Meie peres on kogemusi mitme põlvkonna jagu. Kõik lapsed on läinud kooli esimesse klassi ja sama klassiga ka gümnaasiumi lõpetanud. Jah, kooliprogrammist tulenevalt annan siin variante, mis juhtub kui programm on liiga lihtne:
1) tüdruk luges, kirjutas, fantaseeris ja arvutas juba kooli minnes. Algklassides oli elu ilus – tunnistusel ainult viied, klassi priimus, õpetaja tegi pai ja kiitis takka… põhikoolis selgus, et mingit õpioskust noorel ei ole, trots kasvas ja kuskil 7-8klass olid tunnistusel pooled kahed. Põhikooli lõputunnistuse tegi ilusa. Gümnaasiumis sama jätk: 10-11 klass hinded nullis, lõputunnistus neljade ja viitega. Ülikooli sisseastumiseksamid tegi pea maksimumile, kuid kõrgkool sai lõpetatud neljandal katsel, sest mingit õpiharjumust lihtsalt ei olnudki.
2) tüdruk – kooli minnes oskas matemaatikat vanemate vendade kaudu kuni kuuenda klassini (omas nii murdude kui negatiivsete arvude loogikat), kuid keeleliselt areng nõrk. Algklassides sattus hea matemaatika õpetaja, kes pani tüdruku iseseisvalt lahendama olümpiaadiülesandeid, trikiga materjali, vanemate klasside õpikutest ülesandeid. Viiendaks klassiks läks keeleliselt järgi ja teistest möödagi. Hinded enam-vähem (neljad-viied), õpiharjumus null. Riigieksamid 90-100p, kuid kõrgharidus püüdmatu (õpiharjumus puudulik).
3. tüdruk luges enne kooli pakse raamatuid. Õpetaja jagas talle tunni ajaks käibelt maha võetud vanemate klasside lugemikke, et lapse aega sisustada (lihtsalt aabitsast liiga kaugel juba võrreldes klassikaaslastega). Sisemise korralikkuse pealt lõpetast keskkooli kuldmedaliga, kuid kõrgkooli lõpetas kauem kui paljud nõrgemate sisseastumistulemustega kaaslased (õpiharjumus poolik). Samas, tänaseks PhD tudeng.
4. Noormees, algklassides düsgraafiline, kuid põhikoolis igas suunas avanenud – rahvusvahelised olümpiaadid, uurimustööd… Õpiharjumus olemas -> PhD
Kõik need variandid oleks sobinud kas kohe algul või mingil hilisemal hetkel klassist üle hüppamiseks – ehk oleks akadeemilised tulemused täna paremad. SAMAS koos alustanud kaaslased võtsid neid kui \”normaalseid omade kiiksudega\” – kiusamist polnud, sotsiaalseid lõhesid oli, kuid neist ei tehtud välja. Kujunesid ka sõbrad ja kaaslased.
Täna on koolis sama pere järgmine põlvkond – vanemad poevad nahast välja, et lapsed ka õppima õpiksid (erinevalt meie põlvkonnast), kuid sotsiaalne turvalisus on nii pagana oluline, et klassist üle viskamisele ei mõtle keegi. Teate, see on väärtus omaette, kui sul on klass, kes aktsepteerib, et keegi loeb vahetunni ajal raamatut või keegi saabki kontrolltööd viie minutiga tehtud. Üle hüppamisega on oht jääda valgeks vareseks ja siis on kahjud psüühhikale märksa suuremad (õppima õpetamine on ikka kinni kooli ja kodu koostöös ning hariduslike erivajadustega lastele on tänapäeval IÕK olemas – kasutagem siis neid võimalusi).
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.02 22:38; 27.02 12:03;