Teiste sõnadega väljendades on lapse kasvatamine sinu jaoks manipuleerimine (võltspooside võtmine a la “mina kurvastan, tädi krvastab”, poeme su mõttemustritesse ja manipuleerime selle pinnalt edasi). Manipuleeritud laps hakkab ise teisi veelgi enam manipuleerima, st vaimselt vägivallatsema (mida ongi juba näha liberaalide ühiskondades, nt hullude vabariigis USA-s).
Looma kombel käituva lapse ainus motiiv on piire katsetada ja teada saada, kas nii võib. Rääkimine ja kurvastamine muudab sellise lapse vaid haigeks perverdiks, kes saab vaid signaali, et nii võib küll, aga pärast sigatsemist tuleb imelikke asju teha ja imelikku mängu mängida, st kurvastada võõra tädi pärast.
Laps ei õpi kellestki hoolima, kui temast ei hoolita, st tema sigaduste peale ei vihastata nii, et see igast otsast välja paistab.
Loomastunud lapse tagumiku kirjukskütmine on hoolivus ja armastus lapse vastu. Võltsloengud aga näitavad, et vanematel on tegelikult lapsest täiesti ükskõik ning selline kasvatusmetoodika suurendab ja lihvib lapse jõhkruse perverssuse tasemeni.
Ma ei tea, mida sa pead silmas “võltsloengute” ja manipuleerimise all.
Mina pidasin silmas lapses empaatiavõime kasvatamist. Mis võiks alata juba väga väikse lapsena ehk palju ENNE, kui laps mingeid räigeid pahandusi üldse teinud on. Väiksest peale lapsele igasuguste seoste selgitamist. Näiteks jalutad tänaval ja näed, et alles hiljuti ülevärvitud maja on keegi räigelt ära sodinud.
“Selle maja värviti just kenaks heleroheliseks. Mehed pidid siin palju tööd tegama: kõigepealt puhastama, siis kruntima ja siis uue värvi peale kandma. Maja ilus välimus rõõmustas nii omanikku kui ka möödakäijaid. Kindlasti kulutas omanik remonile palju raha, sest värv tuleb ju poest osta ja see maksab raha. Kahjuks aga võttis keegi kätte ja sodis fassaadi ära, mis tähendab siis, et ta ei pidanud teiste tööst üldse lugu ja rikkus teiste tehtud töö lihtsalt ära. Nüüd on see inimene kindlasti nördinud ja pahane. Et seda sigadust heastada, peab ta jälle kulutama raha ja aega, selle asemel, et tunda kordatehtud majast rõõmu.”
Mis on selles võltsi?
Samamoodi tuleb reageerida, kui laps ilmutab näiteks isekust kas oma pereliikme (õe, venna, lapsevanema enda ) suhtes. Tuleb öelda, et ka teised pereliikmed on inimesed ja pane ennast nüüd nende asmele: kuidas sa ise tunneks, kui sinuga ei arvestataks? Ei tunneks hästi? Aga vot, selle pärast tulebki talitseda oma isekust ja arvestada teistega. Nii et võtame selle asja ja jagame seda nüüd teistega.
Koolielu kohta tuleb rääkida,et õpetaja töö ei ole tegelikult kerge töö, vaid see on päris raske töö. Et õpetaja on koolis selleks, et aidata teil õppida. Kui aga õpilased teevad lollusi, rikuvad korda, siis on õpetajal oma tööd palju raskem teha, kuna ta peab raiskama tunni aega korrarikkujate keelamisele. Nii et õpetajag atuleb koostööd teha, siis saab tema ka oma tööd palju paremini teha.
Jällegi, mis on siin võltsi?
Ütle palun, kuidas sinu arvates paneb selline empaatiatunde kasvatamine ehk selgitamine, et kui sa oled liiga isekas või teed sigadusi, siis teised inimesed ei tunne ennast hästi, panna lapse vaimselt vägivallatsema või muuta ta perverdiks?
Vastupidi, selline laps hakkab palju paremini mõistma, et ka teised tema ümber on inimesed ja nendega tuleb arvestada. Et ei ole ainult: “mina, mina, mina” – vaid teised on ka.
Näiteks võib väike laps juba ise mööda tänavat kõndides osutada: “”Vaata , emme – keegi on siia sodinud! Nii nõme! Inimene, kes selles majas elab, on nüüd küll pahane. ” Mis näitab, et laps on hakanud mõtlema – mida sobib teha ja mida ei sobi ja kuidas see mõjub teistele inimestele, kui teed halva teo.
Kuidas näitab lapses empaatiavõime ja teiste inimestega arvestamise kasvatamine oma lapsest mittehoolimist?
Loomulikult on parem hakata selliseid asju selgitama ja õpetama siis, kui laps on alles tugevalt vanemasse kiindunud väikelaps. Teismeline hakkab juba vanemast eemalduma ja on mässumeelsem, mistõttu on alles selles eas selgitamise ja õpetamise alustamine raskem.
Kuid nii ehk naa – lapse kasvatamine tähendab eelkõige lapse juhendamist ja asjade selgitamist.
Kui ei viitsita last juhendada ja talle seoseid selgitada, vaid ainult karistatakse – see nüüd küll mingit ekstra hoolimist ei näita.