Esileht Koolilaps Keegi veel mõelnud, et jääkski nüüd PÄRIS-koduõppele?

Näitan 14 postitust - vahemik 31 kuni 44 (kokku 44 )

Teema: Keegi veel mõelnud, et jääkski nüüd PÄRIS-koduõppele?

Postitas:

Millest suuremat ajakulu? Millega võrdled? Kooliskäimisega või praeguse distantsõppega? Mina arvan, et just lõppenud (või paljudel lõpusirgel) distantsõpe oli hullem aja- ja närvikulu kui hästi planeeritud iseseisev koduõpe seda oleks. Tavapärase kooliskäimise puhul tuleb ka tihti lapsegi siiski koos õppida lisaks veel väsitavale koolipäevale ja vanema puhul siis tööpäevale.

Eks jah igaühel on oma võimekus ja kõigi jaoks on oma variant. Lihtsalt millegipärast on palju ninakat-üleolevat suhtumist neisse, kes suudavad ja tahavad koduõpet teha ning on õnnelikumad sellise elu juures.

Ninaka suhtumise poogid sa siin ise teistmoodi arvajatele külge. Lisaks ka veel läbikumav suhtumine, et koduõpet mittesoovitavad lapsevanemad ei hooli oma lastest ja nende individuaalsusest niipalju kui koduõppel olevate laste vanemad.
Ja muidugi ka arvamus, et õpetajad teevad mõttetud tööd ja üks tavaline lapsevanem võib selle probleemideta oma igapäevase töö kõrvalt ära teha.
Ja üleüldse on see teemaalgatus ka mulle algusest peale tasulise erakooli reklaami mulje jätnud, aga arvasin et ehk tõesti tahab mõni koduõpet kaaluv lapsevanem teemat arutada. Mida rohkem aga teemaalgataja postitusi loen, seda vähem ma seda usun.

Kui nüüd rääkida distantsõppest, siis minu jaoks pole tavalise kooliskäimisega mingit vahet. Minu laste koolis on see väga hästi korraldatud, toimub tihe suhtlus kõigi õpetajatega, regulaarsed veebitunnid ja aitama ei pea neid tavapärasest rohkem. Ma ausalt öeldes ei teagi, mida mu põhikooli lapsed matemaatikas või füüsikas või keemias parasjagu õpivad. Küll aga näen, et lapsed tegelikult igatsevad tagasi kooli, igatsevad oma klassikaaslasi ja netivaba suhtlust nendega.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.05 08:05; 31.05 13:06; 31.05 14:31; 01.06 13:55;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul tekivad selliste küsimuste peale – a la oled ikka kindel, et oskad ise õpetada – alati mõtted, et kui täiskasvanud inimene, kes on ISE põhikooli lõpetanud (loodetavasti ikka rohkem ka), ei oska oma lapsele põhikooli materjali omandamises toeks olla, siis mis kasu oli vanemal endal koolis käimisest? Mis mõte sellel koolil sellisel tavalisel kujul siis üldse on? Kui enamikul nagunii kõik meelest ära läheb?

Ma küsiks vastu, mis mõte on õpetajatelt õpetajahariduse nõudmisel kui iga põhikooli lõpetanud täiskasvanud peaks olema võimeline põhikooli materjali teistele selgeks tegema? Miks meil on eraldi aineõpetajad ja mitte lihtsalt klassiõpetajad kui igaüks peaks oskama kõiki aineid?

Kõik inimesed ei ole võimelised õpetama. Võid olla Nobeli preemia laureaat füüsikas, aga see ei tähenda, et sa suudad põhikooli lapsele põhikooli füüsikat niimoodi õpetada, et see laps sellest ka aru saab.

Loeks ikka enne läbi lingi, mille teemaalgataja pani.

Nii. Ja palun näita mulle sealt koht, kus on kirjas, et vanem ei pea ise tegelema õppetöö detailidega? Koduõpe eeldab lapsevanema(te)lt väga palju, lapsevanem peab tegema õpetajatööd. Sisuliselt tähendab see seda, et üks vanematest on kodune. See ei ole töö, mida teed oma põhitöö kõrval tunnikese päevas.

Kui on valitud juhendatud koduõpe, siis ei pea isegi mitte ühte tundi päevas. Läheb reaalselt aega vähem kui varem läks lapse koduste töödega. Minu laps on paar aastat koduõppel olnud ja reaalne kogemus olemas. Kusjuures ei ole lihtne laps, kes ise õpiks, vaid peab kõrval passima. Kui laps on ise suure õpihuviga ja mitte päris esimestes klassides, siis ei ole lapsevanema abi üldse vaja.
Tasemetööd ja testid on laps kõik kenasti ära teinud ja kõik on omandatud.

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 28.05 21:49; 28.05 21:52; 01.06 17:08;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Millest suuremat ajakulu? Millega võrdled? Kooliskäimisega või praeguse distantsõppega? Mina arvan, et just lõppenud (või paljudel lõpusirgel) distantsõpe oli hullem aja- ja närvikulu kui hästi planeeritud iseseisev koduõpe seda oleks. Tavapärase kooliskäimise puhul tuleb ka tihti lapsegi siiski koos õppida lisaks veel väsitavale koolipäevale ja vanema puhul siis tööpäevale.

Eks jah igaühel on oma võimekus ja kõigi jaoks on oma variant. Lihtsalt millegipärast on palju ninakat-üleolevat suhtumist neisse, kes suudavad ja tahavad koduõpet teha ning on õnnelikumad sellise elu juures.

Ninaka suhtumise poogid sa siin ise teistmoodi arvajatele külge. Lisaks ka veel läbikumav suhtumine, et koduõpet mittesoovitavad lapsevanemad ei hooli oma lastest ja nende individuaalsusest niipalju kui koduõppel olevate laste vanemad.

Ja muidugi ka arvamus, et õpetajad teevad mõttetud tööd ja üks tavaline lapsevanem võib selle probleemideta oma igapäevase töö kõrvalt ära teha.

Ninakas ja üleolev suhtumine on selles teemas tulnud vägagi teravalt välja, loe üle. Väljendid “toppige jah kõik lapsed koduõppele”, “kullake kas sa ikka tead, mis vahe on koduõppel ja distantsõppel …” jne. Ja see pole ainult siin teemas nii – kõik, kellel koduõppel läheb hästi või julgevad seda kiita-pooldada, saavad üsna kehva suhtumise osaliseks. Loe ka teisi teemasid.

Mulle tundub hoopis vastupidi – et sina poogid koduõppe pooldajatele külge selle, et nemad kuidagi tavaõppel olijaid alavääristavad või end paremaks peavad. Kus ma siin ütlesin, et need vanemad ei hooli oma lastest või nende individuaalsusest? Ma pole KUSKIL siin seda öelnud. Sa ise otsisid seda või tundsid millegipärast end väga puudutatuna. Miks? Sinu jaoks “kumas läbi” midagi, mida ma absoluutselt öelda ei tahtnud. Loomulikult on alati palju lapsi ja peresid, kellele sobibki tavakool väga hästi. Aga on suur osa neid, kellel läheb koduõpe väga hästi ja vanemadki saavad sellega kenasti hakkama. Miks peab keegi teiste valikuid maha tegema või end niivõrd puudutatuna tundma?

Ei ole öelnud ka seda, et õpetajad teevad mõttetut tööd. Õpetajaid on ka erinevaid, samamoodi kui lapsigi. Seepärast on distantsõppe kogemusi ka praegu seinast-seina – on palju neid, kes on olnud mõistlikud, paindlikud, erinevaid lahendusi leidvad. Kuid on ka neid, kes on võtnud vaid karmi kontrollihoiaku ja teinud elu paljudel peredel üsna keerukaks (sellest kõigest saab samuti siin ümberringi palju lugeda). Võib-olla on õpetaja roll tänapäeval muutumas? Vähem autoritaarseks?

Oled ka väga skeptiline ja fakte ei kontrolli. Päris kindlasti ei ole tegemist reklaamiga – sellel koolil, mis ma leidsin ja teemaalgatuses välja tõin, on juhendatud koduõpe (mis tähendab, et vanem päris omapäi ei ole, tugi on juhendaja näol täitsa olemas) tasuta.

+1
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.05 01:33; 30.05 15:06; 30.05 22:48; 31.05 13:41; 31.05 13:55; 31.05 23:05; 01.06 19:52; 06.06 22:02; 06.06 22:09; 07.06 13:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga ega meie seda nagunii ei otsusta, seda otsustab konkreetne kool ja lapsevanem. Koduõppele jäämiseks peab olema õppenõukogu luba. Muidugi on lapsevanemal jällegi ehk võimalus siis oma lapse kooli vahetada, kui ta leiab, et kool ei ole koduõppe võimaldamise osas piisavalt vastutulelik, ja ta leiab kooli, mis on selles suhtes tema arvates mõistlikum. Peamine takistus koduõppele tuleb enamasti just sellest, et koolid ei kipu seda eriti võimaldama, aga siin võivad koolide vahel päris suured käärid olla. Kui juba on õnnestunud koduõppe suhtes kokkulepe saada, siis vanem ju ise peaks üsna lühikese ajaga nägema, kas see teeb lapsel elu paremaks või halvemaks ja kuidas teadmiste ja õppeedukusega lood on.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 28.05 14:39; 31.05 12:14; 01.06 20:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ise kunagi arvasin, et koduõpe oleks üks tore asi, aga et mul on kokku ainult 1 laps, siis oleks see olnud selle ainukese vastu küll kuidagi kuritegu ja küllap oleks meil kahekesi ruttu teineteisest siiber saanud. Ma arvan, et kui lapsi on rohkem, siis on lihtsam – kambas ikka toredam asju teha. Kindlasti peaks sealjuures olema lastel mingeid trenne või muid hobisid, kus nad teistega kokku puutuks.
Aga…vaatan praegu MKR viimast hooaega ja seal on kaks osavõtjat koduõppe poisid. Oeh! Võibolla nad asju teavad, aga emotsionaalne intelligentsus on neil kahel küll varateismelise tasemel kuigi nad ise on mõlemad 20+. Nagu Beavis ja Butthead. No ikka täiega näha, et pole inimeste seas viibinud – ei oska nad suhelda ega saa aru, mida võib öelda ja mida mitte ning millal naerda ja kuidas istuda-astuda. Täiega kohtlased näevad välja.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ainult osa kooli eesmärgist on akadeemiliste teadmiste-oskuste omandamine. Koolis õpitakse ka maailmas toimetulekut – suured grupid, hierarhia, erinevad sood, vanused, ülemuse-alluva suhe, suhtlemine agressiivsete, lollide, laiskade, puuetega lastega jne, jne. Õpetajad on erinevad oma nõudmiste ja kiiksudega, jah vahel ka ebaõiglastega.
Trennis-ringis käimine seda ei asenda – seal ollakse vähe aega, seal on siiski sarnased lapsed jms.

+8
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 01.06 13:08; 01.06 13:10; 01.06 13:11; 04.06 18:02; 07.06 08:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu jaoks on suurim ohukoht kaugõppe osas laste liigne ekraanis istumine. Kuna nii koolitöö kui ka vaba aeg mõlemad olid ühtemoodi ekraani vahendusel, hägustus piir ja laps veetis ekraanide ees sisuliselt 10-12 tundi päevas. Kui läksin ja õiendasin, et aitab küll arvutist, koolipäev lõppenud, siis kisati, et ei saa, toimub koduste õppetükkide tegemine! Kui läksin ja piilusin lapse arvutisse, nägin et vaatab hoopis multikaid. Siis laps vastas jälle, et õpetaja olevat käskinud neid vaadata, need olevat õppemultikad. Mine võta kinni…

Igatahes tuli lapse tunnistusele (lõpetas 5. klassi) esimest korda elus kolm. Nii et paistab, et kaugõpe meile siiski hästi ei sobi.

Samas saan täiesti aru, et kui lapsel esineb mingi eriline teema, nt tervisemure, või kannatab ta koolikiusamise all või asub kool väga kaugel ja transpordiga on kehvasti – siis võiks koduõpe tulla täiesti kõne alla. (Ja koolikiusamise puhul, miks saadetakse koduõppele alati kiusatavad, kui alustada tuleks hoopis kiusajatest endist?)

Ja veel: eristada tuleks kaugõpet ja koduõpet! Kaugõpe toimub siis, kui koolid ongi suletud, kõik õpilased on koos õpetajatega virtuaalõppel. Koduõpe aga on see, kui kool on avatud ja õppetöö käib, ent mõned üksikud õpilased mingil põhjusel ei saa koolis tunnis kohal olla, vaid nad peavad viibima kodus. Need kaks liiki on oma ülesehituselt vägagi erinevad, sest esimesel korral õpetaja ongi arvestanud, et ka tema ise viibib oma kodus ja terve õppesüsteem ongi välja töötatud virtuaalse õppe vormis. Ent teisel juhul viibib õpetaja klassiruumis ja annab lastele tunde, lihtsalt ta peab arvestama selle erilise asjaoluga, et mõni õpilane viibib kodus ja ka too vajab mingil määral tähelepanu.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu jaoks on suurim ohukoht kaugõppe osas laste liigne ekraanis istumine. Kuna nii koolitöö kui ka vaba aeg mõlemad olid ühtemoodi ekraani vahendusel, hägustus piir ja laps veetis ekraanide ees sisuliselt 10-12 tundi päevas. Kui läksin ja õiendasin, et aitab küll arvutist, koolipäev lõppenud, siis kisati, et ei saa, toimub koduste õppetükkide tegemine! Kui läksin ja piilusin lapse arvutisse, nägin et vaatab hoopis multikaid. Siis laps vastas jälle, et õpetaja olevat käskinud neid vaadata, need olevat õppemultikad. Mine võta kinni…

Igatahes tuli lapse tunnistusele (lõpetas 5. klassi) esimest korda elus kolm. Nii et paistab, et kaugõpe meile siiski hästi ei sobi.

Samas saan täiesti aru, et kui lapsel esineb mingi eriline teema, nt tervisemure, või kannatab ta koolikiusamise all või asub kool väga kaugel ja transpordiga on kehvasti – siis võiks koduõpe tulla täiesti kõne alla. (Ja koolikiusamise puhul, miks saadetakse koduõppele alati kiusatavad, kui alustada tuleks hoopis kiusajatest endist?)

Ja veel: eristada tuleks kaugõpet ja koduõpet! Kaugõpe toimub siis, kui koolid ongi suletud, kõik õpilased on koos õpetajatega virtuaalõppel. Koduõpe aga on see, kui kool on avatud ja õppetöö käib, ent mõned üksikud õpilased mingil põhjusel ei saa koolis tunnis kohal olla, vaid nad peavad viibima kodus. Need kaks liiki on oma ülesehituselt vägagi erinevad, sest esimesel korral õpetaja ongi arvestanud, et ka tema ise viibib oma kodus ja terve õppesüsteem ongi välja töötatud virtuaalse õppe vormis. Ent teisel juhul viibib õpetaja klassiruumis ja annab lastele tunde, lihtsalt ta peab arvestama selle erilise asjaoluga, et mõni õpilane viibib kodus ja ka too vajab mingil määral tähelepanu.

Koduõppelastel on tegelikult oma õppekava, mille järgimise eest vastutab lapsevanem. Laps käib teatud arv kordi koolis vastamas, muul ajal ei pea õpetaja temale tähelepanu pöörama.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma mõtlesin ka, et huvitav, kas koolid kaaluvad seda varianti. Eriti gümnaasiumiastmes võiks paralleelselt egümnaasium joosta, oleks normaalne ja loogiline. Suur inimene suudab ikka ise õppida ja aru saada, milleks ja kellele õpib. Ok, vastamas võib koolis käia, mingeid arvestustäid ja värke.
Ootan oma lapse koolist tagasisidt kriisiaegase distantsõppe kohta. Oleks ju loogiline, et tehakse mingi kokkuvõte, kuidas kooli seisukohalt asi läks, mis õnnestus, mis ebaõnnestus jne.
Kummaline, et sellisest tagasisidest pole siiani juttu olnud. Samuti on imelik, et rahuloluküsitlust ei ole korraldatud. SEe oleks ju täiesti elementaarne.

+1
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.06 19:16; 07.06 10:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga…vaatan praegu MKR viimast hooaega ja seal on kaks osavõtjat koduõppe poisid. Oeh! Võibolla nad asju teavad, aga emotsionaalne intelligentsus on neil kahel küll varateismelise tasemel kuigi nad ise on mõlemad 20+. Nagu Beavis ja Butthead. No ikka täiega näha, et pole inimeste seas viibinud – ei oska nad suhelda ega saa aru, mida võib öelda ja mida mitte ning millal naerda ja kuidas istuda-astuda. Täiega kohtlased näevad välja.

Hmm, kas ma saan aru, et sa otsustad kõike seda nende noormeeste käitumise põhjal (mis sinu meelest on imelik) ja selle põhjal, et nad on koduõppel olnud? Süüdistad selles konkreetselt nende koduõpet? Kas kuskil on seal saates öeldud, et koduõppel olid nad kinnimüürituna toas, huviringides ei käinud, teisi inimesi üldse ei näinud? On see seal saates välja öeldud? Kui see nii on, siis on arusaadav jah, et nad ei oska seltskonnas ehk kõige mugavamalt olla.

AGA, see on üsna vähetõenäoline. Päris koduõppel ekstra tegeletakse sellega, et suhtlemist oleks lastel igas vanuses inimestega. Ei ole nii, et koduõpe võrdub sotsiaalne eraldatus ja kindlalt “kohtlaseks” jäämine.

Pigem ma pakun, et need noormehed oleks sellised ükskõik kus ja olenemata sellest, millisel õppel nad on olnud. Kõik inimesed ei oskagi käituda teistele sobivalt ja meelepäraselt ning tunnevad end seltskonnas ebamugavalt – ka tavakoolis käijate seas on selliseid isikuid küll ja küll. Ja tead, see on okei!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.05 01:33; 30.05 15:06; 30.05 22:48; 31.05 13:41; 31.05 13:55; 31.05 23:05; 01.06 19:52; 06.06 22:02; 06.06 22:09; 07.06 13:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ainult osa kooli eesmärgist on akadeemiliste teadmiste-oskuste omandamine. Koolis õpitakse ka maailmas toimetulekut – suured grupid, hierarhia, erinevad sood, vanused, ülemuse-alluva suhe, suhtlemine agressiivsete, lollide, laiskade, puuetega lastega jne, jne. Õpetajad on erinevad oma nõudmiste ja kiiksudega, jah vahel ka ebaõiglastega.

Trennis-ringis käimine seda ei asenda – seal ollakse vähe aega, seal on siiski sarnased lapsed jms.

Ja kui inimesele ei sobi selline pidev olelusvõitlus – “suured grupid”, “hierarhia” jne? See tekitab temas iga päev stressi, ta tuleb toime ideaalselt, aga rahulikumas keskkonnas ja oma tempos. Kui tal tekivad igapäevase möllu keskel lausa tervisehäired ja ta ei õpi enam üldse midagi ei akadeemiliselt ega sotsiaalselt? Mis siis sellise inimese (lapsega) teha? Tunnistame, et ta ei sobi ühiskonnaellu, on nõrk, teistest halvem? Laseme maha ta?

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.05 01:33; 30.05 15:06; 30.05 22:48; 31.05 13:41; 31.05 13:55; 31.05 23:05; 01.06 19:52; 06.06 22:02; 06.06 22:09; 07.06 13:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ainult osa kooli eesmärgist on akadeemiliste teadmiste-oskuste omandamine. Koolis õpitakse ka maailmas toimetulekut – suured grupid, hierarhia, erinevad sood, vanused, ülemuse-alluva suhe, suhtlemine agressiivsete, lollide, laiskade, puuetega lastega jne, jne. Õpetajad on erinevad oma nõudmiste ja kiiksudega, jah vahel ka ebaõiglastega.

Trennis-ringis käimine seda ei asenda – seal ollakse vähe aega, seal on siiski sarnased lapsed jms.

Ja kui inimesele ei sobi selline pidev olelusvõitlus – “suured grupid”, “hierarhia” jne? See tekitab temas iga päev stressi, ta tuleb toime ideaalselt, aga rahulikumas keskkonnas ja oma tempos. Kui tal tekivad igapäevase möllu keskel lausa tervisehäired ja ta ei õpi enam üldse midagi ei akadeemiliselt ega sotsiaalselt? Mis siis sellise inimese (lapsega) teha? Tunnistame, et ta ei sobi ühiskonnaellu, on nõrk, teistest halvem? Laseme maha ta?

Kui hiljem on võimalik inimesele samasugune elu korraldada, on hästi. Muidu peaks ühiskonnas toimetulemist siiski harjutama.
Erivajadustega lastele on ju koolis väikeklassid jms.

0
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 01.06 13:08; 01.06 13:10; 01.06 13:11; 04.06 18:02; 07.06 08:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Maailm ju muutub ja on võimalus ka kodus töötada ja ollagi omaette ja suhelda ainult oma tutvusringiga. Neid inimesi on ju praegugi olemas. Ega see koolis vägistamine neid siis ümber tee. Pigem tekitab veelgi rohkem häireid.
On ka selliseid töökohti, kus saab väiksemas seltskonnas tööd teha, kolm neli inimest ühes ruumis.
Miks me arvame, et koolis olelusvõitlust pidades õpid ainult ellu jääma?
Ja kui palju saaks riik raha kokku hoida, kui oleks egümnaasiumi võimalus. päris mitu gümnaasiumiastet võiks kinni panna ja koondada õpilasi valitud koolide gümnaasiumi astmesse.
Ma arvan, et see idee hakkab vaikselt idanema.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.06 19:16; 07.06 10:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ainult osa kooli eesmärgist on akadeemiliste teadmiste-oskuste omandamine. Koolis õpitakse ka maailmas toimetulekut – suured grupid, hierarhia, erinevad sood, vanused, ülemuse-alluva suhe, suhtlemine agressiivsete, lollide, laiskade, puuetega lastega jne, jne. Õpetajad on erinevad oma nõudmiste ja kiiksudega, jah vahel ka ebaõiglastega.

Trennis-ringis käimine seda ei asenda – seal ollakse vähe aega, seal on siiski sarnased lapsed jms.

Ja kui inimesele ei sobi selline pidev olelusvõitlus – “suured grupid”, “hierarhia” jne? See tekitab temas iga päev stressi, ta tuleb toime ideaalselt, aga rahulikumas keskkonnas ja oma tempos. Kui tal tekivad igapäevase möllu keskel lausa tervisehäired ja ta ei õpi enam üldse midagi ei akadeemiliselt ega sotsiaalselt? Mis siis sellise inimese (lapsega) teha? Tunnistame, et ta ei sobi ühiskonnaellu, on nõrk, teistest halvem? Laseme maha ta?

Kui hiljem on võimalik inimesele samasugune elu korraldada, on hästi. Muidu peaks ühiskonnas toimetulemist siiski harjutama.

Erivajadustega lastele on ju koolis väikeklassid jms.

Kas ma saan sinust õigesti aru, et ühiskonnas toimetulemist õpetab kõige paremini kool, kus ollakse päevast päeva 20-30 omavanusega koos? Ja kes toimib paremini rahulikumas keskkonnas (ja valib ehk ise, kui suures seltskonnas edaspidises elus olema hakkab), on erivajadusega? Või ehk isegi puudega, sest tema eest peab sinu sõnul keegi hiljem ka elu korraldama?

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.05 01:33; 30.05 15:06; 30.05 22:48; 31.05 13:41; 31.05 13:55; 31.05 23:05; 01.06 19:52; 06.06 22:02; 06.06 22:09; 07.06 13:14;
To report this post you need to login first.
Näitan 14 postitust - vahemik 31 kuni 44 (kokku 44 )


Esileht Koolilaps Keegi veel mõelnud, et jääkski nüüd PÄRIS-koduõppele?