Esiteks alustaks sellest, et millest need konfliktid ikkagi alguse saavad? Õpetaja astub lihtsalt klassi, Sinu laps seisab viisakalt 30 ülejäänud õpilase seas ning õpetaja kukub teda lambist mõnitama ja sõimama? Ilma et tema oleks sõnagi lausunud?
Teiseks, kas teistel lastel on ka sama õpetajaga probleemid või ainult Sinu lapsel? Mida teised lapsevanemad arvavad?
Kolmandaks, ma kuidagi ei õigusta alusetut sõimamist ja halvustamist, aga no gümnaasium on gümnaasium. Eriti veel nn eliitgümnaasium. See on vabatahtlik ja neile, kes peavad tempole vastu. See “jätab oma asjad viimasele minutile” tähendab 1) suure tõenäosusega järeltöid koolist puudumiste tõttu (kuna just kontrolltöö ajal ei leidnud jaksu ja jõudu), koduste kirjalike tööde jaoks korduvat lisaaja nurumist jne, mis tähendab õpetaja(te)le hulka lisatööd ning näib teiste õpilaste seisukohast ebaõiglane ning 2) ebaratsionaalset ajakasutust, mis tegelikult ei vähenda väsimust ja stressi, vaid suurendavad seda (kipun ise ka edasilükkaja olema ning tean omal nahal, kuidas see tegelikult emotsionaalse enesetunde kordi halvemaks teeb).
Kui Sa kirjutasid, et õpetaja peaks kontrollima, kas laps saab tööülesanded päevikusse kirja, mõtlesin algul, et jutt käib 1. või 2. klassi lapsest. Aga eliitkooli gümnaasiumiosa?! No vabandust, kuid see ei ole nüüd küll koht, kus õppeülesannete ülesmärkimise üle valvepidamine saaks olla õpetaja lisaülesanne! Leppige siis pigem mõne klassikaaslasega kokku, et päeva lõpus vaatavad koos üle, kas Su laps sai kõik vajaliku kirja. Kui Sa arvad, et see on niisugune pisiasi, mis kelleltki kuigivõrd energiat ei võta.
Ma ei õigusta õpetaja käitumist, kui see on tõesti niisugune, nagu Sa kirjeldad, aga reaalses elus on õpetajad tohutult ülekoormatud. Eriti sellises koolis. Ning nende põhirõhk on kindlasti sellel, et klassi tippude võimed maksimaalselt välja arendada ning ülejäänud klassi põhiosale tagada see, mida nad sealt koolist otsima on tulnud — teadmised ja oskused, mis võimaldaksid edasi õppida soovitud (üli)koolis soovitud suunal. Ning kui nad peavad valima, siis enamik panustab oma energia põhiosa sinna. Mitte selleks, et jälle kord valmistada ette uus järeltöö variant ja põhjuseta tema oodata lapse järel, kes (väidetavalt tervisliku seisundi tõttu? — õpetaja vaatepunktist võib see mõnikird näida ka küsimärgiga ja kaheldav) on järjekordselt maha maganud järeltöö järeltöö järeltöö aja, sest tal ei seisnud meeles, ei teadnud, mida õppida, järjekordselt ei suutnud õppida mis iganes põhjusel. Mina ei ole kunagi üldhariduskoolis õpetanud, küll aga on seda teinud mu lähedased pereliikmed. Ning mina pean loenguid ja seminare ülikoolis. Tuleb tõdeda, et mõnel aastal, kui mul on olnud kursusel puudega tudeng, on mul kulunud teinekord tubli 50% kogu semestri jooksul ainekursusele pühendatud ajast konkreetse tudengi erivajadusele vastutulekuks — ikka ja jälle on mingi nüansike, mida ta ei saa teha samamoodi kui teised, ning mina pean kulutama aega ja vaeva alternatiivse lahenduse leidmisele. Ja kuigi ma pean praegusel juhul eelkõige silmas ülimalt andekat ja kohusetundlikku (sellist, kes ei jäta asju viimasele minutile) tudengit, kelle sihikindlus ja iseseisvus annab põhjust vaid imetluseks, ei saa ma sugugi öelda, et ma tema pärast kõiki neid iganädalasi tasustamata ületunde rüõmuga teinud oleksin.
Muidugi ei õigusta see niisugust väljendusviisi, nagu Sa kirjeldasid, aga aitab ehk veidigi mõista õpetaja negatiivset eelhoiakut. Eriti kui probleemid on niisugused, et õpetaja ei saa objektiivselt kontrollida, kas mööndused, mida talt eeldatakse, on tõesti tingitud objektiivsetest põhjustest või osalt toob õpilane oma haigust ikkagi lihtsalt laiskuse puhul ettekäändeks (mis, olgem ausad, ei oleks ju samuti mõnelgi juhul võimatu).
Igatahes tundub, et lapsele on valitud ikkagi hästi vale koht. Kergesti väsivale ja depressioonikalduvusega lapsele eliitgümnaasium — see ei ole kohe kindlasti mingi niisugune koht, kus pingutataks igaühe erivajaduse individuaalse käsitlemise poole (v.a ehk erakordne andekus ja selle väljaarendamine) ja tehtaks mööndusi, vaid karm koht ja paras elukool! Ma ei tea, kuidas teil majanduslikult võimalusi on ja kuidas seal gümnaasiumiosas kohti liigub — algklassidesse pääseda on ju ülimalt keeruline –, aga mina niisuguse lapse puhul oleksin pigem mõelnud RAM kooli või mõne muu taolise individuaalsusele, heale läbisaamisele ja koostööle rõhuva eragümnaasiumi peale. Vähemalt esmamulje põhjal, tegelikult ei saa ju paarist postitusest mingeid üldistusi teha ja võib-olla on mu hinnang sügavalt ebaõiglane. Sel juhul palun vabandust. Aga ma ise olen ühe G5 kooli vilistlane, ning kuigi minul on oma koolist head mälestused, siis mingit poputamist sealt oodata oleks naiivne.
Konkreetse õpetaja väljendusviisi ma muidugi ei õigusta, aga kui tegu on kooli raudvaraga, keda juhtkond toetab, siis ei usu, et tema suhtlusstiili oluliselt muuta annaks — eriti kui Sinu laps on ainuke, kes temaga hädas on. Kui ta seletab ainet hästi, võib tõesti olla tagajärjeks veel see, et õpetaja vastu ülesastumine kutsub lisaks senistele probleemidele esile veel teiste õpetajate, laste ja lapsevanemate pahameele. Kui klassijuhataja on meeldiv ja normaalne, siis temaga maksaks vast olukorda küll arutada, sellest võib teinekord veidi abi olla.
Mu laps ei sega tunde ja sellel pinnal konflikte ei tekigi. Kodutööd on tal alati esimeseks tähtajaks tehtud ja saadetud. Järeltöid puudumiste tõttu vahel teeb (kuigi harva), sest ajastab kooliskäimised just nii, et kontrolltööde ajal kohal olla. Tegelikult on ta oma klassis üks tagasihoidlikumaid järeltööde tegijaid.
Probleemid tekivad sellest, kui õpetajad ei märgi oma töid e-kooli üles (ütlevad vaid suuliselt) või seavad oma tööde tähtajaks klassireisil viibimise aja (seega eeldavad, et lapsed reisil ülesanded ära lahendaks??). E-kooli ülesannete märkimine on iga õpetaja kohustus, nii et mis 1. klassist me siin ikka räägime.
Probleemid tekivad infovahetusega, et kui on 10x enne küsitud, et kas see üks ja ainus kursusehinne tuleb kohe kindlasti parandada ja 10x on väidetud, et kui tahad, siis paranda, kohustust ei ole ja siis pannakse see kohustus ikkagi suveks lapsele peale. Aga millal see laps siis puhkab oma viletsaid närve sellest õpitambist? kas nii raske oli kohe öelda, et jah, pead ära parandama selle kursusehinde.
Probleemid tekivad sellest, et eelmisest koolist tehtud kursusehindeid ei kanta üle, aga eliitkooli jaoks spetsiifilisi eelmisest aastast tegemata kursusi sunnitakse ikkagi suvevaheajal järgi vastama. Jälle: millal see nõrkade närvidega laps siis puhkab?
Nii et lastelt nõutakse joonlaua järgi käimist, aga ise ei suudeta omalt poolt kuidagi joonlaua järgi käia.
Millest probleem selle õpetajaga tekib? Tekib sellest, et see õpetaja arvab tõsimeeli, et mu laps on laisk, kuigi talle on kõik selgitanud, et see pole nii ja et ta leiab, et parim rohi laiskuse väljaravimiseks on kähvatada lapsele enne referaadi tähtaega, et olgu olla ja kõik! Laps ju isegi võimleb samal ajal selle referaadi lõpetamisega ja esitabki need alati õigeks ajaks. Aga see kähvamine ei aita, vaid viib lapse just rööpast välja ja mul on temaga mitu päeva jälle tegemist, et tal kooliskäimise isu tagasi saada. Milleks see klassijuhataja niimoodi klähvib ja solvab? See ei aita last vähimalgi moel.
Ja täna, andes tunnistusi, mõnitas jälle mu last, et tal polegi kõik neljad-viied. Selle asemel, et tunnustada last, et on eliitkoolis hakkama saanud ja kõik asjad ära teinud oma diagnoosile vaatamata.
Oli kursus, kus ainult kohalkäimiste eest sai arvestuse. Õpetaja oleks ju puuduvale lapsele võinud seda korrakski mainida, mitte sõimata puudumiste hulga pärast.
Laps teeb oma energia kulutamise väljaarvestamisel lausa täppistööd. Aga see banaalne õpetaja lihtsalt paugub ja kärgib. Ei ole professionaalne käitumine õpetaja poolt. No ja see viimane pauk, kus ta teatas, et autismispektrihäirega inimesed surevad tulevikus niikuinii välja – öelda seda autismispektrihäirega lapsele?!! Selline võib olla hea õpetaja, kuid pedagoogi nime selline inimene küll ei vääri. Ja inimesena on ta lihtsalt alatu ja madal olevus.
RAM kool on Eesti tõusikute kool – see veel puudus.
Ma ei tea, mis saab. Ma ei esita ju sellele õpetajale mingeid erinõudmisi. Tean mina ja teab laps,et kooliasjad tuleb niikuinii kõik ära teha. Ja ei koorma mu laps seda klassijuhatajat millegi muuga, kui et ta teeb oma tavapärast teavitustööd, et sul on see asi veel vaja ära teha. Aga miks seda peab sõimeldes tegema? Seda enam, et enne on temalt ja kooli juhtkonnalt 10x küsitud, et kas peab tegema ja vastuseks on olnud, et kui tahad, siis tee.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 31 korda. Täpsemalt 15.06 13:18; 15.06 14:01; 15.06 14:06; 15.06 14:15; 15.06 14:24; 15.06 14:27; 15.06 14:39; 15.06 15:16; 15.06 15:22; 15.06 15:29; 15.06 15:40; 15.06 15:44; 15.06 15:45; 15.06 15:53; 15.06 16:24; 15.06 16:35; 15.06 16:51; 15.06 17:28; 15.06 17:34; 15.06 17:51; 15.06 17:55; 15.06 18:27; 15.06 18:53; 15.06 19:52; 15.06 20:07; 15.06 20:45; 16.06 21:02; 16.06 22:03; 17.06 08:09; 17.06 12:58; 17.06 13:14;