Esileht Ilu ja tervis Aspergerid, kuidas toime tulete?

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 143 )

Teema: Aspergerid, kuidas toime tulete?

Postitas:

Ma ei saa aru, mida sa sellega öelda tahad. Mõistan, et sul oli plaanis aspergerit madaldada, naeruvääristada.

Ma sain küll aru, mida ta sellega öelda tahtis.
Seda, et parema käe reeglid (ehk LE) suudavad Aspid vabalt ära õppida, aga elementaarseid elu reegleid (ER) ei suuda ja ajavad selle saamatuse kaela. A`la ma olengi selline, miks te pahandate.

Siin vblla tekibki vahe pärisAspi ja võltsAspi vahel. Aspid pole ju lollid inimesed, vastupidi.
Mulle on igasugu reeglid päris hästi selged ja kui mul omal sünnipäev on, siis, jah, lülitan tel. välja, FB-d ei loe ja midagi ei oota. Sest see on minu ja teen, mis tahan.
Aga tavalisele sõbrale tema sünnipäeval ikkagi kuskilt välja pigistan….lennult ta ei tule, aga ta kindlasti tuleb, sest see punkt on ER-is kirjas. Ja ma olen seda lugenud.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 18.09 15:11; 18.09 16:16; 18.09 16:54; 18.09 20:54; 19.09 10:32; 19.09 12:27; 19.09 14:15; 19.09 14:21; 19.09 14:32; 20.09 14:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sorri, ilmselt rumal küsimuus – aga kuidas te siis üldse hariduse saate kui kõike peab seletama ja põhjendama?

See on naljakas küsimus jah. Sotsiaalne oskamatus ei võrdu vaimselt vähevõimekusega. Haridus analüüsil, selgitusel ja loogikal ju põhinebki. Eriti reaalteadused. Pigem tekib küsimus, et kuidas haridus omandatakse ILMA selgituste, põhjenduste ja seoste vastu huvi tundmata.

Sünnipäev – tuleb soovida õnne, tekitab küsimusi, aga võrdsete teede ristmik – annan paremal olevale autole teed – nagu ei tekita v? Äkki siis mõtled ka, et kuradile see paremalt tulev auto? Aga ei mõtle ju, sest elu ja oma auto on kallimad. No comments…

Ma ei saa aru, mida sa sellega öelda tahad. Mõistan, et sul oli plaanis aspergerit madaldada, naeruvääristada. Palun selgita, kuidas sul selline soov tekkis ja mida sa sellega saavutada tahad.

Ma tahan öelda, et kui normintellektiga inimene õpib ära ühes situatsioonis käitumise ja sellega kaasnevad võimalikud tagajärjed, siis õpib ta ka teise. A ma seda soovi asja ei viitsi küll seletada.

Sa oled lihtsalt kiuslik.

+3
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 39 korda. Täpsemalt 18.09 15:03; 18.09 15:49; 18.09 16:11; 18.09 16:26; 18.09 16:54; 18.09 16:56; 18.09 17:21; 18.09 18:39; 18.09 20:58; 18.09 21:49; 18.09 21:59; 18.09 22:26; 18.09 23:23; 19.09 12:12; 19.09 12:20; 19.09 13:09; 19.09 13:16; 19.09 14:14; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 14:36; 19.09 14:39; 19.09 14:42; 19.09 14:49; 19.09 15:56; 19.09 16:26; 19.09 16:59; 20.09 14:10; 20.09 15:32; 20.09 22:31; 21.09 00:20; 21.09 11:06; 22.09 12:37; 23.09 11:19; 23.09 11:31; 23.09 15:40; 24.09 01:52; 26.09 19:50; 28.09 18:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tõesti? Mitte kunagi pole inimestel tööl kiire? Miks peaks kahtlustama, et inimene valetab?

1. Töö ajal ei sõbrannatatagi nagunii vaid tehakse tööd. Kas sul kui on tööl kiire, siis pole õhtul aega sõbrannaga kinno minna?

Mul on õhtul aega, kui ma vaid ise tagan.

Tänapäeva inimene ei suuda ega töötagi üle 10h päevas, järelikult 14h jääb tal aega midagi muud teha.

Keegi ei käi ka tööl 7 päeva nädalas ja kui käibki, siis vastavalt puhkab kauem.

2. “Töö juures kiired ajad”, “tööl rasked ajad” jne KÕIK sellised väljendid on seal nimekirjas, mida kasutatakse millegi välja vabandamiseks, ettekäändeks jne. Mees saab naisega tuttavaks ja siis kaob, kuna “tööl kiired ajad” või vastupidi, enam pole aega sõbranna jaoks, mis iganes puhul sobib see “tööl kiired ajad”

3.Veel küsimusi?

Ma ei tuleks eladeski selle peale, et “tööl kiired ajad” võiks olla vabandus. Kuidas ma peaks siis väljendama end, kui mul on töö juures kiire? Ja üldiselt tähendab pingeline tööpäev ka seda, et tahaks pärast niisama kodus lebotada, mitte kuhugi välja minna.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 19.09 14:01; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 21:53; 20.09 14:20; 20.09 14:27; 20.09 22:02; 20.09 22:39;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sünnipäev – tuleb soovida õnne, tekitab küsimusi, aga võrdsete teede ristmik – annan paremal olevale autole teed – nagu ei tekita v? Äkki siis mõtled ka, et kuradile see paremalt tulev auto? Aga ei mõtle ju, sest elu ja oma auto on kallimad. No comments…

Ma ei saa aru, mida sa sellega öelda tahad. Mõistan, et sul oli plaanis aspergerit madaldada, naeruvääristada. Palun selgita, kuidas sul selline soov tekkis ja mida sa sellega saavutada tahad.

Ta üritab ju mõista. Aru saada, miks üks korduv reeglipärane asi jääb meelde, teised (just neid sotsiaalseid olukordasid puudutavad) mitte. Siin teemas on küll mitme nurga alt kirjutatud, aga ikka on veidi segaseks ongi jäänud, mille poolest erineb Asperger tavalisest introvertsest eestlasest. Natuke pahad näited on jäänud domineerima ja need niiöelda valusamad näited ei ole esile tulnud.

Mulle tundub nii, et see tavaline introvert tunneb end seltskonnas ebamugavalt, sest arvab, et peaks midagi rääkima, aga ei tule kohe mitte midagi pähe ja seetõttu piinleb seal, mõjudes ebakindlalt. Aspergeril aga ei tule pähegi, et võiks midagi rääkida, ta võib vabalt seista vestluskaaslase kõrval pea püsti ja samas mõelda oma mõtteid, ilma partneri juttu tagasisidestamata ja arvata, et kõik on OK. Samas tema mõjub sedasi hoopis ülbelt. See teeb sotsiaalse suhtluse raskeks, sest ülbe inimesega ei teki tahtmist väga tihedalt suhelda.
Kas nii?

Järgnevalt tekibki selle eelneva vastaja küsimus – miks suhtlusoskuste õppimine raskem on kui liikluseeskirja? Seda, et vestluspartnerile aeg-ajalt “Aa”, “Või nii” ja “Kuidas sa end siis tundsid” öelda, peaks ju samamoodi meeldejäetav olema?

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 18.09 15:51; 19.09 09:53; 19.09 11:01; 19.09 11:47; 19.09 14:25; 19.09 14:38; 19.09 15:23; 19.09 16:14; 19.09 16:35; 19.09 17:29; 20.09 07:13; 20.09 22:17; 21.09 08:26; 23.09 08:27; 28.09 12:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks peaks kahtlustama, et inimene valetab?

Sest versioon nr.1 oli:
Mu ainus sõbranna hoiab eemale ja ma ei tea isegi, miks. Ei julge küsida ka, sest viimasel vestlusel sain teada, et olen erakordelt isekas ja enesekeskne inimene (enda arust olen hoopis liiga mõistev ja naiivne, mind kasutatakse üsna tihti ära).

Versioon 2, on “tööl kiired ajad”

No kumb siis on, otsustagu ükskord ära. Kas jäi hinge midagi kraapima, kuna sina olid isekas – ok, siis seletagu lahti, VÕI ei kraabi midagi ja ongi kiired ajad….Mida kannatab pärast tööd mõnusalt selgitada, et kle, ma olen nii väsinud, et ei jäksa sinuga praegu rääkidagi vms….

Need kaks korraga ei saa olla ja üks neist on luiskamine.
Sellepärast arvan.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 18.09 15:11; 18.09 16:16; 18.09 16:54; 18.09 20:54; 19.09 10:32; 19.09 12:27; 19.09 14:15; 19.09 14:21; 19.09 14:32; 20.09 14:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul pole juhilube ja ma ei tea midagi võrdsete teedega ristmikest. Miks te arvate, et ma tahtlikult tahan kellegi elu ja tervise kallale kippuda? Kust see nüüd tuli?

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 39 korda. Täpsemalt 18.09 15:03; 18.09 15:49; 18.09 16:11; 18.09 16:26; 18.09 16:54; 18.09 16:56; 18.09 17:21; 18.09 18:39; 18.09 20:58; 18.09 21:49; 18.09 21:59; 18.09 22:26; 18.09 23:23; 19.09 12:12; 19.09 12:20; 19.09 13:09; 19.09 13:16; 19.09 14:14; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 14:36; 19.09 14:39; 19.09 14:42; 19.09 14:49; 19.09 15:56; 19.09 16:26; 19.09 16:59; 20.09 14:10; 20.09 15:32; 20.09 22:31; 21.09 00:20; 21.09 11:06; 22.09 12:37; 23.09 11:19; 23.09 11:31; 23.09 15:40; 24.09 01:52; 26.09 19:50; 28.09 18:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks te arvate, et ma tahtlikult tahan kellegi elu ja tervise kallale kippuda? Kust see nüüd tuli?

Nüüd läks midagi kaduma. Seda ei öelnud ju keegi?
Aga hea näide kerkis nüüd üles – kas juhilubade saamine on miski, mis Aspergeri jaoks võib keeruline olla?

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 18.09 15:51; 19.09 09:53; 19.09 11:01; 19.09 11:47; 19.09 14:25; 19.09 14:38; 19.09 15:23; 19.09 16:14; 19.09 16:35; 19.09 17:29; 20.09 07:13; 20.09 22:17; 21.09 08:26; 23.09 08:27; 28.09 12:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks te arvate, et ma tahtlikult tahan kellegi elu ja tervise kallale kippuda? Kust see nüüd tuli?

Nüüd läks midagi kaduma. Seda ei öelnud ju keegi.

Aga hea näide kerkis nüüd üles – kas juhilubade saamine on miski, mis Aspergeritel on keeruline?

Minu puhul kindlasti, ma ehmatan liiga palju, ei suudaks ilmselt liiklust korralikult jälgida jne.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 39 korda. Täpsemalt 18.09 15:03; 18.09 15:49; 18.09 16:11; 18.09 16:26; 18.09 16:54; 18.09 16:56; 18.09 17:21; 18.09 18:39; 18.09 20:58; 18.09 21:49; 18.09 21:59; 18.09 22:26; 18.09 23:23; 19.09 12:12; 19.09 12:20; 19.09 13:09; 19.09 13:16; 19.09 14:14; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 14:36; 19.09 14:39; 19.09 14:42; 19.09 14:49; 19.09 15:56; 19.09 16:26; 19.09 16:59; 20.09 14:10; 20.09 15:32; 20.09 22:31; 21.09 00:20; 21.09 11:06; 22.09 12:37; 23.09 11:19; 23.09 11:31; 23.09 15:40; 24.09 01:52; 26.09 19:50; 28.09 18:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esitex diagnoositaxe meil Aspergeri syndroomi tänini ka täiskasvanutel.

Teisex põex ma vähem sõbranna pärast, sõbrad ikka lähevad & tulevad, sigivad & surevad. Aga see töö värk . . . millest Sa elad, teemaalgataja? Või millega yldse sisustad oma päevi, et ei jääx marineerima end mõtetega kõigest, mis läx nihu?

Neurotyypsetel inimestel on sageli pettekujutelm, et sõprus on võimalik vaid täiesti kattuvate arusaamade korral. Jah, lihtsam on kyll, aga ma võin koos muusikat kuulata ka kodanikuga, kellega usust või poliitikast rääkimine lõpex korraliku kakelungiga.

Aspie alati ei tea, mida teine tajub. Ei saa hakkama emotsioonide ylekyllusega & võib seda väljendada naeruna matusel või fyysilise vägivallana olmeolukorras. Või lihtsalt jaurab esimese ettejuhtunud kuulaja surnux talle parajasti olulisel teemal. Keskendumisvõime on meil ju viis pluss . . .

Yx aspiest tydruk käis kord kõrgkoolis, aga perekondlikel põhjustel pidi pooleli jätma. Kursakaaslaste lõpetamisel siiski oli kohal. Kursajuhendaja, tydruku meelest yx lahedamaid inimesi siin ilmas, tuli seal talle rääkima, et kui saad, kobi kooli tagasi, mis raiskad oma mõistust niisama. Tydruk vastas talle, et äh, ma oskan hästi suhu võtta, rohkem haridust ei ole mulle elamisex vaja.

See tydruk olin mina.

+6
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sünnipäev – tuleb soovida õnne, tekitab küsimusi, aga võrdsete teede ristmik – annan paremal olevale autole teed – nagu ei tekita v? Äkki siis mõtled ka, et kuradile see paremalt tulev auto? Aga ei mõtle ju, sest elu ja oma auto on kallimad. No comments…

Nii palju ajumahtu ka pole, et teha vahet seadusel, mis päästab elusid ja kombel, mis tõstab osade egosid?

+7
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 19.09 12:58; 19.09 14:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sünnipäev – tuleb soovida õnne, tekitab küsimusi, aga võrdsete teede ristmik – annan paremal olevale autole teed – nagu ei tekita v? Äkki siis mõtled ka, et kuradile see paremalt tulev auto? Aga ei mõtle ju, sest elu ja oma auto on kallimad. No comments…

Ma ei saa aru, mida sa sellega öelda tahad. Mõistan, et sul oli plaanis aspergerit madaldada, naeruvääristada. Palun selgita, kuidas sul selline soov tekkis ja mida sa sellega saavutada tahad.

Ta üritab ju mõista. Aru saada, miks üks korduv reeglipärane asi jääb meelde, teised (just neid sotsiaalseid olukordasid puudutavad) mitte. Siin teemas on küll mitme nurga alt kirjutatud, aga ikka on veidi segaseks ongi jäänud, mille poolest erineb Asperger tavalisest introvertsest eestlasest. Natuke pahad näited on jäänud domineerima ja need niiöelda valusamad näited ei ole esile tulnud.

Mulle tundub nii, et see tavaline introvert tunneb end seltskonnas ebamugavalt, sest arvab, et peaks midagi rääkima, aga ei tule kohe mitte midagi pähe ja seetõttu piinleb seal, mõjudes ebakindlalt. Aspergeril aga ei tule pähegi, et võiks midagi rääkida, ta võib vabalt seista vestluskaaslase kõrval pea püsti ja samas mõelda oma mõtteid, ilma partneri juttu tagasisidestamata ja arvata, et kõik on OK. Samas tema mõjub sedasi hoopis ülbelt. See teeb sotsiaalse suhtluse raskeks, sest ülbe inimesega ei teki tahtmist väga tihedalt suhelda.

Kas nii?

Järgnevalt tekibki selle eelneva vastaja küsimus – miks suhtlusoskuste õppimine raskem on kui liikluseeskirjal? Seda, et vestluspartnerile aeg-ajalt “Aa”, “Või nii” ja “Kuidas sa end siis tundsid” öelda, peaks ju samamoodi meeldejäetav olema?

Ei. Ma ei saa aru, et ma pean küsima, kuidas keegi end tundis.

+5
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 39 korda. Täpsemalt 18.09 15:03; 18.09 15:49; 18.09 16:11; 18.09 16:26; 18.09 16:54; 18.09 16:56; 18.09 17:21; 18.09 18:39; 18.09 20:58; 18.09 21:49; 18.09 21:59; 18.09 22:26; 18.09 23:23; 19.09 12:12; 19.09 12:20; 19.09 13:09; 19.09 13:16; 19.09 14:14; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 14:36; 19.09 14:39; 19.09 14:42; 19.09 14:49; 19.09 15:56; 19.09 16:26; 19.09 16:59; 20.09 14:10; 20.09 15:32; 20.09 22:31; 21.09 00:20; 21.09 11:06; 22.09 12:37; 23.09 11:19; 23.09 11:31; 23.09 15:40; 24.09 01:52; 26.09 19:50; 28.09 18:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esitex diagnoositaxe meil Aspergeri syndroomi tänini ka täiskasvanutel.

Teisex põex ma vähem sõbranna pärast, sõbrad ikka lähevad & tulevad, sigivad & surevad. Aga see töö värk . . . millest Sa elad, teemaalgataja? Või millega yldse sisustad oma päevi, et ei jääx marineerima end mõtetega kõigest, mis läx nihu?

Hetkel elan sellest tööst, mida kogu aeg eelmise tööga paralleelselt kodus tegin. Kui veab, siis saangi kodukontorisse jääda.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 39 korda. Täpsemalt 18.09 15:03; 18.09 15:49; 18.09 16:11; 18.09 16:26; 18.09 16:54; 18.09 16:56; 18.09 17:21; 18.09 18:39; 18.09 20:58; 18.09 21:49; 18.09 21:59; 18.09 22:26; 18.09 23:23; 19.09 12:12; 19.09 12:20; 19.09 13:09; 19.09 13:16; 19.09 14:14; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 14:36; 19.09 14:39; 19.09 14:42; 19.09 14:49; 19.09 15:56; 19.09 16:26; 19.09 16:59; 20.09 14:10; 20.09 15:32; 20.09 22:31; 21.09 00:20; 21.09 11:06; 22.09 12:37; 23.09 11:19; 23.09 11:31; 23.09 15:40; 24.09 01:52; 26.09 19:50; 28.09 18:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Netflixi seriaal “Atypical” annab ka mingi ettekujutuse sellest, kuidas üks aspergerist teismeline poiss asju näeb ja käitub. Mõned momendid tunduvad seal natuke ebatõepärased, aga üldiselt mulle meeldis.
Ja vele üks tähtis asi: täpselt nagu neurotüüpilised inimesed, on ka aspergerid väga erinevad.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 19.09 07:46; 19.09 11:19; 19.09 15:05; 23.09 13:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei. Ma ei saa aru, et ma pean küsima, kuidas keegi end tundis.

Ma saan aru, et sa ei saa sellest aru. See on ju selge, et ei saa muuta oma loomust. Aga kas see meelde ei jää, et kui näiteks su sõbranna mingist läbielamisest räägib, siis on seda tavaks küsida?

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 18.09 15:51; 19.09 09:53; 19.09 11:01; 19.09 11:47; 19.09 14:25; 19.09 14:38; 19.09 15:23; 19.09 16:14; 19.09 16:35; 19.09 17:29; 20.09 07:13; 20.09 22:17; 21.09 08:26; 23.09 08:27; 28.09 12:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei. Ma ei saa aru, et ma pean küsima, kuidas keegi end tundis.

Ma saan aru, et sa ei saa sellest aru. See on ju selge, et ei saa muuta oma loomust. Aga kas see meelde ei jää, et kui näiteks su sõbranna mingist läbielamisest räägib, siis on seda tavaks küsida?

Aga ma ju saan juba tema jutust aru, uidas ta end tunneb. Miks seda veel üle küsida? Umbes sama, et laps kukkus põlve katki, jookseb nuttes ema juurde ja ema küsib, et noh, on valus vä?

+7
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 39 korda. Täpsemalt 18.09 15:03; 18.09 15:49; 18.09 16:11; 18.09 16:26; 18.09 16:54; 18.09 16:56; 18.09 17:21; 18.09 18:39; 18.09 20:58; 18.09 21:49; 18.09 21:59; 18.09 22:26; 18.09 23:23; 19.09 12:12; 19.09 12:20; 19.09 13:09; 19.09 13:16; 19.09 14:14; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 14:36; 19.09 14:39; 19.09 14:42; 19.09 14:49; 19.09 15:56; 19.09 16:26; 19.09 16:59; 20.09 14:10; 20.09 15:32; 20.09 22:31; 21.09 00:20; 21.09 11:06; 22.09 12:37; 23.09 11:19; 23.09 11:31; 23.09 15:40; 24.09 01:52; 26.09 19:50; 28.09 18:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga ma ju saan juba tema jutust aru, uidas ta end tunneb. Miks seda veel üle küsida? Umbes sama, et laps kukkus põlve katki, jookseb nuttes ema juurde ja ema küsib, et noh, on valus vä?

Kas sa tahad teada, kuidas hakkama saada teiste inimestega suheldes või seda, miks me käitume, nagu käitume? 🙂 Aga miks sina käitud, nagu käitud ja tunned nagu tunned? Retooriline küsimus, nagu aru saad 😉
Sa pöördusid murega ja küsisid soovitusi, kust pihta hakata, et inimestega suheldes paremini läbi saada. Vastus on, et tuleks proovida järgida neid reegleid, mis on ehk küll tõesti kirjutamata, aga sellest hoolimata sulle praeguseks vanuseks juba teada. Ja neid tuleb järgida, küsimata “miks
Pead leppima asjaoluga, et kui asi puudutab inimesi ja nende tundeid, siis ei olegi alati vastust küsimusele MIKS. See leppimine ongi ilmselt Aspergeri jaoks raske.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 18.09 15:51; 19.09 09:53; 19.09 11:01; 19.09 11:47; 19.09 14:25; 19.09 14:38; 19.09 15:23; 19.09 16:14; 19.09 16:35; 19.09 17:29; 20.09 07:13; 20.09 22:17; 21.09 08:26; 23.09 08:27; 28.09 12:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga ma ju saan juba tema jutust aru, uidas ta end tunneb. Miks seda veel üle küsida? Umbes sama, et laps kukkus põlve katki, jookseb nuttes ema juurde ja ema küsib, et noh, on valus vä?

Kas sa tahad teada, kuidas hakkama saada teiste inimestega suheldes või seda, miks me käitume, nagu käitume? ???? Aga miks sina käitud, nagu käitud ja tunned nagu tunned? Retooriline küsimus, nagu aru saad ????

Sa pöördusid murega ja küsisid soovitusi, kust pihta hakata, et inimestega suheldes paremini läbi saada. Vastus on, et tuleks proovida järgida neid reegleid, mis on ehk küll tõesti kirjutamata, aga sellest hoolimata sulle praeguseks vanuseks juba teada. Ja neid tuleb järgida, küsimata “miks

Pead leppima asjaoluga, et kui asi puudutab inimesi ja nende tundeid, siis ei olegi alati vastust küsimusele MIKS. See leppimine ongi ilmselt Aspergeri jaoks raske.

Ei ole need kirjutamata reeglid mulle teada.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 39 korda. Täpsemalt 18.09 15:03; 18.09 15:49; 18.09 16:11; 18.09 16:26; 18.09 16:54; 18.09 16:56; 18.09 17:21; 18.09 18:39; 18.09 20:58; 18.09 21:49; 18.09 21:59; 18.09 22:26; 18.09 23:23; 19.09 12:12; 19.09 12:20; 19.09 13:09; 19.09 13:16; 19.09 14:14; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 14:36; 19.09 14:39; 19.09 14:42; 19.09 14:49; 19.09 15:56; 19.09 16:26; 19.09 16:59; 20.09 14:10; 20.09 15:32; 20.09 22:31; 21.09 00:20; 21.09 11:06; 22.09 12:37; 23.09 11:19; 23.09 11:31; 23.09 15:40; 24.09 01:52; 26.09 19:50; 28.09 18:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei ole need kirjutamata reeglid mulle teada.

See on veidi uskumatu, kui oled ikka täisealine ja inimeste keskel seni elanud. Niiet praegu tõesti jonnid või oled siiski kehva õppimisvõimega? Aga eks siin tulebki mängu, et kui ise Asperger pole, ei pruugi sellest aru saada. See tunnete näide oli minu poolt teadlikult utreeritud seebika-maiguline küsimus, et rõhutada just emotsioonide osa, mille mõistmine sulle tundub raskusi valmistavat. Aga tervitamine, sünnipäeva õnnesoov, turul tingimine – sinu enda toodud näited ON sulle teada, aga sa siiski küsid MIKS, mitte ei tee neid, eksole? Küsin vastu – miks ei tee?
Prooviks läheneda teisiti, viitasid, et oled enda arvates empaatiline inimene. Too näide olukorrast, kus oled empaatiline olnud, kuidas see väljendus? Võibolla siitkaudu saab kuidagi sellele emotsioonide maailmale ligi ja lahti harutama.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 18.09 15:51; 19.09 09:53; 19.09 11:01; 19.09 11:47; 19.09 14:25; 19.09 14:38; 19.09 15:23; 19.09 16:14; 19.09 16:35; 19.09 17:29; 20.09 07:13; 20.09 22:17; 21.09 08:26; 23.09 08:27; 28.09 12:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mind huvitab, millised ootused on teemaalgatajal suhtlemisele/sõprusele. Milline võiks siis olla üks ideaalne kokkusaamine sõprade/sõbraga?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 19.09 12:53; 19.09 13:03; 19.09 16:45; 19.09 23:23;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei ole need kirjutamata reeglid mulle teada.

See on veidi uskumatu, kui oled ikka täisealine ja inimeste keskel seni elanud. Niiet praegu tõesti jonnid või oled siiski kehva õppimisvõimega? Aga eks siin tulebki mängu, et kui ise Asperger pole, ei pruugi sellest aru saada. See tunnete näide oli minu poolt teadlikult utreeritud seebika-maiguline küsimus, et rõhutada just emotsioonide osa, mille mõistmine sulle tundub raskusi valmistavat. Aga tervitamine, sünnipäeva õnnesoov, turul tingimine – sinu enda toodud näited ON sulle teada, aga sa siiski küsid MIKS, mitte ei tee neid, eksole? Küsin vastu – miks ei tee?

Prooviks läheneda teisiti, viitasid, et oled enda arvates empaatiline inimene. Too näide olukorrast, kus oled empaatiline olnud, kuidas see väljendus? Võibolla siitkaudu saab kuidagi sellele emotsioonide maailmale ligi ja lahti harutama.

Ma ei oska seda eriti selgitada. Ehk saad siit aimu: https://seventhvoice.wordpress.com/2013/11/16/new-study-finds-that-individuals-with-aspergers-syndrome-dont-lack-empathy-in-fact-if-anything-they-empathize-too-much/

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 39 korda. Täpsemalt 18.09 15:03; 18.09 15:49; 18.09 16:11; 18.09 16:26; 18.09 16:54; 18.09 16:56; 18.09 17:21; 18.09 18:39; 18.09 20:58; 18.09 21:49; 18.09 21:59; 18.09 22:26; 18.09 23:23; 19.09 12:12; 19.09 12:20; 19.09 13:09; 19.09 13:16; 19.09 14:14; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 14:36; 19.09 14:39; 19.09 14:42; 19.09 14:49; 19.09 15:56; 19.09 16:26; 19.09 16:59; 20.09 14:10; 20.09 15:32; 20.09 22:31; 21.09 00:20; 21.09 11:06; 22.09 12:37; 23.09 11:19; 23.09 11:31; 23.09 15:40; 24.09 01:52; 26.09 19:50; 28.09 18:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei oska seda eriti selgitada. Ehk saad siit aimu: https://seventhvoice.wordpress.com/2013/11/16/new-study-finds-that-individuals-with-aspergers-syndrome-dont-lack-empathy-in-fact-if-anything-they-empathize-too-much/[/quote]

Kas sa pead end empaatiliseks, kuna oled lugenud, et paljud Aspergerid on empaatilised?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 18.09 15:51; 19.09 09:53; 19.09 11:01; 19.09 11:47; 19.09 14:25; 19.09 14:38; 19.09 15:23; 19.09 16:14; 19.09 16:35; 19.09 17:29; 20.09 07:13; 20.09 22:17; 21.09 08:26; 23.09 08:27; 28.09 12:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pigem tekib küsimus, et kuidas haridus omandatakse ILMA selgituste, põhjenduste ja seoste vastu huvi tundmata.

No ma sain teemaalgatajast aru et isegi kui selgitada ja põhjendada, siis ta ikka ei saa aru. Aga kui ühekordsest selgitusest piisab, siis ma jälle ei saa aru milles probleem on.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 19.09 04:13; 19.09 18:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei julge küsida ka, sest viimasel vestlusel sain teada, et olen erakordelt isekas ja enesekeskne inimene

Aga miks ta nii arvata võib?

Kui sa ei küsi ja jääd eemale hoidma, siis tõenäoliselt tõesti kaotad selle sõbra.

Ilmselt seepärast, et ma ei oska sotsiaalselt toime tulla, ei saa(da) suhtluses neid samu signaale, mida teised. Tunnen kogu aeg, et olen olukordadest väljaspool, justkui pealtvaataja. Ma ei saa aru sotsiaalsetest kirjutamata reeglitest. Näiteks võttis aastaid, et õpiksin sünnipäevaks õnne soovima. Ma ei mõista selliste rituaalide emotsionaalset tähendust, inimene ju lihtsalt sündis, mis sellest siis on? Igasugune seltskondlik suhtlus on mu jaoks nagu akna taga rahvastepalli mängivad lapsed – jah, keegi midagi mängib, las mängivad. Nende rõõm mängust ei jõua minuni, ja minu rõõm mingitest asjadest ei jõua teiste inimesteni.

Mis mõttes see sai aastaid võtta? Asperger või mitte, sellised viisakusavaldused õpitaksegi (vanemad õpetavad) ju lapseeas lihtsalt ära, see ongi rituaal, mitte mingi sisemise tajuga seotud. Samamoodi, nagu tere ja head aega ütlemine jmt. Ja kui sulle endale need korda ei lähe, siis ütledki teadlikult teisi silmas pidades, kui tahad, et sõbrad alles jääks. Ma saan aru, et lapseeas aspergerile on neid tavalise lapsega võrreldes raskem õpetada, aga täiskasvanueaks peaks ju see kirjutamata reeglistik ometigi juba kinnistunud olema. Antud juhul kõlab aspergeri diagnoosi taha pugemine pigem nagu mugava vabandusena.

See oli lihtsalt näide, millest enamik inimesi aru saab. Päris elus toimuv on palju abstraktsemal tasandil ning seda polegi võimalik sõnades kirjeldada inimesele, kes polnud ise juures. Pealegi saab aspergeri sündroomiga inimene näiteid tuua ainult nendest olukordadest, millest ta ise lõpuks on aru saanud ehk kõige lihtsamatest. Sa ei saa ju seletada olukordi, mis on siiani mõistatus või millest said enam-vähem aru, aga mitte kõigest. Eriti, kui arvestada, et enamik signaale on mitteverbaalsed ja vajavad mingit konteksti või taustainfot.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 19.09 21:38; 19.09 21:44; 20.09 21:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See sünnipäeva näide on nii ära näritud. Jah, kõikidele aspiedele on lapsest saati õpetatud, et sünnipäevad on ühed tähtsad päevad, millal sünnipäevalapsele peab tähelepanu pöörama. Aga raskeks läheb sealt maalt, et kui palju, kuidas, mis viisil?

Näiteks kui töökaaslasel, kellega on tavaline töine smalltalk suhtlus, on sünnipäev ja õigel päeval te tööl kokku ei puutunud (vb sattus puhkepäeva peale), siis kas piisab saata Facebookis tavaline õnnesoov, või peab see päev pärast sünnipäeva, millal ükskord näete, ikka kallistama ja õnnitlema? Kui tugevalt, kui ülevoolavalt? Või tagasihoidlikult noogutama, et ohhoi, sul oli sünnipäev, kuidas pidasid. Tavaliselt inimesed otsustavad seda oma tunnete baasil: kui väga nad tunnevad rõõmu selle inimese sünnipäevast, et talle siis kaela hüpata, kaelustada või kiljuda. Või küsida, et noh, mis tegid, kuidas läks, kus pidasid. Aga aspied ei tunne nagunii sünnipäevadest midagi ja ei saa aru, mis reeglite järgi seda õnnesoovi pidulikkust reguleeritakse. Nad teavad, et teise jaoks on vaja midagi teha ja siis püüavad oma parima äranägemise järgi midagi teeselda, aga see ei tugine faktidele, vaid õhkõrnadele oletustele. See on nagu mingi hullumeelne seltskondlik malemäng. Ühega käitutakse tagasihoidvalt, teisega ülevoolavalt. Mis krdi reeglid seda parasjagu otsustavad, seda on väga raske analüüsi teel leida. Sünnipäevasid ja õnnesoove on miljon erinevat varianti ja raske on teada, millist varianti käivitada, et sa ei jätaks tundetu roboti mulje. Ja neid situatsioone on peale sünnipäevade veel sada miljonit.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Empaatiaga on nii, et aspergerid ei saa lihtsalt olukordadest aru ja ei loe signaale välja, mis teistes empaatiat tekitaks. Muus mõttes on nad erinevad inimesed, nagu kõik teisedki. Kui juba olukorrast aru saab, siis tunneb kaasa või ei tunne väga, täpselt nagu kõigi teiste puhul. Aga just see esmane mõistmine on raske. Aspergeri sündroom on muide üsna erinev psühhopaatiast, psühhopaadid näiteks ei tunne kaasa inimeste ja loomade piinamisele seda nähes, aspergerid tunnevad keskmisest intensiivsemalt. Psühhopaadid lähevad harva närvi või ärevile, näiteks kui politseinik neid peatab ja võivad külma kõhuga viisakaks jääda, kuigi taga on laip, aspergerid lähevad üsna kergesti närvi ja tajuvad keskkonnamuutust väga tugevalt, näiteks ei saa mürarikkas või rahvarohkes kohas käia.

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 19.09 21:38; 19.09 21:44; 20.09 21:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See sünnipäeva näide on nii ära näritud. Jah, kõikidele aspiedele on lapsest saati õpetatud, et sünnipäevad on ühed tähtsad päevad, millal sünnipäevalapsele peab tähelepanu pöörama. Aga raskeks läheb sealt maalt, et kui palju, kuidas, mis viisil?

Näiteks kui töökaaslasel, kellega on tavaline töine smalltalk suhtlus, on sünnipäev ja õigel päeval te tööl kokku ei puutunud (vb sattus puhkepäeva peale), siis kas piisab saata Facebookis tavaline õnnesoov, või peab see päev pärast sünnipäeva, millal ükskord näete, ikka kallistama ja õnnitlema? Kui tugevalt, kui ülevoolavalt? Või tagasihoidlikult noogutama, et ohhoi, sul oli sünnipäev, kuidas pidasid. Tavaliselt inimesed otsustavad seda oma tunnete baasil: kui väga nad tunnevad rõõmu selle inimese sünnipäevast, et talle siis kaela hüpata, kaelustada või kiljuda. Või küsida, et noh, mis tegid, kuidas läks, kus pidasid. Aga aspied ei tunne nagunii sünnipäevadest midagi ja ei saa aru, mis reeglite järgi seda õnnesoovi pidulikkust reguleeritakse. Nad teavad, et teise jaoks on vaja midagi teha ja siis püüavad oma parima äranägemise järgi midagi teeselda, aga see ei tugine faktidele, vaid õhkõrnadele oletustele. See on nagu mingi hullumeelne seltskondlik malemäng. Ühega käitutakse tagasihoidvalt, teisega ülevoolavalt. Mis krdi reeglid seda parasjagu otsustavad, seda on väga raske analüüsi teel leida. Sünnipäevasid ja õnnesoove on miljon erinevat varianti ja raske on teada, millist varianti käivitada, et sa ei jätaks tundetu roboti mulje. Ja neid situatsioone on peale sünnipäevade veel sada miljonit.

Selle sinu kirjelduse järgi tundub mulle hetkel, et suurem probleem kui aspergeritel, peaks olema sünnipäevadega nö tavainimestel. Kui ebaadekvaatne reaktsioon tekitab sünnipäevalapses küsimusi (oi, mu käest ei küsitudki 2 päeva hiljem, et kuidas tähistasin), siis pigem on probleem selle isiku enesehinnangus või mingites arusaamatutes ootustes. Kui tegu on päris lähedastega, siis nad peaksid ju inimest teadma. Kui töökaaslaste vms, siis kas pole nagunii ükskõik, kas soovid/ei soovi neile tagantjärele õnne või postitad/ei postita midagi FB seinale.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 19.09 14:01; 19.09 14:20; 19.09 14:24; 19.09 21:53; 20.09 14:20; 20.09 14:27; 20.09 22:02; 20.09 22:39;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga aspied ei tunne nagunii sünnipäevadest midagi ja ei saa aru, mis reeglite järgi seda õnnesoovi pidulikkust reguleeritakse. Nad teavad, et teise jaoks on vaja midagi teha ja siis püüavad oma parima äranägemise järgi midagi teeselda, aga see ei tugine faktidele, vaid õhkõrnadele oletustele. See on nagu mingi hullumeelne seltskondlik malemäng.

Miks on vaja teeselda ja mingit hullumeelset malemängu ette kujutada? Kui sa oled selline inimene, keda sünnipäevad väga ei huvita, aga tahad siiski viisakaks jääda, siis soovid lihtsalt õnne. Mingit tseremooniat vms pole vaja. Igasuguste pooltuttavate õnnesoove on enamikul tore saada, aga kui ei saa, siis pole kah midagi.

Siit teemast jääb küll natuke mulje, et osad aspergerid kipuvad arvama, et ülejäänud inimesed on mingid metsikud suhtlemisgeeniused, kes kogu aeg suhtlevad ja kogu aeg teevad kõike õigesti ja seda ka muidugi justkui iseenesest, kuid siiski väga süsteemselt. Ei ole see suhtluselu tegelikult nii roosiline ka n-ö tavainmestel.

+5
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 19.09 12:53; 19.09 13:03; 19.09 16:45; 19.09 23:23;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks on vaja teeselda ja mingit hullumeelset malemängu ette kujutada? Kui sa oled selline inimene, keda sünnipäevad väga ei huvita, aga tahad siiski viisakaks jääda, siis soovid lihtsalt õnne. Mingit tseremooniat vms pole vaja. Igasuguste pooltuttavate õnnesoove on enamikul tore saada, aga kui ei saa, siis pole kah midagi

Eks ta tahtis selgitada näite varal, mis on tavainimesele hästi arusaadav (sünnipäev), aga see ei toimi, sest tavainimesed käituvad üsna täpselt samamoodi (või ei oska käituda), nagu siin kirjeldatud.
Parem oli juhilubade näide – võiks tuua rohkem selliseid, kus sündroom konkreetselt igapäevaelu/arengut seganud on.
Teemaalgataja, miks täpsemalt töölt ära tulid?

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt 18.09 15:51; 19.09 09:53; 19.09 11:01; 19.09 11:47; 19.09 14:25; 19.09 14:38; 19.09 15:23; 19.09 16:14; 19.09 16:35; 19.09 17:29; 20.09 07:13; 20.09 22:17; 21.09 08:26; 23.09 08:27; 28.09 12:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mu lapsel diagnoositi hiljuti asperger ja kuni selle hetkeni ma ei saanud aru, mis mu lapsel terve kasvamise aja viga on olnud. Eeldasingi, et tegemist halva iseloomuga. Mitte kunagi ei ole ta vabandust palunud, iialgi, kui ta teistele haiget on teinud ja ta justkui ei saagi aru, et ta midagi valesti teeb või on teinud. Ta on jube ülevoolav oma emotsioonides, kui vaimustub, siis ikka korralikult, kõrvalt vaatajale jääb mulje, et no täiesti sooda peast. Järgmine hetk võib olla täiesti tuim ja emotsioonitu. Tark, haarab lennult, andekas st väga andekas ühel alal. Sõpru ei ole, sest ta ei oska neid hoida ja inimesed hoiavad pigem eemale. Ei taju nt olukordi, kus mida öelda, sõidab sisse selliste enda egost lähtuvate kommentaaridega, et ülejäänud seltskond ei oskagi midagi öelda, ei taju olukordi nii nagu harjutud on. Olen talle üritanud rääkida, õpetada, kõik täiesti asjatu, järgmine kord tuleb jälle ja teeb samu asju. Ja ei olegi mul vanemana midagi teha, kui et aktsepteerida oma last sellisena, nagu ta on. Loodan lihtsalt kogu südamest, et tal elus väga raske ei ole selle tõttu ning saaks hakkama. Nad ongi veidi teistmoodi ja kes aktsepteerib aspergerite eripära, tulevad nendega toime, kes mitte, leiavadki et jube kehv iseloom.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Netist võetud näide Aspie mehe kohta, mille põhjal ma hakkasin arvama, et ma minu mehel on teatud Aspergerlikud jooned.
Abielupaar läheb seksnõustaja juurde ja naine ühel hetkel räägib: ma pole oma 20-aastase abielu jooksul seksides kordagi orgasmi saanud. Selle peale ütleb tema Aspergerist mees: kallis, sellest pole midagi, mina olen ju alati saanud!

Kui räägib neurotüüpilisele inimesele mingeid olukordi elust, siis enamasti nad suudavad üsna kergesti teise kogemused enda kogemustesse või ellu “tõlkida” ja oma eluseiku teiselt kuuldu valguses mõtestada. Minu mees seda ei suuda. Ei suuda ka panna end teise olukorda, isegi kui talle puust ja punaseks sõnades ette teha… see ei jõua pärale. Pärale võib jõuda siis, kui saaksid ta samasse olukorda panna, samas ta ei pane sama olukorda uude konteksti. Tema tahaks kõik arusaamatused lihtsalt unustada, samas – ka tema ei vabanda iial, ei näe selleks vajadust. li, mis oli, läheme edasi, on tema suhtumine.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 20.09 12:51; 21.09 07:46; 21.09 14:01; 23.09 00:59; 24.09 13:57; 26.09 13:29; 26.09 18:22; 26.09 20:16; 28.09 14:55; 28.09 17:40;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 143 )


Esileht Ilu ja tervis Aspergerid, kuidas toime tulete?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.