Täpsemat statistikat siis ka selle aasta tulemuste põhjal:
IMO võistkonna esimesele valikvõistlusele pääsenute ja seal osalenute seas oli kõige kehvem koht 75. …
Siit oleks huvitav vaadata nende samade laste tulemusi algklassides. Mul pole enam aega, et seda korralikult teha, aga juhuvalim rahvusvaheliste reaal- ja loodusainete olümpiaadide medalistide põhjal annab ka üsna huvitavaid tendentse:
Umbes kolmandik kuni pool neist noortest on pisikesest peale olnud igal aastal Kängurus esimese 25 seas, mõni üksik ebaõnnestunud aasta mõnel lapsel ka vahepeal.
Teine kolmandik või veerand on olnud üsna stabiilselt esimese paarisaja kuni viiesaja seas, jõudes mõnikord ka esisaja sisse.
Kolmas kolmandik kuni veerand (pigem poisid) on olnud algklassides esituhande lõpus, aga kusagil 6. kuni 9. klassist alates järsku jõudnud esimese 25 sekka.
(ekolieride võistlusklass tehti 2005)
Mingeid suuri järeldusi ei tahaks teha, aga tundub, et mis tahes võistlusel suurepäraselt osalemine vajab lisaks nutikusele ka sobivat iseloomu, keskendumisvõimet, võidutahet jms, mis paljudel andekatel näib kujunevat alles puberteedieas. Teismelisena kujunevad ka kindlamad huvid, mis ka kahtlemata mõjutab olümpiaadide tulemusi.
Kui nüüd otsida 10 aasta taguste tulemuste põhjal, kas 3.-4. klassis Känguru top on jõudnud Eesti vabariiklikele olümpiaadidele, siis jah on, aga siiski ainult umbes kolmandik neist.
Kui juba otsingute tegemiseks läks, siis vaatasin ka viimasel ajal TÜs reaalteaduste ja loodusteaduste doktorikraadi kaitsnuid, kes astunud ülikooli mitte varem kui 2003. Esimene Känguru võistlus oli meil 1997 alates kadettidest, nii et need noored doktorid võiksid ju mõne tabeli eesotsas olla. Tegelikult: esikümnes 2 inimest; 100 ja 400 vahel (korduvalt) 4 inimest; 400 ja 1000 vahel (korduvalt) 2 inimest; teises tuhandes või veel kaugemal (korduvalt) 3 inimest. Pluss need, kes pole Kängurul osalenud.
Nii et Känguru tulemus algklassides ei ennusta eriti midagi, peaasi et lapsel endal huvi ja tahe õppida.
Känguru super-tulemus põhikooli lõpuklassides ja gümnaasiumis tõesti suurendab tõenäosust, et sama laps jõuab ka riiklikule või lausa rahvusvahelisele olümpiaadile, aga vilets tulemus ei välista seda võimalust.
Edukus hilisemas elus, õnnelikkus, hea töökoht, hea palk, hea iseloom ja muud taolised täiskasvanuelus oluliseks peetavad asjad ei ole kuidagi otseselt Känguru tulemustega seotud 😉
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.04 22:43; 18.04 23:03; 19.04 09:17; 19.04 09:23; 19.04 22:22;