Esileht Koolilaps Mis saab septembris? Keegi veel on mõelnud koduõppele ka sügisel ning edasi?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 42 )

Teema: Mis saab septembris? Keegi veel on mõelnud koduõppele ka sügisel ning edasi?

Postitas:
Kägu

Tundub, et tulevikus ei saa enam üldse milleski kindel olla … kas keegi veel on avastanud, et kodune õppimine on tegelikult täitsa hea viis? Jätkaks seda hea meelega ka septembrist? Eriti kui olukord on ikka veel jätkuvalt segane ja ei tundu tavaellu tagasi minevat. Kas saaks üldse sedasi? Kas haridusasutused mõtlevad sellele, et oleks koduõppe/distantsõppe võimalus ka edaspidi? Nt kui lapsed on riskirühmast ja viirus jälle laialt levib. Mul näiteks algklassilaps on astmaatik ja pereisa ka.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Väga loodan, et uut distantsõppe perioodi ei tule. Praegu see kaks kuud olin ise kodus ning koordineerisin ja juhendasin. Pidasime vastu ja saime hakkama. Ma ei tea, mis saab, kui sügisel ise tööl käin ja lapsed ise kodus hakkama saama peavad. Või mis veel hullem- kui minu töökoht taas uksed peab sulgema ja ma taas sunniviisilisel “puhkusel”.

Omal soovil saab ju koduõppele ikka jätta, see pole ju kunagi keelatud olnud?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Õppimisega saaks hakkama kuigi ega see meelakkumine pole. Aga lapsed on sõpradest ja sotsiaalsest kasvatusest ära lõigatud. Üks laps läheb 1. klassi, lasteaiasõpradega on nüüdseks kõik ja kui koolist uusi ei saa, siis omavanustega kontakt kaob täielikult. Suuremal on õnneks oma kommuun olemas kellega skypes ja whatsappis suhtlevad ja videokõnesid teevad.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Meie jaoks on see paratamatu reaalsus kuna elame välismaal. Hommikul käivad lapsed Saksamaal koolis ning iga päev teevad kahed kodutööd. Koormus on suur, kuid mis parata. Ma ole ikka nende üle nii tohutult uhke.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Haiguseid liigub kogu aeg, ega sellepärast tavainimene end tuppa ei müüri. Paljud need gripivaktsiinigi teevad. Riskirühm peab ettevaatlik olema.

Please wait...
Postitas:
Kägu

mulle ja minu lastele väga meeldib. lapsed muidugi suured (põhikool ja ülikool) ja nende meelest võiks kaugõpe jätkudagi. vaba aega on kohutavalt palju tekkinud ärajäävate ürituste arvelt 🙂 sõpradega suheldakse virtuaalselt ning minu meelest isegi rohkem kui varem, sest kõigil on vaba aega rohkem.
need, kes armastasid kusagil hängimas käia, neil muidugi raske, sest kaubanduskeskustesse enam ei saa 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

Omal soovil saab ju koduõppele ikka jätta, see pole ju kunagi keelatud olnud?

Seda küll, aga see omal soovil koduõpe pole üldse ju samasugune, kui on praegune koduõpe. Enamik õpetajaid ei jaksa ju korraga teha koduõppe tunde ja veel tavaklassile tavatunde. See vanema soovil koduõpe on pigem töökava järgi ise õppimine ja aeg-ajalt mingite testide tegemine, et näidata, et midagi on ka omandatud. Muidugi saaks teha mingid üldriiklikud ümberkorraldused, eraldada lisaraha igale klassile koduõpetaja palkamiseks, vanemas astmes iga aine jaoks veel eraldi ja teha mingi koduõppekooli, kuhu siis astuks need, kes sellist õpet vajavad, ja saaks ehk ka isegi korraldada nii, et seal õppima asumiseks ei pea oma vanast koolist lahkuma ja pärast saab sinna tagasi, aga eks see ole kõik väheke keeruline korraldada ja raha ju ka ei taheta suurt kulutada, nii et pole kindel, kas selline asi võimalikuks saab.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Õpetajana meeldib mulle oluliselt rohkem ikkagi kontaktõppes läbi viia. Mind võimestab just vahetu suhtlemine õpilastega, tundides toimuvad arutelud, hea energia, mis tihtipeale tunnis tekib. Teen küll online-tunde ka, aga need ei tekita ikkagi sama tunnet ning õpilased on nendes oluliselt passiivsemad kui tunnis. Ning on ka õpilasi, kes online-tundides ei käi. N-ö päristunnis saan ka paremini aru, kes õpilastest vajab rohkem tuge, millistele oskustele tuleb kellegi puhul rohkem tähelepanu pöörata, kui palju aega on vaja mingile teemale pühendada jne.

Distantsõppe puhul on ka väga raske öelda, kuidas õpilastel päriselt läheb. Online-tundides küll suhtleme, kuid jääb ära võimalus märgata kui õpilasel on mure ja näiteks vahetunnis uurida, millega saan aidata. Paraku on mul ka kahtlus, et esitatud tööde puhul ei ole alati autoriks õpilane ise, vaid lapsevanem, vanem õde või vend. Keeruline on koostada õpitulemuste kontrollimiseks selliseid ülesandeid, kus saaks tagada, et autor on kindlasti just õpilane ise. Õpetan klassides 7-12.

Lapsevanema vaatenurgast ei ole ka just distantsõppe fänn. Jah, laps saab kõik tehtud, aga puudu jääb sotsiaalsest poolest – aruteludest omaealistega, rühmatöödest ning kollektiiviga arvestama õppimisest. Lapsel ei ole väljaspool klassi ja trenni sõpru, kuna meie tutvusringkonnas ei ole samaealisi lapsi. Nüüd on ta sõpradest ära lõigatud. Teine asi on see, et mul ja abikaasal ei ole oma töö kõrvalt aega lapsele süvitsi teemasid seletada. Jah, jõuame kõik üle vaadata ning muidugi saab laps küsida, kui tunneb, et miski jäi arusaamatuks. Aga puudu jääb kindlasti teoreetilistest seletustest, näidetest ja sügavamatest aruteludest nendel teemadel, mida laps õpib. Laps õpib I kooliastmes.
Algklassi lapse puhul usun, et distantsõpe võib isegi mõnel juhul efektiivne olla (kui sellega ei kaasne täielikku sotsiaalset isoleeritust), kuid minu arvates peaks üks vanem sellisel juhul kodune olema (just kodune, mitte kodus töötav), et päriselt ja sisuliselt last suunata.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Koduõpe on hoopis midagi muud, kui praegune distantsõpe.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Meie ootame kooli. Ma kahtlustan, et paljud koduõppe nautijad naudivad suures ulatuses seda, et ära on jäänud väga ajamahukas logistika. Meil on koolid üks 12 ja teine 7 min jalutuskäigu kaugusel ja seetõttu on päevas rohkem aega ja kooliskäik tekitab vähem stressi nii lastele kui meile, kes me ei pea neid transama.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Õppimisega saame hakkama, aga laps vajab ka sõpru. Teiseks – ikkagi lonkab kodus see kohustuste süsteem, magatakse kauem, loodatakse rohkem vanemate peale jne. ka trennid jäävad ära.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Meie perele sobib väga. Elame koolist 1 km kaugusel, seega logistika probleemiks ei ole. Üks laps algklassides ja teine põhikoolis, kumbki ei taga enam üldse kooli minna. Samamoodi olen ma ise avastanud, et olen kodukontoris palju produktiivsem- tööd jõuan teha palju rohkem, vaatamata sellele, et vahepeal lapsi õpetan ja süüa teen. Kaalun tõsiselt töökoha vahetust- avatud kontor ei ole minu jaoks sobiv ja riigiametnike jaoks saab kodukontori võimalus kahjuks homsega otsa. Kooli- ja tööväliselt oleme terve perega väga sotsiaalseid, meelehärmi tekitab hoopis muu sotsiaalse suhtluse järsk ära lõppemine. Virtuaalne suhtlus pole ikka päris see nii pika aja jooksul.
Nii huvitav, et siin mitmetele distantsõpe ei meeldi – oma suhtlusringkonnas on just pea kõik väga rahul ja loodavad, et suur osa õppetööst ka normaaloludes nii toimima hakkaks.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui mu lapsed riskirühmast oleks, siis võib-olla mõtleks koduõppele. Aga praegu loodan, et sügisel õppetöö koolides ikka taastub ja sellist kogu eesti laste koju õppima saatmist ei tule, et kui tekib kuskil viirusepuhang, siis tegeletakse asutusepõhiselt, mitte ei suleta kõiki koole.

Enda laste pealt näen ka seda, mis koduõppel vajaka jääb – ei ole koos arutamist (no ise muidugi arutan nendega teemad läbi, aga see pole päris see, kui õpetaja ja kaasõpilastega arutletaks), et osad asjad jäävad ühekülgseks, tundub, et teatud teemad kinnistuvad ka seetõttu raskemalt. Praegu ei ole ka kuigi palju veebitunde, nii et ka uusi osi peavad lapsed ise kodus pusides endale selgeks tegema. Põhiliselt häiribki ühekülgsus õppimisel ja see tunne, et ikka jääb midagi vajaka ja teemasid kodus nii põhjalikult läbi võtta ei õnnestu, et tekiks seosed ja laiem pilt. Muudkui, et loe läbi ja tee tv ülesanded või töölehed, üsna kuiv ja üheülbaline, nii et sinna juurde tuleb vanemana mõelda ja otsida asju, mis teemat ilmestaksid ja lapsel selle omandamist aitaksid.

Üks suur pluss on see, et hommikul ei pea vara tõusma, et 8ks kooli jõuda, mitte et lapsed kaua põõnaks, aga nende tavaline unerütm oleks selline, et u 7.30 ajal tõusevad, koduõppel ongi saanud selle ajani magada, siis ärkavad ise, ei pea kedagi kooliminekuks äratama.

Aga üldiselt loodan ikka, et saavad kooli minna. Lapsed ise tahavad ka väga, neile koduõpe ei meeldi. Tahavad sõpru näha, ka õpetajaid igatsevad. Praegu on näha, et stress ja motivatsioonipuudus kuhjuvad. Trennid on ka ära jäänud, käime küll kogu perega väljas, aga vaatan, et liikumist ja kehalise poole pealt arendamist on ikka vähem. Ootame lihtsalt suvevaheaega ja üritame vastu pidada.

Kuna lapsed on algklassides, siis on õpetamine ka meilt vanematena palju aega võtnud, kohati ajab hulluks see zˇonglöörimine enda töö ja laste küsimuste vahel. Tuleb leida see aeg, et ise teemasse süveneda, tihtipeale ka lisamaterjali otsida jne. Alustan küll enda päeva varakult, et saaks neile päeva keskel mõni tund sellist puhast õpetamisaega, aga päevad venivad nii pikaks, et on tunne, et päev koosnebki lõpututest töö- ja kooliga seotud kohustustes ja pole enda puhkeaega. Isegi hoolikalt aega planeerides võtab see killustatus mitme asja vahel läbi. Kodus töötamine pole mulle midagi uut, meil on see võimalus alati olnud ja kui lapsed olid väiksemad, siis nende haiguste ajal kasutasin seda tihti, aga suur vahe on, kas töötad ja lihtsalt jälgid, et haige lapse eest saaks hoolitsetud, või pead päeva jooksul ka õpetama ja juhendama.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Meie jaoks on see paratamatu reaalsus kuna elame välismaal. Hommikul käivad lapsed Saksamaal koolis ning iga päev teevad kahed kodutööd. Koormus on suur, kuid mis parata. Ma ole ikka nende üle nii tohutult uhke.

Mis asjad on kahed kodutööd?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Olen kaalunud ja kooliga arutanud lapse koduõppele jäämist juba enne eriolukorda. Seni on laps siiski koolis, sest kool on vastu (ilmselt peaks selleks kooli vahetama) ja mul on paari mitte-põhiaine õppe korraldamisega natuke probleeme, sest ise ei oska piisavalt ja/või oleks seda minul kooliväliselt keeruline korraldada. Kui lapse olukord koolis ei parane, siis peab muidugi selle tee ette võtma. Lapsel on teatud erivajadused, mis koolile ei sobi. Erivajadused ei ole käitumuslikud ja ei ole tegu vähese vaimse võimekuse või probleemidega edasijõudmises. Praegu loodame psühhiaatri juurde saada ja diagnoosi saada, võibolla diagnoosi alusel suudaksid õpetajad tema eripäradesse mõistvalt suhtuda ja mitte nõuda, et laps kõiges nagu teisedki oleksid.

Distantsõpe sobib meile ideaalselt.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mõned kuud võib niimoodi läbi ajada, kuid hariduse tase jääb kindlasti kehvemaks distantsõppel. Ainus arvestatav alternatiiv oleks koduõpe, aga see arusaadavalt paljudele ei sobi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina päris samamoodi või kõikides ainetes, nagu hetkel, lapse õppimist edaspidi ette ei näe. Tunnen , et osades ainetes tekivad siiski puudujäägid. Kas peab vahetuma õpetaja või õpetaja muutma oma “õpetamis”stiili. Mõned õpetajad on väga tasemel ning suudavad ka distantsilt suunata, selgitada ehk tõesti olla õpetajad. Mõne õpetaja õpetamine tähendab ainult lapsel ise õpikust/internetist uue osa lugemist, ise küsimustele vastamist, ise ülesannete lahendamist. Ning ei mingeid suunavaid selgitusi, näitlikke ülesannete lahendamisi jne. Me ise mehega ei ole ju kodused, vaid teeme oma tööd ehk siis võimalik meie abi saab toimuda ka alles õhtul peale oma tööpäevi väsinud peaga või nädalavahetusel ja tegelikult teen oma tööpäevale lisaks mõne õpetaja tööd. Me ei ole ju vastavate ainete koolitatud õpetajad ja laps pole enam algkkassides (kus õppimised sellised, mida siiski täiskasvanuna üsna kiirelt hoomasin ja suutsin vajadusel ka selgitada), et igas õppeaines (kus vajadus tekib) osata anda edasi õigeid teadmisi.
Samuti pole õpetajatel ühtset süsteemi, kuhu, kuidas nö õppeülesaneid üles pannakse (e-koolis viidet pole, ja laps peab ise aimama, et kuskil e-opiku keskonnas oli viide). Samuti tundub, et e-kool ei pea ka koormustele/mahtudele vastu, sest aeg-ajalt tekib jälle olukord, kus õpetaja pani üles, lapsel kõiki nö pandud ülesandeid, tegemisi ei näitagi. Teebki juba pilte, sest probleemid, miks pole tehtud ning sellega saab tõestada, et temal näitas niimoodi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tundub, et tulevikus ei saa enam üldse milleski kindel olla … kas keegi veel on avastanud, et kodune õppimine on tegelikult täitsa hea viis? Jätkaks seda hea meelega ka septembrist? Eriti kui olukord on ikka veel jätkuvalt segane ja ei tundu tavaellu tagasi minevat. Kas saaks üldse sedasi? Kas haridusasutused mõtlevad sellele, et oleks koduõppe/distantsõppe võimalus ka edaspidi? Nt kui lapsed on riskirühmast ja viirus jälle laialt levib. Mul näiteks algklassilaps on astmaatik ja pereisa ka.

ei ja veelkord ei!
koduõppes õpivad lapsed vaevalt 30% materjalist, lisaks sellele peab ise pidevalt jälgima, õpetama, kaasa tegema. milleks üldse koolidele riigirahastus? kui sügisel peaks distantsõpe jätkuma, siis palkan lapsele põhiainetes eraõpetajad , kulu ca 500 eur kuus. kes mulle selle kompenseerib?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sellisel kujul küll ei soovi. Minu lapse koolis pannakse ainult stuudiumisse järgmised ülesanded, mingit sisulist õpetamist ei toimu. Maht on kõvasti väiksem, kui varem oli ja no sisu pole üldse.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Miks mitte arendada mingi üldriiklik distantsõppe programm? Salvestatud loengutega, igale klassiastmele. Kontrolltöid käiksid koolis vastamas, aga muidu õpiksid kodus. Kui hakkama ei saa, siis suunatakse tavaklassi tagasi.
Võidaksid need lapsed, kes on muidu nutikad, aga kooli lärmakas keskkond hoopis pärsib õppimist. Või lapsed, keda kiusatakse. Tugiisiku abiga osaliselt ka õpiraskustega lapsed (praegu sunnitakse nad kõik tavaklassi, kus tekivad probleemid nii õpetaja kui klassikaaslastega ja see ei ole ok). Lapsed, kes elavad maapiirkonnas koolist kaugel.
Jne.
Kõik võidaksid!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Miks mitte arendada mingi üldriiklik distantsõppe programm? Salvestatud loengutega, igale klassiastmele. Kontrolltöid käiksid koolis vastamas, aga muidu õpiksid kodus. Kui hakkama ei saa, siis suunatakse tavaklassi tagasi.

Võidaksid need lapsed, kes on muidu nutikad, aga kooli lärmakas keskkond hoopis pärsib õppimist. Või lapsed, keda kiusatakse. Tugiisiku abiga osaliselt ka õpiraskustega lapsed (praegu sunnitakse nad kõik tavaklassi, kus tekivad probleemid nii õpetaja kui klassikaaslastega ja see ei ole ok). Lapsed, kes elavad maapiirkonnas koolist kaugel.

Jne.

Kõik võidaksid!

Käisin ühes teises distantsõppe teemas sama idee välja, et kui tekib taas vajadus pikema distantsõppe järele, siis peaks olema üldiselt kättesaadavad materjalid ja veebiloengud jmt teemade kaupa. Ja teatud kokkulepped, et nt uusi teemasid peavad õpetajad veebitunnis lastele selgitama, et selle põhjal saaks iseseisvat tööd teha jne. Sain hulga miinuseid ja vastuseid, et mis vanem ma olen, kui oma last ise rõõmuga õpetada ei taha 😀 Praeguse distantsõppe probleem ongi see, et osad õpetajad jätavad kõik iseseisva tööna, ei toimu veebitunde, nii et omandatakse kõike üsna üheülbaliselt, teadmistes jäävad augud jne.

Praegu on muidugi midagi leitav Taskutarga lehelt, aga seal ei vasta ka päris igale klassile ja tv-õpiku komplektile need videod ja lisamaterjalid, nii et ikka tuleb koos lapsega vaadata, et mis on puudu, mis on üle. Kui isegi õpetaja paneb mingi teema juurde need Taskutarga lingid ja viited, siis olen tähele pannud, et tihtipeale see ikka päris ei klapi tunni teemaga. Ei ole sellist üks-ühele selgitavat veebimaterjali, mis toetaks töövihiku-õpiku komplekti. On, millest ise otsida ja üht-teist leiab, aga vanemale on see päris suur hulk lisatööd, eriti kui enda töö tahab ka tegemist.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Huvitav, mu poeg tuli mulle kuuenda klassi algsues (praegu lõpetab 11ndat) rääkima, et ta tahaks minna internetis toimuvasse kooli hoopis – selline asi siis ON ikkagi kuskil olemas? Tema puhul oli arvatavasti samuti asi läbisaamises klassikaaslastega, või siis ehk oli tal klassi helgeima peana lihtsalt igav. Läks seitsmendas teise kooli ja pole sel teemal mitte üks piiks enam tulnud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tore kui teil kõigil nii helged pead kodus on. Minu 8-ndik on paras karupea ja tuulepea, seega distantsõpe on sama hea kui mahavisatud aeg.
Kas mina emana peaksin täiskohaga õpetajaks hakkama, et mu laps mingigi hariduse saaks v?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tore kui teil kõigil nii helged pead kodus on. Minu 8-ndik on paras karupea ja tuulepea, seega distantsõpe on sama hea kui mahavisatud aeg.

Kas mina emana peaksin täiskohaga õpetajaks hakkama, et mu laps mingigi hariduse saaks v?

Sina ei pea mitte midagi. Kas sina suudad aru saada, et on olemas lapsi, kellele sobib distantsõpe paremini ja on teisi, kellele sobib näost-näkku õpe paremini? Aga kõigiga võiks tänapäeval olla võimalik arvestada, eks? Selles ongi teema mõte. On selgunud selle aja jooksul, et nii mõnigi õpib distantsõppevormis paremini (neid polegi nii vähe) ja tõhusamalt. Nende jaoks võiks olla ideaaljuhul võimalik sedasi jätkata ka. Loomulikult on palju neid, kellele vana-traditsiooniline vorm sobib paremini, st iseseisev töötamine (kohusetunne, vastutus) on kehvakene …

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Teemaalgataja

Lisaks – huvitav on see, et nädal enne, kui kontaktõpe koolides (osaliselt) jälle lubatud sai, ütles meie koolijuht, et need, kellel on palju distantsõppel tegemata töid, peavad kooli õppima tulema. Kes aga tahavad distantsõppel kooliaasta lõpuni olla, likvideerivad oma võlad nädalaga ära. Ja arvake, mis sai? 99% võlglastest tegid oma tegemata asjad ära.
Mida sellest järeldada? Suur osa ikkagi päris-päriselt EI TAHA tegelikult koolis käia?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja siis väljendusviis ka koolijuhi poolt – distantsõpe on ikkagi nagu boonus, hea asi ju? Kui saab sellega ähvardada, et tuled kooli, kui ei tee asju ära. Kui kõik lapsed kooli niiväga igatseksid, oleks nad meelega jätnud asju tegemata?

Siit edasi arendades – kas koolis olevat last saaks ka tõhusalt ähvardada, et kui sa praegu tunnis kaasa ei tee, aru-ei-saa, siis oled järgmisest nädalast koduõppel ja õpid iseseisvalt? 🙂 Kas see töötaks sedapidi ka sama hästi?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja siis väljendusviis ka koolijuhi poolt – distantsõpe on ikkagi nagu boonus, hea asi ju? Kui saab sellega ähvardada, et tuled kooli, kui ei tee asju ära. Kui kõik lapsed kooli niiväga igatseksid, oleks nad meelega jätnud asju tegemata?

Siit edasi arendades – kas koolis olevat last saaks ka tõhusalt ähvardada, et kui sa praegu tunnis kaasa ei tee, aru-ei-saa, siis oled järgmisest nädalast koduõppel ja õpid iseseisvalt? 🙂 Kas see töötaks sedapidi ka sama hästi?

Aga Ameerikas karistataksegi lapsi koolis halvasti käitumise eest muuhulgas sellega, et ei lubata nädal aega kooli tulla. (Või on need vanemad, keda sellega karistatakse, ja kes seetõttu on motiveeritud lapsi kasvatama?)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Suur osa ikkagi päris-päriselt EI TAHA tegelikult koolis käia?

Muidugi ei taha lapsed koolis käia ja parem, kui ei peaks üldse õppima. Koolis peab ikka rohkem tööd tegema, tunnis osalema jne.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 42 )


Esileht Koolilaps Mis saab septembris? Keegi veel on mõelnud koduõppele ka sügisel ning edasi?