Ütlen kohe, et ma pole õppinud õpetamist, niiet tegemist on minu arvamusega. Kui tahad, et nad edasi harjutaks, siis see peaks nende jaoks lõbus ja meeldiv olema, küll need oskused aja jooksul paratamatult paranevad ka.
Otsi mida nad hästi tegid, mitte mida nad halvasti tegid. See pole ju tore, kui keegi kohe midagi kuuldes lendab peale igast otsast otsitud kriitikaga. Saan aru, et mõtled head, aga välja tuleb nagu tuleb ja mis kasu sellest on, kui ei taheta kuulata ja trotsi tekitab su jutt. Kui ei ole küsitud su arvamust, siis hoia enda teada.
Ning loodan, et sa harjutamise ajal neid kommentaare ei ütle. Kui sul vaja, oota, kuni laps(ed) on harjutamise lõpetanud ja siis räägi. Küsi, mida laps arvas, kuidas tal läks, mis tema arvates hästi, mis keeruline, mis harjutamist vajaks. Võid ettevaatlikult oma soovitusi jagada, aga mitte nii, et ta peab tegema nii nagu sina arvad. Ei, laps võib keelduda ka sinu soovitustest, mis siis, et sul õigus on. Ta on inimene ja tal on ka selleks õigus, viisakas on teise soove austada.
Aga oma soovituste jagamisega peaks küll suutma kannatada, kuni laps on lõpuks lõpetanud. Kõiki ajab närvi, kui vahele segada. Siis ei saagi keskenduda ega ühtegi asja ise läbi proovida. Isver küll, kui vaja, pane kaugelt harjutust kuuldes kasvõi oma mõtted paberile kirja ja pöördu oma tähelepanekutega harjutussessiooni lõpus laste poole, kui nad üldse tahavad kuulda.
Üks põhi asjadest, mis lastele üldiselt vanemate juures pinda käib, on see, kui vanemad ei suuda oma vahelesegamisi tagasi hoida ja jooksevad *kohe*, kui neil midagi pähe tuli, lapse tegevuse ajal seda lapsele ütlema. Selle asemel, et suuta oma mõtted meelde jätta, kokku koguda ja kunagi hiljem kord päevas esitada. Paljud ütlevad, et nt kui nad raamatut loevad või misiganes, siis vanem peab mingi 100 korda üle toaukse midagi ütlema. Kui just midagi ei põle, siis kannatab ootata küll oma jutuga, enesekontrolli küsimus.
Samas tore, et vanem oskab ka seda valdkonda, mida lapsed õpivad. Aga õpetamisstiil on ka tähtis. Positiivselt. Enne ei saa aru, kui ise pole kritiseeriva inimesega kokku juhtunud.