rääkis, et kahjuks need lapsed, kes kooli minnes lugeda ei oska ja väga pikalt veerivad satuvad klassikaaslaste põlu alla. Kuna oma lapsele ei taha, et ta peaks oma lugemisoskamatuse pärast häbi tundma klassis, siis oleme kodus lugemist harjutanud.

[/quot

veerimine lugema õppimisel ei ole hea. Minu üks laps on natsa laisem ja ei viitsinud veerida vaid ütles tähed järjest ( ei oska teisiti seletada) ta hakkas palju kiiremini pikemaid sõnu kokku ütlema ja seega ka ju lugema, teine laps veeris kohusetundlikult tähti kokku ja pikema sõna puhul kui ta oma veerimisega lõpuni jõudis olid esimesed häälikud juba meelest läinud ja sõna ta kokku ei saanudki. Siis nägin et see kohusetundlik veerimine ei ole mõistlik. Hakkasin kasutama ise just selle lapse meetodit kes ei veerinud ja lugemine tuli hoopis paremini ka teisel lapsel. Ei lubanud veerida. Meie õpetame lapsi, aga ka lapsed õpetavad meid.

Ma ei saa aru. Mismoodi see tähtede järjest ütlemine käib. Tähtede aeglaselt kokkulugemine ongi ju veerimine. Veerimine ei ole see, kui esmalt ütled eraldi kõik tähed sõnas ja siis üritad ära arvata, mis sõna kokku tuli. Veerimine ongi nö venitavalt sõna lugemine. Ma arvan, et see teine laps just veeris ja see, kes esmalt tähti nimetas, polnud lihtsalt veel lugemiseksvalmis

No raske seletada. Veerid tähed eraldi k r a a n i k a u s s, aga järjest ütlemisel ei ütle häälikuid eraldi vaid järjest vahedeta, veidi venitades , aga kiiremini kui veerides. Lugesid mõlemad, aga see kes ei veerinud, temal läks paremini just pikemate sõnade lugemisel. Lühikesi sõnu saab veerida. l a u d Väike võna ja esimesed tähed ei lähe meelest.

See ONGI veerimine! Veerima peabki kergelt laulvalt. Kui sa lihtsalt nimetad tähti vahedega, siis see pole veerimine, vaid… tähtede nimetamine 🙂

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.11 18:45; 11.11 18:50; 11.11 18:55; 12.11 17:55; 15.11 09:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps oskab trükitähtedes väga hästi lugeda, kirjatähtedes pikemaid sõnu veel veerib. Minu tädi on algklasside õpetaja ja rääkis, et kahjuks need lapsed, kes kooli minnes lugeda ei oska ja väga pikalt veerivad satuvad klassikaaslaste põlu alla. Kuna oma lapsele ei taha, et ta peaks oma lugemisoskamatuse pärast häbi tundma klassis, siis oleme kodus lugemist harjutanud.

[/quot

veerimine lugema õppimisel ei ole hea. Minu üks laps on natsa laisem ja ei viitsinud veerida vaid ütles tähed järjest ( ei oska teisiti seletada) ta hakkas palju kiiremini pikemaid sõnu kokku ütlema ja seega ka ju lugema, teine laps veeris kohusetundlikult tähti kokku ja pikema sõna puhul kui ta oma veerimisega lõpuni jõudis olid esimesed häälikud juba meelest läinud ja sõna ta kokku ei saanudki. Siis nägin et see kohusetundlik veerimine ei ole mõistlik. Hakkasin kasutama ise just selle lapse meetodit kes ei veerinud ja lugemine tuli hoopis paremini ka teisel lapsel. Ei lubanud veerida. Meie õpetame lapsi, aga ka lapsed õpetavad meid.

Ma ei saa aru. Mismoodi see tähtede järjest ütlemine käib. Tähtede aeglaselt kokkulugemine ongi ju veerimine. Veerimine ei ole see, kui esmalt ütled eraldi kõik tähed sõnas ja siis üritad ära arvata, mis sõna kokku tuli. Veerimine ongi nö venitavalt sõna lugemine. Ma arvan, et see teine laps just veeris ja see, kes esmalt tähti nimetas, polnud lihtsalt veel lugemiseksvalmis

No raske seletada. Veerid tähed eraldi k r a a n i k a u s s, aga järjest ütlemisel ei ütle häälikuid eraldi vaid järjest vahedeta, veidi venitades , aga kiiremini kui veerides. Lugesid mõlemad, aga see kes ei veerinud, temal läks paremini just pikemate sõnade lugemisel. Lühikesi sõnu saab veerida. l a u d Väike võna ja esimesed tähed ei lähe meelest.

See ONGI veerimine! Veerima peabki kergelt laulvalt. Kui sa lihtsalt nimetad tähti vahedega, siis see pole veerimine, vaid… tähtede nimetamine ????

ei , ei ole see lihtsalt tähtede nimetamine.

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.11 09:56; 12.11 11:37; 12.11 14:51; 12.11 16:18; 12.11 22:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Loeb juturaamatuid, nt “Jussikese seitse sõpra”, “Kaka ja kevad”, loomade atlast. Üksikuid sõnu veerib, teeb mõningaid vigu, teksti mõistab hästi ise lugedes. Veatult ei kirjuta ei täis- ega sulghäälikute pikkusi, aga kõik häälikud märgib ära, leiab teistest pikema hääliku. Seega eakohane areng. Häälimise järgi tundis sõna ära juba 5-aastaselt, 5-aastaseks saades luges lihtsaid sõnu, kirjatähtedes luges 5a 10k. Kirjatähti eraldi ei pidanud õpetama.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

tavalaps: praegu võiks tähed selged olla ja võiks ära tunda oma nime kirjapildi.

eliitkooli katsetele soovija: peaks usinalt veerimist õppima, sest koolikatsetel peab suutma kirjalikke tegevusjuhiseid lugeda ja sisust aru saada.

oma laps õppis lugemise selgeks suvel, enne viimast lasteaiaaastat.

Oma nime kirjapildi tunneb ära ka neljaaastane laps, vähemalt peaks tundma! 4.-5.a laps peaks kuulma häälikute arvu sõnas ja kuulma ka häälitavat sõna, ehk kui mina häälin talle ee-mm-aa, siis tema kuuleb ja ütleb, et see on- ema.

Koolieelikul peaksid olema tähed selged ja suutma veerida vähemalt kuni 4-tähelisi sõnu. Üldiselt oskavad nad ikka rohkem, on lapsi, kes loevad sel ajal juba soravalt, on neid, kes pikemaid sõnu veerivad, kuid lühemaid: ja, on, ema, isa, õun jms loevad juba peale vaadates.

Kui lapsel praegu pole veel tähed selged, on vaja kiiresti tegutsema hakata, et sügiseks järje peale saada. II veerandil tulevad kirjatähed ja tuleb lugeda juba pikki jutte jne.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps oskab trükitähtedes väga hästi lugeda, kirjatähtedes pikemaid sõnu veel veerib. Minu tädi on algklasside õpetaja ja rääkis, et kahjuks need lapsed, kes kooli minnes lugeda ei oska ja väga pikalt veerivad satuvad klassikaaslaste põlu alla. Kuna oma lapsele ei taha, et ta peaks oma lugemisoskamatuse pärast häbi tundma klassis, siis oleme kodus lugemist harjutanud.

[/quot

veerimine lugema õppimisel ei ole hea. Minu üks laps on natsa laisem ja ei viitsinud veerida vaid ütles tähed järjest ( ei oska teisiti seletada) ta hakkas palju kiiremini pikemaid sõnu kokku ütlema ja seega ka ju lugema, teine laps veeris kohusetundlikult tähti kokku ja pikema sõna puhul kui ta oma veerimisega lõpuni jõudis olid esimesed häälikud juba meelest läinud ja sõna ta kokku ei saanudki. Siis nägin et see kohusetundlik veerimine ei ole mõistlik. Hakkasin kasutama ise just selle lapse meetodit kes ei veerinud ja lugemine tuli hoopis paremini ka teisel lapsel. Ei lubanud veerida. Meie õpetame lapsi, aga ka lapsed õpetavad meid.

Ma ei saa aru. Mismoodi see tähtede järjest ütlemine käib. Tähtede aeglaselt kokkulugemine ongi ju veerimine. Veerimine ei ole see, kui esmalt ütled eraldi kõik tähed sõnas ja siis üritad ära arvata, mis sõna kokku tuli. Veerimine ongi nö venitavalt sõna lugemine. Ma arvan, et see teine laps just veeris ja see, kes esmalt tähti nimetas, polnud lihtsalt veel lugemiseksvalmis

No raske seletada. Veerid tähed eraldi k r a a n i k a u s s, aga järjest ütlemisel ei ütle häälikuid eraldi vaid järjest vahedeta, veidi venitades , aga kiiremini kui veerides. Lugesid mõlemad, aga see kes ei veerinud, temal läks paremini just pikemate sõnade lugemisel. Lühikesi sõnu saab veerida. l a u d Väike võna ja esimesed tähed ei lähe meelest.

See ONGI veerimine! Veerima peabki kergelt laulvalt. Kui sa lihtsalt nimetad tähti vahedega, siis see pole veerimine, vaid… tähtede nimetamine ????

ei , ei ole see lihtsalt tähtede nimetamine.

Miks sa vaidled? Ma olen sellel alal ülikooli lõpetanud ja tean päris kindlalt, mis on veerimine. Kui sa lihtsalt nimetad tähti vahedega, siis see pole mingi normaalne veerimine. Veerima peabki nii, et hääl ei katkeks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.11 18:45; 11.11 18:50; 11.11 18:55; 12.11 17:55; 15.11 09:49;
To report this post you need to login first.
Näitan 7 postitust - vahemik 31 kuni 37 (kokku 37 )


Esileht Koolilaps 2021 koolimineja lugemisoskus täna