Mina ei lepi eales midagi kokku telefoni teel. Kõik kellaajad, summad, kohad ja muud detailid saan ja saadan kirjalikult. Mul pole vaja, et ostja pärast vaidlema hakkab, et mida ma talle polevat öelnud. Või et kui mina ostan, siis müüja pärast saaks väita, et ütles ju mulle seda või toda.
Ma siis oponeerin pisut. Minu praktika on selline. Müün näiteks okidokis mingit mööblitükki, kolm pilti, seisukord näha, mõõdud on kuulutuses kirjas, hind on kuulutuses kirjas. Inimene helistab ja küsib, millal ta võib autoga järele tulla ning kuhu. Lepime kokku kellaaja, aadressi saadan sms-ga. Telefonikõne kestab umbes 1-2 minutit. Inimene saabub kokkulepitud kellaajal ja saab oma mööblitüki kätte. Mida sellise tehingu puhul kirjalikult vaja täpsustada ja kokku leppida on (summad, detailid):)))
Enne helistajat sain kaks kirja.1. Tere, kus asub? Vastan ja inimene kadus. 2. Tere, kas alles? Vastan, et alles. Millal saaks näha. Vastan laupäeval kell 13.00 ja inimene kadus. 3. Tere, kui vana toode on? Vastan ja inimene kadus. Nii et ma eelistan helistajat. Kirja teel ajad üks kiri päevas asju ja kõik see võtab aega mitu päeva (või nädal), isegi kui inimene ära ei kao. Telefoniga lepid 1-2 minutiga kõik kokku ja reeglina saab tehing tehtud. Kuulutuses on pildid olemas ja ostja ju näeb, mida ta ostma hakkab.
Jah, arusaadav. Lihtsalt erinevad inimesed ja vajadused. Kui mina ostaks kasutatud mööblitüki, ütleme diivani, siis mull ei piisaks piltidest ja mõõtudest ning sellest tavalisest lühikirjeldusest. Oleks mitu küsimust veel. Vanus, jalgade materjal, jalgade kõrgus, jala alumise osa läbimõõt/mõõdud (liiga alt kitsenevad jalad vajutavad parketti jälgi), tagakülg, kas alumine osa on kaetud või ei, vedrustuse tüüp, kanga eripärad (puhastatav, veniv, läikiv vms), kas majas on suitsetatud, kas on puhastatud, käetugede kõrgus võrreldes istumisosaga, peatoe kõrgus võrreldes käetugedega, missuguse lakiga on lakitud puitosad (kui on lakitud), palun pilti kunstliku valgustusega vms. Ja ei, ma ei hakka helistama ja toru otsas ootama, mil müüja käib ja kontrollib, kas tagaküljel on kunstnahk või pärisnahk ning kas vedrustus on nii- või naasugune. Lõpuks olen viisakas inimene, annan teisele aega, et ta saaks rahul vaadata aspekte, mida muidu pole mõelnud. Kui ta ei viitsi, siis mul kama, müüb see, kes viitsib. Nii lihtne ongi.
Müüja seisukohalt on sageli muidugi lihtsam, nagu sa ütled, kui inimene küsib mõõte telefonis (1-2 minutit kümme korda päevas sobimatutel ja sobivatel hetkedel) ja siis KOHE lajatab rahapakiga.
Olles ka ise asju müünud siiski eelistan, et 17 tüüpi ei kolista koju diivanit vaatama, vaid 15 neist küsivad enne kõik küsimused ära, mis neile on olulised ja teavad varakult loobuda. Ise tõesti ei tule kõige peale, mis konkreetset ostjat võib huvitada.