Kas siit kellegi laps on saanud kutse VHK vestlusele? Tulemused on väljas, aga isegi üle 90 p tulemustega kõigis ainetes on kirjas, et pole ületanud lävendit ja ei ole kutustud vestlusele. Tekib küsimus, milliste tulemustega seal koolis siis vestlusele üldse pääseb?
Teema: VHK gümn katsed
Tekib küsimus, milliste tulemustega seal koolis siis vestlusele üldse pääseb?
Seal on ju erialakatsed ka, äkki need loevad rohkem.
See on süsteemi viga. Õiged tulemused tulevad homme.
Tekib küsimus, milliste tulemustega seal koolis siis vestlusele üldse pääseb?
Seal on ju erialakatsed ka, äkki need loevad rohkem.
erialakatseid ei ole ju kõigis suundades.
süsteemiviga kõlab muidugi usutavalt.
erialakatseid ei ole ju kõigis suundades.
Reaalsuunda läheb enamik VHK/PMK 9. klasside poistest ja sotsiaalsuunda enamik oma kooli tüdrukutest. Selle võrra on nagunii nendesse klassidesse kohti vähem. Kui meie laps katsetas, siis vist ainult paar-kolm VHK poissi läks mujale, mõned läksid teatriklassi ja ülejäänud kõik reaalklassi. Ja mõtle ise, kui palju neid on – 9. poisteklassis on ca 30 õpilast.
erialakatseid ei ole ju kõigis suundades.
Reaalsuunda läheb enamik VHK/PMK 9. klasside poistest ja sotsiaalsuunda enamik oma kooli tüdrukutest. Selle võrra on nagunii nendesse klassidesse kohti vähem. Kui meie laps katsetas, siis vist ainult paar-kolm VHK poissi läks mujale, mõned läksid teatriklassi ja ülejäänud kõik reaalklassi. Ja mõtle ise, kui palju neid on – 9. poisteklassis on ca 30 õpilast.
hea teada siis, et ka gümnaasiumikatsed on VHKs suur illusioon ehk pool linna kandideerib kolmele vabale kohale.
ma arvasin, et oma õpilaste automaatne edasiminek on jäänud minevikku, sest nüüd pidid neil ju teistega koos ja täpselt samasugused katsed olema.
ma arvasin, et oma õpilaste automaatne edasiminek on jäänud minevikku, sest nüüd pidid neil ju teistega koos ja täpselt samasugused katsed olema.
No mingid katsed on jah, aga minu arust on see pigem formaalsus. Ega seal keegi ju kahtedele ei õpi ja see on nende arengukavas ka sees, et eelkõige näevad nad ennast gümnaasiumina kristlikele põhikoolidele ehk et VHK, PMK, Toomkool, Kohila Mõisakool, Kaarli kool, PJK. Kõigil pole hetkel veel selles vanuses klasse muidugi, aga suund on selline.
erialakatseid ei ole ju kõigis suundades.
Reaalsuunda läheb enamik VHK/PMK 9. klasside poistest ja sotsiaalsuunda enamik oma kooli tüdrukutest. Selle võrra on nagunii nendesse klassidesse kohti vähem. Kui meie laps katsetas, siis vist ainult paar-kolm VHK poissi läks mujale, mõned läksid teatriklassi ja ülejäänud kõik reaalklassi. Ja mõtle ise, kui palju neid on – 9. poisteklassis on ca 30 õpilast.
Mingit sotsiaalsuunda ei ole VHKs olemas, pead silmas ilmselt keelteharu.
Reaalharus on ca pooled õpilastest tulnud väljaspoolt VHK, seega mingit kolmest kohast rääkida on ilmselge liialdus, neid kohti on ca 15-19.
Lisaks on majandusharu, mis koosneb enamuses väljaspoolt tulnutest.
erialakatseid ei ole ju kõigis suundades.
Reaalsuunda läheb enamik VHK/PMK 9. klasside poistest ja sotsiaalsuunda enamik oma kooli tüdrukutest. Selle võrra on nagunii nendesse klassidesse kohti vähem. Kui meie laps katsetas, siis vist ainult paar-kolm VHK poissi läks mujale, mõned läksid teatriklassi ja ülejäänud kõik reaalklassi. Ja mõtle ise, kui palju neid on – 9. poisteklassis on ca 30 õpilast.
Mingit sotsiaalsuunda ei ole VHKs olemas, pead silmas ilmselt keelteharu.
Reaalharus on ca pooled õpilastest tulnud väljaspoolt VHK, seega mingit kolmest kohast rääkida on ilmselge liialdus, neid kohti on ca 15-19.
Lisaks on majandusharu, mis koosneb enamuses väljaspoolt tulnutest.
VHK-s on järgmised õppesuunad:
1. Reaal
2. Sotsiaal / prantsuse keel / majandus
3. Kunst
Enamik tüdrukuid läheb edasi nr 2 suunda, enamik poisse läheb edasi nr 1 suunda. Vähemalt minu lapse lennus oli nii, lõpetas mõne aasta eest.
http://www.vhk.ee/gymnaasium/oppetoo
erialakatseid ei ole ju kõigis suundades.
Reaalsuunda läheb enamik VHK/PMK 9. klasside poistest ja sotsiaalsuunda enamik oma kooli tüdrukutest. Selle võrra on nagunii nendesse klassidesse kohti vähem. Kui meie laps katsetas, siis vist ainult paar-kolm VHK poissi läks mujale, mõned läksid teatriklassi ja ülejäänud kõik reaalklassi. Ja mõtle ise, kui palju neid on – 9. poisteklassis on ca 30 õpilast.
Mingit sotsiaalsuunda ei ole VHKs olemas, pead silmas ilmselt keelteharu.
Reaalharus on ca pooled õpilastest tulnud väljaspoolt VHK, seega mingit kolmest kohast rääkida on ilmselge liialdus, neid kohti on ca 15-19.
Lisaks on majandusharu, mis koosneb enamuses väljaspoolt tulnutest.
VHK-s on järgmised õppesuunad:
1. Reaal
2. Sotsiaal / prantsuse keel / majandus
3. Kunst
Enamik tüdrukuid läheb edasi nr 2 suunda, enamik poisse läheb edasi nr 1 suunda. Vähemalt minu lapse lennus oli nii, lõpetas mõne aasta eest.
Majandus ja keeleklassid on ju eraldi, st gümnaasiumis on 4 paralleelklassi, kõigil oma tunniplaan – reaaklass, keeleklass, majandusklass ja teatri/muusika/kunstiklass
Majandus ja keeleklassid on ju eraldi, st gümnaasiumis on 4 paralleelklassi, kõigil oma tunniplaan – reaaklass, keeleklass, majandusklass ja teatri/muusika/kunstiklass
See on igal aastal erinev ja oleneb õpilaste arvust. Kui minu laps gümnaasiumisse läks, olid koos teater/kino/kunst, keel/majandus/sotsiaal ja muusika/reaal.
Kui sa vaatad praegu Stuudiumis gümnaasiumi tunniplaane, siis näed, et kõik aastakäigud on erinevad.
Reaalharus on ca pooled õpilastest tulnud väljaspoolt VHK, seega mingit kolmest kohast rääkida on ilmselge liialdus, neid kohti on ca 15-19.
sel aastal ei paista see küll kehtivat, sest isegi mat maksimumpunktidega ei olnud võimalik välja teenida kutset vestlusele.
ma lihtsalt ei saa aru, miks seda komejanti tehakse? raisatakse laste aega ja energiat, raisatakse oma õpetajate aega tööde kontrollimisele. VHK katsed olid veel vaheajal, nii et mõnigi pere pidi nt oma reisiplaanid ümber tegema. võiks ju öelda kohe, et oma õpilastest jääb reaalklassis üle 1/2/3 kohta ja kandideeritakse nendele. või et reaalklassi sel aastal vastuvõttu ei toimu.
Reaalharus on ca pooled õpilastest tulnud väljaspoolt VHK, seega mingit kolmest kohast rääkida on ilmselge liialdus, neid kohti on ca 15-19.
sel aastal ei paista see küll kehtivat, sest isegi mat maksimumpunktidega ei olnud võimalik välja teenida kutset vestlusele.
ma lihtsalt ei saa aru, miks seda komejanti tehakse? raisatakse laste aega ja energiat, raisatakse oma õpetajate aega tööde kontrollimisele. VHK katsed olid veel vaheajal, nii et mõnigi pere pidi nt oma reisiplaanid ümber tegema. võiks ju öelda kohe, et oma õpilastest jääb reaalklassis üle 1/2/3 kohta ja kandideeritakse nendele. või et reaalklassi sel aastal vastuvõttu ei toimu.
Matas maksimumpunktid ja ei saanud reaalklassi? See on küll kummaline. Kuidas ülejäänud punktid olid?
Reaalharus on ca pooled õpilastest tulnud väljaspoolt VHK, seega mingit kolmest kohast rääkida on ilmselge liialdus, neid kohti on ca 15-19.
sel aastal ei paista see küll kehtivat, sest isegi mat maksimumpunktidega ei olnud võimalik välja teenida kutset vestlusele.
ma lihtsalt ei saa aru, miks seda komejanti tehakse? raisatakse laste aega ja energiat, raisatakse oma õpetajate aega tööde kontrollimisele. VHK katsed olid veel vaheajal, nii et mõnigi pere pidi nt oma reisiplaanid ümber tegema. võiks ju öelda kohe, et oma õpilastest jääb reaalklassis üle 1/2/3 kohta ja kandideeritakse nendele. või et reaalklassi sel aastal vastuvõttu ei toimu.
Matas maksimumpunktid ja ei saanud reaalklassi? See on küll kummaline. Kuidas ülejäänud punktid olid?
väga head. ja mitu sellist last, mitte üksikjuht.
Huvitav, kuidas üks munitsipaalkool (loe avaliku raha eest toimetav kool) saab endale nii läbipaistmatut ja ebavõrdsetel alustel põhinevat vastuvõtukorda lubada+ Eelkõige muidugi seetõttu, et sisseastujad ja nende vanemad ei ole seda läbipaistvust nõudnud. Oleks huvitav, kui mõni lapsevanem oma lapse huvide kaitseks näiteks pöörduks kohtusse ning nõuaks selle kaudu võrdset kohtlemist, sealhulgas siis ka põhjendamata eeliste andmise lõpetamist ning läbipaistva ja võrdsetel aluselt põhineva vastuvõtukorra loomist.
Oleks huvitav, kui mõni lapsevanem oma lapse huvide kaitseks näiteks pöörduks kohtusse ning nõuaks selle kaudu võrdset kohtlemist, sealhulgas siis ka põhjendamata eeliste andmise lõpetamist ning läbipaistva ja võrdsetel aluselt põhineva vastuvõtukorra loomist.
See on sama jutt, kui kaebaks balletkooli kohtusse väitega, et riik rahastab, aga vastu võetakse ainult peenikesi. Mille poolest teiste maksumaksjate lapsed kehvemad on?
Oleks huvitav, kui mõni lapsevanem oma lapse huvide kaitseks näiteks pöörduks kohtusse ning nõuaks selle kaudu võrdset kohtlemist, sealhulgas siis ka põhjendamata eeliste andmise lõpetamist ning läbipaistva ja võrdsetel aluselt põhineva vastuvõtukorra loomist.
See on sama jutt, kui kaebaks balletkooli kohtusse väitega, et riik rahastab, aga vastu võetakse ainult peenikesi. Mille poolest teiste maksumaksjate lapsed kehvemad on?
balletikool on riigikool, nii et täiesti asjassepuutumatu näide. kui ma teen lahti tallinna haridusameti kodulehe, siis on seal kirjas – vanalinna hariduskolleegium, omandivorm – munitsipaalomand.
Huvitav, kuidas üks munitsipaalkool (loe avaliku raha eest toimetav kool) saab endale nii läbipaistmatut ja ebavõrdsetel alustel põhinevat vastuvõtukorda lubada+ Eelkõige muidugi seetõttu, et sisseastujad ja nende vanemad ei ole seda läbipaistvust nõudnud. Oleks huvitav, kui mõni lapsevanem oma lapse huvide kaitseks näiteks pöörduks kohtusse ning nõuaks selle kaudu võrdset kohtlemist, sealhulgas siis ka põhjendamata eeliste andmise lõpetamist ning läbipaistva ja võrdsetel aluselt põhineva vastuvõtukorra loomist.
kusjuures vhk vastuvõtukorra punkt 2.8 ütleb täiesti üheselt järgmist:
Õpilased, kes ületavad praktiliste tööde kõikides valdkondades nullkriteeriumi ja näitavad valmisolekut õppida valitud erialavaldkonnas süvendatult, kutsutakse vestlusele. Vestlusele kutsutakse ka õpilased, kes saavutasid silmapaistvaid tulemusi õppesuuna või eriala lõikes, kuid ühes praktilises töös ei ületanud nullkriteeriumi.
Balletikooli näide on asjassepuutumatu, kuid mitte ilmtingimata omandivormi tõttu. Balletikooli vastuvõtmisel on objektiivsed kriteeriumid, laps peab balletti mingil kindlal tasemel oskama ning see saab vastuvõtu aluseks. Eelneval tuginedes, aga VHK puhul ei ole vastuvõtu aluseks kindlad objektiivsed kriteeriumid (formaalselt tunduvad siiski olevat), vaid pigem subjektiivsed, nt sa pead olema lõpetanud mingil kindla põhikooli või peab perekondlik või religioosne taust olema vastav. Objektiivne kriteerium on näiteks see, et noor inimene teeb inglise keele või matemaatika testi mingile kindlale tasemele. Avaliku raha eest tegutsev kool ei tohiks endale selliseid valikukriteeriume lubada. Kogu ebavõrdsus seisnebki antud juhul selles, et osade maksumaksjate lapsed ei ole kehvemad ning kõigil peaks olema objektiivseteke kriteeriumitele vastates võimalus kooli sisse saada.
Avaliku raha eest tegutsev kool ei tohiks endale selliseid valikukriteeriume lubada.
Kas balletikool ei tegutse avaliku raha eest?
Reaalharus on ca pooled õpilastest tulnud väljaspoolt VHK, seega mingit kolmest kohast rääkida on ilmselge liialdus, neid kohti on ca 15-19.
sel aastal ei paista see küll kehtivat, sest isegi mat maksimumpunktidega ei olnud võimalik välja teenida kutset vestlusele.
ma lihtsalt ei saa aru, miks seda komejanti tehakse? raisatakse laste aega ja energiat, raisatakse oma õpetajate aega tööde kontrollimisele. VHK katsed olid veel vaheajal, nii et mõnigi pere pidi nt oma reisiplaanid ümber tegema. võiks ju öelda kohe, et oma õpilastest jääb reaalklassis üle 1/2/3 kohta ja kandideeritakse nendele. või et reaalklassi sel aastal vastuvõttu ei toimu.
Nii tugevad punktid annavad ju loota, et saadakse sisse ka teistesse tugevatesse kesklinna koolidesse. Ja kas sellisel juhul oleks valik endiselt VHK kasuks?
Eelneval tuginedes, aga VHK puhul ei ole vastuvõtu aluseks kindlad objektiivsed kriteeriumid (formaalselt tunduvad siiski olevat), vaid pigem subjektiivsed, nt sa pead olema lõpetanud mingil kindla põhikooli või peab perekondlik või religioosne taust olema vastav. Objektiivne kriteerium on näiteks see, et noor inimene teeb inglise keele või matemaatika testi mingile kindlale tasemele.
no aga vhk ei anna ju võimalustki tõestada, et sa vastad ka subjektiivsetele kriteeriumidele! või on eesti kristlaste kogukond nii väike, et kõik tunnevad kõiki? ei ole ju. pealegi võib ka ilmalikust perekonnast pärit laps olla kiriku poole pöördunud (mul endalgi tutvusringkonnast selliseid näiteid).
Avaliku raha eest tegutsev kool ei tohiks endale selliseid valikukriteeriume lubada.
Kas balletikool ei tegutse avaliku raha eest?
Balletikool muidugi tegutseb avaliku raha eest ja nende valikukriteerium on ka objektiivne- tantsuoskus. Nende jaoks ei ole oluline, kus õpilaskandidaat balletialusõppe sai või, millist usku praktiseerivad tema vanemad.
Eelneval tuginedes, aga VHK puhul ei ole vastuvõtu aluseks kindlad objektiivsed kriteeriumid (formaalselt tunduvad siiski olevat), vaid pigem subjektiivsed, nt sa pead olema lõpetanud mingil kindla põhikooli või peab perekondlik või religioosne taust olema vastav. Objektiivne kriteerium on näiteks see, et noor inimene teeb inglise keele või matemaatika testi mingile kindlale tasemele.
no aga vhk ei anna ju võimalustki tõestada, et sa vastad ka subjektiivsetele kriteeriumidele! või on eesti kristlaste kogukond nii väike, et kõik tunnevad kõiki? ei ole ju. pealegi võib ka ilmalikust perekonnast pärit laps olla kiriku poole pöördunud (mul endalgi tutvusringkonnast selliseid näiteid).
Subjektiivsed kriteeriumid ei tohigi olla valikul oluliseks, kuna neid ei saa kuidagi mõjutada. Seega on kohatu, et keegi neid üleüldse tõestaks.
Avaliku raha eest tegutsev kool ei tohiks endale selliseid valikukriteeriume lubada.
Kas balletikool ei tegutse avaliku raha eest?
Balletikool muidugi tegutseb avaliku raha eest ja nende valikukriteerium on ka objektiivne- tantsuoskus. Nende jaoks ei ole oluline, kus õpilaskandidaat balletialusõppe sai või, millist usku praktiseerivad tema vanemad.
Eelneval tuginedes, aga VHK puhul ei ole vastuvõtu aluseks kindlad objektiivsed kriteeriumid (formaalselt tunduvad siiski olevat), vaid pigem subjektiivsed, nt sa pead olema lõpetanud mingil kindla põhikooli või peab perekondlik või religioosne taust olema vastav. Objektiivne kriteerium on näiteks see, et noor inimene teeb inglise keele või matemaatika testi mingile kindlale tasemele.
no aga vhk ei anna ju võimalustki tõestada, et sa vastad ka subjektiivsetele kriteeriumidele! või on eesti kristlaste kogukond nii väike, et kõik tunnevad kõiki? ei ole ju. pealegi võib ka ilmalikust perekonnast pärit laps olla kiriku poole pöördunud (mul endalgi tutvusringkonnast selliseid näiteid).
Subjektiivsed kriteeriumid ei tohigi olla valikul oluliseks, kuna neid ei saa kuidagi mõjutada. Seega on kohatu, et keegi neid üleüldse tõestaks.
no see subjektiivne kriteerium on neil vastuvõtutingimustes sees, see ei saa kellelegi üllatusena tulla. lausa 50 % annab vestlus. see, et vastuvõtukord on just selline nagu see on, on hoopis omaette teema. minu teema on see, et isegi ametlikele vastuvõtutingimustele ei vasta nende tegutsemine.
kas sinna kooli mitte perekonna maailmavaate järgi vastu ei võeta?
Avaliku raha eest tegutsev kool ei tohiks endale selliseid valikukriteeriume lubada.
Kas balletikool ei tegutse avaliku raha eest?
Balletikool muidugi tegutseb avaliku raha eest ja nende valikukriteerium on ka objektiivne- tantsuoskus. Nende jaoks ei ole oluline, kus õpilaskandidaat balletialusõppe sai või, millist usku praktiseerivad tema vanemad.
Eelneval tuginedes, aga VHK puhul ei ole vastuvõtu aluseks kindlad objektiivsed kriteeriumid (formaalselt tunduvad siiski olevat), vaid pigem subjektiivsed, nt sa pead olema lõpetanud mingil kindla põhikooli või peab perekondlik või religioosne taust olema vastav. Objektiivne kriteerium on näiteks see, et noor inimene teeb inglise keele või matemaatika testi mingile kindlale tasemele.
no aga vhk ei anna ju võimalustki tõestada, et sa vastad ka subjektiivsetele kriteeriumidele! või on eesti kristlaste kogukond nii väike, et kõik tunnevad kõiki? ei ole ju. pealegi võib ka ilmalikust perekonnast pärit laps olla kiriku poole pöördunud (mul endalgi tutvusringkonnast selliseid näiteid).
Subjektiivsed kriteeriumid ei tohigi olla valikul oluliseks, kuna neid ei saa kuidagi mõjutada. Seega on kohatu, et keegi neid üleüldse tõestaks.
no see subjektiivne kriteerium on neil vastuvõtutingimustes sees, see ei saa kellelegi üllatusena tulla. lausa 50 % annab vestlus. see, et vastuvõtukord on just selline nagu see on, on hoopis omaette teema. minu teema on see, et isegi ametlikele vastuvõtutingimustele ei vasta nende tegutsemine.
Võib olla tõesti on see kirjas, aga seda ma püüangi selgitada, et ükski avaliku raha eest tegutsev kool ei tohiks sellistele alustele tuginedes vastuvõttu korraldada. See tekitab ebavõrdsust ning on läbipaistmatu. Oleks huvitav, kui keegi prooviks sellele vastu astuda.
kas sinna kooli mitte perekonna maailmavaate järgi vastu ei võeta?
kas siis poleks mitte aus seda öelda? või teha enne vestlused ja seejärel ainetestid?
Eelneval tuginedes, aga VHK puhul ei ole vastuvõtu aluseks kindlad objektiivsed kriteeriumid (formaalselt tunduvad siiski olevat), vaid pigem subjektiivsed, nt sa pead olema lõpetanud mingil kindla põhikooli või peab perekondlik või religioosne taust
Palun, VHK-s ei mängi religioon küll erilist rolli!
kas sinna kooli mitte perekonna maailmavaate järgi vastu ei võeta?
kas siis poleks mitte aus seda öelda? või teha enne vestlused ja seejärel ainetestid?
Nad lihtsalt ei jõua nii paljudega vestelda, kui sinna igal aastal katsetama tulevad. Seepärast on testid enne. Kui sulle selle kooli põhimõtted ei sobi, miks sa sinna katsetad? Arusaamatu on punnitada end kuhugi sisse ja siis hakata vinguma, et miks neil nii nõmedad põhimõtted on ja kas neid ära ei saa muuta. VHK on üsna omanäoline ja kui sulle see nägu ei meeldi, siis enamik koole on ju sellest erinevad. See märkus on küll õige, et võiks olla ausalt öeldud, mitmele vabale kohale kandideerimine toimub. Oma kooli laste katsed võiks olla enne ja siis saaks seda ju teha, et teised juba teavad, mitu kohta vabaks jäi. Samuti on elemntaarne, et testidel saadud maksimumpunktidega siiski pääseb vestlusele (kui just tunnistust ka ei arvestata ja seal midagi väga pahasti pole), ilmselgelt on sel juhul midagi mäda, kui nii ei ole. Aga suhtle kooliga otse ja küsi järele, miks nii juhtus.
Oma kooli laste katsed võiks olla enne ja siis saaks seda ju teha, et teised juba teavad, mitu kohta vabaks jäi.
Oma kooli laste katsed ongi varem ära, aga oma kooli lastest katsetab osa ka mujale, kus tulemused tulevad hiljem. Seega ei ole VHK avalike katsete ajaks veel teada, kui palju tegelikult vabu kohti jääb.
Mujalt tulnute puhul tuleb ju esitada mitmekümneleheküljeline ankeet enne eksameid, ma arvan, et see mängib kõige suuremat rolli sissesaamisel. VHK Gümnaasiumi vastuvõtukord ütleb ka, et “otsuse VHK Gümnaasiumi õpilaskandidaadiks vastuvõtmise kohta teeb direktor vastuvõtukomisjoni ettepanekul tutvusuuringu tulemuste põhjal.”
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.