Esileht Hobinurk Kas suvekummidega riskite sõita?

Näitan 9 postitust - vahemik 61 kuni 69 (kokku 69 )

Teema: Kas suvekummidega riskite sõita?

Postitas:
Kägu

Ma sõidan juba paar aastakümmet Tln-Tartu mnt-l pidevalt ja aastaringselt lamellidega, ka suvel. 120ga pole mingit probleemi ega erilist tunnet nendega. Alles eile lõuna ajal sõitsin Tln ja 120ga.

Eile oli null kraadi ja selline ilm ongi talverehvi jaoks mõeldud. Sellise ilmaga võid lamelliga 120-ga sõita ja tunne on peaaegu nagu suvel. Kui aga suvel on väljas 30 kraadi kuuma ja sõidad seda sama teed 120-ga lamelliga, siis peaks vahe suurem olema. Lamell käitub kuumal asfaltil hoopis teistmoodi. Sina kui suure kogemusega juht võiks sellest aru saada. Kui sa peaksid suvel 120-ga sõites lamelliga äkkpidurdama, siis pidurdusteekond on oluliselt pikem ja see ei ole ohutu. Ühes Autolehes oli sellest pikemalt juttu. Ehk lühidalt-suvekuumus kiirus ja lamellrehv ei sobi hästi kokku. ma ei tea kas ma nüüd suutsin puust ja punaseks teha:)

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ei näe ühtki põhjust talvel lamelliga sõita.

Läheb küll teemast välja, aga toon sulle mõned põhjused, miks lamelliga sõita, eriti kui liigud 95% ajast linnas või suurtel põhimaanteedel. Lamell on vaiksem, ei ole kuival teel naelaklõbinat. Lamell ei lõhu tänavaid, annad oma panuse teede säilimisse.

mina olen naela pooldaja, sõidan umb. 50% linnas ja 50% maanteel

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma sõidan juba paar aastakümmet Tln-Tartu mnt-l pidevalt ja aastaringselt lamellidega, ka suvel. 120ga pole mingit probleemi ega erilist tunnet nendega. Alles eile lõuna ajal sõitsin Tln ja 120ga.

Eile oli null kraadi ja selline ilm ongi talverehvi jaoks mõeldud. Sellise ilmaga võid lamelliga 120-ga sõita ja tunne on peaaegu nagu suvel. Kui aga suvel on väljas 30 kraadi kuuma ja sõidad seda sama teed 120-ga lamelliga, siis peaks vahe suurem olema. Lamell käitub kuumal asfaltil hoopis teistmoodi. Sina kui suure kogemusega juht võiks sellest aru saada. Kui sa peaksid suvel 120-ga sõites lamelliga äkkpidurdama, siis pidurdusteekond on oluliselt pikem ja see ei ole ohutu. Ühes Autolehes oli sellest pikemalt juttu. Ehk lühidalt-suvekuumus kiirus ja lamellrehv ei sobi hästi kokku. ma ei tea kas ma nüüd suutsin puust ja punaseks teha:)

Ah et lehest lugesid.

Ära muretse, mina hoian pikivahet. Soovitan

 

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ah et lehest lugesid.

Ma olen lamelliga vast ca 25 aastat talvel sõitnud, suvel sõidan alati suverehviga. Tavaliselt esiveoline sõiduauto. Kui mõnel sügisel olen rehvid varakult vahetanud ja väljas on selline +10 kraadi ilm, siis esimestel päevadel suverehvilt lamellile üle minnes saan maanteel kohe aru, et auto käitub teistmoodi kui suverehviga. Paari päeva pärast harjun ära ja siis vahe ei ole enam tuntav.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma sõidan juba paar aastakümmet Tln-Tartu mnt-l pidevalt ja aastaringselt lamellidega, ka suvel. 120ga pole mingit probleemi ega erilist tunnet nendega. Alles eile lõuna ajal sõitsin Tln ja 120ga.

Eile oli null kraadi ja selline ilm ongi talverehvi jaoks mõeldud. Sellise ilmaga võid lamelliga 120-ga sõita ja tunne on peaaegu nagu suvel. Kui aga suvel on väljas 30 kraadi kuuma ja sõidad seda sama teed 120-ga lamelliga, siis peaks vahe suurem olema. Lamell käitub kuumal asfaltil hoopis teistmoodi. Sina kui suure kogemusega juht võiks sellest aru saada. Kui sa peaksid suvel 120-ga sõites lamelliga äkkpidurdama, siis pidurdusteekond on oluliselt pikem ja see ei ole ohutu. Ühes Autolehes oli sellest pikemalt juttu. Ehk lühidalt-suvekuumus kiirus ja lamellrehv ei sobi hästi kokku. ma ei tea kas ma nüüd suutsin puust ja punaseks teha:)

Ma sõidan ikka suvel ka seda teed ja siis ka tips kiiremini kui 120.
Kui oled harjunud ei saa vahest arugi. Nagu enne kirjutasin, siis teisel autol on suvekad all ja ainuke vahe mida ma märkan on siiski müra.
Ma ei ütle, et Autoleht midagi valesti kirjutab, tean ise ka, et lamell on suts liiga pehme suvel sõitmiseks ja sellepärast kulubki kiiremini, aga ma siiski jään enda valitud stiili juurde täiesti rahulikult. Maal kruusateel põlluvahel või mööda mudast metsateed sõites on pehmem rehv mugavam, sest ei põruta nii palju ja iga kord enne pikemat sõitu asfaltteel ma neid ringi vahetama ka ei hakka.
Kirjutasin ka juba eespool, et Tallinnas elades olid erinevad jooksud ikka. Ainult asfaltteel kulgemine on teine teema.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma ei ütle, et Autoleht midagi valesti kirjutab, tean ise ka, et lamell on suts liiga pehme suvel sõitmiseks ja sellepärast kulubki kiiremini, aga ma siiski jään enda valitud stiili juurde täiesti rahulikult.

Selge eks sa tee nii nagu soovid. Kas see jutt käis tavalise sõiduauto kohta? Linnamaasturitel ja päris maasturitel on tihti sellised suurema mustriga rehvid, mida võib liigitada mitmeti ja eelnev minu jutt nende kohta päris ei kehti.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja see 5%, millega paned oma elu ohtu, kui sõidad linnast väljas? Talvel ju vast sõidad ka mujale Eesti linnadesse, Pärnusse või Narva-Jõesuusse, ei hakka mina oma eluga riskima, et tänav tervem oleks. Probleem isegi naelaga tee peal püsida, ammugi siis lamelliga.

oi, sa maalid ikka päris hirmuäratava pildi sellest Eesti talvest. tekib küsimus, kuidas sa nendes riikides/piirkondades hakkama saaksid, kus naelad keelatud on? või kuidas kohalikud seal ellu jäävad?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

oi, sa maalid ikka päris hirmuäratava pildi sellest Eesti talvest. tekib küsimus, kuidas sa nendes riikides/piirkondades hakkama saaksid, kus naelad keelatud on? või kuidas kohalikud seal ellu jäävad?

Äkki on neid lumerikkad talved, mitte jääsõidud?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Praegu pole libe. Ma ilmselt vahetan alles järgmine nv, ei ole enne aega. Samaa mul 4vedu, seega kui tuleb lörts maha, pole hullu sõita.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 9 postitust - vahemik 61 kuni 69 (kokku 69 )


Esileht Hobinurk Kas suvekummidega riskite sõita?