Esileht Koolilaps Sõnaline hindamine

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 83 )

Teema: Sõnaline hindamine

Postitas:

Toon näite. 2. klassi matemaatikas saab tavakoolis laps kolme. Näeb, et on üht-teist punasega parandatud, siin-seal jooned all, äärepeal kommentaarid. OK. laps on oma töö eest kolme kätte saanud, nendib fakti, et midagi ju oskasin ka. (Aga mida täpsemalt?). Nüüd aga numbrivabas koolis, kus samasuguse töö pealt leiab laps kommentaarid, et oled omandanud oskuse üleminekuga liitmisel. Esinevad mõned hooletusvead kümneliste kokku liitmisel.

Aga täpsemalt siis seda, mis oli õigesti. See on ju töö pealt näha, ja kommentaarid ka veel serva peal! Ikka vähe? Ma tõesti ei saa aru vanemate probleemist. Tõsiselt ei saa.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 23.03 15:00; 23.03 15:03; 23.03 15:04; 23.03 16:12; 23.03 17:34; 23.03 18:15; 24.03 08:22; 24.03 08:33; 24.03 09:19; 25.03 13:10; 25.03 13:12; 26.03 20:48; 27.03 07:27; 27.03 12:25; 27.03 12:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ugesin alates 4 aasta vanusest ja päris pakse raamatuid.

Võid mõne näite tuua? Täiesti siirast huvist küsin (võrdlusmoment).

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.03 12:49; 23.03 10:40; 23.03 15:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ugesin alates 4 aasta vanusest ja päris pakse raamatuid.

Võid mõne näite tuua? Täiesti siirast huvist küsin (võrdlusmoment).

“Pipi Pikksukk” oli mäletamist mööda raamat, mille järgi õppisingi raamatutähti lugema. Meil oli üldiselt enamus nõukaajal välja antud lasteraamatutest kodus olemas. Nii et sealt läks edasi kõikide muudega. “Täheke” käis mul ka iga kuu.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 22.03 12:53; 23.03 10:41; 23.03 14:10; 23.03 14:39; 23.03 15:45; 23.03 15:47; 23.03 18:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga mingit vahet numbritega ju ei ole? Numbri asemel lihtsalt mingi muu tähise kasutamine pole ju süsteemi muutmine. See on täpselt sama mis numbrisüsteem, ainult et tähtedega.
Milleks, milleks, milleks?
Olgu, läheme siis tähtedele üle, kui see rahustab, siin pole tõesti vahet.

Ei ole ju päris nii. Teine võimalus oleks siis meie praegused numbrid panna vastama mingile kindlale protsentidevahemikule. Olen nõus, et protsent annab rohkem infot kui lihtsalt hinne. Ja kui õpetaja sinna veel midagi juurde kirjutab, nt. pööra tähelepanu sellele või tollele, siis ongi ju väga hea tagasiside. Aga ainult kopeeritud hinnangud stiilis “saad hästi aru sellest ja tollest” mulle küll midagi ei ütle. No ma näen ju töö pealt ise ka, millest laps aru saab.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 22.03 12:53; 23.03 10:41; 23.03 14:10; 23.03 14:39; 23.03 15:45; 23.03 15:47; 23.03 18:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga mingit vahet numbritega ju ei ole? Numbri asemel lihtsalt mingi muu tähise kasutamine pole ju süsteemi muutmine. See on täpselt sama mis numbrisüsteem, ainult et tähtedega.

Milleks, milleks, milleks?

Olgu, läheme siis tähtedele üle, kui see rahustab, siin pole tõesti vahet.

Ei ole ju päris nii. Teine võimalus oleks siis meie praegused numbrid panna vastama mingile kindlale protsentidevahemikule. Olen nõus, et protsent annab rohkem infot kui lihtsalt hinne. Ja kui õpetaja sinna veel midagi juurde kirjutab, nt. pööra tähelepanu sellele või tollele, siis ongi ju väga hea tagasiside. Aga ainult kopeeritud hinnangud stiilis “saad hästi aru sellest ja tollest” mulle küll midagi ei ütle. No ma näen ju töö pealt ise ka, millest laps aru saab.

Praegused numbrid vastavadki kindlale protsendivahemikule.
Riigi Teataja:
1) Hindamisel võetakse aluseks järgmine protsendiskaala:
1) 90–100% punktide arvust – hinne «5»;
2) 70–89% punktide arvust – hinne «4»;
3) 50–69% punktide arvust – hinne «3»;
4) 25–49% punktide arvust – hinne «2»;
5) 0–24% punktide arvust – hinne «1».

Ja muus osas olen sinuga täiesti nõus. Mitte midagi ei anna jah see üldsõnalisus. Ja parandatud ning hinnatud töö ümberjutustamine ka eriti ei anna. Laps hoiab oma töö alles ja kogu info on peensusteni selle pealt kättesaadav. Miks õpetajaid niimoodi vaevata, aru ma ei saa.

+6
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 23.03 15:00; 23.03 15:03; 23.03 15:04; 23.03 16:12; 23.03 17:34; 23.03 18:15; 24.03 08:22; 24.03 08:33; 24.03 09:19; 25.03 13:10; 25.03 13:12; 26.03 20:48; 27.03 07:27; 27.03 12:25; 27.03 12:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Aga kui näiteks on töö uute sõnade peale ja kahte-kolme sõna ei oska – mis siis sõnaline hindamine oleks? Nt “olid täitsa tubli, aga järgmine kord hakka varem õppima”? 🙂
Pole üldiselt ette tulnud olukorda, kus laps tegelikult ka ei saa aru, millele ta rohkem tähelepanu peaks pöörama. Ma ei tea, kas seda alati juhtub, aga ma aastate jooksul lugenud, et tuleb ette, et kui lõpuks numbritele üle minnakse, siis mõnel lapsel shokk, et “oled täitsa tubli, pööra tähelepanu õigekirjale” tähendab maakeeli hinnet 3 või siis just see, et vanemad ütlevad, et pikk jutt (algklassides üritatakse see ka võimalikult poisitiivne kirjutada) ei anna edasi infot asjade tegeliku seisu kohta.

+5
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 21.03 20:15; 23.03 16:22; 24.03 11:51; 25.03 07:07; 27.03 07:20; 27.03 17:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

1) Hindamisel võetakse aluseks järgmine protsendiskaala:
1) 90–100% punktide arvust – hinne «5»;
2) 70–89% punktide arvust – hinne «4»;
3) 50–69% punktide arvust – hinne «3»;
4) 25–49% punktide arvust – hinne «2»;
5) 0–24% punktide arvust – hinne «1».

Leidsid mingi vanema Riigi Teataja

2011 muudeti hindamise korraldust. Praegu kehtivad protsendivahemikud on järgmised:

Viie palli süsteemis hinnatavate kirjalike tööde koostamisel ja hindamisel lähtutakse põhimõttest, et kui kasutatakse punktiarvestust ja õpetaja ei ole andnud teada teisiti, koostatakse tööd nii, et hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust, hindega „4” 75–89%, hindega „3” 50–74%, hindega „2” 20–49% ning hindega „1” 0–19%.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 22.03 13:55; 23.03 17:27; 23.03 18:14; 24.03 17:02; 24.03 20:03; 25.03 17:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

1) Hindamisel võetakse aluseks järgmine protsendiskaala:

1) 90–100% punktide arvust – hinne «5»;

2) 70–89% punktide arvust – hinne «4»;

3) 50–69% punktide arvust – hinne «3»;

4) 25–49% punktide arvust – hinne «2»;

5) 0–24% punktide arvust – hinne «1».

Leidsid mingi vanema Riigi Teataja

2011 muudeti hindamise korraldust. Praegu kehtivad protsendivahemikud on järgmised:

Viie palli süsteemis hinnatavate kirjalike tööde koostamisel ja hindamisel lähtutakse põhimõttest, et kui kasutatakse punktiarvestust ja õpetaja ei ole andnud teada teisiti, koostatakse tööd nii, et hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust, hindega „4” 75–89%, hindega „3” 50–74%, hindega „2” 20–49% ning hindega „1” 0–19%.

Aa, hästi. No protsendid on ikkagi olemas, ja paned sa nende pealt numbri või tähe, vahet pole.

Aga kui näiteks on töö uute sõnade peale ja kahte-kolme sõna ei oska – mis siis sõnaline hindamine oleks? Nt “olid täitsa tubli, aga järgmine kord hakka varem õppima”? ????

Pole üldiselt ette tulnud olukorda, kus laps tegelikult ka ei saa aru, millele ta rohkem tähelepanu peaks pöörama. Ma ei tea, kas seda alati juhtub, aga ma aastate jooksul lugenud, et tuleb ette, et kui lõpuks numbritele üle minnakse, siis mõnel lapsel shokk, et “oled täitsa tubli, pööra tähelepanu õigekirjale” tähendab maakeeli hinnet 3 või siis just see, et vanemad ütlevad, et pikk jutt (algklassides üritatakse see ka võimalikult poisitiivne kirjutada) ei anna edasi infot asjade tegeliku seisu kohta.

Täpselt. Ei tea sõnade töös kaht sõna ja mina pean kirjutama: sa ei tea kaht sõna.

Absurdide absurd.

+5
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 23.03 15:00; 23.03 15:03; 23.03 15:04; 23.03 16:12; 23.03 17:34; 23.03 18:15; 24.03 08:22; 24.03 08:33; 24.03 09:19; 25.03 13:10; 25.03 13:12; 26.03 20:48; 27.03 07:27; 27.03 12:25; 27.03 12:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Leidsid mingi vanema Riigi Teataja

2011 muudeti hindamise korraldust. Praegu kehtivad protsendivahemikud on järgmised:

Viie palli süsteemis hinnatavate kirjalike tööde koostamisel ja hindamisel lähtutakse põhimõttest, et kui kasutatakse punktiarvestust ja õpetaja ei ole andnud teada teisiti, koostatakse tööd nii, et hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust, hindega „4” 75–89%, hindega „3” 50–74%, hindega „2” 20–49% ning hindega „1” 0–19%.

Paraku meil ei ole levinud protsentide teisendamine numbriks ja vastupidi. Võib-olla peaks siis sealt pihta hakkama? Nagu näha, siis isegi õpetajad pole selle protsendi-värgiga eriti tuttavad.

0
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 22.03 12:53; 23.03 10:41; 23.03 14:10; 23.03 14:39; 23.03 15:45; 23.03 15:47; 23.03 18:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Paraku meil ei ole levinud protsentide teisendamine numbriks ja vastupidi. Võib-olla peaks siis sealt pihta hakkama? Nagu näha, siis isegi õpetajad pole selle protsendi-värgiga eriti tuttavad.

Vastupidi, meil on see levinud. Õpetajad on sellega vägagi kursis. Nagu juba eelnevalt kirjutasin, siis kirjutan töö peale punktid, protsendi ja hinde.
Ilmselt on selle alusel keeruline hinnata näiteks kirjandit, aga ka seal saab õpetaja ju enda jaoks panna nn punktivahemikud a-la sisu vastavus 5 punkti, sõnavaralised oskused 5 punkti, grammatika 5 punkti, seostatus ja ülesehitus 5 punkti ja ongi kokku nt 20 punkti. Siis kui esineb vigu, siis saab teatud osade eest punkte vähendada ja lõpuks koondhinde panna protsendi järgi.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 22.03 13:55; 23.03 17:27; 23.03 18:14; 24.03 17:02; 24.03 20:03; 25.03 17:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Paraku meil ei ole levinud protsentide teisendamine numbriks ja vastupidi. Võib-olla peaks siis sealt pihta hakkama? Nagu näha, siis isegi õpetajad pole selle protsendi-värgiga eriti tuttavad.

Olen küll tuttav, lihtsalt ei pööranud tähelepanu sellele, mida kopisin. Kasutan oma hinnete põhjendamiseks alati protsente, püüan tööd koostada nii, et protsenti oleks kerge arvutada ja lisan selle protsendi alati ka hinde juurde.
Aga siis tuleb veel kirjutada ka kellegi arvates “lahti”.

Niisiis me parandame töö ära, arvutame protsendi, paneme hinde ja siis kirjutame veel sõnadega lahti, et siin oli k-viga ja seal oli p-viga. Kuigi see on selgelt parandatud töö pealt näha.

Minugipoolest võiks nõuda protsentide avaldamist. See pole mulle eriline koorem, sest õiglase hinde leidmiseks arvutan seda nagunii. Aga jäetagu meid rahule nende romaanidega, see hakkab varsti juba tõsiselt juhet kokku ajama.

+8
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 23.03 15:00; 23.03 15:03; 23.03 15:04; 23.03 16:12; 23.03 17:34; 23.03 18:15; 24.03 08:22; 24.03 08:33; 24.03 09:19; 25.03 13:10; 25.03 13:12; 26.03 20:48; 27.03 07:27; 27.03 12:25; 27.03 12:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vastupidi, meil on see levinud. Õpetajad on sellega vägagi kursis. Nagu juba eelnevalt kirjutasin, siis kirjutan töö peale punktid, protsendi ja hinde.
Ilmselt on selle alusel keeruline hinnata näiteks kirjandit, aga ka seal saab õpetaja ju enda jaoks panna nn punktivahemikud a-la sisu vastavus 5 punkti, sõnavaralised oskused 5 punkti, grammatika 5 punkti, seostatus ja ülesehitus 5 punkti ja ongi kokku nt 20 punkti. Siis kui esineb vigu, siis saab teatud osade eest punkte vähendada ja lõpuks koondhinde panna protsendi järgi.

Mulle küll ei meeldiks kui mu minu arvates viit väärt kirjandi all oleks 4 ja mingid protsendid. Kust ma tean, milline osa minu kirjandist oli õpetaja arvates väga hea, milline vähem hea? Jah, saab eraldi hinnata grammatikat ja sisu, aga kirjandi kirjutamine ei ole matemaatika, et võtad aga valemi ette ja muudkui teed. See on loominguline töö. Mõni alustab hea hooga ja sisu on ka, aga lõpetada ei oska. Mõni ei saa kuidagi vedama, aga lõpp on täitsa lahe. Selliste tööde juures just oleks tarvis kommentaare. Ja mida rohkem, seda parem.

Üldiselt tähendab sõnaline hindamine ikkagi õpilase tundmist. Ei ole OK, et õpetajad ei tunne oma õpilasi. See on väga suur probleem. Õpetajad peavad lehvima 2-3 kooli vahel, neil võib olla 140 õpilast (lugesin siinsetest kommentaaridest) ja sellistel tingimustel on tõepoolest võimatu sõnalist hindamist korraldada! Aga hindamissüsteem iseenesest on väga hea, tõesti annab nii vanemale kui lapsele adekvaatse info õnnestumiste/ebaõnnestumiste kohta ning võimaldab õpetajal last kiita/laita täpselt nende sõnadega, mida ta mõtleks kui ta kirjutaks numbrilist hinnet.

+3
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 23.03 11:01; 23.03 19:55; 23.03 23:22; 24.03 14:59; 24.03 19:19; 24.03 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siinkohal avaldan arvamust, et vägagi normaalne on nn. USA süsteem. On protsenttulemused, mis vastavad hindele ja keegi ei keela õpetajal ka lause või paariga täiendavat selgitust kirjutada. Siis võid alati saada protsenthinde ja selle enda jaoks tähemärgiga hindeks teisendada või vastupidi, tead et tähemärgiga hinne vastab alati mingile protsentidevahemikule.

Aga mingit vahet numbritega ju ei ole? Numbri asemel lihtsalt mingi muu tähise kasutamine pole ju süsteemi muutmine. See on täpselt sama mis numbrisüsteem, ainult et tähtedega.

Milleks, milleks, milleks?

Olgu, läheme siis tähtedele üle, kui see rahustab, siin pole tõesti vahet.

Ükskõik, kas number või täht. Oluline on, et see näitab teatud protsenti, mis annab mulle palju selgemat infot, kui pikk jutt. USA hinne/täht on täpsem kui meil, kuna meie süsteemis ei ole kõikides koolides + ja -.
Ma ei taha, et õpetaja peaks tegema topelttööd: alguses parandab ja kommenteerib töö peal ja siis peab selle e-kooli ümber kirjutama. Kirjutada ainult e-kooli? Töö peal on kommentaar vea kõrval ja paremini arusaadav, kui kommentaar üksi e-koolis.

Tundub, et kujundava hindamisega on rahul tublide, püüdlike, õpihimuliste laste vanemad. “Kolmelisel” õpilasel on kama kaks, mitu korda õpetaja kirjutab “püüa kirjutada selgema käekirjaga” või “kirjuta tekstülesandele arvutuse järele sõnaline vastus”, ta jätkab ikka omamoodi, sest sellest ei muutu ju midagi.

Tasemetööd ja muud tööd tehakse täpselt samade tulemuste peale nagu nn tavahindamisega koolides.

Miks samade? Arvestades nende väidetavalt paremat õpimotivatsiooni ja koolirõõmu peaks ju tulemused palju paremad olema.

+4
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 23.03 21:01; 23.03 21:24; 24.03 11:05; 24.03 16:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle küll ei meeldiks kui mu minu arvates viit väärt kirjandi all oleks 4 ja mingid protsendid. Kust ma tean, milline osa minu kirjandist oli õpetaja arvates väga hea, milline vähem hea? Jah, saab eraldi hinnata grammatikat ja sisu, aga kirjandi kirjutamine ei ole matemaatika, et võtad aga valemi ette ja muudkui teed. See on loominguline töö. Mõni alustab hea hooga ja sisu on ka, aga lõpetada ei oska. Mõni ei saa kuidagi vedama, aga lõpp on täitsa lahe. Selliste tööde juures just oleks tarvis kommentaare. Ja mida rohkem, seda parem.

“Kust ma tean, milline osa minu kirjandist oli õpetaja arvates väga hea, milline vähem hea?” Tead õpetaja kommentaaride ja varem kokkulepitud tingimuste järgi.
Kirjandite hindamiseks on eraldi juhendid, nt põhikooli lõpukirjandi hindamise juhend. Kirjaliku töö eel selgitab õpetaja, mida ja kuidas ta hindab. (Hindamispõhimõtete selgitamine õppeperioodi alguses on neile kohustuslik. üldine hindamisjuhend on kooli kodulehel avalikult väljas)
Näiteks kirjandis hinnati kõige rohkem sisu ja õigekirja, vähem punkte sai stiili ja vormistuse eest. Ja kommentaarid on ka seal töö all ja kõrval.
Muudes kirjutistes (muinasjutud, ümberjutustused, raamatuarvustused jne) kirjutab õpetaja tööservale täpselt, mida arvestab.
Saan aru, et kõik ei pruugi olla nii tublid, kui minu laste õpetaja, aga üldiselt teavad lapsed üsna hästi, mis nõudmised on, millest hinne kujuneb ja mida tähendab.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 23.03 21:01; 23.03 21:24; 24.03 11:05; 24.03 16:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vastupidi, meil on see levinud. Õpetajad on sellega vägagi kursis. Nagu juba eelnevalt kirjutasin, siis kirjutan töö peale punktid, protsendi ja hinde.

Ilmselt on selle alusel keeruline hinnata näiteks kirjandit, aga ka seal saab õpetaja ju enda jaoks panna nn punktivahemikud a-la sisu vastavus 5 punkti, sõnavaralised oskused 5 punkti, grammatika 5 punkti, seostatus ja ülesehitus 5 punkti ja ongi kokku nt 20 punkti. Siis kui esineb vigu, siis saab teatud osade eest punkte vähendada ja lõpuks koondhinde panna protsendi järgi.

Mulle küll ei meeldiks kui mu minu arvates viit väärt kirjandi all oleks 4 ja mingid protsendid. Kust ma tean, milline osa minu kirjandist oli õpetaja arvates väga hea, milline vähem hea? Jah, saab eraldi hinnata grammatikat ja sisu, aga kirjandi kirjutamine ei ole matemaatika, et võtad aga valemi ette ja muudkui teed. See on loominguline töö. Mõni alustab hea hooga ja sisu on ka, aga lõpetada ei oska. Mõni ei saa kuidagi vedama, aga lõpp on täitsa lahe. Selliste tööde juures just oleks tarvis kommentaare. Ja mida rohkem, seda parem.

Üldiselt tähendab sõnaline hindamine ikkagi õpilase tundmist. Ei ole OK, et õpetajad ei tunne oma õpilasi. See on väga suur probleem. Õpetajad peavad lehvima 2-3 kooli vahel, neil võib olla 140 õpilast (lugesin siinsetest kommentaaridest) ja sellistel tingimustel on tõepoolest võimatu sõnalist hindamist korraldada! Aga hindamissüsteem iseenesest on väga hea, tõesti annab nii vanemale kui lapsele adekvaatse info õnnestumiste/ebaõnnestumiste kohta ning võimaldab õpetajal last kiita/laita täpselt nende sõnadega, mida ta mõtleks kui ta kirjutaks numbrilist hinnet.

140? Mul on ligi 400…. Ühes koolis.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 21.03 17:19; 23.03 14:00; 23.03 14:02; 23.03 21:34; 25.03 07:07; 26.03 20:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pooldan väga! Minu lapsed käivad koolis, kus on 7. klassini kujundav hindmamine ja ma ei suuda piisavalt tänulik selle eest olla. Lastes on säilinud koolirõõm, puudub nn hindestress ja nad oskavad enda teadmisi, töid analüüsida. Väga lihtne on ju õpetajal töö alla üks number läratada ja loota, et laps selle sisust aru saab. Kujundava hindamise puhul aga ei panda ÜLDSE hindeid, mis tähendab, et idee järgi ei tohi panna ka Suurepärane! Halb! Hea! jne hinnanguid. Selliseid hinnanguid panevad ikkagi need vanakooli õpetajad, kes ei suuda uue süsteemiga harjuda ja arvavad, et nad lihtsalt ei tohi numbriga hinnata. Tegelikult ei ole nad aga asja ideest aru saanud.

Toon näite. 2. klassi matemaatikas saab tavakoolis laps kolme. Näeb, et on üht-teist punasega parandatud, siin-seal jooned all, äärepeal kommentaarid. OK. laps on oma töö eest kolme kätte saanud, nendib fakti, et midagi ju oskasin ka. (Aga mida täpsemalt?). Nüüd aga numbrivabas koolis, kus samasuguse töö pealt leiab laps kommentaarid, et oled omandanud oskuse üleminekuga liitmisel. Esinevad mõned hooletusvead kümneliste kokku liitmisel.

Arusaadav ju. Mis läks hästi, mis halvasti, mida laps on omandanud, mida veel vaja harjutada. Laps ei ole saanud endale halvamaigulist number kolme töö alla, vaid konstruktiivset kriitikat, mis ei kõiguta tema enesehinnangut. Seega, säilib õpimotivatsioon ja koolirõõm.

Kaugeltki ei tähenda see, et lapsed ei omanda sellise hindamise juures korralikult ainekavas ettenähtut. Tasemetööd ja muud tööd tehakse täpselt samade tulemuste peale nagu nn tavahindamisega koolides. Lihtsalt lapsi ei hinnata numbriga. See ei tähenda, et nad enda töö ja teadmiste eest tagasisidet ei saa.

Kas tegu on tavakooliga?

Jaa, tegu tavakooliga.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 23.03 08:35; 23.03 21:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

140? Mul on ligi 400…. Ühes koolis.

See on tõeliselt kurb. Kui paljusid oma õpilasi sa nime-ja nägupidi tunned? On sinu jaoks üldse isiksused? Või on pigem numbrid? Ilmselt ongi keeruline hinnata kedagi, kelle edenemistest või takerdumistest puudub ülevaade. Väga keeruline on märgata ja aidata hätta jäänud last kui sa ei teagi, et ta on hädas. Sellise lapse vanemad vaatavad päevikus kahtesid ja näägutavad kodus, õpetaja paneb kahtesid ja näägutab koolis. Kurb.

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 23.03 11:01; 23.03 19:55; 23.03 23:22; 24.03 14:59; 24.03 19:19; 24.03 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

140? Mul on ligi 400…. Ühes koolis.

See on tõeliselt kurb. Kui paljusid oma õpilasi sa nime-ja nägupidi tunned? On sinu jaoks üldse isiksused? Või on pigem numbrid? Ilmselt ongi keeruline hinnata kedagi, kelle edenemistest või takerdumistest puudub ülevaade. Väga keeruline on märgata ja aidata hätta jäänud last kui sa ei teagi, et ta on hädas. Sellise lapse vanemad vaatavad päevikus kahtesid ja näägutavad kodus, õpetaja paneb kahtesid ja näägutab koolis. Kurb.

Nagu õpetaja oleks selles ise süüdi, et tal nii palju õpilasi on… 400 õpilast ei ole erakordne kogus õpetaja jaoks. Mul on umbes 300 õpilast – nagu kõigil normkoormusega põhikooliõpetajatel, kes õpetavad ainet, kus on kaks tundi nädalas (s.t enamik aineid). Gümnaasiumiklassid on aga suuremad ja nii võibki vabalt õpilaste arv ka üle 400 kerkida. Ning jah, ma tean kõigi nimesid ja tunnen nägupidi ära, nad on minu jaoks isiksused. Aga on küll keeruline jah. Eks seda püüavadki siin paljud õpetajad öelda, et kujundav hindamine ei saa toimida nii nagu peaks, kui õpetajal pole lihtsalt aega sisuka tagasiside andmiseks. Tööd ise mitte tundes on lihtne mõelda, et võtku õpetaja see 5 minutit, aga selle peale ei tulda, et nii tuleb ju kõigile õpilastele kirjutada ja 300 x 5 minutit on 24 tundi tööd, 400 x 5 minutit aga juba suisa üle 33 tunni.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nagu õpetaja oleks selles ise süüdi, et tal nii palju õpilasi on… 400 õpilast ei ole erakordne kogus õpetaja jaoks. Mul on umbes 300 õpilast – nagu kõigil normkoormusega põhikooliõpetajatel, kes õpetavad ainet, kus on kaks tundi nädalas (s.t enamik aineid). Gümnaasiumiklassid on aga suuremad ja nii võibki vabalt õpilaste arv ka üle 400 kerkida. Ning jah, ma tean kõigi nimesid ja tunnen nägupidi ära, nad on minu jaoks isiksused. Aga on küll keeruline jah. Eks seda püüavadki siin paljud õpetajad öelda, et kujundav hindamine ei saa toimida nii nagu peaks, kui õpetajal pole lihtsalt aega sisuka tagasiside andmiseks. Tööd ise mitte tundes on lihtne mõelda, et võtku õpetaja see 5 minutit, aga selle peale ei tulda, et nii tuleb ju kõigile õpilastele kirjutada ja 300 x 5 minutit on 24 tundi tööd, 400 x 5 minutit aga juba suisa üle 33 tunni.

Ongi aeg väikeseks rahvaharidustööks, tõepoolest.
Oletame, et oledki bioloog, kellel on kaks tundi nädalas. Õpetaja normkoormus on keskelt läbi, ütleme 22 nädalatundi. (See kõigub kooliti.)
Ütleme, et sul on 3 paralleeli, a 25 õpilast (sageli on rohkem). 75 õpilasega saad siis 6 tundi kätte. Oleme leebed ja korrutame kolmega, mitte neljaga. 18 nädalatunni juures on sul siis 225 õpilast. Paljud õpetajad töötavad siiski korrutatult neljaga, see teeb normkoormuse ehk 24 nädalatunni juures 300 õpilast.

Viis minutit inimese peale ei vea välja, kui sa pead tundma ja ANALÜÜSIMA neid kui isiksusi, ja mitte ainult – ka kirjeldama nende isiklikku arengut, nagu ju tegelikult ideaal on ja sisuliselt nõutakse. Pane igaühe kohta kirja, et selles asjas paranesid, aga tolles asjas läksid tagasi, seda saaksid parandada nõnda ja tolle jaoks tuleks teha toda.
Isegi parimate märkmete juures, mida selline süsteem vajaks, tuleb sul need 300 õpilase kohta jooksvalt tehtud märkmed läbi töötada ja näpuga järge pidada, kuidas Maril toimus edenemine selles ja Jüril tolles. Või nagu siin keegi soovis, et kirjandi see osa oli hea ja too osa vähem hea.

Mõelge natukenegi, vanemad, mida see tähendab!?

Nii me siis katsume kuidagi toime tulla ja üks kopipeistib, teine kirjutab pealiskaudselt, keegi pole päriselt rahul ja meie sureme selle töökoorma alla.

Mis peamine: see on suhteliselt mõttetu, kuna kogu areng on juba kord dokumenteeritud hinnetes ja kommentaaridega või parandatud töödes. Hoidke need alles ja ärge lennutage minu higi ja vaevaga kommenteeritud kirjandit või muud tööd prügikasti, et ah küll õps pärast veel e-kooli üle kirjutab. Olekski hundid söönud ja lambad terved.

No mis parata, selline nõue on, aga kui see veel põhikooli lõpuni laieneb, nagu suund on, siis mina panen küll ameti maha. Ja kardetavasti pole ma ainus.

Tuleks ikkagi teha mõistusega vahet, mis on üldhariduslik massikool ja selle võimalused, ja mis on individuaalne eraõpe. Praegune olukord ja tendentsid on ebainimlikud õpetajate suhtes. Ja kui õpetaja on ülekoormatud, kannatavad õpilased, see on kindel. Aja, mille me saaksime kulutada tõesti individuaalselt suulise tagasiside peale koos naeratuste ja soojade või vähem soojade sõnadega, me peame kulutama selle tagasiside nõuetekohasele kirjalikule vormistamisele.

+10
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 23.03 15:00; 23.03 15:03; 23.03 15:04; 23.03 16:12; 23.03 17:34; 23.03 18:15; 24.03 08:22; 24.03 08:33; 24.03 09:19; 25.03 13:10; 25.03 13:12; 26.03 20:48; 27.03 07:27; 27.03 12:25; 27.03 12:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See on tõeliselt kurb. Kui paljusid oma õpilasi sa nime-ja nägupidi tunned? On sinu jaoks üldse isiksused? Või on pigem numbrid? Ilmselt ongi keeruline hinnata kedagi, kelle edenemistest või takerdumistest puudub ülevaade. Väga keeruline on märgata ja aidata hätta jäänud last kui sa ei teagi, et ta on hädas. Sellise lapse vanemad vaatavad päevikus kahtesid ja näägutavad kodus, õpetaja paneb kahtesid ja näägutab koolis. Kurb.

On küll kurb, nõus.
Aga veidi lohutuseks: me ikka tunneme neid ja märkame üldjuhul ka hädasolijaid. Iseasi, kas me nendega tegeleda jõuame, nii põhjalikult kui vaja oleks.

See on koolide argipäev juba aastate kaupa, mulle on üllatus, et see on ikka veel kellelegi üllatus.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 23.03 15:00; 23.03 15:03; 23.03 15:04; 23.03 16:12; 23.03 17:34; 23.03 18:15; 24.03 08:22; 24.03 08:33; 24.03 09:19; 25.03 13:10; 25.03 13:12; 26.03 20:48; 27.03 07:27; 27.03 12:25; 27.03 12:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pooldan. Olen kolme lapse ema ja on olemas võrdlusmoment.
Noorimal lapsel hakati hindeid panema 4.klassis ja sinnani oli kujundav hindamine. Meie laps oleks ka saanud üsna halbu hindeid sest alul ei läinud hästi. Saime õigel ajal jaole ja nüüd neljad-viied ning koolirõõm alles.
Kogemus ka lapsega kel juba 1.klassis ühtesid ja kahtesid laoti. No ei jõudnud talle kohale mille eest. Ja meil oli ka raske aru saada kas oli teadmiste või käitumise eest.

+5
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.03 09:16; 26.03 21:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kogemus ka lapsega kel juba 1.klassis ühtesid ja kahtesid laoti. No ei jõudnud talle kohale mille eest. Ja meil oli ka raske aru saada kas oli teadmiste või käitumise eest.

Selle probleemi lahendaks hulga lihtsam nõue: kommenteerida lühidalt iga hinnet e-koolis. Peaks piisama.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 23.03 15:00; 23.03 15:03; 23.03 15:04; 23.03 16:12; 23.03 17:34; 23.03 18:15; 24.03 08:22; 24.03 08:33; 24.03 09:19; 25.03 13:10; 25.03 13:12; 26.03 20:48; 27.03 07:27; 27.03 12:25; 27.03 12:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kogemus ka lapsega kel juba 1.klassis ühtesid ja kahtesid laoti. No ei jõudnud talle kohale mille eest. Ja meil oli ka raske aru saada kas oli teadmiste või käitumise eest.

Kommenteerimata ühtede-kahtede panemine esimeses klassis ei ole ju ometi tavapärane. Ühe/mõne õpetaja/kooli pärast ei pea süsteemi muutma. Kasulikum oleks neid õpetajaid/koole muuta.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 23.03 21:01; 23.03 21:24; 24.03 11:05; 24.03 16:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Mul on lapsel klassis 32 last. No mingi valemiga ei suuda ükski õpetaja kirjutada 32 tõsiseltvõetavat hinnangut pidevalt. Ja nii veel mitmes klassis. Kas lastele kasulikum poleks, kui lapsevanem jälgiks lapse nõrku külgi ja vaene aineõpetaja veedaks õhtu oma lastega mängides ja oleks koolipäeval puhanum? Või äkki õpetaja kirjutaks nendele, kellele on, mida kirjutada. Tundub nii sisutu tegevus 5 asemel pikka romaani kirjutada.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 21.03 20:15; 23.03 16:22; 24.03 11:51; 25.03 07:07; 27.03 07:20; 27.03 17:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See on koolide argipäev juba aastate kaupa, mulle on üllatus, et see on ikka veel kellelegi üllatus.

Mulle on see üllatus ilmselt sel põhjusel, et mu lapsed ei ole kunagi õppinud koolis, kus on üle 300 õpilase. Hetkel õpivad kõik erakoolis, aga ka varasemad tavakoolid on olnud väiksema õpilaste arvuga.
Minu jaoks on normaalne, et mu laste õpetajad tunnevad neid ja teavad, millal neid ise ergutada, millal minu käest abi paluda.

Minu lapsed on keskmiselt usinad õpilased, neid peab ikka aeg-ajalt utsitama kiiremini, paremini ja rohkem tegema. Õpetajad teavad, et pere toetusega saab arvestada ning negatiivsem hinnang antaksegi pigem edasi lapsevanemale, mitte lapsele. Mu tütar on näiteks koduste tööde tegemisel lohakas ja esitab töid tihti hiljem kui õpetaja soovib. Ta ei saa selle eest halbu hindeid, hoopis minule saabub märkus, et teaksin lapse kodutööde tegemist mõnda aega terasemalt jälgida. Lapsel on teadmised, aga ta lihtsalt ei viitsi. Ma ei arva, et 1 või 2 selle eest teda usinamaks muudaks*, küll aga teeks need hinded karuteene tema tõelisele õpiedukusele. Kool ei ole ju karistusasutus, see on õppeasutus. Loevad omandatud teadmised, mitte hinded.

*oleme selle üle elanud tavakoolis, kus õpetaja laduski tegemata koduste tööde eest ühtesid. Üherida ei muutnud last usinamaks, jättis hoopis tunnistusel tema teadmistest väga vale mulje.

+1
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 23.03 11:01; 23.03 19:55; 23.03 23:22; 24.03 14:59; 24.03 19:19; 24.03 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

*oleme selle üle elanud tavakoolis, kus õpetaja laduski tegemata koduste tööde eest ühtesid. Üherida ei muutnud last usinamaks, jättis hoopis tunnistusel tema teadmistest väga vale mulje.

Jällegi õpetaja või kooli “süü”, et hinnete parandamist ei nõuta. Meil on esitamata kodutöö X ja see asendatakse hindega, kui töö tehtud-esitatud. Negatiivsed hinded ei ole püsimajäävad karistused, vaid märgid, et sellega, mille eest hinne pandi, tuleb tegeleda ja hinne parandada.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 23.03 21:01; 23.03 21:24; 24.03 11:05; 24.03 16:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

*oleme selle üle elanud tavakoolis, kus õpetaja laduski tegemata koduste tööde eest ühtesid. Üherida ei muutnud last usinamaks, jättis hoopis tunnistusel tema teadmistest väga vale mulje.

Ja muidugi kooli süü, et lapsel kodused töö tegemata olid…

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 22.03 13:55; 23.03 17:27; 23.03 18:14; 24.03 17:02; 24.03 20:03; 25.03 17:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jällegi õpetaja või kooli “süü”, et hinnete parandamist ei nõuta. Meil on esitamata kodutöö X ja see asendatakse hindega, kui töö tehtud-esitatud. Negatiivsed hinded ei ole püsimajäävad karistused, vaid märgid, et sellega, mille eest hinne pandi, tuleb tegeleda ja hinne parandada.

See on hea alternatiiv, aga kui sul on 400+ õpilast, on sul siis aega jälgida, kelle üle-eelmise kodutöö X lahendamata on ja kes kuidas oma kodutööga jänni jäi?

Ja muidugi kooli süü, et lapsel kodused töö tegemata olid…

“muidugi” oli irooniline, eks? Või lugesidki selle mu kommentaarist? Ma ei näe süüd ei koolil, ei kodul. See on tema enda asi, kas on piinlik õpetajale otsa vaadata või ei. Tema peab ju koolis aru andma iga kord kui kodused tööd on tegemata. Minu asi on talle edastada info, et selline käitumine ei ole sobilik ja olen sealjuures väga tänulik, kui õpetaja mind lapse koolitöö edenemistega kursis hoiab.

See konkreetne laps on kodutöödega laisk olnud terve oma kooliea. Tundides ei ole temaga kunagi probleeme, aga kodus õppimisele kuluva aja peab leidma oma hobi arvelt. Hobiga tegeleks ta oma aruga 24/7. Teeb kodutööd siis kui press nii koolist kui minu poolt juba ebameeldivaks muutub.

Pere teised lapsed ei ole endale sellist erilist huvi leidnud ja neile ei tundu koduste tööde tegemine ülekohtune.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 23.03 11:01; 23.03 19:55; 23.03 23:22; 24.03 14:59; 24.03 19:19; 24.03 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See on tema enda asi, kas on piinlik õpetajale otsa vaadata või ei. Tema peab ju koolis aru andma iga kord kui kodused tööd on tegemata. Minu asi on talle edastada info, et selline käitumine ei ole sobilik ja olen sealjuures väga tänulik, kui õpetaja mind lapse koolitöö edenemistega kursis hoiab.

Aga kas on vahet, kui õpetaja kirjutab sõnalise hinnangu, et “ole ikka hoolsam ja tee ikka kodused tööd ka ära”, või paneb e-kooli 1 märkega kodune töö. Sulle kui lapsevanemale annab ju see sama sõnumi, et pead kontrollima, et lapse kodune töö oleks tehtud. Ilmselt ei ole piinlikum otsa vaadata ei siis, kui on saadud sõnaline hinnang ega siis, kui oled saanud 1. Kui ikka ei lähe korda, siis ei lähe. Selliseid lapsi on. Siin peabki lapsevanm kätt pulsil hoidma ja vaatama, et laps teeks vajalikud asjad ära, et ei tekiks õppetöös auku.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 22.03 13:55; 23.03 17:27; 23.03 18:14; 24.03 17:02; 24.03 20:03; 25.03 17:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga kas on vahet, kui õpetaja kirjutab sõnalise hinnangu, et “ole ikka hoolsam ja tee ikka kodused tööd ka ära”, või paneb e-kooli 1 märkega kodune töö. Sulle kui lapsevanemale annab ju see sama sõnumi, et pead kontrollima, et lapse kodune töö oleks tehtud. Ilmselt ei ole piinlikum otsa vaadata ei siis, kui on saadud sõnaline hinnang ega siis, kui oled saanud 1. Kui ikka ei lähe korda, siis ei lähe. Selliseid lapsi on. Siin peabki lapsevanm kätt pulsil hoidma ja vaatama, et laps teeks vajalikud asjad ära, et ei tekiks õppetöös auku.

Üks kord veel – sellele lapsele on see 1 täiesti ükstapuha. Tema kuulab minu epistli ära, aga 1 jääb ikkagi päevikusse. Teda ei distsiplineeri hinnetega, sest hinded ei ole karistuseks ega ergutuseks. Hinded peaksid peegeldama teadmisi. Teadmised tal on. Ta lihtsalt ei viitsi teha kodus seda, mida ta päev otsa koolis juba teinud on. Kui kodutööks on mõni pikemaajalisem projekt või referaat, siis selle teeb ta ära esimeste hulgas. Tavaliselt saab ta töösse põimida ka oma hobi ja selline kodutöö teeb talle rõõmu.

Õnneks on tal sellised õpetajad, kes teavad, et ei maksa pidevalt tänitada. Saadavad mulle teate, et mingi hulk kodutöid on jälle lohakile jäänud ja ma siis võtan ühel õhtul plika ette, et teeme korraga ära. Ja jälle rahu maa peal.

Mul kolmanda klassi laps näiteks ei toogi kodutööd koju. Tema sihib, et kõik saaks koolis tehtud. Aga tema õpetaja on ka muidugi selline, kes saadab vanematele kirja, et täna õppisime seda ja toda, koju jäi see korrata või kirjutada, aga kui täna enam ei jaksa, las siis jääb. Ehk siis tema arvates ei ole hädatarvidust peale kooli veel kodus õppida, tema saab laste edenemisest isegi aru. Ja kui märkab, et keegi maha jäämas on, siis teavitab eraviisiliselt vanemaid.
Vanemates klassides see loomulikult nii ei jää, aga kui seda peale kooli tehtavat tööd niigi palju saab edasi lükata, on juba väga hästi. Ja sõnaline hindamine on sealjuures hindamatu väärtusega, sest see tõesti annab tagasisidet, kas laps on lihtsalt hooletu ja ei pane tundides tähele või on tegemist õpiraskusega.

0
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 23.03 11:01; 23.03 19:55; 23.03 23:22; 24.03 14:59; 24.03 19:19; 24.03 22:29;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 83 )


Esileht Koolilaps Sõnaline hindamine

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.