Esileht Koolilaps On siin Emili kooli lapsevanemaid?

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 63 )

Teema: On siin Emili kooli lapsevanemaid?

Postitas:

Turvalisuse tagamiseks VHK-s

• on fikseeritud üheselt väärtussüsteem (vt VHK Pedagoogiline kontseptsioon; VHK haridus- ja kultuurikontseptsiooni alused), mis loob ühtse väärtusruumi, annab õpilastele üheselt mõistetava aluse ja kindlustunde iseenda ja oma kaaslaste tegevuse mõtestamisel ja hindamisel ning loob seega eeldused rahumeelseks ja konstruktiivseks koostööks nii õpetajatele kui ka õpilastele.

• Tunniplaani ülesehitamisel on püütud jälgida ergonoomilist rütmi nii, et õppepinge vahelduks lõõgastusega ja relaksatsiooniga läbi kunsti, muusika, käsitöö ja kehalise kasvatuse. Lapsed, kes tunnevad ennast koolis hästi ja kindlana, ei ole ohu allikaks teistele.

• VHK ruumiprogramm on üles ehitatud nii, et oleks tagatud maksimaalne sotsiaalne kontroll:
1) puuduvad suured ühisgarderoobid ja –tualettruumid;
2) alg- ja põhikool ning gümnaasium paiknevad eri majades;
3) klasside vahetunnid on nihkes, mistõttu enamasti ei viibi ühel ajahetkel ühe koridori peal üle 30 lapse.

• Kõigisse VHK hoonetesse pääseb vaid puutemäluga, gümnaasiumihoones töötab valvelaud. Otsitakse lahendusi, kuidas veelgi tõhustada süsteemi, mis kontrolliks võõraste isikute pääsemist koolimajadesse.

• Koolis on välja töötatud hädaolukordade lahendamise plaan ja viidud läbi vastavad õppused.

Turvalisuse tagamist VHK-s komplitseerib asjaolu, et ligi 15% protsenti VHK õpilastest kuulub turvalisuse seisukohast riskigruppi, olles autistlike joontega või tundeelu ja käitumishäiretega lapsed. Seetõttu on VHK-s loodud süsteem õpilaste eripära, sh probleemide tundmaõppimiseks ja nende aitamiseks hädaolukorras nii, et pinged ei kasvaks agressiivsuseks:

o Iga kolme aasta tagant viiakse läbi isiksuse ja võimete testid, et jälgida võimete ja isiksuse dünaamikat. Psühholoogid nõustavad regulaarselt uuringute alusel lapsi ja vanemaid, ennetamaks pingete tekkimist.

o Õpetajate antavate eksperthinnangute põhjal töötatakse välja ettepanekud arengu toetamiseks ning konsulteeritakse vanematega õppe edasise korralduse asjus.

o Riskigruppide käekäiku jälgitakse nädalase intervalliga: algkooli, põhikooli, gümnaasiumi ja Püha Miikaeli Kooli tervisenõukogud töötavad iganädalaselt, et jälgida riskigruppide käekäiku ning võtta õigeaegselt tarvitusele abinõud pinges ja probleemidega õpilaste aitamiseks.

o Viiendas klassis, kus vahetub klassijuhataja, ja kümnendas, kus komplekteeruvad uued grupid, viiakse läbi regulaarsed suhtlemistreeningud.

o Kui mõnda klassi võetakse vastu suurem hulk uusi õpilasi või kui uustulnuk on keerulise taustaga, viiakse samuti läbi suhtlemistreeningud.

o Õpilased, kelle meeleseisund võib ohustada kaasõpilasi, on kooli juhtkonna ja psühholoogi regulaarse jälgimise all. Keerulistes peresuhetes, ülekoormatud või mingil muul põhjusel pinges õpilased suunatakse regulaarsetele kohtumistele kooli psühholoogiga (vahel ka perekonnaõpetuse õpetaja või mõne teise pedagoogiga). Vajadusel nõustatakse ka perekonda. Sotsiaalpedagoog jälgib riskifaktoritega perede
käekäiku.

o Erivajadusega õpilaste rehabiliteerumisel viiakse ta suuremasse gruppi, see toimub samuti psühholoogi järelvalve all. Keerulisematel juhtudel saadab psühholoog õpilast uues grupis (mõnest päevast kuni paari nädalani).

o Kui kavandatud meetodid ei aita pinget vähendada, grupeeritakse rühmad ümber.

o Raskes psüühilises seisundis, keeruliste peresuhetega, suitsidaalsete õpilaste aitamine toimub tihedas ja regulaarses koostöös psühhiaatritega

Iga kool võib sellise jutu kirja panna. Reaalses elus need asjad paraku nii ei toimi. Lapsed on lapsed ja konfliktid tekivad igal pool. Psühholoogid võivad rääkida, klassijuhataja võib rääkida, lahendavad võib-olla selle konflikti, aga tekivad uued. Mis kool see oligi, mille õpilased väidetavalt ei tarbi alkoholi? Reaalsus on paraku teine, sama ka VHK ja koolikiusamisega.

+7
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 08.01 20:19; 09.01 10:02; 10.01 09:09; 10.01 09:19; 10.01 20:10; 10.01 22:26; 11.01 23:03; 12.01 16:15; 13.01 01:30; 23.11 01:25; 14.01 14:49; 15.01 10:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Turvalisuse tagamiseks VHK-s

• on fikseeritud üheselt väärtussüsteem (vt VHK Pedagoogiline kontseptsioon; VHK haridus- ja kultuurikontseptsiooni alused), mis loob ühtse väärtusruumi, annab õpilastele üheselt mõistetava aluse ja kindlustunde iseenda ja oma kaaslaste tegevuse mõtestamisel ja hindamisel ning loob seega eeldused rahumeelseks ja konstruktiivseks koostööks nii õpetajatele kui ka õpilastele.

• Tunniplaani ülesehitamisel on püütud jälgida ergonoomilist rütmi nii, et õppepinge vahelduks lõõgastusega ja relaksatsiooniga läbi kunsti, muusika, käsitöö ja kehalise kasvatuse. Lapsed, kes tunnevad ennast koolis hästi ja kindlana, ei ole ohu allikaks teistele.

• VHK ruumiprogramm on üles ehitatud nii, et oleks tagatud maksimaalne sotsiaalne kontroll:
1) puuduvad suured ühisgarderoobid ja –tualettruumid;
2) alg- ja põhikool ning gümnaasium paiknevad eri majades;
3) klasside vahetunnid on nihkes, mistõttu enamasti ei viibi ühel ajahetkel ühe koridori peal üle 30 lapse.

• Kõigisse VHK hoonetesse pääseb vaid puutemäluga, gümnaasiumihoones töötab valvelaud. Otsitakse lahendusi, kuidas veelgi tõhustada süsteemi, mis kontrolliks võõraste isikute pääsemist koolimajadesse.

• Koolis on välja töötatud hädaolukordade lahendamise plaan ja viidud läbi vastavad õppused.

Turvalisuse tagamist VHK-s komplitseerib asjaolu, et ligi 15% protsenti VHK õpilastest kuulub turvalisuse seisukohast riskigruppi, olles autistlike joontega või tundeelu ja käitumishäiretega lapsed. Seetõttu on VHK-s loodud süsteem õpilaste eripära, sh probleemide tundmaõppimiseks ja nende aitamiseks hädaolukorras nii, et pinged ei kasvaks agressiivsuseks:

o Iga kolme aasta tagant viiakse läbi isiksuse ja võimete testid, et jälgida võimete ja isiksuse dünaamikat. Psühholoogid nõustavad regulaarselt uuringute alusel lapsi ja vanemaid, ennetamaks pingete tekkimist.

o Õpetajate antavate eksperthinnangute põhjal töötatakse välja ettepanekud arengu toetamiseks ning konsulteeritakse vanematega õppe edasise korralduse asjus.

o Riskigruppide käekäiku jälgitakse nädalase intervalliga: algkooli, põhikooli, gümnaasiumi ja Püha Miikaeli Kooli tervisenõukogud töötavad iganädalaselt, et jälgida riskigruppide käekäiku ning võtta õigeaegselt tarvitusele abinõud pinges ja probleemidega õpilaste aitamiseks.

o Viiendas klassis, kus vahetub klassijuhataja, ja kümnendas, kus komplekteeruvad uued grupid, viiakse läbi regulaarsed suhtlemistreeningud.

o Kui mõnda klassi võetakse vastu suurem hulk uusi õpilasi või kui uustulnuk on keerulise taustaga, viiakse samuti läbi suhtlemistreeningud.

o Õpilased, kelle meeleseisund võib ohustada kaasõpilasi, on kooli juhtkonna ja psühholoogi regulaarse jälgimise all. Keerulistes peresuhetes, ülekoormatud või mingil muul põhjusel pinges õpilased suunatakse regulaarsetele kohtumistele kooli psühholoogiga (vahel ka perekonnaõpetuse õpetaja või mõne teise pedagoogiga). Vajadusel nõustatakse ka perekonda. Sotsiaalpedagoog jälgib riskifaktoritega perede
käekäiku.

o Erivajadusega õpilaste rehabiliteerumisel viiakse ta suuremasse gruppi, see toimub samuti psühholoogi järelvalve all. Keerulisematel juhtudel saadab psühholoog õpilast uues grupis (mõnest päevast kuni paari nädalani).

o Kui kavandatud meetodid ei aita pinget vähendada, grupeeritakse rühmad ümber.

o Raskes psüühilises seisundis, keeruliste peresuhetega, suitsidaalsete õpilaste aitamine toimub tihedas ja regulaarses koostöös psühhiaatritega

Iga kool võib sellise jutu kirja panna. Reaalses elus need asjad paraku nii ei toimi. Lapsed on lapsed ja konfliktid tekivad igal pool. Psühholoogid võivad rääkida, klassijuhataja võib rääkida, lahendavad võib-olla selle konflikti, aga tekivad uued. Mis kool see oligi, mille õpilased väidetavalt ei tarbi alkoholi? Reaalsus on paraku teine, sama ka VHK ja koolikiusamisega.

VHKs tean ühte konkreetset näidet, kus laps tõsteti väikeklassi ümber- seega süsteem toimib väga hästi. Tavaklassides probleemseid ei hoita kui nad ka sinna algselt mingi valemiga pääsevad.

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.01 22:05; 11.01 07:52;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja mina tean, kuidas üht teisi terroriseerivat last hoiti pikalt tavaklassis.

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 08.01 20:19; 09.01 10:02; 10.01 09:09; 10.01 09:19; 10.01 20:10; 10.01 22:26; 11.01 23:03; 12.01 16:15; 13.01 01:30; 23.11 01:25; 14.01 14:49; 15.01 10:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

No näed, kui natuke meelde tuletate, on probleemsed täitsa olemas ja väikeklassi lastel on teatud tunnid teistega koos (kehaline näiteks)

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Audentese kohta ei ütleks ka mina midagi halba. Gümnaasiumiosa on tõesti spordisuunitlusega, aga põhikool igati tasemel. Üheksandikud, kes vähegi taibukad ja pingutavad, saavad igal juhul esimese valiku gümnaasiumisse probleemideta, algklassides samuti mõnus õhkkond.

Eks neid erakoole ole igasuguseid, minu lapsele näiteks ei sobi absoluutselt need “kastist välja” õppemeetodid, vihkas alati sellist mõttetut ninnu-nännutamist ja tahtis rahus õppida. Leidke endale sobiv. Edu!

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

No näed, kui natuke meelde tuletate, on probleemsed täitsa olemas ja väikeklassi lastel on teatud tunnid teistega koos (kehaline näiteks)

Ei ole koos. Ja see oli ainus näide, mis üldse meenus ja nagu näha, siis ka tegutseti.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.01 22:05; 11.01 07:52;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Turvalisuse tagamiseks VHK-s

• on fikseeritud üheselt väärtussüsteem (vt VHK Pedagoogiline kontseptsioon; VHK haridus- ja kultuurikontseptsiooni alused), mis loob ühtse väärtusruumi, annab õpilastele üheselt mõistetava aluse ja kindlustunde iseenda ja oma kaaslaste tegevuse mõtestamisel ja hindamisel ning loob seega eeldused rahumeelseks ja konstruktiivseks koostööks nii õpetajatele kui ka õpilastele.

• Tunniplaani ülesehitamisel on püütud jälgida ergonoomilist rütmi nii, et õppepinge vahelduks lõõgastusega ja relaksatsiooniga läbi kunsti, muusika, käsitöö ja kehalise kasvatuse. Lapsed, kes tunnevad ennast koolis hästi ja kindlana, ei ole ohu allikaks teistele.

• VHK ruumiprogramm on üles ehitatud nii, et oleks tagatud maksimaalne sotsiaalne kontroll:
1) puuduvad suured ühisgarderoobid ja –tualettruumid;
2) alg- ja põhikool ning gümnaasium paiknevad eri majades;
3) klasside vahetunnid on nihkes, mistõttu enamasti ei viibi ühel ajahetkel ühe koridori peal üle 30 lapse.

• Kõigisse VHK hoonetesse pääseb vaid puutemäluga, gümnaasiumihoones töötab valvelaud. Otsitakse lahendusi, kuidas veelgi tõhustada süsteemi, mis kontrolliks võõraste isikute pääsemist koolimajadesse.

• Koolis on välja töötatud hädaolukordade lahendamise plaan ja viidud läbi vastavad õppused.

Turvalisuse tagamist VHK-s komplitseerib asjaolu, et ligi 15% protsenti VHK õpilastest kuulub turvalisuse seisukohast riskigruppi, olles autistlike joontega või tundeelu ja käitumishäiretega lapsed. Seetõttu on VHK-s loodud süsteem õpilaste eripära, sh probleemide tundmaõppimiseks ja nende aitamiseks hädaolukorras nii, et pinged ei kasvaks agressiivsuseks:

o Iga kolme aasta tagant viiakse läbi isiksuse ja võimete testid, et jälgida võimete ja isiksuse dünaamikat. Psühholoogid nõustavad regulaarselt uuringute alusel lapsi ja vanemaid, ennetamaks pingete tekkimist.

o Õpetajate antavate eksperthinnangute põhjal töötatakse välja ettepanekud arengu toetamiseks ning konsulteeritakse vanematega õppe edasise korralduse asjus.

o Riskigruppide käekäiku jälgitakse nädalase intervalliga: algkooli, põhikooli, gümnaasiumi ja Püha Miikaeli Kooli tervisenõukogud töötavad iganädalaselt, et jälgida riskigruppide käekäiku ning võtta õigeaegselt tarvitusele abinõud pinges ja probleemidega õpilaste aitamiseks.

o Viiendas klassis, kus vahetub klassijuhataja, ja kümnendas, kus komplekteeruvad uued grupid, viiakse läbi regulaarsed suhtlemistreeningud.

o Kui mõnda klassi võetakse vastu suurem hulk uusi õpilasi või kui uustulnuk on keerulise taustaga, viiakse samuti läbi suhtlemistreeningud.

o Õpilased, kelle meeleseisund võib ohustada kaasõpilasi, on kooli juhtkonna ja psühholoogi regulaarse jälgimise all. Keerulistes peresuhetes, ülekoormatud või mingil muul põhjusel pinges õpilased suunatakse regulaarsetele kohtumistele kooli psühholoogiga (vahel ka perekonnaõpetuse õpetaja või mõne teise pedagoogiga). Vajadusel nõustatakse ka perekonda. Sotsiaalpedagoog jälgib riskifaktoritega perede
käekäiku.

o Erivajadusega õpilaste rehabiliteerumisel viiakse ta suuremasse gruppi, see toimub samuti psühholoogi järelvalve all. Keerulisematel juhtudel saadab psühholoog õpilast uues grupis (mõnest päevast kuni paari nädalani).

o Kui kavandatud meetodid ei aita pinget vähendada, grupeeritakse rühmad ümber.

o Raskes psüühilises seisundis, keeruliste peresuhetega, suitsidaalsete õpilaste aitamine toimub tihedas ja regulaarses koostöös psühhiaatritega

Iga kool võib sellise jutu kirja panna. Reaalses elus need asjad paraku nii ei toimi. Lapsed on lapsed ja konfliktid tekivad igal pool. Psühholoogid võivad rääkida, klassijuhataja võib rääkida, lahendavad võib-olla selle konflikti, aga tekivad uued. Mis kool see oligi, mille õpilased väidetavalt ei tarbi alkoholi? Reaalsus on paraku teine, sama ka VHK ja koolikiusamisega.

Kas sa lahmid niisama või tead?

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 09.01 10:35; 09.01 12:51; 09.01 12:56; 09.01 20:40; 10.01 09:40; 11.01 09:23;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Turvalisuse tagamiseks VHK-s

• on fikseeritud üheselt väärtussüsteem (vt VHK Pedagoogiline kontseptsioon; VHK haridus- ja kultuurikontseptsiooni alused), mis loob ühtse väärtusruumi, annab õpilastele üheselt mõistetava aluse ja kindlustunde iseenda ja oma kaaslaste tegevuse mõtestamisel ja hindamisel ning loob seega eeldused rahumeelseks ja konstruktiivseks koostööks nii õpetajatele kui ka õpilastele.

• Tunniplaani ülesehitamisel on püütud jälgida ergonoomilist rütmi nii, et õppepinge vahelduks lõõgastusega ja relaksatsiooniga läbi kunsti, muusika, käsitöö ja kehalise kasvatuse. Lapsed, kes tunnevad ennast koolis hästi ja kindlana, ei ole ohu allikaks teistele.

• VHK ruumiprogramm on üles ehitatud nii, et oleks tagatud maksimaalne sotsiaalne kontroll:
1) puuduvad suured ühisgarderoobid ja –tualettruumid;
2) alg- ja põhikool ning gümnaasium paiknevad eri majades;
3) klasside vahetunnid on nihkes, mistõttu enamasti ei viibi ühel ajahetkel ühe koridori peal üle 30 lapse.

• Kõigisse VHK hoonetesse pääseb vaid puutemäluga, gümnaasiumihoones töötab valvelaud. Otsitakse lahendusi, kuidas veelgi tõhustada süsteemi, mis kontrolliks võõraste isikute pääsemist koolimajadesse.

• Koolis on välja töötatud hädaolukordade lahendamise plaan ja viidud läbi vastavad õppused.

Turvalisuse tagamist VHK-s komplitseerib asjaolu, et ligi 15% protsenti VHK õpilastest kuulub turvalisuse seisukohast riskigruppi, olles autistlike joontega või tundeelu ja käitumishäiretega lapsed. Seetõttu on VHK-s loodud süsteem õpilaste eripära, sh probleemide tundmaõppimiseks ja nende aitamiseks hädaolukorras nii, et pinged ei kasvaks agressiivsuseks:

o Iga kolme aasta tagant viiakse läbi isiksuse ja võimete testid, et jälgida võimete ja isiksuse dünaamikat. Psühholoogid nõustavad regulaarselt uuringute alusel lapsi ja vanemaid, ennetamaks pingete tekkimist.

o Õpetajate antavate eksperthinnangute põhjal töötatakse välja ettepanekud arengu toetamiseks ning konsulteeritakse vanematega õppe edasise korralduse asjus.

o Riskigruppide käekäiku jälgitakse nädalase intervalliga: algkooli, põhikooli, gümnaasiumi ja Püha Miikaeli Kooli tervisenõukogud töötavad iganädalaselt, et jälgida riskigruppide käekäiku ning võtta õigeaegselt tarvitusele abinõud pinges ja probleemidega õpilaste aitamiseks.

o Viiendas klassis, kus vahetub klassijuhataja, ja kümnendas, kus komplekteeruvad uued grupid, viiakse läbi regulaarsed suhtlemistreeningud.

o Kui mõnda klassi võetakse vastu suurem hulk uusi õpilasi või kui uustulnuk on keerulise taustaga, viiakse samuti läbi suhtlemistreeningud.

o Õpilased, kelle meeleseisund võib ohustada kaasõpilasi, on kooli juhtkonna ja psühholoogi regulaarse jälgimise all. Keerulistes peresuhetes, ülekoormatud või mingil muul põhjusel pinges õpilased suunatakse regulaarsetele kohtumistele kooli psühholoogiga (vahel ka perekonnaõpetuse õpetaja või mõne teise pedagoogiga). Vajadusel nõustatakse ka perekonda. Sotsiaalpedagoog jälgib riskifaktoritega perede
käekäiku.

o Erivajadusega õpilaste rehabiliteerumisel viiakse ta suuremasse gruppi, see toimub samuti psühholoogi järelvalve all. Keerulisematel juhtudel saadab psühholoog õpilast uues grupis (mõnest päevast kuni paari nädalani).

o Kui kavandatud meetodid ei aita pinget vähendada, grupeeritakse rühmad ümber.

o Raskes psüühilises seisundis, keeruliste peresuhetega, suitsidaalsete õpilaste aitamine toimub tihedas ja regulaarses koostöös psühhiaatritega

Iga kool võib sellise jutu kirja panna. Reaalses elus need asjad paraku nii ei toimi. Lapsed on lapsed ja konfliktid tekivad igal pool. Psühholoogid võivad rääkida, klassijuhataja võib rääkida, lahendavad võib-olla selle konflikti, aga tekivad uued. Mis kool see oligi, mille õpilased väidetavalt ei tarbi alkoholi? Reaalsus on paraku teine, sama ka VHK ja koolikiusamisega.

Kas sa lahmid niisama või tead?

Minu õde on VHK pedagoog ja eks ma ikka üht-teist tean 🙂

+2
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 08.01 20:19; 09.01 10:02; 10.01 09:09; 10.01 09:19; 10.01 20:10; 10.01 22:26; 11.01 23:03; 12.01 16:15; 13.01 01:30; 23.11 01:25; 14.01 14:49; 15.01 10:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Konkreetselt Emili koolis käib asi nii:

Kuidas käitume konflikti korral?

Kui konfliktis ei sisaldu vaimset/füüsilist vägivalda, anname vastutuse õpilastele. Seejuures pöörame järjepidevalt tähelepanu konfliktilahendusoskuste õpetamisele.

Kui konfliktis sisaldub vaimne või füüsiline vägivald, siis:

Lõpetame füüsilise/vaimse vägivalla, jääme ise rahulikuks ja võtame emotsioonid maha.
Teeme märkme mustritabelisse (ja individuaalsele käitumislehele).
Toome osapooled kokku:
Anname konflikti osapooltele sõna.
Küsime, kuidas samas olukorras järgmisel korral käituda, mida teisiti teha.
Kehtestame end ja viitame klassi-või koolikokkulepetele.
Anname konfliktist kirja/telefoni teel või silmast silma konfliktis osalenud laste vanematele teada, kui
kokkuleppeid eiratakse korduvalt
või konflikt jättis lapse füüsilisele või vaimsele tervisele jälje
või tegu oli tahtliku konflikti, mitte kogemata juhtunuga.
Üksikkonflikti korral suhtleb lapsevanemaga õpetaja, kelle vastutusalas konflikt toimus.

Kuidas käitume korduva kokkulepete või kooli kodukorra rikkumise korral?
Mõjutusvahendite ja toetusmeetmete järjestust või iseloomu võib õpetaja või direktor vastavalt lapse või probleemi eripärale kohandada. Järgmine vahend/meede võetakse kasutusele, kui eelneval pole mõistliku aja jooksul soovitud arengut/mõju.
Vestlus lapsega
Kirjalik teade lapsevanemale
Kokkusaamine perega ja individuaalsuse kaardi kehtestamine
Regulaarne koostöö tugispetsialistiga ja/või regulaarsed kohtumised perega
Ajutine keeld osaleda pikapäevarühmas, huvitegevuses, õuevahetundides või koolivälises tegevuses
Ajutine keeld osaleda õppetöös koos tingimusega õpitulemused perioodi lõpuks saavutada
Tugiisiku määramine
Koolist eemaldamine

+2
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 08.01 20:19; 09.01 10:02; 10.01 09:09; 10.01 09:19; 10.01 20:10; 10.01 22:26; 11.01 23:03; 12.01 16:15; 13.01 01:30; 23.11 01:25; 14.01 14:49; 15.01 10:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Emili kooli kord näib väga mõistlik.

VHK oma, seevastu, tundus mulle kergelt ülepaisutatuna, hakkas kohati juba nõiajahina mõjuma.

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.01 18:59; 25.11 15:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Emili kooli kord näib väga mõistlik.

VHK oma, seevastu, tundus mulle kergelt ülepaisutatuna, hakkas kohati juba nõiajahina mõjuma.

Huvitav, õpilased ise kirjeldavad VHK-d hoopis vabameelse ja boheemlaslikuna, kus hinnatakse kõigi eripära. Kui guugeldada, leiab mitmeid õpilaste blogisid jmt.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 09.01 07:38; 09.01 11:54; 09.01 17:19; 09.01 17:20; 10.01 13:03; 12.01 20:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Emili kooli direktor saatis täna lastevanematele kirja, kus muuhulgas olid sellised read: “Kindlasti pole me kooli luues valinud kõige kergemat teed. Toetume hulgale teadusuuringutele ja teiste koolide kogemusele ning oleme õpiprotsessi keskmesse seadnud õpetaja ja õpilase suhte. Anname õpilastele keskmisest rohkem vabadust ja vastutust ning õpime rohkem koostöös. Selleks, et liikumine oleks normaalne osa koolipäevast, veedame aega õues.

Kindlasti oleks õpetajatel palju lihtsam, kui valiksime kooli lapsi katsetega, kui koolis oleks lubatud vahetundides mobiilidega mängida, kui õpetajad ei peaks lastega väljas käima, kui lapsed istuksid üksteise selja taga, kui õpetaja kehtestaks end valju hääle ja hirmuga, kui me kasutaksime rühmas probleemide lahendamise asemel tavalisi töövihikuid, kui ainus tagasiside oleks number kontrolltöö all ja tunnistusel jne. See kõik muudaks koolielu palju-palju kergemaks – õpetajal ei kuluks nii palju tundide ettevalmistamiseks ja koostööks, lapsed oleks rangema kontrolli all ja kuuletuksid, kahelised oleksid kahelised ja viielised viielised.

Aga just siin jõuamegi tagasi põhjuseni, miks Emili kool sündis, miks me oleme teinud sellised valikud, miks õpetajad ei lähe lihtsama vastupanu teed. Me tahame, et Emili lapsed õpiksid ise vastutust võtma, probleeme lahendama, omavahel suhtlema ja koostööd tegema. Me teeme Emili kooli, sest me ei taha kasvatada lapsi, kes oskavad suurepäraselt käsu järgi töövihikut täita, kuid kel puudub oskus ja sisemine motivatsioon keelu ja käsuta õppida. Just sellepärast me ei ole läinud lihtsama vastupanu teed.”

See annab väga hea ülevaate sellest, kellele see kool sobib ja kellele mitte.

+2
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 08.01 20:19; 09.01 10:02; 10.01 09:09; 10.01 09:19; 10.01 20:10; 10.01 22:26; 11.01 23:03; 12.01 16:15; 13.01 01:30; 23.11 01:25; 14.01 14:49; 15.01 10:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Päris kindlalt saab Emili kooli metoodika efektiivsuse kohta hinnangu anda, kui õpilased on põhikooli lõpetamas ja gümnaasiumi astumas.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 09.01 14:49; 10.01 09:49; 15.01 12:12;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kommentaar eemaldatud.
3.6. Teisi autoreid tsiteerides või faktide esitamisel viidake algallikale.

Perekooli Moderaator

+6
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 08.01 20:19; 09.01 10:02; 10.01 09:09; 10.01 09:19; 10.01 20:10; 10.01 22:26; 11.01 23:03; 12.01 16:15; 13.01 01:30; 23.11 01:25; 14.01 14:49; 15.01 10:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pelgurannas on veel Avatud kool http://www.avatudkool.ee

Avatud Kool pole Pelgurannas, vaid sellest õppeaastast täiesti Pelgulinnas Aru ja Auna nurgal. Kui juba erakoolidest juttu, siis tahaks väga kuulda ka Avatud Kooli kogemustest. Muidu käivad kuulujutud (et tänapäeva lapsed, eriti kui panna kokku eesti ja vene emakeelega lapsed, käituvad hoopis teisiti, kui kooli asutajad õppetöö planeerimisel ette kujutasid) jne…

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pelgurannas on veel Avatud kool http://www.avatudkool.ee

Avatud Kool pole Pelgurannas, vaid sellest õppeaastast täiesti Pelgulinnas Aru ja Auna nurgal. Kui juba erakoolidest juttu, siis tahaks väga kuulda ka Avatud Kooli kogemustest. Muidu käivad kuulujutud (et tänapäeva lapsed, eriti kui panna kokku eesti ja vene emakeelega lapsed, käituvad hoopis teisiti, kui kooli asutajad õppetöö planeerimisel ette kujutasid) jne…

ok, selge, avatud kool. olen korduvalt mõelnud, et mis kool see on, kus lapsevanemad sõidavad üle varvaste ja ei hooli mitte kui mingitest liikluspiirangutest. lapsed on palju õues, aga kuulmise põhjal suutsin tuvastada ainult vene lapsed.

selle kandi elanikele päris häiriv naaber, ütleksin ma oma põgusate kokkupuudete põhjal.

väga huvitav oleks kuulda, kuidas neil reaalselt see koolielu seal sujub.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.01 18:59; 25.11 15:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie laps käis samuti 2 aastat Emili koolis. Panime ta sinna kooli kodulehel ja koosolekutel kõlanud ilusatele lubedustele tuginedes. Paraku tegelikkus oli aga hoopis midagi muud. Esimesel aastal oli meie klassil väga tore õpetaja, kes oli õppinud õpetajaks ja omas kogemust. Kahjuks aga jäi ta beebiootele ja teises klassis said meie lapsed uue õpetaja. Tema aga ei olnud õpetajaks õppinud ega ka omanud suurt soovi olla õpetaja, tundus, et antud koht on talle lihtsalt augutäiteks. Tegelikkuses õppis ta ülikoolis hoopis midagi muud ja õpetajaamet ei ole tema kutsumus. Teise klassi lõpuks, sain aru, et meie suhteliselt taibukas laps, ei ole samal tasemel teistes koolides õppivate lastega. Otsustasime, kolmandasse klassi läheb ta täiesti tavalisse munitsipaalkooli. Esimesed kaks kuud uues koolis olid rasked, kuna ta oli teistest maha jäänud ja tuli järgi õppida. Tegelikult tuli tal õppida õppima. Tänaseks, kui ta on tavakoolis käinud 3 kuud, läheb tal hästi, on saanud järjele, osad kodused ülesanded jõuab koolis tehtud ja kodus palju teha ei olegi.
Mis puutub koolikiusamisse Emili koolis siis seda on seal küll ja rohkemgi veel. Personal sekkub alles siis kui keegi juba füüsiliselt haiget saab. Muidu ütleb õpetaja lapsele: “ära kaeba, ma ei taha kuulda, lahendage ise oma probleemid”. Esineb ka palju vaimset vägivalda, mis lõpuks eskaleerub füüsilisega. Karistada saab see, kes asja füüsiliseks tegi ja see on enamasti just see laps, keda esmalt vaimselt kiusati ja kellel lõpuks kaas pealt lendas. Siinkohal nõustun eelpool kirjutanud Käoga, Emilis tehakse kõik selleks, et asi väljapoole paistaks ilus ja hea, teglikkus aga on hoopis muu. Tihti kutsutkse tundidesse ja kooliga tutvuma erinevaid külalisi, küll poliitikuid, küll ajakirjanikke ja TV-d, et ikka seda “meil on jube lahe kool” välja näidata. Kahjuks ei ole Emili kool lahe. Kahjuks ei taha iga laps hommikuti sinna kooli minna. Ka meie laps teatas teise klassi lõpus, et tema sügisel Emili kooli enam minna ei taha. Täna tean veel paari last meie lapse klassist, kes sel käia ei taha. Samuti ei ole rahul ka nende laste vanemad.
Kool sobib ideaalselt sellistele lastele, kellede vanematele ei ole oluline koolist saadavad teadmised. Kellele ei ole oluline, kas tema laps saab valida millisesse gümnaasiumisse läheb või peab minema sinna kuhu võetakse.
Ei ole välistatud, et kunagi nad saavad oma kooli selliselt käima nagu kodulehel kirjas. Paraku täna see nii ei ole.

+9
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei ole see kool ühti nii hull nagu kirjeldate, kuidas muidu selgitada, et sinna on suur tung? Iga alustav kool vajab kuni 5a aega, et end käima saada ja igas kollektiivis on töötajaid, kes oma ametipostile ei sobi, aga sellepärast kõiki ühe vitsaga lüüa küll ei tasu. Näidake kooli, kus koolivägivald puudub? Oleneb, kuidas sellega tegeletakse, Emilis tegeletakse. Usun, et kui kolitakse päris oma majja, läheb ka kõik lahedamaks.

+2
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei ole see kool ühti nii hull nagu kirjeldate, kuidas muidu selgitada, et sinna on suur tung? Iga alustav kool vajab kuni 5a aega, et end käima saada ja igas kollektiivis on töötajaid, kes oma ametipostile ei sobi, aga sellepärast kõiki ühe vitsaga lüüa küll ei tasu. Näidake kooli, kus koolivägivald puudub? Oleneb, kuidas sellega tegeletakse, Emilis tegeletakse. Usun, et kui kolitakse päris oma majja, läheb ka kõik lahedamaks.

Ma arvan, et see “suur tung” tähendab vist lihtsalt seda, et soovijaid 1.klassi on rohkem kui kohti. Kuna klassid on väikesed, on see normaalne, kuna see on antud piirkonnas ainus kool ja on väga palju vanemaid, kes töötavad Ülemiste Tehnopargis ja neil on mugav hommikul tööle minnes laps autoga viia koopli samasse piirkonda.

Aga lastele elementaarsete käitumisreeglite õpetamisega peaksid küll selle kooli lapsevanemad ja juhtkond rohkem tegelema. Aitasin eelmisel aastal selles koolis korraldada üht üritust ja mind tõsiselt hämmastas osade 1.-2.kl noormeeste vänge sõnavara, kasvatamatus ning igasuguste reeglite eiramine.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hakkame jah. Seast seal on näiteks nii, et kui keegi vahetunnis kasvõi teist last tõukab, siis informeeritakse kogu kooli lapsevanemaid listi kaudu ja tõukaja-tõugatava klassides räägib psühholoog kogu klassiga jmt. Seal ei saagi mingit kiusamist esineda, sest juba kõige väiksema kiusamiskahtluse korral suhtutakse sellesse nii tõsiselt. Lisaks veel see, et koolil on kindel käitumisreeglistik ja kes seda eirab, eemaldatakse koheselt koolist. Algul ajutiselt ja kui probleem jätkub, permanentselt. Selles koolis tõesti ei esine kiusamist.

Koolis peaks laps lisaks õppimisele omandama ka oskuse ühiskonnas käituda ja seal hakkama saada. Selline karjastumine kõlab kummaliselt.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei ole see kool ühti nii hull nagu kirjeldate, kuidas muidu selgitada, et sinna on suur tung? Iga alustav kool vajab kuni 5a aega, et end käima saada ja igas kollektiivis on töötajaid, kes oma ametipostile ei sobi, aga sellepärast kõiki ühe vitsaga lüüa küll ei tasu. Näidake kooli, kus koolivägivald puudub? Oleneb, kuidas sellega tegeletakse, Emilis tegeletakse. Usun, et kui kolitakse päris oma majja, läheb ka kõik lahedamaks.

Et esimesed lennud lapsi ongi loomulik kadu, sest koolil on vaja neid lihtsalt kohatäiteks? Statistiliselt võib ta pikas plaanis olla piisk meres, aga minu lapse tuleviku seisukohalt on see siiski äärmiselt oluline, et ta ei kuuluks nende hulka, keda “kooli käimasaamise” ajal õpetada unustatakse.

Probleem ei olegi iseenesest ainult ühes õpetajas. Tegu on süsteemse juhtimisveaga. Just alustavale koolile oleks ülioluline leida mõned pikema kogemusega õpetajad. Kui vastuvaidlemist kartes ei soovita leida inimesi, kel oleks endal samuti midagi lauale käia, siis paraku ei toimu selle “käimatõmbamise” käigus ka mingit arengut.

Noori pedagooge on loomulikult kooli vaja, aga täna ei ole seal majas kedagi neid kogemusega toetamas. Kõik, mis seal tehakse, tugineb üksteisele vastukäivatele uuringutele USA-st või mõnest muust ookeanitagusest kohast. Lastega inimkeeli rääkimise ja olukordade selgitamise asemel kasutatakse “trikke”, mis peaksid panema nad soovitult käituma. Mina väidan, et lapsed ei õpi lihtsalt õhust vastutust võtma. Seda peab neile õpetama!

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 07.12 01:43; 10.01 16:29; 10.01 18:55; 14.01 17:27;
To report this post you need to login first.

K

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kommentaar eemaldatud.
3.2. Vältida tuleb pahatahtliku ja halvustava arutelu algatamist ning jätkamist.

Perekooli Moderaator

+9
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 07.12 01:43; 10.01 16:29; 10.01 18:55; 14.01 17:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hakkame jah. Seast seal on näiteks nii, et kui keegi vahetunnis kasvõi teist last tõukab, siis informeeritakse kogu kooli lapsevanemaid listi kaudu ja tõukaja-tõugatava klassides räägib psühholoog kogu klassiga jmt. Seal ei saagi mingit kiusamist esineda, sest juba kõige väiksema kiusamiskahtluse korral suhtutakse sellesse nii tõsiselt. Lisaks veel see, et koolil on kindel käitumisreeglistik ja kes seda eirab, eemaldatakse koheselt koolist. Algul ajutiselt ja kui probleem jätkub, permanentselt. Selles koolis tõesti ei esine kiusamist.

Koolis peaks laps lisaks õppimisele omandama ka oskuse ühiskonnas käituda ja seal hakkama saada. Selline karjastumine kõlab kummaliselt.

Mitte, et ma saaks aru, miks hoopis teise kooli teemas jälle VHKst räägitakse, aga see esimene postitus on küll jama. Mul käivad lapsed aastaid seal ja kordagi pole toimunud mingit listi kaudu kogu kooli vanemate teavitamist. Suured probleemid maanduvad kohe ja kiiresti väikeklassi, sest väikeklassid on igas aastakäigus olemas ja vanemad üle keskmise koostööaltid. Väiksemaid probleeme ketravad klassijuhataja ja psühholoog aastate viisi pisikeste sammudega lahedada. Ei ole nii, et keegi ei kakle, tundi ei sega või teisele halvasti ei ütle. Tehakse kõike seda. Lihtsalt maja on täis pedagoogilist personali, kes on harjunud märkama ja tegelema, ja üldine ootus lastele on heatahtlikkus, isegi kui mõnikord käitumise või teise lapse piiride austamisega nihusti läheb.

Emili kooliga kokkupuude puudub, aga olen ise hariduselt õpetaja ja kui algklassi laste puhul räägitakse konflikti lahendamise eest vastutuse võtmisest, lööb mul ohutuli põlema. Mitte, et see eakohane poleks, juba lasteaia vanemas rühmas peaks lapsed suutma ise konflikti lahendada. Aga siis tuleb mitu aga. Esiteks – selle all peetakse silmas eelkõige sisulisi konflikte – kuidas jagada mänguasju, kellel on järjekorras eesõigus, kes ei taha, et kraanikausi juures veega pritsitakse. Olukord, kus kellegi kohta öeldakse “rõve paks” või loobitakse jäätükkidega, ei ole selles mõttes konflikt. See on kiusamine ja tavaliselt tähendab, et suured probleemid on selle algatajal. Õpetaja peab seda suutma tähele panna ja mõlemaid osapooli kaitsta – kiusatavat otseselt ja kiusajat selle kaudu, et tema probleemidest püütakse sotti saada ja teda aidata. Lisaks peab õpetaja olema eeskujuks ülejäänud klassile, kes ei tohiks sellist käitumist vaikides ignoreerida.

Teiseks – lapsed ei õpi konkflikti tõhusalt lahendama valusa kiusamiskogemuse kaudu. Neile peab keegi andma (õpetama) toimivad strateegiad – kuidas leida lahendusi, mis on kasulikud mõlemale osapoolele, kuidas tõhusalt ennast verbaalselt kaitsta või eemalduda, kui keegi tüli norima hakkab jne. “Võta sina see mänguasi, ma võtan selle, pärast vahetame” on juba sõimerühmas omandatav. “See kõlas väga pahatahtlikult. Ma hea meelega seda juttu enam ei jätkaks,” ei ole isegi kõigile täskasvanutele kohale jõudnud ja õpilastele ka ei jõua, kui õpetaja lastega maha ei istu ja sellistest olukordadest ei räägi. Vastutuse võtab ikka kõigepealt õpetaja, lapsed saavad selle võtta siis, kui nad on ära õppinud, kudias seda teha.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Emili kooliga kokkupuude puudub, aga olen ise hariduselt õpetaja ja kui algklassi laste puhul räägitakse konflikti lahendamise eest vastutuse võtmisest, lööb mul ohutuli põlema.

Kommentaar eemaldatud.
3.2. Vältida tuleb pahatahtliku ja halvustava arutelu algatamist ning jätkamist.

Perekooli Moderaator

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 07.12 01:43; 10.01 16:29; 10.01 18:55; 14.01 17:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teiseks – lapsed ei õpi konkflikti tõhusalt lahendama valusa kiusamiskogemuse kaudu. Neile peab keegi andma (õpetama) toimivad strateegiad – kuidas leida lahendusi, mis on kasulikud mõlemale osapoolele, kuidas tõhusalt ennast verbaalselt kaitsta või eemalduda, kui keegi tüli norima hakkab jne. “Võta sina see mänguasi, ma võtan selle, pärast vahetame” on juba sõimerühmas omandatav. “See kõlas väga pahatahtlikult. Ma hea meelega seda juttu enam ei jätkaks,” ei ole isegi kõigile täskasvanutele kohale jõudnud ja õpilastele ka ei jõua, kui õpetaja lastega maha ei istu ja sellistest olukordadest ei räägi. Vastutuse võtab ikka kõigepealt õpetaja, lapsed saavad selle võtta siis, kui nad on ära õppinud, kudias seda teha.

Mul on hea meel lugeda, et ma ei ole ainuke, kes leiab, et koolis peab esmalt ikkagi õpetaja vastutama. Seda meie Emilis ei kogenud.
Mis puudutab minu lapse kogemust, siis meie klassis räägiti, et kõik peavad sõbrad olema. Minu laps aga ei klappinud kuidagi ühe teise lapsega. Nimetagme neid x ja y. Kui ma siis käisin palumas, et kas oleks võimalik koolis see, et neid ei sunnitaks koos mängima, vaid oodatakse vastastikkust viisakust, siis see ei sobinud. Asi nägi välja nii, et minu laps püüdis eemaldud, kõndis eest ära ja teine laps kõndis järgi. Söökas istus minu laposega samasse lauda. Mu laps tõusis ja kolis mujale ja ta tuli jälle järele. Kui minu laps enam ei kannatanud ja plahvatas, siis oli tema süüdi. Mulle aga heideti ette, et miks ma ei suuda omalapsele selgeks teha, et Emilis on kõik sõbrad ja kõik peavad koos vahetunnis mängima. Mängu tuleb võtta kõik, kes tahavad isegi siis, kui juba kokku lepitud reeglitel alanud mäng tuleb katkestada ja otsast pihta reegleid kokku leppima hakata, sest liitujale ei sobi olemasolevad kokkulepped.
Minu lapse enesesekindlus ja eneseväärikus hävines seal täielikult. Kuna teda ega tema isiklikku ruumi seal ei austatud, vaid sunniti ka puhkehetkel (vahetund) lävima inimestega, kellega ta kohe kuidagi ei klappinud, siis kadus tal jupphaaval austus nii enda kui ka teiste vastu. Oleme teinud meeletud tööd ja teeme edasi, et tema austust iseenda vastu, eneseväärikust ja seeläbi ka lugupidamist teiste vastu uuesti üles ehitada.

+9
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks moderaatorid on kustutanud mõlemast Emili kooli teemast postitused, kus lapsevanemad jagavad kogemusi selle kooliga? See ei ole ju halvustamine, vaid objektiivne kirjeldus.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuulge, pidage nüüd hoogu, kustutate Emili kooli kohta käivad negatiivsed kommentaarid kui selle sama teema all olevad paari teise kooli kohta käivad halvustavad, pahatahtlikud, algallikatele viitamata jne kommentaarid jätate alles. On see nüüd nali või keegi näeb vaeva jätmaks superhead kuvandit koolist, kus on ka rahulolematuid olnud ja nad julgevad omi kogemusi jagada. Kui nii, jääb ikkagi õhku küsimus miks seda tehakse?

+9
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

On see nüüd nali või keegi näeb vaeva jätmaks superhead kuvandit koolist, kus on ka rahulolematuid olnud ja nad julgevad omi kogemusi jagada. Kui nii, jääb ikkagi õhku küsimus miks seda tehakse?

Võib-olla sellepärast:
„Lastevanemate rahuloluküsitluste tulemustest ja kokkuvõttest väärib esiletõstmist, et kõik
küsitluses osalenud vanemad (100%) usaldavad kooli oma lapse arengu toetamisel ning
nõustuvad, et kool töötab pühendunult.“
(Allikas: riikliku järelevalve õiend)

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 14.01 13:41; 14.01 17:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuulge, pidage nüüd hoogu, kustutate Emili kooli kohta käivad negatiivsed kommentaarid kui selle sama teema all olevad paari teise kooli kohta käivad halvustavad, pahatahtlikud, algallikatele viitamata jne kommentaarid jätate alles. On see nüüd nali või keegi näeb vaeva jätmaks superhead kuvandit koolist, kus on ka rahulolematuid olnud ja nad julgevad omi kogemusi jagada. Kui nii, jääb ikkagi õhku küsimus miks seda tehakse?

Kommentaar eemaldatud.
3.2. Vältida tuleb pahatahtliku ja halvustava arutelu algatamist ning jätkamist.

Perekooli Moderaator

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 08.01 20:19; 09.01 10:02; 10.01 09:09; 10.01 09:19; 10.01 20:10; 10.01 22:26; 11.01 23:03; 12.01 16:15; 13.01 01:30; 23.11 01:25; 14.01 14:49; 15.01 10:30;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 63 )


Esileht Koolilaps On siin Emili kooli lapsevanemaid?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.