Ilus juhend on, siin vist on see õigustus?
Õpimapp: koostamise ja hindamise juhend
Õpimapp on iseseisev töö, mis tegelikult tekib jooksvalt tundides. Õpilasel, kes on igas tunnis kohal ja teeb kõik korrektselt kohe ära, ei ole kodus vaja üldse midagi teha. (tõesti?)
Õpimapi koostamise eesmärgid
Õpimapi koostamise käigus õpilane õpib:
– kirjalikku tööd korrektselt vormistama, üles ehitama ja kokku panema,
– oma õppetegevust eesmärgistama, planeerima ja hindama,
– infot koguma, organiseerima, talletama ja kasutama.
Õpimapp on õpilase abimees avatud materjalidega töödes ning õpetajale lihtne võimalus perioodi lõpus hinnata ning mõõta õpilase arengut ja saavutusi.
Vormistus
Hea õpimapp on köidetud nii, et paberilehed selle vahelt välja ei kao ja õpimapi lehitsemine on lihtne. Vihik, mille vahele on klammerdatud töölehed, on väga halvasti kasutatav. Lihtsalt omavahel kokkuklammerdamiseks on töölehti liiga palju.
Nõuanne: kasuta kiirköitjat.
…….
Pane kuupäev igale konspektile ja töölehele!
Hea õpimapp on korrektse välimusega. See tähendab seda, et paberilehti ei ole murtud või käristatud. Lehed on köidetud kohakuti ja õiget pidi.
……..
Hea õpimapi sisu on loogilises järjekorras. Konspektid, töölehed, arvestuslikud tööd jm on õpimappi kogutud nii, et esimesed tööd on eespool ja viimased tagapool.
NB! Kontrolli, et erinevate õppeperioodide materjalid ei oleks segamini!
Hea õpimapi esimene leht on tiitelleht. ……
Sisu
Heas õpimapis on kõik tundides tekkinu olemas. Õpimappi köida kõik konspektid, tunnitööd, töölehed, kodused tööd, arvestuslikud tööd ja nende analüüsid ning muu kraam, mida oled õppimiseks kasutanud. Kui oled puudunud, tuleb tunnitöö käsitsi järgi kirjutada (ainult praktikume järgi ei tee).
……. Kui oled tehtud töö ära kaotanud, siis kas lepid sellega, et see jääbki puudu, või teed selle uuesti. Konspektid tuleb klassikaaslase vihikust käsitsi ümber kirjutada. Töölehed tuleb ise täita.
Heas õpimapis on kõik tundides lahendatud ülesanded õigesti täidetud 100%. Õpimapis olevad ülesanded on tehtud täielikult, töölehed on täielikult ära täidetud.
….
Esitamise tähtaeg on kirjas ….. Kui õpilane hilineb õpimapi esitamisega, arvestab õpetaja seda hindamisel. …..
Kui midagi on puudu, siis teeb õpilane selle kohapeal ära, lepib selle puudumisega või esitab hiljem.
…..
Õpimapi hindamise juhend
Õpimapp on esitatud tähtajaks.
Iga päev hilinemist võtab õpimapi lõplikust punktisummast maha ühe punkti.
Õpimapp on köidetud.
4p – Õpimapp on täielikult köidetud.
3p – Õpimapis on mõni lahtine leht.
2p – Kuigi osa õpimapi lehti on köidetud, on suurem osa lehtedest lahtiselt.
1p – Õpimapp on köidetud klambriga või pandud kilekaante vahele.
0p – Õpimapp koosneb lahtistest lehtedest.
Õpimapp on korrektne.
2p – Õpimapp on täiesti korrektne.
1p – Õpimapi lehed on köidetud erinevale kõrgusele, kuid muidu on õpimapp täiesti korrektne.
0p – Õpimapp on saanud vee- või muid kahjustusi; lehed (või suur osa neist) on kortsus, oluliselt erineva suurusega ja/või köidetud valepidi.
Õpimapp algab tiitellehega.
3p – Õpimapp algab korrektse tiitellehega, kus on kõik väljad õigesti täidetud.
2p – Õpimapp algab korrektse tiitellehega, kus on üksikuid puudujääke.
1p – Õpimapp algab tiitellehega, kus on täidetud mõni üksik väli.
0p – Õpimapil pole tiitellehte.
Õpimapi sisu on õiges järjekorras.
3p – Õpimapi sisu on täiesti õiges järjekorras.
2p – Õpimapis on mõni üksik leht vales kohas, suurem osa ülesandeid on paigutatud õigesti.
1p – Osa õpimapi ülesandeid on õiges kohas, aga enamus on paigutatud juhuslikult.
0p – Õpimapi sisu on täiesti juhuslikus järjekorras.
Õpimapis on kõik perioodi jooksul tekkinu.
6p – Õpimapis on kõik õppeperioodil tekkinud materjalid täielikult täidetud.
5p – Õpimapis olevatest materjalides on üksikuid puudujääke, st mõni osa ülesandest on tegemata.
4p – Õpimapis olevatest materjalides on suuri puudujääke, st suured osad ülesannetest on tegemata.
3p – Õpimapist on puudu mõni konspekt, ülesanne või on pandud sinna tühi tööleht.
2p – Õpimapist on puudu mitu konspekti, ülesannet või on seal mitu tühja töölehte.
1p – Suurem osa perioodi jooksul tekkima pidanud materjalist on puudu.
0p – Õpimapis on mõni üksik konspekt, tööleht või muu ülesanne.